Άρθρο 5 Διοικητής Εποπτικής Μονάδας Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων – Προσθήκη άρθρου 127Β στον ν. 4389/2016

 

Στον ν. 4389/2016 (Α’ 94) προστίθεται άρθρο 127Β, ως εξής:

 

«Άρθρο 127Β

Διοικητής Εποπτικής Μονάδας Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων

 

  1. Στην Ε.Μ.Α.Λ.Π. συστήνεται μία (1) οργανική θέση Διοικητή, με βαθμό 1ο της κατηγορίας ειδικών θέσεων, ο οποίος είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και επιλέγεται και διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τετραετή θητεία.
  2. Ο Διοικητής έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) προΐσταται όλων των υπηρεσιών της Ε.Μ.Α.Λ.Π., αποφασίζει για θέματα διοικητικής οργάνωσης και διαχειρίζεται σε καθημερινή βάση τα θέματα λειτουργίας της, περιλαμβανομένης και της υλοποίησης των σχετικών αποφάσεων του Σ.Δ.,

β) έχει την ευθύνη της οργάνωσης, του συντονισμού και του ελέγχου των υπηρεσιών της Ε.Μ.Α.Λ.Π., καθώς και την ευθύνη για θέματα που αφορούν στο προσωπικό της Ε.Μ.Α.Λ.Π., τα οποία δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως προβλέπονται στο άρθρο 10 του π.δ. 13/2018 (Α’ 26), και του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ. ΑΚΤ.,

γ) εκπροσωπεί την Ε.Μ.Α.Λ.Π., σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας της και τις αποφάσεις του Σ.Δ.,

δ) προεδρεύει στο Σ.Δ., καθορίζει τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, συγκαλεί και διευθύνει τις συνεδριάσεις του Σ.Δ.,

ε) λαμβάνει τις αναγκαίες αποφάσεις για την ενίσχυση των προληπτικών ελέγχων και τη βελτιστοποίηση των κανόνων ασφαλείας σε λιμένες και πλοία στο πλαίσιο του ετήσιου σχεδίου δράσης της Ε.Μ.Α.Λ.Π.,

στ) μεριμνά για τη σύνταξη και την υποβολή για έγκριση στο Σ.Δ. της Ε.Μ.Α.Λ.Π. του ετήσιου σχεδίου δράσης,

ζ) εξασφαλίζει τη διαχείριση των πόρων της Ε.Μ.Α.Λ.Π., σύμφωνα με την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης,

η) αποφασίζει για τη σύσταση και συγκρότηση πάσης φύσεως επιτροπών εργασίας ή ομάδων εκτέλεσης συγκεκριμένου έργου,

θ) υποβάλλει μέχρι την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ετήσια έκθεση πεπραγμένων,

ι) εισηγείται στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με την κατάρτιση, και τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας της Ε.Μ.Α.Λ.Π. και

ια) εισηγείται τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων αρμοδιότητας της Ε.Μ.Α.Λ.Π. στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

3. Ο Διοικητής επιλέγεται, κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία εκδίδεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και δημοσιεύεται στον διαδικτυακό τόπο του Προγράμματος Διαύγεια και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου. Τα προσόντα που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι είναι:

α) να είναι Έλληνες πολίτες,

β) να διαθέτουν πτυχίο ή δίπλωμα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμο ή ισότιμο τίτλο σχολών της αλλοδαπής ή Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος στο αντικείμενο των οικονομικών επιστημών,

γ) να έχουν άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας και

δ) να έχουν τεκμηριωμένη εμπειρία τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ετών στην άσκηση διοικητικών καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης σε υπηρεσίες ή οργανισμούς του Δημοσίου ή επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β΄ βαθμού ή νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.),

Προαιρετικά προσόντα που λαμβάνονται υπόψη είναι:

α) κάθε πρόσθετη επιστημονική εξειδίκευση σε θέματα δημόσιας διοίκησης οργανισμών, Ν.Π.Δ.Δ, Ν.Π.Ι.Δ., οικονομικού ελέγχου και ελέγχου δημοσίων συμβάσεων,

β) κάθε πρόσθετη εξειδίκευση στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό, στις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες και σε εφαρμοσμένες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών στη δημόσια διοίκηση,

γ) κάθε πρόσθετη εξειδίκευση σε θέματα περιβαλλοντικής συμμόρφωσης, συστημάτων διαχείρισης ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης, καθώς και εν γένει προστασίας του περιβάλλοντος.

Η επιλογή γίνεται από Τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης που συστήνεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αποτελείται από ένα μέλος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), που υποδεικνύεται από τον Πρόεδρό του, ως Πρόεδρο, και τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων και τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ως μέλη. Η Επιτροπή Αξιολόγησης συντάσσει και υποβάλλει στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, πίνακα κατάταξης των υποψηφίων μετά από την αξιολόγηση των προσόντων τους για την επιλογή του Διοικητή της Ε.Μ.Α.Λ.Π.. Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διορίζει ως Διοικητή της Ε.Μ.Α.Λ.Π. έναν εκ των τριών πρώτων του πίνακα κατάταξης.

4. Αν ο Διοικητής απουσιάζει ή κωλύεται, στα καθήκοντά του τον αναπληρώνει ο ορισθείς με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκ των μελών του Σ.Δ., άλλως ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης της Ε.Μ.Α.Λ.Π. Αν η θέση του Διοικητή κενωθεί, έως την επιλογή και την τοποθέτηση νέου, καθήκοντα Διοικητή ασκεί ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης της Ε.Μ.Α.Λ.Π..

  1. Για τον Διοικητή της Ε.Μ.Α.Λ.Π. ισχύουν τα ασυμβίβαστα που προβλέπονται στο άρθρο 70 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) και τα κωλύματα του άρθρου 8 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ν. 3528/2007, Α’ 26). Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δύναται να παύει τον Διοικητή της Ε.Μ.Α.Λ.Π. πριν από τη λήξη της θητείας του λόγω αδυναμίας εκτέλεσης των καθηκόντων του ή για άλλο σπουδαίο λόγο αναγόμενο στην άσκηση των καθηκόντων του. Ο Διοικητής δηλώνει κάθε δυνητική σύγκρουση συμφερόντων του καθ’όλη τη διάρκεια της θητείας του στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
  2. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα σχετικά με τις αρμοδιότητες του Διοικητή της Ε.Μ.Α.Λ.Π., καθώς και κάθε άλλο συναφές ζήτημα.».

 

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».