Άρθρο 21 – Μεταβατικές Διατάξεις

1. Η θητεία του υπηρετούντος κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος Γενικού Διευθυντή της Σχολής, των Διευθυντών Κατάρτισης και Επιμόρφωσης καθώς επίσης των Συμβούλων Σπουδών λήγει στις 30η Ιουνίου 2011. Τα αρμόδια δικαστικά συμβούλια ορίζουν είκοσι ημέρες πριν από τις πιο πάνω ημερομηνίες τους δικαστικούς λειτουργούς που θα στελεχώσουν τις θέσεις του Γενικού Διευθυντή, των Διευθυντών Κατάρτισης και Επιμόρφωσης και των τριών Συμβούλων Σπουδών. Ο Γενικός Διευθυντής που θα οριστεί με βάση τις διατάξεις του παρόντος προέρχεται από τον Άρειο Πάγο.

2. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2010 λήγουν οι αποσπάσεις των υπαλλήλων που είναι αποσπασμένοι στη Σχολή για περισσότερα από έξι έτη. Στην οικονομική υπηρεσία η απόσπαση μπορεί να παρατείνεται με απόφαση του Γενικού Διευθυντή για όσο χρόνο κρίνει ότι είναι αναγκαίο, προκειμένου να μη διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία της Σχολής.

  • 14 Ιουλίου 2010, 18:55 | Δικαστής

    Συμφωνώ με τη Ζ. σχετικά με τις εξαγωγικές εξετάσεις. Τα θέματα σε αυτές πρέπει να τίθενται από τους διδάσκοντες και όχι από κάποιους τρίτους, διότι τότε οι διδάσκοντες μετατρέπονται σε κάποιο φροντιστήριο που προσπαθεί να «πιάσει» τα θέματα των εξετάσεων. Άλλωστε, αν δει κανείς τα θέματα των τελευταίων ετών, θα διαπιστώσει ότι αυτά ασχολούνταν με συγκεκριμένα θέματα που βρίσκονταν προς επίλυση στα ανώτατα δικαστήρια, τυχόν δε ορθή ή όχι επίλυσή τους δεν συνεπαγόταν οπωσδήποτε ευρύτερη γνώση επί των κρίσιμων νομικών θεμάτων. Όσον αφορά δε τον τρόπο διεξαγωγής των εξαγωγικών εξετάσεων, σ’ αυτές θα έπρεπε να δίνεται φάκελος υπόθεσης και ο σπουδαστής να έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί ο,τιδήποτε κρίνει απαραίτητο (κομπιούτερ, βιβλία, σημειώσεις, κλπ), όπως κάνει και ένας πραγματικός δικαστής. Είναι δε αυτονόητο ότι αυτό πρέπει να ισχύσει και για την ήδη εκπαιδευόμενη σειρά.

  • 12 Ιουλίου 2010, 18:31 | Θ.Β.

    Λόγω των επερχόμενων απολύσεων αρκετών δημοσίων υπαλλήλων και συμβασιούχων στο δημόσιο τομέα θα πρέπει να υπάρχει η μεγαλύτερη ανακατανομή προσωπικού όλων των εποχών.
    Συνεπώς για τα επόμενα 5 ή 10 χρόνια θα πρέπει να εισέρχονται στη Σχολή Δικαστών μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι με εξετάσεις κάτοχοι πρωτοποριακού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών νομικής κατεύθυνσης για: 1. να μην γίνουν νέες προσλήψεις, 2. να μειωθούν με την προτεινόμενη ανακατανομή προσωπικού οι περίσσιες θέσεις των δημοσίων υπαλλήλων σε περιφέρειες, δήμους, δημόσιες υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ., 3. αρκετοί αξιόλογοι νομικοί δημόσιοι υπάλληλοι αξίζουν μία δεύτερη ευκαιρία που είναι «χαντακωμένοι ή αναξιοποίητοι» σε κάποιο αρχείο ή γραφείο.
     
    Σε προηγούμενη διαβούλευση που αφορούσε το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης είχε προταθεί από πολλούς η συγχώνευση με την Εθνική Σχολή Δικαστών και με την Εθνική Σχολή Διπλωματών, ώστε να υπάρχει μείωση των αυξημένων διοικητικών βαρών των υπεράριθμων στελεχών των Σχολών Δικαστών, Διπλωματών και του ΕΚΔΔΑ.
     
    Ελπίζω να μην στεναχωρώ πολλούς με την ανάδειξη της αλήθειας…  

  • 10 Ιουλίου 2010, 06:34 | Παναγιώτης Βαρλάγκας

    Επειδή η εισαγωγή της υποχρέωσης άσκησης σε δικηγόρο, εγγραφής σε ΔΣ, και 2ετούς άσκησης της δικηγορίας με τον ν. 3689/2008, κατέλαβε εξ απήνης άτομα που με τις προϊσχύσας διατάξεις θα μπορούσαν να δώσουν για την ΕΣΔι μέχρι και λ.χ. τα 42 τους και έξαφνα με την κατάργηση των προσαυξήσεων ηλικίας και την εισαγωγήξ των 4 ετών για δικηγορία βρέθηκαν να μη δύνανται καν φύσει να πληρώσουν την προϋπόθεση αυτή (π.χ. άτομο 36 ή 38 ετών δεν προλαβαίνει να κάνει την άσκηση κ.λπ.) αλλά και στην πράξη να μην μπορούν (εργάζονται στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα), και επειδή ο 3689/2008 δεν έδωσε επαρκή μεταβατική περίοδο (έδωσε μόνο για τον … επόμενο διαγωνισμό (!), που έγινε μέσα σε λίγους μήνες – να τονίσω εδώ αντίθετα ότι, όταν, με το ν. 2236/1994 (ΦΕΚ Α’ 146), περί Εθνικής Σχολής Δικαστών, το όριο ηλικίας είχε μειωθεί κατά 3 έτη, ο νομοθέτης – ορθά – είχε ορίσει με μεταβατική διάταξη (άρθρο 6 του ως άνω νόμου) ότι «Στους εισαγωγικούς διαγωνισμούς που θα διενεργηθούν τα τρία πρώτα έτη μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, γίνονται δεκτοί και υποψήφιοι που δεν έχουν υπερβεί το τριακοστό πέμπτο (35ο έτος) της ηλικίας τους [Σ.Σ. δηλ +3 χρόνια σε σχέση με το τότε νέο όριο] στις 31 Δεκεμβρίου του έτους κάθε διαγωνισμού.)

    Προτείνω για όσους την ημερομηνία θέσης σε ισχύ του 3689/2008 (Ιούλιο του 2008) είχαν ήδη συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας τους, και ως εκ τούτου ήταν φύσει αδύνατον να πληρώσουν τα νέα κριτήρια, να εξακολουθήσουν ισχύουσες οι προϊσχύσασες διατάξεις (πτυχίο Νομικής χωρίς δικηγορία, 40 + 1 ή 3 χρόνια για μεταπτυχιακό ή διδακτορικό αντίστοιχα). Αντίστοιχα προβλέπει και το Ιταλικό δίκαιο, δηλ. με ομαλή μετάβαση από τη μία νομοθετική αλλαγή στην άλλη.

  • 9 Ιουλίου 2010, 16:26 | Ζ.

    H ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, Ή ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ  ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΗΣ 16ΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΗΔΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ
    ΕΠΙΣΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΟΙ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ-ΠΡΑΓΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ- ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΕΝΟΥΣ ΤΗΣ 16ΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
    ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ, ΑΝ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΟΙ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΡΙΤΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΧΘΕΙΣΑ ΥΛΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ. Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΗΣ 16ΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΗΔΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ
    ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ 16ΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ. ΙΔΙΩΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΗΣ 16ΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΚΑΤΑΓΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΟΤΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΝΕΥ ΕΤΕΡΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΩΣ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

  • 8 Ιουλίου 2010, 15:20 | Θ.Β.

    Η Εθνική Σχολή Δικαστών θα πρέπει να καταργηθεί και να συγχωνευθεί με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
     
    Όλες οι αποσπάσεις, μεταθέσεις , αποσπάσεις και τοποθετήσεις θα πρέπει επίσης να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ ώστε να βελτιστοποιηθεί η ορθή ανακατανομή του προσωπικού σε όλο το δημόσιο τομέα.