Άρθρο 08: Ηλεκτρονικό Μητρώο Ανασφάλιστων

1. Δημιουργείται Ηλεκτρονικό Μητρώο Ανασφαλίστων Πολιτών στην Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. με το συντονισμό και την εποπτεία της Δ/νσης Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και της Δ/νσης Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας του Υπουργείου Υγείας.
2. Το Ηλεκτρονικό Μητρώο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στοιχεία για τον αριθμό των δικαιούχων ανά Δήμο, ανά κατηγορία δικαιούχων, εφαρμογή για την ηλεκτρονική καταχώρηση της αίτησης χορήγησης του Βιβλιαρίου Υγείας Ανασφαλίστου και συνδέεται με το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης των δημόσιων υπηρεσιών υγείας.
3. Πρόσβαση στο Μητρώο σε κεντρικό επίπεδο έχει η Δ/νση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η Δ/νση Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας του Υπουργείου Υγείας, τα ΚΕΠ και οι αρμόδιες Υπηρεσίες Πρόνοιας των οικείων Δήμων, μέσω εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων

  • 10 Μαΐου 2015, 20:25 | sotiris

    Συμπληρωματικά θα πρότεινα η εφαρμογή να προβλέπει έλεγχο εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων και ορισμένο όριο για την έγκριση και βέβαια ας παραμείνουν αυτές οι δυνατότητες απενεργοποιημένες, κανείς δεν γνωρίζει τι θα προκύψει στο μέλλον

  • 10 Μαΐου 2015, 08:40 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΕΡΓΙΟΥ

    Οι υπηρεσίες πρόνοιας των Ο.Τ.Α. μέσω ειδικά πιστοποιημένων υπαλλήλων θα έχουν πρόσβαση σε στοιχεία και αντίστοιχες εφαρμογές του Η.ΔΙ.Κ.Α. (ασφαλιστική ικανότητα – βιογραφικό, συνταξιούχοι, συνταγογράφηση), της Γ.Γ.Π.Σ. και του Εθνικού Δημοτολογίου.Απαιτείται ειδική μέριμνα για την πρόσβαση σε στοιχεία κατοίκων ή συνταξιούχων-εισοδηματιών εξωτερικού, κυρίως για τις χώρες της Αυστραλίας (CENTERLINK) και Η.Π.Α. με ειδικές ρυθμίσεις από το Υπουργείο Εξωτερικών. Οι προθέσεις όσων δημιούργησαν τη συγκεκριμένη ΚΥΑ, είναι απολύτως ειλικρινείς και ενισχυτικές για την αποτελεσματικότητα και το νοικοκύρεμα της συγκεκριμένης αρμοδιότητας. Όμως, χωρίς την βέλτιστη δυνατή πρόσβαση σε υπάρχουσες εφαρμογές της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κινδυνεύουν να καταστούν οι εργαζόμενοι απλοί τροχονόμοι και θεατές πολλών παραλογισμών και αδικιών που εν τέλει θα ευτελίζουν την μορφή και το ύφος μιας τόσο σοβαρής εργασίας και παρέμβασης.
    Θεωρώ ότι αν δεν υπάρξει μια τελειοποιημένη ηλεκτρονική πλατφόρμα διαρκούς παρακολούθησης και ελέγχου της συγκεκριμένης αρμοδιότητας σε όλα τα επίπεδα, θα είναι εξεζητημένης αξίας τα αποτελέσματα της εν γένει προσπάθειας.

  • 9 Μαΐου 2015, 22:11 | sotiris

    Η εφαρμογή που δημιουργηθεί για να εξυπηρετήσει το πρόγραμμα των ΒΥΑ θα πρέπει να μην έχει τα ίδια προβλήματα που έχει η αντίστοιχη εφαρμογή των Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων Τομέας Υγείας και Πρόνοιας (ΟΠΣ).
    1. Θα πρέπει να δίνει αυτομάτως αριθμό πρωτοκόλλου ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις με μεταπηδήσεις από εφαρμογή σε εφαρμογή. Θα μπορούσε εδώ ίσως να συνδέεται με το πρωτόκολλο των ΟΠΣ-Τομέας Υγείας Πρόνοιας και το πεδίο του αυτόματου πρωτοκόλλου να μπορεί να μπαίνει σε όλα τα έντυπα που θα εκδίδονται,
    2. Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας εντύπων αν όχι κεντρικά τουλάχιστον από τις κοιν. Υπηρεσίας με εισαγωγή όλων των διαθέσιμων πεδίων data κατά βούληση
    3. Για τις διαθέσιμες εκτυπώσεις πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ακόμη και ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΔΙΩΝ της εφαρμογής και οπωσδήποτε να είναι σε excel ή να μπορούν να μετατραπούν σε excel ώστε να εξάγονται χρήσιμα στοιχεία π.χ. για το τάδε χρονικό διάστημα σε πόσο χρόνο αντιμετωπίστηκαν τα αιτήματα κ.ο.κ.
    4. Μάκάρι να υπάρχει η δυνατότητα με ταχυσκάνερ να σκανάρονται όλα τα δικαιολογητικά ακόμη και η φωτογραφία
    5. Να υπάρχει η δυνατότητα αριθμοδότησης για τον α.α. των φακέλων δικαιολογητικών της οικογένειας
    6. Στην καρτέλα του κάθε προσώπου της εφαρμογής να υπάρχει η αναγραφή της ηλικίας του που θα αντλείται από την ημερομηνία γέννησης

  • 7 Μαΐου 2015, 14:35 | Γραφείο Πρόνοιας Ορεστιάδας και Διδυμοτείχου

    Σχολιασμοί επί των αλλαγών που προτείνονται στη Διαδικασία Έκδοσης και Νομιμοποίησης Βιβλιαρίου Ανασφαλίστων

    Ο φορέας έκδοσης (Γραφεία Πρόνοιας) να έιναι ο φορέας που παραδίδει το βιβλιάριο και την απόφαση, καθώς σε αυτή τη φάση της διαδικασίας πολλές φορές η κοινωνική υπηρεσία διευκρινίζει ειδικούς όρους χρήσης, περιορισμούς, χρονικό πλαίσιο σε άτομα που φέρουν προβλήματα κατανόησης λόγω ψυχικής ή διανοητικής νόσου. Επίσης αποτρέπονται περιπτώσεις τροποποιήσης παραχάραξης στοιχείων (αλλαγές φωτογραφίας κ.λ.π.).

    Να διευκρινισθεί αν απαιτείται και φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου στην εξεταση στην Β/θμια επιτροπή. Κάποιες περιφέρειες εξυπηρετούν Δήμους της ίδιας περιφερειακής ενότητας που απέχουν ακόμη και 180 χλμ. (π.χ. Ν. Έβρου). Σε αυτήν την περίπτωση να προβλεφθεί η επιτροπή να συσκέπτεται στις έδρες των γραφείων Πρόνοιας των Δήμων. Προς αποφυγή ταλαιπωρίας των εξυπηρετούμενων αλλά και χρονοβόρου μετακίνησης των στελεχών προς μία κατεύθυνση. (π.χ. Ορ/δα – Αλεξ/πολη). Να εμπεριέχεται στην Β/θμια επιτροπή να συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου ο εκπρόσωπος του Δήμου που εξέδωσε την απόφαση για πιθανές διευκρινίσεις για αποφυγή χρονοτριβής επανελέγχου των στοιχείων.

    Ο εντοπισμός μελών απαραίτητων για τη σύνθεση της επιτροπής λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού τόσο στους Δήμους όσο και στα νοσηλευτικά ιδρύματα καθώς και στις περιφερειακές ενότητες που να μην ταυτίζεται με το προσωπικό των υπηρεσιών έκδοσης θα καταστεί υπερβολικά χρονοβόρα λόγω έλλειψης τέτοιου προσωπικού.

    Δεν είναι φανερή η ύπαρξη οικονομικού κριτηρίου. Προτείνουμε να αποσαφηνιστεί και να ορισθεί όριο οικονομικού εισοδήματος, να αναφέρεται σε πραγματικό εισοδήμα και όχι σε τεκμαρτό και να ορίσθει ύψος καταθέσεων που μπορεί να εκδοθεί το βιβλιάριο, γιατί έχουν σημειωθεί περιπτώσεις με 100.000 ευρώ και πάνω να αιτούνται βιβλιάριο ανασφαλίστων.
    Να τεθεί χρονικό πλαίσιο εξέτασης της ένστασης στο β/θμιο όργανο.

    Το βιβλιάριο επιδεικνύεται σε διαφόρους φορείς και εκπορσώπους αυτών και θεωρούμε πως η ένδειξη που αφορά την κατηγορία ευάλωτης ομάδας πληθυσμού ταυτοποιεί και εκθέτει αυτόν με τρόπο που αποτελεί διάρκιση κοινωνική και στιγματισμό. π.χ. Αναφορά ως άγαμη μητέρα, πρόσφυγας, ρομ, αποφυλακισθείς κ.λ.π. Αντι αυτού προτείνουμε τον όρο “ανασφάλιστος” . Μπορεί να διατηρηθεί η προτεινόμενη διάκριση κατά ομάδα στην εγκριτική απόφαση για λόγους αρχειοθέτησης, καταμέτρησης και στατιστικής αξιοποίησης των στοιχείων.

    Ομάδα Στελεχών Υπηρεσιών Πρόνοιας Β. Έβρου

    Η Κοινωνική Λειτουργός: Καδοπούλου Ευγενία

    Η Κοινωνική Λειτουργός:Τεκνετζή Θεοδώρα

    Η Ψυχολόγος: Μαρασλή Αναστασία

  • 4 Μαΐου 2015, 07:05 | ΤΖΟΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Στο ηλεκτρονικό μητρώο πρόσβαση δεν θα έπρεπε να έχουν και όλοι οι πάροχοι υγείας στους οποίους ο κάτοχος ΒΥΑ έχει πρόσβαση, για διασταύρωση και έλεγχο; (Να ισχύει δηλ. ότι και με τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ για τους οποίους υπάρχει αντίστοιχη εφαρμογή ελέγχου ασφαλιστικής κάλυψης)