Άρθρο 01: Δημόσιες Δομές παροχής Υπηρεσιών Υγείας στους κατόχους Βιβλιαρίου Υγείας Ανασφάλιστου

1. Καθορίζουμε τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις κατηγορίες των δικαιούχων δωρεάν πρόσβασης στα Νοσοκομεία του Ν.Δ.2592/1953 (ΦΕΚ 254 τ.Α΄), στα εποπτευόμενα και επιχορηγούμενα από το Υπουργείο Υγείας νοσηλευτικά ιδρύματα ΝΠΙΔ, στις Μονάδες Ψυχικής Υγείας του Ν. 2716/1999 (ΦΕΚ 96 τ. Ά), στις Μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας, στα εποπτευόμενα και επιχορηγούμενα Νοσοκομεία από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και σε ιδρύματα αποκατάστασης και κοινωνικής φροντίδας εποπτευόμενα από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
2. Θεσπίζεται νέο σύστημα χορήγησης Βιβλιαρίου Υγείας Ανασφάλιστου (ΒΥΑ), με το οποίο διασφαλίζεται η δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις προαναφερόμενες δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών υγείας και η νοσηλευτική και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Το ΒΥΑ θα χορηγείται, ανεξαρτήτως εισοδηματικού κριτηρίου, σε όλους τους δικαιούχους που περιγράφονται στα άρθρα 2 & 3 της παρούσας. Οι κάτοχοι του ΒΥΑ δικαιούνται του συνόλου των παροχών υγείας που δικαιούνται και οι ασφαλισμένοι, όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 9 της παρούσας.

  • 11 Μαΐου 2015, 12:20 | ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

    ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ

    11 Μαΐου 2015

    Πάγιο και διαρκές αίτημα του κινήματος κοινωνικής αλληλεγγύης στην υγεία είναι η δωρεάν καθολική ελεύθερη πρόσβαση όλων των κατοίκων της χώρας μόνιμων ή προσωρινών, Ελλήνων ή μεταναστών, με ή χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα σε όλες τις δημόσιες δομές φροντίδας υγείας.
    Το Υπουργείο Υγείας ανήρτησε σε δημόσια διαβούλευση Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που καθορίζει το νέο θεσμικό πλαίσιο για την πρόσβαση των ανασφάλιστων στην υγεία.

    Αξιολογούμε ως θετικά τα παρακάτω σημεία:

    1. Το γεγονός ότι αφαιρέθηκε το εισοδηματικό κριτήριο για την έκδοση βιβλιαρίου υγείας ανασφάλιστου σε όσους-ες δεν καλύπτονται από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα.

    2. Την κατάργηση των τριμελών επιτροπών στα νοσοκομεία, που δεν λειτούργησαν όπως έπρεπε.

    3. Το γεγονός ότι διευρύνονται οι παροχές υγείας σε διαγνωστικές εξετάσεις, οδοντιατρική περίθαλψη, ορθοπεδικά υλικά, φυσιοθεραπείες, λογοθεραπείες, βοηθήματα κ.λ.π.

    4. Ότι διευρύνονται οι δομές πρόσβασης, περιλαμβάνοντας εκτός από τα νοσοκομεία, το ΠΕΔΥ και ιδιωτικές κλινικές κατά περίπτωση.

    5. Ότι δίδεται πρόσβαση και σε όσους-ες τελούν υπό καθεστώς διοικητικής κράτησης και σε όσους-ες έχουν γραπτή βεβαίωση αναβολής απομάκρυνσης.

    6. Την εισαγωγή των ΚΕΠ ως πρώτη υπηρεσία υποδοχής αιτημάτων για την ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων.

    Παραμένουν ωστόσο σημεία με τα οποία διαφωνούμε ριζικά γιατί αλλοιώνουν αυτό που αποκαλούμε ελεύθερη και καθολική πρόσβαση σε όλους τους κατοίκους αυτής τη χώρας, χωρίς καμιά μορφή αποκλεισμού, χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και εξαιρέσεις.

    Τα σημεία αυτά είναι:

    1. Παραμένει ο αποκλεισμός των ενηλίκων μεταναστών και προσφύγων που δεν διαθέτουν νομιμοποιητικά έγγραφα (δίδεται πρόσβαση μόνο στις εγκύους, τους ασυνόδευτους ανήλικους και τους ανάπηρους που φιλοξενούνται σε δομές). Ειδικά στη σημερινή συγκυρία με τα νέα κύματα ταλαιπωρημένων και εξαθλιωμένων προσφύγων από Συρία και Αφρική συνεχίζεται ο αποκλεισμός, κάτι που εκτός από ιδεολογικά απαράδεκτο είναι και καταφανέστατα εγκληματικό.

    2. Παραμένει μια πολύ μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία για την έκδοση του ΒΥΑ με πολλά άχρηστα και περιττά δικαιολογητικά που πρέπει να μαζέψει ο ανασφάλιστος και με παραπομπή της τελικής απόφασης σε θολές επιτροπές των δήμων, οι οποίες καλούνται να κάνουν κάτι που μπορεί να κάνει το ΚΕΠ σε μια μέρα:

    α). Αφού μέσω του ΑΜΚΑ και με την ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων, μπορεί να διαπιστωθεί άμεσα αν ο αιτών-ούσα ΒΥΑ έχει ασφάλιση από άλλο φορέα.

    β). Η σωρεία δικαιολογητικών που απαιτούνται (πχ. αναφορές για κοινωνική έρευνα ως προϋπόθεση έκδοσης ΒΥΑ σε άστεγους, η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας) μπορεί να αποτελέσει για ένα κομμάτι του πληθυσμού (πάλι το πιο αδύνατο) ανυπέρβλητο εμπόδιο στη διεκδίκηση του δικαιώματος στην πρόσβαση. Πέραν του γεγονότος ότι μια τόσο γραφειοκρατική διαδικασία είναι χρονοβόρα για τον πολίτη και επιβαρύνει χωρίς λόγο τις υπηρεσίες των δήμων που ήδη είναι υποστελεχωμένες.

    γ). Να μην αποκλείονται από την χορήγηση βιβλιαρίου σε περίπτωση ύπαρξης ιδιωτικής ασφάλειας, γιατί τα τελευταία χρόνια αρκετοί ανασφάλιστοι λόγω των αποκλεισμών τους από το σύστημα υγείας αναγκάστηκαν να πληρώσουν από τη τσέπη τους βασικά πακέτα ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών για την παροχή υποτυπώδους κάλυψης

    3. Ειδικά για τους αυτοαπασχολούμενους που έχασαν την ασφάλιση λόγω χρεών στο ταμείο τους (ΟΑΕΕ), χορηγείται ΒΥΑ μόνο αν έχουν συγκεκριμένο πρόβλημα υγείας οπότε αποκλείονται από δωρεάν προληπτικές εξετάσεις. Ακόμη χειρότερα τους ζητείται ως δικαιολογητικό η δήλωση διακοπής άσκησης επαγγέλματος προς την ΔΟΥ, όταν είναι γνωστό και χιλιοειπωμένο, ότι χιλιάδες μικρομαγαζάτορες κράτησαν με ανοιχτά τα μαγαζιά τους για να επιβιώσουν ενώ άλλοι εργάζονταν περιστασιακά με μπλοκάκι, αλλά δεν μπορούσαν να πληρώνουν τα πάνω από 400 ευρώ μηνιαίως στον ΟΑΕΕ. Ταυτόχρονα δεν ήταν, ούτε είναι σε θέση να καλύπτουν την συμμετοχή τους στα φάρμακα.

    4. Επίσης, δεν υπάρχει καμία αναφορά στη κατάργηση της απαράδεκτης υπουργικής απόφασης Λοβέρδου για την επιβολή διπλάσιου ΚΕΝ σε μετανάστες-τριες μη μόνιμων κατοίκων στην Ελλάδα.

    5. Τέλος, συγκεκριμένες ρυθμίσεις συνιστούν ταξική διάκριση εντός του ΕΣΥ (πχ. οι κάτοχοι ΒΥΑ ορίζεται ότι θα νοσηλεύονται μόνο σε Γ’ Θέση, δεν καλύπτονται τυχόν μετακινήσεις που θα χρειαστούν για τη θεραπεία τους).

    Ως Κοινωνικά Ιατρεία Φαρμακεία Αλληλεγγύης ζητάμε επιπλέον:

    • την κατάργηση των διπλάσιων ΚΕΝ για τους ανασφάλιστους μετανάστες

    • την πρόσβαση των κατόχων ΒΥΑ και σε συμβεβλημένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ και στον ιδιωτικό τομέα υγείας όταν δεν μπορούν δημόσιες δομές υγείας να καλύψουν την ανάγκη, με ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού επισκέψεων και εξετάσεων

    • την κάλυψη διαγνωστικών εξετάσεων και σε συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα κατ αναλογία με τον κανονισμό του ΕΟΠΥΥ

    • την κατάργηση του 1 ευρώ ανά συνταγή

    • τη σημαντική μείωση της συμμετοχής στα φάρμακα, καθώς δεν μπορούν να την καλύψουν ούτε οι ασφαλισμένοι, πολύ περισσότερο οι κάτοχοι του ΒΥΑ

    • τη γενναία και αναγκαία κρατική χρηματοδότηση για τη λειτουργία των δημόσιων δομών υγείας

    • τη διαγραφή των χρεών των ανασφαλίστων στα νοσοκομεία
    Καλούμε την κυβέρνηση να υλοποιήσει τάχιστα, χωρίς αμφιταλαντεύσεις και δισταγμούς, την πλήρη, εντελώς δωρεάν και ελεύθερη, χωρίς κανένα γραφειοκρατικό εμπόδιο, πρόσβαση όλων των ανθρώπων που ζουν στη χώρα μας, ανεξάρτητα από καταγωγή και νομιμοποιητικά έγγραφα, σε όλες τις βαθμίδες του συστήματος υγείας. Ένα τόσο σημαντικό αίτημα της κοινωνίας, αφού ξεκίνησε επιτέλους να αντιμετωπίζεται, ας γίνει ανόθευτα και ολοκληρωμένα.

    Υπογράφουν:
    Κοινωνικό Ιατρείο Θεσσαλονίκης
    Κοινωνικό Ιατρείο Φαρμακείο Αλληλεγγύης Δράμας
    Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Κορίνθου
    Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ρεθύμνου
    Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Καλαμάτας
    Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Πρέβεζας
    Κοινωνικό Ιατρείο Φαρμακείο Άρτας
    Κοινωνικό Ιατρείο Φαρμακείο Λάρισας «Τόπος Αλληλεγγύης»
    Κοινωνικό Ιατρείο Φαρμακείο Ναυπακτίας «Όλοι Μαζί»
    Ιατρείο Αλληλεγγύης Γειτονιάς Αγ.Νεκταρίου Βόλου
    Κοινωνικό Ιατρείο Φαρμακείο Αλληλεγγύης Αθήνας
    Αλληλέγγυο Ιατρείο Πειραιά
    Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού
    Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Περιστερίου
    Κοινωνικό Ιατρείο Φαρμακείο Αλληλεγγύης Νέα Σμύρνης
    Κοινωνικό Ιατρείο – Φαρμακείο Αλληλεγγύης Σαλαμίνας
    Κοινωνικό ιατρείο Αλληλεγγύης Χαλανδρίου
    Φαρμακείο Αλληλεγγύης στα Πατήσια
    Αυτοδιαχειριζόμενο Κοινωνικό Ιατρείο Ν. Φιλαδέλφειας, Ν. Χαλκηδόνας, Ν. Ιωνίας και γύρω περιοχών

  • 11 Μαΐου 2015, 12:19 | Πρόνοια Δήμου Ξάνθης

    Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για οικονομικά κριτήρια (πλαφόν με όριο πάσης φύσης εισοδήματος) με αντίστοιχη κοινωνική πρόβλεψη κι όχι απλά αριθμητικά περιθώρια, επειδή η ισοπέδωση εργαζόμενων που πληρώνουν τις εισφορές τους με αυτούς που θα επιλέξουν να μην το κάνουν επειδή θα καλύπτονται έτσι κι αλλιώς, θα επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό τον κρατικό προϋπολογισμό.

  • 11 Μαΐου 2015, 12:26 | Ε.Β.

    Επίσης το δικαίωμα της πρόσβασης είναι ένα από τα δέκα δικαιώματα που προβλέπει το άρθρο 47 του Ν.2071/92, τα οποία είναι τα εξής:
    1. Το δικαίωμα της πρόσβασης
    2. Το δικαίωμα του σεβασμού της προσωπικότητας του ασθενούς
    3.Το δικαίωμα του ασθενούς ή του εκπροσώπου του να συναινέσει ή να απορρίψει οποιαδήποτε ιατρική πράξη
    4. Το δικαίωμα να απαιτήσει πληροφόρηση
    5. Το δικαίωμα να έχει πλήρη και λεπτομερή ενημέρωση
    6. Το δικαίωμα ενήμερης συναίνεσης
    7. Το δικαίωμα ανάκλησης της συναίνεσης οποτεδήποτε
    8. Το δικαίωμα εμπιστευτικότητας και προστασίας της ιδιωτικής του ζωής
    9. Το δικαίωμα σεβασμού των θρησκευτικών και ιδεολογικών του πεποιθήσεων
    10. Το δικαίωμα διαμαρτυρίας και ενημέρωσης για το αποτέλεσμα της.

    Δυστυχώς, στην Ελλάδα υπάρχει έλλειψη γνώσης αυτών τόσο από τους πολίτες όσο και από τους ιατρούς, ενώ δεν έχει ληφθεί η αρμόζουσα μέριμνα από την διοίκηση, την δικαιοσύνη και τα ΜΜΕ.

  • 11 Μαΐου 2015, 11:44 | Ε.Β.

    Για όλους θα πρέπει να υπάρχει πρωτοβάθμια υγειονομική περίθαλψη καθώς η Υγεία προστατεύεται από το Σύνταγμα και το Δικαίωμα της πρόσβασης αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα δικαιώματα που κατοχυρώνονται με την Ευρωπαϊκή Χάρτα για τα Δικαιώματα των Ασθενών. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα σχετικά και με την τήρηση των υπολοίπων δικαιωμάτων των ασθενών που κατοχυρώνονται με την Ευρωπαϊκή Χάρτα για τα Δικαιώματα των Ασθενών. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας στην Ελλάδα, τις οποίες κάποιοι λαμβάνουν δωρεάν και πολλοί άλλοι πολίτες τις πληρώνουν πολύ ακριβά, από το υστέρημα τους, υστερούν όπως έχει επανειλημμένα διαπιστωθεί σε εκθέσεις δημοσίων φορέων και όπως έχει διατυπωθεί με άρθρα της επικαιρότητας τώρα και χρόνια, χωρίς όμως να έχουν λάβει ιδιαίτερης μέριμνας από το αρμόδιο υπουργείο Υγείας αλλά ούτε και από άλλους φορείς των οποίων οι αρμοδιότητες εφάπτονται των προβλημάτων αυτών, όπως το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το ΕΣΡ και οι Ιατρικοί Σύλλογοι. Τα παρακάτω δικαιώματα, όπως καταγράφονται στην Ευρωπαϊκή Χάρτα για τα Δικαιώματα των Ασθενών καταπατούνται στην Ελλάδα συχνά στις μέρες μας, θέτοντας την ζωή των πολιτών σε κίνδυνο ή στην καλύτερη περίπτωση υποβαθμίζοντας την ποιότητας ζωής τους:
    1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ.
    3. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
    4. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗΣ
    5. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
    6. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΧΕΜΥΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
    7. ΔΙΚΑΙΩΜΑ TOY ΣΕΒΑΣΜΟΥ TOY ΧΡΟΝΟΥ TOY ΑΣΘΕΝΗ
    8. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
    9. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    10. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
    11. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΤΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ
    12. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
    13. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ
    14. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ

    Οπότε αναμένεται από το υπουργείο να δείξει ανάλογη και άμεση μέριμνα για την τήρηση και των υπολοίπων, εξίσου σημαντικών, δικαιωμάτων με την θέσπιση αυστηρού νομοθετικού πλαισίου για τον τόσο ευαίσθητο τομέα της Υγείας.

  • 11 Μαΐου 2015, 10:07 | Όλγα Π.

    «Το ΒΥΑ θα χορηγείται, ανεξαρτήτως εισοδηματικού κριτηρίου, σε όλους τους δικαιούχους που περιγράφονται στα άρθρα 2 & 3 της παρούσας…»

    Εδώ αρχίζει και τελειώνει η εγκύκλιος…
    Εφόσον λοιπόν, αποφασίζεται να πάρουν ΒΥΑ όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελλάδα και μάλιστα, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια (!!), δεν αντιλαμβάνομαι για ποιο λόγο να διατηρείται η Ειδική Επιτροπή Κοινωνικής Αρωγής και επιπλέον, να ορίζεται και Δευτεροβάθμια επιτροπή!!!

    Σύμφωνα με το ανωτέρω πρωτοποριακό πνεύμα (!), τα πράγματα είναι απλά… τα ΚΕΠ να χορηγούν κάρτα υγείας για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη με ετήσια ισχύ και τέλος._

    Δεν θα αναφερθώ στα πολυποίκιλα προβλήματα και δυσχέρειες, που καλούμαστε να διαχειριστούμε ως μέλη της επιτροπής [είμαι τακτικό μέλος (από Δ/νση Υγείας) από τον Φεβρουάριο 2006, δηλ. πλέον των 9 ετών!!] και ως υπάλληλοι του αρμόδιου γραφείου και τα οποία, ανακύπτουν κυρίως, από τα κενά και τις ελλιπείς διευκρινίσεις αναφορικά με τις σχετικές εγκυκλίους… ούτε θα κάνω λόγο για τις αποφάσεις που λαμβάνουμε, υποκαθιστώντας, συχνά, το ρόλο του υπουργείου (Υγείας και νυν, Εργασίας) σε καίρια ζητήματα… -και επανειλημμένα σας έχουμε γνωστοποιήσει-…
    …Ωστόσο, σύμφωνα με την καινοτόμα ιδέα (!), η οποία παρουσιάζεται, θα πρότεινα και θα παρακαλούσα, να προβείτε σε κατάργηση των επιτροπών και να μας απαλλάξετε από αυτό το βαρύ φορτίο (!!) … ή τουλάχιστον, όπως επανειλημμένα έχω προτείνει, να ορίσετε εναλλαγή των μελών της επιτροπής ανά τακτά χρονικά διαστήματα… Έλεος πια…!!!
    Επιπρόσθετα, η συγκρότηση της Ειδικής Επιτροπής Κοινωνικής Αρωγής, όπως συστάθηκε με την Υ.Α. 139491/2006 εγκύκλιο του Υπ. Υγείας, δεν υφίσταται πλέον…

    Ως φορολογούμενος πολίτης και εργαζόμενη αυτής της χώρας, δε, δεδομένου ότι φορολογούμαστε και για να καλύπτουμε όλους τους ανασφάλιστους ανά την ελληνική επικράτεια, τελικά, προτείνω να μας δοθεί η δυνατότητα επιλογής μεταξύ ιδιωτικής και δημόσιας ασφάλισης και υγειονομικής περίθαλψης και ας συνεχίσει να παρέχει ο δημόσιος τομέας τα προγράμματα κοινωνικής πολιτικής σε όποιον ορίσει δικαιούχο!!

    Τέλος, εκτιμώ ότι και με την παρούσα Κ.Υ.Α δύναται να δημιουργηθούν περισσότερα ζητήματα παρά να επιλυθούν, τόσο σε κοινωνικό, όσο και σε εργασιακό επίπεδο .

  • 10 Μαΐου 2015, 22:42 | Καλαμπακας Θανασης

    Το παρόν Ν/Σ αποτελεί πρόοδο στο θέμα της περίθαλψης. Προσωπικά πιστεύω ότι όλοι οι νομίμως διαμένοντες στην χώρα διακαιούνται περίθαλψής. Πίστευα ότι η σύσταση του ΕΟΠΠΥ θα κάλυπτε αυτή την ανάγκη, αλλά δυστυχώς η γραφειοκρατία τον περιόρισε. Δεν μπορεί, ταμεία τα οποία δεν καλύπτουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς τον ΕΟΠΠΥ να καθορίζουν ποιοί πολίτες διακαιούνται ασφαλιστικής κάλυψης. Απο την στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων του ΕΟΠΠΥ καλύπτεται απο τον προυπολογισμό πρέπει ο ΕΟΠΠΥ να καλύψει την περίθαλψη όλου του πληθυσμού χωρίς διακρίσεις. Τα υπόλοιπα άρθρα του παρόντος Ν/Σ είναι περιττές διευκρινίσεις. Απλά, ότι ισχύει για τους ασφαλισμένους, να ισχύει και για τους ανασφάλιστους, χωρίς διακρίσεις.
    Και φυσικά όλα τα έξοδα της περίθαλψης να μεταφέρονται στον ΕΟΠΠΥ και όχι όπως γίνεται μέχρι σήμερα με τα βιβλιάρια «απορίας», όπου το κόστος νοσηλείας μένει φεσι στα νοσοκομεία.

  • 8 Μαΐου 2015, 11:55 | Τ. ΚΑΤΕΡΙΝΑ-Δ. ΑΓΓΕΛΑ

    ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΣΚΟΥΝ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΒΥΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΔΗΜΟΙ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΜΟΝΗ
    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

  • 7 Μαΐου 2015, 15:43 | Μαρία Ν.

    Θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια γιατί θα υπάρξει κατάχρηση. Να λαμβάνονται υπόψη το πραγματικό εισόδημα και όχι το τεκμαρτό. Τι θα διευκολύνει η χορήγηση των ΒΥΑ από τα ΚΕΠ? Μήπως η διαδικασία γίνει πιο χρονοβόρα και προβληματική? Η Πρόνοια που λειτουργεί στη Δ/νση Κοινωνικής Πολιτικής κάθε Δήμου, έχει την εμπειρία και την ετοιμότητα να χορηγεί τα βιβλιάρια.

  • 6 Μαΐου 2015, 23:08 | ΜΑΡΙΑ Β.

    Για όλους θα πρέπει να υπάρχει η πρωτοβάθμια υγειονομική περίθαλψη. Όμως, πώς θα γίνει ο διαχωρισμός μεταξύ εκείνων που πληρώνουν εισφορές, από εκείνους που δεν πλήρωσαν ποτέ, φοροδιαφεύγουν και ενδεχομένως να έχουν εισοδήματα που τους επιτρέπουν να έχουν ιδιωτική ασφάλιση την οποία θα αποκρύψουν με μια υπεύθυνη δήλωση η οποία ποτέ δεν θα ελεχθεί; Επομένως, γιατί οι εργαζόμενοι να πληρώνουν εισφορές, όταν οι ανασφάλιστοι θα έχουν όλες αυτές τις παροχές; Γιατί αυτή τη στιγμή να υπάρχουν επιτροπές που υπογράφουν για το ποιός θα έχει βιβλιάριο απορίας και ποιός όχι με αυστηρά εισοδηματικά κριτήρια, απορρίπτοντας συνανθρώπους μας με όποιο κόστος και άν αυτό έχει;
    Σκέφτηκε κανείς τη μαύρη εργασία, το κόστος όλων αυτών των παροχών όταν τα νοσοκομεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω πολλών ελλείψεων και προσωπικού ακόμη;
    Και επί πλέον πόσο αυτό θα κοστίσει στον κρατικό προϋπολογισμό,όταν βρισκόμαστε στα πρόθυρα μιας στάσης πληρωμών;

  • 6 Μαΐου 2015, 20:27 | ΛΑΠΠΑ ΑΡΙΣΤΕΑ

    ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ,ΑΛΛΑ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΡΩΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΒΥΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.Π.Χ. ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΥΠ. ΔΗΛΩΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΣΦΑΛ. ΦΟΡΕΑ ,ΕΝΩ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΙΚΑ…ΕΥΚΟΛΑ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΒΥΑ.ΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΒΑΝΙΑ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ(ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΣ ΜΙΚΡΑ ΠΟΣΑ)ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΥΒΟΥΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΕΤ. ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΝΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΙΚΑ ΚΑΤΑΒΑΛΟΝΤΑΣ 8,5%ΕΙΣΦΟΡΕΣ(50-60 ΕΥΡΩ) ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΒΥΑ?ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ ΜΕ ΟΦΕΙΛΕΣ 18.000 ΕΥΡΩ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ(ΕΧΕΙ ΔΙΑΚΟΠΗ)ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ 300.000 ΕΥΡΩ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΒΥΑ?

  • 5 Μαΐου 2015, 20:41 | ΛΑΠΠΑ ΑΡΙΣΤΕΑ

    ΑΡΘΡΟ 02-Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΒΥΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΦΟΡΕΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ.ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ?
    ΑΡΘΡΟ 03-ΟΙ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΜΗΤΡΩΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΟΑΕΕ-ΟΓΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΦΕΙΛΕΣ & ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΔΡΑΣΤΗΡ ή ΔΗΛΩΣΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ?
    ΑΡΘΡΟ 04 -ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ? ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ 25%?
    ΑΡΘΡΟ 06-ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ?ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΕ-ΤΕ ΔΙΟΙΚ. ΟΙΚΟΝΟΜ.-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ? ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
    ΘΕΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΑΝ ΓΙΝΕΙ-ΘΕΤΙΚΟ Η ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΩ ΑΤΛΑΣ.
    ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΝΑ ΛΥΝΟΤΑΝ ΜΕΣΩ ΑΜΚΑ.

  • 5 Μαΐου 2015, 11:37 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΟΛΑ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΜΕ ΠΟΙΕΣ ΔΟΜΕΣ ΜΕ ΤΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ?
    ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ

  • 5 Μαΐου 2015, 05:23 | Θανάσης Παπαθανασίου

    Το σκεπτικό του νόμου είναι άξιο συγχαρητηρίων που επιτέλους οι άνθρωποι που δεν έχουν πρόσβαση στο σύστημα υγείας θα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση. Όμως δεν υπάρχει λόγος για εκτύπωση έντυπου βιβλιαρίου επειδή δεν υφίσταται σήμερα τέτοια ανάγκη λόγω της ηλεκτρονικής συνταγογράφισης οπότε αυτό σημαίνει μείωση των λειτουργικών δαπανών. Θα πρέπει αυτόματα να γίνεται άμεση καταγραφή στο σύστημα ΑΤΛΑΣ οπότε και κατά συνέπεια στο σύστημα ΕΟΠΥΥ έτσι ώστε ο ανασφάλιστος να έχει άμεση πρόσβαση στο σύστημα ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης.

  • 4 Μαΐου 2015, 23:54 | Μαριος

    το νομοσχεδιο ειναι καλο αρκει να μην μπλεξει ο εν δυναμει δικαιουχος στην γραφειοκρατια που διαφαινεται απο την δομη του νομοσχεδιου.
    Για παραδειγμα αν προκειται για ανασφαλιστο ελευθερο επαγγελματια,προς τι η προσκομιση τοσων βεβαιωσεων αφου υπαρχει το βιβλιαριο οπου αναφερονται ολα τα στοιχεια???

    Καντε την διαδικασια απλη για τους ελληνες και αφηστε την χαρτολαγνια.

  • 4 Μαΐου 2015, 18:54 | Χρίστος

    Γιατί οι ανασφάλιστοι αποκλείονται από τις τοπικές μονάδες του ΕΟΠΥΥ;

    Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση πρέπει να ειδωθεί σαν ένα πρώτο βήμα για την καθιέρωση καθολικού δικαιώματος υγείας ανεξάρτητου από την κοινωνική ασφάλιση, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της Βόρειας Ευρώπης, ακόμα και στη Βρετανία.

    Οι αντιρρήσεις που βλέπω πιο πάνω είναι εν μέρει δικαιολογημένες (αν και κοινωνικά σκληρές), καθώς με την παρούσα ρύθμιση όπου άλλοι θα πληρώνουν και άλλοι δεν θα πληρώνουν, εισάγεται μία διάκριση. Η λύση δεν είναι η επιστροφή στο απάνθρωπο προηγούμενο καθεστώς, αλλά η ολοκληρωτική κατάργηση του κλάδου υγείας από την κοινωνική ασφάλιση και η ανάληψή της από το κράτος, όπως συμβαίνει πχ με την παιδεία. Χρηματοδότηση με ένα φόρο που θα επιτυγχάνει ανάλογα έσοδα με την εισφορά υγείας που ασφαλώς θα καταργηθεί, ελαφρύνοντας έτσι και το κόστος εργασίας.

  • 4 Μαΐου 2015, 17:18 | Χρήστος Τ.

    Σημασία έχει να είναι για όλους. Και όχι μόνο για όσους είναι γραμμένους στον ΟΑΕΔ γιατί τότε πάλι πολύ θα αποκλειστούν.

  • 4 Μαΐου 2015, 13:09 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

    Με τον Ν. 3852/2010 άρθρα 94 και 96, τον Ν.3463/06 ΑΡΘΡΟ 75 καθώς και με το άρθρο 35 του Ν. 4272 (ΦΕΚ 145 τ. Α 11/7/2014) μεταβιβάζονται στους Δήμους αρμοδιότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μονάδες Οικογενειακού Προγραμματισμού και Μονάδες Φροντίδας Μητέρας-Παιδιού.
    Ο Δήμος Αθηναίων λειτουργεί 6 Δημοτικά ιατρεία, στα οποία μετά από υπογραφή συμφώνου συνεργασίας με τον ΕΟΠΥΥ πραγματοποιείται συνταγογράφηση φαρμάκων, αναλώσιμων υλικών και παρακλινικών εξετάσεων σε ασφαλισμένους και ανασφάλιστους δικαιούχους και εκδίδονται σχετικές γνωματεύσεις. Παρέχονται δωρεάν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με σκοπό την προαγωγή της δημόσιας υγείας, την αγωγή υγείας, καθώς και την πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή πρόληψη. Αντιμετωπίζονται προβλήματα υγείας και παρέχονται πρώτες βοήθειες σε επίπεδο πρωτοβάθμιας φροντίδας (ασθένειες μικρού κινδύνου), εφαρμόζονται προγράμματα προσυμπτωματικού ελέγχου (δευτερογενής πρόληψη νόσου) επιλεγμένων νοσημάτων με σκοπό την πρώιμη διάγνωση και συνεπώς την πρόληψη της νοσηρότητας και θνητότητας. Επίσης παρέχεται προληπτικός και προσυμπτωματικός έλεγχος παιδιών και εφήβων, πρωτοβάθμια αναπτυξιακή εκτίμηση βρεφών και παιδιών, χορήγηση βεβαιώσεων υγείας, περιοδικός έλεγχος οπτικής οξύτητας και προληπτικός έλεγχος οφθαλμικών παθήσεων, συμβουλευτική ενημέρωση γυναικών και μητέρων σε θέματα πρόληψης γυναικολογικού καρκίνου και οικογενειακού προγραμματισμού, μαιευτική φροντίδα εγκύων και λεχώνων κ. α. Διενεργούνται εμβολιασμοί και φυματινοαντιδράσεις, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών Παιδιών και Ενηλίκων, καθώς και σε κάθε έκτακτη περίπτωση μετά από σχετική απόφαση του Υπουργείου Υγείας. Διενεργούνται δωρεάν βασικές εργαστηριακές εξετάσεις προληπτικού ελέγχου. Επί πλέον μέσω του Γραφείου Υγιών Πόλεων πραγματοποιούνται δράσεις και προγράμματα πρόληψης και προαγωγής υγείας σε στοχευμένες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ( παιδιά , ηλικιωμένοι κ.λ.) αλλά και ευρύτερα στην Κοινότητα.

    Επομένως θεωρούμε ότι πρέπει να συμπεριληφθούμε στις Δημόσιες Δομές παροχής Υπηρεσιών Υγείας που αφορούν τους κατόχους Βιβλιαρίου Υγείας Ανασφάλιστου

  • 4 Μαΐου 2015, 12:44 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΥΛΗΣ

    Επιμένω ότι η αφειδώς έκδοση βιβλιαρίων υγείας σε ανασφάλιστους αν δεν γίνεται με εισοδηματικά κριτήρια ενισχύει τη ΜΑΥΡΗ εργασία και είναι ΔΩΡΟ στους εργοδότες με συνέπεια την εξάντληση των πόρων για αγορά μηχανημάτων την πρόσληψη και στελέχωση των τομέων με ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό και με το κόστος της εξειδικευμένης εκπαίδευσης για τη λειτουργία αυτών.
    Εννοείται ότι για αυστηρώς επείγοντα χειρουργικά περιστατικά ή περιστατικά αποκατάστασης ή μεταμόσχευσης οργάνων ότι θα δίνεται η δυνατότητα δωρεάν ιατρικής περίθαλψης. Ο τομέας της υγείας νοσεί με την έννοια έλλειψης Οικονομικών πόρων και εδώ μιλάμε για τεράστια ποσά όσον οφορά το κόστος των ιατρικών και παραϊατρικών μηχανημάτων και παρελκόμενων και συντήρησης των υλικών.
    Επίσης κατά περίπτωση, οι ασθενείς χρήζουν συχνής παρακολούθησης με σχεδόν συνεχείς εξετάσεις και επανέλεγχο για την σταδιοποίηση και πορεία της νόσου και την ανάλογη θεραπεία με αποτέλεσμα τη γεωμετρική πρόοδο στο κόστος των παροχών.
    Συμπερασματικά λοιπόν θα πρέπει η πολιτική για την υγεία να είναι παρακολούθημα της οικονομικής πορείας της χώρας, ωστόσο να ΜΗΝ επιτρέπεται αφ΄ενός η προνομιακή παροχών στη Δημόσια Υγιεία ( συμμετοχική διαδικασία ) αφ΄ετέρου όμως να ανακυκλώνεται η κάλυψη του όποιου κόστος των παροχών από τις κρατήσεις Εργοδοτών και Ασφαλισμένων.
    Αν δούμε με διαφορετική αντίληψη τη Δημόσια Υγεία και Περίθαλψη ίσως να ήταν μια άποψη η κατάργηση των Ασφαλιστικών Ταμείων και Επικουρικών Ασφαλιστικών Ταμείων με συνακόλουθη κάλυψη του όποιου κόστους από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, όπου όμως αυτό θα συμβαδίζει με αύξηση της φορολογητέας ύλης κατά περίπτωση. Αυτό το τελευταίο συνεπάγεται τεράστιο κέρδος στο λειτουργικό κόστος Διοικητικό και εργατικό κόστος της Δημόσιας Υγείας.

  • 4 Μαΐου 2015, 11:48 | Μιχάλης Χ.

    Πολύ φοβάμαι ότι ο πολυμήχανος Ελληνας θα εκμεταλλευτεί καταχρηστικά την πολύ σωστή πρωτοβουλία σας, μη ασφαλιζόμενος, αφού θα έχει εξασφαλισμένη την ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη. Θα προτιμήσει να τα παίρνει «μαύρα» ή δεν θα ασφαλίζει τους εργαζομένους του. Η κουτοπονηριά δυστυχώς είναι στο DNA μας…Η πρότασή μου είναι να περιλαμβάνει μόνο τους καταγεγραμμένους ανέργους που αν συλληφθούν να εργάζονται και να μη πληρώνουν εισφορές, αυτομάτως να τους διακόπτεται το ευεργέτημα.

  • 4 Μαΐου 2015, 11:23 | Ηλίας Κ.

    ΒΥΑ θα λαμβάνει ανεξαρτήτως εισοδήματος και εκείνος που είναι μόνιμα στην ξαπλώστρα και ειδοδηματίας των 100.000,00 € ετήσια?? ίσως απο τόκους καταθέσεων, ενοίκια πολλών ακινήτων κλπ και προφανώς εκείνοι που δεν γουστάρουν να πληρώνουν ασφάλιστρα.
    ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΟΠΟ.

  • 4 Μαΐου 2015, 08:35 | ΒΕΝΑΡΔΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Με αυτή την ΚΥΑ μόλις καταστρέψατε τα ασφαλιστικά ταμεία. Θα σταματήσουν όλοι να πληρώνουν αφού ένας από τους βασικούς λόγους ήταν η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ο ΕΟΠΥΥ θα βουλιάξει από τα χρέη.

  • 3 Μαΐου 2015, 21:08 | Δημήτρης Βασιλάκης

    Βιβλιάριο Υγείας δεν χρησιμοποιείται πια από κανένα ασφαλιστικό ταμείο. Γιατί να θεσμοθετηθεί για τους ανασφάλιστους; Τι εξυπηρετεί;

  • 1 Μαΐου 2015, 12:55 | Ουρανία

    Το σκεπτικό του νόμου είναι άξιο συγχαρητηρίων όμως αν όντως δε μπουν κριτήρια (μόνο εγγεγραμμένοι άνεργοι για παράδειγμα ή μηδενικό εισόδημα) κινδυνεύει ο νόμος να οδηγήσει στην καθιέρωση της μαύρης εργασίας.

  • 1 Μαΐου 2015, 12:13 | Τάσος Μ.

    Επιτέλους, γιατί το 2012 με οξεία σκωληκοειδίτιδα δε με δέχονταν στο νοσοκομείο Τρικάλων ως ανασφάλιστο!!! Αρκεί βέβαια να αφορά τους ανέργους γιατί διαφορετικά όλο αυτό θα γίνει η χαρά του εργοδότη που δε θα ασφαλίζει τον εργαζόμενο αφού το κράτος θα τον ασφαλίζει έτσι κι αλλιώς και τότε, αντίο ασφαλιστικά ταμεία.