ΑΡΘΡΟ 22 Βοήθεια για τους αποδέκτες

1. Οι αποδέκτες υπηρεσιών στην Ελλάδα έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) γενικές πληροφορίες για τις ισχύουσες απαιτήσεις στα υπόλοιπα κράτη μέλη σχετικά με την πρόσβαση στις δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών και με την άσκηση των εν λόγω δραστηριοτήτων, ιδίως όσες αφορούν την προστασία των καταναλωτών·
β) γενικές πληροφορίες για τα μέσα έννομης προστασίας που έχουν στη διάθεσή τους σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ παρόχου και αποδέκτη·
γ) τα στοιχεία επικοινωνίας των ενώσεων ή οργανισμών, περιλαμβανομένων των κέντρων ενημέρωσης του δικτύου των ευρωπαϊκών κέντρων καταναλωτών, όπου οι πάροχοι ή οι αποδέκτες υπηρεσιών μπορούν να λάβουν πρακτική βοήθεια.
Εάν χρειασθεί, οι οδηγίες από τις Αρχές περιλαμβάνουν έναν απλό βήμα-προς-βήμα οδηγό. Οι πληροφορίες και η βοήθεια παρέχονται με σαφή και μη επιδεχόμενο παρερμηνείες τρόπο, είναι εύκολα προσβάσιμες εξ αποστάσεως ακόμα και με ηλεκτρονικά μέσα και επικαιροποιούνται συνεχώς.

2. Η υποχρέωση παροχής των πληροφοριών της παραγράφου 1 ανατίθεται στα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης.

3. Για την εκπλήρωση των απαιτήσεων που θεσπίζονται στην παράγραφο 1, το Ε.Κ.Ε. στο οποίο προσφεύγει ο αποδέκτης υπηρεσιών απευθύνεται, εφόσον είναι αναγκαίο, στον σχετικό φορέα του οικείου κράτους μέλους και προωθεί σε αυτόν τις πληροφορίες που του ζητούνται. Ο φορέας αυτός οφείλει να γνωστοποιήσει τις πληροφορίες που του ζητούνται το συντομότερο δυνατό στο αιτούν Ε.Κ.Ε., το οποίο τις διαβιβάζει στον αποδέκτη. Οι αρμόδιες αρχές των κρατών μελών αλληλοβοηθούνται και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να συνεργάζονται αποτελεσματικά μεταξύ τους. Σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι Αρχές θεσπίζουν τις πρακτικές ρυθμίσεις όπως ιδίως ερμηνευτικές εγκυκλίους και οδηγούς, που απαιτούνται για την εφαρμογή της παραγράφου 1.