Στην παρ. 3 του άρθρου 203 του ν. 4389/2016 (Α΄ 94), περί θεμάτων προσωπικού της Εταιρείας και των άμεσων θυγατρικών της, η φράση «και οι άμεσες θυγατρικές» αντικαθίσταται από τη φράση «οι άμεσες και οι λοιπές θυγατρικές», και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
- Η Εταιρεία οι άμεσες και οι λοιπές θυγατρικές της μπορούν να αποφασίσουν τη μεταφορά εργαζομένων από την Εταιρεία στις θυγατρικές αυτές ή από μία από τις θυγατρικές αυτές σε άλλη ή στην Εταιρεία.».
Είναι ποτέ δυνατό να αποφασίζεται η μετακίνηση εργαζομένου ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ;;; Με ποιά λογική ένας τεχνίτης στην ΟΣΥ θα μετακινείται από τα λεωφορεία στα ΕΛΤΑ, και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται καν να δικαιολογείται η μετακίνηση αυτή; Τι σόι ευελιξία είναι αυτή που εισάγει το Υπουργείο, εισβάλλοντας βίαια στον πυρήνα βασικών όρων της εργασιακής σχέσης που είναι το πρόσωπο του εργοδότη και ο τόπος εργασίας;;; ΝΑ ΑΠΑΛΕΙΦΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΑΥΤΗ
Οι εργαζόμενοι στις θυγατρικές της ΕΕΣΥΠ, όπως για παράδειγμα στον ΟΑΣΑ, έχουν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ με συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις, προκειμένου να στελεχώσουν θέσεις, για τις οποίες σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις σε εξειδίκευση. Η έννοια της δυνατότητας μεταφοράς εργαζομένων μεταξύ των εταιρειών κατά βούληση των τελευταίων, σύμφωνα με τη γενική και αόριστη διατύπωση του άρθρου 13, σχεδόν «εξισώνει» του εργαζομένους με αναλώσιμα και καταλύει κάθε έννοια σταθερότητας στο εργασιακό περιβάλλον.
Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι των θυγατρικών της ΕΕΣΥΠ έχουν εξαιρεθεί από την Κινητικότητα, μια διαδικασία με σαφείς και ορισμένους κανόνες, που διέπεται από διαφάνεια και δημοσιότητα, δημιουργεί αίσθημα εγκλωβισμού των εργαζομένων και τους καθιστά ως ένα μεγάλο βαθμό έρμαια στις διαθέσεις των Εταιριών, τις οποίες στηρίζουν καθημερινά με την εργασία τους.
Τα περιουσιακά στοιχεία των εταιρειών που κατά βάση ανήκουν σε δημόσιες ή εταιρείες γενικής κυβέρνησης, είναι προς ιδιωτικοποίηση. Πώς επιστρέφεται αυτό το χρηματικό όφελος στο δημόσιο ή στο ευρύτερο δημόσιο εκεί δηλαδή όπου προέκυψε η αξία της εταιρείας; Με αυτό το νομοσχέδιο την χρηματική αξία την λαμβάνει η ιδιωτική εταιρεία Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. χωρίς να έχει δαπανήσει κεφάλαιο για την αγορά τους, αφού δεν προηγήθηκε κοστολόγηση και οικονομική αξιολόγηση των εταιρειών, όπως ακριβώς έγινε και στην περίπτωση της ΕΥΔΑΠ. Αυτή η τακτική καταλύει το αίσθημα δικαίου περί προστασίας του δημόσιου συμφέροντος.
Υπάρχει αντίφαση. Πώς μπορεί να εξυπηρετεί δημόσιο σκοπό η ΕΕΣΥΠ και ταυτόχρονα να μην έχει σχέση με το δημόσιο τομέα ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα;
Ερωτήματα :
• Με ποια κριτήρια θα γίνονται οι μεταφορές , για πόσο διάστημα, θα υπάρχει ελάχιστος και μέγιστος χρόνος , θα μπορεί να μην αποδεχτεί τη μεταφορά ο εργαζόμενος επικαλούμενος αντικειμενικούς λόγους;
• Γιατί δεν επιλέγεται η απόσπαση και η μετάταξη;
• Θα υπάρχει συνάφεια με την ειδικότητα και την εξειδίκευση του στη νέα θέση εργασίας;
• Η διάταξη ισχύει για όλο το προσωπικό και όλες τις ειδικότητες και βαθμίδες;
• Με την λήξη της μεταφοράς σε ποια θέση επανέρχεται ο εργαζόμενος;
• Η μεταφορά αποτελεί βλαπτική μεταβολή για τον εργαζόμενο εφόσον έχει γίνει μονομερώς;
Σχόλια:
Επιλέγεται μια διαδικασία και ένα μοντέλο ύστερα από τον στρατηγικό αποκλεισμό των εργαζομένων να επιλέξουν την όποια μετακίνηση τους μέσω της κινητικότητας με κανόνες και διαδικασία που ειναι σαφής και ορισμένη, με διαφάνεια, δημοσιότητα, για να οδηγηθούμε σε μια διάταξη που εξ όσον φαίνεται αγνοείται ο εργαζόμενος και ενισχύεται το Διευθυντικό Δικαίωμα χωρίς κανέναν έλεγχο.
Διαβάζοντας την «Ανάλυση-Συνεπειών-Ρύθμισης» διαπιστώνουμε να υπάρχει και ο ΔΑΝΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ !
13 Προστίθενται η μεταφορά και ο δανεισμός εργαζομένων μεταξύ της Ε.Ε.ΣΥ.Π. και των άμεσων και λοιπών θυγατρικών της, στην υφιστάμενη παρ. 3 του άρθρου 203 του ν. 4389/2016, το οποίο καθίσταται εύλογο ενόψει της σχέσης μεταξύ των εταιρειών αυτών. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται επίσης η εύρυθμη λειτουργία των εταιρειών αυτών, παρέχοντας την απαιτούμενη ευελιξία για την εσωτερική τους στελεχιακή διάρθρωση.
Πρόταση:
Προτείνω να λειτουργήσει αντίστοιχη διαδικασία μίνι κινητικότητας, όπου όλοι θα έχουν ίσες ευκαιρίες, ίση μεταχείριση και διαφανείς διαδικασίες και κριτήρια.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί με ποια κριτήρια θα γίνονται οι μεταφορές προσωπικού. Υπάρχουν χρονικά όρια; Με τι όρους εργασίας και αποδοχών θα μεταφέρονται οι εργαζόμενοι (του φορέα υποδοχής ή του φορέα προέλευσης);
Αν υπάρχει λήξη της μεταφοράς σε ποια θέση θα επανέρχεται ο εργαζόμενος. Σε κάθε περίπτωση η μεταφορά εργαζομένων θα πρέπει να γίνεται με αίτηση του εργαζομένου και δε μπορεί να ολοκληρώνεται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του.
Η μεταφορά προσωπικού από την μία θυγατρική στην άλλη, να γίνεται εφικτή εφόσον δεν υπάρχει τιμωρητικός χαρακτήρας της μετακίνησης του εργαζομένου και χωρίς να θίγεται η ομαλότητα και ισορροπία της οικονομικής και προσωπικής ζωής του.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι σε λίγο διάστημα κάνετε τον δεύτερο νόμο για την Ο.ΣΥ. πράγμα περίεργο που δείχνει τουλάχιστον προς τους εργαζόμενους μια εχθρότητα δυστυχώς, αλλά αυτό λαμβάνουμε ως μηνυμα, θα θέλαμε να σας προτείνουμε ότι καλύτερα πουληστε μας αρκετα!!!! αν είναι κάθε χρόνο να κάνετε νόμους για την καταπίεση των εργαζομένων τουλάχιστον μην μας βασανίζεται άλλο αφού είστε ότι είστε και δεν μπορείτε να διατηρήσετε αυτα που άλλοι έφτιαξαν πουληστε μας !!!!!!!