Με απόφαση του Δ.Σ., σύμφωνα με την περ. ια) της παρ. 1 του άρθρου 10, περί αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου, μετά από εισήγηση του Διοικητή της Υ.Π.Α., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με το κόστος της παροχής εκπαίδευσης, την πηγή χρηματοδότησης, τη διαδικασία και τον τρόπο είσπραξης, για εκπαιδευτικά προγράμματα που παρέχονται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ή σε φυσικά πρόσωπα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, τα οποία σχετίζονται, άμεσα ή έμμεσα, με το αντικείμενο της πολιτικής αεροπορίας.
Με απόφαση του Διοικητή της Υ.Π.Α. προσδιορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις της εξουσιοδότησης υπογραφής του Διοικητή για την εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 14, περί αρμοδιοτήτων του Διοικητή και των Υποδιοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Με απόφαση του Διοικητή της Υ.Π.Α. δύναται να ανακατανέμονται οι θέσεις της παρ. 1 του άρθρου 19 ανά εκπαιδευτική κατηγορία, προς κάλυψη των επιχειρησιακών της αναγκών.
Με απόφαση του Δ.Σ. δύναται να μεταβιβάζονται αρμοδιότητες διαχείρισης των πόρων της Υ.Π.Α., ατομικά ή από κοινού, στον Διοικητή της Υ.Π.Α., τους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α. και σε ιεραρχικά υφιστάμενα όργανά τους, πέραν αυτών που ορίζονται στο άρθρο 24, περί της οικονομικής διαχείρισης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επιβάλλονται τα τέλη του άρθρου 25, περί τέλους αναχωρούντων επιβατών και τέλους ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με το ύψος τους, τη διαχείριση, την κατανομή και την απόδοση των ποσών, τη διαδικασία διαχείρισης και κίνησης των ειδικών λογαριασμών της παρ. 2 του άρθρου 25, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 25.
Με απόφαση του Δ.Σ. καταρτίζεται και εγκρίνεται ο Κανονισμός Έργων, Προμηθειών, Μελετών και Υπηρεσιών του άρθρου 27. Πριν από την έγκρισή του, σχέδιο του Κανονισμού του πρώτου εδαφίου αποστέλλεται στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, η οποία δύναται να διατυπώσει γνώμη επ’ αυτού εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από τη λήψη του σχεδίου.
Με προεδρικό διάταγμα, μετά από πρόταση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κατόπιν εισήγησης του Δ.Σ., τροποποιείται και προσαρμόζεται στον παρόντα νόμο το π.δ. 52/2012 (Α’ 102), περί προσαρμογής της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2009/12/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2009 για τα τέλη αερολιμένων.
Με απόφαση του Διοικητή της Υ.Π.Α. καθορίζονται οι αερολιμένες το προσωπικό των οποίων υποστηρίζει εξ αποστάσεως την κάλυψη των αναγκών των λοιπών οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α., σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 23, περί υπηρεσίας ειδικού σκοπού και συνεχούς λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το ωράριο εργασίας του, τα τεχνικά μέσα που χρησιμοποιεί για την παροχή της ανωτέρω υπηρεσίας και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών ρυθμίζονται τα θέματα οργάνωσης, διαδικασίας και εφαρμογής της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 30, περί κινητικότητας προσωπικού παραχωρημένων αερολιμένων, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση μετάταξης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της περίπτωσης αυτής. Με όμοια απόφαση μπορεί να καθορίζονται οι θέσεις των φορέων μετάταξης.
Αναδιατύπωση της παραγράφου 5 με την προσθήκη τέλους ΑμεΑ
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επιβάλλονται τα τέλη του άρθρου 25, περί τέλους αναχωρούντων επιβατών, και τέλους ασφάλειας και τέλους ΑμεΑ στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με το ύψος τους, τη διαχείριση, την κατανομή και την απόδοση των ποσών, τη διαδικασία διαχείρισης και κίνησης των ειδικών λογαριασμών της παρ. 2 του άρθρου 25, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 25.
1. Η παρ. 3 πρέπει να αφαιρεθεί. Τέτοια αλλαγή, ειδικά από τη στιγμή
που δεν αφορά κενή οργανική θέση, πρέπει να γίνεται με νομοθετική ρύθμιση, όχι με απόφαση Διοικητή.
2. Στην παρ. 6, όπως και στο αρ. 27 του παρόντος σχεδίου, η διάταξη αυτή δίνει απεριόριστη ισχύ στην ΥΠΑ να διεξάγει προμήθειες εκτός του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, πέραν των συστημάτων αεροναυτιλίας και για καθημερινές δαπάνες. Πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένο πλαίσιο είτε με νόμο είτε με ΚΥΑ και
σίγουρα όχι με απόφαση ΔΣ.
Η δυνατότητα του Διοικητή της Υ.Π.Α. να «αντιμετακινεί» θέσεις ή να ρυθμίζει ζητήματα με απόφαση του, χωρίς ρητή νομοθετική εξουσιοδότηση, δημιουργεί κινδύνους ασάφειας και υπέρβασης αρμοδιοτήτων. Οι σχετικές ρυθμίσεις πρέπει να θεσπίζονται μόνο με νομοθετική πράξη, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και ο έλεγχος νομιμότητας.
Επιπλέον, η διαβούλευση με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων πρέπει να προβλέπει ρητά ότι η μη έκδοση γνώμης εντός προθεσμίας δεν συνεπάγεται τεκμαιρόμενη έγκριση. Τέλος, απαιτείται εναρμόνιση των εξουσιοδοτικών διατάξεων με τα άρθρα 25 και 27, για σαφή κατανομή αρμοδιοτήτων.
Άρθρο 31 παρ. 3 «3. Με απόφαση του Διοικητή της Υ.Π.Α. δύναται να ανακατανέμονται οι θέσεις της παρ. 1 του άρθρου 19 ανά εκπαιδευτική κατηγορία, προς κάλυψη των επιχειρησιακών της αναγκών.»
Να προστεθεί η φράση «κενές οργανικές» μετά το «ανακατανέμονται οι…».
Να προστεθεί η φράση «και μεταξύ κλάδων και ειδικοτήτων» μετά το «ανά εκπαιδευτική κατηγορία».
Η εν λόγω δυνατότητα αφορά μόνο «κενές προς διάθεση οργανικές θέσεις» (δηλαδή θέσεις που δεν είναι κατειλημμένες από υπαλλήλους, ούτε δεσμευμένες για διορισμούς ή μετατάξεις) και όχι γενικά «θέσεις», δεδομένου ότι με την ολοκλήρωση του οργανισμού της ΥΠΑ και την ένταξη της στο Ψηφιακό Οργανόγραμμα του Δημοσίου, καθώς και στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας βάσει ν. 4440/2016, τόσο οι κατειλημμένες όσο και οι δεσμευμένες για διορισμούς και μετατάξεις θέσεις συνδέονται τόσο με συγκεκριμένο κλάδο και ειδικότητα, όσο και με συγκεκριμένη οργανική μονάδα και δεν δύνανται να ανακατεμηθούν.
Επομένως, στην παρ. 3 μετά το «ανακατανέμονται οι…» να προστεθεί η φράση «κενές οργανικές» (δηλ. «… δύναται να ανακατενέμονται οι κενές οργανικές θέσεις…»).
Αναδιατύπωση της παραγράφου 5 με την προσθήκη τέλους ΑμεΑ
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επιβάλλονται τα τέλη του άρθρου 25, περί τέλους αναχωρούντων επιβατών, και τέλους ασφάλειας και τέλους ΑμεΑ στους αερολιμένες αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με το ύψος τους, τη διαχείριση, την κατανομή και την απόδοση των ποσών, τη διαδικασία διαχείρισης και κίνησης των ειδικών λογαριασμών της παρ. 2 του άρθρου 25, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 25.
1. Η παρ. 3 πρέπει να αφαιρεθεί. Τέτοια αλλαγή, ειδικά από τη στιγμή
που δεν αφορά κενή οργανική θέση, πρέπει να γίνεται με νομοθετική ρύθμιση, όχι με απόφαση Διοικητή.
2. Στην παρ. 6, όπως και στο αρ. 27 του παρόντος σχεδίου, η διάταξη αυτή δίνει απεριόριστη ισχύ στην ΥΠΑ να διεξάγει προμήθειες εκτός του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, πέραν των συστημάτων αεροναυτιλίας και για καθημερινές δαπάνες. Πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένο πλαίσιο είτε με νόμο είτε με ΚΥΑ και
σίγουρα όχι με απόφαση ΔΣ.
-Παρ. 3: τέτοια αλλαγή, καθώς δεν αφορά κενή οργανική θέση, πρέπει να γίνεται με νομοθετική ρύθμιση (και όχι με απόφαση Διοικητή).
3.
Τέτοια αλλαγή, και ειδικά αφού δεν αφορά κενή οργανική θέση, πρέπει να γίνεται με νομοθετική ρύθμιση, όχι με απόφαση Διοικητή!
Η δυνατότητα του Διοικητή της Υ.Π.Α. να «αντιμετακινεί» θέσεις ή να ρυθμίζει ζητήματα με απόφαση του, χωρίς ρητή νομοθετική εξουσιοδότηση, δημιουργεί κινδύνους ασάφειας και υπέρβασης αρμοδιοτήτων. Οι σχετικές ρυθμίσεις πρέπει να θεσπίζονται μόνο με νομοθετική πράξη, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και ο έλεγχος νομιμότητας.
Επιπλέον, η διαβούλευση με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων πρέπει να προβλέπει ρητά ότι η μη έκδοση γνώμης εντός προθεσμίας δεν συνεπάγεται τεκμαιρόμενη έγκριση. Τέλος, απαιτείται εναρμόνιση των εξουσιοδοτικών διατάξεων με τα άρθρα 25 και 27, για σαφή κατανομή αρμοδιοτήτων.
Άρθρο 31 παρ. 3 «3. Με απόφαση του Διοικητή της Υ.Π.Α. δύναται να ανακατανέμονται οι θέσεις της παρ. 1 του άρθρου 19 ανά εκπαιδευτική κατηγορία, προς κάλυψη των επιχειρησιακών της αναγκών.»
Να προστεθεί η φράση «κενές οργανικές» μετά το «ανακατανέμονται οι…».
Να προστεθεί η φράση «και μεταξύ κλάδων και ειδικοτήτων» μετά το «ανά εκπαιδευτική κατηγορία».
Σχόλιο επί της παρ. 3 του αρ. 31:
Η εν λόγω δυνατότητα αφορά μόνο «κενές προς διάθεση οργανικές θέσεις» (δηλαδή θέσεις που δεν είναι κατειλημμένες από υπαλλήλους, ούτε δεσμευμένες για διορισμούς ή μετατάξεις) και όχι γενικά «θέσεις», δεδομένου ότι με την ολοκλήρωση του οργανισμού της ΥΠΑ και την ένταξη της στο Ψηφιακό Οργανόγραμμα του Δημοσίου, καθώς και στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας βάσει ν. 4440/2016, τόσο οι κατειλημμένες όσο και οι δεσμευμένες για διορισμούς και μετατάξεις θέσεις συνδέονται τόσο με συγκεκριμένο κλάδο και ειδικότητα, όσο και με συγκεκριμένη οργανική μονάδα και δεν δύνανται να ανακατεμηθούν.
Επομένως, στην παρ. 3 μετά το «ανακατανέμονται οι…» να προστεθεί η φράση «κενές οργανικές» (δηλ. «… δύναται να ανακατενέμονται οι κενές οργανικές θέσεις…»).