Το άρθρο 98 του ν.2830/2000 (Νομική φύση των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«1. Οι συμβολαιογραφικοί σύλλογοι είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου σωματειακής μορφής και τελούν υπό την εποπτεία του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
2. Οι συμβολαιογραφικοί σύλλογοι δεν χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
3. Έχουν δική τους περιουσία, οικονομική, διοικητική και διαχειριστική αυτονομία και αυτοτέλεια και διοικούνται από τα αιρετά διοικητικά συμβούλιά τους.
4. Η διαχείριση και η αξιοποίηση της περιουσίας τους, η εποπτεία και ο έλεγχος των οικονομικών και διαχειριστικών πράξεων των συλλόγων ανήκει αποκλειστικά στα διοικητικά συμβούλια και τις γενικές συνελεύσεις τους.
5. Οι συμβολαιογραφικοί σύλλογοι μπορούν να ιδρύουν νομικά πρόσωπα με εταιρική ή μη μορφή για την διαχείριση και αξιοποίηση της περιουσίας τους.»
Άρθρο 11:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 01:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02:
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 03:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09:Άρθρο 09:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12:Άρθρο 12:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22:
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Ιουνίου 2013, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
25 Ιουνίου 2013, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
5 Σχόλια 62 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 36308 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας - Τροποποιήσεις σχετικά με τη δημοσίευση διαθηκών - Τροποποιήσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ανακοπών…
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Παρεμβάσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, στον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και...»
- Αντιμετώπιση νέων μορφών βίας κατά των γυναικών –Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1385 – Πρόσθετες ρυθμίσεις στον νόμο περί ενδοοικογενειακής βίας –Αναδιοργάνωση των ιατροδικαστικών υπηρεσιών...
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Συμμεριζόμενη την άποψη του «θυμωμένου Συμβολαιογράφου» οφείλω να τοποθετηθώ επί του θέματος «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» ως εξής.Πράγματι πρόθεσή ( και εννοώ του δικού μας Συλλόγου, Εφετείων Αθηνών-Πειραιώς κ.λ.π., γιατί π.χ.ο της Θεσσαλονίκης έχει συμμορφωθεί απολύτως με τις σχετικές διατάξεις) είναι να μην ισχύσουν οι διατάξεις του Ν.3861/2010″περί διαύγειας» (γιαυτό και θέλουν το σωματείο)για να μην υποχρεώνονται να αναρτούν τις δαπάνες που έχουν κάνει, ή κάνουν στην ιστοσελίδα του Συλλόγου μας, όπως επιτάσσει ο Νόμος αυτός και έτσι να μην ελέγχονται από δημόσιο φορέα,εν προκειμένω το Ελεγκτικό Συνέδριο -για την νομιμότητα των οποίων(δαπανών-αποφάσεων), έχουμε κάνει διαφόρες καταγγελίες ,όπως π.χ. στις Γ.Σ και στο Δ.Σ μας .Για το λόγο αυτό και ενώ υπάρχει σχετική αναφορά στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ.λ.π.απάντηση των υπευθύνων,αλλά και εντολή από το Υπουργείο Δικαιοσύνης προς τον Συμβολαιογραφικό μας Σύλλογο να συμμορφωθεί με τις ανωτέρω διατάξεις,μέχρι σήμερα καμμία απολύτως ανάρτηση δαπανών έχει γίνει στην ιστοσελίδα του Συλλόγου μας,ενώ σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, οι σχετικές δαπάνες αφού δεν έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας με τις σχετικές αποφάσεις του ΔΣ είναι «μη εκτελεστές».΄Ομως και με δεδομένο ότι η ισχυρή πλειοψηφία των μελών στο Δ.Σ μας προέρχεται από ένα συγκεκριμένο συνδυασμό η κατάσταση αυτή εξακολουθεί μέχρι και σήμερα ίδια-κατά την άποψή μας μη συννόμως- και προφανώς γιαυτό τον λόγο η επιδίωξη να χαρακτηρισθεί το ΝΠΔΔ(Συμβολαιογραφικός Σύλλογος) σωματειακού χαρακτήρα,ίσως να υποκρύπτει το να «καλυφθούν» οι όποιες ενδεχομένως υπάρξουν ευθύνες για την μη συμμόρφωση στις ανωτέρω διατάξεις.
Συμφωνώντας απόλυτα με τους συναδέλφους Χρύσα Δεπούντη – Μαρκουλάκη και Ελευθέριο Γιαννόπουλο, θεωρώ ότι η μετατροπή των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων από Ν.Π.Δ.Δ. σε σωματεία αποτελεί υποβάθμιση για το Σώμα και θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στη λειτουργία των Συλλόγων. Αν οι Σύλλογοι λάβουν σωματειακή μορφή θα είναι ίσως προαιρετική η συμμετοχή μας και πώς είναι δυνατόν κάτι τέτοιο ;!!! Μήπως η μετατροπή των Συλλόγων σε σωματεία αποτελεί έναν εύσχημο τρόπο για να καταργηθεί η έννοια των κρατικών συμβολαίων, αφού από τα χρήματα αυτά συντηρείται το Ν.Π.Δ.Δ.; Ή μήπως έχει δίκιο ο συνάδελφος «Συμβολαιογράφος θυμωμένος» ότι αυτή η μετατροπή έχει να κάνει με τη «Διαύγεια» και ότι η αλλαγή της νομικής μορφής των Συλλόγων μας θα αποτελέσει επιχείρημα (ένα ακόμη) για τη μη ανάρτηση των αποφάσεων, όπως προβλέπεται από το Νόμο. Επίσης θεωρώ αδιανόητη τη μετατροπή των Συλλόγων μας σε «επιχειρήσεις» που θα διαχειρίζονται την ακίνητη περιουσία μας (γιατί αυτή ανήκει σε όλα τα μέλη του κάθε Συλλόγου) ως εμπόρευμα.
Το ισχύον άρθρο 98 πρέπει να παραμείνει ως έχει και να αποσυρθεί η ανωτέρω τροποποίηση του, γιατί εν όψει και του ήδη διενεργουμένου οικονομικού ελέγχου από την Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων στον Σ.Σ.Ε.Α.Π.Α.Δ
1)Η διατύπωση <> θα δημιουργήσει πρόβλημα ερμηνείας στην νομική μας φύση , όπως π.χ.στο αν θα υπαγόμαστε ή όχι στον κατασταλτικό έλεγχο(οικονομικό) του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως Ν.Π.Δ.Δ.,ή θα εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 78 επ. του Α.Κ.,όπου μεταξύ άλλων προβλέπονται π.χ. η είσοδος και έξοδος(άρα μη υποχρεωτική συμμετοχή)των μελών,η «τύχη της περιουσίας του σωματείου σε περίπτωση διάλυσης » κ.ά.
2)Η διατύπωση του αριθ.4 <>,δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα και μάλιστα στον Σ.Σ.Ε.Α.Π.Α.Δ., όπου όπως είναι γνωστό στα μέλη(μας) του
Α) α) ουδέποτε στις Γεν. Συνελεύσεις καταγράφεται ο αριθμός των παρισταμένων,β) ο αριθμός των παρισταμένων και ψηφισάντων , γ) το αριθμητικό αποτέλεσμα επί της ψηφοφορίας (π.χ.τόσοι παρίστανται ,τόσοι ψήφισαν υπέρ, τόσοι κατά),ώστε να προκύπτει η «κατά πλειοψηφία» έγκριση του υπό ψήφιση συγκεκριμένου θέματος (οικονομικού ή όχι)
και Β)Με τον αριθμό 5 της υπό διαβούλευση διάταξης όπου <<Οι συμβολαιογραφικοί σύλλογοι μπορούν να ιδρύουν νομικά πρόσωπα με εταιρική ή μη μορφή για την διαχείριση και αξιοποίηση της περιουσίας τους.» , ένα Επιστημονικό Ν.Π.Δ.Δ μετατρέπεται σε ιδιώτη με εμπορική ιδιότητα,αφού μπορεί να ιδρύει εταιρείες (ή μήπως και Μ.Κ.Ο?),δηλαδή να μετέρχεται πράξεις εμπορικές με σκοπό άραγε τι, το κέρδος? Αυτή είναι η έννοια των επιστημονικών μας Συλλόγων να μετατραπούν σε εμπορικές επιχειρήσεις?Λυπάμαι πραγματικά γιαυτό.Γιαυτό συντάσσομαι με την άποψη του συναδέλφου κ.Γιαννόπουλου ότι η ισχύουσα διάταξη του άρθρου 98 πρέπει να παραμείνει ως έχει
ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 11 ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ.
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ; ΑΠ΄ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΟΙ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ, ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΑΝΑΡΤΟΥΝ ΣΤΟ «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» ΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ.
ΜΗΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΑΠΩΤΕΡΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΟΥ «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»;
Ο ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΜΙΣΘΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΑΜΑΤΙΑΣ ΟΠΩΣ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ.
Η ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΙΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛ/ΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΩΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ.
ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ.
για το εν λογω άρθρο θεωρώ οτι πρέπει στο σύνολό του να αποσυρθεί, και να παραμείνει ως έχει το αρχικό άρθρο 98 του κώδικά, και να μην αντικατασταθεί απο το υπό διαβούλευση περιεχόμενο.
Δεν ειναι δυνατόν να υποβαθμίζετε την νομική φύση των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων σε «σωματειακή μορφή», όταν μάλιστα διαχειρίζονται υπέρογκα χρηματικά ποσά (σε εκατομμύρια ευρω, κατ έτος), οταν ενα μεγάλο μερος αυτων των εισροών οφείλεται να αποδίδεται στο δημόσιο και σε ασφαλιστικούς φορείς απο την διαχείριση «κρατικών συμβολαίων». Δεν ειναι δυνατόν «ελεγχόμενος» και «ελεγκτής» (και εννοώ το ΔΣ κάθε συλλόγου) να είναι το ίδιο πρόσωπο, όταν μάλιστα το κράτος έχει αναθέσει στον Συμβολαιογράφο άσκηση δημόσιας εξουσίας, και λειτουργεί και υπογράφει με την σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας.