Άρθρο 15

1. Η παρ. 1 του άρθρου 22 του νόμου 3689/2008 τροποποιείται ως εξής:

«1.Το τελευταίο δεκαήμερο του μηνός Δεκεμβρίου, οι εκπαιδευόμενοι οι οποίοι έλαβαν τόσο κατά το πρώτο όσο και κατά το δεύτερο στάδιο κατάρτισης βαθμούς προόδου τουλάχιστον οκτώ, προσέρχονται ενώπιον τριμελούς επιτροπής, σε εξετάσεις αποφοίτησης, οι οποίες περιλαμβάνουν γραπτή δοκιμασία. Η γραπτή δοκιμασία περιλαμβάνει τρεις εξετάσεις επί πρακτικών ζητημάτων, κατά προτίμηση με τη διανομή αντιγράφου δικογραφίας και με τη σύνταξη από τους εκπαιδευομένους σχεδίου εισήγησης ή απόφασης ή εισαγγελικής πρότασης ή βουλεύματος. Για μεν τους εκπαιδευομένους της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης, κυρίως στις ενότητες: α. Σύνταγμα – ατομικές ελευθερίες – ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο – ευρωπαϊκή σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου. β. Διοίκηση, διοικητική δράση, διοικητική δίκη και γ. Γενικές αρχές δημοσιονομικού δικαίου, ένδικα βοηθήματα, ένδικα μέσα και διαδικασίες ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου ή σε σύνθεση των ανωτέρω. Για δε εκείνους της κατεύθυνσης της Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης, κυρίως στις ενότητες: α. Διαφορές αστικού δικαίου και θέματα πολιτικής δικονομίας. β. Διαφορές εμπορικού δικαίου και γ. Υποθέσεις ποινικού δικαίου και θέματα ποινικής δικονομίας και δ. Ευρωπαϊκό δίκαιο – ευρωπαϊκή σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου ή σε σύνθεση των ανωτέρω».

2. Η παρ. 6 του άρθρου 22 του νόμου 3689/2008 τροποποιείται ως εξής:

«6. Θεωρούνται επιτυχόντες όσοι έλαβαν γενικό βαθμό τουλάχιστον οκτώ. Δεκαδικοί πέραν του εκατοστού δεν λαμβάνονται υπόψη».

3. Η παρ. 7 του άρθρου 22  του νόμου 3689/2008 καταργείται και η παρ. 8 αναριθμείται σε 7.

  • Στην προτεινόμενη με το παρόν άρθρο τροποποίηση της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του ν.3698/2008 να συμπεριληφθεί ως ενότητα στους εκπαιδευόμενους της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης και της Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ. Πιο συγκεκριμένα προτείνουμε να προστεθεί το εξής:
     
    «1.Το τελευταίο δεκαήμερο του μηνός Δεκεμβρίου, οι εκπαιδευόμενοι οι οποίοι έλαβαν τόσο κατά το πρώτο ……..Για μεν τους εκπαιδευομένους της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης, κυρίως στις ενότητες: α. Σύνταγμα – ατομικές ελευθερίες – ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο – ευρωπαϊκή σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου – διεθνή σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία του ΟΗΕ. β. Διοίκηση, διοικητική δράση…….Για δε εκείνους της κατεύθυνσης της Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης, κυρίως στις ενότητες: α. Διαφορές αστικού δικαίου και θέματα πολιτικής δικονομίας…….δ. Ευρωπαϊκό δίκαιο – ευρωπαϊκή σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου – διεθνή σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία του ΟΗΕ ή σε σύνθεση των ανωτέρω».

  • 16 Ιουλίου 2010, 15:21 | loca

    Όπως κάθε προφορική εξέταση, έτσι και η συγκεκριμένη του εξαγωγικού διαγωνισμού δεν εγγυάται απαραιτήτως την αμερόληπτη κρίση (σημειώνεται ότι σε κάθε σειρά εκπαιδευομένων αρκετοί από τους σπουδαστές είναι συγγενείς δικαστικών λειτουργών).

    Και μόνο το γεγονός ότι η προφορική εξέταση δεν γίνεται επί των ίδιων ερωτήσεων (και άρα εκ των πραγμάτων δεν έχει τον ίδιο βαθμό δυσκολίας) αρκεί ώστε τα αποτελέσματά της να μην είναι πάντα δίκαια.

    Μόνο μέσω γραπτών εξετάσεων, με καλυμμένα ονόματα και κοινά θέματα, μπορούν να αξιολογηθούν επί ίσοις όροις οι σπουδαστές.

  • 16 Ιουλίου 2010, 01:47 | Λ.Μ.

    Η ολιγόωρη αυτή εξέταση είναι πολύ μικρή για να μπορούν να γράψουν οι σπουδαστές απόφαση.Άλλωστε κανένας δικαστής,όση εμπειρία και αν αποκτήσει,δεν καλείται ποτέ να γράψει μία απόφαση εντός ολίγων ωρών,και στην άνεση ακόμη του σπιτιού του.Ως εκ τούτου θα ήταν προτιμότερη η εξέταση επί πρακτικού ζητήματος,όπως γίνεται και στις εισαγωγικές εξετάσεις.Εξάλλου,κατά τη διάρκεια της φοίτησης,οι σπουδαστές γράφουν ήδη πολλές  αποφάσεις.

  • 13 Ιουλίου 2010, 12:42 | Κ.Κ.

    Εφόσον η τριμελής επιτροπή που διενεργεί τις εξετάσεις είναι ανεξάρτητη, δεν βλέπω το λόγο της πλήρους απάλειψης της προφορικής εξέτασης, η οποία μεταξύ άλλων αξιολογεί τόσο την ψυχραιμία όσο και τη δυνατότητα άμεσης αντίδρασης των υποψηφίων.