Άρθρο 04: Χρόνος υποβολής

1. Οι καταστάσεις των φορολογικών στοιχείων του άρθρου 1 της παρούσας, ανεξάρτητα από την τήρηση απλογραφικών ή διπλογραφικών βιβλίων, υποβάλλονται μηνιαίως και μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα του μήνα που αφορούν, υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο.

2. Ως ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρησης αυτών στο σύστημα υποβολής καταστάσεων φορολογικών στοιχείων του δικτυακού τόπου της Γ.Γ.Π.Σ.

3. Η υποβολή εκπρόθεσμης ή διορθωτικής κατάστασης πραγματοποιείται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο στο διαδικτυακό τόπο της ΓΓΠΣ. Στην περίπτωση υποβολής διορθωτικής κατάστασης καταχωρούνται μόνο οι εγγραφές του πίνακα που τροποποιούνται.

  • 9 Ιουλίου 2013, 20:44 | Χρήστος Ποιητής

    Είναι αδόκιμο να καθορίζεται υποχρέωση κάθε μήνα για επιχείρηση που υποβάλλει ΦΠΑ κάθε τρίμηνο, επομένως η κοινή λογική επιβάλλει η υποβολή να ακολουθεί την υποβολή του ΦΠΑ, και για να μην συμπίπτει χρονικά και με το ΦΠΑ, καλύτερα να ήταν την τελευταία μέρα του μήνα που η επιχείρηση υποχρεούται να υποβάλλει περιοδική ΦΠΑ.

    Βέβαια, με μια καλύτερη σκέψη, αυτό δεν θα βοηθούσε, γιατί με αυτό τον τρόπο δεν θα ήταν δυνατές γρήγορα οι διασταυρώσεις, αφού δεν θα ήταν διαθέσιμα ολικά τα δεδομένα πριν την παρέλευση τριμήνου, επομένως, επιβάλλεται η υποβολή ανά τρίμηνο για όλους ανεξάρτητα το πότε υποβάλλει η κάθε επιχείρηση δήλωση ΦΠΑ και καλύτερα να ήταν η τελευταία μέρα του επόμενου μήνα από το τρίμηνο.

    Για να λειτουργήσει όμως το σύστημα και να βρει ανταπόκριση, απαιτούνται :

    1. Αξιοποίηση των δεδομένων. Άμεση διασταύρωση των στοιχείων και στοχευμένοι έλεγχοι σε όσους δεν έχουν υποβάλλει δηλώσεις ΦΠΑ, όπως θα προκύπτει από το πληροφορικό σύστημα. Να υπάρχουν ελεγκτές που να είναι εστιασμένοι σε αυτό το target group. Επί 30 χρόνια και πλέον υποβάλλονται συγκεντρωτικές καταστάσεις και οι φορολογικές αρχές ουδέποτε έχουν δώσει την αίσθηση στον φορολογούμενο ότι τα δεδομένα του αξιοποιούνται.

    2. Το πρώτο διάστημα λειτουργίας να προγραμματιστούν αυτοματοποιημένα μηνύματα που να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στις επιχειρήσεις που παρουσιάζουν ασυμφωνίες στις καταστάσεις τους και να δίνεται η δυνατότητα για τροποποίηση των υποβληθέντων καταστάσεων, για ένα διάστημα χωρίς κυρώσεις.

    3. Εφ’όσον υποβάλλονται οι παραπάνω καταστάσεις που θα περιλαμβάνουν και παραλήπτες εξωτερικού, θα πρέπει να εξετασθεί σοβαρά το ενδεχόμενο να μην υποβάλλονται οι πίνακες ενδοκοινοτικών παραδόσεων και αποκτήσεων. Αποτελούν περιττό κόπο, χωρίς να κερδίζει τίποτα καινούργιο η φορολογική διοίκηση, αφού οι πληροφορίες αυτές υποβάλλονται ήδη ή θα πρέπει να καταργηθούν οι καταστάσεις VIES ή θα πρέπει να μην υποβάλλονται καταστάσεις αναλυτικές για τις εξαγωγές και τις εισαγωγές και τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές.

    4. Στο σημείο αυτό, και επειδή μίλησα για εισαγωγές και ενδοκοινοτικές αποκτήσεις θα πρέπει να διευκρινηστεί πολύ καλά το θέμα του ποιά αξία θα περιλαμβάνεται στις καταστάσεις και πως θα υπολογίζεται αυτή η αξία αν είναι εκφρασμένη σε ξένο νόμισμα, προφανώς με κάποια παραπομπή στο ίδιο σύστημα που ισχύει για τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές.

    5. Θα πρέπει να γίνει απόλυτα σαφές, ποιοί είναι οι υπόχρεοι και ποιές συναλλαγές υπάγονται στην υποχρέωση να συμπεριληφθούν στις καταστάσεις ή όχι. Ασάφειες και ερωτήματα αν οι δαπάνες ΔΕΗ μπαίνουν ή δεν μπαίνουν, τα τηλεφωνικά στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, αν μπαίνει το τέλος κινητής τηλεφωνίας ή όχι, αν μπαίνουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, ζωής προσωπικού, ζημιών, πυρός, ΙΧ αυτοκινήτων της επιχείρησης, αν μπαίνει η αξία μόνο των ασφαλίστρων ή αν μπαίνει και το δικαίωμα συμβολαίου ή όχι, ή ο ΦΚΕ ή το χαρτόσημο.

    6. Να εκδοθεί μία εγκύκλιος, ένας οδηγός, να δημοσιευθεί στο διαδίκτυο και να γίνει πρόβλεψη ότι θα ισχύει τουλάχιστον για την επόμενη 10ετία.

    Αυτά τα ολίγα με εκτίμηση και με την ελπίδα να λειτουργήσουν επιτέλους κάποια πράγματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Επιτυχία στο κράτος, σημαίνει επιτυχία του συστήματος και μόνο μέσα από τη συλλογική επιτυχία μπορούμε να ελπίσουμε σε καλύτερες μέρες. Καιρός να αρχίσουμε να χτίζουμε σύστημα που να λειτουργεί για το συμφέρον των πολλών, αλλά προσοχή … αυτή τη φορά να λειτουργήσει.

  • 9 Ιουλίου 2013, 18:17 | ΚΟΛΙΑΝΤΖΑΚΗ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ

    Προσωπικά σαν υπάλληλος δεν μπορώ να καταλάβω την χρησιμότητα της υποβολής των καταστάσεων σε μηνιαία βάση. Αντίθετα μπορώ να καταλάβω την extra δουλειά που θα μου προστεθεί. Πρακτικά θεωρώ ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο, ειδικά αν μπαίνεις στην διαδικασία να κάνεις συμφωνία πριν υποβάλεις τα δεδομένα σου (οπότε αυτό συνεπάγεται αρκετές εργατοώρες στο τηλέφωνο )και ειδικά αν έχεις συναλλαγή με το δημόσιο.

  • 9 Ιουλίου 2013, 17:40 | Γιώργος

    Είστε εκτός τόπου και χρόνου!! Το φορολογικό μας σύστημα πάσχει από ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ.
    Το μέτρο αυτό συμβάλει στην ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ!! Αν είναι να στέλνει κάθε μήνα η εταιρεία μια κατάσταση που έστελνε με κόπο κάθε χρόνο.. το κλείσαμε το μαγαζί!! Απλοποιήστε τα πράγματα!!
    Μόνο με πλήρη μηχανογράφηση και σύγχρονες ΕΑΦΔΣΣ που θα αποστέλλουν αυτόματα κάθε ΜΉΝΑ (ΑΦΜ Κ.ΑΞΙΑ + ΦΠΑ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΜΕ (-) ΤΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΑ-ΑΚΥΡΩΤΙΚΑ) θα λυθεί το πρόβλημα. Και όταν λέμε αυτόματα ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ. Κάθε 1 του μήνα.
    Την επεξεργασία και την διασταύρωση να την κάνει το σύστημα Του υπουργείου οικονομικών.

  • 9 Ιουλίου 2013, 16:35 | Ακης

    Ε μα έτσι είναι λοιπόν ακόμη μετά από χρόνια και παρά τις εξαγγελίες για αλλαγές.
    Όσοι νομοθετούνε δεν έχουν ΚΑΜΜΙΑ μα ΚΑΜΜΙΑ σχέση με το επάγγελμα, γιαυτό και αυτές οι αποφάσεις.
    Από τρίμηνη ενημέρωση βιβλιων σύμφωνα με τον ΚΦΑΣ πάμε πάλι δλδ σε ανα μήνα…
    Πότε επιτέλους θα δείτε τους λογιστές ως ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ σας και όχι ώς πιόνια σας?
    Για ποια απλοποίηση διαδικασιών μιλάτε?
    Για τις 10 νέες καταστάσεις που έχουν προστεθεί σε σχέση με παλιά?
    Συγκεντρωτικές τιμολογίων ανα ΜΗΝΑ?που ακούστηκε αυτό?
    Άντι να γίνει σύνδεση ταμειακών και απευθείας απόδοση φπα χωρίς να ενημερώνουμε βιβλία με Ζ και απευθείας ενημέρωση του ταξις με την ηλεκτρονική έκδοση τιμολογίων για διασταύρωση…

  • 9 Ιουλίου 2013, 16:13 | Falbala

    ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΘΕ ΩΡΑ; η ΚΑΘΕ ΛΕΠΤΟ;

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ!!!

    ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΚΦΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΛΠ ΚΛΠ

    Αφού ολα είναι τόσο απλά γιατί επιμένετε να τα κάνετε τόσο δύσκολα; Μήπως για να υπάρχουν και να συντηρούνται χιλιάδες άχρηστες θέσεις κρατικοδίαιτων γραφειοκρατών;

    Φτιάξτε ένα απλό φορολογικό κωδικοποιημένο σύστημα χωρίς παραθυράκια και εγκυκλίους πολυγραφημένες απο την εποχή του πολύγραφου!!! χωρίς παραπομπές και εδάφια και νομοθετήσεις δι εγκυκλίων!
    Ετοιμάστε ένα σταθερό και αμετάβλητο πλαίσιο μιά σταθερή ηλεκτρονική πλατφόρμα και αφήστε μας να δουλέψουμε αφήστε τις επιχειρήσεις να παλαίψουμε την έξοδό μας απ την κρίση εργαζόμενοι όχι συμπληρώνοντας ξανα και ξανα τα ίδια έγγραφα για να καταλάβουν-ξεχειλίσουν επι δεκαετία νοικιασμένες αποθήκες των ΔΟΥ και τελικά να καταλήξουν στους κλιβάνους ανακύκλωσης!

    Τι ζητάμε; ένα σταθερό σύστημα για να κάνουμε προβλέψεις 5ετίας ή 10ετίας όχι διμηνίας και τριμηνίας που κάνουμε τώρα.
    Ξέρετε πόσες επιχειρήσεις δεν συστάθηκαν ποτέ γιατί δεν έχουμε σταθερό φορολογικό; Ξέρετε σίγουρα!

  • 9 Ιουλίου 2013, 16:20 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΝΤΗΣ

    Είναι αδύνατον να συγκεντωθούν τα στοιχεία σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Θα προκύψουν τεράστια προβλήματα και μεγάλος αριθμός συμπληρωματικών – τροποποιητικών δηλώσεων τους επόμενους μήνες εφαρμογής του μέτρου, χιλιάδες εργατοώρες θα χαθούν για να μπορούν να συμφωνούν τα λογιστήρια τις μηνιαίες συγκεντρωτικές. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι παραγωγικό το μέτρο

  • 9 Ιουλίου 2013, 15:16 | Δημητρης

    Μη κατανοώντας τις μέχρι τώρα αλλαγές σε χρόνους και προθεσμίες (και άρα θεωρώ ότι γίνονται για πρόστιμο) προτείνω στο Υπουργείο Οικονομικών το εξής: Αν κατά τη διάρκεια της αντιπαραβολής τιμολογίων μεταξύ δύο η περισσοτέρων επιχειρήσεων ή ασυμφωνίας αξιών πωλήσεων βάσει παραστατικών από μία επιχείρηση που τα έχει υποβάλλει ετήσια, πιστοποιηθεί παράβαση ή ασυμφωνία, τότε και μόνο τότε να καλείται εκείνη η επιχείρηση να αποδείξει τον όγκο των συναλλαγών της με τα παραστατικά. Αν πάλι δεν μπορεί ή δεν το κάνει τότε να υποχρεώνεται σε μηνιαία ή έστω τριμηνιαία υποβολή καταστάσεων. Πιο απλά : Ελέγξτε κ.κ. ελεγκτές σε αντιπαραβολή τα μέχρι σήμερα υποβληθέντα στοιχεία και συγκεντρωτικές καταστάσεις και όποιον «τσακώνετε» να έχει κάνει «λάθος» ή λάθος, του επιβάλλετε την ποινή της εξοντωτικής μηνιαίας καταχώρησης πέραν των προστίμων. Ο «κυρ Πέτρος της γειτονιάς» που τα έχει καταθέσει όλα σωστά μέχρι σήμερα και έχει εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του τι φταίει να πληρώνει παραπάνω την ίδια σωστή δουλειά σε έναν λογιστή?
    Πότε θα αρχίσετε εκεί στο Υπουργείο να καταλαβαίνετε ότι κάποια πράγματα πρέπει να γίνονται για αν έχουν αποτέλεσμα και όχι γιατί αλλάζει η εκάστοτε ηγεσία και πρέπει να δείξουμε ότι κάνουμε δουλειά?

  • 9 Ιουλίου 2013, 15:07 | ΕΤ

    ΤΟ ΘΕΜΑ Κ ΠΑΛΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΦΟΡΤΩΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ Η ΟΠΟΙΑ Δ Ε Ν
    Α Μ Ο Ι Β Ε Τ Α Ι ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΧΡΟΝΙΚΑ!!
    ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΒΡΕΘΕΙ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΘΕΣΗ.

  • 9 Ιουλίου 2013, 15:51 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Οπως έχουν παρατηρήσει κι άλλοι συνάδελφοι, δεν επαρκεί ο χρόνος που έχουμε κάθε μήνα για την διεκπεραίωση όλων αυτών των εργασιών. Οι επιχειρήσεις απευθύνονται σε λογιστές/λογιστικά γραφεία, τα οποία πληρώνονται κάθε μήνα και λιγότερα για την αυξημένη εργασία που κάνουν. Αδυνατώ να αναλάβω ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ την εργασία σε μηνιαία βάση και αδυνατώ να προσλάβω επιπλέον προσωπικό. Έχουμε μετατρέψει τα γραφεία μας ΜΙΝΙ-ΚΕΠ, όπου όλοι μας τηλεφωνούν από το πρωί μέχρι το βράδυ για να κάνουμε εργασίες που μέχρι πρότινος τους τις προσέφερε το ίδιο το κράτος. Μην έχετε την εντύπωση ότι χρεώνουμε αυτή τη δουλειά, διότι οι πελάτες είναι άνθρωποι με τους οποίους συνεργαζόμαστε χρόνια και αδυνατούν πλέον να φέρνουν σε πέρας τα καθημερινά τους έξοδα. Αποτέλεσμα θα είναι λοιπόν να φορτωθούμε άλλη μία αγκαρία (η οποία παρεπιμπτόντως δεν θα προσφέρει τίποτε ουσιώδες) και τα λάθη και οι ελλείψεις κατά την εκτέλεσή της να μας φορτώσουν με πρόστιμα που οι πελάτες θα ζητούν από εμάς να πληρώσουμε….ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ!!!…μπορείτε να το καταλάβετε???….

  • 9 Ιουλίου 2013, 15:11 | χρηστος

    Απλήρωτος από τους περισσότερους πελάτες εδώ και σχεδόν 2 χρόνια.
    Επιτακτική ανάγκη για αστική ασφάλιση καθώς οι νομοθεσία αλλάζει όσο εύκολα είναι τα twit
    Μέσα σε 1 ½ μήνα πρέπει να πραγματοποιήσουμε εργασίες που κανονικά γινόντουσαν μέσα σε 3.
    Διακοπές έστω και στο σπίτι μας (καθώς χρήματα δεν υπάρχουν) , φέτος με τις φαϊνείς σας ιδέες μας τις στερήσατε. (αλήθεια φορολογούμενο στις 12/8 που θα τον βρούμε για να ζητήσουμε στοιχεία να υποβάλλουμε την δήλωση του? Και μην μου πείτε στο κινητό γιατί με 20 ευρώ/ δήλωση με απόδειξη , τα χρήματα δεν φτάνουν ούτε για το χαρτί που εκτυπώνουμε……)
    Και τώρα μας ζητάτε να υποβάλλουμε κάθε μήνα καταστάσεις ΚΕΠΥΟ.
    1ον ακυρώνεται τον ΚΦΑΣ και τις προθεσμίες εκτύπωσης των βιβλίων, καθώς θα πρέπει να γίνεται μηνιαία.
    2ον το κόστος αυτό ποιος θα το καλύψει? Γιατί οι πελάτες αδυνατούν…..
    3ον το αρχικό σκεπτικό σας είναι σωστό, αλλά η υλοποίηση του θα μπορούσε να γίνει σε χώρες όπως η αγγλία όπου οι μικρομεσαίοι (99% των επιτηδευματιών της Ελλάδος) δεν υποχρεώνονται καν στην τήρηση βιβλίων και φπα καταβάλλουν κατά αποκοπή.
    Αυτά τα ολίγα, συνεχίζω προσπαθώντας να προλάβω τις προθεσμίες σας, και να στείλω ΑΠΔ, ΦΜΥ, ΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΦΜΥ, ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΕΠΥΟ, να ενημερώσω βιβλία, να συντάξω/υποβάλλω δηλώσεις ΦΠΑ, να ελέγξω τα ε2 με τα ε9 (όταν δουλεύει η εφαρμογή) να μετρήσω αποδείξεις, να στείλω δηλώσεις και στο τέλος να ακούσω από τον πελάτη , δεν έχω χρήματα γιατί πληρώνω τις περσινές σας δόσεις……….
    Κάντε όλα αυτά ΚΥΡΙΟΙ μέχρι τις 22/7 απλήρωτοι και μετά το ξανασυζητάμε…..

  • 9 Ιουλίου 2013, 15:31 | Βασίλης

    Έχετε συνειδητοποιήσει ότι αυτό το μέτρο είναι ανεφάρμοστο από χρονική άποψη.Δεν υπάρχει πιθανότητα οι λογιστές-φοροτεχνικοί να καταφέρουν να φέρνουν εις πέρας όλον αυτόν τον όγκο εργασίας?
    εκτός αν θέλετε να γεμίσετε τα αρχεία σας με λανθασμένες εγγραφές για να ρίχνετε πρόστιμα,καθώς τίποτα δεν πρόκειται να βγάλετε από αυτή τη διασταύρωση.Τίποτα τουλάχιστον που να δικαιολογεί τον χαμό και το κόστος που θα δημιουργηθεί.
    Μια και μιλάμε για κόστος, και επειδή αυτό θα πρέπει να υπολογίζεται με βάση το συνολικό κόστος που επιφέρει στην κοινωνία υπολογίστε τα εξής:
    α)Κόστος ανθρωποώρας και ευκαιρίας λογιστών-φοροτεχνικών
    β)Κόστος ευκαιρίας από χρονική και χρηματική άποψη των επιχειρήσεων
    γ)Κόστος ελεγκτών με το ασχολούνται με λανθασμένες διασταυρώσεις που έχουν γίνει λόγο των παραγόντων που αναφέρονται παραπάνω

    Μιλάτε επίσης για ένα μέτρο του οποίου η χρησιμότητα είναι υπό αμφισβήτηση ακόμα και σε ετήσια βάση που συμβαίνει τώρα.Σοβαρευτείτε.τίποτα δεν πρόκειται να βγάλετε από τέτοιες χαζομάρες.
    Αν θέλετε να καταπολεμήσετε τη φοροδιαφυγή διαβουλευτείτε πρώτα από όλα με τους Λογιστες-Φοροτεχνικούς αυτής της χώρας που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα τι συμβαίνει στην αγορά.

    Υ.Γ.Ο συνάδερφος Γιάννης με το σχόλιο του επισημαίνει καλύτερα από τον οποιονδήποτε την ανεπάρκειά σας:
    «Θεωρώ πως στην παράγραφο 1 πρέπει να γίνει τροποποίηση ως προς τον χρόνο υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων των απλογραφικών βιβλίων ή να γίνει τροποποίηση του χρόνου ενημέρωσης του ΚΦΑΣ. Με βάση αυτή την διάταξη ακυρώνεται πρακτικά ο ΚΦΑΣ ως προς την προθεσμία ενημέρωσης των απλογραφικών βιβλίων που είναι η ημερομηνία υποβολής του ΦΠΑ και αφορά τρίμηνο.»

  • 9 Ιουλίου 2013, 14:01 | Νικόλαος Καραδημήτρης

    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Θεωρώ ως παρανοικό :
    Α. Την υποβολή κάθε μήνα
    Β. Τις απαιτήσεις του τρόπου καταχώρησης
    Γ. Την ανεπάρκεια του μηχανισμού να σκεφτεί κάτι άλλο
    και τέλος
    Θεωρώ παρανοικούς και όλους εμάς που απλώς το συζητάμε.

    Τα κόστη, και οι παρενέργειες θα είναι τρομερά δυσανάλογα του αποτελέσματος.

    Τέλος μία πρόταση προς το Υπουργείο αν τελικά παραμείνει η διάταξη.

    Αν θέλετε κάθε μήνα τις συγκεντρωτικές τότε να υποβάλλονται
    μόνο για τις πωλήσεις.

    Τουλάχιστον όλοι είμαστε σίγουροι για τις πωλήσεις γιατί τα τιμολόγια εκδίδονται από τους πελάτες και έχουμε άποψη.

    Για τις αγορές-δαπάνες ας παραμείνει ετήσιο.

  • 9 Ιουλίου 2013, 13:35 | ΑΝΤΩΝΗΣ

    Αξιότιμε κ. Γενικέ
    Αναρωτιέμαι γιατί στις άλλες χώρες που δεν υπάρχει αυτό το μέτρο αντιμετωπίζεται η φοροδιαφυγή χωρίς όλο αυτό το γραφειοκρατικό κόστος. Η μηνιαία διασταύρωση σε τι διαφέρει από την ετήσια εκτός από τη συχνότητα; Εξαντλήσατε τους ελέγχους από τις ετήσιες καταστάσεις άραγε;
    Διασταυρώσατε τις αμοιβές από τα ελευθέρια επαγγέλματα;Διασταυρώσατε τις υψηλές καταθέσεις από τις τράπεζες με τα στοιχεία από τις δηλώσεις;Μήπως υποχρεώσατε το πόθεν έσχες να υποβάλλεται ηλεκτρονικά ώστε με μιά εντολή να διασταυρώνονται τα πάντα αντί να υποβάλλεται χειρόγραφα και στοιβάζονται οι δηλώσεις πόθεν έσχες στα αρχεία; Συνδέθηκαν οι επαγγελματικές μισθώσεις με ενάρξεις στην ΔΟΥ ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο χρησιμοποίησης επαγγελματικών χώρων χωρίς ποτέ να γίνεται έναρξη στη ΔΟΥ;
    Θα μπορούσα να αναφέρω πλήθος ακόμη περιπτώσεων όπου το κράτος αφήνει πόρτες ανοικτές και όχι απλά παράθυρα. Όσο όμως η λογική του κράτους που εσείς διαχειρίζεστε στο υπουργείο παραμένει στη λογική είσπραξης προστίμων δεν θα αλλάξει τίποτε ούτε με αυτό που θέλετε να κάνετε.
    Δεν θα βοηθήσει σε τίποτα η μηνιαία υποβολή συγκεντρωτικών το κράτος παρά μόνο θα προσθέσει φόρτο εργασίας στα ήδη υπερφορτωμένα λογιστήρια.
    Θα σας πρότεινα κ. Γενικέ για να μην σας κουράζω με όλα τα παραπάνω:
    1.Να καταργηθούν άμεσα οι τίτλοι των παραστατικών που σήμερα είναι αμέτρητοι (έχουμε ΑΠΥ,ΤΠΥ,ΤΔΑ,Τιμ.Πώλησης, Φορτωτική, κλπ) και να καθιερωθεί όπως και στο εξωτερικό ο τίτλος Τιμολόγιο (Invoice)για όλες τις συναλλαγές ξεκάθαρα και η απόδειξη για την Ταμειακή.
    2 Για την θεώρηση τιμολογίων:Τα μηχανογραφημένα αν θέλετε να συνεχίσουν ως έχουν με τους ΕΑΦΔΣΣ ή εναλλακτικά – και το ίδιο να ισχύει για τα χειρόγραφα κάθε μπλόκ τιμολογίου πριν τη χρησιμοποίησή του να δηλώνεται στο TAXIS η αρίθμησή του,να εκτυπώνεται η βεβαίωση και να επισυνάπτεται στο μπλόκ. Αντίστοιχα λοιπόν με την θεώρηση χωρίς την διάτρηση όμως.Έτσι λοιπόν μπορείτε να παρακολουθείτε τα παραστατικά των επιτηδευματιών χωρίς τον κίνδυνο να χρησιμοποιεί ο κάθε ένας ότι θέλει και να αποφευχθεί η μηνιαία υποβολή συγκεντρωτικών που πραγματικά δεν θα βοηθήσει πουθενά.
    Νομίζω ότι η απλοποίηση του συστήματος θα βοηθήσει να επικεντρωθείτε σε σημαντικότερους ελέγχους.
    Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας

  • 9 Ιουλίου 2013, 12:49 | ΝΙΚΟΣ

    δεν παει αλλο! ας βγει καποιος να μου εξηγησει οι μηνιαιες καταστασεις που θα βοηθβησουν στην καταπολεμηση της φοροδιαφυγης και την αυξηση των δημοσιων εσοδων.ποιος, καθε μηνα θα επεξεργαζεται, τα εκκατομυρια των στοιχειων που θα στελνονται? εδω της ετησιες δεν τις κοιταει κανεις, της μηνιαιες θα κοιτανε?μονο για τα προστιμα το κανετε, ενα τιμολογιο που θα ερθει καθυστερημενο και θα περαστει μεταχρονολογημενο στον επομενο μηνα οταν ερθει ενας ελεγχος να σου βαλει κατευθειαν το προστιματακι.καταργησαμε τον ΚΒΣ και τα θεωρημενα βιβλια ταχατες αλλα βρηκαμε αλλο τροπο να βαζουμε τα προστιματα, γιατι αυτο με τις μηνιαιες καταστασεις μην μου πειτε οτι ειναι κατι το διαφοερικο απο τηνη υποχρεωση που ειχαμε να τυπωνουμε καθε μηνα θεωρημενα βιβλια. ολα στο ποδι, νομοι και εγκυκλιοι της πλακας,εμπαιγμος και κοροιδια και ενας κλαδος αυτος των λογιστων να κοντευει να λαλησει.

  • 4 Ιουλίου 2013, 16:58 | Νικος Παπαδοπουλος

    Ο χρονισμος «ανα μηνα» ειναι εξαιρετικα πυκνος. Δεν μπορει καποιος ουτε να αρρωστησει για λιγο η να λειψει εκτος εδρας χωρις να προγραμματισει χρονο για τις καταστασεις. Ανεβαζει αδικαιολογητα το κοστος διαχειρισης για τις μικρομεσαιες, ενω την ιδια στιγμη η Κοινοτητα προτεινει απλοποιηση των διαδικασιων και υποχρεωσεων για τις μικρομεσαιες. Δεν μπορουμε να ειμαστε καθε τρεις βδομαδες με το αγχος «υποβληθηκαν?»
    Καντε το εστω μαζι με την δηλωση ΦΠΑ. Γιατι να ειναι ξεχωριστα?

  • 4 Ιουλίου 2013, 09:18 | ΑΣΤΗΘΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Eδώ δεν υπάρχει η οικονομική ευχέρεια να υποβληθούν μιά φορά τον χρόνο
    που θα βρεθούν τα χρήματα να υποβάλλεται κάθε μήνα?
    Τώρα που υποβάλλονται τις ελέγχει κανείς?αμφιβάλλω.Οι νόμοι υπάρχουν απλά δεν τηρούνται η τηρούνται για μερικούς.

  • 3 Ιουλίου 2013, 09:11 | Νικος

    Μα καθε μηνα;;;; Τι κερδιζετε με το καθε μηνα σε σχεση με το καθε χρονο; Ουτα να αρωστησουμε δεν θα μπορεσουμε, ουτε να λειψουμε για λιγο. Αλλη δουλεια δεν εχουμε να κανουμε απο το να ειμαστε καθε λιγο στην εφορια (η να καταχωρουμε στις ιστοσελιδες της). Ειναι πολυ πιεστικο για τους μικρους επαγγελματιες. Ανεβαζει το χρονο λογιστικης απασχολησης και το σχετικο κοστος χωρις κανενα λογο. Στην Κοινοτητα συζητανε για απλοποιημενο καθεστως για τις μικρομεσαιες. Επιπλεον εχετε καθιερωσει παμπολες νεες υποχρεωσεις. Δειξτε λιγη λυπηση.
    Ας γινει εστω ανα τριμηνο, μαζι με το φπα.

  • 3 Ιουλίου 2013, 07:02 | ΣΠΑΝΟΜΑΡΚΙΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

    Αυτό δεν μπορεί να γίνει από τις επιχειρήσεις που δεν έχουν οργανωμένο λογιστήριο. Μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να ανταπεξέλθουν.
    Αν θεωρήτε ότι θα κάνετε τους επαγγελματίες λογιστές άμισθους σκλάβους τότε δεν είστε στα καλά σας.
    Το μόνο που θα προσφέρει η διάταξη είνι ένα μεγάλο αριθμό προστίμων που απ΄ότι φαίνεται είναι και ο σκοπός της.

  • 26 Ιουνίου 2013, 20:42 | ΝΙΚΗΤΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ

    Αυτό είναι που θα μειώναμε τη γραφειοκρατία με τον νέο ΚΦΑΣ ; Είναι η εποχή του internet και τελικά δεν έχει αλλάξει τίποτα απολύτως από την εποχή που δεν υπήρχαν Η/Υ! Σίγουρα όλα αυτά γίνονται για έλεγχο της φοροδιαφυγής αλλά έλεος πλέον, αντί οι επιχειρηματίες (μικροί ή μεγάλοι) να ασχολούνται πως θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους ή πως θα κρατηθούν ζωντανοί σε μία αγορά που κρέμεται από μια κλωστή, ασχολούνται κάθε μέρα με το να μην χρεωθούν με πρόστιμα είτε από την Εφορία, από το ΙΚΑ, από το ΓΕΜΗ (μεγάλη επιτυχία) κλπ. Ακόμα και η πιο μικρή επιχείρηση χρειάζεται οικονομικό σύμβουλο, λογιστή, δικηγόρο κ.λ.π. για να λειτουργήσει.

    Νομίζω κύριοι ότι θα πρέπει να δείτε τι πραγματικά συμβαίνει έξω στην αγορά και να μην παίρνετε αποφάσεις έτσι απλά. Είναι διαφορετικά στη θεωρία και πολύ διαφορετικά στη πράξη.

    Με εκτίμηση
    Νικήτας Γιαλούρης

  • 26 Ιουνίου 2013, 17:22 | AM

    ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΣΥΝΤΑΣΣΟΥΜΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΙΑ.

  • 26 Ιουνίου 2013, 17:54 | ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

    Έχετε σκεφθεί πόσο όγκο εργασίας φορτώνετε στο ήδη εξαιρετικά περιορισμένο χρονικά και ήδη εξοντωτικά βεβαρημένο πλαίσιο ;

  • 26 Ιουνίου 2013, 15:06 | Antonis Koronaios

    θα πρεπει να εξηγησετε γιατι θεωρειτε οτι κατι τετοιο θα πρεπει να γινεται σε μηνιαια βαση. Η επιπλεον εργασια που πρεπει να γινει απο τους εργαζομενους στα λογιστηρια των εταιριων ειναι πολλη και το αποτελεσμα εξαιρετικα αμφοβολο.

  • 26 Ιουνίου 2013, 12:31 | GEORGIA

    Κάποιος ίσως πρέπει να σας ενημερώσει εκεί στο υπουργείο ότι εμείς οι λογιστές δεν είμαστε άμισθοι υπάλληλοι σας, για να κάνουμε τη δουλειά που εσείς υποχρεούστε και είστε ανίκανοι να φέρετε εις πέρας. Αφού οι επαγγελματικές μας οργανώσεις είναι και αυτές ανίκανες να εκπροσωπήσουν την οργή που νιώθουν οι επαγγελματίες λογιστές για τα καθημερινά νέα μέτρα και νέες αποφάσεις που λαμβάνετε, θεωρώντας πως εμείς σαν καλά γαϊδούρια θα σηκώσουμε και πάλι το σαμάρι, σας προτρέπω εδώ, για να πάρετε μια γεύση τι αίσθηση προκάλεσε η απόφαση σας στον επαγγελματικό κόσμο. http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/14184
    Αν κάποιος απο εσάς είχε δουλέψει επαγγελματικά στο χώρο αυτό, θα είχε συνειδητοποιήσει πως όλα αυτά που ζητάτε είναι απλά ΑΝΈΦΙΚΤΑ. γιατί πολύ απλά, δεν υπάρχει άλλος χρόνος να κάνουμε ΚΑΙ αυτό.
    σας υπενθυμίζω τις «λιγοστές» μας υποχρεώσεις στο τέλος του μήνα.
    Φ.Π.Α., Α.Π.Δ. ΙΚΑ, Φ.Μ.Υ. , ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ, ΕΛΕΓΧΟΣ ΒΙΒΛΙΩΝ, ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ-ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ, ΙΝΤΡΑΣΤΑΤ, ΕΙΔΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ, ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΝΣΗΜΩΝ & ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΙΚΑ, ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΦΟΡΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ.
    μέσα σε αυτό το χαμό πρέπει να προσθέσουμε τις ανα τακτά διαστήματα 3-5 καθημερινές νέες αποφάσεις, ΠΟΛ κ.λ.π. που εκδίδετε, για τις οποίες πρέπει να είμαστε ενήμεροι, αλλά και φυσικά τις ετήσιες υποχρεώσεις μας, που λόγω όγκου, κακής λειτουργίας taxisnet κ.λ.π. μας παίρνουν μεγάλα κομμάτια του ετήσιου χρόνου μας.
    Φ.Ε. ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
    Φ.Ε. ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
    ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ (και αυτό σε εμάς το ρίξατε!!!!!!!!!!!)
    ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΕΣ Φ.Π.Α.
    Ε7
    ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ
    ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΕΣ ΠΕΛΑΤΩΝ-ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ
    ΕΛΕΓΧΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ (καθε χρόνο κάνουμε το ίδιο πράγμα γιατί το σύστημα σας δεν λειτουργεί σωστά!!!!)
    ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΦΟΡΟΥ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
    Ε9
    ΔΗΛΩΣΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
    ΥΠΟΒΟΛΗ ΙΣΟΖΥΓΙΩΝ
    και άλλα πολλά που αυτή τη στιγμή είναι αμέτρητα για να τα θυμηθώ.

    ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!!!! ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!!!!!!!

  • 26 Ιουνίου 2013, 10:47 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΟΥΛΑΚΗΣ

    Μπορώ να σας πληροφορήσω πως το μονο που θα καταφέρετε με την μηνιαία υποβολή είναι να δωδεκαπλασιάσετε τον όγκο δουλειάς εφοριών λογιστών και επιτηδευματιών με αμφίβολα αποτελέσματα. Ας μείνει ως έχει η ημ/νία υποβολής ανά έτος και ας εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι του υπουργείου ως προς την ορθότητα.

  • 26 Ιουνίου 2013, 09:37 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑ ΤΟ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ-ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΕΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΚΛΠ. ????
    ΜΕ ΤΟΣΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ (ΛΟΓΩ ΧΡΟΝΟΥ) ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΜΟΙΒΗ ΜΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΟΣΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΖΕΤΑΙ ΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΑΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ!!!!
    ΑΥΤΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΕΓΩ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΥΠΟΨΗΝ ΣΑΣ ΟΤΑΝ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΣΑΝ ΣΩΤΗΡΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΘΟΔΟ!!! (ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ!!!!) ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΛΛΑ ΕΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ Κ Α Λ Υ Τ Ε Ρ Α ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ!!!!! ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ????

  • 26 Ιουνίου 2013, 07:34 | Bασιλης Σάμογλου

    Αντιλαμβανοματσε όλοι οτι προσπαθείτε για την πάταξη της φοροδιαφυγής.Ομως τα μέσα που χρησιμοποιητε επιβαρύνουν τελικα τους λογιστές και τους υπάλληλους των λογιστικών γραφείων οι οποίοι επιφορτίζονται καθημερινα με νέες αρμοδιοτητες χώρις να πληρώνονται για αυτές,διορθωνοντας ταυτόχρονα λάθη των κρατικων υπηρεσιών(βλ.Ε9 κλπ)και αφήνοντας στην άκρη οικογένειες και παιδιά λόγω μειωμένου ελεύθερου χρόνου

    Το ιντερνετ είναι ένα μεγάλο εργαλείο.Εκμεταλλευτείτε το και βασίστε την στρατηγική σας πάνω σε αυτό.
    Μπορεί να σας βοηθήσει να απλοποιήσετε και ταυτόχρονα να στεγανοποιήσετε τους ελέγχους σας.

    Απλά ξεκινήστε να το χρησιμοποιείτε από το «μηδέν» μιας διαδικασιας και όχι απο το 1.
    Δηλαδη πχ,δεν μπορείς να περιμένεις από το ιντερνετ να σε βοηθήσει όταν ακόμα τρυπάς μπλοκάκια,ή δεν έχεις συνδέσει απευθείας την κάθε επιχείρηση με τον κεντρικό σερβερ της εφορίας στην οποία ανήκει ή όταν το τaxinet υπολειτουργεί.

    Σημ:Οι λογιστές δεν είναι υπάλληλοι του κράτους.

    ευχαριστω

  • 25 Ιουνίου 2013, 23:13 | ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ. ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΑΥΞΑΝΕΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΦΟΡΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

  • 25 Ιουνίου 2013, 20:54 | Pantelis

    Πολύ καλό!
    Δεν νομίζω ότι θα είναι και πολύ χρονοβόρο.
    Το ζήτημα είναι πλέον η ΓΓΠΣ να κάνει τις διασταυρώσεις…και να μην ακούμε ευτράπελα του τύπου «το 2012 έγινε η διασταύρωση των στοιχείων του ’06)

  • 25 Ιουνίου 2013, 19:37 | ΝΙΚΟΣ

    ως Λογιστης σχετικα νεος στο επαγγελμα αρνουμαι να πιστεψω οτι οσοι σκεφτονται αυτες τις αλλαγες εχουν ουδεμια επαφη με τον εμπορικο κοσμο,και ειδικοτερα το λογιστικο κλαδο. Η υποβολη μηνιαιων καταστασεων τι θα ωφελησει? μα και τωρα στελνουμε ετησιες αυτες τις καταστασεις και κανεις δεν τις κοιταει. με τις μηνιαιες τι θα αλλαξει? μονο παραπανω χαμενες εργατωρες για τους λογιστες και τα λογιστικα γραφεια που αγκομαχουν με ολες αυτες τις φαεινες ιδεες και που ειναι ολες ανουσιες και χωρις κανενα αποτελεσμα. Μετακινησατε τη πληρωμη ΦΠΑ απο τις 26 στις 20 καθε μηνα. τι κερδισε το ελληνικο δημοσιο? μηπως αυξηθηκαν τα εσοδα του? μηνιαιες καταστασεις πελατων προμηθευτων. ποιος θα ελεγχει αυτο τον τρομακτικο ογκο στοιχειων καθε μηνα? κανεις. εδω δεν ελεγχονται οι ετησιες κατασταστεις θα ελεγχονται οι μηνιαιες? απλως αλλη μια αφορμη για προστιμα σε περιπτωση που ενας επιτηδευματιας χασει ενα τιμολογιο και δεν το προσκομισει εγκαιρως στο λογιστη του η αν λογιστης μεσα σε αυτο τον ορυμαγδο υποχρεωσεων του ξεφυγει να στελει την κατασατση ενος μηνος. Εμεις σας λογιστες εχουμε φορτωθει αμετρατηα πραγαματα, βεβαιωσεις,ενημερωτητες,θεωρησεις, γνωστοποιησεις, κλειδαριθμους,πληρωμες, ρυθμισεις, περιουσιολογια, δηλωσεις φορολογιας εισοδηματος, περιοδικες ΦΠΑ, εκκαθαριστικες ΦΠΑ, ανακεφαλαιωτικους, intrastat, περιοδικες ΦΜΥ, οριστικες ΦΜΥ, ΑΠΔ, ΓΕΜΗ, δημοσιευσεις, και χιλια δυο αλλα, χωρις να πληρωνομαστε και με τον ογκο συνεχως να αυξανετε. μεχρι που θα αντεξουμε? πιστεψτε με οχι για πολυ ακομα

  • 25 Ιουνίου 2013, 19:21 | Αλέξανδρος Παπαχρήστου

    Η αποστολή των δηλώσεων είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί ένα μήνα μετά την έκδοση των παραστατικών για τους εξής λόγους:

    α)Η ημερομηνία ενημέρωσης των απλογραφικών βιβλίων είναι με την υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ

    β)Ήδη οι επιχειρήσεις ακόμα και με απλογραφικά βιβλία έχουν αυξημένες μηνιαίες φορολογικές υποχρεώσεις που απαιτούν προεργασία όπως: Μηνιαίες ΑΠΔ προσωπικού, ανακεφαλαιωτικούς πίνακες, intrastat,αν τηρούν διπλογραφικά τότε προσθέτουμε και Μηνιαίο ΦΠΑ .

    γ) Θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ο χρόνος που χρειάζεται μια επιχείρηση ΜΟΝΟ για να ενημερώσει και να ελέγξει τα βιβλία της.

    ε) Δεν υπάρχει υποχρέωση τήρησης των βιβλίων και των υποχρεώσεων αντίστοιχα μια επιχείρησης από λογιστή φοροτέχνη και είναι πολύ πιθανό πολλές να μην εφαρμόσουν το μέτρο

    στ)Ήδη οι λογιστές έχουν επιβαρυνθεί πάρα πολύ από λοιπές υποχρεώσεις ΚΦΑΣ-ΙΚΑ-ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΦΠΑ-ΚΦΕ-ελέγχων κλπ και αδυνατούν να ανταπεξέλθουν μιας και λόγω της κρίσης καθώς και της μη διασφαλισμένης αμοιβής τους δεν έχουν δυνατότητα ούτε να συντηρούν αρκετό προσωπικό , ούτε να αμείβονται με τέτοιο τρόπο ώστε να τηρούν όλες αυτές τις υποχρεώσεις με αξιοπρεπείς συνθήκες.

    ζ)Να ληφθεί υπόψιν ότι πολλά νησιά δεν διαθέτουν λογιστικά γραφεία , ούτε καν σύνδεση internet οπότε η συγκομιδή τιμολογίων από τα λογιστικά γραφεία είναι αρκετά δύσκολη και απαιτεί χρόνο.

    Επειδή η μικρομεσαία επιχείρηση ΔΕΝ διαθέτει εσωτερικό λογιστήριο ώστε η ενημέρωση των βιβλίων να γίνεται άμεσα και στη πραγματικότητα τα βιβλία ενημερώνονται ανά μήνα ή στη καλύτερη των περιπτώσεων ανα δεκαπενθήμερο
    Επειδή Θα προκύψουν πολλά τεχνικά προβλήματα (συγκομιδή-ενημέρωση-έλεγχος τιμολογίων κλπ)

    Προτείνω οι διασταυρώσεις στοιχείων να στέλνονται με τη περιοδική δήλωση ΦΠΑ ώστε οι εργασίες ελέγχου να γίνονται παράλληλα.

    Επίσης θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τις περιπτώσεις εκπρόθεσμης παραλαβή στοιχείων εξόδων-αγορών απο προμηθευτές λόγω Ελτά , ταχυδρομικών θυρίδων κλπ οι οποίες είναι ουκ ολίγες και δεν είναι υπαιτιότητας του αγοραστή. Αν για παράδειγμα παραλάβω τον Ιούνιο Πιστωτικό τιμολόγιο με ημερομηνία Φεβρουαρίου γιατί ο προμηθευτής είτε ξέχασε να το στείλει , είτε χάθηκε σε μια ταχυδρομική θυρίδα τότε η επιχείρηση θα πρέπει να αλλάξει όλα της τα ΦΠΑ και όλα της τα βιβλία ώστε το τιμολόγιο να συμφωνεί με το μήνα αναφορά της συγκεντρωτικής κατάστασης?

    Όλες αυτές οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν ένα νομοσχέδιο δύσκολο στην εφαρμογή και στο τέλος ανεφάρμοστο. Ίσως θα πρέπει ο νομοθέτης να επικεντρωθεί περισσότερο στους επιτόπιους ελέγχους και όταν όλη η Ελλάδα αποκτήσει πρόσβαση στο internet , και το φορολογικό σύστημα απλοποιηθεί τότε ίσως να έχει και νόημα η online ενημέρωση των βιβλίων μια επιχείρησης. Ευχαριστώ!

  • 25 Ιουνίου 2013, 18:22 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Συγνώμη τι είναι αυτό με τις μηνιαίες συγκεντρωτικές; Δηλαδή βιβλία ενημερωμένα ξανά ως την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα;
    Με ΚΦΑΣ η ενημέρωση πήγε στην 26 ημέρα μετά το 3μηνο, με ΠΟΛ 1129 στην 20η ημέρα μετά το 3μηνο και τώρα πάλι στα παλιά; Ήμαρτον!

  • 25 Ιουνίου 2013, 17:04 | dRf

    «NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4093 Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 − Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 – ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ε.1.
    ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ KAI ΛΟΙΠΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο 4 Τήρηση Απλογραφικών ή Διπλογραφικών βιβλίων.

    18. Η καταχώρηση – ενημέρωση του βιβλίου εσόδων – εξόδων με τις πιο πάνω πράξεις γίνεται ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΜΗΝΑ ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΚΟΥ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΗΣ ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΦΠΑ.

    Στην περίπτωση που κατά την διάρκεια της χρήσης λαμβάνονται στοιχεία αγοράς αγαθών πριν από την παραλαβή τους, η ενημέρωση των βιβλίων γίνεται κατά την παραλαβή των αγαθών. Εφόσον στο τέλος της χρήσης λαμβάνονται στοιχεία αγοράς αγαθών που δεν έχουν ακόμα παραληφθεί, καταχωρούνται σχετικές εγγραφές σε ιδιαίτερες στήλες του βιβλίου εσόδων – εξόδων και τακτοποιούνται με την παραλαβή των αγαθών
    Επιπλέον, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικείου οικονομικού έτους καταχωρείται ανακεφαλαιωτικά, συγκεντρωτικά και όχι ανά παραστατικό, ανάλυση των δεδομένων της παραγράφου 17 του άρθρου αυτού, ανάλογα με τις ανάγκες της φορολογίας εισοδήματος για τον προσδιορισμό του αποτελέσματος και την συμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων ή καταστάσεων που ορίζονται με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.»

    Δημόσια Διαβούλευση επί σχεδίου απόφασης για την Υποβολή καταστάσεων φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση

    Άρθρο 04: Χρόνος υποβολής

    1. Οι καταστάσεις των φορολογικών στοιχείων του άρθρου 1 της παρούσας, ανεξάρτητα από την τήρηση απλογραφικών ή διπλογραφικών βιβλίων, υποβάλλονται ΜΗΝΙΑΙΩΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΜΗΝΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ, υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο.

    2. Ως ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρησης αυτών στο σύστημα υποβολής καταστάσεων φορολογικών στοιχείων του δικτυακού τόπου της Γ.Γ.Π.Σ.

    3. Η υποβολή εκπρόθεσμης ή διορθωτικής κατάστασης πραγματοποιείται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο στο διαδικτυακό τόπο της ΓΓΠΣ. Στην περίπτωση υποβολής διορθωτικής κατάστασης καταχωρούνται μόνο οι εγγραφές του πίνακα που τροποποιούνται.

    Αυτό δεν θα μπορούσε να είναι μια πολύ ωραία φάρσα για τους λογιστές;

  • 25 Ιουνίου 2013, 17:26 | sia kara

    Κάποια πράγματα θα έπρεπε να εξετάζεται αν μπορούν να υλοποιηθούν πριν καν τα εντάξουμε σε μία δημόσια διαβούλευση.Φτάνει πια με τη συνήθεια να κάνουμε νόμο ότι δει ο κάθε άσχετος στον ύπνο του, χωρίς να άκούμε τον επιχειρηματία, τον λογιστή, την αγορά γενικώς.Έτσι θα φτιάξουμε δίκαιο φορολογικό σύστημα?ΈΧΕΤΕ ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ και ακόμη περισσότερο τους συναδέλφους λογιστές, (τους πραγματικούς λογιστές και όχι τον κάθε τυχάρπαστο που προσπαθεί να κάνει τον λογιστή).Αυτό που θέλετε να κάνετε δεν υπάρχει περίπτωση να υλοποιηθεί, δεν υπάρχει χρόνος πλέον για κάτι τέτοιο, εκτός και αν μας παρέχετε από έναν υπάλληλο σε καθέναν από εμάς, ο οποίος θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με αυτό το αντικείμενο.

  • 25 Ιουνίου 2013, 16:50 | Γιώργος

    Το κόστος το σκεφτήκατε;

    Τους λογιστές τους σκεφτήκατε;

    Νομίζετε οτι κάθε επιχειρηματίας πρέπει να ασχολείται πρώτα με ΕΣΑΣ και μετά με τη δουλειά του;

    Αυτή είναι η απλοποίηση των διαδικασιών που θέλετε να εφαρμόσετε;
    Ενημέρωση των βιβλίων κάθε τρίμηνο, και συγκεντρωτικές καταστάσεις κάθε μήνα;;;;;;;;;;

    ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ

  • 25 Ιουνίου 2013, 16:03 | ΤΑΣΟΣ

    θα προτεινα να το ξανασκεφτειτε.
    Αυτο πρακτικα οδηγει σε κλεισιμο των λογιστικων γραφειων, διοτι δεν μπορουν να επιζησουν, με (ενδεικτικα) 5 επιχειρησεις ( που να πληρωνουν την αμοιβη τους).
    Εχετε σκεφτει τον ογκο δεδομενων μικροτιμολογιων του μαναβικου, του μπουγατσατζιδικου, των ψιλικων, των περιπτερων κλπ κλπ ?
    Εχετε κανει καμμια φορα, εσεις ή οι συντακτες του κειμενου , μηνιαια καταχωρηση τιμολογιων και εμπροθεσμη υποβολη ολων των υποχρεωσεων των φορολογουμενων ?
    Δοκιμαστε πρωτα επι 2-3 τριμηνα και μετα ..ξαναγραψτε το σχεδιο νομου

  • 25 Ιουνίου 2013, 16:57 | Maro Papageorgiou

    Δεν είναι δυνατόν μέσα στη δύνη των δηλώσεων, την ανοργανωσιά του taxisnet να μας ζητάτε ΚΑΙ αυτό. Άνθρωποι είμαστε, όχι ρομπότ. Να μας ξεκάνετε θέλετε? Εφόσον έχετε αυτές τις τρελές απαιτήσεις να μας πληρώνετε! Όχι μόνο να διατάζετε.

  • 25 Ιουνίου 2013, 16:05 | Ioannis

    Χρονος Υποβολης και Ποσο υποβολης.

    Πιστεύω ότι είναι παρα πολυ δυσκολο να γινεται καθε μηνα η αποστολη συγκεντρωτικων καταστασεων με τη νεα μορφη που προτεινεται.

    Ηδη οι υπηρεσιες που παρέχονται απο τους λογιστες δεν πληρώνονται
    απο τις επιχειρησεις και το υπουργείο βάζει ολοένα και περισσότερα
    πράγματα.

    εχουμε τον ΦΠΑ οπου ειναι χρεωστικός μέχρι της 20 του μηνα απο τη ληξη της διαχειριστικης ημερομηνιας.

    τωρα ερχεται και η καταθεση ολων των στοιχειων. Δηλαδη πέρα απο το
    βιβλιο θα γινεται και δευτερη φορα καταγραφη του Βιβλιου ηλεκτρονικα?

    Εαν ισχυσει ας ισχυσει για ποσα απο 300 ευρω και πανω και οσο για τις
    περιπτωσεις λιανικης πωλησης με Ζ ας ζητηθει το συγκεντρωτικο ποσο
    του μήνα η του τριμηνου με εκτυπωση της αναφορας για το μηνα.
    Ακομα καλυτερο θα ηταν αν μπορουσε να γινει στο τριμηνο.

    παντως η καταγραφη ολων των τιμολογιων ηλεκτρονικα και δευτερη φορα
    ειναι κατι που ειναι υπερβολικο.

  • 25 Ιουνίου 2013, 14:34 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ

    ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ , ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΕ ΤΟΣΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ .
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΟ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΜΕΤΡΟ .
    ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΜΕ ΣΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ,
    ΣΕ ΕΠΝΔΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΥΛΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΦΟΡΟΥΣ . ΤΕΛΟΣ , ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ , ΣΑΣ ΜΕΤΑΔΙΔΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΜΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ , Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΠΡΟΘΥΡΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΞΕΡΓΕΡΣΗΣ . ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΤΕ ΣΑΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ , ΑΜΙΣΘΟΥΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ .

  • 25 Ιουνίου 2013, 14:14 | ΣΠΥΡΟΣ

    Φυσικά και θα πρόκειται για αστείο. Εδώ και καιρό δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε τις τρέχουσες εργασίες και προσπαθείται να μας φορτώνεται και με άλλες. Οι περισσότεροι των επιτηδευματιών δεν μπορούν πλέον να πληρώσουν τις αμοιβές μας (είμαι λογιστής) καθώς και σχεδόν όλους τους φόρους και εισφορές. Αυτή η εργασία θα επιβαρύνει και τις αμοιβές αλλά, κυρίως, θα επιβαρύνει τον ήδη περιορισμένο χρόνο μας. Σκεφτείται ότι κι εμείς είμαστε οικογενειάρχες και θα πρέπει κάποια στιγμή να πηγαίνουμε κι εμείς στα σπίτια μας. Δεν μπορεί να εκδίδεται αποφάσεις που απαιτούν τεράστιο χρόνο εργασίας και μάλιστα να μας υποχρεώνεται να τις υποβάλλουμε κάθε μήνα. Έλεος!!!

  • 25 Ιουνίου 2013, 14:21 | ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    ΣΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ

    ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ

    ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

    ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ

    1)ΒΙΒΛΙΑ

    2)ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΕΣ

    3)ΦΠΑ

    4)ΙΝΤΡΑΣΤΑΤ

    5)VIES

    6)ΑΠΔ

    7)ΑΠΟ 1/9/2013 ΠΛΗΡΩΜΗ ΦΜΥ ΙΚΑ

    8)ΑΠΟ ……………ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΕΣ!!

    ΚΑΘΕ ΤΡΙΜΗΝΟ

    Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ – ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΑ ΚΛΠ..

    Aραγε…αξιοτιμοι Κυριοι,εσεις που αποφασιζετε και νομοθετειτε ,σημερα για αυριο ,τους Λογιστες οι οποιοι ειναι οι πρωτοι και μονοι αποδεκτες και εκτελεστες και το ξερετε ,αραγε… τους βλεπετε σαν ανθρωπους ή …σαν ζωα? πως να τα παρακολουθησουμε και να τα προλαβουμε ολα ,χωρις να ξεχασουμε κατι , με αποτελασμα να αναγκαζομαστε να πληρωνουμε και το εκπροθεσμο, ενω οι ιδιοι ειμαστε απληρωτοι απο τους περισσοτερους?!!
    Πως βεβαια θα παταχθη η ανελεκτη απο το κρατος,φοροδιαφυγη με αυτη την νεα ιδεα,ζητω συγνωμη αλλα εγω δεν το καταλαβαινω!!

    Μετα τιμης
    Θεοχαρης Νικολαος

  • 25 Ιουνίου 2013, 13:05 | Γιάννης

    Θεωρώ πως στην παράγραφο 1 πρέπει να γίνει τροποποίηση ως προς τον χρόνο υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων των απλογραφικών βιβλίων ή να γίνει τροποποίηση του χρόνου ενημέρωσης του ΚΦΑΣ. Με βάση αυτή την διάταξη ακυρώνεται πρακτικά ο ΚΦΑΣ ως προς την προθεσμία ενημέρωσης των απλογραφικών βιβλίων που είναι η ημερομηνία υποβολής του ΦΠΑ και αφορά τρίμηνο.

  • 25 Ιουνίου 2013, 13:11 | Ελευθερία

    Μήπως να τα στέλνουμε και κάθε μέρα; Είναι δυνατόν ο ΚΦΑΣ να δίνει προθεσμία ως το τέλος του επόμενου μήνα του τριμήνου για καταχώρηση εγγραφών, και εσείς να τα ζητάτε μηνιαία; Να συνενοηθείτε λιγο μεταξύ σας οι Διευθύνσεις;;;