ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΧΝΗΘΕΤΕΣ – Α. ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΙΧΝΗΘΕΤΗ

Οι απαντήσεις σε όλα τα πεδία οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη και να είναι σύμφωνες με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς. Για κάθε πεδίο απαίτησης,  ο κατασκευαστής καλείται να περιγράψει τον τρόπο (η διαδικασία) με τον  οποίο, η  νέα τεχνολογία  ιχνηθέτη θα καλύπτει την απαίτηση  αυτή. Για κάθε πεδίο απαιτείται  επίσης  ο καθορισμός ελάχιστου  χρονικού  διαστήματος  μέσα  στον  οποίο η τεχνολογία ανταποκρίνεται στην απαίτηση αυτή. Το διάστημα αυτό μπορεί να προσδιοριστεί είτε ‘άμεσα’, είτε ‘εντός Χ ωρών/ημερών’.

Οι ελάχιστες απαιτήσεις είναι οι παρακάτω:

ΑΠΑΙΤΗΣΗ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΙΧΝΗΘΕΤΗ
1Η κοινοποίηση του μορίου του ιχνηθέτη προς την Αρμόδια Αρχή της χώρας είναι υποχρεωτική ΑΠΑΝΤΗΣΗ
2Σε  πιλοτική  φάση ο ιχνηθέτης θα προστίθεται μόνο στο πετρέλαιο ναυτιλίας σε διυλιστήρια, φορολογικές αποθήκες, ή δεξαμενές εταιρειών εμπορίας. Να αναφερθούν τυχόν ανάγκες η περιορισμοί για μια τέτοια πιλοτική εφαρμογή ιχνηλασίας, ως προς την επιτυχία της έλεγχου του ιχνηθετούμενου καυσίμου.  ΑΠΑΝΤΗΣΗ
3Μορφή   διάθεσης ιχνηθέτη – Ο ιχνηθέτης θα διατίθεται από τον προμηθευτή ως καθαρή ουσία (να αναφέρεται η καθαρότητα) ή ως διάλυμα συγκεκριμένης συγκέντρωσης (να αναφέρεται το τυπικό σφάλμα).Ο ιχνηθέτης θα πρέπει να παραδίδεται από τον προμηθευτή έτοιμος προς χρήση (ως καθαρή ουσία ή διάλυμα) χωρίς να χρειάζεται η αραίωση του διαλύματος, παρασκευή κάποιου μίγματος / αντιδραστηρίου κλπ.  ΑΠΑΝΤΗΣΗ
4Διαθεσιμότητα  πιστοποιημένων προτύπων  αναφοράς για  χρήση σε σχέση με την ανάλυση του προϊόντος.(CRM-Certified Reference Material) ΑΠΑΝΤΗΣΗ
5Η συγκέντρωση του ιχνηθέτη στο πετρέλαιο ναυτιλίας να είναι της τάξης μεγέθους ppb. Ποια είναι η προτεινόμενη συγκέντρωση του ιχνηθέτη που θα προστίθεται στο πετρέλαιο ναυτιλίας ώστε αξιόπιστα (με στάθμη εμπιστοσύνης 95%) να προσδιορίζεται η ανάμειξη του
πετρελαίου ναυτιλίας σε άλλο τύπο πετρελαίου άνευ ιχνηθέτη σε ποσοστά μεγαλύτερα του 3%.
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ
6Ο ιχνηθέτης να μην περιέχει μέταλλα ΑΠΑΝΤΗΣΗ
7Να είναι αβλαβής για τον άνθρωπο και το  περιβάλλον και να  είναι καταχωρημένος στο σύστημα REACH αν απαιτείται. ΑΠΑΝΤΗΣΗ
8Να είναι  συμβατός με  τα άλλα συστατικά των καυσίμων  και  να μην προκαλεί προβλήματα στους κινητήρες των οχημάτων (είναι αποδεκτός
από ΑCEA). Να μην αλλοιώνει τις ιδιότητες των καυσίμων.
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ
9Να μη  μπορεί να αφαιρεθεί ή να καταστραφεί με τρόπους οικονομικά συμφέροντες. Να τεκμηριωθούν με δεδομένα οι εξειδικευμένες ιδιότητες όσον αφορά στην δυνατότητα αφαίρεσής του από τα καύσιμα (laundering), δυνατότητα αντιγραφής , προμήθειας από το εμπόριο ή παρασκευής του. Κατά τη διαδικασία επαναδιΰλησης του πετρελαίου καταστρέφεται ή αφαιρείται ο ιχνηθέτης; ΑΠΑΝΤΗΣΗ
10Δυνατότητα αποθήκευσης που διασφαλίζει τη σταθερότητα του μορίου (συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφαλείας για την αποθήκευση, διακίνηση, χρήση και έλεγχο). ΑΠΑΝΤΗΣΗ
11Τρόπος προσθήκης ιχνηθέτη στο καύσιμο, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες ακρίβειας, κόστους, πρακτικότητας στη μεταφορά.  – Προδιαγραφές δοσομετρικής αντλίας εφόσον χρησιμοποιείται για ελαχιστοποίηση σφάλματος ανάμειξης. – μπαίνει o ιχνηθέτης απευθείας στην
δεξαμενή; Ή μπαίνει στον αγωγό κατά την έξοδο του καυσίμου από την δεξαμενή; – Απαίτηση ύπαρξης αναδευτήρα δεξαμενής για ομογενοποίηση. –
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ
12Να είναι δυνατή η προσθήκη πολλαπλών  ιχνηθετών νέας τεχνολογίας, στο καύσιμο, και να είναι δυνατός τόσο ο ποιοτικός όσο και ο ποσοτικός προσδιορισμός τους με ακρίβεια 3% η καλύτερη. ΑΠΑΝΤΗΣΗ
13Να μπορούν να προσδιορισθούν ένας και περισσότεροι ιχνηθετες στα καύσιμα με επικυρωμένες μεθόδους που έχουν καθορισμένη αβεβαιότητα τόσο σε επιτόπιους ελέγχους όσο και στα διαπιστευμένα  σταθερά εργαστήρια του ΓΧΚ. ΑΠΑΝΤΗΣΗ