ΜΕΡΟΣ ΙΙ. ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ

1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΓΝΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
1.1. Ο Πάροχος έχει την υποχρέωση να διαμορφώνει εκ των προτέρων γενικούς, κατανοητούς και δεσμευτικούς όρους διεξαγωγής του Τυχερού Παιγνίου και να τους δημοσιεύει / αναρτά στην ιστοσελίδα του.
1.2. Δηλώσεις ανακριβείς ή ικανές να παραπλανήσουν ή αντιφατικές, απαγορεύονται γενικά και ιδίως σχετικά με τη διάρκεια του Τυχερού Παιγνίου, το Κέρδος, τη λογική επίλυσής του, τον αριθμό των Παικτών, το βαθμό δυσκολίας του, καθώς και τους γενικούς όρους συμμετοχής και τη διαδικασία επιλογής των συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας/πιθανότητας να επιλεγεί κανείς. Παραπλανητική δήλωση είναι και η μη αληθής παράσταση ότι υπάρχει πίεση χρόνου.
1.3. Απαγορεύεται κάθε αλλαγή κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του Τυχερού Παιγνίου ή της αντίστοιχης εκπομπής και ειδικότερα μέσω της τροποποίησης των κανόνων του Τυχερού Παιγνίου, της προσποίησης της ύπαρξης περισσότερων ή λιγότερων συμμετεχόντων, ή υπό τη μορφή των παρεμβάσεων στη διαδικασία επιλογής των συμμετεχόντων, της τροποποίησης της λύσης του Παιγνίου ή της μείωσης του Κέρδους. Ιδίως δεν επιτρέπονται τροποποιήσεις των κανόνων ή η εκδήλωση παροτρύνσεων προς το κοινό με την αιτιολογία ότι υφίσταται πίεση χρόνου.
1.4. Κατά την διεξαγωγή του παιγνίου δεν επιτρέπεται να τίθενται κίνητρα προς επαναλαμβανόμενη συμμετοχή. Για το λόγο αυτό απαγορεύεται ιδίως :
1.4.1. η σύγκριση ανάμεσα στο κόστος συμμετοχής και το σύνολο του κέρδους.
1.4.2. οι υποδείξεις για αυξημένες πιθανότητες κέρδους σε περίπτωση πολλαπλής συμμετοχής.
1.4.3. η παρουσίαση του κέρδους ως λύση για τις προσωπικές οικονομικές ανάγκες και δυσκολίες.
1.4.4. οι εκπτώσεις που συνιστούν κίνητρο για πολλαπλή συμμετοχή.
1.5. Η ερώτηση/γρίφος του Παιγνίου πρέπει να είναι γενικά κατανοητή και σαφής. Στην περίπτωση που επιδέχεται περισσότερες από μια λύσεις/απαντήσεις, αυτές πρέπει να γίνονται αποδεκτές, έστω και εάν δεν είχαν προβλεφθεί.
1.6. Ο Πάροχος έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει πως η λύση του Παιγνίου θα γνωστοποιείται μετά τη λήξη του και να ελέγχει τη γνωστοποίησή της. Η λύση πρέπει να δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του και να διατηρείται αναρτημένη εκεί για τρεις (03) μέρες τουλάχιστον μετά τη λήξη του Παιγνίου. Η λύση πρέπει να γίνεται πλήρως και γενικώς κατανοητή. Στην περίπτωση που το Παίγνιο διεξάγεται στο πλαίσιο συγκεκριμένης εκπομπής, η ανακοίνωση της λύσης πρέπει να γίνεται μέχρι το πέρας της εκπομπής αυτής.
1.7. Εάν η επιλογή του Παίκτη που θα μετάσχει στο Τυχερό Παίγνιο γίνεται μέσω αυτοματοποιημένης διαδικασίας επιλογής, ο Πάροχος υποχρεούται να γνωστοποιεί, με κάθε πρόσφορο μέσο, ότι κάθε Παίκτης έχει, σε όλη την διάρκεια του Παιγνίου ή της εκπομπής, ίδια πιθανότητα επιλογής με κάθε άλλο Παίκτη, καθώς και το γεγονός ότι η χρονική στιγμή κατά την οποία θα επιλεγεί ο Παίκτης και θα κληθεί να συμμετέχει στο Παίγνιο, υπόκειται στην αρχή της τυχαιότητας.
1.8. Ο Πάροχος υποχρεούται με κάθε πρόσφορο μέσο να ενημερώνει το κοινό πριν τη συμμετοχή στο Τυχερό Παίγνιο σχετικά με το σύνολο των παραγόντων που είναι δυνατόν να επηρεάσουν την απόφασή τους να συμμετάσχουν, και ιδίως για :
1.8.1. Το κόστος συμμετοχής με τρόπο σαφή που δεν επιδέχεται αμφίσημες ή πολυσήμαντες ερμηνείες.
1.8.2. Την απαγόρευση συμμετοχής ανηλίκων.
1.8.3. Την ύπαρξη γενικών όρων του Παιγνίου και των προϋποθέσεων συμμετοχής σε αυτό καθώς και το πώς μπορούν να λάβουν γνώση αυτών οι ενδιαφερόμενοι.
1.8.4. Το δεδομένο ότι κάθε Συμμετοχή δεν οδηγεί πάντοτε στις επόμενες φάσεις του Παιγνίου, στην περίπτωση που η τυχερή φάση του Παιγνίου προηγείται των λοιπών.
1.8.5. Το δεδομένο ότι η επιτυχής για τον Παίκτη έκβαση της κάθε γνωστικής φάσης δεν οδηγεί πάντοτε στην κατάκτηση του Επάθλου/Κέρδους, εάν η τυχερή φάση του Παιγνίου ακολουθεί.
1.8.6. Το χρόνο ανακοίνωσης της λύσης του Παιγνίου.
1.8.7. Τη λύση του Παιγνίου μετά τη λήξη του.
1.9. Ο Πάροχος υποχρεούται να εξηγεί τη διαδικασία επιλογής των Παικτών με τρόπο σαφή, κατανοητό και επαρκή, συμπεριλαμβανομένων των ενδεχομένων παραλλαγών του Τυχερού Παιγνίου. Σε περίπτωση που το Παίγνιο διεξάγεται μέσω ραδιοτηλεοπτικού μέσου, η παρουσίαση αυτή πρέπει να γίνεται τόσο κατά την έναρξη όσο και στη διάρκεια της εκπομπής.
1.10. Ο Πάροχος υποχρεούται να εξηγεί τις πιθανότητες που έχουν οι συμμετέχοντες να κερδίσουν στην τυχερή φάση του παιγνίου και, όπου αυτό δεν είναι δυνατό, τις συνθήκες που επιτρέπουν την εκτίμησή των πιθανοτήτων από τους συμμετέχοντες.
1.11. Κάθε αλλαγή στα ατομικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του Παιγνίου από την υποβολή στην Αρχή των κανόνων διεξαγωγής και των προϋποθέσεων συμμετοχής σε αυτό και της δήλωσης αποδοχής των διατάξεων της απόφασης αυτής μέχρι τη λήξη του Παιγνίου, συνιστά παραβίαση των όρων της παρούσας και επισύρει τις προβλεπόμενες κατά νόμο κυρώσεις.
1.12. Προκειμένου για Παίγνιο που διεξάγεται μέσω ραδιοτηλεοπτικού μέσου, με την υποβολή της δήλωσης αποδοχής των διατάξεων της απόφασης αυτής και των κανόνων διεξαγωγής και των προϋποθέσεων συμμετοχής σε αυτό, ο Πάροχος υποχρεούται να γνωστοποιεί στην Αρχή τον τηλεοπτικό/ραδιοφωνικό σταθμό, μέσω του οποίου θα μεταδοθεί το Παίγνιο. Η τήρηση της υποχρέωσης αυτή συνιστά προϋπόθεση της νόμιμης διεξαγωγής του Παιγνίου, τυχόν δε παραβίασή της επιφέρει τις προβλεπόμενες κατά νόμο κυρώσεις.
1.13. Η χρέωση θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά ανά Συμμετοχή και να παραμένει σταθερή ανεξαρτήτως του χρόνου συμμετοχής του Παίκτη.
1.13.1. Η τιμή χρέωσης θα πρέπει να είναι συνολική και να συμπεριλαμβάνει όλες τις νόμιμες επιβαρύνσεις.
1.13.2. Δεν επιτρέπεται να επιβάλλεται στους συμμετέχοντες καμία άλλη χρέωση πέραν αυτής που ανακοινώνεται.
1.13.3. Προκειμένου για Τυχερό Παίγνιο που διεξάγεται μέσω τηλεοπτικού μέσου, η ακριβής τιμή χρέωσης για τη συμμετοχή σε αυτό θα πρέπει να αναγράφεται σταθερά όλο το χρόνο προβολής του Παιγνίου, με χαρακτήρες τουλάχιστον ισομεγέθεις με εκείνους με τους οποίους αναγράφεται ο τρόπος συμμετοχής του κοινού στο Παίγνιο.
1.13.4. Προκειμένου για Τυχερό Παίγνιο που διεξάγεται μέσω ραδιοφωνικού ή τηλεπικοινωνιακού μέσου, η ακριβής τιμή χρέωσης για τη συμμετοχή σε αυτό θα πρέπει να ανακοινώνεται κάθε φορά που υπάρχει αναφορά στο Τυχερό Παίγνιο ή, αντίστοιχα, σε κάθε μήνυμα που στέλνει ο Πάροχος στον Παίκτη.

2. ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΤΥΧΕΡΟΥ ΠΑΙΓΝΙΟΥ
2.1. Ο Πάροχος οφείλει να διασφαλίζει με κάθε πρόσφορο μέσο την τυχαιότητα του αποτελέσματος και την ακεραιότητα της διεξαγωγής του Παιγνίου. Προς τούτο υποχρεούται να συμπεριλαμβάνει στους όρους διεξαγωγής του Παιγνίου που θα υποβάλλονται στην Ε.Ε.Ε.Π., σύμφωνα με την παράγραφο 2.1.1. των Γενικών Αρχών της απόφασης αυτής, τα μέτρα που έχει λάβει για τη διασφάλιση των παραπάνω και ιδίως της συμμετοχής στην τυχαία φάση όλων των Παικτών που, σύμφωνα με τους κανόνες του Τυχερού Παιγνίου, έχουν αποκτήσει αυτό το δικαίωμα.
2.2 Η κλήρωση επιτρέπεται να γίνεται μόνο με γεννήτρια τυχαίων αριθμών ή με μηχανικά ή ηλεκτρομηχανικά μέσα (χειροκίνητη ή ηλεκτρομηχανική κληρωτίδα).
2.2.1. Στην περίπτωση που, κατά τους όρους διεξαγωγής του Τυχερού Παιγνίου, χρησιμοποιείται γεννήτρια τυχαίων αριθμών, αυτή πρέπει να είναι πιστοποιημένη από ανεξάρτητο εργαστήριο, σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές.
2.2.2. Στην περίπτωση που, κατά τους όρους διεξαγωγής του Τυχερού Παιγνίου, χρησιμοποιούνται μηχανικά ή ηλεκτρομηχανικά μέσα, η κλήρωση πρέπει να διεξάγεται ενώπιον Συμβολαιογράφου.

3. ΑΠΟΔΟΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Ο Πάροχος υποχρεούται να αποδίδει τα δικαιώματα του Δημοσίου σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 50 του ν.4002/2011 (Α 180), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και τον φόρο επί των κερδών των Παικτών σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

  • 10 Ιανουαρίου 2014, 14:53 | Φίλιππος Καραμάνης

    Μέρος ΙΙ. Άρθρο 1, παράγραφος 1.1
    Εκτός από την υποχρέωση ανάρτησης στο διαδίκτυο των Όρων Συμμετοχής που κατατέθηκαν στην ΕΕΕΠ, πρέπει να αναφέρεται ότι η αντίστοιχη διεύθυνση διαδικτύου ανάρτησης πρέπει να εμφανίζεται και επί της οθόνης ή να αναφέρεται από ραδιοφώνου.

  • 10 Ιανουαρίου 2014, 14:55 | Φίλιππος Καραμάνης

    Μέρος ΙΙ. Άρθρο 1, παράγραφος 1.13.4
    Αφορά το μέγεθος των γραμμάτων που χρησιμοποιούνται για την αναγραφή της χρέωσης. Αναφέρει το κείμενο: …με χαρακτήρες τουλάχιστον ισομεγέθεις με εκείνους με τους οποίους αναγράφεται ο τρόπος συμμετοχής του κοινού στο Παίγνιο.
    Προτείνουμε να τροποποιηθεί η πρόταση ώστε η έννοια του τρόπου συμμετοχής να μην ταυτίζεται με τον αριθμό κλήσης αλλά με τις πληροφορίες και όρους συμμετοχής που εμφανίζονται επί της οθόνης οι οποίες έτσι και αλλιώς πρέπει να είναι ευδιάκριτες. Οι αναγραφόμενοι αριθμοί κλήσεις ή sms είναι εν γένει και επιβάλλονται να είναι μεγάλοι με συνέπεια να καταλαμβάνουν σημαντικό χώρο επί της οθόνης. Πρέπει να δίδεται όσο περισσότερο χώρο διαθέσιμο στα πληροφοριακά στοιχεία περί συμμετοχής και όρων. Άλλωστε δεν τίθεται θέμα προστασίας του καταναλωτών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών διότι η αντίστοιχη αρχή ΕΕΤΤ υποχρεώνει να ανακοινώνεται με ατελής χρέωση η τιμή της κλήσης στην έναρξη όλων των κλήσεων υψηλής χρέωσης.

  • 10 Ιανουαρίου 2014, 13:43 | Audiotex AE

    Επίσης προτείνουμε τις εξής τεχνικής φύσεως βελτιώσεις:

    1. Να προστεθεί η φράση «σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Μέρος ΙΙ της παρούσας» στο τέλος του άρθρου 5.2.

    2. Προτείνουμε την αντικατάσταση του άρθρου 1.2 του Μέρους ΙΙ ως εξής:
    «Δηλώσεις ουσιωδώς ανακριβείς ή παραπλανητικές, απαγορεύονται γενικά και ιδίως σχετικά με τη διάρκεια του Τυχερού Παιγνίου, το Κέρδος, καθώς και τους γενικούς όρους συμμετοχής και τη διαδικασία επιλογής των συμμετεχόντων.»

    3. Στο μέτρο που προβλέπονται νομικές υποχρεώσεις στον Πάροχο από την Διοίκηση, αυτές θα πρέπει να είναι ρητές και σαφείς. Αντιπροτείνεται το εισαγωγικό κείμενο της 1.8. αντικατασταθεί ως εξής «Ο Πάροχος υποχρεούται στους όρους του άρθρου 1.1. να ενημερώνει το κοινό σχετικά με:»

  • 10 Ιανουαρίου 2014, 13:22 | Audiotex AE

    Πρόσθετες Χρεώσεις: κατά την αποψή μας θα πρέπει να γίνονται αποδεκτές, αν προκύπτουν από φόρους ή άλλα κρατικά τέλη, ή αν πρόκειται για έξοδα παραδοσης ή απόδοσης επάθλου.

    Για το λόγο αυτό προτείνουμε στο άρθρο 1.13.2 του Μέρους ΙΙ(«Δεν επιτρέπεται να επιβάλλεται στους συμμετέχοντες καμία άλλη χρέωση πέραν αυτής που ανακοινώνεται.) να προστεθεί η φράση :

    «εκτός εάν (α) τυχόν πρόσθετες χρεώσεις έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα επιβολής φόρου, τέλους ή άλλης επιβάρυνσης από το Κράτος ή αρμόδια αρχή ή (β) η απόδοση, παράδοση, αποστολή του επάθλου στο νικητή ή η θέση του επάθλου σε λειτουργία ή κυκλοφορία παράγει πρόσθετα έξοδα για το νικητή (π.χ. στην περίπτωση που το έπαθλο είναι σε είδος και πρέπει να αποσταλεί με έξοδα του κινητή ή στην περίπτωση που το έπαθλο είναι όχημα η κυκλοφορία του οποίου παράγει έξοδα για το νικητή, όπως η ασφάλιση ή τα τελη ταξινόμησης και κυκλοφορίας του), στην οποία περίπτωση ο Πάροχος θα πρέπει να το αναφέρει ρητά στους όρους του άρθρου 1.1, μνημονεύοντας και στο συνολικό ύψος των σχετικών εξόδων.».

  • 10 Ιανουαρίου 2014, 13:05 | Audiotex AE

    Σημειώνουμε ότι τα άρθρα 1.3. και 1.11 του Μέρους ΙΙ δεν επιτρέπουν μεταβολή των όρων του Τυχερού Παιγνίου, ούτε καν αν αυτές οι μεταβολές γνωστοποιηθούν σε κάποιο ικανό πρότερο χρόνο πριν την θέση τους σε εφαρμογή.

    Αυτό δεν είναι πρακτικό, αλλά ούτε και προστατεύει κάποιο ιδιαίτερο έννομο αγαθό.

    Προτείνουμε λοιπόν να λάβετε υπόψιν αυτό το σχόλιο ώστε να υπάρξει μια σχετική ευελιξία.

  • 10 Ιανουαρίου 2014, 13:15 | Ομιλος ΟΤΕ

    Εκ μέρους Ομίλου ΟΤΕ, υποβάλλουμε τα ακόλουθα σχόλια για το ΜΕΡΟΣ ΙΙ. ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ:

    Νέα παράγραφος
    Προτείνουμε μετά την παρ. 1.5 να προστεθεί παράγραφος ως εξής:
    «O Πάροχος έχει το δικαίωμα να ενημερώνει τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του Παιγνίου αναφορικά με:
    – τη χρονική διάρκεια του παιγνίου
    – πόσες ημέρες & δώρα απομένουν μέχρι τη λήξη του
    – τα δώρα που αποδίδονται και ανά ποιο χρονικό διάστημα
    – το χρονικό διάστημα που απομένει σχετικά με την κλήρωση των δώρων
    – οδηγίες αναφορικά με τον τρόπο συμμετοχής στο Παίγνιο
    – οδηγίες αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ζητήσουν ατελώς να μην λαμβάνουν καμία ενημέρωση αναφορικά με το παίγνιο».

    Παράγραφος 1.8
    Προτείνουμε να αντικατασταθούν οι λέξεις «με κάθε πρόσφορο τρόπο» με τις λέξεις «μέσω της ιστοσελίδας του»

    Παράγραφος 2
    Στον τίτλο προτείνουμε να αντικατασταθεί η λέξη «ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ» με την ορθότερη κατά τη γνώμη μας φράση «ΤΟΥ ΑΔΙΑΒΛΗΤΟΥ».

    Παράγραφος 2.1
    Όπως και στον τίτλο, προτείνουμε να αντικατασταθεί η λέξη «ακεραιότητα» με την ορθότερη κατά τη γνώμη μας φράση «το αδιάβλητο».
    Επίσης, στο υπό διαβούλευση κείμενο δεν υπάρχει παράγραφος 2.1.1 σε κανένα Μέρος και θα πρέπει να διευκρινιστεί σε ποια παράγραφο αναφέρεται η διάταξη.

  • 10 Ιανουαρίου 2014, 13:50 | ΕΕΚΤ

    ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ (ΕΕΚΤ)

    Στο σχέδιο «Γενικές Αρχές και Κανόνες Διεξαγωγής Τυχερών Παιγνίων που Διεξάγονται μέσω Ραδιοτηλεοπτικών και Τηλεπικοινωνιακών Μέσων»
    ΜΕΡΟΣ ΙΙ. ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ

    Νέα παράγραφος
    Προτείνουμε μετά την παρ. 1.5 να προστεθεί νέα παράγραφος ως εξής:
    «O Πάροχος έχει το δικαίωμα να ενημερώνει τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του Παιγνίου αναφορικά με:
    – τη χρονική διάρκεια του παιγνίου
    – πόσες ημέρες & δώρα απομένουν μέχρι τη λήξη του
    – τα δώρα που αποδίδονται και ανά ποιο χρονικό διάστημα
    – το χρονικό διάστημα που απομένει σχετικά με την κλήρωση των δώρων
    – οδηγίες αναφορικά με τον τρόπο συμμετοχής στο Παίγνιο
    – οδηγίες αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ζητήσουν ατελώς να μην λαμβάνουν καμία ενημέρωση αναφορικά με το παίγνιο».

    Παράγραφος 2.1
    Στο υπό διαβούλευση κείμενο δεν υπάρχει παράγραφος 2.1.1 σε κανένα Μέρος και θα πρέπει να διευκρινιστεί σε ποια παράγραφο αναφέρεται η διάταξη.

  • 28 Δεκεμβρίου 2013, 23:59 | Τσιακίρης Στέφανος

    Οι διατάξεις νομίζω δεν διασφαλίζουν πλήρως την μη συμμετοχή των ανηλίκων. Θα μπορούσε πχ. να υπάρχει ενημέρωση (προς τους ανήλικους) ότι για να παραλάβει το κέρδος του ο παίχτης θα πραγματοποιηθεί έλεγχος ταυτότητας κλπ.

    Τα τηλεφωνικά νούμερα που θα χρησιμοποιηθούν να είναι ξεχωριστής κατηγορίας έτσι ώστε όποιος θέλει σε συνεργασία με τον τηλεφωνικό του πάροχο να μπορεί να τα φράξει.

    Να οριστεί ποσοτικό όριο συμμετοχής στο τυχερό παιχνίδι. Ο πάροχος όταν διαπιστώνει ότι παίχτης συμμετέχει πχ. πάνω από 3 φορές το ίδιο 24ωρο μπορεί να τον αποκλείει για το τρέχων 24ωρο.

    Να οριστεί ωράριο για την λειτουργία τέτοιων παιχνιδιών έτσι ώστε :
    1.να προστατευθούν οι ανήλικοι καλύτερα, από την συμμετοχή τους, αλλά και από την συνεχή πρόκληση των τυχερών παιχνιδιών.
    2.Για να μην καταλήξουμε να έχουμε κανάλια 24ωρης λειτουργίας αποκλειστικά τυχερών παιχνιδιών

  • 28 Δεκεμβρίου 2013, 15:55 | Παναγιώτης Σπυρίδης

    Στο κεφάλαιο «ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΤΥΧΕΡΟΥ ΠΑΙΓΝΙΟΥ», στην παράγραφο 2.2.2 αναφέρεται ότι «Στην περίπτωση που, κατά τους όρους διεξαγωγής του Τυχερού Παιγνίου, χρησιμοποιούνται μηχανικά ή ηλεκτρομηχανικά μέσα, η κλήρωση πρέπει να διεξάγεται ενώπιον Συμβολαιογράφου.» Αυτή η διάταξη είναι απολύτως ανεφάρμοστη σε παιχνίδια όπως το Boing, το οποίο είναι γνωστό στην ΕΕΕΠ δεδομένου ότι έχει ήδη εκδώσει απόφαση σχετικά με αυτό, αλλά γενικώς σε κάθε παιχνίδι, όπου η επιλογή (”κλήρωση») γίνεται με γεννήτρια τυχαίων αριθμών ή με μηχανικά ή ηλεκτρομηχανικά μέσα (χειροκίνητη ή ηλεκτρομηχανική κληρωτίδα), τούτο δε λαμβάνει χώρα σε βραχύ χρόνο και σε πυκνά χρονικά διαστήματα, ενδεχομένως δε να γίνεται σε εγκατάσταση που βρίσκεται σε ένα άλλο Κράτος μέλος της ΕΕ. Η παρουσία συμβολαιογράφου σε ένα τέτοιο μηχανισμό επιλογής, αν και ευπρόσδεκτη από κάθε έντιμο παραγωγό είναι απλώς μη ρεαλιστική. Προφανώς η διάταξη αυτή έχει ως πηγή εντελώς διαφορετικού τύπου κληρώσεις, όπως ίσως των κρατικών λαχείων ή του ΟΠΑΠ. Προς αποφυγή τεχνικών ή και νομικών περιπλοκών προτείνουμε η διάταξη αυτή, δηλαδή ο όρος 2.2.2 να απαλειφθεί.

  • Μέρος 2
    Κανόνες διεξαγωγής
    1.3 Δεδομένου ότι τα παιχνίδια αυτά διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο και σε ζωντανές εκπομπές θα πρέπει να εξαιρεθούν οι αλλαγές σε ημερομηνίες κλήρωσης ή η μετάθεση τους σε άλλο χρόνο λόγω ανωτέρας βίας,.
    1.4 Για τους λόγους που αναφέραμε στο 5.4 θα πρέπει να εξαιρεθούν οι κάθε είδους προτροπές για συμμετοχή στους δημιουργικούς διαλόγους μέσω γραπτών μηνυμάτων
    1.13 Ο Κανονισμός της ΕΕΤΤ ήδη καλύπτει τις απαιτήσεις της παραγράφου εξολοκλήρου.
    2.2.1. Το συγκεκριμένο ανεξάρτητο εργαστήριο στο οποίο γίνεται αναφορά (National Lottery Authority Association) αφορά τους Κρατικούς Οργανισμούς Στοιχημάτων και Λοταρίας και σε καμία περίπτωση δεν πιστοποιεί μη κρατικούς οργανισμούς. Ενδεχομένως να ακολουθήσουμε το μοντέλο πιστοποιημένης κλήρωσης το οποίο θα είναι κοινό για όλους τους παρόχους.

    3.Αποδοση δικαιωμάτων δημοσίου
    Δεδομένου ότι
    – το 40% της αξίας των μηνυμάτων-τηλεφωνημάτων παρακρατείτε από τους παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας
    – η συμμετοχή στα συγκεκριμένα παιχνίδια περιορίζεται από δεκάδες σε μερικές εκατοντάδες ή μερικές χιλιάδες και τα περιθώρια κάλυψης των εξόδων είναι ιδιαίτερα μικρά.
    – Σε περίπτωση απόδοσης του 30% στο ελληνικό δημόσιο το υπολειπόμενο 30% δεν αρκεί να καταστήσει κανένα μοντέλο διαγωνισμού οικονομικά βιώσιμο με προφανή αποτελέσματα