Άρθρο 20 – Κοινοποίηση νέων προϊόντων καπνού

1. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να υποβάλλουν κοινοποίηση στο Υπουργείο Υγείας για κάθε τέτοιο προϊόν που προτίθενται να διαθέσουν στην εθνική αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Συνοδεύεται από λεπτομερή περιγραφή του σχετικού νέου προϊόντος καπνού, καθώς και από τις οδηγίες χρήσης του και τις πληροφορίες που προβλέπονται από το άρθρο 6 όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές. Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς που υποβάλλουν κοινοποίηση για ένα νέο προϊόν καπνού παρέχουν επίσης :

α) τις διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες για την τοξικότητα, τον κίνδυνο εθισμού και την ελκυστικότητα του νέου προϊόντος καπνού, ιδίως όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές του,

β) τις διαθέσιμες μελέτες, τις συνοπτικές περιγραφές τους και τις έρευνες αγοράς σχετικά με τις προτιμήσεις διάφορων ομάδων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των νέων και των σημερινών καπνιστών,

γ) άλλες διαθέσιμες και σχετικές πληροφορίες, μεταξύ των οποίων και ανάλυση κινδύνου/οφέλους του προϊόντος, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην παύση της κατανάλωσης καπνού, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην έναρξη της κατανάλωσης καπνού και προβλεπόμενες επιδράσεις στους καταναλωτές.

2. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να διαβιβάζουν κάθε νέα ή επικαιροποιημένη πληροφορία σχετικά με τις μελέτες, την έρευνα και άλλες πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α) έως γ). Δύναται το Υπουργείο Υγείας να απαιτεί από τους κατασκευαστές ή τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να πραγματοποιούν πρόσθετες δοκιμές ή να υποβάλουν συμπληρωματικές πληροφορίες. Τίθενται στη διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όλες οι πληροφορίες που λαμβάνονται δυνάμει του παρόντος άρθρου.

3. Για τη νόμιμη κυκλοφορία των προϊόντων αυτών κοινοποιείται τεχνικός φάκελος από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας. Ο τεχνικός φάκελος που κοινοποιείται ηλεκτρονικά, περιλαμβάνει τα εξής :

α) τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου,
β) αποδεικτικά πλήρους συμμόρφωσης όλων των συστατικών και των ηλεκτρονικών στοιχείων με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας και διατήρηση όλων των σχετικών κανονιστικών απαιτήσεων,
γ) πλήρης ποιοτική και ποσοτική καταγραφή όλων των συστατικών και των εκπομπών τους,
δ) περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των συσκευών ή των ηλεκτρονικών τους στοιχείων,
ε) σχέδιο οδηγιών χρήσης και επισήμανσης,
στ) τοξικολογικές μελέτες και φυσικοχημικές δοκιμές που αφορούν στα συστατικά των νέων προϊόντων καπνού και τις εκπομπές τους, σύμφωνα με τις οποίες οι ουσίες που περιέχονται καθώς και οι ουσίες που απελευθερώνονται κατά τη λειτουργία των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου δεν παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία κατά την έννοια των κανονισμών (ΕΚ) 1907/2006 και 1272/2008. Οι τοξικολογικές μελέτες διεξάγονται σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής (ΟΕΠ) και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 440/2008 (EEL 142/31-5-2008), όπως ισχύει. Τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι τοξικολογικές μελέτες είναι διαπιστευμένα σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής και τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι φυσικοχημικές δοκιμές είναι διαπιστευμένα κατά το πρότυπο EN ISO 17025,
ζ) περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας και των μέτρων διασφάλισης της ποιότητας τα οποία πρέπει να λαμβάνονται,
η) έκθεση εκτίμησης της ασφάλειας των συσκευών, από τις οποίες αποτελείται το προϊόν και αντίστοιχο πιστοποιητικό ασφαλείας,
θ) βεβαίωση συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου είτε πρόκειται για νέο προϊόν καπνού που εμπίπτει στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού είτε στον ορισμό του προϊόντος καπνού για κάπνισμα,
ι) επιδημιολογικές ή/και κλινικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ορθής κλινικής πρακτικής εφόσον αφορούν το υπό αδειοδότηση προϊόν,
ια) απόδειξη καταβολής παραβόλου 1.000,00 Ευρώ για την εξέταση του τεχνικού φακέλου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 29 του παρόντος.

Τα επιστημονικά στοιχεία τα οποία κοινοποιούνται με τον τεχνικό φάκελο καλύπτονται από το βιομηχανικό και εμπορικό απόρρητο και προστατεύονται από τις οικείες διατάξεις.

4. Ο φάκελος πρέπει να πληροί τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3, στοιχεία α) έως ια). Ο φάκελος υποβάλλεται σε Επιτροπή περί αξιολόγησης νέων προϊόντων καπνού, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο του ΕΟΦ και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας και έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας. Η εν λόγω Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας η οποία καθορίζει και τους κανόνες λειτουργίας της. Η θητεία της Επιτροπής είναι διετής. Τα μέλη της Επιτροπής εξετάζουν τα στοιχεία του φακέλου κατά λόγο αρμοδιότητας και συντάσσουν γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Υγείας περί αδειοδότησης ή μη του προϊόντος. Κατόπιν της γνωμοδότησης της ως άνω Επιτροπής περί αδειοδότησης ή μη του νέου προϊόντος καπνού, εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση περί αδειοδότησης ή μη του εκάστοτε νέου προϊόντος καπνού. Σε περίπτωση που εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση του φακέλου διαπιστώνεται ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης ή η μη τήρηση των ως άνω προϋποθέσεων, η Επιτροπή ενημερώνει τον αιτούντα και αιτείται αιτιολογημένα τις αναγκαίες συμπληρώσεις εντός μιας συγκεκριμένης προθεσμίας προς τούτο. Σε περίπτωση που μετά την συμπληρωματική κατάθεση εγγράφων από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα ή εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που τέθηκε, δεν τηρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, με κοινή υπουργική απόφαση των αρμοδίων υπουργών απαγορεύεται η κυκλοφορία του προϊόντος στην ελληνική αγορά. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής ολοκληρώνεται εντός τριών (3) μηνών. Σε περίπτωση που η γνωμοδότηση δεν ολοκληρωθεί εντός της τρίμηνης αυτής προθεσμίας, η Επιτροπή τεκμηριώνει εγγράφως, με σαφή και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, προς τον Υπουργό Υγείας την αδυναμία της να γνωμοδοτήσει. Ο Υπουργός Υγείας, εφ’ όσον θεωρήσει εύλογη την αιτιολογία της Επιτροπής, δύναται να παρατείνει την προθεσμία γνωμοδότησης για ένα (1) ακόμη μήνα, εντός του οποίου η Επιτροπή οφείλει να παραδώσει σ’ αυτόν τη σχετική της γνωμοδότηση. Σε περίπτωση που και η τελευταία προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τα μέλη της Επιτροπής ελέγχονται πειθαρχικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Η αδειοδότηση αφορά αποκλειστικά το προϊόν που αυτή καλύπτει και μόνο τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα, στον οποίο χορηγήθηκε. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως το Υπουργείο Υγείας για οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη τροποποίηση στο αδειοδοτούμενο προϊόν. Η σχετική Επιτροπή κρίνει πόσο σημαντικές είναι οι προγραμματιζόμενες τροποποιήσεις και αποφασίζει εάν χρειάζεται πρόσθετη αξιολόγηση του αδειοδοτούμενου προϊόντος. Ο εντοπισμός κατά τη διάρκεια ελέγχων, επιθεωρήσεων και δειγματοληψιών από τις αρχές εποπτείας της αγοράς σημαντικών τροποποιήσεων στο αδειοδοτούμενο προϊόν, για τις οποίες δεν ενημερώθηκε το Υπουργείο Υγείας, μπορεί να αποτελέσει αιτία για την ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάκλησης της άδειας και της προσωρινής ή/και οριστικής διακοπής της κυκλοφορίας του προϊόντος. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Υγείας σε κάθε περίπτωση εμφάνισης ανεπιθύμητου περιστατικού σε χρήστη των προϊόντων του. Η διάρκεια ισχύος της χορηγουμένης άδειας είναι έως τρία (3) έτη. Ο κάτοχος άδειας μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για επαγγελματικούς σκοπούς, ειδικότερα σε περιπτώσεις προσφορών, συμφωνιών, επιβεβαίωσης παραγγελιών, για σκοπούς προβολής και για απόδειξη της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου. Ο κάτοχος της άδειας έχει το δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε προβολή του, σε όλα τα έντυπα, θέσεις και διαφημιστικό υλικό υπό την προϋπόθεση ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία.
6. Για την ανανέωση της άδειας, που χορηγείται με κοινή υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της ανωτέρω Επιτροπής, εξετάζεται ο τεχνικός φάκελος του προϊόντος. Ο σκοπός της διαδικασίας της ανανέωσης της άδειας είναι να επιβεβαιωθεί η συνεχής συμμόρφωση του προϊόντος με τις ισχύουσες απαιτήσεις. Εάν κατά τη διαδικασία ανανέωσης εντοπισθούν περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, αυτές πρέπει να αίρονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με τις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες. Η διαδικασία ανανέωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λήξη της ισχύουσας άδειας.
7. Τα νέα προϊόντα καπνού που διατίθενται στην αγορά πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου. Ποιες από τις διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται στα νέα προϊόντα καπνού εξαρτάται από το κατά πόσο τα εν λόγω προϊόντα εμπίπτουν στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού ή του προϊόντος καπνού για κάπνισμα.

  • 12 Μαΐου 2016, 00:24 | Αθανάσιος Μπαρούτης

    Απαράδεκτο να βάζουν συνέχεια εμπόδια σε έναν κλάδο με τόσα πολλά προβλήματα.Επυτέλους λιγότερη γραφειοκρατία!

  • 11 Μαΐου 2016, 23:14 | Αρβανιτακης Νικος

    Υπερβολική και απαράδεκτη γραφειοκρατια για ακόμη μια φορά σε αυτή την χώρα!!!

  • 11 Μαΐου 2016, 23:48 | Ελεαννα

    Δεν συμφωνω.. Να ακολουθησουμε την Ευρωπη.

  • 11 Μαΐου 2016, 23:10 | Ελεαννα

    Απαραδεκτο. Να ακολουθησουμε την Ευρωπη.

  • 11 Μαΐου 2016, 23:23 | Παναγιωτης λεκκας

    Ο κάθε ενήλικος καπνιστής θεωρω ότι πρέπει να έχει την δυνατοτητα επιλογής του τι προιον θελει να καπνισει, Το ηλεκτρονικο τσιγαρο για καποιους είναι πιο οικονομικο,για αλλους λιγοτερο επιβλαβες για την υγεια. Το κρατος οφειλει να παρεχει στους καπνιστες καθε προιον που κυκλοφορει στην αγορα νόμιμα και πιστοποιημένα.

  • 11 Μαΐου 2016, 23:50 | Παναγιωτης λεκκας

    Ο κάθε ενήλικος καπνιστής θεωρω ότι πρέπει να έχει την δυνατοτητα επιλογής του τι προιον θελει να καπνισει. Το ηλεκτρονικο τσιγαρο για καποιους είναι πιο οικονομικο,για αλλους λιγοτερο επιβλαβες για την υγεια. Το κρατος οφειλει να παρεχει στους καπνιστες καθε προιον που κυκλοφορει στην αγορα νόμιμα και πιστοποιημένα.

  • 11 Μαΐου 2016, 22:37 | Μαριάννα

    Μετά τις νέες αυξήσεις των φόρων και την άνοδο του λαθρεμπορίου που θα ακολουθήσει αυτή η απόφαση είναι ένα ακόμα εμπόδιο στο λιανεμποριο από την κυβέρνηση.εφόσον όλες οι ευρωπαϊκές χώρες θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα νέα προϊόντα καπνού δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να εξαιρουμαστε εμείς.Πιστεύω πως η γραφειοκρατία,στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε δε συνάδει με την πραγματικότητα…..

  • 11 Μαΐου 2016, 22:47 | Priftis Nikos

    Διαβάζοντας τα άρθρα 20 & 21 του νομοσχεδίου σε συνδιασμό με τα άρθρα 19 & 20 της Directive (οδηγίας της Ε.Ε.) νομίζω οτι εξαντλείται όλη η αυστηρότητα και η γραφειοκρατία του συστήματος στην αδειοδότηση νέων προϊόντων καπνού και από την άλλη έμεσα πριμοδοτείται η διακίνηση του ηλεκτρονικού τσιγάρου. Νομίζω οτι γενικά πρέπει οι διαδικασίες αδειοδότησης όλων των νέω προϊόντων που πρόκειται να κυκλοφορήσουν, να γίνονται ποιό ευέλικτες προστατεύοντας τον καταναλωτή και όχι να γίνονται αποτρεπτικές για την επιχειρηματικότητα!!!

  • 11 Μαΐου 2016, 21:23 | ΕΥΓΕΝΙΑ

    Το πρόβλημα στην Ελλάδα ήταν πάντα η γραφειοκρατία και δυστυχώς συνεχίζεται και θα συνεχίζεται μέχρι επιτέλους να ξεφύγουμε από αυτά τα δεσμά.
    Ο πιο σημαντικός λόγος που η αγορά είναι στάσιμη είναι ακριβώς αυτός. Αυτή την στιγμή που χρειάζεται να «ταρακουνηθούν τα νερά», όπως στην περίπτωση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, ενώ η Ευρώπη έχει φύγει μπροστά εμείς ακόμα το σκεφτόμαστε.
    Κατά την γνώμη μου, οι άνθρωποι που νομοθετούν θα πρέπει να έχουν οι ίδιοι προσωπική επαφή με το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται και αν δεν έχουν, δεν είναι κακό να ρωτήσουν αυτούς που έχουν.
    «Η γραφειοκρατία βλάπτει σοβαρά την χώρα!»

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ
    ΟΘΩΝΟΣ 10 Τ.Κ.105 57
    ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 210 3229500
    FAX: 210 3224367
    EMAIL: enosieekpa@gmail.com

    ΠΡΟΣ: Υπουργείο Υγείας

    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Μισθωτών Περιπτέρων αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο εκπροσώπησης των λιανικών σημείων πώλησης καπνικών προϊόντων της χώρας και τα μέλη μας αριθμούν δεκάδες χιλιάδες σημεία πώλησης σε ολόκληρη την Ελλάδα.
    H Ομοσπονδία μας πάντα τοποθετείται υπεύθυνα και δημόσια εν όψει κάθε αλλαγής που αφορά το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα προϊόντα καπνού, είτε αυτό έχει να κάνει με την φορολογική αντιμετώπιση των προϊόντων καπνού, είτε με ζητήματα που αφορούν τα ίδια τα προϊόντα, την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου κ.ο.κ. Πιστεύουμε ότι λόγω της φύσης των προϊόντων καπνού η νομοθεσία θα πρέπει πάντα να είναι αυστηρή, ώστε να προστατεύονται πρωτίστως οι ανήλικοι καθώς και οι μη καπνιστές από τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος αλλά και όσο ορθολογική χρειάζεται, ώστε να λειτουργεί ομαλά και απρόσκοπτα η νόμιμη αγορά των καπνικών προϊόντων.
    Με το παρόν σχόλιό μας θέλουμε να εκφράσουμε τον μεγάλο μας προβληματισμό για τον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο Υγείας προτείνει να νομοθετήσει για την κυκλοφορία στην αγορά των νέων προϊόντων καπνού για τους λόγους που παραθέτουμε παρακάτω:
    – Τα νέα προϊόντα καπνού αποτελούν μία νέα κατηγορία προϊόντων, την οποία ο κλάδος περιμένει με ανυπομονησία να κυκλοφορήσουν στη χώρα μας, ώστε να επιχειρήσουμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις αυτής της δύσκολης εποχής, κατά την οποία και λόγω των συνεχών αυξήσεων στους φόρους και την παράλληλη «άνθιση» του παράνομου εμπορίου πάνω από 10.000 σημεία λιανικής πώλησης σε ολόκληρη την χώρα έχουν βάλει λουκέτο.
    – Το άρθρο 20 του νομοσχεδίου ρυθμίζει υπερβολικά αυστηρά τα νέα προϊόντα καπνού και υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο αυτά τα προϊόντα, που ήδη έχουν κυκλοφορήσει ελεύθερα σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, να πέσουν «θύμα» της προσπάθειας που κάνει το Υπουργείο Υγείας να βάλει τάξη στην αγορά, λόγω της δαιδαλώδους διαδικασίας αδειοδότησης που προβλέπεται σ’ αυτό.
    – Την ίδια στιγμή που η Οδηγία προβλέπει μία πολύ πιο ελαφριά και ορθολογική ρύθμιση, η διαδικασία που προβλέπει το νομοσχέδιο επί της ουσίας ακυρώνει την ίδια την Οδηγία, που αντιμετωπίζει τα νέα προϊόντα αυτά με μεγαλύτερη επιείκεια, χωρίς να αφαιρεί από το Υπουργείο τη δυνατότητα να τα ελέγχει μέσω της διαδικασίας της υποβολής κοινοποίησης των στοιχείων των προϊόντων 6 μήνες πριν αυτά να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
    – Η αγορά των καπνικών τα επόμενα χρόνια θα στραφεί σε καινούρια προϊόντα, που είναι πιθανώς λιγότερο βλαβερά από τα τσιγάρα και τον καπνό. Με την διάταξη αυτή, το Υπουργείο Υγείας ωθεί τους καταναλωτές στο ηλεκτρονικό τσιγάρο, που θα κυκλοφορεί χωρίς κάποια διαδικασία για τη χορήγηση άδειας, αλλά που ΚΥΡΙΩΣ δεν πωλείται στα παραδοσιακά σημεία πώλησης καπνικών (περίπτερα και ψιλικά), που δίνουν κυριολεκτικά καθημερινή μάχη επιβίωσης, παρά στα καταστήματα ηλεκτρονικών τσιγάρων που από το 2008 έως σήμερα λειτουργούν παράνομα, αφού η πώληση των ηλ. τσιγάρων απαγορευόταν από τον νόμο 3730/2008!
    – Πιστεύουμε ότι αν για να κυκλοφορήσει ένα προϊόν ευρείας κατανάλωσης στην αγορά χρειάζεται να συνεδριάζει επί μήνες μία επιτροπή και στο τέλος να απαιτείται υπουργική απόφαση από 2-3 Υπουργεία, τότε πολύ δύσκολα και σίγουρα πολύ πιο αργά από άλλα προϊόντα (π.χ. τσιγάρα, καπνός αλλά και ηλεκτρονικά τσιγάρα) αυτό το προϊόν θα βρει το δρόμο για την αγορά λόγω της γραφειοκρατίας, όσο καλό και πιστό στις προδιαγραφές του νόμου και αν είναι. Αυτή, δε, η εξέλιξη δεν θα ωφελήσει καθόλου την δημόσια υγεία, δεδομένου ότι τα νέα προϊόντα καπνού (που σύμφωνα με τους ορισμούς της οδηγίας δεν ανήκουν σε καμία από τις έως σήμερα γνωστές κατηγορίες καπνικών προϊόντων) είναι πολύ πιθανό να είναι πολύ λιγότερο βλαβερά από τα τσιγάρα.
    – Την ίδια στιγμή που για τα νέα προϊόντα καπνού προβλέπεται ένας σχεδόν αδιαπέραστος τοίχος αδειοδότησης, τα γνωστά για την βλάβη που προκαλούν στην υγεία τσιγάρα δεν θα χρειάζονται καμία άδεια για να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
    Η πρότασή μας είναι να αλλάξει το εν λόγω άρθρο σε μια πιο ρεαλιστική κατεύθυνση και να αντικατασταθεί από την διαδικασία που προβλέπει η ΕΕ στην Οδηγία της, η οποία και περιμέναμε ότι θα ανοίξει επιτέλους τον δρόμο για να κυκλοφορήσουν τα νέα προϊόντα καπνού και στην Ελληνική αγορά. Πιστεύουμε ότι τα προϊόντα αυτά πρέπει να ελέγχονται από τις αρχές, αλλά για τον έλεγχο αυτό αρκεί να ενημερώνονται οι αρχές για τις προδιαγραφές, το περιεχόμενο, τις εκπομπές κλπ. αυτών των προϊόντων μέσα από την κοινοποίηση των στοιχείων των προϊόντων και χωρίς ο κάθε εισαγωγέας ή κατασκευαστής να πρέπει να περνά από άδεια, σαν να πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά κάποιο νέο φάρμακο.
    Σας παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τις παραπάνω απόψεις μας, γιατί το λιανεμπόριο ήδη αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα και το τελευταίο πράγμα που μπορούν να αντέξουν τα σημεία λιανικής πώλησης καπνικών είναι μία υπερβολική διάταξη σαν αυτή, που θα τους στερεί τη δυνατότητα να παραμείνουν βιώσιμα και να επιχειρήσουν να σταθούν στα πόδια τους μέσα σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά με χαμηλότατα περιθώρια κερδοφορίας, που ήδη έχει σμικρυνθεί δραματικά.

    Για το Δ.Σ

    Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
    Θοδωρής Μάλλιος Λεωνίδας Σπάλας

  • 11 Μαΐου 2016, 21:19 | Χρήστος Μάρκου

    Η γραφειοκρατία με την οποία θα έρθουν αντιμέτωπα τα προϊόντα θα καθιστά απόλυτα χρονοβόρα τη κυκλοφορία τους.

    Η διαδικασία αυτή, που προτείνετε και η απαίτηση για «κοινές υπουργικές αποφάσεις» για την αδειοδότηση των προϊόντων αυτων, έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με τη πανευρωπαϊκή πρακτική αλλά εν τέλει και ενάντια στην ιδια την επιχειρηματικότητα.

    Προς το συμφέρον του κράτους, των καταναλωτών και των σημείων λιανικής είναι η άμεση απλοποίηση των διαδικασιών.

  • 11 Μαΐου 2016, 21:35 | ΠΑΤΟΥΛΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ

  • 11 Μαΐου 2016, 20:53 | Γεωργία

    Κανένα καταναλωτικό προϊόν δεν χρειάζεται την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για να κυκλοφορήσει στην αγορά. Γιατί τα νέα προϊόντα καπνου να χρειάζονται? Ισχύει και για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αυτή η διάταξη?

  • 11 Μαΐου 2016, 20:32 | Μαρινα

    Καθε ενηλικος καπνιστης μπορει να επιλεξει τι προιον να καπνισει,ειτε αυτο ειναι βιομηχανικο ειτε ηλεκτρονικο.το ηλεκτρονικο τσιγαρο ειναι λιγοτερο επιβλαβες και οικονομικοτερο.

  • 11 Μαΐου 2016, 20:30 | Στρατος

    Ειναι ευκαιρια να παρει ανασα η αγορα που ολο και πεφτει μα και να καταπολεμηθει το λαθραιο και παρανομο τσιγαρο που στερει τοσα λεφτα απο το κρατος.

  • 11 Μαΐου 2016, 19:03 | Ελένη

    δηλαδή για να καταλάβω θα είμαστε η μόνη Ευρωπαική χώρα που δεν θα επιτρέπει την πώληση λιγότερο βλαβερών καπνικών?? τόσες χώρες στην Ευρώπη το επιτρέπουν και εδω βρέθηκε να απαγορευτεί?

  • 11 Μαΐου 2016, 19:55 | Αλεξια

    Δε συμφωνώ καθώς δεν επιτρέπει την ελεύθερη διακίνηση νέων προϊόντων καπνού καινούριας τεχνολογίας ελεύθερα στην Ελλάδα κάτι που συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.

  • 11 Μαΐου 2016, 19:31 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΑΝΤΖΑ

    Η αγορά στην Ελλάδα χρειάζεται τόνωση και όχι με κάθε τρόπο η γραφειοκρατία να μπαίνει εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα και στην ανάπτυξη. Σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες η διαδικασία για την κυκλοφορία νέων προϊόντων καπνού και συγκεκριμένα του ηλεκτρονικού τσιγάρου έχει απολοποιηθεί. Γιατί μόνο στη χώρα μας συναντώνται τόσα πολλά εμπόδια στην αδειοδότηση και κυκλοφορία αυτού του είδους προϊόντων;

  • 11 Μαΐου 2016, 19:31 | ΤΑΥΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  • 11 Μαΐου 2016, 19:42 | ΤΑΥΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ

  • 11 Μαΐου 2016, 18:50 | Ζαραμπουκα Χριστίνα

    Ειμαι υπερ του ηλεκτρονικου τσιγάρου γιατί με βοήθησε να ελαττωσω την έντονη επιθυμία μου στο βιομηχανικο τσιγάρο και πιστεύω αυτό δεν συνέβη μονο σε εμενα !!

  • 11 Μαΐου 2016, 18:53 | Κωνσταντίνος τζημοπουλος

    προτιμώ το ηλεκτρονικό τσιγάρο και δεν συμφωνώ να καταργηθεί γιατί έχει πολλά θετικά όπως είναι λιγότερο βλαβερο και για τον καπνιστή και για τους άλλους γύρω του καθώς και πιο οικονομικό.

  • 11 Μαΐου 2016, 17:03 | Παππά Αικατερίνη

    Είναι αδιανόητο το Ελληνικο κράτος να συνεχίζει να βάζει εμπόδια σε θέματα που η Ευρωπαϊκη Ένωση εχει λύσει με απλές διαδικασίες, παρα την αυστηρότητα με την οποία τα αντιμετωπίζει. Συμφωνω απολυτα με την υπόδειξη του Σωματείου Ενοικιαστων Θεσσαλονίκης και σας καλω να απλοποιήσετε τις διαδικασίες έγκρισης και αδειοδότησης στα νέα προϊόντα καπνού

  • 11 Μαΐου 2016, 17:00 | Μοχωρίδης Βενιζέλος

    Τόσο η δημιουργεία της κοινης Υπουργικής Επιτροπής όσο και όλη η διαδικασία συμπλήρωσης φακέλου & δικαιολογητικών, το μόνο που μπορεί να προκαλέσει είναι μακρόχρονες καθυστερήσεις και τελικά να αποτρέψει τις εταιρίες να εισάγουν ή παράγουν στην χώρα μας τα νέα προϊόντα καπνού. Χαμένοι από την απώλεια των νέων προϊόντων δεν θα είναι ουσιαστικά οι εταιρίες, καθώς η αγορα της χώρας μας είναι ένα πολύ μικρό μερίδιο στους τζίρους τους παγκοσμίως, αλλά το Ελληνικό κράτος που δεν θα έχει νέα έσοδα και κυρίως ο επαγγελματίας περιπτεράς που θα δει τον τζίρο του να μειώνεται περισσότερο και να ωθείται η επιχείρησή του στο κλείσιμο από την έλλειψη ανταγωνιστικότητας.
    Παρακαλείσθε να απλοποιήσετε τις διαδικασίες και να ακολουθήσετε την Ευρωπαϊκη Οδηγία, όπως ζητάει και το Σωματείο Ενοικιαστών Περιπτέρων Θεσσαλονίκης, για να μπορέσουμε να έχουμε και εμείς οι επαγγελματίες περιπτερούχοι περισσότερα, ποιοτικότερα και λιγότερο βλαβερα προϊόντα στα ράφια μας. Προϊόντα που θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να προσπαθούμε να επιβιώνουμε.

  • 11 Μαΐου 2016, 16:24 | ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Αφού τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ανάλογου τύπου πωλούνται ήδη στο εξωτερικό, στην Ευρωπαϊκή ένωση, γιατί στη χώρα μας να μη κυκλοφορεί αυτόματα? Εγώ το δοκίμασα στην Ιταλία και θέλω να κόψω το κανονικό τσιγάρο και να ξεκινήσω αυτό με τον ατμό

  • 11 Μαΐου 2016, 16:27 | Αναστασία Ρόζου

    Θα ήθελα να έχω τη δυνατότητα να μπορώ να δοκιμάσω νέα προϊόντα καπνού όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Θα πρέπει να μειωθεί η γραφειοκρατια ώστε να μπορούν να διανέμονται τα προϊόντα.
    Καπνιστής

  • 11 Μαΐου 2016, 16:59 | Σωματείο Ενοικιαστών Περιπτέρων Θεσσαλονίκης

    Σωματείο Ενοικιαστών Περιπτέρων Θεσσαλονίκης
    Αλκμήνης 24 Θεσσαλονίκη
    Μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας
    Μισθωτών Περιπτέρων & Αναπηρικών Κυλικείων
    Α.Μ. 2935
    2310304170
    http://www.peripsiloukapnou.gr
    e-mail: peripterouhos@gmail.com

    Το Σωματείο Ενοικιαστών Περιπτέρων Θεσσαλονίκης είναι από το 1981 το σημείο αναφοράς των περιπτερούχων της πόλης μας αλλά και ολόκληρης της Β. Ελλάδος. Παρακολουθεί, ενημερώνει και προστατεύει τα μέλη του σχετικά με όλες τις εξελίξεις του κλάδου αλλά και της γενικότερης οικονομικής κατάστασης της χώρας
    Ακολουθώντας την πολιτική προστασίας των μελών μας άλλα και του κλάδου μας, επιθυμούμε να τοποθετηθούμε σχετικά με το άρθρο 20 του νόμου που τέθηκε προς διαβούλευση.
    Είναι γνωστό σε όλους ότι τα καπνικά προϊόντα αποτελούν παραδοσιακά βασικό πυλώνα βιωσιμότητας αλλά και επισκεψιμότητας των καταναλωτών στα περίπτερα μας. Είναι επίσης γνωστό ότι τα τελευταία έξι χρόνια τα καπνικά προϊόντα έχουν υποστεί 7 απανωτές αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, προκαλώντας εξαιτίας της αύξησης της τιμής τους, την μείωση της κατανάλωσης στο ήμισυ, απώλειες στα κρατικά έσοδα, και εκτίναξη του λαθρεμπορίου στο 30% περίπου της κατανάλωσης. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, είναι να έχουν κλείσει πάνω από 10.000 σημεία πώλησης καπνικών προϊόντων, δημιουργώντας περαιτέρω μείωση εσόδων τόσο στα κρατικά ταμεία λόγω μη καταβολής φόρων, όσο και στα ασφαλιστικά.
    Mε ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε ότι τα δυο τελευταία χρόνια κυκλοφορούν ήδη στην Ευρώπη νέα καπνικά προίόντα τα οποία περιμένουμε με ανυπομονησία και στην χώρα μας. Η εισαγωγή τους όμως στην Ελλάδα δυσκολεύεται από το άρθρο 20, το οποίο ουσιαστικά απειλεί να βάλει ταφόπλακα στις όποιες προσδοκίες μας για επαναφορά των περιπτέρων μας στην ανάπτυξη και την βιωσιμότητα.
    Το άρθρο 20 βάζει μια σειρά από όρους και προϋποθέσεις στην διαδικασία αδειοδότησης των νέων αυτών προϊόντων, όπως η δημιουργία κοινής υπουργικής επιτροπής, η οποία μπορεί μόνο να καθυστερήσει την εισαγωγή και κυκλοφορία των νέων προϊόντων καπνού, αν όχι να καταστεί απαγορευτικός παράγοντας στην κυκλοφορία τους. Την ίδια στιγμή που το σύνολο των προηγμένων Ευρωπίων κρατών με συνοπτικές διαδικασίες έχει επιτρέψει την κυκλοφορία των νέων προϊόντων με μία απλή κοινοποίηση στα κατά τόπους Υπουργεί Υγείας, το άρθρο 20 έρχεται να μπλέξει σε δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες την κυκλοφορία των νέων αυτών προϊόντων, πάρα τις αντίθετες οδηγίες που προβλέπει η Ε.Ε.. Επίσης δεν δείχνει την ίδια ευαισθησία στα υπόλοιπα νικοτινούχα προϊόντα και ειδικά στα ηλεκτρονικά τσιγάρα, για τα οποία δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο και πουλιούνται ανεξέλεγκτα και χωρίς να λαμβάνετε υπόψη ο νόμος 3730/2008.
    Και ερωτούμε: αν η Ευρωπαϊκή Ένωση πίστευε ότι τα νέα προϊόντα καπνού αποτελούν πρόβλημα για τη δημόσια υγεία, θα ήταν ποτέ δυνατόν να υιοθετούσε ως βασική ρύθμισή της μία απλή διαδικασία κοινοποίησης; Δεν θα τα ρύθμιζε από μόνη της και υποχρεωτικά το ίδιο αυστηρά όσο και τα τσιγάρα ή τον καπνό;
    Επίσης, διαβάζοντας το κείμενο της οδηγίας διαπιστώνουμε ότι με όσα ήδη προβλέπονται εκεί ήδη το Υπουργείο μετά από την κοινοποίηση θα έχει πλήρη και επαρκή εικόνα για κάθε προϊόν και θα είναι σε θέση να επιβάλλει κυρώσεις αν αυτές πρέπει να επιβληθούν. Ποιος ο λόγος λοιπόν για την παράλογη αδειοδότηση και την διακριτική μεταχείριση των νέων προϊόντων καπνού σε σχέση με τα ηλεκτρονικά τσιγάρα;
    Με την ελπίδα ότι το Υπουργείο Υγείας θα λάβει σοβαρά υπόψη την παρέμβαση μας αλλά και το καθεστώς που ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ζητούμε την τροποποίηση του άρθρου 20 και την προσαρμογή στις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων μας που αργοπεθαίνουν.

    Με εκτίμηση
    Ο πρόεδρος ο Γεν. Γραμματέας
    Μοχωρίδης Βενιζέλος Παπαϊωάννου Δημήτρης

  • 11 Μαΐου 2016, 16:22 | Ευαγγελία Σκρέκα

    Ηλεκτρονικό τσιγάρο,γνωστό στην αγορά,λιγότερο επιβλαβή και πιο οικονομικό απ το βιομηχανικό τσιγάρο,δεν βρίσκω λόγο κατάργησης του.

  • 11 Μαΐου 2016, 15:31 | Γεωργία Αναγνώστου

    Δηλαδή εγώ στο περίπτερο για να μπορώ να πουλήσω ένα νέο προϊόν καπνού θα πρέπει πρώτα να βγει κοινή υπουργική απόφαση που να το επιτρέπει, ενώ την ίδια στιγμή τα ηλεκτρονικά τσιγάρα πωλούνται ελεύθερα χωρίς άδειες στα καταστήματά τους που ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια; Με αυτή την προνομιακή μεταχείριση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, θα βάλετε λουκέτο και στα εναπομείναντα περίπτερα, αφού δεν θα μπορέσουμε σε καμία περίπτωση να ανταγωνιστούμε τα εν λόγω καταστήματα, πόσο μάλλον τώρα που οι φόροι στα τσιγάρα έχουν μειώσει ακόμη περισσότερο την πελατεία μας.

  • 11 Μαΐου 2016, 15:11 | Νικος Αντωνοπουλος

    Κύριε Υπουργέ, με λύπη μας οι λιανέμποροι διαπιστώνουμε ότι ενώ η κοινοτική Οδηγία έρχεται εν δυνάμει να λύσει τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την προβληματική εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα από το 2008 έως σήμερα στην Ελλάδα, το παρόν προτεινόμενο σχέδιο με τα τόσα εμπόδια και γραφειοκρατία που εισάγει θα φέρει τέτοιον αθέμιτο ανταγωνισμό από το ηλεκτρονικό τσιγάρο (που θα αρκεί μια απλή κοινοποίηση για αυτό, ενώ ειδική αδειοδότηση για όλα τα άλλα) που θα είναι αδυσώπητος για τους υπόλοιπους λιανέμπορους που επιθυμούν να εμπορεύονται νέα προϊόντα καπνού. Είναι απόλυτη ανάγκη για μας να αξιοποιηθεί αυτή η ευκαιρία που δίνει η Οδηγία και να δοθεί ανάσα και νέα προοπτική σε περιπτερούχους και γενικά λιανέμπορους, που όπως και να κάνουμε ζούμε από τα προϊόντα καπνού.

  • 11 Μαΐου 2016, 15:35 | ΤΑΤΣΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    Δεν καταλαβαίνω γιατί ενώ υπάρχει κοινοτική οδηγία η οποία ρυθμίζει τα θέματα αυτά με πολύ απλό τρόπο θα πρέπει στην Ελλάδα να δημιουργούμε πρόσθετη γραφειοκρατεία και πολύπλοκες διαδικασίες οι οποίες είναι χρονοβόρες και ενάντια στο επιχειρείν.

  • 11 Μαΐου 2016, 15:49 | ΕΙΡΗΝΗ ΒΑΒΙΤΣΑ

    Η ακραία φορολόγηση των καπνικών προϊόντων σε συνδυασμό με την ακραία μείωση μισθών αναγκαστικά θα οδηγήσει τον καπνιστή σε παράνομες μορφές προμήθειας του προϊόντος. Από αυτό σαφώς ο πρώτος χαμένος της υπόθεσης είναι το ελληνικό κράτος. Για να αποφευχθεί λοιπόν αυτό προφανέστατα το μέτρο της αυξημένης φορολόγησης τόσο του καπνού όσο και της νέας μορφής τσιγάρου που ονομάζεται ηλεκτρονικό, θα πρέπει να αρθεί. Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός ότι μια ευρωπαϊκή χώρα που προσπαθεί να επανενταχθεί και να ισοσκελιστεί με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές δυνάμεις να λαμβάνει τέτοια μέτρα που μόνο πίσω την πάνε. Γιατί να χρειάζεται ειδική άδεια τοποθέτησης καπνικού προϊόντος στα περίπτερα/ καταστήματα που είδη έχουν άδεια πώλησης καπνικών προϊόντων; Γιατί θα πρέπει πάντα όλα να είναι τόσο δύσκολα και να μην προωθείται η ευρύτερη τοποθέτηση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, η χαμηλότερη φορολόγησή του, που θα έχει σα συνέπεια την ευρύτερη επιλογή του από το καπνιστικό κοινό και τα μεγαλύτερα έσοδα του κράτους λόγο της μεγαλύτερης ζήτησής του. Οικονομικότερο προϊόν, εύκολο να το βρεις ==> Μεγαλύτερες πωλήσεις, αυξημένα έσοδα

  • 11 Μαΐου 2016, 14:03 | Ιωάννα Τσουραμάνη

    Πολλή καλή κίνηση στο να γνωρίζουμε τι συστατικά καπνίζουμε ή ατμίζουμε και στο τι προκαλούν με την καύση ή την θέρμανση του ανάλογου υλικού που χρησιμοποιούμε. Η ένστασή μου όμως είναι στα νέα προϊόντα, και ‘ειδικά όταν αυτά κυκλοφορούν ήδη σε άλλα κράτη – κράτη μέλη-‘ και εδώ θα χρειάζεται διαδικασία, ώστε να έρθουν στην χώρα μας. Το θεωρώ άδικο για το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό και ζητώ να υπάρχει ίση μεταχείριση, ώστε να μην προβαίνουμε σε εναλλακτικούς τρόπους προμήθευσης των προϊόντων που δεν βρίσκουμε στη χώρα μας.

  • 11 Μαΐου 2016, 14:22 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΟΛΙΤΗ

    Κανένα καταναλωτικό προιον δε χρειάζεται την έκδοση ΚΥΑ για να κυκλοφορησει στην αγορά. Γιατί τα νέα προιόντα καπνού να χρειάζονται? Ισχύει και για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αυτή η διάταξη?

  • 11 Μαΐου 2016, 14:10 | ΚΥΡΙΑΚΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Η πραγματικότητα είναι απλή: η αγορά έχει πλημμυρίσει από ηλεκτρονικά τσιγάρα που τα πωλούν απολύτως παράνομα μικρές επιχειρήσεις, τις οποίες το προτεινόμενο σχέδιο νόμου θέτει στο απυρόβλητο. Την ίδια ώρα οι επιχειρήσεις, περίπτερα και άλλοι λιανέμποροι, που θα ήθελαν να εμπορευτούν νέα προϊόντα καπνού στη χώρα με τρόπο νόμιμο ουσιαστικά θα αποκλειστούν από την αγορά λόγω των υπέρμετρων εμποδίων που ορθώνονται στην αδειοδότηση αυτών των προϊόντων. Όπως είναι τώρα ο νόμος, θα είναι τεράστιο πλήγμα στο λιανεμπόριο, και χωρίς κανένα λόγο για αυτή την καταφανή διάκριση σε βάρος μας, αφού τα νέα προϊόντα καπνού ήδη κυκλοφορούν ελεύθερα σε όλες σχεδόν τις χώρες της ΕΕ καθώς έχει αναγνωριστεί η χρησιμότητά τους για τη μείωση του καπνίσματος. Είναι απολύτως απαραίτητη η αλλαγή του άρθρου ώστε να διευκολυνθεί με κάθε τρόπο η κυκλοφορία στην ελληνική αγορά των νέων προϊόντων καπνού.

  • 11 Μαΐου 2016, 14:37 | ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    Στηρίζω την επιστολή της Ένωσης Καπνοπωλών Μακεδονίας.Και ο κάθε ενήλικος καπνιστής πρέπει να έχει την δυνατοτητα επιλογής του τι προιον θελει να καπνισει.
    Στην Ιταλία πωλούνται κανονικά και χωρίς άδεια.
    Με λιγα λογια δεν Συμφωνώ με όλη την διαδικασία.
    Πρεπει να εχουμε το δικαιομα επιγογης εμεις οι καπνιστες.

  • 11 Μαΐου 2016, 14:14 | ΧΑΙΡΈΤΗ ΕΛΕΝΗ

    ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥΧΩΜ ΚΑΙ ΚΑΠΝΟΠΩΛΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
    ΣΤΕΝΗΜΑΧΟΥ & ΣΤΕΡΓΙΟΓΙΑΝΝΗ ΓΩΝΙΑ 53. ΤΗΛ. 2810220813/6985593881
    E¬mail: som.periptero@yahoo.gr
    Δελτίο τύπου Μ.Μ.Ε
    Προς υπουργείο υγείας
    Ανοικτή επιστολή στην διαβούλευση που γίνεται για την νέα Ευρωπαϊκή οδηγία που αφορά τα προϊόντα καπνού.

    Το Σωματείο Περιπτερούχων και Καπνοπωλών Κρήτης εκπροσωπεί 4.000 χιλιάδες σημεία
    από ολόκληρη την Κρήτη.
    Εδώ και καιρό περιμένουμε την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας, ώστε να υπάρξει η
    κατάλληλη νομοθεσία στην αγορά για τα νέα προϊόντα καπνού, που αποτελούν το μέλλον της
    αγοράς καπνικών και νικοτινούχων προϊόντων.
    Δεδομένης της ισχυρότατης οικονομικής κρίσης και της άνθισης του λαθρεμπορίου, χιλιάδες
    σημεία λιανικής έχουν βάλει λουκέτο σε ολόκληρη την χώρα και φυσικά στον τόπο μας, σε
    όλους τους νομούς της Κρήτης. Αυτή η κατηγορία καπνικών προϊόντων αποτελεί μία εμπορική
    διέξοδο για τις μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου καπνικών, ώστε όσοι έχουμε παραμείνει
    ανοιχτοί να καταστούμε βιώσιμοι, δεδομένου ότι η άλλη κατηγορία νικοτινούχων προϊόντων
    νέας γενιάς δηλαδή τα ηλεκτρονικά τσιγάρα επί της ουσίας δεν πωλούνται στα παραδοσιακά
    σημεία πώλησης καπνικών αλλά κυρίως στα μαγαζιά των εταιριών που τα πωλούν
    αποκλειστικά.
    Αυτό που γνωρίζαμε, ότι δηλαδή με μία απλή διαδικασία ένα νέο προϊόν καπνού θα
    κυκλοφορεί στην αγορά, δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενο αυτού του άρθρου. Αν το
    άρθρο αυτό δεν αλλάξει, τότε ουσιαστικά πολύ δύσκολα ένα νέο προϊόν καπνού θα ξεπεράσει
    τα γραφειοκρατικά εμπόδιο που τίθενται στην διάταξη αυτή. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε
    πώς είναι δυνατόν να χρειάζεται ολόκληρη διαβούλευση σε επιτροπή και μετά έκδοση
    υπουργικών αποφάσεων για να βάλουμε στα ράφια μας ένα απλό προϊόν, που ήδη σήμερα
    κυκλοφορεί ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς σε μία σειρά από χώρες, ευρωπαϊκές και μη.
    Την ίδια στιγμή, αν δει κανείς το επόμενο άρθρο, δηλαδή το άρθρο 21, διαπιστώνει ότι τα
    ηλεκτρονικά τσιγάρα θα πωλούνται στην αγορά μετά από μια απλή κοινοποίηση και χωρίς
    καμία άδεια! Δηλαδή το Υπουργείο σας ευνοεί τα καταστήματα των ηλεκτρονικών τσιγάρων,
    που τόσα χρόνια λειτουργούσαν πουλώντας ένα παράνομο προϊόν, σε βάρος των
    παραδοσιακών σημείων πώλησης καπνικών προϊόντων που τόσα χρόνια δίνουν μάχη
    επιβίωσης με τους φόρους, το λαθρεμπόριο και την κρίση!
    Αυτό που ζητάμε είναι ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ! Δηλαδή να αποσύρετε τις διατάξεις που προβλέπουν
    αδειοδότηση για τα νέα προϊόντα καπνού και να νομοθετήσετε δίκαια και με τους ίδιους
    κανόνες για ΟΛΑ τα προϊόντα νέας γενιάς, αφήνοντας αυτό που προβλέπει η ευρωπαϊκή
    οδηγία, δηλαδή την διαδικασία της απλής κοινοποίησης (που επίσης προβλέπει έλεγχο των
    προϊόντων αυτών 6 μήνες πριν κυκλοφορήσουν στην αγορά).
    Το Σωματείο Περιπτερούχων και Καπνοπωλών Κρήτης εκπροσωπεί 4.000 χιλιάδες σημεία λιανικής από ολόκληρη την Κρήτη. Εδώ και καιρό περιμένουμε την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας, ώστε να υπάρξει η κατάλληλη νομοθεσία στην αγορά για τα νέα προϊόντα καπνού, που αποτελούν το μέλλον της αγοράς καπνικών και νικοτινούχων προϊόντων. Δεδομένης της ισχυρότατης οικονομικής κρίσης και της άνθισης του λαθρεμπορίου, χιλιάδες σημεία λιανικής έχουν βάλει λουκέτο σε ολόκληρη την χώρα και φυσικά στον τόπο μας, σε όλους τους νομούς της Κρήτης. Αυτή η κατηγορία καπνικών προϊόντων αποτελεί μία εμπορική διέξοδο για τις μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου καπνικών, ώστε όσοι έχουμε παραμείνει ανοιχτοί να καταστούμε βιώσιμοι, δεδομένου ότι η άλλη κατηγορία νικοτινούχων προϊόντων νέας γενιάς δηλαδή τα ηλεκτρονικά τσιγάρα επί της ουσίας δεν πωλούνται στα παραδοσιακά σημεία πώλησης καπνικών αλλά κυρίως στα μαγαζιά των εταιριών που τα πωλούν αποκλειστικά. Αυτό που γνωρίζαμε, ότι δηλαδή με μία απλή διαδικασία ένα νέο προϊόν καπνού θα κυκλοφορεί στην αγορά, δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενο αυτού του άρθρου. Αν το άρθρο αυτό δεν αλλάξει, τότε ουσιαστικά πολύ δύσκολα ένα νέο προϊόν καπνού θα ξεπεράσει τα γραφειοκρατικά εμπόδιο που τίθενται στην διάταξη αυτή. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πώς είναι δυνατόν να χρειάζεται ολόκληρη διαβούλευση σε επιτροπή και μετά έκδοση υπουργικών αποφάσεων για να βάλουμε στα ράφια μας ένα απλό προϊόν, που ήδη σήμερα κυκλοφορεί ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς σε μία σειρά από χώρες, ευρωπαϊκές και μη. Την ίδια στιγμή, αν δει κανείς το επόμενο άρθρο, δηλαδή το άρθρο 21, διαπιστώνει ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα θα πωλούνται στην αγορά μετά από μια απλή κοινοποίηση και χωρίς καμία άδεια! Δηλαδή το Υπουργείο σας ευνοεί τα καταστήματα των ηλεκτρονικών τσιγάρων, που τόσα χρόνια λειτουργούσαν πουλώντας ένα παράνομο προϊόν, σε βάρος των παραδοσιακών σημείων πώλησης καπνικών προϊόντων που τόσα χρόνια δίνουν μάχη επιβίωσης με τους φόρους, το λαθρεμπόριο και την κρίση! Αυτό που ζητάμε είναι ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ! Δηλαδή να αποσύρετε τις διατάξεις που προβλέπουν αδειοδότηση για τα νέα προϊόντα καπνού και να νομοθετήσετε δίκαια και με τους ίδιους κανόνες για ΟΛΑ τα προϊόντα νέας γενιάς, αφήνοντας αυτό που προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία, δηλαδή την διαδικασία της απλής κοινοποίησης (που επίσης προβλέπει έλεγχο των προϊόντων αυτών 6 μήνες πριν κυκλοφορήσουν στην αγορά)
    Για το Δ.Σ
    Η Προεδρος Ο Γραμματεας
    Το Σωματείο Περιπτερούχων και Καπνοπωλών Κρήτης εκπροσωπεί ….. (αριθμός σημείων
    λιανικής)… από ολόκληρη την Κρήτη.
    Εδώ και καιρό περιμένουμε την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας, ώστε να υπάρξει η
    κατάλληλη νομοθεσία στην αγορά για τα νέα προϊόντα καπνού, που αποτελούν το μέλλον της
    αγοράς καπνικών και νικοτινούχων προϊόντων.
    Δεδομένης της ισχυρότατης οικονομικής κρίσης και της άνθισης του λαθρεμπορίου, χιλιάδες
    σημεία λιανικής έχουν βάλει λουκέτο σε ολόκληρη την χώρα και φυσικά στον τόπο μας, σε
    όλους τους νομούς της Κρήτης. Αυτή η κατηγορία καπνικών προϊόντων αποτελεί μία εμπορική
    διέξοδο για τις μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου καπνικών, ώστε όσοι έχουμε παραμείνει
    ανοιχτοί να καταστούμε βιώσιμοι, δεδομένου ότι η άλλη κατηγορία νικοτινούχων προϊόντων
    νέας γενιάς δηλαδή τα ηλεκτρονικά τσιγάρα επί της ουσίας δεν πωλούνται στα παραδοσιακά
    σημεία πώλησης καπνικών αλλά κυρίως στα μαγαζιά των εταιριών που τα πωλούν
    αποκλειστικά.
    Αυτό που γνωρίζαμε, ότι δηλαδή με μία απλή διαδικασία ένα νέο προϊόν καπνού θα
    κυκλοφορεί στην αγορά, δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενο αυτού του άρθρου. Αν το
    άρθρο αυτό δεν αλλάξει, τότε ουσιαστικά πολύ δύσκολα ένα νέο προϊόν καπνού θα ξεπεράσει
    τα γραφειοκρατικά εμπόδιο που τίθενται στην διάταξη αυτή. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε
    πώς είναι δυνατόν να χρειάζεται ολόκληρη διαβούλευση σε επιτροπή και μετά έκδοση
    υπουργικών αποφάσεων για να βάλουμε στα ράφια μας ένα απλό προϊόν, που ήδη σήμερα
    κυκλοφορεί ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς σε μία σειρά από χώρες, ευρωπαϊκές και μη.
    Την ίδια στιγμή, αν δει κανείς το επόμενο άρθρο, δηλαδή το άρθρο 21, διαπιστώνει ότι τα
    ηλεκτρονικά τσιγάρα θα πωλούνται στην αγορά μετά από μια απλή κοινοποίηση και χωρίς
    καμία άδεια! Δηλαδή το Υπουργείο σας ευνοεί τα καταστήματα των ηλεκτρονικών τσιγάρων,
    που τόσα χρόνια λειτουργούσαν πουλώντας ένα παράνομο προϊόν, σε βάρος των
    παραδοσιακών σημείων πώλησης καπνικών προϊόντων που τόσα χρόνια δίνουν μάχη
    επιβίωσης με τους φόρους, το λαθρεμπόριο και την κρίση!
    Αυτό που ζητάμε είναι ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ! Δηλαδή να αποσύρετε τις διατάξεις που προβλέπουν
    αδειοδότηση για τα νέα προϊόντα καπνού και να νομοθετήσετε δίκαια και με τους ίδιους
    κανόνες για ΟΛΑ τα προϊόντα νέας γενιάς, αφήνοντας αυτό που προβλέπει η ευρωπαϊκή
    οδηγία, δηλαδή την διαδικασία της απλής κοινοποίησης (που επίσης προβλέπει έλεγχο των
    προϊόντων αυτών 6 μήνες πριν κυκλοφορήσουν στην αγορά).
    Χαιρέτη Ελένη Παπαδάκης Μιχάλης

  • 11 Μαΐου 2016, 14:56 | Κωνσταντινα

    Κανένα καταναλωτικό προϊόν δεν χρειάζεται την έκδοση ΚΥΑ για να κυκλοφορήσει στην αγορά. Γιατί τα νέα προϊόντα καπνού χρειάζονται; Ισχύει και για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αυτή η διάταξη;

  • 11 Μαΐου 2016, 14:40 | Κωνσταντινα

    Το 2008 απαγορεύτηκαν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μια παράνομη αγορά, όπου ο καθένα έκανε ό,τι ήθελε και το κράτος παρέμενε αμέτοχο. Τώρα πάτε να κάνετε σχεδόν το ίδιο με τα νέα προϊόντα καπνού με αυτήν την διάταξη που τα περνάει μέσα από καθεστώς αδειοδότησης, λες και είναι φάρμακα. Ακούει κανείς;

  • 11 Μαΐου 2016, 13:37 | Αθανασία

    Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αποτελούν πλήγμα για το λιανεμπόριο και όχι μόνο!! Παρόλα αυτά πωλούνται χωρίς να υπάρχει κάποια δυσκολία ή έλεγχος από κανέναν κρατικό μηχανισμό. Για ποιο λόγο η ένταξη και η πώληση ενός νέου καπνικού προϊόντος να χρειάζεται τόση γραφειοκρατία?

  • 11 Μαΐου 2016, 13:17 | ΒΑΣΙΛΕΙΑ

    Ο κάθε ενήλικος καπνιστής θεωρω ότι πρέπει να έχει την δυνατοτητα επιλογής του τι προιον θελει να καπνισει. Το ηλεκτρονιο τσιγαρο για καποιους είναι πιο οικονομικο,για αλλους λιγοτερο επιβλαβες για την υγεια. Το κρατος οφειλει να παρεχει στους καπνιστες καθε προιον που κυκλοφορει στην αγορα νόμιμα και πιστοποιημένα.

  • 11 Μαΐου 2016, 13:47 | Αλέξης

    Έχω περίπτερο και έχω να σας πω ότι ήδη δυσκολεύομαι να τα βγάλω πέρα. Αντί να υπάρξει βοήθεια από την πολιτεία μας δυσκολεύεται περισσότερο με τις αποφάσεις σας. Στο έγγραφο της η Ένωση Καπνοπωλών Μακεδονίας αναφέρει όλα αυτά τα οποία επιβαρύνουν τον κλάδο μας.

  • 11 Μαΐου 2016, 13:56 | Νίκος

    Στηρίζω απόλυτα την επιστολή που έστειλε η Ένωση Καπνοπωλών Μακεδονίας. Θα πρέπει να διευκολύνονται οι διαδικασίες και όχι να πνιγόμαστε στη γραφειοκρατία!!!!

  • 11 Μαΐου 2016, 13:37 | Καλιακούδας Δημήτρης

    Μου είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω για ποιον λόγο το Υπουργείο επιλέγει αυτή την προσέγγιση, δηλαδή εισάγοντας μία διάταξη που είναι κατά πολύ αυστηρότερη και κατά πολύ πολυπλοκότερη από την αρχική διάταξη της ευρωπαϊκής οδηγίας. Την ίδια στιγμή μάλιστα, που καμία τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται ούτε για τα παραδοσιακά προϊόντα καπνού, ούτε βεβαίως για τα βασικά ανταγωνιστικά προϊόντα των νέων προϊόντων καπνού, που είναι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα.

  • 11 Μαΐου 2016, 13:34 | ΒΑΣΙΛΕΙΑ

    Ο κάθε ενήλικος καπνιστής θεωρω ότι πρέπει να έχει την δυνατοτητα επιλογής του τι προιον θελει να καπνισει. Το ηλεκτρονικο τσιγαρο για καποιους είναι πιο οικονομικο,για αλλους λιγοτερο επιβλαβες για την υγεια. Το κρατος οφειλει να παρεχει στους καπνιστες καθε προιον που κυκλοφορει στην αγορα νόμιμα και πιστοποιημένα.

  • 11 Μαΐου 2016, 13:05 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ

    Υπουργέ δε μπορώ να μην σας στείλω μήνυμα δείχνοντας την δυσαρέσκεια μου για το συγκεκριμένο άρθρο 20. Είμαι ιδιοκτήτης ψιλικών και καταθέτω την αντίθεση μου τονίζοντας την στήριξη μου στο κείμενο της Ένωσης Καπνοπωλών Μακεδονίας

  • 11 Μαΐου 2016, 13:08 | ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Στηρίζω την επιστολή της Ένωσης Καπνοπωλών Μακεδονίας. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να αλλάξει τίποτα από αυτά που ισχύουν σήμερα. Διαφορετικά θα ισοπεδωθούν τα ψιλικά και τα περίπτερα πανελλαδικός

  • 11 Μαΐου 2016, 13:41 | ΧΑΡΗΣ ΛΕΦΑΣ

    ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΑ. ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΤΑΞΗ;

  • 11 Μαΐου 2016, 13:15 | ΜΠΑΛΟΥΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

    Σας αποστέλλω το email για να καταθέσω την αντίθεση μου στο άρθρο 20 περί κοινοποίησης νέων προϊόντων καπνού. Θέλω να σας δηλώσω ότι στηρίζω την επιστολή της Ένωσης Καπνοπωλών Μακεδονίας και ζητώ να αφήσετε τις διατάξεις Οδηγίας όπως έχουν εγκριθεί από όλα τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε

  • 11 Μαΐου 2016, 12:28 | ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑΣ

    Η γνωμη μου είναι ότι είναι πολύ καλο ιδιαιτερα για εμας τους καπνιστες κ τους γυρω μας να υπαρχουν και να ερχονται συνεχεια καινουργια προιοντα καπνισματος που είναι μειωμένης επικινδυνότητας η και καθολου για την υγεια μας αρκει να είναι ελεγμενα από τους φορεις και πιστοπειημενα και φυσικα όχι παρανομα.πιστευω το κρατος να δωσει την πρεπουσα σημασια και να διευκολυνειτις οποιες διαδικασιες σε αυτά τα προιοντα γιατι είναι καλο για ολους μας