Προδιαγραφές Β’ φάσης του αρχείου XML της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών

Στα πλαίσια της Β’ φάσης της συλλογής μισθοδοτικών καταστάσεων για τους σκοπούς της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών προχωράμε στην οριστικοποίηση των προδιαγραφών του αρχείου XML συλλογής μισθοδοτικών καταστάσεων.

Οι προδιαγραφές περιλαμβάνουν την δομή του αρχείου (XML Schema – XSD). Ακόμη υπάρχει αρχείο Calc (Open Office αντίστοιχο του Excel – η σουίτα παρέχεται δωρεάν εδώ) με το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε δικά σας παραδείγματα. Στην τελική μορφή του θα παρέχεται και σε Excel (xls). Τέλος, επισυνάπτουμε ένα παράδειγμα δημιουργημένου XML αρχείου που συμφωνεί με την προδιαγραφή XSD.

Η συγκεκριμένη διαβούλευση δεν περιλαμβάνει τις λίστες των φορέων, επιδομάτων και φορέων κράτησης. Αυτές είναι ακόμη σε κατάσταση σύνθεσης και θα παρουσιαστούν σε επόμενη διαβούλευση (ή με αλλαγή της παρούσης). Υπάρχουν όμως ενδεικτικές λίστες που δείχνουν την γενική κατεύθυνση στο φύλλο Data του αρχείου Calc.

Γενικά το αρχείο έχει αλλάξει στα εξής γενικά σημεία από το προηγούμενο της συλλογής στοιχείων Νοεμβρίου 2009 (Α’ φάση).

  • Οι φορείς μισθοδοσίας είναι κωδικοποιημένοι και δεν μπορούν να δημιουργηθούν από τον εκκαθαριστή
  • Το ίδιο ισχύει για όλες τις λίστες (δεν υπάρχουν τα CodeOtherDescription κτλ)
  • Επαυξάνονται τα στοιχεία μητρώου του αμειβομένου (ΑΜΚΑ, ΜΚ, Κατηγορία κτλ)
  • Δημιουργούνται πολλαπλά payments για κάθε κατηγορία σημβολαίου (ΙΔΑΧ, Δημόσιο κτλ). Αυτά περιέχουν και τα καθαρά της πληρωμής. Άρα και τα καθαρά μπορούν να είναι πολλαπλά.
  • Μικραίνει πολύ το type της αμοιβής και ανεβαίνει στο income
  • Δημιουργείται ειδικό tag employerTax για τις εργοδοτικές εισφορές
  • Δημιουργείται 16 περίοδος «Αποζημίωση Άδειας»
  • Επιτρέπονται οι συγκεντρωτικές αναδρομικές κρατήσεις αλλά οι μικτές αποδοχές πρέπει να είναι αναλυμένες ανά περίοδο όπως και πριν

Στα πλαίσια της διαβούλευσης θα παρακαλούσαμε και για σχόλια σχετικά με την ευχρηστία (ή πιθανά λάθη) του αρχείου Calc.

Παρακαλούμε για τις συγκεκριμένες προτάσεις και παρατηρήσεις σας για τις προδιαγραφές μέχρι τις 9/5/2010.

  • 10 Μαΐου 2010, 15:48 | admin

    Ευχαριστούμε όλους για τα πολύ χρήσιμα σχόλιά σας. Θα τα επεξεργαστούμε και θα επανέλθουμε με οριστικές προδιαγραφές αλλά και απαντήσεις σε κάποια από αυτά.

    Σύντομα (αυτές τις μέρες) θα βάλουμε σε διαβούλευση και τις οριστικές λίστες των Επιδομάτων/Φορέων Κρατήσεων κτλ. για να έχετε την δυνατότητα σχολιασμού τους.

  • 9 Μαΐου 2010, 21:16 | Χρήστος Θ

    Με αφορμή την ενιαία αρχή πληρωμών στο Δημόσιο εγώ θα περίμενα μια διαφορετική προσέγγιση και οργάνωση της μισθοδοσίας των ΔΥ. Αναφέρομαι στο Υπουργείο Παιδείας (για τα άλλα υπουργεία δε γνωρίζω πώς γίνεται η μισθοδοσία)

    Στηριχτήκατε στην υπάρχουσα κατάσταση με όλα τα προβλήματά της, προσθέτοντας ακόμα ένα, την έκδοση αρχείου XML. Στην Εκπαίδευση είναι χιλιάδες οι εκκαθαριστές και εκατοντάδες τα προγράμματα μισθοδοσίας. Άλλα Γραφεία έχουν αγοράσει προγράμματα του εμπορίου και πληρώνουν ετήσια συντήρηση, άλλα τα έχουν αναπτύξει εσωτερικά, αξιοποιώντας το προσωπικό τους, συνήθως ερασιτέχνες προγραμματιστές. Άλλα Γραφεία αναθέτουν σε εταιρίες την έκδοση των μισθοδοτικών καταστάσεων, που πολλές φορές το κόστος το επιβαρύνονται οι ίδιοι οι μισθοδοτούμενοι. Υπάρχουν και τα Γραφεία, με λιγότερο προσωπικό, που βγάζουν τη μισθοδοσία με το EXCEL ή ακόμα και με το χέρι.

    Νομίζω πως θα ήταν καλύτερο το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει τη μισθοδοσία όλου του προσωπικού του. Σήμερα πλέον η τεχνολογία μας το επιτρέπει. Η ενημέρωση των μεταβολών, και μόνο αυτών που δεν μπορούν να γίνουν αυτόματα, να γίνεται μέσω internet από κάθε Διεύθυνση νομού. Με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μεγάλη εξοικονόμηση πόρων. Οι εκκαθαριστές περιορίζονται, ένας σε κάθε Διεύθυνση και όλοι θα χρησιμοποιούν ΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ελεγχόμενη και υποστηριζόμενη από το Υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα η εφαρμογή αυτή είναι μερικώς έτοιμη (πρόγραμμα ΔΙΑΣ) Με τις προτάσεις όλων μας θα βελτιωνόταν, για να καλύπτει όλες τις περιπτώσεις και εκτυπώσεις και εσείς θα αντλούσατε τα αρχεία που θέλετε από μία πηγή, την ομάδα του υπουργείου και όχι από όλους εμάς.

    Και έρχομαι στο αρχείο excel και το xml που ζητάτε. Πολύπλοκο, δύσχρηστο, όχι κατανοητό από όλους. Καλύτερα θα ήταν, νομίζω, να ζητούσατε ένα αρχείο excel με την πρώτη γραμμή να έχει τους κωδικούς μισθοδοσίας και ίσως κάποιους κωδικούς ελέγχου και κατόπιν κάθε γραμμή και ένας μισθοδοτούμενος με τα στοιχεία που θέλετε. Απλό, κατανοητό από όλους, εύχρηστο. Όποιο πρόγραμμα και να χρησιμοποιεί κάποιος εύκολα θα βγάλει τα δεδομένα σ΄αυτή τη μορφή. Δε χρειάζεται ούτε εγκατάσταση των εργαλείων Cache, ούτε μετατροπές… Εσείς θα παίρνατε αυτά τα αρχεία excel και με τον κατάλληλο αλγόριθμο θα ενημερώνατε τα προγράμματά σας.

  • 9 Μαΐου 2010, 11:23 | Μιχάλης

    Σχετικά με τή μισθοδοσία στα ΑΕΙ, Μεταπτυχιακών Φοιτητών και μισθοδοτούμενων με βάση το Π.Δ. 407/80.
    Η μισθοδοσία αυτών των ανθρώπων, βγαίνει όταν υπάρχουν χρήματα, όχι σε μηνιαία βάση. Δηλαδή βγαίνει για 5-6 μήνες ή και περισσότερους, αναδρομικά. Πότε θα περαστουν? Σε ποιό μήνα?

  • 9 Μαΐου 2010, 04:03 | tasosK

    επι πλέον απουσιάζουν κωδικοί για ΑΠΕΡΓΙΑ, ΑΧΡΕΩΣΤΗΤΩΣ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΝΤΑ

  • 8 Μαΐου 2010, 19:40 | Νταλαχάνης Δ

    Θα ήθελα να επισημάνω:
    α)Επειδή υπάρχουν φορείς με πολλούς υπαλλήλους, πρέπει να γίνεται αποδεκτό, από το όποιο σύστημα φόρτωσης (upload) καθορίσετε, αρχεία χωρίς περιορισμό μεγέθους ει δυνατόν σε συμπιεσμένη μορφή (zip)
    β)Το amka δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό καθώς δεν το διαθέτουμε όλοι.
    γ)To policeId_otherType δεν πρέπει να δέχεται περιγραφή-κείμενο αλλά κωδικό (γιατί για παράδειγμα σε αρχείο χιλιάδων υπαλλήλων, γεμίζει το αρχείο με περιττή επαναλαμβανόμενη πληροφορία)
    δ)το mk_value δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό
    ε)το category_value δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό
    στ) το tel δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό
    ζ) το email δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό
    η)Το bic τελικά παραλείπεται;
    θ)Επειδή τα “gross”, “code”, “deduction”, “amount” και “employerTax” θα επαναλαμβάνονται σε κάθε υπάλληλο πολλές φορές, θα έχουμε τελικά αρχεία xml μεγάλα με περιττή πληροφορία. Θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με πχ gr, cd, ded, am και emTax αντίστοιχα, για εξοικονόμηση χώρου; Η διαφορά στα τελικά αρχεία από πλευράς χώρου είναι τεράστια (τουλάχιστον για μεγάλους φορείς)
    ι)Όσοι χρησιμοποιούμε παλαιές γλώσσες προγραμματισμού έχουμε το πρόβλημα πως όλα μας τα πεδία ορίζονται πάντα με σταθερό μέγεθος. Έτσι για παράδειγμα το month (είτε στο period είτε στα αναδρομικά income) πάντα θα έχει μέγεθος 2. Δηλαδή μπορούμε να δημιουργούμε την τιμή month=”02” ή month=”11” και όχι month=”2”. Για αυτό, μπορεί στο xsd στη λίστα δεκτών τιμών του month να μπουν και τα μονοψήφια με πρόθεμα μηδέν;
    ια)Τα gross και deduction στην προηγούμενη έκδοση του xsd είχαν διαφορετικό attribute για την περιγραφή του είδους του πεδίου. Συγκεκριμένα otherCodeDescription και codeOtherDescription. Αυτά και τα δύο καταργούνται; Σε περίπτωση που πρέπει στο μέλλον να προσθέσουμε κάποιο θα είναι διαθέσιμα ή όχι;
    ιβ)Σε όλα τα amount τα trailing και τα leading spaces θα πρέπει να γίνονται δεκτά από το σύστημά σας. Δηλαδή το amount=”013.24” και το amount=” 13.24” και το amount=”013.24 ” να θεωρούνται αποδεκτά ,καθώς δεν μπορεί σε όλες τις γλώσσες να γίνει trim (με αποδεκτή χρήση των πόρων τουλάχιστον)
    ιγ)Για επιβεβαίωση: το deduction παραμένει μόνο για τις εισφορές του εργαζομένου;
    ιδ)Στο category τι θα βάζουμε;
    ιε)Το organization_id ποιος θα το ορίσει; Θα ορίσετε ένα για κάθε φορέα;
    ιστ) (σε συνέχεια του ιε) Αν ένας φορέας έχει δύο διαχειριστές. Άρα δύο διαφορετικά xml; Τότε θα βάζουν το ίδιο id;
    ιζ)Το tin έχει αξία του ΑΦΜ. Για όσους δε διαθέτει ο Φορέας το ΑΦΜ; Ή διαθέτει αλλά έχουν δώσει οι σύζυγοι το ίδιο και οι δύο (αντρόγυνο στον ίδιο φορέα); Θα το δέχεται το σύστημά σας; Ή θα πετάει τον δεύτερο έξω (όπως στο ΦΜΥ); Επίσης μηδενικό ΑΦΜ για όσους ο Φορέας δε διαθέτει, θα δέχεται το σύστημά;
    ιη)Οι τιμές στα code που είχατε ορίσει στην Α φάση, θα αλλάξουν ή απλά θα προσθέσετε νέους;
    ιη)Καλό θα ήταν να υπάρξει αρκετό χρονικό περιθώριο ώστε να προλάβουν όλοι να αλλάξουν ροές και προγράμματα που είχαν ήδη έτοιμα για την έκδοση 1.1, σε αυτή τη νέα.

    Ευχαριστώ για την υπομονή σας
    Νταλαχάνης Δημήτριος

  • 8 Μαΐου 2010, 18:22 | tasosK

    Γεια σας.
    Στο νεο αρχειό σας απουσιάζουν
    τα Δάνεια ΜΤΠΥ και ΤΕΑΔΥ.

  • 7 Μαΐου 2010, 09:38 | thois

    τι γίνεται κόβονται τα κείμενα που μοιάζουν με XML;
    το γράφω απλά μπας και αναρτηθεί…

    payment contractType=»03″

  • 7 Μαΐου 2010, 09:55 | thois

    στο προηγούμενο μήνυμα μετά το
    … βγαίνει στο XML ως … λείπει το

    γιατί το έκανα επικόληση και δεν το συμπεριέλαβε

  • 7 Μαΐου 2010, 09:44 | thois

    Στο Παράδειγμα που βγαίνει από το ΝΕΟ αρχείο ods ο Τύπος Μισθοδοτούμενου που βγαίνει στο XML ως είναι στοιχείο της μισθοδοσίας και μπορεί να έχει κάποιος ταυτόχρονα και τύπο 01 Μόνιμος Υπάλληλος και τύπο 05 Ωρομίσθιος.
    Κατα τη γνώμη μου αυτό το στοιχείο θα πρέπει να είναι στοιχείο του Μισθοδοτούμενου και όχι της μισθοδοσίας γιατί μάλλον δεν μπορεί κάποιος να πληρώνεται ταυτόχρονα και ως μόνιμος και ως ωρομίσθιος… μήπως υπάρχει κάποιο λάθος; παρακαλώ απαντήστε για να προετοιμάσουμε τις εφαρμογές μας.

  • 5 Μαΐου 2010, 06:50 | 5ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας

    Παρακαλούμε πολύ, με κάποιον τρόπο να μας κοινοποιήσετε λίστα με τους κωδικούς XML σε αντιστοίχηση με την ελληνική τους ονομασία, τουλάχιστον για τα μισθοδοτικά στοιχεία ή εξηγήστε μας με ποιον κώδικα παράγεται το XML αρχείο. Έτσι ίσως βοηθήσουμε.

    Επίσης να μας εξηγήσετε αν και με ποιον τρόπο θα έχουμε πρόσβαση στο κεντρικό σύστημα της ενιαίας αρχής.

    Νίκος

  • 2 Μαΐου 2010, 20:21 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΦΤΙΑΞΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΛΟ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΘΕΛΕΤΕ.ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΙΔΕΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ.
    ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΧΑΜΠΑΡΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΤΥΧΕΙ Η ΣΩΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΡΧΗΣ.
    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΦΑΙΑ ΟΥΣΙΑ ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ.

  • 1 Μαΐου 2010, 22:48 | ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΜΑΚΡΗΣ

    καλή δύναμη

  • 28 Απριλίου 2010, 10:48 | thois

    Σχετικά με τα αναδρομικά βλέπω να υπάρχει επιμονή στο σπάσιμο ανά μήνα των αποδοχών και των κρατήσεων πράγμα που και στην Α φάση διαβούλευσης πολλοί έχουν εκφραστεί για το μη εφικτό της υπόθεσης. όταν υπολογίζεις αναδρομικά κάποιας περιόδου δεν είναι δυνατό να υπολογίσεις τα ποσά (και κυρίως αυτά των κρατήσεων) σε αναλογία για την κάθε μισθολογική περίοδο (μήνα) και στο τέλος με τις στρογγυλοποιήσεις να συμφωνήσεις σε αυτό που υπολόγισες για το σύνολο της περιόδου. Το μόνο που θα μπορεί να γίνει είναι να βγαίνουν τέσσερις μισθοδοτικές καταστάσεις αναδρομικών για περίοδο που περιέχει 4 μήνες πράγμα που μόνο γραφειοκρατία δημιουργεί… επίσης όταν έχεις υπολογισμό αναδρομικών σε Βασικό Μισθό και σε περίοδο που επηρεάζει και κάποιο δώρο ή επίδομα τότε τα ποσά αυτά σε ποιούς και πόσους μήνες θα κατανέμονται;… Επανέρχομαι στην πρόταση που είχα κάνει και παλαιότερα και εν μέρη έχει ενσωματωθεί να αναφέρεται η περίοδος των αναδρομικών ως πληροφορία και η χρεωπίστωσή τους να γίνεται τον μήνα καταβολής τους…

  • 28 Απριλίου 2010, 10:49 | thois

    Στο Νεό Παράδειγμα που έχετε δεν θα έπρεπε το 8077.45-1540.00 να δίνει το καθαρό που είναι 6537,45 και το οποίο διαιρούμενο δια δύο να δίνει τα netAmount1 και netAmount2;

  • 27 Απριλίου 2010, 19:01 | ΓιώργοςΚ

    Θα ήθελα να πώ την άποψή μου για 2 στοιχεία που παρατήρησα στο νέο αρχείο xml που ετοιμάζετε :

    1)
    Νομίζω οτι τα Δ.Π, Ε.Α, Δ.Χ και αποζημίωση αδείας αποτελούν τύπο αμοιβής όπως ακριβώς η κανονική μισθοδοσία τα αναδρομικά κλπ.

    Συνεπώς, θα ήταν ορθότερο να ενταχθούν στην κλάση IncomeType. Με τον τρόπο αυτό, η κλάση monthPayment θα περιλαμβάνει αυτό ακριβώς που θέλει να πεί το όνομά της και δεν θα χρειάζεται τα πεδία «αρχική ημερομηνία» και «τελική ημερομηνία» αφού κάθε περίοδος αυτοπροσδιορίζεται χρονικά δεδομένου οτι πρόκειται για μήνα.

    Τα πεδία «αρχική ημερομηνία» και «τελική ημερομηνία» θα έπρεπε όμως να μεταφερθούν στην class IncomeType (απο την οποία προφανώς λείπουν) για να καταστεί δυνατή η χρονική αναφορά των μισθοδοτικών δεδομένων, κάτι που θα ήταν χρήσιμο π.χ για κοστολογικές αναλύσεις.

    2)
    Δεν κατανοώ την ύπαρξη του employerTax, δεδομένου οτι ο ΦΜΥ βαρύνει τον εργαζόμενο. Μήπως εννοείτε κάτι άλλο ?