Αρθρο 65 – Πεδίο εφαρμογής

(άρθρο 67 οδηγίας 2004/18/ΕΚ)
1. Οι διαγωνισμοί μελετών οργανώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Τμήματος:
α) από τις αναθέτουσες αρχές που είναι κεντρικές κυβερνητικές αρχές, οι οποίες περιλαμβάνονται στο Παράρτημα IV του Προσαρτήματος Α, με βάση ένα κατώτατο όριο που ισούται με ή υπερβαίνει το ποσό των 130.000 ευρώ,
β) από τις αναθέτουσες αρχές, πλην εκείνων που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα IV του Προσαρτήματος Α, με βάση ένα κατώτατο όριο που ισούται με ή υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ,
γ) από όλες τις αναθέτουσες αρχές, με βάση ένα κατώτατο όριο που ισούται με ή υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ, όταν οι διαγωνισμοί μελετών αφορούν υπηρεσίες της κατηγορίας 8 του Παραρτήματος ΙΙ Α του Προσαρτήματος Α, υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών της κατηγορίας 5 των οποίων οι θέσεις στο CPV είναι ισοδύναμες με τους αριθμούς αναφοράς CPC 7524, 7525 και 7526, και/ή υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα ΙΙ Β του Προσαρτήματος Α.
2. Οι διατάξεις του παρόντος Τμήματος εφαρμόζονται:
α) στους διαγωνισμούς μελετών που διοργανώνονται στο πλαίσιο διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών,
β) στους διαγωνισμούς μελετών με βραβεία συμμετοχής ή/και καταβολή χρηματικού ποσού στους συμμετέχοντες.
Στις περιπτώσεις του σημείου α), ως κατώτατο όριο νοείται η εκτιμώμενη αξία εκτός ΦΠΑ της δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των ενδεχόμενων βραβείων συμμετοχής ή/και πληρωμής χρηματικού ποσού στους συμμετέχοντες.
Στις περιπτώσεις του σημείου β), ως κατώτατο όριο νοείται το συνολικό ύψος των εν λόγω βραβείων και ποσών, συμπεριλαμβανομένης της εκτιμώμενης αξίας εκτός ΦΠΑ της δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών που μπορεί να ανατεθεί αργότερα δυνάμει του άρθρου 39παράγραφος 3 του παρόντος νόμου, εφόσον η αναθέτουσα αρχή δεν έχει αποκλείσει μια τέτοιου είδους ανάθεση στην προκήρυξη διαγωνισμού μελετών.

  • 29 Ιανουαρίου 2014, 11:56 | poko

    Να καταργηθεί η δυνατότητα των ΟΤΑ Α’ βαθμού να εκπονούν μελέτες τεχνικών έργων. Έτσι σε συνδυασμό με το άνοιγμα των αμοιβών των μελετών δημοσίων έργων οι Δήμοι θα αναγκάζονται να αναθέτουν φθηνά τεχνικές μελέτες σε μελετητές δημοσίων έργων με αποτέλεσμα την καλύτερη ποιότητα της μελέτης που θα οδηγεί προφανώς σε καλύτερη ποιότητα τεχνικού έργου.
    Για λόγους ευελιξίας και για περιορισμένο ύψος προϋπολογισμού έργου (π.χ. για έργα με συνολικό προϋπολογισμό μέχρι 100.000 ευρώ ανα έτος) να επιτρέπεται η εκπόνηση μελέτης τεχνικού έργου από το Δήμο που δε θα ξεπερνά όμως κάθε φόρα κάποιο προϋπολογισμό π.χ. 20000 ευρώ. Έτσι στα πλαίσια του κατεπείγοντος ο Δήμος θα μπορεί να μελετήσει π.χ. πέντε έργα των 20000 ευρώ ανα έτος. Τα υπόλοιπα έργα του θα αναγκαστεί να τα αναθέσει με φθηνές τιμές, λόγω του ανοίγματος των αμοιβών, σε ιδιώτες μελετητές κατά προτίμηση από την ίδια γωεγραφική περιοχή. Ο Δήμος από τη μεριά του θα αφοσιωθεί στη διαχείριση των συμβάσεων.
    Το παραπάνω μέτρο θα αποδώσει αρτιότερες τεχνικές μελέτες, καλύτερη ποιότητα τεχνικών έργων ενεργοποιώντας το μεγάλο μελετητικό δυναμικό των Μηχανικών της Ελλάδας.