Άρθρο 01: Σκοπός

Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις
Α) της Οδηγίας 2013/34/ΕΚ σχετικά με «τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις και συναφείς εκθέσεις επιχειρήσεων ορισμένων μορφών, την τροποποίηση της οδηγίας 2006/43/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την κατάργηση των οδηγιών 78/660/EOK και 83/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου» (Ε.Ε. L 189 της 29ης Ιουνίου 2013) και συγκεκριμένα των άρθρων 19, 20, 29, 30, 35, 40, 45 αυτής τα οποία δεν ενσωματώθηκαν με τους ν. 4308/2014 (ΦΕΚ 251 Α’) & 4336/2015 (ΦΕΚ 94 Α’) και
Β) της Οδηγίας 2014/95/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (Ε.Ε. L 330/1 της 15ης Νοεμβρίου 2014) «για την τροποποίηση της οδηγίας 2013/34/ΕΕ όσον αφορά τη δημοσιοποίηση μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών και πληροφοριών για την πολυμορφία από ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις και ομίλους».

  • 31 Ιανουαρίου 2016, 23:08 | Konstantinos Savidis

    Το σχέδιο νόμου φαίνεται να είναι προς τις επιταγές της οδηγίας, με δύο παρατηρησεις.
    1. Ένας τόσο απαιτητικος νόμος δεν μπορεί να υλοποιηθεί από τα Επιμελητήρια τα οποία δεν εφαρμόζουν τον νόμο και ταλαιπωρούν μέρες, μήνες και χρόνια τους Επιχειρηματίες.
    2. Τις μεγάλες εταιρείες δεν θα τις παρακολουθεί κανείς; Αφού ο νόμος θέλει τόσα πολλά στοιχεία προς τι τόση φασαρία αν είναι να υποβάλλουν στοιχεία στο ΓΕΜΗ τα οποία αφού τα κρατήσουν 2-3 χρόνια στη σακούλα θα τα εμφανίσουν μετά;
    Νομίζω ότι εδώ δεν είναι σωστό. Μήπως και η ιστοσελίδα να μείνει για να βλέπουμε εμείς οι υπόλοιποι τις πράξεις των εταιρειών;

  • 29 Ιανουαρίου 2016, 20:05 | GRIGORIOS KAPSIS

    Αγαπητοί κύριοι,
    καταρχήν θα συμφωνήσω και εγώ με όλους για τον πολύ λιγο χρόνο που μας χορηγήσατε για να σχολιάσουμε το σχέδιο νόμου. Γνωρίζετε ότι αυτό το σχέδιο νόμου έχει κριθεί ως το σημαντικότερο σε τουλάχιστον 5 κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Γνωρίζετε ότι το σχέδιο ήταν σε διαβούλευση για ένα έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο; Γνωρίζετε ότι τα Σκανδιναβικά κράτη και τα κράτη της πρώην Βαλτικής Χερσονήσου έχουν διεξάγει αμέτρητα debate με τη συμμετοχή των Κυβερνήσεων επιχειρήσεων τοπικών κοινωνιών και ειδικών ομάδων για να δημιουργήσουν ένα ισορροπημένο νομοθέτημα και ακόμη διαβουλεύονται.
    Θα πρέπει λοιπόν να επεκτείνετε την διαβούλευση και να ακούστε τους πάντες. Διαφορετικά ας μην τον βγάζατε σε διαβούλευση γιατί εμείς που συμμετέχουμε στο επιχειρείν και είμαστε επιχειρηματίες θέλουμε να συμβάλουμε με τις παρατηρήσεις μας. Για αυτό άλλωστε καλείται διαβούλευση.
    Θα μπορούσα να πω ότι συμφωνώ με τα περισσότερα σχόλια και ειδικά με την ταλαιπωρία μας από το ΓΕΜΗ των Επιμελητηρίων. Ενώ στην αρχή χαρήκαμε ότι θα μπει ένα τέλος με το χαρτοβασίλειο των Νομαρχιών όχι γιατί δεν εξυπηρετούμαστε αλλά γιατί μία ηλεκτρονική διαδικασία είναι καλύτερη από μία χάρτινη 5 χρόνια μετά παρακαλάμε να γυρίσουμε στο παλιό καθεστώς. Μία βεβαίωση από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών θέλει 6 μήνες και την λαμβάναμε σε μία το πολύ σε δύο ημέρες. Μία ανακοίνωση ήθελε στην χειρότερη περίπτωση 15-20 ημέρες και αν όντως την βιαζόσουν την λάμβανες σε μια δυο μέρες. Στο Εμπορικό και Βιομηχανικο Επιμελητήριο Αθηνών έχουν σταματήσει στο 2013. Και αν ρωτήσεις και κάτι όχι μονο δεν ξέρουν αλλά σου λένε δικές τους νομοθετικές εκδοχές. Αν και έχουμε αποτανθεί στο Υπουργείο για βελτίωση της κατάστασης μέχρι σήμερα τα ΓΕΜΗ των Επιμελητηρίων μας κατατρώνε σιγά σιγά τα λιγοστά κέρδη των επιχειρήσεων μας. Και το παράδοξο είναι ότι είμαστε ταμειακά εντάξει μέχρι και σήμερα και στο ΓΕΜΗ και στο Επιμελητήριο ανακοίνωση όμως δεν έχουμε δει. Ακόμη και στην ΔΟΥ που υπαγόμαστε έχουν απελπιστεί μαζί τους που μας ζητάνε τα πρακτικά να τα καταχωρίσουν στο TAXIS χωρίς του ΓΕΜΗ τις ανακοινώσεις.

    Αυτό που εμάς ουσιαστικά απασχολεί στο σχέδιο αυτό είναι οι απαλλαγές που χορηγούνται στις μικρές επιχειρήσεις. Είμαστε σε μια που δύσκολη περίοδο και προσπαθούμε να επιβιώσουμε σε δύσκολες συνθήκες και οι απαλλαγές αυτές είναι σημαντικές για εμάς. Επίσης αυτό συνδυάζεται και με τον νόμο για τους ορκωτούς ελεγκτές για την προεραιτικότητα τους και είναι πολύ μεγάλη έμμεση οικονομική βοήθεια.
    Πράγματι τα κόστη τα 2 3 τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί σοβαρά από το καρκίνωμα των Εφημερίδων, του ΦΕΚ και ξέρουμε πόσο μεγάλη προσπάθεια έχει κάνει η Υπηρεσία των Ανωνύμων Εταιρειών στην πλατεία Κάνιγγος. Αν τέλος βρεθεί λύση και με τα Επιμελητήρια τότε όντως θα υπάρξει τελικά σημαντική βελτίωση.
    Τέλος υποβάλλω και μία πρόταση: Γιατί το ΓΕΜΗ να μην είναι στο TAXIS και όχι στα Επιμελητηρια αφού και εκεί τηρούνται τα στοιχεία των εκπροσώπων και των ισολογισμών και με μικρές προσαρμογές θα μπορούσε να γίνει που και η εξυπηρέτηση από τους Εφοριακούς είναι πολύ καλή;

    Με τιμή
    Γρηγόριος Καψής

  • 29 Ιανουαρίου 2016, 17:54 | Νικοκαος Παναγιωτιδης

    Θεωρουμε οτι το σχεδιο νομου ειναι το σημαντικοτερο απο πλευρας δημοσιοτητας των επιχειρησεων εδω και πολλα χρονια και μαλιστα συνδεεται στενα με τις οικονομικες καταστασεις. Ως εκτουτου ο χρονος ειναι πολυ λιγος και μαλιστα το σχεδιο θελει πολυ προσεκτικη μελετη σχετιζομενο παντα με το κειμενο των 2 οδηγιων. Η Ευρωπαιοι πολιτες φαινεται να περιμενουν παρα πολλα απο αυτες τις οδηγιες.Πιστευουμε οτι θα ηταν λογικο να δημοσιοποιειτο το σχεδιο μεσω ενος δελτιου τυπου για να γινει γνωστο. Μαλιστα δεν εγινε αναφορα ουτε στο Χρηματιστηριο ουτε στον τυπο ουτε σε εφημεριδα. Θα πρεπει να δωθει αρκετος χρονος σε φορεις πολιτες και επιχειρησεις να εκφραστουν.

  • 28 Ιανουαρίου 2016, 13:36 | Καλαμαράς Ευάγγελος

    Μέσα σε διάστημα τεσσάρων ημερών είναι αδύνατο να εξασφαλιστεί το απαραίτητο εύρος και η ποιότητα, σχολίων και προτάσεων για ένα από τα σημαντικότερα ίσως νομοσχέδια που θα καθορίσουν το αναπτυξιακό προφίλ της χώρας τα επόμενα χρόνια.

    Η διαδικασία διαβούλευσης κρίνεται τουλάχιστον προσχηματική.

  • 26 Ιανουαρίου 2016, 15:46 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Ο σκοπος του παροντος νομου ειναι η προσαρμογη της ελληνικης νομοθεσιας στις οδηγιες της ευρωπαικης ενωσης απο ορισμενες μεγαλες επιχ/σεις και ομιλους. Απο μονη της η οδηγια δειχνει την κατευθυνση του σκοπου της και ειναι λαθος ν’ επεκταθει η εφαρμογη της στις επιχ/σεις που δεν ειναι εισηγμενες στο χρηματηστηριο. Επισης και η εφαρμογη του ν.4308/14 ,οσο αφορα τη χρηση των ΕΛΠ απο τις επιχ/σεις ,χρειαζεται να καταργηθει διοτι αυξανει το κοστος χωρις κανενα οφελος για τις εταιρειες και την οικονομια. Οι μονοι που εχουν οφελος ειναι οι εισηγητες σεμιναριων,οι συγγραφεις βιβλιων ΕΛΠ ΚΑΙ οι ορκωτοι ελεγκτες.Ειναι ευκαιρια για το Υπουργειο ν’ αναθεωρησει τα θεματα που αναφεροντε ανωτερω,οπως το ιδιο διατηρησε το ΕΓΛΣ για τον προσδιορισμο της φορολογητεας υλης, να το διτηρησει και για τις μη εισηγμενες επιχ/σεις.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
    Ι.Ε.

  • Πρόκειται για ένα μεγάλο, σοβαρό «βήμα» στην κατεύθυνση της Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας, της Αειφορίας και της κατανόησης του σύγχρονου, διεθνοποιημένου ‘επιχειρείν», καθώς και των ευκαιριών του. Αποτελεί δε μια θαυμάσια ευκαιρία για όλες τις επιχειρήσεις που θα ενσωματώσουν τις διαδικασίες, στο βαθμό που τους αναλογεί, να βελτιώσουν τόσο τις εσωτερικές λειτουργίες, όσο και να να κατανοήσουν τις πραγματικές ανάγκες των συμμετόχων τους, πρόσφέροντας κι επενδύοντας πόρους σε ένα Αειφόρο, κοινό, Αύριο.
    Κωστής Κατσακιώρης
    Director,
    GLOBAL SUSTAIN