Άρθρο 03

Τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

1. α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 13 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Κάθε πρόσωπο με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα υποχρεούται να τηρεί αξιόπιστο λογιστικό σύστημα και κατάλληλα λογιστικά αρχεία σύμφωνα με τα λογιστικά πρότυπα που προβλέπονται στην ελληνική νομοθεσία, για τη σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων και άλλων πληροφοριών σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, το λογιστικό σύστημα και τα λογιστικά αρχεία εξετάζονται ως ενιαίο σύνολο και όχι αποσπασματικά τα επιμέρους συστατικά τους, σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία και την καταλληλότητά τους.»

β. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 13 η φράση «βιβλία και στοιχεία» αντικαθίσταται με τη φράση «λογιστικά αρχεία, φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί, φορολογικές μνήμες και αρχεία που δημιουργούν οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί».

2. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν.4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«Εκπρόθεσμη δήλωση υποβάλλεται οποτεδήποτε μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης. Δήλωση μπορεί να υποβληθεί και μετά την έκδοση οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, για εισόδημα, έσοδα ή περιουσιακά στοιχεία που δεν προέκυψαν κατά τον έλεγχο.»

3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 19 του ν.4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Τροποποιητική δήλωση υποβάλλεται οποτεδήποτε μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης. Τροποποιητική δήλωση μπορεί να υποβληθεί και μετά την έκδοση οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, για εισόδημα, έσοδα ή περιουσιακά στοιχεία που δεν προέκυψαν κατά τον έλεγχο.»

4.α. Η παράγραφος 5 του άρθρου 46 του ν.4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Εφόσον η Φορολογική Διοίκηση διαπιστώνει μη απόδοση, ανακριβή απόδοση, συμψηφισμό, έκπτωση ή διακράτηση Φ.Π.Α., Φ.Κ.Ε., φόρου ασφαλίστρων, παρακρατούμενων, επιρριπτόμενων φόρων, τελών και εισφορών με σκοπό τη μη πληρωμή συνολικά στο Δημόσιο ποσού πάνω από εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, καθώς και είσπραξη επιστροφής των παραπάνω φόρων κατόπιν παραπλάνησης της Φορολογικής Διοίκησης με την παράσταση ψευδών γεγονότων ως αληθινών ή με την αθέμιτη παρασιώπηση ή απόκρυψη αληθινών γεγονότων, μπορεί, βάσει ειδικής έκθεσης ελέγχου, να επιβάλλει σε βάρος του υπόχρεου προληπτικά ή διασφαλιστικά του δημοσίου συμφέροντος μέτρα άμεσου και επείγοντος χαρακτήρα. Ειδικότερα η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να μην παραλαμβάνει και να μην χορηγεί έγγραφα που απαιτούνται για τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων. Στην περίπτωση αυτή δεσμεύεται το πενήντα τοις εκατό (50%) των καταθέσεων, των πάσης φύσεως λογαριασμών και παρακαταθηκών και του περιεχομένου των θυρίδων του υπόχρεου. Το μη χρηματικό περιεχόμενο θυρίδων και οι μη χρηματικές παρακαταθήκες, δεσμεύονται στο σύνολό τους».

β. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 6 του άρθρου 46 του ν.4174/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«6.Τα μέτρα της παραγράφου 5 επιβάλλονται σωρευτικά σε βάρος των ομορρύθμων εταίρων προσωπικών εταιριών, καθώς και σε βάρος κάθε προσώπου εντεταλμένου από οποιαδήποτε αιτία στη διοίκηση ή διαχείριση ή εκπροσώπηση οποιουδήποτε νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας από τη γένεση της υποχρέωσης απόδοσης ή από το χρόνο της διάπραξης, κατά περίπτωση, και μέχρι την ενεργοποίηση των μέτρων, ανεξάρτητα αν έχουν αποβάλει την ιδιότητα αυτή με οποιονδήποτε τρόπο ή για οποιαδήποτε αιτία».

5.α. Η περίπτωση η΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«η. δεν συμμορφώνεται με τις κατά το άρθρο 13 υποχρεώσεις του.»

β. Η περίπτωση θ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 καταργείται

γ. Η περίπτωση α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«α) εκατό (100) ευρώ, σε περίπτωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής σχετικά με την περίπτωση α΄ της παραγράφου 1 και, στις φορολογίες κεφαλαίου, για κάθε παράβαση των περιπτώσεων α΄, β΄, γ΄, δ΄ και στ΄ της παραγράφου 1,».

δ. Στην περίπτωση γ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54 η φράση «β’, γ’, δ’, στ’ και θ’» αντικαθίσταται με τη φράση «β’, γ’, δ’ και στ΄» και η φράση «με ανώτατο όριο το ποσό ύψους τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, στην περίπτωση της μη έκδοσης ή έκδοσης ανακριβών στοιχείων» διαγράφεται.

ε. Στην περίπτωση δ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 54 η φράση «β’, γ’, δ’, στ’ και θ’» αντικαθίσταται με τη φράση «β’, γ’, δ’ και στ’» και η φράση «με ανώτατο όριο το ποσό ύψους τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, στην περίπτωση της μη έκδοσης ή έκδοσης ανακριβών στοιχείων» διαγράφεται.

στ. Η παράγραφος 3 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Σε περίπτωση διαπίστωσης, στο πλαίσιο ελέγχου, εκ νέου διάπραξης της ίδιας παράβασης, εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης, τα σύμφωνα με το παρόν άρθρο πρόστιμα επιβάλλονται στο διπλάσιο και, στην περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης, στο τετραπλάσιο του αρχικώς επιβληθέντος προστίμου.»

6. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 55 του ν. 4174/2013 καταργούνται και αναριθμούνται οι επόμενες παράγραφοι.

7. Μετά το άρθρο 55 προστίθεται άρθρο 55Α ως εξής:

«Άρθρο 55Α

Παραπομπή εγκλημάτων φοροδιαφυγής σε ποινική δίκη

1. Εάν, με βάση την οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, συντρέχει περίπτωση τέλεσης ή απόπειρας τέλεσης εγκλήματος φοροδιαφυγής, όπως ορίζεται στο άρθρο 68 υποβάλλεται αμελλητί μηνυτήρια αναφορά από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων. Η ποινική δίωξη ασκείται αυτεπαγγέλτως.

2. Η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής και προσφυγής ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων δεν επηρεάζει την ποινική διαδικασία. Το ποινικό δικαστήριο δύναται πάντως, σε περίπτωση που κρίνει ότι η έκβαση εκκρεμούς διοικητικής δίκης είναι ουσιώδης για τη δική του κρίση επί της υπόθεσης, να αναστείλει με απόφασή του την ποινική δίκη μέχρι την τελεσίδικη κρίση του διοικητικού δικαστηρίου.

3. Η παραγραφή των εγκλημάτων του παρόντος νόμου αρχίζει από την τελεσιδικία της απόφασης επί της προσφυγής που ασκήθηκε ή σε περίπτωση μη άσκησης προσφυγής από την οριστικοποίηση της φορολογικής εγγραφής λόγω παρόδου της προθεσμίας άσκησης προσφυγής.»

8. Το άρθρο 56 του ν. 4174/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 56

Πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής ή ανακριβούς/ατελούς Συνοπτικού Πίνακα Πληροφοριών ή Φακέλου Τεκμηρίωσης Ενδοομιλικών Συναλλαγών

Στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς/ατελούς Συνοπτικού Πίνακα Πληροφοριών ή Φακέλου Τεκμηρίωσης Ενδοομιλικών Συναλλαγών επιβάλλονται, αντί των προστίμων του άρθρου 54, τα ακόλουθα πρόστιμα:

1. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής ή υποβολής ανακριβούς/ατελούς υποβολής του Συνοπτικού Πίνακα Πληροφοριών της παραγράφου 3 του άρθρου 21 του Κώδικα επιβάλλεται πρόστιμο υπολογιζόμενο σε ποσοστό ένα χιλιοστό (1/1000) των συναλλαγών του υπόχρεου φορολογουμένου για τις οποίες υπήρχε υποχρέωση τεκμηρίωσης. Το παραπάνω πρόστιμο δεν μπορεί να είναι μικρότερο των πεντακοσίων (500) ευρώ και μεγαλύτερο των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής τροποποιητικού συνοπτικού πίνακα, το παραπάνω πρόστιμο επιβάλλεται μόνο αν μεταβάλλονται τα ποσά των συναλλαγών και οι συνολικές διαφορές είναι άνω των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ. Σε περίπτωση υποβολής ανακριβούς Συνοπτικού Πίνακα Πληροφοριών το παραπάνω πρόστιμο υπολογίζεται επί των ποσών που αφορά η ανακρίβεια και επιβάλλεται μόνο αν η ανακρίβεια αφορά ποσοστό μεγαλύτερο του 10% των συνολικών συναλλαγών για τις οποίες υπήρχε υποχρέωση τεκμηρίωσης.

2. Σε περίπτωση μη υποβολής του Συνοπτικού Πίνακα Πληροφοριών επιβάλλεται πρόστιμο υπολογιζόμενο σε ποσοστό ένα χιλιοστό (1/1000) των συναλλαγών για τις οποίες υπήρχε υποχρέωση τεκμηρίωσης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μικρότερο των δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) ευρώ και μεγαλύτερο των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ.

3. Σε περίπτωση που ο φάκελος τεκμηρίωσης της παραγράφου 1 του άρθρου 21 του Κώδικα τεθεί στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης από την τριακοστή πρώτη (31η) ημέρα από την κοινοποίηση σχετικής πρόσκλησης έως την εξηκοστή (60η) ημέρα επιβάλλεται πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, αν διατεθεί από την εξηκοστή πρώτη (61η) ημέρα έως την ενενηκοστή (90η) ημέρα επιβάλλεται πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, ενώ αν δεν διατεθεί καθόλου ή διατεθεί μετά την ενενηκοστή (90η) ημέρα επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ.

4. Οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 54 εφαρμόζονται και για τις παραβάσεις του άρθρου αυτού.»

9.α. Οι περιπτώσεις β΄ και γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 58 του ν. 4174/2013 αντικαθίστανται ως εξής:

«β) είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του ποσού της διαφοράς, αν το εν λόγω ποσό ανέρχεται σε ποσοστό από είκοσι τοις εκατό (20%) έως πενήντα τοις εκατό (50%) του φόρου που προκύπτει με βάση τη φορολογική δήλωση,

γ) πενήντα τοις εκατό (50%) του ποσού της διαφοράς, αν το εν λόγω ποσό υπερβαίνει σε ποσοστό το πενήντα τοις εκατό (50%) του φόρου που προκύπτει με βάση τη φορολογική δήλωση.»

β. Η παράγραφος 2 του άρθρου 58 του ν. 4174/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης από την οποία θα προέκυπτε υποχρέωση καταβολής φόρου επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του φόρου που αναλογεί στη μη υποβληθείσα δήλωση.»

10. Μετά το άρθρο 58 του ν. 4174/2013 προστίθεται άρθρο 58Α ως εξής:

«Άρθρο 58Α

Πρόστιμα για παραβάσεις σχετικές με τον φόρο προστιθέμενης αξίας

Για παραβάσεις σχετικές με τον φόρο προστιθέμενης αξίας οι οποίες διαπιστώνονται κατόπιν ελέγχου, επιβάλλονται τα ακόλουθα πρόστιμα:

1. Σε περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα τοις εκατό (50%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο, ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα. Εξαιρείται της επιβολής κυρώσεων ο λήπτης που τελούσε σε καλή πίστη κατά την λήψη των στοιχείων.

2. Σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται, κατόπιν ελέγχου, η υποβολή ανακριβών δηλώσεων ή η μη υποβολή δηλώσεων, υποβολή δηλώσεων, με συνέπεια τη μη απόδοση ή την μειωμένη απόδοση ή την επιπλέον έκπτωση ή επιστροφή ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του φόρου που θα προέκυπτε από την μη υποβληθείσα δήλωση ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.

3. Σε περίπτωση άσκησης οικονομικής δραστηριότητας χωρίς να έχει υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών, παρά την ύπαρξη σχετικής υποχρέωσης, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του ΦΠΑ που θα έπρεπε να είχε αποδοθεί για όλη τη διάρκεια λειτουργίας της οικονομικής δραστηριότητας.

4. Σε κάθε πρόσωπο μη υπόχρεο σε υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ που εκδίδει φορολογικά στοιχεία με ΦΠΑ, χωρίς να έχει τέτοια υποχρέωση, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του αναγραφόμενου φόρου που δεν αποδόθηκε.»

11. Το άρθρο 59 του ν. 4174/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 59

Πρόστιμα για παραβάσεις σχετικές με παρακρατούμενους φόρους

Για παραβάσεις σχετικές με παρακρατούμενους φόρους οι οποίες διαπιστώνονται κατόπιν ελέγχου, επιβάλλονται τα ακόλουθα πρόστιμα:

1. Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης παρακρατούμενου φόρου από την οποία θα προέκυπτε υποχρέωση απόδοσης φόρου επιβάλλεται πρόστιμο ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του φόρου που αναλογεί στη μη υποβληθείσα δήλωση.

2. Σε περίπτωση υποβολής ανακριβούς δήλωσης παρακρατούμενου φόρου επιβάλλεται πρόστιμο ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) επί της διαφοράς του φόρου.»

12. Στο άρθρο 62 του ν. 4174/2013 προστίθενται παράγραφοι 7, 8 και 9 ως εξής:

«7. Τα πρόστιμα των άρθρων 58, 58Α και 59 επιβάλλονται μόνο σε περίπτωση που οι σχετικές παραβάσεις διαπιστωθούν κατόπιν ελέγχου. Το πρόστιμο του άρθρου 58 δεν επιβάλλεται στις περιπτώσεις που επιβάλλονται τα πρόστιμα των άρθρων 58Α και 59.

8. Κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 18 και της παραγράφου 3 του άρθρου 19 επιβάλλονται τα ακόλουθα πρόστιμα:

α) Εάν η δήλωση υποβληθεί έως την έκδοση της εντολής ελέγχου, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 54.

β) Εάν η δήλωση υποβληθεί μετά την έκδοση της εντολής ελέγχου εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 58, 58Α και 59, κατά περίπτωση.

9. Δεν επιβάλλονται πρόστιμα στον εκτιμώμενο προσδιορισμό φόρου.»

13. Στο Παράρτημα, το οποίο προστέθηκε στο τέλος του ν. 4174/2013, όπως προστέθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 50 του ν.4223/2013 (Α΄287), μετά τη φράση «Ειδικός Φόρος Τραπεζικών Εργασιών (άρθρα 1 έως 16 του ν. 1676/1986), προστίθεται η φράση «Φόρος επί του ζύθου (άρθρο 39 του β.δ. 24-9/20-10-1958, όπως ισχύει) «.

14. Η παράγραφος 12 του άρθρου 66 του ν. 4174/2013 (Α΄170), όπως προστέθηκε με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 50 του ν.  4223/2013 (Α΄287) αντικαθίσταται ως εξής:

«12. Οι διατάξεις του άρθρου 44 παράγραφος 1 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας ισχύουν από 1.1.2018. Μέχρι και την 31.12.2017, κατά την εκάστοτε καταβολή φόρου, εισπράττονται υποχρεωτικά επί του καταβαλλόμενου ποσού, οι αναλογούντες τόκοι και πρόστιμο λόγω εκπρόθεσμης καταβολής

15.Η ισχύς των διατάξεων της παραγράφου 15 του άρθρου 66 του ν. 4174/2013 (Α΄170), όπως προστέθηκε με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 50 του ν.  4223/2013 (Α΄287) παρατείνεται έως την 31.12.2017.

  • 12 Οκτωβρίου 2015, 08:57 | Νίκος

    Τα πρόστιμα σε πετίπτωση μη έκδοσης αποδείξεων, πρέπει να αυξηθούν. Και το ΣΔΟΕ να ελέγχει όλες τις καταγγελίες περι φοροδιαφυγής. Να υπάρχει επίσης φόρμα καταγγελιών μέσω διαδικτύου, ώστε οι γορολογούμενοι να καταγγέλουν τις περιπτώσεις φοροδιαφυγής και το ΣΔΟΕ να ενεργεί άμεσα.

  • 12 Οκτωβρίου 2015, 08:11 | ΚΟΥΛΟΥΜΠΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΘΕΣΠΙΣΗ ΙΔΙΩΝΥΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΡΓΑΝΟ Ή ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΥΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΣ ΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ Ο ΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟΣ ΑΘΩΩΘΕΙ ΜΕ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΤΕ Ο ΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟΣ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΩΞΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ (Ή ΟΡΓΑΝΩΝ) ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ (ΤΟΥΣ) ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΕΙΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ Ή ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΕΙΑΝ ΤΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΗΘΗΚΕ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ

  • 12 Οκτωβρίου 2015, 01:43 | ΣΟΥΛΤΑΝΑ

    ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΘΑΡΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΜΕΤΕΡΩΝ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΧΕΘΕΙ ΤΩΡΑ ΟΛΗ Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ, ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟ ΛΑΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ, ΕΝΩ ΟΙ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΟΓΑ 320,00ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ.

  • 12 Οκτωβρίου 2015, 00:28 | ΑΝΔΡΕΑΣ

    Αν πραγματικά μια κυβέρνηση θέλει να περιορίσει την φοροδιαφυγή,πρέπει να δημιουργήσει ενα ΑΠΛΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ,σταθερό για χρόνια ώστε να γνωρίζει ο πολίτης τα δικαιωματά του και τις υποχρεώσεις του.
    Προτείνω ενα φορολογικό σύστημα με ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ για όλους τους φορολογούμενους πολίτες.
    Στα ΕΞΟΔΑ θα περιλαμβάνονται οι δαπάνες-αγορές που έχουν γίνει με χρήση πιστωτικών/χρεωστικών καρτών ή μέσω άλλων τραπεζικών συναλλαγών.
    Ο φορολογούμενος για να ζητήσει απόδειξη,στις συναλλαγές του,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΙΝΗΤΡΟ/ΟΦΕΛΟΣ.
    Μόνο όταν το ΕΣΟΔΟ του ενός είναι ΕΞΟΔΟ για τον άλλον θα περιοριστεί σημαντικά η φοροαποφυγή.
    Επομένως πρέπει να καταστεί υποχρεωτική,στη συναλλαγή για όλους και απο όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες,ΔΕΚΟ,ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ/ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ, η χρήση πλαστικού χρήματος.Αυτό σημαίνει:
    1) Άμεση είσπραξη του Φ.Π.Α απο το κράτος,μεσω των Τραπεζών.
    2)O πολίτης έχει κίνητρο να κάνει χρήση πιστωτικών/χρεωστικών καρτών και να ζητήσει απόδειξη,αφου θα εκπίπτει 100% ως δαπάνη από το συνολικό δηλωθέν εισόδημα.
    3)Αποτελεί κίνητρο να για να πέσουν χρήματα στην αγορά,με πολλαπλά οφέλη(θέσεις εργασίας,μείωση φοροδιαφυγής/εισφοροδιαφυγής,αυξημένη είσπραξη ΦΠΑ,Αύξηση φόρου εισοδήματος απο κατηγορίες ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ και ΑΛΛΩΝ που για χρόνια δηλώνουν εισοδήματα μεταξύ 5000 και 12000 ΕΥΡΩ/Ετος,θα επιτρέψει στο κράτος να προχωρήσει σε προοδευτική μείωση των φορολογικών συντελεστών πράγμα που θα βοηθήσει στην οικονομική ανάπτυξη και θα κάνει πιο ανταγωνιστική την οικονομία της χώρας,κλπ)
    4)Δημιουργία μητρώου επαγγελματιών(όπως υπάρχουν οι σύλλογοι για δικηγόρους,ιατρούς,μηχανικούς,κ.α),ώστε όποιος δεν δεχθεί την χρήση πλαστικού χρήματος,να χάνει την άδεια άσκησης επαγγέλματος.
    5)Αχρηστεύει το συσσωρευμένο μαύρο χρήμα που έχουν συγκεντρώσει οι διάφοροι επιτήδειοι όλα αυτά τα χρόνια.Αυτός που εσκεμμένα αποκρύπτει εισοδήματα δεν θα μπορεί να κάνει αγορές και έτσι ή θα έχει χρήματα που δεν μπορεί να τα χρησιμοποιήσει ή θα αναγκαστεί να τα εμφανίσει και να πληρώσει στο κράτος για να τα νομιμοποιήσει.
    6)Η χρήση πιστωτικών/χρεωστικών καρτών πρέπει να συνδιαστεί με την χρήση της ΚΑΡΤΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ του Υπουργείου(να ενεργοποιηθεί και απλοποιηθεί η χρήση της).
    7)Είναι δίκαιο φορολογικό σύστημα γιατι αποκαλύπτει τούς <> και επιβραβεύει τον σωστό/τίμιο φορολογούμενο πολίτη.
    8)Να φορολογείται μόνο το εισόδημα που προκύπτει από την αφαίρεση των εξόδων
    ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ=ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
    Επίσης προτείνω ένα φόρο 1%(κάτι σαν ΦΠΑ) επι ολων των συναλλαγών που να πηγαίνει σε ένα ενιαίο pool για το ασφαλιστικό/συνταξιοδοτικό σύστημα της χώρας.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 21:47 | Αντώνης

    Είναι δίκαιο ο πολύτεκνος των 10 παιδιών να έχει την ίδια κλίμακα φορολόγησης με τον άγαμο και να μην υπάρχει αφορολόγητο παιδιών; Έχουν την ίδια φοροδοτική ικανότητα;

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 20:13 | Ρόζα Δονάτου

    Αναφορικά με την διατύπωση » Το μη χρηματικό περιεχόμενο θυρίδων και οι μη χρηματικές παρακαταθήκες, δεσμεύονται στο σύνολό τους» θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι αναφέρεται μόνο σε περιεχόμενο αποτιμητό σε χρήμα (π.χ. χρυσός κλπ) διότι δεν νοείται δέσμευση π.χ. εγγράφων (τίτλοι ιδιοκτησίας, διαθήκη κλπ.)

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 20:33 | Νικήτας

    Δεν θα πρέπει να καταργηθεί το πρόστιμο της περ. θ του άρθρου 54 του ν.4174/2013 για την μη έκδοση αποδείξεων. Φανταστείτε τι θα επικτρατήσει στην αγορά…..

  • Πρόστιμα για απλά πληροφοριακά στοιχεία δεν έχουν νόημα (μόνο συγκαλυμμένου εισπρακτικού χαρακτήρα μέτρο ισως αν αυτός ειναι ο στόχος)

    Γενικά υπερβολικά μεγάλα πρόστιμα για αυτοαπασχολούμενους και μικρές επιχειρήσεις που σήμερα βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Θα πρέπει να καταργηθεί η ποινή για εκπρόθεσμη -ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΗ – υποβολή συμπληρωματικών/τροποποιητικών ή αρχικών δηλώσεων ωστε να μην αποθαρρύνονται οι φορολογούμενοι στο να συμπληρώσουν το πραγματικό φορολογικό προφίλ τους. Η τιμαριωτική λογική -έδειξε η εμπειρία- δεν λειτουργεί με θετικό τρόπο

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 15:07 | Βασιλειος Καλαματιανος

    Αναποτελεσματικοι και ανικανοι υπουργοι και κρατικοι λειτουργοι διατηρουν και αυξανουν τον φορο πολυτελειας στα οχηματα.Καθε χρονο ανακοινωνουν αλλαγη του τροπου εφαρμογης απο τα κυβικα στην αξια του αυτοκινητου η οποια και τελικα δεν εφαρμοζεται. Οχηματα με εμπορικη αξια 6000 υρω να φορολογουνται με 880 τελη κυκλοφοριας και 1780 φορο πολυτελειας ετησιως.
    Αυτο δεν ειναι υγιης φορολογηση ειναι αρπαγη περιουσιας. Την καταργηση της αστικης ταξης με τους να τους κανουμε ολους φτωχους σε ενα κρατος δεν θα ειναι επιτυχια των κυβερνωντων.
    Ο εξαναγκασμος στην καταθεση πινακιδων εχει ως αποτελεσμα το κρατος να χασει τους φορους του αυτοκινητου αλλα και φορους απο την καταναλωση βενζινης, ανταλακτικων κτλ.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 12:34 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ

    Χαμένες εργατοώρες, για να αναδιατυπώσουν φράσεις, να αλλάξουν πρόστιμα κλπ. Αν δεν γίνει 1 σελίδα όλο το φορολογικό σύστημα, αυτά τα άρθρα είναι για να δικαιολογούνται οι εργατοώρες του αντιπαραγωγικού δημοσίου. Δεν αντιλαμβάνονται οι υπουργοί που κατεβάζουν τα άρθρα προς ψήφιση, οτι οι ίδιοι θα πρέπει να αλλάξουν με τις πράξεις τους και τις οδηγίες-έργο που αναθέτουν στους αρμοδίους συναδέφλους τους (τους δημοσίους υπαλλήλους του υπουργείου εννοώ)-και να μην σπαταλώνται τόσες εργατοώρες χωρίς λόγο. Πάλι ο ιαξαγγελίες της κυβέρνησης είναι έκθεση ιδεών.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 12:30 | Dokimos

    Υπαρχουν ατομα που ειναι παντελως ασχετα με τη διαδικασια των η/υ το taxis συνηθως πανω απο 50-55 ετων ανεργα με ελαχιστο ή καθολου εισοδηματα…που μπορει να τους συντηρουν τα παιδια τους συγγενεις τους,φιλανθρωπιες…και ισως εχουν μονο μονο ενα σπιτι να μενουν..Ουτε τις επιπτωσεις δεν γνωριζουν…αν δεν υποβαλλουν φορολογικη δηλωση καλο ειναι αν καποιος δεν εχει υποβαλη φορολογικη δηλωση αλλα δεν ειναι υποχρεος φορου η΄ηταν ελαχιστες ή μηδενικες να μην πληρωνει προστιμο..και μαλιστα 100 ευρω..δηλαδη αν δεν εχει υποβαλλει 3-4-5 ετη θα πληρωνει 500?και επισης για τα τελη δεν ειναι δυνατον να υπαρχει ενα αυτοκινητο 10ετιας !600 και να πληρωνει τελη 265 ευρω και ενα καινουριο πιο ακριβο να μην πληρωνει καθολου..Βαλτε ενιαιο τελος 50 ευρω για μοτοσυκλετες 100 για αυτοκινητα 200-250 για πανω απο 2.000κ.ε και αυξηστε το φορο της βενζινης περιπου 10 λεπτα

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 12:26 | pan

    Ελευθερος επαγγελματιας καταφευγει στην ελληνικη δικαιοσυνη πελατη που δεν πληρωσε τις επιταγες του με κομμενα τιμολογια με πληρωμενο το φπα ,πληρωμμενα τα εμπορευματα χαμενος απο παντου και η ελληνικη δικαιοσυνη χωρις να παρουσειαστει καθολου ο πελατης ουτε να εχει βαλει καποιο δικηγορο το δικαστηριο βγαζει αποφαση 8μηνες με αναβολη και 1000 ευρω προστιμο για τον ελευθερο επαγγελματια που προσπαθει να κρατησει το μαγαζι του ουτε λογος μαλιστα οταν του ειπε του εισγγελεα οτι προκειται για 13000 ευρω η ζημια αυτος αρκεστηκε σε ενα απαξιωτικο βλεμμα και αγρια του ,λεει τελειωσαμε αλλιως θα καλεσω την αστυνομια να πας μεσα.Ζητω το ελληνικο κρατος που στα δικαστηρια του αποδιδει δικαιοσυνη που νοιαζεται για αυτον που παλευει.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 11:36 | ΚΚ

    Αν η δήλωση είναι μηδενική ή ο φορολογούμενος παίρνει επιστροφή, τότε με ποια λογική του επιβάλλεται φόρος; Το να βάζεις πρόστιμο ενώ δεν προκύπτει ουσιαστική φορολογική παράβαση είναι αυθαίρετο.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 11:48 | Μανώλης

    Είναι αθλιότητα να φορολογείται ο πολύτεκνος, όπως ο άγαμος… δεν βλέπω να διορθώθηκε όπως υποσχεθήκατε προεκλογικά για θεσμοθέτηση αφορολόγητου παιδιών… και κατάργηση φόρου πολυτελείας σε πολυτεκνικά αυτοκίνητα

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 11:49 | Ευαγγελος

    Αν θελετε να πιασεται τη φοροδιαφυγη και να παρετε τα οφειλομενα απο επιχειρησεις αλλαξτε το αρθρο 31 περι αλληλεγγυας ευθυνης.Ειναι ενας νομος που καλυπτει ολους αυτους που για να αποφυγουν πληρωμες οφειλων σε εφορια,ταμεια κλπ χωρις συνεπειες,διοριζουν καποιον ασχετο στη διοικηση της εταιριας.Ετσι αυτοι γλυτωνουν τις ευθυνες και φυσικα τα χρηματα τους.Εσεις κυνηγατε τον ταλαιπωρο που δεν εχει καμια οικονομικη δυνατοτητα και στην ουσια χαριζετε αθελα σας τα χρεη στον πραγματικο οφειλετη. Ας εχουν αλληλεγγυα ευθυνη μονο οι μεγαλομετοχοι(ανω του 20%), οι ιδιοκτητες.Ετσι θα κλεισετε καθε παραθυρο για εμμεση φοροδιαφυγη.Κανεις ξανα δεν θα μπορει να διορισει καποιο αχυρανθρωπο για να γλυτωσει.Ειναι ολοκληρη βιομηχανια και εχετε μοναδικη ευκαιρια να τη διαλυσετε.Αν πιασετε εναν αχυρανθρωπο που εχει απο ασχετη εργασια εισοδημα 1500€ το μηνα και το χρεος της εταιρια που ητνα τυπικα προεδρος ειναι 2.000.000€ υπαρχει περιπτωση να μπορεσει να το πληρωσει και να θελει?? Ενω ο μεγαλομετοχος και ο πραγματικος οφειλετης που θα ειχε την οικονομκη δυνατοτητα μενει στο απυροβλητο και θα πινει στην υγεια σας!! Μερικες φορες οι λυσεις ειναι τοσο απλες.Ολος ο νομος χωραει σε 3 σειρες.Δεν θα χρειαζονταν τιποτα αλλο.Αν αυριο το κανατε θα βλεπατε ξαφνικα επιχειρηματιες να τρεχουν να ρυθμισουν ή να πληρωσουν,θα εβγαζαν το χρημα απο ντουλαπια,θυριδες κλπ.Υπαρχει η βουληση να το αντιμετωπισετε??

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 11:31 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ντροπη για τα τελεη κυκλοφοριας
    επιτελους δεν μπορει να ισχυει μονο για τα κυβικα
    mercedes 1600 k.ek τιμης 35.000€ έχει τα ίδια τέλη με το αυτοκινητο μου ford 1600 k.ek. 265€!!!!
    το φωνάζουμε χρονια τωρα,ΑΛΛΑ…………..ΣΕ ΩΤΑ ΜΗ ΑΚΟΥΟΝΤΩΝ
    επισης να καταργηθει ο φόρος πολυτελους διαβιωσης για τα πολυτεκνικα οχηματα των 1929 κ.εκ.τα οχηματα αυτα τα αγορασαμε για να μεταφερουμε τα πολλα μας παιδια.πατε να πιασετε τους Αγαμους που κυκλοφορουν με πολυτελεστατα αυτοκινητα;

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 11:45 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ

    ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ 1) Η ΜΗ ΕΚΔΟΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΟΠΟΑΔΗΠΟΤΕ ΠΟΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΗΠΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 2) ΠΡΟΣΤΙΜΟ 100% ΕΠΙ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΕΚΥΠΤΕ. ΕΤΣΙ Η ΖΗΜΙΑ ΤΟΥ ΜΗ ΕΚΔΙΔΟΝΤΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ 200%. ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΔΟΣΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 11:20 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ

    Σε περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα τοις εκατό (50%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο, ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα»
    ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ 1) Η ΜΗ ΕΚΔΟΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΟΠΟΑΔΗΠΟΤΕ ΠΟΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΗΠΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 2) ΠΡΟΣΤΙΜΟ 100% ΕΠΙ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΕΚΥΠΤΕ. ΕΤΣΙ Η ΖΗΜΙΑ ΤΟΥ ΜΗ ΕΚΔΙΔΟΝΤΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ 200%. ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΔΟΣΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 10:03 | Γιαννης

    Δεν νοείται πρόστιμο 100 ευρώ για πληροφοριακού χαρακτήρα παραλείψεις
    όταν δεν υπάρχει πρόσθετος φόρος που να προκύπτει από
    την παράλειψη αυτή. Υπάρχει άραγε τόση
    Βεβαιότητα για την ορθότητα των πράξεων της γραφειοκρατίας των φορολογικών
    αρχών;

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 09:19 | Αργύρης

    Ντροπή για τα τέλη κυκλοφορίας εμείς οι πολύτεκνοι να πληρώνουμε υπέρογκα ποσά λόγω του υψηλού κυβισμού των αυτοκινήτων μας που είναι για να μεταφέρουμε με ασφάλεια τα παιδιά μας και όχι για επίδειξη πλουτισμού.Πρέπει να υπάρχει κάποια ελάφρυνση ώστε να μπορούμε με αξιοπρέπεια να ζήσουμε.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 09:13 | φιλια

    μια προταση οσοι συνταξιουχοι θελουν και μπορουν να αυξησουν το εισοδημα τουσ να τους επιτραπη να εργαζονται νομιμα πληρωνωτασ καποιο ποσον εφ΄απαξ προκαταβολικα στο κρατος αναλογα μετην εργασια που θα δηλωσουν

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 08:18 | Ίων

    Πολύ σωστά, να πατάσσεται η μη απόδοση ΦΠΑ, διότι συνιστά ΥΠΕΞΑΙΡΕΣΗ ξένων χρημάτων. Και συνιστά μεγάλη πληγή στην είσπραξη εσόδων.
    Όμως και το Δημόσιο που έχει συνέχεια (ανεξάρτητα ποιος είναι ο εκάστοτε Υπουργός), ως κεφαλή της «χρηστής Διοίκησης», δεν μπορεί να δίνει το κακό παράδειγμα με την οιονεί «υπεξαίρεση» των Ασφαλιστικών εισφορών που έχουν εναποθέσει στα Ταμεία τους οι ασφαλισμένοι του ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ (τουλάχιστον) Τομέα. Οι εισφορές (που είναι υποχρεωτικές) καταβλήθηκαν με προοπτική, ορισμένη ικανοποιητική σύνταξη. Αλλιώς θα έκανε κουμάντο κάθε ασφαλισμένος για πρόσθετη ιδιωτική ασφάλιση. Και όταν γίνεται Πράξη συνταξιοδότησης υπογράφεται ΣΥΜΒΑΣΗ με το συνταξιούχο για ορισμένο ύψος και συνιστά υπαναχώρηση να έρχεται το Κράτος με αναδρομικότητα, να αλλάζει ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ τα δεδομένα, εκμεταλλευόμενο τη «δεσπόζουσα θέση του» και να καταλαμβάνει εξ απήνης τον πολίτη, που δικαιούται να έχει «εύλογη απαίτηση αξιοπιστίας» του Κράτους. Δεν πρέπει, βέβαια, να ξεφεύγουμε του θέματος, αλλά τα πράγματα είναι αλληλένδετα.
    Εκείνο, επίσης, που δεν λαμβάνεται ποτέ υπόψη από τη διοίκηση, είναι ότι η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών ΤΕΛΕΙΩΣΕ. Μετά από αυτό, μεταφορικώς μιλώντας, «η αγελάδα που αρμέγεται δεν θα βγάλει γάλα αλλά αίμα». Και αν δεν πεθάνει, ή αν δεν προτιμήσει να «αυτοκτονήσει» από αγανάκτηση, όπως κάνουν σωρηδόν οι πολίτες, θα «κλωτσήσει» από ένστικτο επιβίωσης και θα ζημιώσει τον «αρμεχτή».
    Η «φτώχεια φέρνει γκρίνια» λέει ο Κυρίαρχος Λαός, αλλά φέρνει και αγανάκτηση και αντίδραση. Και μην εφησυχάζετε που βγήκε Κυβέρνηση με το 21% των ψηφοφόρων. Και μια οικονομία δεν μπορεί να σταθεί ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ με γκρινιάρηδες και αντιδρώντες πολίτες. Θέλει αναθέρμανση και δεν είναι θέρμη το να στύβονται οι πολίτες. Αν δεν θέλετε να ακούσετε τη δική μας κραυγή ακούστε τουλάχιστον τους Νομπελίστες που τα λένε. Αυτοί ξέρουν. Και μη συνεχίζετε το Λάθος, επειδή σε αυτό επιμένουν οι δανειστές. Κάποτε πρέπει και αυτοί να ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΟΥΝ για τις ΛΑΘΟΣ συνταγές.
    Κάντε αυτό, που ευφυώς προτείνουν κάποιοι, να μειώσετε τους φόρους και να δώσετε αυξήσεις σε συντάξεις του ιδιωτικού Τομέα και ρευστότητα γενικώς. Και τότε θα αναθερμανθεί η οικονομία και θα έρθει ανάπτυξη και νέο ΑΕΠ. Και νοικοκύρεμα, νοικοκύρεμα, νοικοκύρεμα των δομών και των εσόδων.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 08:57 | Δημήτρης

    Μέγα λάθος να τίθεται χρονικός περιορισμός (μέχρι την παραγραφή δηλαδή πενταετία) στην υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης (παρ. 2 του παραπάνω άρθρου που τροποποιεί την παρ. 1 άρθρου 18 Ν. 4174/2013).
    Το ίδιο λάθος επαναλαμβάνεται και στην παρ. 3 του άρθρου για τις τροποποιητικές δηλώσεις.

    Ο λόγος: Αν φυσικό ή νομικό πρόσωπο οικειοθελώς θέλει να δηλώσει εισόδημα φορολογικού έτους που έχει παραγραφεί, δεν θα γίνεται δεκτή η δήλωσή του με συνέπεια το Δημόσιο να ζημιωθεί; Περίπτωση τέτοια διαπιστώθηκε μόλις φέτος με φόρο εκατομμυρίων σε μεγάλη ΔΟΥ.

    Μία διευκρίνιση: Να προβλεφθεί ότι όλες οι εκρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις αυτής της κατηγορίας γίνονται δεκτές από τη φορολογική αρχή αλλά εκκαθαρίζονται μόνο άν προκύπτει φόρος σε αντίθετη περίπτωση δεν εκκαθαρίζονατι και τυχόν πιστωτικός φόρος δεν επιστρέφεται. Επίσης δεν παράγουν κανένα άλλο αποτέλεσμα (κάλυψη τεκμηρίων κ.λ.π)

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 08:38 | Αριστεα

    Και βέβαια πρέπει να υπάρχει πρόστιμο γιατί όλοι θα θεωρήσουν την δήλωσή τους μηδενική και δεν θα καταθέσουν δήλωση, όπως γινόταν τόσα χρόνια. Ακόμα θα πρέπει να ληφθούν μέτρα και πρόστιμα για τα ζευγάρια που για χρόνια δηλώνουν διάσταση για να μην πληρώνουν εφορία .

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 08:09 | Δημήτρης

    Οι παρ. 2, 3 και 4α του άρθρου εσφαλμένα αναφέρονται στο Ν. 4172/2013. Οι τροποποιούμενες διατάξεις είναι του Ν. 4174/2013. Προηγούμενο σχολιό μου δεν ισχύει κατόπιν τούτου.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 08:36 | Δημήτρης

    Το άρθρο 3 εκτός των τροποποιήσεων στο Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Ν. 4174/2013) περιλαμβάνει και Τροποποιήσεις του Κώδικα Φορολογίς Εισοδήματος (Ν. 4172/2013). Αρα η επικεφαλίδα του άρθρου πρέπει να προσαρμοσθε’ι.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 07:41 | Καλοδήμος Δ.

    «Σε περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα τοις εκατό (50%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο, ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα»
    Το πρόστιμο του 50% είναι ΑΣΤΕΙΟ! Είναι ένα ισχυρό κίνητρο ενίσχυσης της φοροδιαφυγής και της φοροκλοπής. Ένα λογικό πρόστιμο θα ήταν 500% επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο, ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.

  • 11 Οκτωβρίου 2015, 00:18 | Νικολέτα Κόντου

    ΤΥΠΙΚΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ. Ο τροποποιηθείς νόμος είναι ο νόμος 4174/2013 και όχι ο 4172/2013 όπως εσφαλμένα αναφέρεται σε όλα τα παραπάνω άρθρα.

  • 10 Οκτωβρίου 2015, 23:56 | Ζουλφακος Δημήτρης

    Σε ότι αφορά την έρευνα για την εύρεση ισοδυνάμων και με αφορμή τη συζήτηση για τα τέλη κυκλοφορίας λάβετε υπόψιν τα παρακάτω.
    Τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι ούτε φόρος πολυτελείας ούτε φόρος εισοδήματος.
    Είναι αυτό που λέει ο όρος, δηλαδή τέλος κυκλοφορίας.
    Δηλαδή όποιος κυκλοφορεί πληρώνει.
    Σήμερα 100.000 αυτοκινήτα με βουλγαρικές πινακίδες και αλλα τόσα απο άλλες χώρες, ιδιοκτησίας Ελλήνων, κατοίκων Ελλάδας, δεν πληρώνουν τέλη.
    Σήμερα 2.000.000 αυτοκίνητα τουριστών που περνάνε 10-20-30 μέρες στην Ελλάδα δεν πληρώνουν τέλη .
    Σήμερα 200.000 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με 30.000 περίπου χιλιόμετρα ετησίως έκαστο, πληρώνουν ελάχιςτα τέλη γιατί στη πλειοψηφία τους ειναι καινούργια.
    Σήμερα τα ξένα φορτηγά αυτοκίνητα που έρχονται στην Ελλάδα δεν πληρώνουν τέλη.
    Σκάφη μικρά και μεγάλα δεν πληρώνουν τέλη.
    Σήμερα 600.000 αυτοκίνητα που έχουν καταθέσει πινακίδες δεν πληρώνουν τέλη.
    Σήμερα όλα τα καινούργια δεν πληρώνουν τέλη ή πληρώνουν ελάχιστα.

    Βάλτε τα τέλη κυκλοφορίας στα καύσιμα. Αυτή τη στιγμή η τιμή των καυσίμων είναι πολύ χαμηλή και σας το επιτρέπει. Την ίδια στιγμή ανακοινώνετε ότι τα εφάπαξ τέλη κυκλοφορίας καταργούνται .
    Με μία επιβάρυνση 0,20 € ανά λίτρο, το κράτος θα εισπράξει τουλάχιστον 500 εκ επι πλέον.
    Το μετρο θα ειναι δικαιότατο (όποιος κυκλοφορεί πληρώνει) όποιος κάνει 10-20 χλμ την ημέρα ελαφρύνεται.
    Οποιος κινεί 2-3000 κυβικά πληρώνει αφού αυτά τα οχήματα καταναλώνουν.
    Όλα τα απενεργοποιημένα οχήματα επανέρχονται (όφελος απο συνεργεία, ΚΤΕΟ,βενζίνη κλπ).

    Πέρυσι η αμόλυβδη είχε 1,60 το λίτρο. Σημερα εχει 1,30. Κανεις δεν θα αντιδράσει. Αντιθέτως θα πουν μπράβο που απαλλάσσονται απο τη χριστουγεννιάτικη εφαπαξ καταβολή.
    Τον Έλληνα τον ενδιαφερει το εφάπαξ . Το λίγο λίγο δεν τον νοιάζει.
    Είτε όταν ειναι να δώσει,είτε να πάρει.
    Λογαριασμός ….. 6 εκ οχήματα Χ 1400 λίτρα το χρόνο (μετριοπαθής υπολογισμός) Χ 0,20 ευρώ = 1.680.000.000.
    Μονο απο τα ελληνικά αυτοκίνητα. Χωρίς τουρίστες,σκάφη κλπ.
    Πόσα εισπράτετε με το ισχύον σύστημα; Τα μισά;
    Ενα ισοδύναμο σίγουρο, αποδοτικότατο και δικαιότατο.
    Αξίζει να το σκεφτείτε.

  • 10 Οκτωβρίου 2015, 21:31 | Γιώργος Καρυστινός

    Διόρθωση:
    (…)
    Αν όμως η δήλωση είναι μηδενική ή ο φορολογούμενος παίρνει επιστροφή, τότε με ποια λογική του επιβάλλεται πρόστιμο; Δείτε τι γίνεται στο εξωτερικό και εξορθολογήστε τα πρόστιμα. Το να βάζεις πρόστιμο ενώ δεν προκύπτει ουσιαστική φορολογική παράβαση είναι αυθαίρετο.

  • 10 Οκτωβρίου 2015, 21:11 | Γιώργος Καρυστινός

    Για ποιο λόγο διατηρείται το πρόστιμο των 100 ευρώ στην περίπτωση εκπρόθεσμης φορολογικής δήλωσης από την οποία δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση καταβολής φόρου;

    Αν υπάρχει υποχρεώση καταβολής φόρου, είναι λογικό να μπαίνει και ένα πρόστιμο μαζί με το φόρο, γιατί ο φορολογούμενος καθυστέρησε την καταβολή φόρου προς το κράτος.

    Αν όμως η δήλωση είναι μηδενική ή ο φορολογούμενος παίρνει επιστροφή, τότε με ποια λογική του επιβάλλεται φόρος; Δείτε τι γίνεται στο εξωτερικό και εξορθολογήστε τα πρόστιμα. Το να βάζεις πρόστιμο ενώ δεν προκύπτει ουσιαστική φορολογική παράβαση είναι αυθαίρετο.