ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 11 Σχέδια δράσης

 

1. Τα όργανα διοίκησης των νομικών προσώπων όλων των ομάδων της παρ. 2 του άρθρου 3, που ασκούν εκτελεστικά καθήκοντα, οφείλουν, εντός δύο (2) μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων, τους να υποβάλουν προς τον εποπτεύοντα Υπουργό ετήσια σχέδια δράσης, τα οποία περιλαμβάνουν ενδεικτικά:
(α) Προγραμματισμό με τις δράσεις που συνδέονται με την ομαλή λειτουργία του φορέα,
(β) προγραμματισμό με τις νέες δράσεις, καινοτομίες, διαρθρωτικές αλλαγές, νέα έργα και εν γένει δράσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του νομικού προσώπου,
(γ) συνοπτικό προϋπολογισμό,
(δ) κατάσταση αριθμού προσωπικού ανά ειδικότητα και εκτιμώμενες αποχωρήσεις και προσλήψεις,
(ε) κατάσταση ποιοτικών στόχων της διοίκησης,
(στ) κατάσταση με συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους της διοίκησης με βάση δείκτες απόδοσης, οι οποίοι είναι μετρήσιμοι, ρεαλιστικοί και χρονικά προσδιορισμένοι. Στους δείκτες απόδοσης συμπεριλαμβάνονται υποχρεωτικά η μεταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του φορέα έναντι του προηγούμενου έτους και η μεταβολή του δημοσιονομικού αποτελέσματος (κέρδη/ζημίες) του φορέα έναντι του προηγούμενου έτους.
(ζ) απολογισμό με τα αποτελέσματα επί των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων που είχαν τεθεί στο σχέδιο δράσης του προηγούμενου έτους.
Τα ετήσια σχέδια δράσης περιλαμβάνουν ορόσημα ιδιαίτερης μεταρρυθμιστικής σπουδαιότητας, τα οποία ενσωματώνονται στο ετήσιο σχέδιο δράσης του αρμόδιου Υπουργείου της παρ. 3 του άρθρου 49 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

2. Εντός τριών (3) μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων των οργάνων διοίκησης, το ετήσιο σχέδιο δράσης εγκρίνεται από τον εποπτεύοντα Υπουργό, μετά από τροποποίηση ή συμπλήρωση των τιθέμενων ποιοτικών και ποσοτικών στόχων εφόσον κρίνεται αναγκαία, και κατατίθεται στην Προεδρία της Κυβέρνησης.

  • 19 Οκτωβρίου 2023, 13:46 | ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ (ΔΕΕ)

    Η απαίτηση «ετήσιων σχεδίων δράσης» από τους νέους διοικητές συνιστά προφανή υποβάθμιση έναντι των ισχυόντων σήμερα σε πολλές εταιρίες του Δημοσίου, οι οποίες υποχρεούνται να συντάσσουν και να υλοποιούν στρατηγικά σχέδια 4ετή (άρθρο 18 του ν. 4972/2022 περί Εταιρικής Διακυβέρνησης ΑΕ Δημοσίου), τα οποία εναρμονίζονται με τους στόχους του ΜΠΔΣ (ν.4270/2014)…

  • 12 Οκτωβρίου 2023, 13:02 | ΜΑΡΙΑ

    Το συγκεκριμένο άρθρο, έρχεται σε αντίθεση με το αρθ. 18 του ν. 4972/2022 (Εταιρική διακυβέρνηση ΑΕ Δημοσίου), στο οποίο, μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι οι εταιρείες καταρτίζουν και υποβάλλουν, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, προς έγκριση στη Γενική Συνέλευση, τα στρατηγικά και επιχειρησιακά τους σχέδια, κατόπιν σχετικής εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του εποπτεύοντος υπουργείου, σύμφωνα με την περ. η΄ της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143). Το στρατηγικό σχέδιο είναι τετραετές, καταρτίζεται σύμφωνα με τους δημοσιονομικούς στόχους του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Μ.Π.Δ.Σ.) και τις κατευθυντήριες οδηγίες του εποπτεύοντος υπουργείου, εγκρίνεται μετά από την ψήφιση του Μ.Π.Δ.Σ.. Το στρατηγικό σχέδιο εξειδικεύεται σε επιμέρους ετήσια επιχειρησιακά σχέδια για την υλοποίησή του κατά την κυλιόμενη περίοδο των τεσσάρων (4) ετών της περ. ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4270/2014, στα οποία εξειδικεύονται οι ετήσιοι δημοσιονομικοί στόχοι, όπως αυτοί αποτυπώνονται στον εγκεκριμένο ετήσιο προϋπολογισμό της εταιρείας και τις κατευθυντήριες οδηγίες του εποπτεύοντος υπουργείου και περιγράφονται οι δράσεις κάθε υπηρεσιακής ή επιχειρησιακής μονάδας, διεύθυνσης ή τομέα, για κάθε διαχειριστική περίοδο και συνολικά για όλη τη διάρκειά του.

  • 12 Οκτωβρίου 2023, 11:50 | Χριστίνα ΜΠΕΖΑΝΤΕ

    Το πιό σημαντικό κατά την εκτίμησή μου άρθρο του νέου νόμου. Ακόμη κι αν ο «προγραμματισμός» αποδειχτεί στα πρώτα σχέδια περιγραφικός, θα υπάρξει επιτέλους εξ αρχής συνοπτικός (έστω) προϋπολογισμός και θα καταγραφούν αριθμητικά στοιχεία για το προσωπικό ανά ειδικότητα, όπως & οι εκτιμώμενες αποχωρήσεις και προσλήψεις. Πολύ σημαντικό επίσης το ότι στους δείκτες απόδοσης συμπεριλαμβάνονται υποχρεωτικά η μεταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του φορέα έναντι του προηγούμενου έτους και η αντίστοιχη μεταβολή του δημοσιονομικού αποτελέσματος (κέρδη/ζημίες). Σε συνδυασμό με την εφαρμογή των επομένων άρθ. 13 & 14, ίσως γίνουν όντως αποτελεσματικοί οι φορείς του δημόσιου τομέα μέσα στην επόμενη πενταετία.