Άρθρο 15 Ρύθμιση για το προσωπικό της Διεύθυνσης Στεγαστικής Πολιτικής

  1. Η πλήρωση των θέσεων προσωπικού της Διεύθυνσης Στεγαστικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας διενεργείται ως εξής:

α) Με πρόσληψη προσωπικού, σύμφωνα με τον ν. 4765/2021 (Α΄ 6), εφόσον οι εν λόγω προσλήψεις έχουν ενταχθεί στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων, σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).

β) Με απόσπαση ή μετάταξη προσωπικού, σύμφωνα με τον ν. 4440/2016 (Α’ 224).

γ) Ειδικά για την κάλυψη αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών, είναι δυνατή η απόσπαση μέχρι δεκαπέντε (15) υπαλλήλων, είτε μόνιμου είτε ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, από τη Διεύθυνση Ακίνητης Περιουσίας και Στεγαστικής Συνδρομής της Γενικής Διεύθυνσης Υποστήριξης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), προς τον σκοπό άσκησης των αρμοδιοτήτων της στεγαστικής πολιτικής, σύμφωνα και με την παρ. 2 του άρθρου 2 του π.δ. 77/2023 (Α’ 130).

  1. Η απόσπαση της περ. γ) της παρ. 1 διενεργείται για χρονικό διάστημα έως τριών (3) ετών, που μπορεί να παραταθεί για τρία (3) ακόμα έτη, εφόσον εξακολουθούν να υφίστανται οι υπηρεσιακές ανάγκες, κατά παρέκκλιση του ν. 4440/2016, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητή της Δ.ΥΠ.Α., με την οποία προσδιορίζονται οι υπηρετούντες υπάλληλοι της Διεύθυνσης Ακίνητης Περιουσίας της Δ.ΥΠ.Α. που αποσπώνται στη Διεύθυνση Στεγαστικής Πολιτικής προς τον σκοπό της περ. γ) της παρ. 1 του παρόντος.
  2. Οι υπάλληλοι όλων των βαθμών που αποσπώνται σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 1 συνεχίζουν να συμμετέχουν ως ελεγκτές στους ελέγχους των προγραμμάτων και παροχών της Δ.ΥΠ.Α., εντός και εκτός ωραρίου. Στους υπαλλήλους που αποσπώνται σύμφωνα με τις περ. β) και γ) της παρ. 1 δύνανται να ανατίθενται καθήκοντα θέσης ευθύνης.
  3. Οι υπάλληλοι που αποσπώνται διατηρούν την ίδια σχέση εργασίας και εξακολουθούν να διέπονται από το υπηρεσιακό, μισθολογικό, ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς, στο οποίο υπάγονταν πριν από την απόσπασή τους, και ο χρόνος της απόσπασης λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις συνέπειες.
  4. Οι αποδοχές των υπαλλήλων που αποσπώνται καταβάλλονται από το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
  • 20 Αυγούστου 2025, 10:18 | ΡΑΦΑΕΛ ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ

    Επειδή οι Δημογραφικές εξελίξεις τρέχουν πιο γρήγορα από τις κυβερνητικές εξαγγελίες, χρειάζεται ΣΗΜΕΡΑ η αναγνώριση των τριτέκνων ως πολυτέκνων με τροποποίηση του νόμου 1910/1944 άρθρο πρώτο.
    Επίσης για ουσιαστική δημογραφική πολιτική μακράς πνοής χρειάζονται μέτρα διευκόλυνσης- στήριξης των νέων για δημιουργία οικογένειας.
    Κατοικία
    Με φθηνές κατοικίες για ενοικίαση ή με δυνατότητα επισκευής κατοικίας ή αγοράς ή κατασκευής
    (χρησιμοποιώντας τα θετικά του ΟΕΚ) και δημιουργώντας κατάλληλες συνεργασίες αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας από Δήμους, Δημόσιους οργανισμούς, εκκλησία.
    Εργασία
    Με παρεμβάσεις για την εύρεση δουλειάς- και κίνητρα- στη βιομηχανία- βιοτεχνία, τις υπηρεσίες, ή με σοβαρά κίνητρα για την αυτοαπασχόληση τόσο στις περιφέρειες, όσο και στα αστικά κέντρα. Όχι με voucher αλλά με θέσεις εργασίας και αξιοπρεπείς μισθούς για να φύγουν οι νέοι από το παιδικό τους δωμάτιο.
    Κοινωνικές υποδομές
    Δεν υπάρχει επιστημονική έρευνα και πόρισμα που να μην τονίζει την ανάγκη δημιουργίας δικτύου Παιδικών σταθμών, σχολικών κτιρίων με αντίστοιχα προσαρμοσμένα ωράρια και κέντρων υγείας- νοσοκομείων που να δημιουργούν και να είναι πραγματικά η ασπίδα για να αναπτυχθεί η οικογένεια. Αυτή η ανάγκη αποτελεί προτεραιότητα και προϋπόθεση για «βλέπουν» οικογένεια στο μέλλον τα νέα παιδιά.
    Κόστος ζωής
    Οι τιμές και κυρίως οι ανατιμήσεις στα καύσιμα, την ενέργεια, τα τρόφιμα και κυρίως τα ενοίκια σε σχέση με τους μισθούς καθιστούν απαγορευτική την εκκίνηση οικογενειακής ζωής. Και ταυτόχρονα επιβεβλημένη την άμεση λήψη μέτρων σε όλα τα επίπεδα.
    Πρόταση για τροποποιήσεις :
    Δικαιώματα τριτέκνων –
    Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 3454/2006
    Επειδή τόσο στον νόμο 4590/2019 άρθρο 64 (για τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ), όσο και στην απόφαση 52310/2021 για τις προσλήψεις μέσω του νόμου 2643/1998 τα ηλικιακά όρια για τον χαρακτηρισμό:’ παιδιά τριτέκνων» είναι πιο ευνοϊκά η διατύπωση μπορεί να έχει μια τέτοια μορφή :
    Οι γονείς που απέκτησαν την τριτεκνική ιδιότητα βάσει των διατάξεων του παρόντος, τη διατηρούν ισοβίως και απολαμβάνουν ισοβίως τα δικαιώματα που απορρέουν από την τριτεκνική ιδιότητα, τα δε τέκνα τους προστατεύονται και απολαμβάνουν των δικαιωμάτων των τέκνων τριτέκνων όσο διαρκεί η τριτεκνική ιδιότητα έστω και του ενός γονέα. Ομοίως και τα τέκνα τρία που συνυπήρξαν μαζί έστω και για μια ημέρα απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα.

  • 20 Αυγούστου 2025, 10:11 | ΓΙΩΤΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Επειδή οι Δημογραφικές εξελίξεις τρέχουν πιο γρήγορα από τις κυβερνητικές εξαγγελίες, χρειάζεται ΣΗΜΕΡΑ η αναγνώριση των τριτέκνων ως πολυτέκνων με τροποποίηση του νόμου 1910/1944 άρθρο πρώτο.
    Επίσης για ουσιαστική δημογραφική πολιτική μακράς πνοής χρειάζονται μέτρα διευκόλυνσης- στήριξης των νέων για δημιουργία οικογένειας.
    Κατοικία
    Με φθηνές κατοικίες για ενοικίαση ή με δυνατότητα επισκευής κατοικίας ή αγοράς ή κατασκευής
    (χρησιμοποιώντας τα θετικά του ΟΕΚ) και δημιουργώντας κατάλληλες συνεργασίες αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας από Δήμους, Δημόσιους οργανισμούς, εκκλησία.
    Εργασία
    Με παρεμβάσεις για την εύρεση δουλειάς- και κίνητρα- στη βιομηχανία- βιοτεχνία, τις υπηρεσίες, ή με σοβαρά κίνητρα για την αυτοαπασχόληση τόσο στις περιφέρειες, όσο και στα αστικά κέντρα. Όχι με voucher αλλά με θέσεις εργασίας και αξιοπρεπείς μισθούς για να φύγουν οι νέοι από το παιδικό τους δωμάτιο.
    Κοινωνικές υποδομές
    Δεν υπάρχει επιστημονική έρευνα και πόρισμα που να μην τονίζει την ανάγκη δημιουργίας δικτύου Παιδικών σταθμών, σχολικών κτιρίων με αντίστοιχα προσαρμοσμένα ωράρια και κέντρων υγείας- νοσοκομείων που να δημιουργούν και να είναι πραγματικά η ασπίδα για να αναπτυχθεί η οικογένεια. Αυτή η ανάγκη αποτελεί προτεραιότητα και προϋπόθεση για «βλέπουν» οικογένεια στο μέλλον τα νέα παιδιά.
    Κόστος ζωής
    Οι τιμές και κυρίως οι ανατιμήσεις στα καύσιμα, την ενέργεια, τα τρόφιμα και κυρίως τα ενοίκια σε σχέση με τους μισθούς καθιστούν απαγορευτική την εκκίνηση οικογενειακής ζωής. Και ταυτόχρονα επιβεβλημένη την άμεση λήψη μέτρων σε όλα τα επίπεδα.
    Πρόταση για τροποποιήσεις :
    Δικαιώματα τριτέκνων –
    Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 3454/2006
    Επειδή τόσο στον νόμο 4590/2019 άρθρο 64 (για τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ), όσο και στην απόφαση 52310/2021 για τις προσλήψεις μέσω του νόμου 2643/1998 τα ηλικιακά όρια για τον χαρακτηρισμό:’ παιδιά τριτέκνων» είναι πιο ευνοϊκά η διατύπωση μπορεί να έχει μια τέτοια μορφή :
    Οι γονείς που απέκτησαν την τριτεκνική ιδιότητα βάσει των διατάξεων του παρόντος, τη διατηρούν ισοβίως και απολαμβάνουν ισοβίως τα δικαιώματα που απορρέουν από την τριτεκνική ιδιότητα, τα δε τέκνα τους προστατεύονται και απολαμβάνουν των δικαιωμάτων των τέκνων τριτέκνων όσο διαρκεί η τριτεκνική ιδιότητα έστω και του ενός γονέα. Ομοίως και τα τέκνα τρία που συνυπήρξαν μαζί έστω και για μια ημέρα απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα.

  • 20 Αυγούστου 2025, 10:38 | ΝΤΑΛΛΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ

    Επειδή οι Δημογραφικές εξελίξεις τρέχουν πιο γρήγορα από τις κυβερνητικές εξαγγελίες, χρειάζεται ΣΗΜΕΡΑ η αναγνώριση των τριτέκνων ως πολυτέκνων με τροποποίηση του νόμου 1910/1944 άρθρο πρώτο.
    Επίσης για ουσιαστική δημογραφική πολιτική μακράς πνοής χρειάζονται μέτρα διευκόλυνσης- στήριξης των νέων για δημιουργία οικογένειας.
    Κατοικία
    Με φθηνές κατοικίες για ενοικίαση ή με δυνατότητα επισκευής κατοικίας ή αγοράς ή κατασκευής
    (χρησιμοποιώντας τα θετικά του ΟΕΚ) και δημιουργώντας κατάλληλες συνεργασίες αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας από Δήμους, Δημόσιους οργανισμούς, εκκλησία.
    Εργασία
    Με παρεμβάσεις για την εύρεση δουλειάς- και κίνητρα- στη βιομηχανία- βιοτεχνία, τις υπηρεσίες, ή με σοβαρά κίνητρα για την αυτοαπασχόληση τόσο στις περιφέρειες, όσο και στα αστικά κέντρα. Όχι με voucher αλλά με θέσεις εργασίας και αξιοπρεπείς μισθούς για να φύγουν οι νέοι από το παιδικό τους δωμάτιο.
    Κοινωνικές υποδομές
    Δεν υπάρχει επιστημονική έρευνα και πόρισμα που να μην τονίζει την ανάγκη δημιουργίας δικτύου Παιδικών σταθμών, σχολικών κτιρίων με αντίστοιχα προσαρμοσμένα ωράρια και κέντρων υγείας- νοσοκομείων που να δημιουργούν και να είναι πραγματικά η ασπίδα για να αναπτυχθεί η οικογένεια. Αυτή η ανάγκη αποτελεί προτεραιότητα και προϋπόθεση για «βλέπουν» οικογένεια στο μέλλον τα νέα παιδιά.
    Κόστος ζωής
    Οι τιμές και κυρίως οι ανατιμήσεις στα καύσιμα, την ενέργεια, τα τρόφιμα και κυρίως τα ενοίκια σε σχέση με τους μισθούς καθιστούν απαγορευτική την εκκίνηση οικογενειακής ζωής. Και ταυτόχρονα επιβεβλημένη την άμεση λήψη μέτρων σε όλα τα επίπεδα.
    Πρόταση για τροποποιήσεις :
    Δικαιώματα τριτέκνων –
    Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 3454/2006
    Επειδή τόσο στον νόμο 4590/2019 άρθρο 64 (για τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ), όσο και στην απόφαση 52310/2021 για τις προσλήψεις μέσω του νόμου 2643/1998 τα ηλικιακά όρια για τον χαρακτηρισμό:’ παιδιά τριτέκνων» είναι πιο ευνοϊκά η διατύπωση μπορεί να έχει μια τέτοια μορφή :
    Οι γονείς που απέκτησαν την τριτεκνική ιδιότητα βάσει των διατάξεων του παρόντος, τη διατηρούν ισοβίως και απολαμβάνουν ισοβίως τα δικαιώματα που απορρέουν από την τριτεκνική ιδιότητα, τα δε τέκνα τους προστατεύονται και απολαμβάνουν των δικαιωμάτων των τέκνων τριτέκνων όσο διαρκεί η τριτεκνική ιδιότητα έστω και του ενός γονέα. Ομοίως και τα τέκνα τρία που συνυπήρξαν μαζί έστω και για μια ημέρα απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα.