Άρθρο 01

1. Η βουλευτική μηνιαία αποζημίωση, όπως και η αποζημίωση συμμετοχής σε κοινοβουλευτικές επιτροπές, φορολογούνται στο σύνολό τους, σύμφωνα με τις διατάξεις περί φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, όπως εκάστοτε ισχύουν.

2. Από την υπαγωγή στη φορολόγηση της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, εξαιρείται το επίδομα οργάνωσης γραφείου, το επίδομα κίνησης και το επίδομα διαμονής, εφόσον δικαιολογούνται, βάσει των απαιτουμένων παραστατικών που θεωρούνται ως δαπάνη.

3. Οι μηνιαίες αποζημιώσεις των μη κοινοβουλευτικών Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών, Υφυπουργών, καθώς και των Γενικών Γραμματέων που προΐστανται αυτοτελών Γραμματειών που υπάγονται στον Πρωθυπουργό, Γενικών Γραμματέων, Αναπληρωτών Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Γραμματέων των Υπουργείων και αυτοτελών Γραμματειών Υπουργείων μειώνονται κατά ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%).

4. Οι αμοιβές των Διοικητών και των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.) με την μορφή Ν.Π.Ι.Δ. και Ν.Π.Δ.Δ., καθώς και των Προέδρων και μελών των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, με την επιφύλαξη όσων ορίζονται στην επόμενη παράγραφο, καθορίζονται κατ’ ανώτατο όριο σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) της κατά την παρ. 3 του παρόντος άρθρου αποζημίωσης του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου.

Στο ως άνω ποσό αμοιβής περιλαμβάνεται η μηνιαία αμοιβή καθώς και η αποζημίωση συμμετοχής σε Διοικητικά Συμβούλια και κάθε άλλη σε χρήμα παροχή.

5. Η μηνιαία αποζημίωση των Προέδρων και μελών των συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις βασικές μηνιαίες αποδοχές του Προέδρου του Αρείου Πάγου.

  • 12 Αυγούστου 2015, 16:58 | Κ. Σ.

    Γιατί να μη φορολογείται η βουλευτική μηνιαία αποζημίωση καθώς και η αποζημίωση συμμετοχής σε κοινοβουλευτικές επιτροπές;;

    Γιατί χρειάζεται ο βουλευτής επιχορηγούμενο γραφείο και στην Αθήνα και στη βουλευτική του έδρα;; Για ρουσφέτια;; Δεν θα δουλεύει στη βουλή στην Αθήνα;; Σε ποια εποχή βρισκόμαστε, κκ. νομοθέτες;;; Τα έδρανα της Βουλής όπως πολλάκις βλέπουμε στην οθόνη της τηλεόρασης είναι έδρανα… κενά!!! Πού βρίσκονται οι κκ. βουλευτές;;; Τι παράδειγμα… λαμπρό δίνουν;;; Επιχορηγείται και κρατικά η μη άσκηση των βουλευτικών καθηκόντων προς άγραν ψηφοφόρων;;;

    Οι μηνιαίες αποζημιώσεις των κοινοβουλευτικών υπουργών, αναπληρωτών υπουτγών, υφυπουργών, καθώς και των γενικών γραμματέων γιατί δεν μειώνονται;;;

    Ποιος Έλληνας πολίτης -πέρα από τις μεγάλες μειώσεις στη σύνταξή μου- κατέβαλε στο όνομα της κρίσης αυτόματα και ντούκου 24.500 ευρώ, περικοπή του πενιχρού εφάπαξ μου ως εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με 36 χρόνια υπηρεσίας;;; Όλα αυτά ήταν δεδουλευμένα και πληρωμένα στα ταμεία!!! Γιατί μου τα κάνατε κατάσχεση;;; Αυτοί που ψήφισαν τους νόμους με τους οποίου ςέγινε η περικοπή του εφάπαξ μου και οι μειώσεις στις συντάξεις, πόσα ευρώ συνεισέφεραν για την κρίση;;; Αλλά ψηφίζουν για άλλους και όχι για τον εαυτό τους. Εμείς είμαστεο λαός, η πλέμπα.

    Γιατί να αμείβονται για κάθε συμμετοχή σε διοικητικά συμβούλια και επιτροπές;;; Δεν είναι στα πλαίσια των βουλευτικών τους καθηκόντων;;;
    Όσες φορές συνεδριάζουν οι σύλλογοι καθηγητών εκτός εκπαιδευτικού ωραρίου αμείβονται;;; Οι βουλευτές γιατί;;;

    Οι κκ. βουλευτλες θα πρέπει να δίνουν πρώτοι το παράδειγμα και μετά να προβαίνουν σε οποιεσδήποτε κινήσεις-περικοπές.

    Αυτοί δεν θα καταλάβουν ποτέ την κρίση;;; Πόσα συνεισέφεραν οι ίδιοι στην κρίση;;; Τι θα πει έχουν αφορολοόγητο 100.000 ευρώ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες φορολογούνται από το ΠΡΩΤΟ ευρώ;;

    Δεν υπάρχει ισονομία και ισοπολιτεία στο ελληνικό κράτος;;; Πότε θα γίνουμε Ευρώπη;;; Όταν θα μας διώξουν;;;

  • 12 Αυγούστου 2015, 16:27 | ΣΤΑΘΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ-ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΕΗ

    Με τον Ν. 3833/2010, άρθρο 2, παράγραφος1: «Οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αµοιβές ή απολαβές που καταβάλλονται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους ή µισθωτούς µε σχέση εργασίας δηµοσίου ή ιδιωτικού δικαίου του ∆ηµοσίου, των Ν.Π.∆.∆. και Ο.Τ.Α., των Ενόπλων ∆υνάµεων, της Ελληνικής Αστυνοµίας, του Πυροσβεστικού και του Λιµενικού Σώµατος απαγορεύεται να υπερβαίνουν τις αποδοχές Γενικού Γραµµατέα Υπουργείου, όπως αυτές κάθε φορά καθορίζονται».

    Η παραπάνω μνημονιακή ρύθμιση ισχύει ως ανώτατο όριο αποδοχών («πλαφόν») και για τους εργαζόμενους στον Όμιλο ΔΕΗ.

    Επιπλέον δε, με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 31, Ν. 4024/2011:
    «Για τις επιχειρήσεις, τους οργανισμούς και τις εταιρείες της υποπαραγράφου 1.β, το μέσο κατά κεφαλή κόστος των πάσης φύσεως αποδοχών, επιδομάτων, αποζημιώσεων και αμοιβών γενικά του πάσης φύσεως προσωπικού δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 65% του μέσου κατά κεφαλήν αντίστοιχου κόστους της επιχείρησης, του οργανισμού ή της εταιρείας όπως αυτό είχε διαμορφωθεί κατά τη 31/12/2009»
    οι εργαζόμενοι στον όμιλο ΔΕΗ έχουν υποστεί καταρχάς μειώσεις τουλάχιστον 35%, ενώ ένας πολύ μεγάλος αριθμός εργαζομένων (οι παλαιότεροι, εμπειρότεροι, όπως και τα στελέχη όλων των βαθμίδων), λόγω του «πλαφόν», έχει υποστεί μειώσεις που φθάνουν το 60%!
    Υπογραμμίζεται ότι, το κόστος μισθοδοσίας των υπαλλήλων της ΔΕΗ δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
    Οι μειώσεις αυτές είναι ακόμη μεγαλύτερες στις καθαρές αμοιβές για τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ, σε σύγκριση με τους δημοσίους υπαλλήλους, καθώς οι κρατήσεις προ φόρου είναι υπερδιπλάσιες του Δημοσίου.

    Με βάση τα προηγούμενα δεδομένα, η ανακοινωθείσα νέα μείωση των αποδοχών των Γενικών Γραμματέων Υπουργείων θα μειώσει για άλλη μία φορά δραματικά τις αποδοχές των εργαζομένων στη ΔΕΗ:

    • επιδεινώνοντας την ισοπέδωση των εργαζομένων και την απαξίωση των στελεχών και του επιστημονικού προσωπικού, οι οποίοι με τις εξειδικευμένες υπηρεσίες και γνώσεις τους στηρίζουν και αναπτύσσουν την μεγαλύτερη και στρατηγικής σημασίας βιομηχανία της χώρας,

    • οξύνοντας το φαινόμενο της απλήρωτης εργασίας, καθώς η έλλειψη προσωπικού και οι ανάγκες της εξόρυξης, της παραγωγής, της ανάπτυξης και συντήρησης υποδομών και δικτύου, της άσκησης των διοικητικών καθηκόντων επιτελούνται υπό αντίξοες συνθήκες από τους εργαζόμενους, ενώ η αμοιβή τους για τις αντίστοιχες υπηρεσίες περικόπτεται (πολλές φορές έως και εξ ολοκλήρου) λόγω «πλαφόν»,

    • και, οδηγώντας στην παρακμή την ΔΕΗ, διευκολύνουν περαιτέρω εκείνα τα συμφέροντα της αγοράς που μεθοδεύουν τόσα χρόνια την αποδόμηση,
    την διάλυση και την ιδιωτικοποίησή της.

    Πλήττεται, πέραν των άλλων, και επί της ουσίας η ισχύς της υφιστάμενης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του ομίλου ΔΕΗ, καθώς επικυρώνει τις προβλέψεις του άρθρου 31, παρ.9 του μνημονιακού νόμου 4024/2011, σε αντίθεση με την προεκλογική δέσμευση για επαναφορά των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων.

    Είναι εύλογο και επί της ουσίας δίκαιο ανώνυμες εταιρείες, όπως η ΔΕΗ, με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας σε ισχύ, που δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και που δραστηριοποιούνται σε ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως αυτό έχει επιβληθεί μέχρι σήμερα, να μην εμπίπτουν σε αντίστοιχες ρυθμίσεις.

    Για τη διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας της ΔΕΗ και του ρόλου που έχει και που οφείλει να συνεχίσει να διαδραματίζει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, είναι απαραίτητη η ανάκτηση ενός αξιοπρεπούς μισθολογίου και η εξαίρεσή του (τυπικά εύλογη, ως ΑΕ και ουσιαστικά απαιτούμενη) από ισοπεδωτικές – ενδεχομένως επί σκοπώ, προκειμένου για τη ΔΕΗ – μνημονιακές ρυθμίσεις.

    Σε κάθε περίπτωση η περαιτέρω μείωση των μισθών των εργαζόμενων στη ΔΕΗ, υπονομεύει αυτήν την προσπάθεια στη γέννησή της.

    Με εκτίμηση,

    ΓΙΩΤΑ ΣΤΑΘΑ

    Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ομίλου ΔΕΗ

  • 12 Αυγούστου 2015, 14:38 | ΑΔΑΜΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Κύριε Υπουργέ
    Με την παρούσα θέλουμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στο σχέδιο νόμου που δημοσιεύθηκε «Φορολόγηση, Βουλευτικής αποζημίωσης, Βουλευτικές ατέλειες και παροχές, καθώς και μείωση αποζημίωσης των Υπουργών και Διοικητών ΔΕΚΟ και Προέδρων Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών» που προωθεί το Υπουργείο.
    Συγκεκριμένα η παράγραφος 3 του άρθρου 1 του Σχεδίου Νόμου αναφέρει ότι « οι μηνιαίες αποζημιώσεις των μη Κοινοβουλευτικών Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών, Υφυπουργών καθώς και των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων των Υπουργείων μειώνονται κατά ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%).
    Με δεδομένο ότι η παράγραφος 1 του άρθρου 2 του Νόμου 3833/10 ορίζει:
    «Οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές που καταβάλλονται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους ή μισθωτούς με σχέση εργασίας Δημοσίου ή Ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου των Ν.Π.Δ.Δ και ΟΤΑ, των ενόπλων δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος και ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να υπερβαίνουν τις αποδοχές του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, όπως αυτές κάθε φορά καθορίζονται.
    Οι άνωθεν διατάξεις έχουν εφαρμογή και για τα αιρετά όργανα ΟΤΑ, τους Διοικητές, Υποδιοικητές, Προέδρους, Αντιπροέδρους και τα Ν.Π.Δ.Δ, τους Προέδρους , αντιπροέδρους και τα μέλη των ανεξάρτητων Διοικητικών αρχών, τους Προέδρους, Αντιπροέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους και τα μέλη Διοικητικών Συμβουλίων καθώς και το πάσης φύσεως προσωπικό των Ν.Π.Ι.Δ που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικά από τον κρατικό προϋπολογισμό ή είναι Δημόσιες Επιχειρήσεις κατά την έννοια των παραγράφων 1,2 και 3 του άρθρου 1 του Νόμου 3429/2005.
    Από την παραπάνω ρύθμιση εξαιρούνται οι εταιρείες που υπάγονται στο Κεφάλαιο Β’ του Νόμου 3429/2005 εφόσον το Δημόσιο ή τα Νομικά πρόσωπα που κατέχουν μόνο ή από κοινού ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου μικρότερο του 30%, οι τράπεζες καθώς και οι εταιρείες στις οποίες το Δημόσιο αν και πλειοψηφών μέτοχος δεν ασκεί τη διοίκηση και διαχείρισή τους».
    Όπως θα γνωρίζετε, η ΔΕΗ Α.Ε ως Όμιλος υπάγεται στο Κεφάλαιο Β’ του Νόμου 3429/2005. Το Ελληνικό Δημόσιο κατέχει μεν την πλειοψηφία των μετοχών μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ και ορίζει τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο αυτής. Ωστόσο είναι σίγουρο ότι δεν ασκεί ούτε Διοίκηση, ούτε Διαχείριση και πολύ περισσότερο (το Ελληνικό Δημόσιο) ΔΕΝ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙ –την εταιρεία- από τον κρατικό προϋπολογισμό.
    Είναι μία Επιχείρηση που ανταγωνίζεται άλλες επιχειρήσεις Ηλεκτρισμού στο πλαίσιο της εφαρμογής των Οδηγιών Απελευθέρωσης της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.
    Παρόλα αυτά η εφαρμογή του Ανωτάτου Ορίου Αποδοχών, εφαρμόστηκε απαρέγκλιτα από την έναρξη ισχύος του Νόμου 3833/2010, παρά την ύπαρξη διασταλτικών ερμηνειών και γνωμοδοτήσεων έγκυρων Νομικών για το αντίθετο.
    Κύριε Υπουργέ
    Με την ψήφιση του Νόμου 4093/2012 (ΦΕΚ 222 Α’) «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 – Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Νόμου 4046/2012», καθορίστηκε εκ νέου το Ανώτατο όριο αποδοχών-Αμοιβών και ο μισθός του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, από 1.1.2013, διαμορφώθηκε στις 4.750 ευρώ μεικτές αποδοχές.
    Γνωρίζεται, δε, ότι ο παραπάνω μισθός αναλύεται ως εξής:
    Βασικός Μισθός 3.450 ευρώ
    Επίδομα Ευθύνης 1.000 ευρώ
    Έξοδα παράστασης 300 ευρώ
    Σύνολο: 4.750 ευρώ μεικτές αποδοχές.
    Από το παραπάνω σύνολο, για τους Γενικούς Γραμματείς και ανάλογα από το ποιους φορείς προέρχονται, (εάν δηλαδή γίνονται ασφαλιστικές κρατήσεις ή επιβαρύνονται μόνο με ΦΜΥ), το καθαρό ποσό των αποδοχών είναι 3.600 ευρώ.
    Στην περίπτωση τώρα των εργαζομένων στον Όμιλο ΔΕΗ, λόγω των κρατήσεων (Ασφαλιστικών, Αλληλεγγύης, ΟΑΕΔ, ΟΕΚ, ΟΕΕ, ΦΜΥ) το καθαρό ποσό ανέρχεται στα 2.520 ευρώ.
    Σημειώνουμε ότι στη ΔΕΗ εφαρμόζονται ΕΣΣΕ από το 1979 μεταξύ της ΔΕΗ Α.Ε και της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, ενώ ισχύει ο ΚΚΠ/ΔΕΗ και το μισθολόγιο από το 1975.
    Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι στην μεγαλύτερη Βιομηχανική Επιχείρηση της χώρας που ανταγωνίζεται Επιχειρήσεις Η/Ε, ο μεγαλύτερος μισθός δεν ξεπερνά τις 2.520 ευρώ και αφορά: α) στελέχη της Επιχείρησης και β) εργαζόμενους οι οποίοι εργάζονται 30 χρόνια στους Σταθμούς, στα Ορυχεία και στα Δίκτυα Μεταφοράς και Διανομής του Ομίλου, επί 24 ώρες ημερησίως, 30 ημέρες το μήνα, 365 ημέρες το χρόνο που πολλές φορές αντιμετωπίζουν θεομηνίες, έκτακτα γεγονότα, ή δυσμενείς καιρικές συνθήκες, για τις οποίες σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει δια νόμου Κρατική Ενίσχυση.
    Επιπρόσθετα με την από 19.06.98 ΕΣΣΕ προσωπικού ΔΕΗ, στο προσωπικό φυλακών (24ωρη βάρδια) του ηλεκτροκίνητου και ντιζελοκίνητου εξοπλισμού του ΛΚΠΑ και σ΄αυτό που συνδέεται άμεσα με το προσωπικό αυτό, που εναλλάσσεται επί των μηχανημάτων ή σε θέσεις εργασίας απομακρυσμένες από τον τόπο παρουσιάσεώς του και ως εκ τούτου απαιτείται επιπλέον χρόνος για την προσέλευση και αποχώρησή του από το Ορυχείο, με συνέπεια ο χρόνος παραμονής του σ΄αυτό να είναι αυξημένος, έναντι του κανονικού ωραρίου εργασίας, αλλά και προς το σκοπό της εξασφάλισης της συνεχούς λειτουργίας των μηχανημάτων, για κάθε ημέρα πραγματικής απασχόλησης στα μηχανήματα – η κανονική άδεια δεν θεωρείται πραγματική απασχόληση στην παρούσα περίπτωση – και για όσο χρόνο διαρκεί η δέσμευση του προσωπικού αυτού για τον επιπλέον χρόνο, χορηγείται η ημερήσια αποζημίωση ίση με το 70% του ωρομισθίου καθενός μισθωτού, προσαυξημένο με την εκάστοτε δικαιούμενη προσαύξηση υπερεργασίας και λοιπές προσαυξήσεις για την κάθε ημέρα πραγματικής απασχόλησης, σύμφωνα με το εγκεκριμένο πρόγραμμα εργασίας.
    Με το Σχέδιο Νόμου που προωθεί η Κυβέρνηση οι πάσης φύσεως αποδοχές/αποζημιώσεις του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου θα διαμορφωθούν στις 4.037,5 € μικτές αποδοχές, με αποτέλεσμα να συμπαρασύρει αυτόματα και τους μισθούς των εργαζομένων στον Όμιλο ΔΕΗ, αφού σε περισσότερο από το 60% του προσωπικού συμπεριλαμβανομένων των στελεχών και όσων τους επιβάλλεται υποχρεωτική εργασία (βάρδια), εργάζονται υπερωριακά για αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, να εφαρμόζεται το ανώτατο όριο Αποδοχών.
    Εύκολα λοιπόν διαπιστώνει κανείς ότι στο παραπάνω προσωπικό θα προκύψει μισθολογική ισοπέδωση για διαφορετικές όμως ώρες εργασίας.
    Επιπρόσθετα, με την επιβολή του Νόμου 4024/2011(από 1.11.2011) επιβλήθηκαν μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων του Ομίλου ΔΕΗ που ξεπερνούν μεσοσταθμικά το 35% των μισθών του 2009, μειώνοντας τη συνολική δαπάνη μισθοδοσίας κατά 3 δις ευρώ.
    Κύριε Υπουργέ
    Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ και οι εργαζόμενοι στον Όμιλο ΔΕΗ αντιλαμβάνονται πλήρως την κατάσταση που έχει περιέλθει η χώρα και την προσπάθεια της Κυβέρνησης για τη διάσωση της πατρίδας.
    Ωστόσο η εφαρμογή των διατάξεων του Σχεδίου Νόμου που προωθείται και στόχο έχει τη μείωση του Δημοσιονομικού Ελλείμματος και των Λειτουργικών Δαπανών του Δημοσίου αλλά και των υπολοίπων φορέων αυτού, των οποίων η δραστηριότητα επιβαρύνει το Δημόσιο Προϋπολογισμό, δεν πρέπει κατά την άποψή μας να εφαρμοστεί στον Όμιλο ΔΕΗ ΑΕ, εφόσον η λειτουργία του δεν συνδέεται με τον Κρατικό Προϋπολογισμό, διαθέτει οικονομική αυτοτέλεια και έχει εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και Λονδίνου.
    Σε αντίθετη περίπτωση τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά, τόσο για τις Εταιρείες του Ομίλου όσο και για τους Εργαζόμενους.

    Γιώργος Αδαμίδης
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ

  • 12 Αυγούστου 2015, 11:54 | Σπύρος

    Ενώ σκοπός (ratio) του νομοσχεδίου είναι ο περιορισμός των αμοιβών των υπουργών, γενικών γραμματέων κλπ που ανέρχονται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ, έτσι όπως είναι η διάταξη θα οδηγούσε σε αντίστοιχη μείωση τους μισθούς αρκετών απλών εργαζομένων – υπαλλήλων (π.χ. συμβούλων, συνεργατών) των οποίων ο μισθός βγαίνει ως ποσοστό επί των αποδοχών α΄ ειδικών θέσεων, που με τη σειρά του βγαίνει ως ποσοστό επί των αποδοχών Γεν. Γραμματέα Υπουργείου.
    Επειδή θα ήταν άδικο και ανεπιεικές να επέλθει ξώφαλτση μείωση 15% σε μισθούς απλών εργαζομένων, προτείνεται η προσθήκη δεύτερου εδαφίου στην παράγραφο 3 του άρθρου 1, ως εξής:
    «Η εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου δεν επηρεάζει τις αποδοχές α΄ειδικών θέσεων που είναι συνδεδεμένες και υπολογίζονται ως ποσοστό επί των αποδοχών Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, ούτε τις αποδοχές που είναι συνδεδεμένες και υπολογίζονται ως ποσοστό επί των αποδοχών α΄ ειδικών θέσεων, οι οποίες συνεχίζουν να καταβάλλονται στο ύψος που καταβάλλονταν πριν από την εφαρμογή του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου».

  • 11 Αυγούστου 2015, 20:27 | tomcat

    Μην ανησυχείται παλικάρια Βουλευτές.
    Μέχρι να ψηφιστεί και να εφαρμοστεί για τα εισοδήματα του 2015 (σε όλους τους άλλους τις μειώσεις τις εφαρμοζεται αναδρομικά) θα βρει αντισυνταγματικός ο Νόμος από τα Δικαστήρια και ή δεν θα τα δώσετε καθόλου ή θα τα πάρετε πίσω.
    Βλέπεται τα δικαστήρια πάντα βγάζουν αντισυνταγματικές τις διατάξεις που υπάρχει περίπτωση να θίξουν τις αποδοχές των Βουλευτών, των Δικαστών και των σωμάτων ασφαλείας.
    Είναι κρίμα ακόμη και μια προσπάθεια προς τη σωστή κατεύθυνση, να είναι τόσο «φτωχή» που να γίνεται τελικά μόνο για επικοινωνιακούς λόγους.
    Απορώ γιατί τόσους μήνες η Κυβέρνηση δεν προχωράειενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο, στις ΔΕΚΟ και τα ΝΠΙΔ και στην κατάργηση των προσωπικών διαφορών. Οι άλλοι δεν το κάνανε γιατι στις «καλές υπηρεσίες» στις ΔΕΚΟ και τα ΝΠΙΔ είχε βολεμένα τα δικά της παιδιά. Η τωρινή Κυβέρνηση τι φοβάται; Τους Συνδικαλιστές ; Το πελατειακό Κράτος; Τους υπαλληλους του Υπουργείου Οικονομικών, της Βουλής, των Διαχειριστικών Αρχών, του Υπουργείου Ανάπτυξης,κλπ;
    Ακόμη και στις χειρότερες στιγμές για τη Χώρα δεν υπάρχει το θάρρος για δίκαια νομοθετήματα από μια αριστερή Κυβέρνηση ;

  • 11 Αυγούστου 2015, 17:49 | Iceman

    η παραγραφος 2 πρεπει να ανακληθει καθοτι αναιρει την πρωτη.

  • 11 Αυγούστου 2015, 17:12 | Λέλος Κυριαζής

    Οι δήμαρχοι το 2009 λάμβαναν μισθό 3.500 ευρώ. Σήμερα όσοι διοικούν δήμους άνω των 100 χιλιάδων κατοίκων, λαμβάνουν μισθό μόλις 1.850 ευρώ. Δεν συζητάμε για δήμους κάτω των 20 χιλιάδων κατοίκων. Οι δε αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το 50% της αντιμισθίας του δημάρχου. Επειδή ο μισθός του δήμαρχου είναι συνδεδεμένος με μέρος του μισθού του ΓΓ υπουργείου, με τη μείωση του 15% που προτείνεται, μπορούμε εύκολα να αναλογιστούμε το πού μπορούν να φθάσουν οι μισθοί και τι συνέπειες θα έχει αυτό για την Αυτοδιοίκηση και όχι μόνο… Θα πρέπει να γίνει επιτέλους από μια αριστερή κυβέρνηση σεβαστός ο θεσμός της Αυτοδιοίκησης. Επιτέλους κάντε την εξαίρεση και δώστε της το ανάλογο θεσμικό της κύρος!

  • 11 Αυγούστου 2015, 17:35 | Ρία Τσαγά

    Αν στο άρθρο 1 δεν προστεθεί ρητή εξαίρεση των οργάνων της Αυτοδιοίκησης, η μείωση της αντιμισθίας των οργάνων Δήμων και Περιφερειών θα οδηγήσει στην οικονομική τους εξαθλίωση, αν δεν τα καταστήσει έρμαια ιδιωτικών συμφερόντων.
    Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Καλλικράτη, η αντιμισθία του ΓΓ υπουργείου συνδέεται με τα αιρετά όργανα του Καλλικράτη, όπως προβλέπεται στα άρθρα 92 παρ. 2 και 181 παρα. 2.
    Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι το 2012 με το ν. 4051 του 2012 μειώθηκαν οι μισθοί των οργάνων των Δήμων και των Περιφερειών κατά 10% χωρίς να συμβεί το ίδιο με τους ΓΓ των υπουργείων.

  • 11 Αυγούστου 2015, 12:37 | γιοργος

    Τα ψεφτικα τα λογια τα μεγάλα….
    αν θετε ισονομια και ισοπολιτεια … και εφ οσον ματωνετε για το οτι ψηφιζετε μνημονια αλλα για το καλο του ΕΘΝΟΥΣ … ( δεν ειναι μαρκα τσιγαρων ) κοψτε ολους του μεγαλομισθους εφ οσον ο κατωτερος ειναι στα 500 περιπου ο ανωτερος ναναι τριπλασιος στα 1500….ευρω..
    το ξερω οτι φωνη βοωντος …αλλα για να μηνεχετε το αλοθι -δεν ταπε κανενας- και αν πατε στο 1.500 ευρω ναδω ποιοος ψηφιζει μνημονια ( και οποιος τα παιρνει μαυρα στην χαλιδικη υπαρχει ενα ωραιο καμπινγκ στην κασανρεια ,,, για αγροτιές ασχολείες) …αντε πολυ σας λοιπαμαι γκρεμλις…

  • 11 Αυγούστου 2015, 12:18 | Κώστας Δημητρίου

    Α) το προτεινόμενο δεν κομίζει κάτι καινούργιο -> είναι απλά ευκαιριακή και για επικοινωνιακούς λόγους άσκηση πολιτικής
    Β) οι εξαιρέσεις που και εδώ προβλέπονται είναι απαράδεκτες -> η φορολόγηση θα πρέπει να είναι όπως των ελευθέρων επαγγελματιών και να υποχρεούνται να τηρούν βιβλία β’ κατηγορίας (απλά, αλλά βιβλία) και να υπάρχει και φπα -> είναι μεν δημόσιοι λειτουργοί, αλλά παρέχουν υπηρεσίες
    Γ) για τα στελέχη ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ δημοσίου τομέα υπάρχει λύση: ή θα πρέπει να προέρχονται από τον ίδιο τον οργανισμό, οπότε θα λαμβάνουν μια αμοιβή με το ανώτερο κλιμάκιο του δημοσίου υπαλλήλου ή θα πρέπει να γίνεται αξιοκρατική επιλογή με διορισμό και θητεία και με πρόβλεψη για αμοιβή που να είναι μέχρι το ύψος της ανώτερης αμοιβής δημοσίου υπαλλήλου αναλόγων προσόντων.

    κ.κ. όταν ενεργείτε κάτι, να το ενεργείτε σωστά και χωρίς πρόθεση εξαιρέσεων και επικοινωνιακών παιγνιδιών

  • 11 Αυγούστου 2015, 08:44 | Stylianos

    μόνο ο τίτλος… επι της ουσίας …ελάχιστα…

    1. Τι θα πεί περικοπή 15% του ΜΗ κοινοβουλευτικού Υπουργού; Αρα ο κοινοβουλευτικός παραμένει στα ίδια…

    2. Που είναι η κατάργηση των ατελειών; Των αυτοκινήτων, των αεροπορικών εισητηρίων, των τελών αλληλογραφίας και τηλεφωνίας; που είναι η κατάργηση των επιδομάτων οργάνωσης γραφείου, κίνησης και διαμονής; Που είναι η κατάργηση των αποσπαμένων και των 4 μετακλητών ανα Βουλευτή;….. και πόσα άλλα…

    Υποτίθεται ότι ονομάζονται – όλοι όσοι συμπεριλαμβάνονται στο Σχέδιο Νόμου – Δημόσιοι Υπάλληλοι… Ας λαμβαναν το μισθό του ΔΥ και τότε θα βλέπαμε ποιος θα έθετε υποψηφιότητα….

    Τελος, δε πιστεύω ότι ούτε αυτο, το ελάχιστο δείγμα προσπάθειας, θα καταφέρει να φτάσει στη Βουλή… γιατί μάλλον θα μας προλάβουν οι εκλογές…

  • 11 Αυγούστου 2015, 06:26 | user

    Επιτέλους! Μπράβο!

  • Τα επιδόματα ή θα φορολογούνται σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους ή σε κανένα. Οτιδήποτε άλλο συνεχίζει ναι είναι διάκριση.