Άρθρο 156 – Κανονισμοί Ανάθεσης Δημοσίων Συμβάσεων

1.α) Με προεδρικά διατάγματα που προτείνονται από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εκδίδονται «Κανονισμός Ανάθεσης Δημοσίων Συμβάσεων Προμηθειών» και «Κανονισμός Ανάθεσης Δημοσίων Συμβάσεων Υπηρεσιών».
β)Με προεδρικό διάταγμα που προτείνεται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκδίδεται «Κανονισμός Ανάθεσης Δημοσίων Συμβάσεων Έργων».
2. Τα προεδρικά διατάγματα της παραγράφου 1 εκδίδονται μετά από σύμφωνη γνώμη της Αρχής της παραγράφου 20 του άρθρου 2, εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, η δε έκδοση αυτών δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εφαρμογή του παρόντος νόμου. Με τα ανωτέρω διατάγματα ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στις διαδικασίες ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, υπηρεσιών και έργων αντιστοίχως που συνάπτονται από αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς και δεν ρυθμίζονται ειδικώς από τις διατάξεις του παρόντος. Ειδικότερα, οι Κανονισμοί ρυθμίζουν:
α) τους όρους, τις προϋποθέσεις διενέργειας των διαδικασιών ανάθεσης, τις διαδικαστικές ενέργειες, τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής και προεπιλογής,
β)τους ειδικότερους όρους συμμετοχής, τα δικαιολογητικά κατακύρωσης για την απόδειξη των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής, της οικονομικής, χρηματοοικονομικής επάρκειας και τεχνικής ή επαγγελματικής ικανότητας,
γ)τα κριτήρια ανάθεσης και τις μεθόδους αξιολόγησης των υποψηφίων,
δ)τον αναλυτικό τρόπο υποβολής των προσφορών και τα συστήματα υποβολής προσφορών,
ε)τις αναλυτικές διαδικαστικές ενέργειες για την αποσφράγιση των προσφορών μέχρι την ανακοίνωση της κατακύρωσης ή της απευθείας ανάθεσης της σύμβασης που δεν ρυθμίζονται αναλυτικά από τις διατάξεις του παρόντος νόμου,
στ)τις προϋποθέσεις καταβολής των εγγυήσεων, τον τύπο, το ύψος, τους υπόχρεους και κάθε άλλη λεπτομέρεια που αφορά τη διασφάλιση της προσήκουσας διενέργειας των διαδικασιών ανάθεσης της σύμβασης,
ζ)τις προθεσμίες των επί μέρους διαδικασιών,
η)τις αρμοδιότητες και την σύνθεση των συλλογικών οργάνων που συμμετέχουν στην ανάθεση των συμβάσεων,
θ)τις χρηματικές κυρώσεις (πρόστιμα, κατάπτωση ποινικής ρήτρας ή εγγυοδοσίας κ.λπ., αποκλεισμό εν όλω ή εν μέρει κ.λπ.),
ι)κάθε άλλο θέμα αναγκαίο για την εφαρμογή του παρόντος νόμου.

  • 30 Ιανουαρίου 2014, 15:54 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ (Σ.Ε.Π.Ε.Υ)

    Παρ. 1. Σκοπός θα ήταν να αποφευχθεί η έκδοση νέων κωδίκων, οι οποίοι θα ισχύουν παράλληλα για τούτο και πολλές από τις παρατηρήσεις μας εντάσσονται στο πλαίσιο αυτό, ώστε να αποφευχθεί η σύγχυση που επικρατούσε στο παρελθόν λ.χ. με την συμπλεκτική εφαρμογή και της κοινοτικής νομοθεσίας και της ημεδαπής

  • 29 Ιανουαρίου 2014, 19:18 | Λίλιαν Κοντού – Νομ. Σύμβουλος Air Liquide Eλλάς ΑΕ

    Δεδομένου ότι, στα Προεδρικά Διατάγματα που προβλέπονται στη διάταξη αυτή προφανώς θα περιληφθούν ρυθμίσεις για όλα τα διαδικαστικά θέματα σχετικά με την εφαρμογή του παρόντος νόμου, φρονούμε ότι θα πρέπει και τα Προεδρικά Διατάγματα να τεθούν στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης πριν την οριστικοποίηση και υπογραφή τους ώστε να έχουν οι ενδιαφερόμενοι έγκαιρα τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους και τις προτάσεις τους μέσα από την πείρα τους με την ενασχόλησή τους με τις δημόσιες συμβάσεις

  • 28 Ιανουαρίου 2014, 18:22 | αργυρης πλέσιας

    Η αναγκαιότητα έκδοση των τριών ΠΔ καθώς και των ΠΔ του άρθρου 161, ουσιαστικά καταδεικνύει την έλλειψη αναγκαιότητας του παρόντος σχεδίου νόμου. Πρακτικά καταργούνται οι 3316 και 3669 και αντικαθίστανται απο ΠΔ!!.