Άρθρο 2 Έννοια όρων

Στον παρόντα νόμο, ο όρος «εχθροπάθεια» θα πρέπει να νοηθεί ως αναφερόμενος τόσο στην καλλιέργεια όσο και στην εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους και αντιπαλότητας.

Ο όρος «θρησκεία» θα πρέπει να νοηθεί ως αναφερόμενος γενικά σε πρόσωπα τα οποία προσδιορίζονται βάσει θρησκευτικής πίστης ή άλλων περί την πίστη  πεποιθήσεων.

  • 2 Μαρτίου 2011, 18:59 | Δρ. Αναστάσιος Καντιάνης

    Διαφωνώ με τον αδόκιμο ποινικά όρο «εχθροπάθεια», ο οποίος παραπέμπει σε ενδιάθετη παθολογική κατάσταση και προκρίνω τον όρο «μίσος», όπως αυτός ο όρος προκρίνεται και στα ευρωπαϊκά κείμενα.

    Θα πρέπει να απαλειφθεί εξ ολοκλήρου η δεύτερη παράγραφος, το μεν ως περιττή («πρόσωπα που προσδιορίζονται βάσει θρησκευτικής πίστης»), το δε ως διευρύνουσα κατά ανεπίτρεπτο, ενδοδικαιϊκά αντιφατικό τρόπο την έννοια της θρησκείας («πρόσωπα που προσδιορίζονται βάσει άλλων περί την πίστη πεποιθήσεων») Στο ποινικό δίκαιο δεν έχουν θέση ούτε περιττές εννοιολογήσεις ούτε ασύμβατες με το λοιπό δικαιϊκό σύστημα έννοιες.

    Επομένως το άρθρο αυτό θα πρέπει κατ’ εμέ να περιλαμβάνει μόνο την αποσαφήνιση του όρου «μίσος» και να έχει την ακόλουθη μορφή:

    «Στον παρόντα νόμο ως μίσος νοείται η άρνηση της αξίας υπόστασης προσώπου ή ομάδας προσώπων που προστατεύονται με τον παρόντα νόμο, όταν η άρνηση αυτή εξωτερικεύεται με οποιοδήποτε τρόπο»

    Με τον τρόπο αυτό αίρονται οι επιφυλάξεις σχετικά με την τιμώρηση του φρονήματος.

  • 2 Μαρτίου 2011, 13:19 | Δημήτρης

    μα είναι δυνατόν να εισάγετε νεολογισμούς όπως ο όρος εχθροπάθεια και να τιμωρείτε αφενός την σκε΄ψη αφετέρου να φιμώνετε την φωνή του ανθρώπου; ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ

  • 2 Μαρτίου 2011, 12:30 | KL

    Δέν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να γίνουμε πολυπολιτισμική κοινωνία, οταν
    η καγκελάριος Μέρκελ (Γερμανία) και ο Βρεττανός πρωθυπουργός Κάμερον
    δηλώνουν οτι ,το πολυπολιτισμικό μοντέλο απέτυχε!!!

  • 1 Μαρτίου 2011, 23:20 | Σπυρόπουλος Δημήτρης

    Ὀ νόμος εἶναι ἀπαράδεκτος, καταστρατηγεῖτε τὴν λαικὴ βούληση αντίθετα μὲ τὸ σύνταγμα!

  • 1 Μαρτίου 2011, 17:27 | Xristos tsouroplis

    Εδώ έχουμε θεσμοθέτηση αδικημάτων γνώμης και απόψεως πράγμα που αντιβαίνει σταΑτομικά δικαιώματα . Αν δηλαδή καταφερομαι κατα της ισλαμικης ομαδας η εθνότητας που προβαίνει σε ακουσιο ακρωτηριασμό κορασιδων(κλειτοριδεκτομη)θα πάω εγώ κατηγορούμενος για τα» ρατσιστικά «εγκλήματα κάποιων φανατικών;

  • 1 Μαρτίου 2011, 09:14 | Γιώργος Μόσχος

    Μήπως με το παρόν νομοσχέδιο θα φαλκιδευτεί η ελευθερία έκφρασης που είναι η πεμπτουσία της Δημοκρατίας; Μήπως ο όρος «εχθροπάθεια» είναι εφεύρημα για διατήρηση των εκάστοτε κυβερνώντων στην εξουσία παντί τρόπω, ακόμη δηλαδή και με αλλοίωση του εκλογικού σώματος (μάλλον συνέβη ήδη επί Σημίτη); Μήπως το εθνικό κράτος ενοχλεί μιας και οι πολίτες του ελέχγουν με πολύ περισσότερη αυστηρότητα τους κυβερνώντες τους από ό,τι οι εξαθλιωμένες και ετερόκλητες μάζες των μεταναστών;
    Επειδή τα παραπάνω είναι βάσιμα και επειδή η ποινικοποίηση των απόψεων, οι οποίες σε κάθε περίπτωση εκφράζονται προς παρακίνηση ατόμων, εύχομαι να αποσύρετε το νομοσχέδιο ως φασιστικό. Αν δεν έχουν το δικαίωμα ακόμη και οι ρατσιστές με την κακή έννοια να εκφράζουν δημόσια τις απόψεις τους τότε γιατί έχετε εσείς το δικαίωμα να τους το απαγορεύσετε τη στιγμή που δεν διαπράττουν κάποιο έγκλημα; Και γιατί, σύμφωνα με τη λογική σας, επιτρέπετε τη λειτουργία κομμάτων των οποίων οι εκπρόσωποι αναφέρονται στον αφανισμό της αστικής τάξης και δεν λένε ποτέ τι θα πράξουν άμα τη αναλήψει της εξουσίας από αυτούς;
    Γιατί η φρασεολογία εναντίον μιας κατηγορίας ανθρώπων με βάση οικονομικά κριτήρια δεν είναι ρατσισμός ενώ αντίθετα η φρασεολογία εναντίον μιας άλλης κατηγορίας ανθρώπων με βάση φυλετικά, χρωματικά, θρησκευτικά ή/και σεξουαλικά είναι;

  • 1 Μαρτίου 2011, 00:18 | Δημητριος Βαφειαδης

    στην ιστορια αποδειχτηκε οτι οποιος ξεχασε την ιστορια του εξαφανηστικε.(φοινικες, βαβυλωνοι, χετταιοι και αλλοι. οχι οτι ειχανε πιο μεγαλη ιστορια απο εμας αλλα ειναι καλα παραδειγματα). το ιδιο θελει και η νεα ταξη πραγματων. θελουν οι λαθρομεταναστες να αναμειχθουν με τους ελληνες οστε ο ελληνικος λαος να μην αποκτησει ιδεολογια, φιλοπατρια κτλ. σιγα ο αλβανος δασκαλος μην διδαξει στα ελληνοπουλα οτι οι αλβανοι τσαμουριοτες συμμαχισανε με τους ιταλο-γερμανους και σφαξανε και βιασανε στο β παγκοσμιο ελληνες. η σιγα μην υπερασπιστει ο ΄παγκιστανο-αφγανο-σομαλος τα ελληνικα συνορα εναντια της μουσουλμανικης τουρκιας. η σιγα μην αμυνωσει ο αλβανος τα συνορα εναντια των λαθραιο αλβανων η της u.c.k. για αυτο δεν υπαρχει ξενοφοβια. υπαρχει απλα φιλοπατρια η μισος για την πατριδα.

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 23:51 | ΔΕΡΒΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΛΑΟΣ,ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ,ΤΑ ΗΘΗ ,ΤΑ ΕΘΙΜΑ,ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΞΑΣΘΕΝΕΙ…ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ…….ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΝΑ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ???ΚΑΝΕΙΣ.Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ,Η ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ,Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΤΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΛΙΤΩΝ,ΤΑ ΙΜΙΑ ΚΑΙ Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ…ΛΙΓΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ……ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΚΩΔΙΚΑ.ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΘΕΟ,ΑΓΑΠΗΣΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ.ΖΗΤΩ Η ΓΛΥΚΕΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ,ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΕΙΑ ΧΑΡΑΓΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ.

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 19:33 | γιάννης ζωγράφος

    Δεν φτάνει οι «νομομαθείς» σας να είναι πειθήνιοι στις εντολές. Θα πρέπει και να συγκρίνουν όσα γράφουν με το Ελληνικό δικαιικό σύστημα. Γνωρίζετε μήπως τι περιωπή επιφυλάσσει το Σύνταγμα στην έννοια «θρησκεία» που εσείς με το σχέδιο την καταντάτε πατσαβούρα; Για ρίχτε μια μιατιά στο 13 παρ. 2 και πληροφορηθείτε τις αποφάσεις των τελευταίων 20 χρόνων του ΑΠ και του ΣτΕ σε σχέση με την έννοια της «γνωστής θρησκείας» για να μάθετε τι είναι αυτό που πάτε να προστατεύσετε με τον δικό σας ορισμό… Περιλαμβάνετε στην έννοια και «θρησκείες» που δεν περιλαμβάνονται στη συνταγματική διάταξη και αυτό για να τα έχετε καλά με τους εντολείς σας.
    Προφανώς δεν σας ενδιαφέρει η αντισυνταγματικότητα, όπως έδειξε και η εμπειρία του νόμου για την ιθαγένεια, αλλά μόνο η «προοδευτικότητα» και η εκτέλεση των εντολών. Ευτυχώς υπάρχουν και δικαστήρια και άλλη μια φορά θα την πατήσετε, εφόσον κάποιος με στοιχειώδεις νομικές γνώσεις συντάξει ένα βάσιμο δικόγραφο.

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 19:16 | ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Το σχόλιο μου θα το λάβει ο κος υπουργός και με εξώδικο και είτε το δημοσιεύσετε, είτε όχι, θα δοθεί στην δημοσιότητα .

    και πάλι ειλικρινά δικός σας

    ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 18:48 | ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Κε υπουργέ

    Ο νόμος (οποιοσδήποτε νόμος) αφορά και εφαρμόζεται για τους ΝΟΜΙΜΟΥΣ κατοίκους της ΕΛΛΑΔΟΣ .
    Ο οποιοσδήποτε άνθρωπος είναι νόμιμος κάτοικος της ΕΛΛΑΔΟΣ τυγχάνει της προστασίας των νόμων .
    ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ,…ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ .
    ( δεν παναειναι και απεσταλμένος του θεού ),
    Και σε αυτόν εφαρμόζεται ο πρώτος νόμος που τον αφορά , δηλ. συλλαμβάνεται και παραδίδεται στην πρεσβεία του , για άμεση απέλαση με έξοδα της πρεσβείας.
    Και αυτό πρεπει να κανουν οι διαχειριστές της εξουσίας ,
    (ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΕΙΣ Κοι ΥΠΟΥΡΓΟΙ ),
    οσο και τα εκτελεστικά όργανα ,( η αστυνομια ).
    Η μη εκτέλεση αυτού του καθήκοντος σας όσο και της συγκεκριμένης εργασίας σας, αφορά παράβαση του καθήκοντος σας, είναι ποινικό αδίκημα και επιφέρει άμεση αποπομπή από την θέση σας (υπουργού-αστυνομικού κλπ), διότι δεν μπορεί ένας παραβάτης του υπάρχοντος ποινικού κώδικα να ασκεί εξουσία .
    Σε αυτές τις κατηγορίες προστίθεται και η εσχάτη προδοσία διότι ο , έστω και από αμέλεια, μη επαναπατρισμός των παρανόμως εισηλθεντων στην χώρα, σας κάνει συνεργούς με σκοπό την κατάληψή της ΕΛΛΑΔΑΣ από ξένους λαούς .
    Ο οποιοσδήποτε επιθετικός προσδιορισμός κάθε ατόμου έχει ισχύ όταν θα έχει εισέλθει στην χώρα με διαβατήριο και με την απαραίτητη βίζα .
    Η έλλειψη αυτών των έγγραφων και η μη εφαρμογή από μέρους σας του νόμου για την σύλληψη και απέλαση του παράνομου αλλοδαπού , τότε δίδει σε όλους τους ΕΛΛΗΝΕΣ την εντολή να εφαρμόσουν το ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΑΣ , που λέει ότι η τήρηση του επαφίεται στον παρτιωτισμο των ΕΛΛΗΝΩΝ .
    Και επειδή κανένας νόμος δεν είναι υπεράνω του συντάγματος , εμείς οι ΕΛΛΗΝΕΣ πολίτες θα το εφαρμόσουμε , τόσο άσο αφορά στην σύλληψη των παράνομων όσο και στην τιμωρία σας για παράβαση καθήκοντος και εσχάτη προδοσία .
    Εμείς οι ΕΛΛΗΝΕΣ πολίτες σας δίδουμε όχι δέκα μέρες προθεσμία
    ( όσες δώσατε εσείς για αυτήν την διαβούλευση), αλλά τρεις μήνες

    να συλλάβετε όλους τους παράνομους αλλοδαπούς που βρίσκονται
    ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ και να τους απελασετε μέσω των πρεσβειών τους με δικά τους έξοδα .
    Αν δεν το πράξετε θα μηνυθείτε αφ ενός και αφ ετέρου θα το πράξει ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ .

    ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΘΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

    ΚΑΙ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ !

    ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΘΕΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ, ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ

    Κε ΥΠΟΥΡΓΕ .

    Φιλικά , με εκτίμηση και ειλικρινά δικός σας

    όσο εφαρμόζετε πρώτος εσείς τους ΝΟΜΟΥΣ .

    ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    28/2/2011

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 15:31 | ΕΛΛΗΝΑΣ

    Μὴ τολμήσετε νὰ τὸ ψηφίσετε. Σᾶς δίδω τὸ λόγο τῆς τιμῆς μου, ὅτι θὰ τόν παραβιάσω ἐνσυνειδήτως , μὲ χαρά καὶ καμάρι !

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 13:09 | ΕΛΕΝΑ

    Αυτος ο νομος δεν στεκεται,ειναι αντισυνταγματικος…
    ΠΑΝΤΑ ΕΛΕΓΑ ΚΑΙ ΛΕΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ,ΠΩΣ ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΤΑΞΗ,ΕΙΜΑΙ
    ΜΑΖΙ ΤΗΣ!ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΓΚΛΗΜΑ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ!ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
    ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ!!ΔΕN ΞEXNAΜE K ΔΕN UΠOTIMAΜE TOUΣ ΓENNAIOUΣ ΠΡOΓONOUΣ MAΣ OI OΠOIOI EKANAN TOΣA ΓIA NA EIMAΣTE TΩΡA EΛEUΘEΡOI ΜΗ ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΝΟΚΤΟΝΙΕΣ Κ ΟΛΑ ΟΣΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΕΕΙ
    ΩΣ ΤΑ ΤΩΡΑ!!!Η Ιστορία υπολογίζει στη μνήμη,δεν ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ όμως σ’ αυτήν!!Η Ιστορία δεν είναι δικαστικό αντικείμενο. Σ’ ένα ελεύθερο κράτος ούτε η Βουλή ούτε η δικαστική αρχή είναι αρμόδιες να ορίσουν την ιστορική αλήθεια !! ΚΥΡΙΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΥΤΗΣ
    ΤΗΣ ΑΘΛΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ!!ΕΙΜΑΣΤΕ 50 ΑΤΟΜΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΑ ΝΑ
    ΑΥΤΟΠΥΡΠΟΛΗΘΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΞΕΝΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ,ΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΤΙΣΤΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΑΣΕΙ!!ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΣΟ
    ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΓΙ ΑΥΤΟ!!ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΣΚΛΑΒΟΣ!!ΚΑΙ
    ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ Ν ΑΡΝΗΘΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Κ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥ !!
    ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΑΠΛΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ Κ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ ΑΘΩΩΝ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΟΥΣ !!
    Ε.ΡΗΓΑ

  • Το παρόν νομοσχέδιο, όπως αναφέρεται και στην Αιτιολογική Έκθεση, έχει στόχο την ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Απόφασης-Πλαίσιο 2008/913/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 28.11.2008. Στην Απόφαση-Πλαίσιο ορίζονται κατ’ αρχήν τα «αδικήματα ρατσισμού και ξενοφοβίας» τα οποία τιμωρούνται(http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:328:0055:01:EL:HTML, άρθρο 1, παράγραφος 2). Αναφέρεται ότι: «τα κράτη μέλη μπορούν να τιμωρούν μόνον συμπεριφορά με (…) απειλητικό, υβριστικό ή προσβλητικό χαρακτήρα».

    Στο συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου, εισάγεται όρος «εχθροπάθεια», που είναι ασαφής ακόμη και με την επεξήγηση που δίνεται. Περαιτέρω, δεν αποδίδει με σαφήνεια και ακρίβεια το πνεύμα της προς ενσωμάτωση Απόφασης.

    Προτείνουμε την ακόλουθη απλή και κατανοητή διατύπωση:

    Στον παρόντα νόμο, ο όρος «ρητορική μίσους» θα πρέπει να νοηθεί ως αναφερόμενος στην δημόσια προσβολή που στρέφεται κατά ομάδας προσώπων ή μέλους ομάδας.

    —-

    Προτείνουμε την εισαγωγή του όρου «ταυτότητα κοινωνικού φύλου», όπως έχει προτείνει ο Επίτροπος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης, κύριος Thomas Hammarberg στην Έκθεσή του «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Ταυτότητα Φύλου» (Human Rights and Gender Identity), καθώς και η Επίτροπος Vivian Reding.

    Συγκεκριμένα προτείνουμε την ακόλουθη διατύπωση:

    Ο όρος «ταυτότητα κοινωνικού φύλου» θα πρέπει να νοηθεί ως αναφερόμενος στην ατομική και εσωτερική εμπειρία του φύλου, η οποία μπορεί να μην βρίσκεται σε ευθεία αντιστοιχία με το φύλο που γεννιέται το άτομο και εσωκλείει την έκφραση του σώματος και του φύλου του ατόμου (όπως ορίζεται στην έκθεση του Επιτρόπου Thomas Hammarberg).

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 13:48 | Θοδωρης

    δεν ντρεπεστε λεω εγω που θελετε να περασετε και λογοκριτικο νομο και καλα προς χαρη τον ‘ανθρωπινων δικαιωματων’?
    τι αλλο ρε θα κανετε? μας πηρατε τα λεφτα απο τις τσεπες τωρα θα μας βουλωσετε και το στομα?
    πειτε με ρατσιστη και οπως θελετε…
    εσεις ειστε δημοκρατες με τετοιους νομους?
    αν ναι τοτε ειμαι περηφανος που στην δημοκρατια σας ειμαι ‘ρατσιστης-φασιστας’…

    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 12:55 | Ph.D.D.

    To Δίκαιο και ο Νόμος ελέγχει και τιμωρεί τις πράξεις και την εξωτερική συμπεριφορά των κοινωνών.Οχι το συναίσθημα, την σκέψη, τον λόγο – εκτός συγκεκριμένων προβλεπτών περιπτώσεων.Τα άρθρ.14 του Σ. είναι σαφέστατο.
    Σκοπεύετε με τον νόμο που σχεδιάζετε να το καταστρατηγήσετε?
    Οι υφιστάμενοι συνταγματικοί νόμοι,νομίζω είναι επαρκείς, δια την προστασία των ξένων και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.Επειτα έχετε θεσμοθετήσει νόμους, που ελευθερώνουν από τις φυλακές καταδικασμένους παραβάτες πλημμελημάτων και διότι…δεν χωρούν οι φυλακές μας!Σκοπεύετε να τις «γεμίσετε» τώρα με ΜΗ εγκληματίες, μόνο και μόνο για την γνώμη και τα…αισθήματά τους και τις σκέψεις τους? Εχετε συνταγματολόγους δίπλα σας. Πιστεύετε ότι το σχέδιο νόμου σας θα κριθεί συνταγματικό?
    Αλλως τε, οι Ελληνες, στην συντριπτική πλειονότητα, ποτέ δεν έχουν δείξει ρατσιστικές διαθέσεις καί όταν ακόμη δεινοπαθούν ή βλάπτονται από αλλοεθνείς και αλλοθρήσκους.
    Τέλος,αν η «διαβούλευση» είναι μιά απλή «Εκδήλωση Δημοκρατικής Επίφασης» και εχετε σκοπό να προχωρήσετε ανεξάρτητα από τις αντίθετες γνώμες ημών των πολιτών, συμφωνώ με όσους επικαλούνται, ως πλέον δόκιμο, τον όρο «μίσος» και όχι «εχθροπάθεια». Οπως αναφέρεται εις το Κοινοτικό Δίκαιο.Μάλιστα θα έλεγα ότι ορθότερος όρος και σύμφωνος με το Συνταγμα θα ήταν ο όρος «Εκδήλωση μίσους», που σημαίνει εξωτερική συμπεριφορά δυναμένη να «βλάψει».Οχι, το εσωτερικό φρόνημα η σκέψη.
    Ph.D.D.

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 08:08 | Neoellinas

    εγω δεν εχω κανενα προβλημα με τον νομο. εχθροπαθεια με εσας εχω και ετσι οπως μας εχετε κανει. Αλλωστε ΕΥΤΥΧΩΣ συντομα μεταναστευω στην πολύ δημοκρατικη πολιτεία του TENNESSE και λύνω όλα μου τα οικονομικά και υπαρξιακά προβλήματα. εύχομαι να εχετε την τύχη του συντρόφου (σας)
    Μουαμαρ Καντάφι.

    ps Ωφείλω να αμολογήσω οτι έχετε πετύχει πολύ καλύτερα την περιβόητη Τζαμαχιρία του.

    God save the Greeks!

  • 28 Φεβρουαρίου 2011, 02:18 | ΔΟΚΙΜΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΜΕΡΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
    1)ΑΝ ΤΟ ΥΠΕΘΑ ΒΓΑΛΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙ ΟΤΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΑΝ ΕΠΑΝΕΛΛΕΙΜΕΝΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΕΝΑΕΡΙΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΝΑΣ ΤΟΥΡΚΟΣ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΘΥΜΑ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΑ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕΙ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΕΧΘΡΟΠΑΘΕΙΑΣ,ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑΣ?
    2)ΑΝ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ(ΠΧ ΑΛΒΑΝΟΣ)ΚΑΤΑΦΕΡΘΕΙ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΑΦΓΑΝΩΝ ΤΟΝ ΠΙΑΝΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ(ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΑΒΑΝΩ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΦΓΑΝΟΣ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΑΠΟ ΑΛΒΑΝΟ
    3)ΑΡΧΑΙΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ,ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙ ΟΤΙ ΕΠΕΣΕ ΘΥΜΑ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΟΥΝ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?ΘΑ ΑΠΟΣΥΡΟΝΤΑΙ?ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΥ ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΦΑΓΗ ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΕΧΘΡΟΠΑΘΕΙΑ?Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ?ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ?
    4)ΑΝ ΜΙΑ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ,ΣΩΜΑΤΕΙΟ Η ΟΜΑΔΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΩΣ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΔΕΧΤΕΙ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?ΘΑ ΣΥΛΛΗΦΘΕΙ Ο ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΗΣ ΓΙΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟ?
    5)ΑΝ ΕΝΑΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Η ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ,ΚΟΠΡΙΤΕΣ ΚΑΙ ΖΟΥΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΑΛΛΩΝ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΝΤΑΛΜΑ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΤΟΥ?
    6)ΑΝ ΕΝΑΣ ΜΑΥΡΟΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΧΟΥΤΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΘΕΙ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΜΙΑ ΑΛΛΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΦΥΛΗΣ ΤΡΕΧΑΓΥΡΕΥΕ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ?ΤΟΝ ΠΙΑΝΕΙ ΟΝΟΜΟΣ?ΑΝ ΕΝΑΣ ΚΟΥΡΔΟΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ?ΕΝΑΣ ΑΡΑΒΑΣ ΠΑΙΣΤΗΝΙΟΣ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ?ΣΤΗ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΝΤΑ
    7)ΑΝ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΕΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΠΡΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ ΠΟΥ ΕΙΤΕ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΕΙΤΕ ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ(ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΟΓΟΥ)ΑΝ ΟΜΩΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΠΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΦΡΑΣΕΙ ΑΛΛΑ ΛΛΑΞΕΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Π ΠΧ ΟΙ ΕΛΒΕΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΠΡΙΤΕς ΤΟΤΕ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ?
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΕΚΦΥΛΙΣΤΕΙ ΔΙΟΤΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕς ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΟΧΙ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΑΚΡΟΔΕΞΙΕς ΟΜΑΔΕς ΚΑΙ ΘΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΜΠΟΥΜΕΡΑΝΓΚ Ο ΝΟΜΟΣ.ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΓΕΛΙΟ.ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ Η ΕΝΑΝ ΑΛΛΟΔΑΠΟ ΟΤΙ ΤΟΝ ΕΙΠΕ ΡΑΤΣΙΣΤΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΕΠΙΘΕΣΗ!ΤΟ ΑΝΤΙ-ΚΑΤΙ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.Η ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΡΗΤΟΠΕΡΕΙΑ ΔΥΝΑΜΩΝΗ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΥΠΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΟΤ Η ΑΝΤΙΠΑΣΟΚΙΚΗ ΡΗΤΟΡΕΙΑ Η ΑΝΤΙΟΛΥΜΠΙΑΚΗ,ΑΝΤΙΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ.

  • 27 Φεβρουαρίου 2011, 21:25 | ΙΩΣΗΦ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ!!
    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ.
    ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΑΛΗΦΘΕΙ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!
    ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ

  • 27 Φεβρουαρίου 2011, 19:19 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Υπουργέ. Ο Ελληνικός Λαός είναι υπερήφανος και πάντοτε φιλόξενος.
    Ποτέ δεν ήταν ρατσιστής. ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ μας κάνατε ΕΣΕΙΣ και ΜΟΝΟ ΕΣΕΙΣ.
    Μας πήρατε τα πάντα και μας προσφέρατε ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, που αδύναμοι πλέον βρισκόμαστε έρμαιοι των αρπακτικών διαθέσεων των ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ και μάλιστα των ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ.
    Ποία ευεργετήματα προσέφεραν, μέχρι στιγμής, οι παράνομα διαμένοντες αλλοδαποί στην Ελλάδα; Τα καταγράψατε; Στον αντίποδα, πόσα κακά μετέφεραν από τις χώρες τους στην Ελλάδα; Πολλά και είναι καταγεγραμμένα: Ναρκωτικά, πορνεία, ληστείες, βιασμούς (μέχρι και 80ντάχρονες το έχουνε βιώσει),δολοφονίες κλπ.
    Δεν είναι αλήθεια Υπουργέ ότι, με το «άνοιγμα» των συνόρων, οι δείκτες εγκληματικότητας στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 120%;
    Μας φέρατε σε θέση άμυνας και προσπαθείτε να μας εξαφανήσετε.
    Μην ξεχνάτε ότι ο Ελληνικός λαός αγαπάει την Πατρίδα του και θ’ αγωνισθεί για τα Ιερά και τα όσια, όπως κάνει χιλιάδες χρόνια τώρα.
    Το πρώτο ΘΥΜΑ του Νόμου θα είσαστε εσείς.

  • 27 Φεβρουαρίου 2011, 14:03 | Ερμηνειοσθένης

    Ξεκινάμε από το δεύτερο σκέλος, την εξωτερίκευση :
    Ως προς την εξωτερίκευση, ούτε το μίσος σκέτο, ούτε η αντιπαλότητα.
    Το μίσος σκέτο είναι μισητο-πάθεια και η αντιπαλότητα σκέτη είναι αντιπαλο-πάθεια.

    Σωστοπαθής ;

    Ο συνδυασμός μισητο-πάθειας και αντιπαλο-πάθειας, που ευρίσκεται είτε σε στάδιο εξωτερίκευσης (σκέψης, μορφασμού, μουγκρίσματος, ψηφοφορίας, προσπάθεια ανάγνωσης, εκτύπωση με σκοπό την αφισοκόλληση), είτε σε στάδιο πράξεων (εκτεταμένη χρήση κινήτρων με σκοπό τη διαβίωση), καλό θα είναι να ερμηνεύεται και ως εχθρο-παθισμική ή εχθρο-παθογόννος, ανάλογα με τις συντρέχουσες προϋποθέσεις.

    Η δε καλλιέργεια, που αφορά στο πρώτο σκέλος προϋποθέσεων τέλεσης (η εχθρο-παθογονισμού επί τω προκειμένω) προϋποθέτει παράλληλα και έναν εχθρο-παθογονισμικο-παθή (τουλάχιστον ένα δεύτερο άτομο).

    Δεν θα μπλέξουμε με πολλούς όρους ;

    Ο εχθρο-παθητικός αυτουργός θα αποτελέσει αντικείμενο νεώτερης ρύθμισης ;

  • 27 Φεβρουαρίου 2011, 12:57 | Νομοκλής

    Προφανώς και η χώρα που αντιμετωπίζει εισβολή εχθρού διαφορετικής θρησκείας, καθίσταται διπλά παράνομη.
    Όπως καθίσταται εξαιρετικά ύποπτη για τέλεση αδικήματος, η υπαγωγή ατόμων σε θρησκεία που έχει ισλαμικές καταβολές.
    Από τη μία θα θέλει να μας συγχαρεί ο Νταβού και από την άλλη να μας κατηγορήσει.

    Βρε μήπως ο χειρότερος αντίπαλος να μας φάει τους αναποφάσιστους, είναι ο Προκό Παυλό και έχουμε πανικοβληθεί ;

  • 27 Φεβρουαρίου 2011, 02:16 | Μεχμετοκλής Αμπντουλάχογλου

    Στον παρόντα νόμο, ο όρος «εχθροπάθεια» είναι ο καταλληλότερος να προσδιορίσει το επίπεδο ερμηνειo-πάθειας που οφείλει ο νομοθέτης, προς το πολιτισμένο σύνολο των πολιτών.

    Μάλιστα μπορεί να συμπληρωθεί και η επιβολή κυρώσεων ως προς την ερμηνειo-πάθεια του όρου «θρησκεία», για βαρύτερα πρόστιμα προς τους μουφτο-παθείς ιδιοκτήτες ποδοσφαιρικών ομάδων ή έστω στους πολυπληθείς μικροαστούς χούλιγκαν, που προηγουμένως από την τέλεση αδικήματος το οποίο προβλέπεται στον παρόντα νόμο, έχουν παραδεχτεί ομαδικά ότι γίνεται υπό την θρησκευτική ιδεο-πάθεια με συνθήματα του είδους «Ομάδα μου, θρησκεία» ρυθμικά, συντονισμένα και ομαδικώς απαγγελτικά, όπως κάθε θρησκευτική ομαδική εκδήλωση.

    Ο χουλιγκανισμός, συνήθως εκφράζει την εχθροπάθεια μαζί με την θρησκεία, αρκεί να καταγραφεί από μάρτυρες η ομαδική παραδοχή δια μέσω της ομαδικής απαγγελίας του αθλητικο-παθητικού τους θρησκευτικο-παθητικού συνθηματικο-παθητικού πιστεύειν και η υποκίνηση σε εχθροπάθεια.

    Νόμε γερά, η νίκη είναι κοντά !

  • 26 Φεβρουαρίου 2011, 22:43 | Roula Skoutari

    Κύριε υπουργέ,
    Ο όρος «εχθροπάθεια» είναι εντελώς γενικός κι αόριστος. Μπορείτε να ποινικοποιήσετε τα συναισθήματα των ανθρώπων και τις εκφράσεις τους;
    Επιπλέον, και το πιο σοβαρό, συμβιβάζεται το άρθρο αυτό με τις διατάξεις του Συντάγματός μας περί ελευθερίας της έκφρασης;

  • 26 Φεβρουαρίου 2011, 19:10 | Νεκτάριος Πετρίδης

    Μὴ τολμήσετε νὰ τὸ ψηφίσετε. Σᾶς δίδω τὸ λόγο τῆς τιμῆς μου, ὅτι θὰ τόν παραβιάσω ἐνσυνειδήτως , μὲ χαρά καὶ καμάρι !

  • 26 Φεβρουαρίου 2011, 15:34 | AgathiStefanidoy

    ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΙΔΡΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ. ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ Ν ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ Βασιλης Μοσκοβης / / και ποσο μαλλον την ψυχη τα πιστευω του Ελληνα την αγαπη προς την πατριδα ΑΣτεφανιδου

  • 26 Φεβρουαρίου 2011, 14:55 | Μιράντα Α.

    Είναι αλήθεια, ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει να σέβονται ο ένας τον άλλον και να προστατεύει ο ένας τον άλλον.
    Εμείς οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια, είμαστε οι μόνοι στον πλανήτη, που δεν έχουμε που να κρυφτούμε για να προστατευτούμε.
    Ούτε μέσα στη χώρα μας, ούτε μέσα στο σπίτι μας δεν μπορούμε να νοιώσουμε ασφάλεια.
    Επειδή ο κάθε υπουργός πληρώνετε από τους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες… (αυτό βέβαια θέλει πολύ συζήτηση από ποιους πληρώνεται) καλό θα είναι να ασχοληθεί και με την δική μας προστασία.
    Η μητέρα του γείτονα μου είναι στην εντατική, από επίθεση αλλοδαπών μέσα στο ίδιο της το σπίτι…..και περιμένει μέρα νύχτα έξω από το κρατητήριο για να πεί δύο αντιρατσιστικές κουβέντες στο αυτί αυτών των ΚΥΡΙΩΝ.
    Πείτε μας κύριε αρμόδιε υπουργέ……αυτός ο άνθρωπός, που του έσφαξαν την μάνα μέσα στο ίδιο της το σπίτι, πόσα χρόνια θα πάει φυλακή αν βρίσει αυτούς τους ΚΥΡΙΟΥΣ???

  • Το νομοσχέδιο χρησιμοποιεί αντί για την έννοια του «μίσους», την έννοια της «εχθροπάθειας», την οποία αποδίδει και με νομοθετικό ορισμό στο άρθρο 2 (άρα δεσμευτικά για τον δικαστή) ως καλλιέργεια ή εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους ή αντιπαλότητας. Η έννοια της «εχθροπάθειας», η οποία ακούγεται περισσότερο ως ιατρικός παρά ως νομικός όρος, έχει προτιμηθεί αντί για το απλό «μίσος», διότι, κατά την Αιτιολογική Έκθεση απαντάται ήδη στον ελληνικό ποινικό κώδικα κι έχει «τύχει ιδιαίτερης θεωρητικής επεξεργασίας και νομολογιακής ερμηνείας». Ψάχνοντας στον ποινικό κώδικα, ο όρος βρίσκεται μόνο σε ένα σημείο, στο άρθρο 196 ΠΚ (κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος), στο οποίο αναφέρεται ότι «ο θρησκευτικός λειτουργός που κατά την ενάσκηση των έργων του ή δημόσια και με την ιδιότητά του προκαλεί ή διεγείρει τους πολίτες σε εχθροπάθεια κατά της πολιτειακής εξουσίας ή άλλων πολιτών τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι τριών ετών».

    Ομολογώ ότι αγνοώ την «ιδιαίτερη νομολογιακή ερμηνεία» που έχει τύχει ο όρος, αφού βρήκα μόνο μία απόφαση δικαστηρίου που ασχολείται με την κατ΄ άρθρο 196 ΠΚ «εχθροπάθεια» (Άρειος Πάγος 1997). Βρήκα όμως και την απόφαση 2690/2008 ΣτΕ του 2008 (και την αντίστοιχη παραπεμπτική του 2006), η οποία αφορά μια πειθαρχική κύρωση που επιβλήθηκε σε μέλος του πυροσβεστικού σώματος, το οποίο με τις πράξεις του (σχετικές με ναρκωτικά) κατηγορήθηκε ότι προκάλεσε εχθροπάθεια κατά του πυροσβεστικού σώματος.

    Ωστόσο, το κείμενο του ευρωπαϊκού δικαίου που πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό μιλάει καθαρά και ξάστερα για «μίσος». Δεν υπάρχει λόγος να αναζητούμε πιο περίτεχνους όρους που θα δυσχεράνουν την αποστολή της Δικαιοσύνης σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα όπως η καταπολέμηση διακρίσεων. Οπότε, για λόγους ασφάλεια δικαίου και συμφωνίας με το ευρωπαϊκό δίκαιο, η «εχθροπάθεια» πρέπει να αντικατασταθεί με την αναφορά σε μίσος.

  • 26 Φεβρουαρίου 2011, 09:19 | ΚΩΣΤΑΣ Μ.

    ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΟΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΡΗΤΑ ΣΕ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Η ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΣΕ ΒΙΑΙΟΠΡΑΓΙΕΣ Η…ΕΧΘΡΟΠΑΘΕΙΑ,ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΕ ΒΙΑΙΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ, Η ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΕ ΠΡΑΞΕΙΣ.ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΕ ΒΙΑΙΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Η ΔΙΕΓΕΡΣΗ.ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΒΙΑΙΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ,ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΟΥΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ,ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΟΤΙ ΕΠΕΣΑΣΝ ΘΥΜΑΤΑ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ….ΕΧΘΡΟΠΑΘΟΥΣ ΕΠΙΘΕΣΕΩΣ.ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ΠΩΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ …ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ(?) ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ.
    ΕΙΣΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΟΘΡΗΝΗΤΟΙ.

  • 26 Φεβρουαρίου 2011, 01:56 | Αθηνά

    Μία απορία έχω. Ο νόμος ισχύει και αντίστροφα; Εχθροπάθεια από αλλοδαπό σε Έλληνα π.χ.; Γιατί είναι κάτι που συναντώ συχνά. Μπήκαν ΠΑΡΑΝΟΜΑ στη χώρα ΜΑΣ κι από πάνω μας βρίζουν κιόλας! Ούτε να τιμούν και να ευγνωμωνούν τη χώρα που τους δίνει ένα κομμάτι ψωμί (και όχι μόνο) δεν ξέρουν!

  • 25 Φεβρουαρίου 2011, 20:10 | Γρηγόρης Κυριακού

    Απαγορεύεται η εξωτερίκευση συναισθημάτων; Δηλαδή οι ψυχολόγοι θα κάνουν χρυσές δουλειές αφού θα τα κρατάμε όλα μέσα μας και δεν θα εκφραζόμαστε. Μήπως να γίνουμε και ρομποτάκια; Πιστεύω και εξωτερικεύω τη σκέψη μου(θα συλληφθώ άραγε;) ότι το νομοσχέδιο είναι γραμμένο στο πόδι, με προχειρότητα ή ακόμα χειρότερα αφού καταναλώθηκε μια κάβα ολόκληρη.

  • 25 Φεβρουαρίου 2011, 15:56 | Tina

    Νομίζω ότι ο όρος ‘εχθροπάθεια’ παραπέμπει σε παθολογία, για την οποία το άτομο δεν έχει ούτε την ευθύνη, ούτε τον έλεγχο. Αντίθετα, ο όρος ‘μίσος’ (που αφορά και το πρωτότυπο από το οποίο έχετε ‘μεταφράσει’ την εχθροπάθεια) αφορά επιλογή και ως εκ τούτου επιλεγμένη, συνειδητή έκφραση στο πλαίσο μιας αλληλεπίδρασης – εξαναγκασμένης ή μη. Κανείς δεν με υποχρεώνει να μισώ, όπως δεν υποχρεώνομαι να είμαι άπληστη, να φθονώ ή να εκδικούμαι. Ειδικά όταν το μίσος εκφράζεται θεσμικά ή ως μορφή κοινωνικής δράσης, οφείλει να καταγράφεται ως αυτό που είναι και όχι ως παθολογία. Δηλαδή, αν λόγω μίσους σκοτώσω δικάζομαι ως ‘εχθροπαθής’ και άρα δικαιούμαι να θεωρούμαι ως μη έχουσα σώας τας φρένας;

  • 25 Φεβρουαρίου 2011, 13:31 | ARGYRIS

    Η ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ. ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ, ΟΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΔΙΚΗΓΟΡΟ.ΠΑΛΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΕΡΜΟΣ Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ, Ο ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗΣ, Ο ΑΔΙΑΦΘΟΡΟΣ, Ο ΜΕΓΑΣ ΚΡΙΤΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, Ο ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ΕΧΘΡΟΠΑ- ΘΕΙΑ;
    ΠΙΣΤΕΥΩ Κ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ, ΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΜΑΘΕΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΛΕΙ- ΤΟΥΡΓΩΝ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ.ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΕ ΑΛΛΟ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΕΙΔΑΛΩΣ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΝ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕ-ΡΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΝΟΜΟΙ ΜΕ ΠΟ-ΛΥ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.

  • 25 Φεβρουαρίου 2011, 13:05 | Margarita

    Κύριοι/Κυρίες
    Σας παραθέτω ορισμένες σκέψεις και προτάσεις για την ορθότερη εναρμόνιση του ευρωπαικού δικαίου με το ελληνικό.

    1.Ο όρος »εχθροπάθεια» ακούγεται ως ιατρικός. Στο ευρωπαικό νομικό κείμενο είναι ξεκάθαρα ότι αναγράφεται ο όρος «μίσος’. Και κατά τέτοιο τρόπο πρέπει να μεταφραστεί έτσι ώστε το ελληνικό και το ευρωπαικό δίκαιο να συμφωνούν.
    2.Ο όρος »Γενετήσιος προσανατολισμός» δεν γίνεται κατανοητός, ως το «sexual orientation» που αντιστοιχεί στο ευρωπαικό δίκαιο. Θα πρέπει να αντικατασταθεί με το »σεξουαλικός προσδιορισμός» και «ταυτότητα φύλου». Ετσι ώστε να γίνεται ξεκάθαρο ότι αναφερόμαστε στην προστασία των lgbt ατόμων (Εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου Κατά των Διακρίσεων Βάσει Σεξουαλικού Προσανατολισμού, Αρχές Yogykarta, αρχή 5).
    3.Στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου (περί δικαστηριακής υποστήριξης απο ΜΚΟ (litigation).) η διάταξη που αναφέρεται στο δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής μόνον στους συμβούλους του Ο.Η.Ε, πρέπει να καταργηθεί και να προστεθεί στη θέση της μια διάταξη που να προβλέπει ότι κάθε θύμα από εγκλήματα μίσους πρέπει να έχει δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής (από ΜΚΟ, σωματείο, ένωση προσώπων), όπως ακριβώς ισχύει στο Ευρωπαϊκό Δικαστηρίο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
    4.Eπιπρόσθετα στις κατηγορίες θα πρέπει να περιληφθεί η «αναπηρία» και η «ηλικία» (περιλαμβάνονται και στην νομοθεσία περί ίσης μεταχείρισης Ν.3304/2005), αλλά και το «φύλο», η «γλώσσα», και οι «πολιτικές πεποιθήσεις» (που περιλαμβάνονται στο άρθρο 14 της ΕΣΔΑ).

  • 25 Φεβρουαρίου 2011, 12:04 | A. Papathanasiou

    Γιατί να εφευρίσκουμε λέξεις, και εννοώ την «εχθροπάθεια»; Η λέξη «μίσος» δεν είναι αρκετή;

  • 25 Φεβρουαρίου 2011, 11:16 | Αντωνης Βακ.

    Δηλαδη ενα συναισθημα, το μισος, τωρα θα ειναι ποινικα κολασιμο αδικημα;
    Θα κανετε πολεμο σε ενα συναισθημα κυριε υπουργε;

  • 25 Φεβρουαρίου 2011, 08:43 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Αν συνεχίζω να εκφράζω τη γνώμη μου δημόσια για τον τουρκικό επεκτατισμό στη Θράκη θα διώκομαι για εχθροπάθεια;

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 17:43 | Kωστας Σπυρου

    Καλησπερα σας

    Να ξεκαθαρίσω οτι διαφωνώ πλήρως με αυτή την πρόταση, καθώς όπως εξηγείται σε άλλα σχόλια εκτος της αντισυνταγματικότητας,άμα εφαρμοστεί, η μισή Ελλάδα θα πρεπει να πάει στη φυλακή!

    Με τη χρήση του όρου εχθροπάθεια ποινικοποιείτε τη σκέψη, κάτι το οποίο δεν μπορεί καν το ίδιο το άτομο να ελέγξει!!! Το διαδίκτυο αφορά κυρίως τον κόσμο των ιδεων και οι απαγορεύσεις που προτείνετε δεν είναι δυνατό να εφαρμοστούν de facto.

    Το μίσος ως αίσθημα υπάρχει και εκφράζεται εκ γενετής στον άνθρωπο, σκεφτείτε τα παιδάκια πόσο συχνά (και μέχρι πότε) γελάνε και χαίρονται επειδή κάποιος είναι χοντρός, κοντός ή δεν ξερω τι. Τα αίτια που μπορούν να οδηγήσουν σε βιαιοπραγία δεν τα ορίζετε και μένει πολύ ανοιχτό το ποιος θα κατηγορηθεί «αυτεπάγγελτα».. Γιατί στην ορολογία δε μιλάτε για φανατισμό που ευθύνεται για αρκετούς κινδύνους προς ζωή/περιουσία?

    Ε, οχι! Είναι ελλιπώς ορισμένο, άσκοπο και επικίνδυνο το νομοσχέδιο. Είδαμε το πως εφαρμόζονται και οι ισχύοντες νόμοι για το ρατσισμό και την ξενοφοβία! Όλα τα χε η μαργιωρί ο φερεντζές της λείπει.

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 15:42 | Δρ. Ειρήνη Παπαδημητρίου

    Απίστευτο! Ο όρος «εχθροπάθεια» νοείται ως αναφερόμενος τόσο στην καλλιέργεια όσο και στην εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους και αντιπαλότητας.

    Είστε σοβαροί; Έχετε σώας τας φρένας; Έχετε καθόλου νομικές σπουδές; Θα απαγορεύσετε την υποκίνηση ή μετάδοση αισθημάτων και την «εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους και αντιπαλότητας»!

    Έχετε καταλάβει ότι τέτοια μανιφέστα φασιστικού παραξυσμού δεν μπορούν να είναι νόμοι ελεύθερου κράτους;

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 15:41 | antonis georgiadis

    Μανωλη εγραψε το σχολιο σου..κανουν οι νεοταξιτες τους πολεμους τους..ερχονται εδω καραβιες εξαθλιομενων που δουλευουν ως σκλαβοι στους ντοπιους «ολιγαρχες» και πρεπει εμεις οι γηγενεις δουλοι να μην αντιδρουμε γιατι ετσι τους χαλαμε τα κομματακια τους στο παζλ..μια απορια…ο μακαριτης ο παπανδρεου που ελεγε οτι «η ελλαδα ανηκει στους ελληνες» εξεφραζε «εχθροπαθεια» και «μισος» κατα της δυσης?

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 13:04 | ΣΤΕΛΙΟΣ

    Ο ΟΡΟΣ ΓΕΝΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΙΑ / ΠΑΙΔΟΦΙΛΙΑ;
    ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΕΣ ή ΚΑΙ ΟΙ ΒΙΑΣΤΕΣ;

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 11:43 | Κωνσταντίνος

    Tο κείμενο του ευρωπαϊκού δικαίου που πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό μιλάει καθαρά και ξάστερα για «μίσος». Δεν υπάρχει λόγος να αναζητούμε πιο περίτεχνους όρους που θα δυσχεράνουν την αποστολή της Δικαιοσύνης σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα όπως η καταπολέμηση διακρίσεων. Οπότε, για λόγους ασφάλεια δικαίου και συμφωνίας με το ευρωπαϊκό δίκαιο, η «εχθροπάθεια» πρέπει να αντικατασταθεί με την αναφορά σε μίσος.

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 09:14 | Μανωλης

    Η παρούσα πρόταση νόμου γελοιοποιεί την Δημοκρατία και Ελευθερία Λόγου και σκέψης.

    Προκειται για παγκοσμιοποιητικό εργαλείο που απλά θέλει να εξαφανίσει τις διαφορές μεταξύ ανθρώπων για να εξυπηρετήσει το σχέδιο της παγκοσμιας πολυπολιτισμικής σούπας σκλάβων.

    Ειναι υποκριτικά αντιρατσιστικός , και υποθάλπτει τον παγκόσμιο «οικονομικο» ρατισισμο.

    ουσιαστικα πρεπει να εχει εναν πιο ειλικρινή τιτλο

    «Απαγορευεται οι ντοπιοι σκλαβοι να τσακωνονται με τους ξένους σκλάβους που φέρνουμε απο τους πολέμους μας.»

    Τουλαχιστον ετσι λεγόταν στην αρχαία Αίγυπτο ο αντίστοιχος νόμος.

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 03:44 | απορημένος

    αυτό με την εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους και αντιπαλότητας δεν το κατάλαβα..

    θα μοιράσετε και εγχειρήδια με αναπνοές και ασκήσεις χαλάρωσης όταν μας κλέβουν ή μας βιάζουν?

    νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο για να γνωρίζουμε πώς να φερθούμε…κόσμια!
    μην το ξεχάσετε στην διευκρινιστική του νόμου…

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 02:36 | Ioannis Zerwas

    Exete Xefigi telios! Tetio aisxos opos stin Ellada den iparxi pouthena stin Europi. O Ellinas sas exi eklexi, sas plironi ton Mistho ke tin Sintaxi sas. EFARMOSTE EPITELOUS tin Thelisi tou Laou ke DIOXTE xoris exairesi tous Lathrometanastes! Afto ine Paranomo pou pratete!
    Xairetismous apo Germania

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 02:35 | becky bo

    ειναι τραγικο να μας κλεινετε το στομα μονο κ μονο επειδη ετσι σας βολευει.δεν προκειται να σας περασει.θα μιλαμε οσο θελουμε και θα λεμε τη γνωμη μας γιατι εχουμε δημοκρατια.η μηπως οχι???

  • 23 Φεβρουαρίου 2011, 16:58 | Ε. Νικολοπούλου

    Στον παρόντα νόμο, ο όρος «εχθροπάθεια» θα πρέπει να νοηθεί ως αναφερόμενος τόσο στην καλλιέργεια όσο και στην εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους και αντιπαλότητας.

    Επομένως μιλάμε για ποινικοποίηση της απλής έκφρασης συναισθημάτων. Πρόκειται για ασύλληπτα ανελεύθερη πρόταση που ακόμα και ένα διδακτορικό καθεστώς θα δίσταζε ακόμα και να συζητήσει.

    Το νομοσχέδιο δεν ποινικοποιεί απλώς το φρόνημα και τις ιδέες. Απαγορεύει και την ειρηνική και απλή έκφραση (εξωτερίκευση) συναισθημάτων.

    Σαφέστασε σε σύγκρουση με το Σύνταγμα:

    Άρθρο 5
    1. Καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη.
    2. Όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων. Εξαιρέσεις επιτρέπονται στις περιπτώσεις που προβλέπει το διεθνές δίκαιο.
    3. Η προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη. Κανένας δεν καταδιώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο περιορίζεται, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος.

    Άρθρο 14
    1. Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους.
    2. Ο τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται.

  • 23 Φεβρουαρίου 2011, 15:38 | K. D. Mortopoulos

    [Σημειώνεται για τους σχολιαστές ότι το παρόν Σ/Ν δεν εισάγει κάποιο καινούριο σύστημα δικαίου, αλλά εναρμονίζει την Ελληνική νομοθεσία με διεθνείς συμβάσεις που ήδη έχει κυρώσει η Ελλάς και οι οποίες έχουν υπερνομοθετική ισχύ
    Τα σχόλιά μου δεν αφορούν το εάν πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρξει το Σ/Ν αλλά μόνον τη ΝΟΜΟΤΥΠΙΚΗ του μορφή]

    Το Άρθρο 2 δεν δίδει την έννοια των όρων όπως αναφέρει ο τίτλος του και οφείλει να αριθμεί τις επιμέρους παραγράφους.
    Χρησιμοποιείται ένα ιδιόμορφο σύστημα αναφοράς εισάγοντας τη λέξη «εχθροπάθεια» (animosity) στην Ελληνική νομική γραμματεία χωρίς ωστόσο να παρέχει την ερμηνεία της που είναι ούτως ή άλλως αμφισβητούμενη: κυμαίνεται από «το αίσθημα μίσους [χωρίς εξωτερίκευση] για τον εχθρό» ως τη «διέγερση σε βίαιη δράση» (βλ. σχετ. Champion R. Narcissism and Entitlement: Sexual Aggression and the College Male, κ. 1, 2002, LFB Schol. Publishing, US).
    Η συγκεκριμένη λέξη ούτε αναγκαιεί, ούτε διευκολύνει. Προτείνεται να προτιμηθεί η φράση «δημόσια έκφραση και έμπρακτη καλλιέργεια μίσους». Ως προς το τι είναι δημόσιο και το τι όχι, ιδίως για το διαδίκτυο, υπάρχει επαρκής θεωρία που απαιτεί όχι μόνον να είναι κάτι «προσβάσιμο» δημοσίως αλλά να έχει το σκοπό της δημόσιας δήλωσης.
    Αντιθέτως, ο όρος «γενετήσιος προσανατολισμός» που πρέπει να αναλυθεί δεν αναλύεται, με αποτέλεσμα να αναμιγνύεται η νόμιμη ομοφυλοφιλία με παράνομους σεξουαλικούς προσανατολισμούς, όπως η συνουσία με ανηλίκους (Αρ. 342, 348Β) η αιμομιξία (Αρ. 345 ΠΚ) κλπ. Στην πραγματικότητα κάθε φορά που στο παρόν Σ/Ν αναφέρεται ο όρος «γενετήσιος προσανατολισμός» υπονοείται αποκλειστικά το δίπολο ετεροφυλοφιλίας-ομοφυλοφιλίας.
    Τέλος, ως προς τη θρησκεία, οφείλει να περιληφθεί και η προστασία όσων στερούνται δόγματος ή θρησκείας αλλά να αποφευχθεί ταυτόχρονα η ποινικοποίηση της άμυνας κατά πράξεων θρησκευτικών ομάδων που εγκληματούν κατά τη λατρεία ή εξ αιτίας της λατρείας. Δεν είναι δυνατόν, φερ’ ειπείν να ποινικοποιηθούν διαδικτυακά μηνύματα που καταδικάζουν το σατανισμό ή άλλες παρεμφερείς μυστικιστικές λατρευτικές εκφράσεις, ακόμα και όταν τα μηνύματα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τη διατάραξη της δημόσιας τάξης εξ αιτίας πράξεων των πολιτών που δεν επιθυμούν τη λειτουργία τέτοιων κέντρων.

    Η τελική μορφή του άρθρου που προτείνεται είναι η εξής:

    «1. Στον παρόντα νόμο «γενετήσιος προσανατολισμός» καλείται η σεξουαλική προτίμηση σε άτομα του ιδίου ή του αντιθέτου φύλου και η έκφρασή της όταν δεν αντίκειται στο νόμο.

    2. Στον παρόντα νόμο ο όρος «Θρησκεία» περιλαμβάνει το σύνολο των θρησκευτικών δογμάτων όλων των αναγνωρισμένων στην Ελλάδα θρησκειών καθώς και την άρνηση της θρησκείας συνολικά ή δογμάτων αυτής.

  • 23 Φεβρουαρίου 2011, 15:12 | ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

    ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ «ΕΧΘΡΟΠΑΘΕΙΑ» ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ!!…ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΜΑΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΤΟΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥΣ!!!….ΑΥΤΟ ΛΕΓΕΤΕ ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ!!!…ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ…ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ…ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ!!!…ΑΛΛΙΩΣ ΟΤΑΝ Ο ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟΣ ‘Η ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ…ΤΟΤΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ…ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ…ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ!!!…ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ!!!…ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!

  • 23 Φεβρουαρίου 2011, 12:50 | antonis georgiadis

    εαν γραψω καπου οτι οι «μουσουλμανοι στο ιραν λιθοβολουν τις μοιχαλιδες και αυτο ειναι βαραβαρο» εκφραζω «εχθροπαθεια» κατα των ιρανων η του ισλαμ? στην δημοκρατια εχουμε το δικαιωμα να συμφωνουμε να διαφωνουμε ακομα και να αντιπαθουμε αποψεις ιδεολογιες φιλοσοφικα ρευματα θρησκειες πολιτισμους..το μονο που δεν εχουμε δικαιωμα να κανουμε ειναι να ασκουμε βια στο ονομα της οποιας διαφωνιας η αντιπαθειας μας….