Άρθρο 6 Επιλογή αναδόχου, προδικαστική προστασία, κατάρτιση και εκτέλεση της σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν. 5006/2022

Το άρθρο 7 του ν. 5006/2022 (Α’ 239), περί της επιλογής αναδόχου, της προδικαστικής προστασίας, της κατάρτισης και εκτέλεσης της σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής, αντικαθίσταται ως εξής:

 

«Άρθρο 7

Επιλογή αναδόχου, προδικαστική προστασία, κατάρτιση και εκτέλεση της σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής

 

  1. Στα διαγωνιστικά τεύχη για την επιλογή του αναδόχου σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής περιγράφονται, τουλάχιστον, τα εξής:

α) το ακίνητο, με μνεία στα υφιστάμενα κτίσματα που ευρίσκονται εντός αυτού, καθώς και τα χαρακτηριστικά του κτιρίου που πρόκειται να ανεγερθεί επ’ αυτού ή να ανακαινιστεί ή να επισκευαστεί, το οποίο με τον περιβάλλοντα χώρο του, οφείλει να πληροί τις προϋποθέσεις πρόσβασης ατόμων με αναπηρία,

β) οι επιτρεπόμενες χρήσεις και οι ενδεχόμενες αλλαγές χρήσης,

γ) τα κριτήρια συμμετοχής και επιλογής του αναδόχου,

δ) οι βασικοί όροι των συμβάσεων μίσθωσης μεταξύ του αναδόχου και των δικαιούχων μισθωτών κοινωνικής κατοικίας, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου ύψους του μισθώματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση της παρ. 3Α του άρθρου 45, για τις κατοικίες που εκμισθώνονται υποχρεωτικά προς δικαιούχους μισθωτές του άρθρου 5Α, στην περίπτωση που ως αντάλλαγμα προβλέπεται η εν όλω ή εν μέρει εκμετάλλευση των υπό διαχείριση κοινωνικών κατοικιών,

ε) οι όροι και οι γενικές και ειδικές υποχρεώσεις του αναδόχου ως προς τη συντήρηση, επιμέλεια και διαχείριση των ανεγερθεισών ή ανακαινισθεισών οριζοντίων ή καθέτων, κατά περίπτωση, ιδιοκτησιών,

στ) το μέγιστο ποσοστό των οριζοντίων ή καθέτων, κατά περίπτωση, ιδιοκτησιών και συνιδιοκτησίας εξ αδιαιρέτου επί της κυριότητας του ακινήτου που δύναται να μεταβιβαστεί στον ανάδοχο ως εργολαβικό αντάλλαγμα, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 5.

  1. Στα κριτήρια επιλογής του αναδόχου σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής δύνανται να περιλαμβάνονται:

α) το ελάχιστο ποσοστό των οριζοντίων ή κάθετων, κατά περίπτωση, ιδιοκτησιών και συνιδιοκτησίας εξ αδιαιρέτου επί της κυριότητας του ακινήτου που δύναται να μεταβιβαστεί στον ανάδοχο ως εργολαβικό αντάλλαγμα, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 5,

β) ο ελάχιστος χρόνος διάρκειας της περιόδου διαχείρισης σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 3 του άρθρου 5,

γ) ο αριθμός των κατοικιών που θα διατεθούν προς δικαιούχους μισθωτές του άρθρου 5Α,

δ) το ύψος του μισθώματος για τις κατοικίες που θα εκμισθωθούν προς δικαιούχους,

ε) η αρχιτεκτονική αρτιότητα της πρότασης του αναδόχου.».

  • 30 Ιουλίου 2025, 23:42 | Christos

    Διεθνής Βέλτιστη Πρακτική:
    Η Βιέννη αποτελεί το επιτυχημένο παράδειγμα στεγαστικής πολιτικής στην Ευρώπη, με 60% των κατοίκων να διαμένει σε κοινωνική/δημοτική κατοικία (Vienna City Administration, 2023). Το σύστημα αυτοχρηματοδοτείται μέσω ειδικού φόρου 0.5% επί της μισθοδοσίας εργοδοτών (Austrian Housing Policy Report 2022), ενώ παράλληλα η Ολλανδία με τα Housing Associations εξασφαλίζει πρόσβαση σε κοινωνική κατοικία στο 75% των νοικοκυριών κάτω του μέσου εισοδήματος μέσω cross-subsidization χωρίς κρατική επιδότηση (OECD Housing Policy Review 2021).

    Άρθρο 6, παρ. 2 – Προσθήκη εδαφίου:
    «Σε δήμους με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων και σε περιοχές υψηλής
    στεγαστικής πίεσης, το ελάχιστο ποσοστό κοινωνικής κατοικίας αυξάνεται
    στο 40% των νέων κατασκευών, προκειμένου να επιτευχθεί ευθυγράμμιση
    με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές όπως καταγράφονται από την EU
    Urban Agenda Housing Partnership.»

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».