Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις
Α) της Οδηγίας 2013/34/ΕΚ σχετικά με «τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις και συναφείς εκθέσεις επιχειρήσεων ορισμένων μορφών, την τροποποίηση της οδηγίας 2006/43/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την κατάργηση των οδηγιών 78/660/EOK και 83/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου» (Ε.Ε. L 189 της 29ης Ιουνίου 2013) και συγκεκριμένα των άρθρων 19, 20, 29, 30, 35, 40, 45 αυτής τα οποία δεν ενσωματώθηκαν με τους ν. 4308/2014 (ΦΕΚ 251 Α’) & 4336/2015 (ΦΕΚ 94 Α’) και
Β) της Οδηγίας 2014/95/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (Ε.Ε. L 330/1 της 15ης Νοεμβρίου 2014) «για την τροποποίηση της οδηγίας 2013/34/ΕΕ όσον αφορά τη δημοσιοποίηση μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών και πληροφοριών για την πολυμορφία από ορισμένες μεγάλες επιχειρήσεις και ομίλους».
Άρθρο 01: Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02: Ετήσια έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου & Μη χρηματοοικονομική κατάσταση (άρθρα 19 & 19α Οδηγίας 2013/34/ΕΕ όπως προστέθηκε με περ. 1 άρθρου 1 Οδηγίας 2014/95/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03: Δήλωση Εταιρικής Διακυβέρνησης (άρθρο 20 Οδηγίας 2013/34/ΕΕ & παρ. 2 άρθρου 1 Οδηγίας 2014/95/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04: Ετήσια έκθεση διαχείρισης και μη χρηματοοικονομική κατάσταση επί ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων (άρθρα 29 Οδηγίας 2013/34/ΕΕ και 29α Οδηγίας 2013/34/ΕΕ ,όπως προστέθηκε με την Οδηγία 2014/95/ΕΕ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05: Γενική απαίτηση δημοσίευσης (Άρθρο 30, παρ. 1 άρθρου 32 Οδηγίας 2013/34/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06: Ευθύνη για την κατάρτιση και τη δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων και της έκθεσης διαχείρισης(Άρθρο 33 Οδηγίας 2013/34/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Έκθεση ελέγχου (Άρθρο 35 Οδηγίας 2013/34/ΕΕ)Άρθρο 07: Έκθεση ελέγχου (Άρθρο 35 Οδηγίας 2013/34/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08: Εκθέσεις πληρωμών σε κυβερνήσεις (Άρθρο 41, 42, 43, 44, 46 Οδηγίας 2013/34/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09: Καταργούμενες & Τροποποιούμενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Ιανουαρίου 2016, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Φεβρουαρίου 2016, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
6 Σχόλια 28 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14616 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Αναμόρφωση του πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση υπαλλήλων που χειρίζονται δημόσιες συμβάσεις, του πλαισίου για την προετοιμασία και την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων...
- Βιώσιμη ανάπτυξη, παραγωγικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας – Τροποποίηση διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη- και λοιπές διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Το σχέδιο νόμου φαίνεται να είναι προς τις επιταγές της οδηγίας, με δύο παρατηρησεις.
1. Ένας τόσο απαιτητικος νόμος δεν μπορεί να υλοποιηθεί από τα Επιμελητήρια τα οποία δεν εφαρμόζουν τον νόμο και ταλαιπωρούν μέρες, μήνες και χρόνια τους Επιχειρηματίες.
2. Τις μεγάλες εταιρείες δεν θα τις παρακολουθεί κανείς; Αφού ο νόμος θέλει τόσα πολλά στοιχεία προς τι τόση φασαρία αν είναι να υποβάλλουν στοιχεία στο ΓΕΜΗ τα οποία αφού τα κρατήσουν 2-3 χρόνια στη σακούλα θα τα εμφανίσουν μετά;
Νομίζω ότι εδώ δεν είναι σωστό. Μήπως και η ιστοσελίδα να μείνει για να βλέπουμε εμείς οι υπόλοιποι τις πράξεις των εταιρειών;
Αγαπητοί κύριοι,
καταρχήν θα συμφωνήσω και εγώ με όλους για τον πολύ λιγο χρόνο που μας χορηγήσατε για να σχολιάσουμε το σχέδιο νόμου. Γνωρίζετε ότι αυτό το σχέδιο νόμου έχει κριθεί ως το σημαντικότερο σε τουλάχιστον 5 κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Γνωρίζετε ότι το σχέδιο ήταν σε διαβούλευση για ένα έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο; Γνωρίζετε ότι τα Σκανδιναβικά κράτη και τα κράτη της πρώην Βαλτικής Χερσονήσου έχουν διεξάγει αμέτρητα debate με τη συμμετοχή των Κυβερνήσεων επιχειρήσεων τοπικών κοινωνιών και ειδικών ομάδων για να δημιουργήσουν ένα ισορροπημένο νομοθέτημα και ακόμη διαβουλεύονται.
Θα πρέπει λοιπόν να επεκτείνετε την διαβούλευση και να ακούστε τους πάντες. Διαφορετικά ας μην τον βγάζατε σε διαβούλευση γιατί εμείς που συμμετέχουμε στο επιχειρείν και είμαστε επιχειρηματίες θέλουμε να συμβάλουμε με τις παρατηρήσεις μας. Για αυτό άλλωστε καλείται διαβούλευση.
Θα μπορούσα να πω ότι συμφωνώ με τα περισσότερα σχόλια και ειδικά με την ταλαιπωρία μας από το ΓΕΜΗ των Επιμελητηρίων. Ενώ στην αρχή χαρήκαμε ότι θα μπει ένα τέλος με το χαρτοβασίλειο των Νομαρχιών όχι γιατί δεν εξυπηρετούμαστε αλλά γιατί μία ηλεκτρονική διαδικασία είναι καλύτερη από μία χάρτινη 5 χρόνια μετά παρακαλάμε να γυρίσουμε στο παλιό καθεστώς. Μία βεβαίωση από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών θέλει 6 μήνες και την λαμβάναμε σε μία το πολύ σε δύο ημέρες. Μία ανακοίνωση ήθελε στην χειρότερη περίπτωση 15-20 ημέρες και αν όντως την βιαζόσουν την λάμβανες σε μια δυο μέρες. Στο Εμπορικό και Βιομηχανικο Επιμελητήριο Αθηνών έχουν σταματήσει στο 2013. Και αν ρωτήσεις και κάτι όχι μονο δεν ξέρουν αλλά σου λένε δικές τους νομοθετικές εκδοχές. Αν και έχουμε αποτανθεί στο Υπουργείο για βελτίωση της κατάστασης μέχρι σήμερα τα ΓΕΜΗ των Επιμελητηρίων μας κατατρώνε σιγά σιγά τα λιγοστά κέρδη των επιχειρήσεων μας. Και το παράδοξο είναι ότι είμαστε ταμειακά εντάξει μέχρι και σήμερα και στο ΓΕΜΗ και στο Επιμελητήριο ανακοίνωση όμως δεν έχουμε δει. Ακόμη και στην ΔΟΥ που υπαγόμαστε έχουν απελπιστεί μαζί τους που μας ζητάνε τα πρακτικά να τα καταχωρίσουν στο TAXIS χωρίς του ΓΕΜΗ τις ανακοινώσεις.
Αυτό που εμάς ουσιαστικά απασχολεί στο σχέδιο αυτό είναι οι απαλλαγές που χορηγούνται στις μικρές επιχειρήσεις. Είμαστε σε μια που δύσκολη περίοδο και προσπαθούμε να επιβιώσουμε σε δύσκολες συνθήκες και οι απαλλαγές αυτές είναι σημαντικές για εμάς. Επίσης αυτό συνδυάζεται και με τον νόμο για τους ορκωτούς ελεγκτές για την προεραιτικότητα τους και είναι πολύ μεγάλη έμμεση οικονομική βοήθεια.
Πράγματι τα κόστη τα 2 3 τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί σοβαρά από το καρκίνωμα των Εφημερίδων, του ΦΕΚ και ξέρουμε πόσο μεγάλη προσπάθεια έχει κάνει η Υπηρεσία των Ανωνύμων Εταιρειών στην πλατεία Κάνιγγος. Αν τέλος βρεθεί λύση και με τα Επιμελητήρια τότε όντως θα υπάρξει τελικά σημαντική βελτίωση.
Τέλος υποβάλλω και μία πρόταση: Γιατί το ΓΕΜΗ να μην είναι στο TAXIS και όχι στα Επιμελητηρια αφού και εκεί τηρούνται τα στοιχεία των εκπροσώπων και των ισολογισμών και με μικρές προσαρμογές θα μπορούσε να γίνει που και η εξυπηρέτηση από τους Εφοριακούς είναι πολύ καλή;
Με τιμή
Γρηγόριος Καψής
Θεωρουμε οτι το σχεδιο νομου ειναι το σημαντικοτερο απο πλευρας δημοσιοτητας των επιχειρησεων εδω και πολλα χρονια και μαλιστα συνδεεται στενα με τις οικονομικες καταστασεις. Ως εκτουτου ο χρονος ειναι πολυ λιγος και μαλιστα το σχεδιο θελει πολυ προσεκτικη μελετη σχετιζομενο παντα με το κειμενο των 2 οδηγιων. Η Ευρωπαιοι πολιτες φαινεται να περιμενουν παρα πολλα απο αυτες τις οδηγιες.Πιστευουμε οτι θα ηταν λογικο να δημοσιοποιειτο το σχεδιο μεσω ενος δελτιου τυπου για να γινει γνωστο. Μαλιστα δεν εγινε αναφορα ουτε στο Χρηματιστηριο ουτε στον τυπο ουτε σε εφημεριδα. Θα πρεπει να δωθει αρκετος χρονος σε φορεις πολιτες και επιχειρησεις να εκφραστουν.
Μέσα σε διάστημα τεσσάρων ημερών είναι αδύνατο να εξασφαλιστεί το απαραίτητο εύρος και η ποιότητα, σχολίων και προτάσεων για ένα από τα σημαντικότερα ίσως νομοσχέδια που θα καθορίσουν το αναπτυξιακό προφίλ της χώρας τα επόμενα χρόνια.
Η διαδικασία διαβούλευσης κρίνεται τουλάχιστον προσχηματική.
Ο σκοπος του παροντος νομου ειναι η προσαρμογη της ελληνικης νομοθεσιας στις οδηγιες της ευρωπαικης ενωσης απο ορισμενες μεγαλες επιχ/σεις και ομιλους. Απο μονη της η οδηγια δειχνει την κατευθυνση του σκοπου της και ειναι λαθος ν’ επεκταθει η εφαρμογη της στις επιχ/σεις που δεν ειναι εισηγμενες στο χρηματηστηριο. Επισης και η εφαρμογη του ν.4308/14 ,οσο αφορα τη χρηση των ΕΛΠ απο τις επιχ/σεις ,χρειαζεται να καταργηθει διοτι αυξανει το κοστος χωρις κανενα οφελος για τις εταιρειες και την οικονομια. Οι μονοι που εχουν οφελος ειναι οι εισηγητες σεμιναριων,οι συγγραφεις βιβλιων ΕΛΠ ΚΑΙ οι ορκωτοι ελεγκτες.Ειναι ευκαιρια για το Υπουργειο ν’ αναθεωρησει τα θεματα που αναφεροντε ανωτερω,οπως το ιδιο διατηρησε το ΕΓΛΣ για τον προσδιορισμο της φορολογητεας υλης, να το διτηρησει και για τις μη εισηγμενες επιχ/σεις.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Ι.Ε.
Πρόκειται για ένα μεγάλο, σοβαρό «βήμα» στην κατεύθυνση της Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας, της Αειφορίας και της κατανόησης του σύγχρονου, διεθνοποιημένου ‘επιχειρείν», καθώς και των ευκαιριών του. Αποτελεί δε μια θαυμάσια ευκαιρία για όλες τις επιχειρήσεις που θα ενσωματώσουν τις διαδικασίες, στο βαθμό που τους αναλογεί, να βελτιώσουν τόσο τις εσωτερικές λειτουργίες, όσο και να να κατανοήσουν τις πραγματικές ανάγκες των συμμετόχων τους, πρόσφέροντας κι επενδύοντας πόρους σε ένα Αειφόρο, κοινό, Αύριο.
Κωστής Κατσακιώρης
Director,
GLOBAL SUSTAIN