Άρθρο 1 Πεδίο εφαρμογής του νόμου

1. Κακουργήματα τα οποία διαπράττουν υπουργοί ή υφυπουργοί κατά τη διάρκεια της θητείας τους επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους ανακρίνονται και εκδικάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού, ακόμη και αν οι υπαίτιοι έχουν παύσει να φέρουν την ιδιότητα αυτή.
2. Με τις ίδιες διατάξεις ανακρίνονται και εκδικάζονται: α) κακουργήματα τα οποία διαπράττουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους, γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, καθώς και αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και β) κακουργήματα ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος.
3. Ο χαρακτηρισμός της υπόθεσης ως ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος γίνεται με πράξη από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, στον οποίο απευθύνεται ο αρμόδιος εισαγγελέας αμέσως μόλις λάβει τη μήνυση, την έγκληση ή την αναφορά.

  • 24 Ιουλίου 2011, 13:02 | Νικος Ελευεριαδησ

    Ο νόμος και ολα τα σχόλια είναι σωστά κατα τη γνώμη μου. Ομως κυρίως προέχει η πρόληψη της θεραπείας. ΄Δηλαδή σε περίπτωση κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος ή παραβίασης των καθηκόντων να μην καλύπτονται τα παρταπτώματα αλλά να βγαίνουν γρήγορα στη φόρα για να μπορεί ο λαός να μή ξαναδώσει δύναμη σε δημόσια άτομα που σκέφονται το ίδιον συμφέρον. Το παρελθόν πρέπει να μας διδάξει για να μην υπάρχουν κλέφτες που να μας κυβερνούν για 10ετίες.
    ΕΠίσης τι γίνεται με αυτούς που έχουν το μέσον σε όλα τα επίπεδα και ξεφεύγουν? Ή με αυτούς που μπορούν και τα καλύπτουν? Γιατί αυτοί που έχουν το σύστημα με το μέρος τους αυτοί είναι και οι θρασύδειλοι που τολμούν να κλέψουν ή να κάνουν κατάχρηση εξουσίασ και στη συνέχεια βγαίνου και αθώες περιστερές. Τι θα κάνετε λοιπόν για να τορμάζουν πραγματικά οι κλέφτες?
    Γιατί το πρόβλημα στη χώρα μας δεν είναι ότι δεν υπάρχουν νόμοι αλλά γιατί οι υπάρχοντες νόμοι εφαρμόζονται κατά περίπτωση ή δεν εφαρμόζονται κατά περίπτωση και τελικά κάποιοι είναι πάνω από τους νόμους.!!!!!

  • 23 Ιουλίου 2011, 18:41 | Α.Μ.

    Οι παραυτουργοί.
    Ι. 1. Κατά το άρθρ. 1 του Σχεδίου στη διαδικασία του υπάγονται μόνον τα κακουργήματα που διαπράττουν ορισμένα πρόσωπα και συνεπώς όχι άλλα εκτός από αυτά. Και ναι μεν η ποινική δίωξη ασκείται, κατά το άρθρ. 2§1, in rem, αλλά ποίοι υπάγονται στη καθιδρυόμενη διαδικασία καθορίζεται από την ειδική δικονομική διάταξη του άρθρ. 1, χωρίς τούτο να μεταβάλλεται από τον γενικό και συμπληρωματικό κανόνα του άρθρ. 7. Συνακόλουθα, εάν δεν θεωρηθεί βέβαιο, είναι πάντως αμφίβολο και απαιτεί οπωσδήποτε διευκρίνιση, εάν υπάγονται στην εν λόγω διαδικασία οι συμμέτοχοι και πολύ περισσότερο οι παραυτουργοί, όπως είναι τα μέλη του Δ.Σ. στην τυπική του λειτουργία. Και η μη υπαγωγή των τελευταίων είναι ορθή, η μη υπαγωγή όμως των συμμετόχων είναι εξαιρετικά αμφίβολης ορθότητας. Η διευκρίνιση του ζητήματος επιβάλλεται ιδιαίτερα και από την ελλιπή θεωρητική και νομολογιακή έρευνα της παραυτουργικής ιδιότητας των μελών του Δ.Σ., όταν κατηγορούνται με βάση μόνον την ιδιότητά τους (ψήφο τους) αυτή
    Ι. 2. Στόχος του Σχεδίου είναι η επικέντρωση της έρευνας στον υποκειμενικό πυρήνα της εγκληματικής δράσεως και όχι η διάσπασή της στον άμορφο κονιορτό της στρατιάς των ασύνδετων με την επιχείρηση και τα προβλήματά της μελών του Δ.Σ., τα οποία ακριβώς λόγω της άγνοιάς τους χειραγωγούνται από τα εκτελεστικά του μέλη και την τεχνοδομή που τα υποστηρίζει. Όσοι έχουν και την ελάχιστη σχέση με την ποινική δικαιοσύνη γνωρίζουν ότι οι καθυστερήσεις, οι ασάφειες και οι αναπόφευκτες πλημμέλειες στην ποινική διαδικασία είναι αποτέλεσμα της εμπλοκής στο ίδιο επίπεδο με τον κεντρικό δράστη και των παραυτουργών του Δ.Σ., οι οποίοι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων απαλλάσσονται από τα Συμβούλια, σχεδόν δε ανεξαίρετα, όπως δείχνουν τα πράγματα, από το Δικαστήριο, πράγμα αναμενόμενο από τον τρόπο που συντίθενται και λειτουργούν τα Συμβούλια αυτά.
    Μία συνήθης έρευνα σε βάθος δύο, τριών ή και περισσότερων διοικήσεων συνεπάγεται συγκατηγορούμενα μέλη του Δ.Σ. πλέον των σαράντα από μόνη την ιδιότητά τους αυτή. Στο πλήθος αυτό ο πραγματικός δράστης καθίσταται σχεδόν αόρατος.
    Η προηγούμενη αθώωση, εξάλλου, του βασικού κατηγορουμένου συνεπάγεται μεγάλη εξοικονόμηση δικαστικής ενέργειας αναφορικά με το πλήθος των παραυτουργών.
    Αντίθετα, οι υπό στενή έννοια συμμέτοχοι είναι ελάχιστοι και κατά κανόνα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρικής τεχνοδομής, που βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο της εγκληματικής δράσεως (βλ. και την εναλλακτική πρόταση στο άρθρ. 2§1 και το σχόλιο στο άρθρ. 2§3).
    ΙΙ. Προτεινόμενο κείμενο για το άρθρ. 1§2 (η προσθήκη σε εισαγωγικά).
    2. Με τις ίδιες διατάξεις ανακρίνονται και εκδικάζονται: α) κακουργήματα τα οποία διαπράττουν, κατά την άσκηση τω καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους, γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, καθώς και αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης «και οι συμμέτοχοί τους, εκτός από τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των ως άνω φορέων, όταν κατηγορούνται με βάση μόνον την ιδιότητά τους αυτή» και β) κακουργήματα ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος (βλ. και την εναλλακτική πρόταση στο άρθρ. 2§1 και το σχόλιο στο άρθρ. 2§3).

  • 23 Ιουλίου 2011, 16:42 | Παντελής Πρέζας

    Νομίζω πως θα πρέπει να οριστεί και Ο ΤΡΟΠΟΣ που θα γίνονται ερευνητέα τα αδικήματα. Δηλαδή να καθοριστεί ποιο όργανο θα δέχεται καταγγελίες. Αυτό προτείνω να έχει την αρμοδιότητα να αποφαίνεται γι΄ αυτές, ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ , ΜΙΚΡΑ, ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ.
    Να παρέχεται η δυνατότητα και για ανώνυμες καταγγελίες (για ευνόητους λόγους).
    Οι ανώνυμες καταγγελίες που όμως συνοδεύονται από γραπτά ή άλλα στοιχεία, θα πρέπει να έχουν θέση επώνυμης καταγγελίας.
    Σε περίπτωση που στη διάρκεια της ανάκρισης, βρεθεί εμπλοκή βουλευτή ή υπουργού, τότε η δικαστική πορεία της υπόθεσης να συνεχίζεται κανονικά για τα άτομα που δεν εμπίπτουν στο άρθρο του συντάγματος περί ευθύνης υπουργών.
    Να υπάρξει υποχρέωση, το πόθεν έσχες βουλευτών, υπουργών αλλά και των στελεχών που περιλαμβάνονται στο παρόν νομοσχέδιο, να αναρτώνται στο διαδίκτυο. Αυτό θα είναι ένα προληπτικό κατασταλτικό μέτρο. Εξάλλου σημασία μεγάλη έχει να μην διαπραχθούν αδικήματα. Αν διαπραχθούν, τότε το μεγαλύτερο κακό έχει γίνει ήδη.

    Επειδή όλοι μας παραδεχόμαστε σήμερα πως αιτία της κάκιστη οικονομικής μας κατάστασης είναι το υπερμεγέθες και αντιπαραγωγικό δημόσιο, θα πρέπει να μπει ειδική αναφορά: όποιος προσθέτει με την υπογραφή του στο δημόσιο, με αδιαφάνεια και αναξιοκρατία καταστρατηγώντας τους υπάρχοντες νόμους, νέο μισθοδοτούμενο υπάλληλο, θα τον χρεώνει το δημόσιο με το κόστος μισθοδοσίας του υπαλλήλου αυτού (για όλα όσα μισθοδοτήθηκε).

  • 23 Ιουλίου 2011, 16:03 | Δημήτρης Κλητοράκης

    Μπράβο στον Υπουργό κ.Μιλτ.Παπαιωάννου.
    Πρέπει,όμως, να λάβει υπόψη του ότι η πολυνομία είναι εκείνη που ανοίγει πολλά «παράθυρα» και ξεφεύγουν οι δόλιοι στο ακροατήριο.
    Επομένως θα πρέπει να κωδικοποιηθούν,σε ενιαίο κείμενο,οι Νόμοι,ώστε να αποφεύγονται οι αναφορές στα άρθρα και τις παραγράφους άλλων νόμων.

  • 23 Ιουλίου 2011, 14:26 | ΙΑΤΡΙΔΗΣ ΙΩΣΗΦ

    1)ΑΜΕΣΗ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ. ( ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ -ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ- ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΑΤΙΜΩΡΙΣΙΑ) 2)ΣΤΕΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΗ ΜΕ ΑΜΕΣΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΙΣ ΝΟΜΙΚΑ ΚΟΛΛΗΜΑΤΑ ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ 3)ΔΗΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΠΑΡΑΒΑΤΗ ΣΤΟΥΣ ΚΟΝΤΙΝΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ. (ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΚΟΡΕΣ ΜΕ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ, ΕΝΕΠΑΓΓΕΛΤΕΣ ,ΓΙΑ ΚΟΥΜΠΑΡΟΥΣ,ΓΙΑ ΣΥΖΗΓΟΥΣ ΜΕ OF SHORE,ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ.) 4)ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ,ΔΗΜΟΣΙΟ.(ΕΤΣΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΠΙΘΑΝΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΝΗ ΚΑΙ ΔΙΠΛΗ ΣΚΕΨΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΑΠΡΑΞΗ ΑΔΙΚΗΜΑΤΟΣ ΑΦΟΥ ΑΥΤΕΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΟΤΗΘΕΤΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ-ΟΛΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ-) 5)ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΥΛΑΚΩΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.(ΕΔΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΦΡΟΝΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ-ΚΡΑΤΟΣ- ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ,ΚΛΟΠΩΝ,ΖΗΜΙΩΝ,ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΟΣΤΗ.) 6)ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΚΡΑΤΗ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ. 7)ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΧΥΡΗΣ ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΑΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ

  • 23 Ιουλίου 2011, 11:03 | ΠΕΡΙΛΥΠΟΣ

    ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΝΕΟΙ ΝΟΜΟΙ.ΝΟΜΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΟΥΝ.ΒΑΛΤΕ ΔΙΚΛΕΙΔΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ,ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΤΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΟΣΟΥΣ ΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΕΡΙ ΣΙΩΠΗΡΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΠΟΥ ΤΑΣΣΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ , ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ(ΟΧΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ).ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟ ΜΟΤΙΒΟ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΥΝ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ Ή ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥΣ . ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΤΟΥΝ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΤΑΒΛΗΘΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΡΒΑΝΑ.ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ,ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΤΑΙ Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΕΝΙΚΑ , ΝΑ ΠΑΨΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΞΩΘΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΜΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ .

  • 22 Ιουλίου 2011, 20:10 | Γεώργιος Καραδήμας

    Οι όποιες πράξεις διαφθοράς θα πρέπει να είναι εξ ορισμού μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος όποια και να είναι η τάξη μεγέθους τους.

    Ο νόμος θα πρέπει να αφορά όλους ανεξαιρέτως τους δημοσίους λειτουργούς ανεξάρτητα με το αν είναι αιρετοί ή όχι.

    Η τιμωρία θα πρέπει να είναι παραδειγματική και θα πρέπει να περιλαμβάνει δήμευση περιουσίας, στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων και εξορία.

    Για πράξεις διαφθοράς δεν θα πρέπει να υφίσταται καμία παραγραφή. Οι όποιες διαδικασίες θα πρέπει να είναι ταχύτατες. Ο κρατικός λειτουργός θα πρέπει να απολύεται άμεσα και εφόσον αποδειχθεί αθώος να προσλαμβάνεται ξανά και να αποζημιώνεται για όσο καιρό έμεινε εκτός υπηρεσίας.

    Όλοι οι δημόσιοι λειτουργοί θα πρέπει να μπορούν να αποδείξουν με ποια εισοδήματα απέκτησαν την περιουσία τους μετά από το σχετικό αίτημα από τον οποιονδήποτε πολίτη.

  • 22 Ιουλίου 2011, 20:50 | Γιάννης Αγιάννης

    Απορώ γιατί τόσος ντόρος, τόσα λόγια και τόση υποκρισία. Μέχρι τώρα αυτοί που «συναλλάσσονται» δεν έκοβαν κανένα παραστατικό και ούτε φαντάζομαι θα το κάνουν από εδώ και μπρος επειδή θα ψηφιστεί ένας ακόμα νόμος και θα ειπωθούν μεγάλα λόγια από πολιτικούς που αν μη τι άλλο θα έπρεπε αν είχαν στοιχειώδες φιλότιμο να είχαν κρυφτεί και όχι να κοκορεύονται να βγαίνουν και να λένε ότι θα πατάξουν τη διαφθορά.
    Αυτοί που κινδυνεύουν σήμερα δεν είναι οι επίορκοι, είναι όσοι προσπαθούν να κάνουν το καθήκον τους μέσα σε απειλές, αναξιοκρατία, πολυνομία και κομματοσκυλοκρατία. Μιλάω εκ πείρας….
    Αυτοί θα κινδυνεύουν και αύριο, όταν θα έχει ψηφιστεί αυτός ο νόμος ή οποιοσδήποτε άλλος για τέτοια θέματα.
    Καληνύχτα σας…

  • 22 Ιουλίου 2011, 20:43 | δημητρης

    να μην παραγράφονται ΠΟΤΕ τα αδικήματα

  • Προτεινόμενο:

    Άρθρο 1 Πεδίο εφαρμογής του νόμου

    1. Άνομες πράξεις που διαπράττουν υπουργοί ή υφυπουργοί κατά τη διάρκεια της θητείας τους επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους ανακρίνονται και εκδικάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού, ακόμη και αν οι υπαίτιοι έχουν παύσει να φέρουν την ιδιότητα αυτή χωρίς πιθανότητα παραγραφής σε βάθος χρόνου.
    2. Με τις ίδιες διατάξεις ανακρίνονται και εκδικάζονται για οποιαδήποτε πράξη διαπράττουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι με κάθε τρόπο από την ιδιότητά τους, γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, καθώς και αιρετά όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλοι δημόσιοι λειτουργοί.

  • 22 Ιουλίου 2011, 01:01 | Άρης Ζάβαρης

    Και βεβαίως προσυπογράφω αυτό που έγραψαν πολλοί:

    Κατάργηση κάθε είδους παραγραφής ΑΜΕΣΑ!

  • 22 Ιουλίου 2011, 01:55 | Άρης Ζάβαρης

    Σημασία δεν έχει μόνο η ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης αλλά και η απονομή δικαιοσύνης καθαυτή. Δεν είδα κάτι για τις δέουσες ποινές οι οποίες πρέπει να είναι δρακόντειες. Προτείνω λοιπόν:

    – δήμευση περιουσίας
    – έκπτωση από κάθε δημόσιο αξίωμα και προνόμιο (συντάξεις, αυτοκίνητα, προστασία, κ.λπ.)
    – στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων

    Αυτά κατά τη γνώμη μου πρέπει να ισχύουν ακόμη και για «απλά» ρουσφέτια, γιατί από εκεί ξεκίνησαν όλα…

    ΥΓ Δυστυχώς δεν βλέπω καμμιά διάθεση να μπει το μαχαίρι στο κόκαλο. Πάλι μας δούλεψαν σήμερα κανονικά για την υπόθεση Μίζενς (ψήφισαν μυστικά λέει και δεν μαζεύτηκαν 151 ψήφοι, αλλά ήταν κατά συνείδηση … ενώ για τα μνημόνια ψηφίζουν φανερά και με την δαμόκλειο σπάθη της διαγραφής πάνω από τα κεφάλια τους). Κατά τη γνώμη τους η σωτηρία της χώρας δεν περνάει μέσα από την εξυγίανση του συστήματος, αλλά μόνο μέσα από το ξεζούμισμα του λαού… Γι’αυτό μάλλον κοροϊδευόμαστε και με αυτό που κάνουμε τώρα :(

  • 21 Ιουλίου 2011, 19:13 | Θεόδωρος – Αριστείδης Τασούλας

    με συνταγματική κατοχύρωση του νόμου τον βρίσκω σε θετική κατεύθυνση αρκεί να συμπληρωθεί με τις εξής διατάξεις:α) ο Νόμος θα ισχύσει αναδρομικά απο την μεταπολίτευση και μετά, χωρίς καμιά παραγραφή.β) για κάθε Πρωθυπουργό, Βουλευτή, Υπουργό,Υφυπουργό κ.λ.π. πριν από την ορκωμοσία θα υποβάλλεται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας η καταγραφή της περιουσίας του καθενός, κινητής και ακίνητης,όσο και των μελών της οικογένειας του καθενός (πρώτου βαθμού). Στο τέλος της θητείας πάλι απο την Προεδρία της Δημοκρατίας (ειδική υπηρεσία που θα λειτουργεί και θα εποπτεύεται απο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ) θα γίνεται εκ νέου η καταγραφή της περιουσίας και αυτή δεν θα πρέπει να είναι αυξημένη της πρώτης καταγραφής πέραν του 1/5 της αποζημίωσης που έλαβε όλη την διάρκεια της θητείας του. γ) η συνταξιοδότηση των βουλευτών να γίνεται σε 12 χρόνια θητείας αντί των 8.

  • 21 Ιουλίου 2011, 17:57 | Ιωάννης Παρδάλης

    Στο συγκεκριμένο νόμο θα πρέπει να υπαχθούν μόνο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός, οι Υπουργοί και οι Υφυπουργοί. Οι λοιποί της δεύτερης παραγράφου να εξαιρεθούν και να δικάζονται όπως οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες, διότι δεν αποτελούν αιρετά πρόσωπα, αλλά τοποθετούνται.

  • 21 Ιουλίου 2011, 09:52 | ΛΜ

    Νομίζω ότι στην περ β της παρ 2 η εφαρμογή της διαδικασίας με απόφαση του Εισαγγελέα του ΑΠ κατά την παρ 3 είναι αντισυνταγματική. Μέχρι σήμερα η πράξη του κατηγορουμένου ή άλλα αντικειμενικά στοιχεία όριζαν την ακολουθητέα διαδικασια. Μια διαδικασία υπ’ όρους δεν με … ενθουσιάζει.

  • 21 Ιουλίου 2011, 09:54 | ΛΜ

    Νομίζω ότι η επιλογή της διαδικασίας στις περιπτώσεις του άρθρου 2β με απόφαση του Εισαγγελέα του ΑΠ είναι αντισυνταγματική. Μέχρι σήμερα η ίδια η πράξη του κατηγορουμένου ή άλλα αντικειμενικά στοιχεία ρύθμιζαν την ακολουθούμενη διαδικασία. Θα πρέπει να το δείτε αυτό το θέμα.

  • 21 Ιουλίου 2011, 09:49 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

    Από την παρατήρηση των πραγμάτων, από την μελέτη των στοιχείων που προκύπτουν από την παρατήρηση των πραγμάτων η συναγωγή νόμου, που προκύπτει μέσα από τα ίδια τα πράγματα εμπεριέχει ένα κίνδυνο. Αυτός ο νόμος να εκφράζει τη βούληση του νομοθετούντως, συνεπώς ο νόμος να αποκτά χαρακτηριστά αυθαίρετης ενέργειας, ο νόμος να ευρίσκεται έξω από την περί δικαίου φιλοσοφία, αυτή την ενέργεια του νομοθετούντος να τη χαρακτηρίζει η έλλειψη δημοκρατικού πνεύματος, τουλάχιστον. Ταυτόχρονα, η συναγωγή νόμου μέσα από τα πράγματα τη στιγμή που αυτά συντελούνται θα περιέχει αναγκαστικά τα ανθρώπινα πάθη που η στιγμή γεννά. Με τα πάθη διασαλεύεται ο νους και κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες απονομή δικαίου φαίνεται/μοιάζει έως και αδύνατη.
    Ανάμεσα στο δέον γενέσθαι και στο δυνατό γενέσθαι, ο νομοθέτης που ψύχραιμα και εμπεριστατωμένα κατέγραψε τον συνταγματικό χάρτη της χώρας των Ελλήνων έχει με ακρίβεια προσδιορίσει τη λύση στο παρόν ζήτημα.
    Όπως έχει σαφώς προσδιορίσει την παρέκλιση του δρώντος προσώπου από τις αρχές δικαίου δια των οποίων διασφαλίζονται η ελευθερία, η διακιοσύνη, η ισότητα, το δημόσιο όφελος, η ζωή, η τιμή, η αξιοπρέπεια και η περιουσία του πολίτη. Όπως αναλαμβάνει να κρατήσει στα χέρια του την ελπίδα και το όραμα του κάθε πολίτη για την απονομή δικαιοσύνης, έτσι διαβεβαιώνει ότι το νομικό φαινόμενο δεν βρίσκεται και μόνο στο νομοθέτη αλλά βρίσκεται και σ’αυτό που συμβαίνει όταν παραβιαστεί ο κανόνας. Όταν η τάξη, εννοείται η έννομος τάξη, διασαλευτεί, αποκαθίσταται με την επέμβαση του κράτους, μιας εκ των εξουσιών, της δικαιοσύνης, δια της πιστής εφαρμογής του νόμου.
    Εκ της παρατήρησης των πραγμάτων προκύπτει ότι δεν τηρείται αυτό που ονομάζεται νομικό φαινόμενο. Δεν τηρούνται οι προυποθέσεις δια των οποίων λειτουργεί κράτος δικαίου. Η καθιέρωση που ειδικεύει το δίκαιο σε σχέση με την ηθική, αναζητείται από τον κάθε πολίτη, ανεξάρτητα αν καταλαβαίνει ή όχι το πολυσήμαντο της λέξης »καθιέρωση».
    Στο όνομα της πατρίδας, του πολίτη, της πολιτισμένης κοινωνίας είναι ανγκαία η τήρηση του νόμου, του θεμελιώδους νόμου, από τον οποίο εκπορεύονται όλοι οι άλλοι.

  • 20 Ιουλίου 2011, 22:27 | Θεόφιλος Γκίνης

    Αγαπητοί φίλοι,
    Μεταξύ άλλων να ελέγξετε το ΑΣΕΠ!!! Δεν είναι λίγοι αυτοί που μονάχα με ενστάσεις, είτε δικαστικά πήραν τη θέση τους, γεγονός που σημαίνει ότι οι άνθρωποι εκεί μέσα δε δουλεύουν όπως θα έπρεπε, ενώ όχι σπάνια βγάζουν λαθεμένα συμπεράσματα καταστρέφοντας οικογένειες.
    Όταν λοιπόν μιλάμε πως ένας από τους σημαντικότερους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας είναι η εργασία και ένας δημόσιος φορέας αναλαμβάνει να ρυθμίζει την πολιτική κατανομής στις θέσεις εργασίας, τότε εφόσον αυθαιρετεί θα πρέπει να ελεγχθεί.
    Μιλώ εξ ιδίας πείρας, αλλά και από πολλούς φίλους.

    Επίσης πρέπει να καταργήσετε τις ανεξάρτητες αρχές! Δεν μπορεί να πληρώνονται από το λαό και να είναι ανεξάρτητες. Αν θέλουν να είναι ανεξάρτητες να πληρώνονται από αλλού και να ρυθμίζουν άλλους χώρους, ξένους με το λαό. Ύποπτες νομοθεσίες και ύποπτοι επίσης και οι νομοθέτες.

  • 20 Ιουλίου 2011, 11:16 | ΑΝΩΝΥΜΟΣ

    Κρίνεται ως αναγκαία για την κάλυψη του σκοπού του εν λόγω Σχεδίου Νόμου η συμπλήρωση των παραγράφων του Άρθρου 1 – «Πεδίο εφαρμογής του νόμου» ως ακολούθως (οι προσθήκες καταγράφονται εντός «»):
    1. Κακουργήματα τα οποία διαπράττουν υπουργοί ή υφυπουργοί κατά τη διάρκεια της θητείας τούς «ή / και πρόσωπά Α’ βαθμού συγγένειας στα πρόσωπα αυτά», επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους «ή κάνοντας χρήση προνομιακής πληροφόρησης την οποία διαθέτουν λόγω της ιδιότητάς τους.»

    2. Με τις ίδιες διατάξεις ανακρίνονται και εκδικάζονται: α) κακουργήματα τα οποία διαπράττουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους, «ή κάνοντας χρήση προνομιακής πληροφόρησης την οποία διαθέτουν λόγω της ιδιότητάς τους» γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, καθώς και αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης «καθώς και πρόσωπα Α’ βαθμού συγγένειας σε όλα τα ως ανωτέρω αναφερθέντα πρόσωπα» β) κακουργήματα ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος.

    Αναφορικά με την παράγραφο 3. κρίνεται σκόπιμη η καταγραφή των γεγονότων τά οποία ενεργοποιούν τις ενέργειες του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για το χαρακτηρισμό της υπόθεσης ως ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος (π.χ. κοινοποίηση μήνυσης, έγκλησης ή αναφοράς, ανώνυμης καταγγελίας, περιοδική επεξεργασία καταχωρίσεων σε κανάλι / ιστότοπο καταχώρισης ανωνύμων καταγγελιών). Επιπλέον, κρίνεται σκόπιμη η καταγραφή κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό των υποθέσεων ως ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος, έτσι ώστε να δημιουργηθεί σαφές πλαίσιο για τις περιπτώσεις αυτές.

  • 20 Ιουλίου 2011, 09:45 | Στέφανος

    Δεν χρειάζεται να γίνετε ακριβής αναγραφή όλων των αξιωμάτων που εφάπτεται ο νόμος, αλλά να γίνει περιγραφή αυτών που ΔΕΝ ΕΦΑΠΤΕΤΑΙ (λογικά, ΚΑΝΕΝΑ).

    Επίσης, δεν έχει καμία σημασία η διαβούλευση, αφού ποτέ δεν έχει υιοθετηθεί καμία υπόδειξη ή κατεύθυνση. Φρέσκος αέρας.

  • 20 Ιουλίου 2011, 09:10 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΤΑΣ

    Εφ’ όσον η «προσφορά» των πολιτικών στην πατρίδα, ήταν η πτώχευση, οι πρώτοι που πρέπει να πτωχεύσουν είναι οι πολιτικοί! Να προβλεφθεί με το νόμο αυτό να επιστρέψουν όλες τις «αποζημιώσεις» νόμιμες και μη ως αχρεωστήτως καταβληθείσες,και να τους δημευθεί η περιουσία αυτών, των συγγενικών και των παρατρεχάμενων προσώπων.

  • Αγαπητοί καλημέρα σας,

    Η μοναδική, κατά την άποψή μου ρύθμιση που πρέπει να γίνει είναι μια απόφαση που θα διώξει την συμφόρηση από το δικαστικό σώμα.
    Η απόφαση αυτή είναι ότι «σε κάθε αγωγή, μήνυση, αντιδικία κ.λπ κ.λπ τα έξοδα αναλαμβάνει πλήρως όποιος καταδικάζεται ή ο υποβάλλον μήνυση, αγωγή κ.λπ, κ.λπ όταν κάποιος αθωώνεται» ως έξοδα πρέπει να χρεώνονται όλα όσα αφορούν στην δίκη, ακόμη και τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής!!!
    με τον τρόπο αυτό ο κάθε ένας, ανεξάρτητα από την οικονομική του κατάσταση θα μπορεί να χρησιμοποιεί ποιοτικούς «ακριβούς» συνηγόρους εφόσον γνωρίζει ότι είναι αθώος ή έχει δίκιο σε μια νομική του πράξη. Αυτό πρέπει να αποτελεί και υποχρέωση κάθε δικαστηρίου! ο καταμερισμός ευθυνών!!!

  • 19 Ιουλίου 2011, 20:06 | Σοφοκλής Παντικίδης

    Να μην λαμβάνεται υπόψη το άρθρο 2 του ποινικού κώδικα σε αυτόν τον νόμο και να λειτουργήσει αναδρομικά ο νόμος αυτός για όσους κατασπατάλησαν και υπεξαίρεσαν δημόσιο χρήμα .

  • 19 Ιουλίου 2011, 19:03 | Δημήτρης

    Η παραγραφή είναι κάτι τραγικό που δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει.Θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον αστείο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα κάποιος να μην φταίει για αυτό που έχει κάνει.Κοροιδεύετε τον κόσμο.Ντροπή σε όλους!

  • 19 Ιουλίου 2011, 17:46 | Δημος

    Κόρακας καράκου μάτι δεν βγάζει …… και μακάρι να διαψευσθούμε ! Αλλά και αν πάρουμε τοις μετρητοίς την εν λόγω πρωτοβουλία για την καταπολέμιση της διαφθοράς των πολιτικών και λοιπών κρατικών αξιωματούχων τότε η ασυλία τους θα πρέπει να καταργηθεί και κάθε έγκλημά τους δεν θα πρέπει να παραγράφεται. Η κάθε υπόθεση θα πρέπει να ερευνάται από εξωκοινοβουλευτικούς παράγοντες/προσωπικότητες και δικαστικούς μετά από κλήρωση και με ταχύτατες διαδικασίες. Μάλιστα κατά την εκδίκαση της υπόθεσης θα πρέπει λαμβάνεται υπόψην και η γνώμη ενόρκων πολιτών. Οι δε ποινές πρέπει να είναι υπερδιπλάσιες αυτών των κοινών πολιτών για να αποτρέπουν τον επόμενο επίδοξο καταχραστή από την πρόθεσή του.

  • 19 Ιουλίου 2011, 15:49 | Δήμητρα

    Δυστυχώς οι προσπάθειες για κάθαρση στο πολιτικό σκηνικό θα παραμείνουν ατελέσφορες, πόσο μάλλον όταν τελούνται υπό την αιγίδα αυτών που ψήφισαν το μνημόνιο…Όσες διαβουλεύσεις και να γίνουν ο νόμος θα ψηφιστεί στα δικά τους μέτρα, όπως πάντα…

  • 19 Ιουλίου 2011, 14:09 | Γιώργος

    Από τη στιγμή που δεν έχουν αναρτηθεί δημόσια οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης βουλευτών και πολιτικών προσώπων σε θέσεις ευθύνης ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ νομίζω πως νομοσχέδια του τύπου αυτού αποτελούν «πολιτικό άλλοθι» για την αποκατάσταση της χαμένης αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος.

  • 19 Ιουλίου 2011, 13:37 | ΦΛΩΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    ΔΟΛΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ

    Το παρακάτω δεν αφορά άμεσα την παρούσα πρόταση νόμου αλλά σχετίζεται άμεσα με την τελική τιμωρία των δημοσίων λειτουργών που παρανομούν (άρα έμμεση αναφορά στο παρόν σχέδιο νόμου).

    Ένα πρόβλημα που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης οφείλει να δει είναι η απόδειξη του δόλου στις περιπτώσεις που ο δημόσιος λειτουργός παραβιάζει το καθήκον του. Είναι η συνηθέστερη δικαιολογία για την μη τιμωρία αυτών, παρά το γεγονός ότι με τις πράξεις τους παρέβησαν το καθήκον τους και ζημίωσαν το δημόσιο και τον πολίτη. Είναι το γνωστό τείχος προστασίας για τους δημόσιους λειτουργούς που παρανομούν, αφού για να αποδειχθεί ο δόλος, με την λογική των δικαστηρίων, είναι δύσκολο.
    Είναι αδιανόητο άνθρωποι που λαμβάνουν την σοβαρότατη εντολή δημόσιας υπηρεσίας προς τον πολίτη, να δηλώνουν ότι αγνοούν το γεγονός ότι αν δεν κάνουν το καθήκον τους ζημιώνεται το δημόσιο καθώς και τα ιδιωτικά συμφέροντα (άρα και πάλι το δημόσιο συμφέρον).
    Τα δικαστήρια ζητάνε σαφείς αποδείξεις ότι ο δημόσιος λειτουργός γνώριζε ότι αν δεν πράξει το καθήκον του θα ζημιωθεί το δημόσιο ή θα ωφεληθεί τρίτος. Μα είναι δεδομένο ότι κάθε δημόσια υπηρεσία που δεν εκτελείται καθώς πρέπει ζημιώνει το Δημόσιο σε πολλές διαστάσεις. Αλλιώς δεν θα την παρείχε το Δημόσιο στους πολίτες του, αν δηλαδή δεν ήταν χρήσιμη για το δημόσιο συμφέρον.

  • 19 Ιουλίου 2011, 12:54 | ΤΑΣΟΣ

    Κατα την γνώμη μου, όλες οι προηγούμενες σκέψεις και ιδέες συμβάλλουν στην αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου με δύο όμως επισημάνσεις. Πρώτον, η εφαρμογή του νόμου να είναι γρήγορη και εφαρμόσιμη δηλ. χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, λειτουργικά κόστη και γραφειοκρατικές διαδικασίες.
    Δεύτερον, το οποιοδήποτε πολιτικό, διοικητικό και κρατικό αξίωμα να έχει χρονικό ορίζοντα το πολύ 8 χρόνια, και τα οικονομικά ή συνταξιοδοτικά προνόμια ή μειονεκτήματα που απορρέουν από την ιδιότητα αυτή να υπολογίζονται στο κοινό εργασιακό ή οικονομικό βίο έκαστου πολίτου. Τέλος, τα ανωτέρω να αξιολογούνται και και ελέγχονται με διαφάνεια χωρίς διάρκεια παραγραφής μέχρι τελικής απόφασης του δικαστικού οργάνου.

  • 19 Ιουλίου 2011, 12:09 | ΒΛΥΣΙΔΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ

    Αυτό που απαιτείται είναι μια γενναία πολιτική απόφαση: 1) να μην παραγράφονται ΠΟΤΕ τέτοια αδικήματα 2) να χαρακτηριστούν κακουργήματα, γιατί παραβαίνουν τη βασική συνταγματική αρχή ότι η εξουσία ασκείται υπέρ του λαού, 3) η περιουσία του αποδεδειγμένα ένοχου να δημεύεται, 4) να μην έχει δικαίωμα του εκλέγεσθαι, στο εξής,4)και οι πολιτικοί και τα μέλη του Κοινοβουλίου να μην απολαμβάνουν ειδικού «προστατευτικού καθεστώτος», 5) να θεσμοθετηθούν αρχές διαφανούς ελέγχου, κινητής και ακίνητης περιουσίας,6) για πρόσωπο που κατέχει θέση στο δημόσιο, από απλός κλητήρας μέχρι Πρόεδρος Δημοκρατίας να μην ισχύει το απόρρητο κινητής και ακίνητης περιουσίας και ανά έτος σε δικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών να δηλώνεται η όποια περιουσιακή μεταβολή (προσθετική ή αφαιρετική)

  • 19 Ιουλίου 2011, 11:07 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙ ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ,ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ Η ΜΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ.Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΕΙ ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΜΕΤΡΑΝ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ,ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Ο ΕΝΑΣ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟ.ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΝΑΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ .ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΕΑΝ Η ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΜΩΡΙΑ ΕΑΝ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΟΤΙ Η ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΕΞΥΠΕΡΕΤΕΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ ,ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΒΟΥΛΗ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΠΡΑΞΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΜΟΝΟ.

  • 19 Ιουλίου 2011, 10:08 | Αντωνης Βασιλείου

    Προσυπογράφω και συμπληρώνω πως οι αποφάσεις πρέπει να αναρτώνται στο διαδίκτυο σε περίπτωση κατάχρησης Δημοσίου Χρήματος χωρίς την παρέμβαση της Αρχής προστασίας Προσωπικών Δεδομένων μιας και ζημιωμένο είναι το Ελληνικό Δημόσιο και κατά συνέπεια είναι ο Ελληνικός Λαός (αντίδικος στη συγκεκριμένη περίπτωση)

  • 19 Ιουλίου 2011, 08:22 | αγγελοσ

    καλως και εφαρμοσιμοσ νομοσ

  • 19 Ιουλίου 2011, 07:16 | Κοτρώτσιος Κωνσταντίνος

    Προσυπογράφω όλα όσα αναφέρει ο κύριος Δημήτρης Καρπαθιωτάκης τα οποία είναι παρα πολύ εύστοχα.

  • 19 Ιουλίου 2011, 02:08 | ΓΚΑΡΑΛΕΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

    2 σχολια μονο που σχεδον στο συνολο οι προλαλησαντες εκαναν.

    1)Ανοιγμα λογαριασμων του λειτουργου ΚΑΙ των συγγενικων του προσωπων (τονιζω το και)προκειμενου να υποβληθουν σε εξονυχιστηκους ελεγχους απο ανεξαρτητο φορεα. Σε περιπτωση ενοχης δημευση περιουσιας ισης με το ποσο που ζημιωθηκε το δημοσιο. Η δημευση θα γινει ειτε ο εμπλεκομενος ασκησει εφεση ειτε οχι. Αν αργοτερα δικαιωθει δευτεροβαθμια τοτε η περιουσια του θα του επιστρεφεται εντοκα. Αυτο θα λυσει τα διαφορα νομικα παραθυρακια που βρισκουν μερικοι και ζουνε στην ατιμωρησια

    2)Να συμπεριληφθουν στο νεο νομο και τα πλυμμεληματα και να καταργηθει η παραγραφη η να μπει ενας μεγαλος αριθμος ετων πριν την παραγραφη (πχ 20 ετη).

    Φαινεται πως υπαρχει διαθεση να σταματησει η ατιμωρησια. Ειδομεν…

  • 19 Ιουλίου 2011, 01:56 | ΓΚΟΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ

    ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΥΓΧΑΡΩ ΤΟΝ ΤΠΟΥΡΓΟ ΚΟ Μ. ΠΑΠΑΙΩΑΝΟΥ, ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΗΘΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
    ΣYΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΠΕΔΙΟ 1.
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ 10 ΕΤΩΝ, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΣΕΙ, ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΦΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΤΑΝΕΙΩΝ, ΜΕ ΔΗΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΤΟΥΣ. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ 10 ΕΤΩΝ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ
    ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ Η ΧΩΡΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ , ΚΑΙ ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ,ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
    ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΣΩΖΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ

  • 18 Ιουλίου 2011, 22:47 | Δημήτρης Καρπαθιωτάκης

    Αν υπάρχει πραγματική βούληση γι’ αυτό το θέμα και δεν πρόκειται για αντιπερισπασμό, πρέπει να ληφθούν υπόψη, κατά τη γνώμη μου, τα παρακάτω, όχι μόνο για τις ποινές, αλλά κυρίως για την πρόληψη.
    1. Διατύπωση του Νόμου με πληρότητα και συνταγματική κατοχύρωσή του (με την προϋπόθεση ότι και το Σύνταγμα θα ανασυνταχθεί), ώστε να μην υφίσταται αυθαίρετες αλλοιώσεις, σαν αυτές που οδήγησαν στην αχαλίνωτη διαφθορά.
    2. Να μην υπάρχουν εξαιρέσεις σε ολόκληρη την κλίμακα της ιεραρχίας, συμπεριλαμβανομένων των αιρετών, των διοριζόμενων και των επιλεγμένων (δικαστών και σωμάτων ασφαλείας) και να ισχύει ανεξαιρέτως για όλα τα παραπτώματα, μικρά ή μεγάλα. Η Κοινωνία γνωρίζει πρόσωπα, χωρίς κακουργηματικές πράξεις, που έχουν θησαυρίσει από το δημόσιο χρήμα.
    3. Η σημερινή κατάσταση απαιτεί να ισχύσει αναδρομικά από τη μεταπολίτευση και εντεύθεν, αλλιώς δεν θα υπάρξει αίσθημα δικαίου και κάθαρση. Η εκάστοτε κυβέρνηση διαθέτει μηχανισμούς, χρήμα και μυστικές υπηρεσίες για να συλλέξει τις απαραίτητες πληροφορίες και να καταφέρει τα πάντα, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.
    4. Να προβλεφθεί ασφαλιστική δικλείδα για να μη γίνονται οι απαράδεκτες συναλλαγές των κομματικών στελεχών ή κυβερνώντων μεταξύ των ποικίλων λειτουργών και των δήθεν ανεξάρτητων δικαστών. Η διελκυνστίδα μεταξύ των βουλευτών και των δικαστών για την ασταμάτητη και λυσσαλέα αύξηση των αποδοχών τους, πρέπει να σταματήσει.
    5. Να υπάρξει επίσης ασφαλιστική δικλείδα για το όριο των προνομίων και των αμοιβών που μπορούν να ψηφίζουν για τον εαυτό τους οι υπουργοί και βουλευτές.
    6. Νομική και συνταγματική διασφάλιση της μη κληρονομικότητας της εξουσίας. Αυτό μπορεί να γίνει μετά από συζήτηση λογικών προτάσεων. Δεν μπορεί τα πολιτικά πρόσωπα να μένουν στο προσκήνιο 20, 30 ή 40 χρόνια. Πρώτον, με τόσα χρόνια δεν προσφέρουν πλέον τίποτα, έχουν στερέψει οι ίδιοι, αλλά και κλείνουν
    τους δρόμους, από ιδιοτέλεια, στερώντας τη δυνατότητα προσφοράς από νέους ανθρώπους.

  • 18 Ιουλίου 2011, 22:45 | ΠΑΝΟΣ ΑΑ

    Να συμπεριληφθούν και τα πλημμελήματα για όλα τα πρόσωπα.Γιατί αυτή η έκπτωση;
    Να διευρυνθεί ο κύκλος των κρατικών οργάνων, και να συμπεριληφθούν ο Εισαγγελέας και ο Πρόεδρος του Αρείου Πάγου, οι Προιστάμενοι Εισαγγελείς που ασκούν ποινικές διώξεις, οι Ανακριτές,οι επικεφαλής των λοιπών Ανωτάτων Δικαστηρίων της Χώρας,Αρχηγοί Σωμάτων Ασφαλείας και Ανώτατοι Αξιωματικοί αυτών, καθώς και οι Αστυνομικοί Διευθυντές Διευθύνσεων Αστυνομίας, Λιμενικού, Πυροσβεστικού, Δασάρχες κλπ.

  • Δύο προτάσεις:

    α). Να καταργηθεί η παραγραφή για αδικήματα πολιτικών προσώπων κατά του δημόσιου συμφέροντος και η κατάργησή της να ισχύσει αναδρομικά.

    και

    β). Να γίνεται δήμευση των περιουσιακών στοιχείων των μελών των κυβερνήσεων, των βουλευτών, των δημάρχων, των νομαρχών (περιφερειαρχών) κ.λπ. που κρίνονται ένοχοι γιατί μεσολάβησαν σε διαδικασίες «λαδώματος» (παραοικονομίας).

    Μάλλον δεν είναι δυνατό να φωνάζουν 100άδες χιλιάδες κόσμου τα μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου «κλέφτες» και αυτά να είναι όλα αθώα.

    Κάτι ουσιαστικό πρέπει (και μπορεί) να γίνει.

    ΙΣΟΤΗΤΑ, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ

  • 18 Ιουλίου 2011, 21:37 | Πετράκης Πέτρος

    Εφόσον διαπιστωθεί παραβίαση του νομικού πλαισίου απο πολιτικούς και κρατικούς αξιωματούχους ή εμπλοκή τους σε κυκλώματα χρηματισμών, διαφθοράς κτλ, θεωρώ πρέπον να ακολουθεί ΔΗΜΕΥΣΗ ΟΛΩΝ των περιουσιακών στοιχείων των κατηγορουμένων υπερ δημοσίου. Επίσης, να μην οριστεί καμιά ποινή φυλάκισης – μιας και η διαβίωση εντος των φυλακών κοστίζει. Να αφεθούν ελεύθεροι ώστε να είναι σε θέση να εργαστούν και να προσφέρουν στα Ασφαλιστικά ταμεία.
    Επίσης να καταργηθεί ο νόμος περι ασυλίας και παραγραφής αδικημάτων.
    Ευχαριστώ

  • 18 Ιουλίου 2011, 21:53 | Δημήτριος Πατριανάκος

    Συμφωνώ με το σχόλιο του κου Λάμπρου Κριτσόβα 18 Ιουλίου 2011, 15:29, θα ήταν το δικό μου ακριβώς σχόλιο. Χαίρομαι που διαπίστωσα ότι υπάρχουν και άλλοι που ταυτίζονται με τις απόψεις μου.