Στην περ. γ) του δεύτερου εδαφίου του άρθρου 20 του ν. 5005/2022 (Α΄ 236), περί διασταυρωτικού ελέγχου, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο δεύτερο εδάφιο, α) οι λέξεις «η επιχείρηση» αντικαθίστανται από τις λέξεις «το έντυπο ή ο ηλεκτρονικός τύπος της επιχείρησης», β) οι λέξεις «τα δύο (2) έτη» αντικαθίστανται από τις λέξεις «για έξι (6) μήνες», γ) προστίθενται οι λέξεις «με την επιφύλαξη του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 8 και του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 14» και το άρθρο 20, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 20
Διασταυρωτικός έλεγχος
Η Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης δύναται να διενεργεί διασταυρωτικούς ελέγχους, οι οποίοι, ανάλογα με το αν η επιχείρηση είναι έντυπου η ηλεκτρονικού τύπου, δύνανται να είναι: α) επιτόπιοι, σε σημεία πώλησης και διάθεσης έντυπου τύπου ή β) διοικητικοί έλεγχοι ηλεκτρονικού τύπου μέσω διαδικτύου. Συγκεκριμένα:
α) Η Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, δύναται να διενεργεί ελέγχους σε κάθε χώρο πώλησης, διάθεσης, μεταφοράς έντυπου τύπου, προκειμένου να εξασφαλίζεται η συνεχής ορθή εφαρμογή των απαιτήσεων του παρόντος που αφορούν στην παραγωγή, κυκλοφορία, διακίνηση, επισήμανση του έντυπου τύπου, καθώς και την καταχρηστική ή μη ορθή χρήση του σήματος. Μετά το πέρας κάθε ελέγχου, συντάσσεται από τους αρμόδιους ελεγκτές πρακτικό ελέγχου, ανεξαρτήτως της διαπίστωσης ή μη συμμόρφωσης. Το εν λόγω πρακτικό συμπληρώνεται εις διπλούν και συνυπογράφεται από τον εκπρόσωπο της ελεγχόμενης επιχείρησης που παρίσταται, ο οποίος διατηρεί το δικαίωμα να εκθέσει τις επιφυλάξεις του, οι οποίες καταγράφονται στο πρακτικό ελέγχου. Άρνηση υπογραφής του τελευταίου δεν καθιστά άκυρη τη διαδικασία ελέγχου και η ελεγχόμενη επιχείρηση θεωρείται ότι έλαβε γνώση, η οποία καταγράφεται με ειδική μνεία περί αρνήσεως υπογραφής στο πρακτικό ελέγχου. Το ένα αντίτυπο του πρακτικού ελέγχου παραδίδεται στην επιχείρηση και το δεύτερο κατατίθεται στη Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης,
β) η Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης δύναται να διενεργεί ελέγχους ιστοσελίδων ή ιστοτόπων, προκειμένου να διασφαλίσει τη συνδρομή των προϋποθέσεων που τίθενται στο παρόν σχετικά με την πιστοποίηση μιας επιχείρησης ηλεκτρονικού τύπου,
γ) αν κατά τη διενέργεια των εν λόγω ελέγχων διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 4 και 10, η Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης τάσσει προθεσμία δέκα (10) ημερών στην ελεγχόμενη επιχείρηση για παροχή εξηγήσεων. Εφόσον οι εξηγήσεις κριθούν ανεπαρκείς, το έντυπο ή ο ηλεκτρονικός τύπος της επιχείρησης διαγράφεται από το αντίστοιχο Μητρώο, με απόφαση της Διεύθυνσης Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης, χάνει την πιστοποίηση των άρθρων 5 και 11 και δεν έχει δικαίωμα επανεγγραφής για έξι (6) μήνες που έπονται της διαγραφής του με την επιφύλαξη του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 8 και του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 14. Η απόφαση κοινοποιείται στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει η επιχείρηση.».
Επαναλαμβάνουμε τη διαφωνία μας για την επιεική ρύθμιση της δυνατότητας υποβολής αίτησης επανεγγραφής εντός 6 μηνών (αντί 2ετίας) σε περίπτωση διαγραφής από τα Μητρώα κατόπιν των διασταυρωτικών ελέγχων. Και σε αυτή την περίπτωση μάλιστα είναι ακόμη πιο επιβεβλημένη η αυστηρότερη ρύθμιση καθώς πρόκειται για προσπάθεια καταστρατήγησης του νόμου!