Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Ορισμοί

1. Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Το Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΠΗΔ) διαμορφώνεται από την Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής και συνίσταται από ένα σύνολο κανόνων, προτύπων, προδιαγραφών και διαδικασιών που εφαρμόζονται στα έργα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κατά το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τη συντήρηση και την λειτουργία τους σχετικά με:

i) To σχεδιασμό, ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία των διαδικτυακών τόπων και πληροφοριακών συστημάτων της Δημόσιας Διοίκησης.

ιι) Την ανάπτυξη και παροχή ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών από τους φορείς του δημόσιου τομέα.

iii) Τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας σε οργανωτικό, σημασιολογικό και τεχνολογικό επίπεδο, για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ πληροφοριακών συστημάτων των φορέων του δημόσιου τομέα.

ίν) Την εγγραφή, ταυτοποίηση και ηλεκτρονική αναγνώριση πολιτών και επιχειρήσεων σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δημόσιου τομέα.

ν) Τη διαχείριση του Μητρώου για την καταχώριση των παρεχόμενων υπηρεσιών από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης (Μητρώο Διαλειτουργικότητας).

Ανάλυση του Πλαισίου εκτίθεται σε δημόσια διαβούλευση, και για την κατανόηση των ιδιαίτερα τεχνικών του διαστάσεων, συνοδεύεται από ένα σύνολο ορισμών που ακολουθούν και επιτρέπουν την ευχερέστερη αξιολόγησή του.

Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης θα ακολουθήσει η έκδοσή του Πλαισίου όπως θα διαμορφωθεί με βάση τα σχόλια και θα τεθεί υπό την έγκριση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

2. Ανοιχτά πρότυπα

Ανοιχτό είναι το πρότυπο το οποίο:

(α) υιοθετείται και συντηρείται από ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό,

(β) η συνεχιζόμενη ανάπτυξή του είναι αποτέλεσμα μίας ανοιχτής και δημόσιας διαδικασίας, στην οποία δεν υπάρχουν περιορισμοί στη συμμετοχή και οι αποφάσεις βασίζονται είτε σε ομοφωνία είτε στη πλειοψηφία των εμπλεκόμενων μερών,

(γ) έχει δημοσιευθεί και τα κείμενα των τεχνικών του προδιαγραφών είναι διαθέσιμα και μπορούν να αναδιανεμηθούν είτε χωρίς χρέωση, είτε με συμβολική χρέωση,

(δ) διαθέτει αμετάκλητα τα πιθανά δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας που περιλαμβάνει χωρίς χρεώσεις και περιορισμό στη περαιτέρω χρήση του προτύπου

3. Κανόνες Υποχρεωτικοί (ΚΥ).

Οι κανόνες που η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές που τίθενται είναι επιβεβλημένη για του φορείς του Δημόσιου τομέα.

4. Κανόνες Προαιρετικοί (ΚΠ).

Οι κανόνες που είναι δυνατή η μη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές που τίθενται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον αυτό τεκμηριώνεται επαρκώς. Σε διαφορετική περίπτωση η συμμόρφωση με αυτούς τους κανόνες είναι υποχρεωτική.

5. Κανόνες υπό Διαμόρφωση / Μελέτη (ΚΜ).

Οι κανόνες που έχουν προδιαγραφές, τις οποίες το Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης επεξεργάζεται και ενδέχεται να υιοθετήσει σε επόμενη έκδοσή του.

6. Πρότυπα Υποχρεωτικά (ΠΥ).

Τα πρότυπα που η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές που τίθενται είναι επιβεβλημένη για του φορείς του Δημόσιου τομέα.

7. Πρότυπα Προαιρετικά (ΠΠ).

Τα πρότυπα που είναι δυνατή η μη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές που τίθενται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον αυτό τεκμηριώνεται επαρκώς. Σε διαφορετική περίπτωση η συμμόρφωση με αυτά τα πρότυπα είναι υποχρεωτική.

8. Πρότυπα υπό Διαμόρφωση / Μελέτη (ΠΜ).

Τα πρότυπα που έχουν προδιαγραφές, τις οποίες το Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης επεξεργάζεται και ενδέχεται να υιοθετήσει σε επόμενη έκδοσή του.

9. «ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ», «ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ», «ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ», «ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ», «ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ»,

Είναι φράσεις που επιβάλουν ή απαγορεύουν προδιαγραφές και αφορούν Πρότυπα ή Κανόνες Υποχρεωτικούς (ΠΥ / ΚΥ). Όταν η φράση-κλειδί «ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ» συνοδεύεται από τη λέξη «αποφεύγεται» ερμηνεύεται ότι επιτρέπεται περιορισμένος αριθμός ή εύρος παρεκκλίσεων από την εφαρμογή του κανόνα οι οποίες θα πρέπει να τεκμηριώνονται επαρκώς.

10.  «ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ», «ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ», «ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΝΑ», «ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ», «ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ»,

Είναι φράσεις που συνιστούν την υιοθέτηση ή αποφυγή προδιαγραφών και αφορούν Πρότυπα ή Κανόνες Προαιρετικούς (ΠΠ / ΚΠ)

11.   «ΜΕΛΕΤΑΤΑΙ ΝΑ»

Είναι φράσεις που ενημερώνουν για το γεγονός ότι εξετάζονται προδιαγραφές, οι οποίες ενδέχεται σε επόμενη έκδοση του Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης να γίνουν υποχρεωτικές ή προαιρετικές. Αφορούν Πρότυπα ή Κανόνες υπό διαμόρφωση /Μελέτη (ΠΜ / ΚΜ)

12.  Ηλεκτρονική Υπηρεσία Επιπέδου 1 (Πληροφόρηση)

Παρέχεται πλήρη κάλυψη της ανάγκης για ενημέρωση του πολίτη σχετικά με τις υπηρεσίες μέσω ενημερωτικού υλικού και οδηγιών δημοσιοποιημένων σε Διαδικτυακή Πύλη.

13.  Ηλεκτρονική Υπηρεσία Επιπέδου 2 (Αλληλεπίδραση)

Διατίθενται σε Διαδικτυακή Πύλη επίσημα έντυπα σε εκτυπώσιμη μορφή. Η διαδικασία εξυπηρέτησης ξεκινά και ολοκληρώνεται με μη ηλεκτρονικό τρόπο.

14.  Ηλεκτρονική Υπηρεσία Επιπέδου 3 (Αμφίδρομη Διάδραση)

Παρέχεται πρόσβαση μέσω Διαδικτυακής Πύλης σε επίσημες ηλεκτρονικές φόρμες ώστε να ξεκινά η διαδικασία εξυπηρέτησης. Η διαδικασία μπορεί να περιλαμβάνει και την πιστοποίηση του χρήστη της υπηρεσίας. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας εξυπηρέτησης γίνεται με μη ηλεκτρονικό τρόπο.

15.  Ηλεκτρονική Υπηρεσία Επιπέδου 4 (Συναλλαγή)

Προσφέρεται στους χρήστες ολοκληρωμένος και πλήρως ηλεκτρονικός χειρισμός της υπηρεσίας περιλαμβάνοντας σύνθετες εργασίες όπως πιστοποίηση, απόφαση, ειδοποίηση, παράδοση και πληρωμή. Καμία επιπλέον εργασία δεν απαιτείται από τον χρήστη για την ολοκλήρωση της εξυπηρέτησής του.

16.  Πλαίσιο διαλειτουργικότητας

Το πλαίσιο διαλειτουργικότητας είναι συμφωνημένη προσέγγιση στη διαλειτουργικότητα για οργανισμούς που επιθυμούν να συνεργαστούν με σκοπό την κοινή διανομή δημόσιων υπηρεσιών. Στο πεδίο εφαρμογής της προσδιορίζει σειρά κοινών στοιχείων, όπως λεξιλόγιο, έννοιες, αρχές, πολιτικές, κατευθυντήριες γραμμές, συστάσεις, πρότυπα, προδιαγραφές και πρακτικές.  Την προσέγγιση της σημασίας διαμόρφωσης του πλαισίου αυτού, απεικονίζει το σχήμα που περιέχεται στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας και ακολουθεί, και δείχνει τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι σημαντικό να κατανοηθεί, ότι οι προσπάθειες αυτές, πρέπει ν’ αποτελέσουν τη βάση για τη διαμόρφωση αντίστοιχα του Εθνικού Πλαισίου Διαλειτουργικότητας, με την έννοια άντλησης των συμπερασμάτων από την πορεία διαμόρφωσής του μέχρι σήμερα, καταγραφής των υστερήσεων που έχουν σημειωθεί και είναι δυστυχώς εντυπωσιακές, και κατάλληλου σχεδιασμού εφεξής.

17. Διαλειτουργικότητα

Ως διαλειτουργικότητα, στο πλαίσιο της διανομής Ευρωπαϊκών δημόσιων υπηρεσιών, νοείται η ικανότητα ανόμοιων και διαφορετικών οργανισμών να αλληλεπιδρούν προς την κατεύθυνση της επίτευξης αμοιβαίως ωφέλιμων και συμφωνημένων κοινών στόχων, οι οποίοι αφορούν την ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων μεταξύ των εν λόγω οργανισμών διά μέσου των εργασιακών διαδικασιών που υποστηρίζουν, μέσω της ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ των αντίστοιχων συστημάτων τους ΤΠΕ. Η διαλειτουργικότητα είναι πολυμερής από τη φύση της και γίνεται καλύτερα κατανοητή ως κοινή αξία μιας κοινότητας.

1. Θεσμική διαλειτουργικότητα

Αναφέρεται στην εναρμόνιση των νομοθετικών διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία δύο ή περισσοτέρων φορέων ώστε να διασφαλίσει ότι οι ηλεκτρονικά ανταλλασσόμενες πληροφορίες έχουν την ίδια νομική ισχύ για όλους τους εμπλεκόμενους, και ότι οι ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες έχουν τα ίδια έννομα αποτελέσματα με τις αντίστοιχες μη ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

2. Οργανωτική διαλειτουργικότητα

Αναφέρεται στην εναρμόνιση των διαδικασιών για την επίτευξη συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών φορέων που επιδιώκουν ανταλλαγή πληροφοριών και έχουν διαφορετικές εσωτερικές δομές και διαδικασίες. Η εναρμόνιση των διαδικασιών επίσης στοχεύει στην ικανοποίηση των απαιτήσεων και των αναγκών των χρηστών.

3. Σημασιολογική διαλειτουργικότητα

Διασφαλίζει ότι η ακριβής έννοια/ σημασία των ανταλλασσόμενων πληροφοριών είναι κατανοητή από οποιαδήποτε εφαρμογή. Η επίτευξη διαλειτουργικότητας σε σημασιολογικό επίπεδο επιτρέπει στα συστήματα να συνδυάζουν πληροφορίες από άλλες διαφορετικές πηγές και να τις επεξεργάζονται αποτελεσματικά.

4. Τεχνική διαλειτουργικότητα

Αναφέρεται στην ικανότητα μεταφοράς και χρησιμοποίησης της πληροφορίας με ομοιογενή και αποτελεσματικό τρόπο μεταξύ συστημάτων πληροφορικής και οργανισμών. Το επίπεδο αυτό αφορά σε τεχνικές προδιαγραφές των υποδομών και του λογισμικού για την αποθήκευση, δόμηση, μεταφορά, παρουσίαση και ασφάλεια δεδομένων και υπηρεσιών.

18.  Τελική υπηρεσία

Πρόκειται για υπηρεσία που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του χρήστη και δεν αποτελεί ενδιάμεσο στάδιο μιας άλλης υπηρεσίας ή διαδικασίας.

19.     Κωδικολόγια (Code Lists)

Λίστες κωδικοποιημένων και ταξινομημένων ορισμών, για κύριες, κοινά χρησιμοποιούμενες έννοιες, σε διαδικασίες, έγγραφα και συστήματα, όπως ενδεικτικά οι λίστες χωρών, φορέων, νομισμάτων.

20.Δομικά Στοιχεία Δεδομένων (Core Data Components)

Αποτελούν σύνολα δεδομένων – πεδίων περιγραφής – για κύριες έννοιες της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Χρησιμοποιούνται για τη συστηματική δόμηση πρότυπων ηλεκτρονικών εγγράφων και αρχείων δεδομένων όπως ενδεικτικά ταυτότητα προσώπου (όνομα, επώνυμο κλπ), διεύθυνση (χώρα, περιφέρεια, δήμος, οδός κλπ), γενική αίτηση φυσικού προσώπου (ημερομηνία, φορέας που απευθύνεται, ταυτότητα προσώπου, διεύθυνση κλπ).

21.   Τύποι Δεδομένων (Data Types)

Αποτελούν κωδικοποιήσεις των τύπων που μπορούν να έχουν τα πεδία ή οι περιγραφές δεδομένων, όπως ενδεικτικά, αλφαριθμητικό πεδίο ελεύθερού μήκους, ακέραιος, δεκαδικός ημερομηνία.

22. Πρότυπα Σχήματα Ηλεκτρονικών Εγγράφων (Standard XML Schemas)

Αποτελούν δομημένες περιγραφές σε γλώσσα XML για την αποτύπωση της δομής και του περιεχομένου των ηλεκτρονικών εγγράφων. Περιέχουν αναφορές σε κωδικολόγια, τύπους δεδομένων ή δομικά στοιχεία δεδομένων.

23.  Μεταδεδομένα (Metadata)

Σύνολα πληροφορίας που αφορούν τις έννοιες της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και επιτρέπουν την ανεύρεση και κατανόησή τους από ανθρώπους ή συστήματα.

24. Οντολογίες (Ontologies)

Σύνολα συσχετισμένων αναπαραστάσεων, τα οποία περιλαμβάνουν ταξινομημένες έννοιες,  τις μεταξύ τους σχέσεις και τα μεταδεδομένα τους, σε ένα συνολικό, ισχυρά ορισμένο και τυπικά περιγραμμένο σύνολο. Οι οντολογίες χρησιμεύουν στην καλύτερη κατανόηση των οντοτήτων/εννοιών και των συσχετίσεών τους, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην κοινή κωδικοποίηση από συσχετιζόμενους φορείς.

25. Εσωτερική Επιχειρηματική Διαδικασία

Απεικονίζει λεπτομερώς τις δραστηριότητες που συμβαίνουν μέσα στο Φορέα, τα οργανωτικά τμήματα που είναι αρμόδια για κάθε δραστηριότητα, τα πληροφοριακά συστήματα που υποστηρίζουν τις δραστηριότητες, τους επιχειρησιακούς – νομικούς κανόνες και τα έγγραφα που ανταλλάσσονται.

26. Εξωτερική – Δημόσια Επιχειρηματική Διαδικασία

Επικεντρώνεται στην αναπαράσταση της επικοινωνίας και των αλληλεπιδράσεων ανάμεσα σε μια εσωτερική διαδικασία ενός Φορέα και άλλες διαδικασίες ή συμμετέχοντες Φορείς, ενώ δεν περιέχει λεπτομέρειες σχετικά με πληροφοριακά συστήματα, οργανωτικά ή επιχειρησιακά-νομικά ζητήματα. Βοηθά στην αναγνώριση των διαδικτυακών υπηρεσιών (web services) που απαιτούνται για την ηλεκτρονική διεξαγωγή της διαδικασίας.

27. Συνεργατική Επιχειρηματική Διαδικασία

Αναπαριστά τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται στη διαδικασία. Συντελεί στην αναγνώριση των διαδικτυακών υπηρεσιών (web services) που απαιτούνται για την ηλεκτρονική διεξαγωγή της διαδικασίας.

28. Απαιτήσεις Ασφάλειας    

Ως απαιτήσεις ασφάλειας θεωρούνται οι ιδιότητες-χαρακτηριστικά ασφάλειας (Ιδιωτικότητα, Εμπιστευτικότητα, Ακεραιότητα, Αυθεντικοποίηση), οι οποίες απαιτείται να διασφαλίζονται κατά την παροχή μιας ηλεκτρονικής υπηρεσίας.

29. Ιδιωτικότητα         

Ως ιδιωτικότητα νοείται η μη αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών σε μη εξουσιοδοτημένες οντότητες.

30.Εμπιστευτικότητα

Ως Εμπιστευτικότητα θεωρείται η διαδικασία διασφάλισης μη εξουσιοδοτημένης αποκάλυψης των δεδομένων που αξιοποιούνται κατά τη διεκπεραίωση μιας συναλλαγής.

31.  Ακεραιότητα Δεδομένων

Ως ακεραιότητα των δεδομένων θεωρείται η διαδικασία διασφάλισης μη εξουσιοδοτημένης τροποποίησης των δεδομένων που αξιοποιούνται κατά τη διεκπεραίωση μιας συναλλαγής.

32. Αυθεντικοποίηση 

Ως αυθεντικοποίηση θεωρείται η διαδικασία πιστοποίησης και επιβεβαίωσης της ταυτότητας των χρηστών, η οποία σε κάθε περίπτωση βασίζεται στα διαπιστευτήρια που κατέχει ο χρήστης. Συγκεκριμένα, κατά τη διαδικασία αυθεντικοποίησης αναγνωρίζεται και επιβεβαιώνεται η ορθότητα της ταυτότητας ενός χρήστη ή κάποιων χαρακτηριστικών της.

33. Διαπιστευτήρια-Μηχανισμός Αυθεντικοποίησης  

Ως διαπιστευτήρια νοούνται τα εχέγγυα που παρουσιάζει μια οντότητα προκειμένου να αποδείξει τη γνησιότητα ενός ισχυρισμού και συγκεκριμένα της ταυτότητας ή του ρόλου της.

34. Επίπεδο Εμπιστοσύνης

Η «εμπιστοσύνη» ερμηνεύεται ως «η πίστη στην αξιοπιστία, εντιμότητα, αξία ή ικανότητα κάποιας οντότητας». Ως επίπεδο εμπιστοσύνης θεωρείται ο βαθμός βεβαιότητας που έχει μια υπηρεσία για την ορθότητα τόσο της ταυτότητας της ηλεκτρονικής οντότητας που επιθυμεί να διεκπεραιώσει μια συναλλαγή στο πλαίσιο μιας ηλεκτρονικής υπηρεσίας, όσο και των δεδομένων που απαιτούνται για την επιτυχή ολοκλήρωση της συναλλαγής, λαμβάνοντας υπόψη και την κρισιμότητα των δεδομένων αυτών (απλά, προσωπικά, ευαίσθητα).

35. Εγγραφή Οντότητας

Με τον όρο «εγγραφή μιας οντότητας» σε μια υπηρεσία ορίζεται το σύνολο των διαδικασιών δια των οποίων η οντότητα εκδηλώνει ενδιαφέρον χρήσης μιας συγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπηρεσίας και παρέχει τα απαιτούμενα στοιχεία για τη λήψη του δικαιώματος αυτού.

36. Επίπεδο Εγγραφής

Ως επίπεδο εγγραφής θεωρείται η ένταξη σε συγκεκριμένο σύνολο διαδικασιών που ακολουθούνται για τη συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων και την πιστοποίηση της ορθότητας, έχοντας ως πεδίο αναφοράς το επίπεδο εμπιστοσύνης που απαιτείται για την παροχή μιας συγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπηρεσίας.

37. Επίπεδο Αυθεντικοποίησης

Ως επίπεδο αυθεντικοποίησης θεωρείται η ένταξη μιας οντότητας σε συγκεκριμένου τύπου διαπιστευτήρια για την τεκμηρίωση της εγκυρότητας της ταυτότητάς της, με βάση το επίπεδο εμπιστοσύνης που απαιτείται να διασφαλιστεί για την παροχή μιας συγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπηρεσίας.

38. Ηλεκτρονική Ταυτότητα

Με τον όρο «ηλεκτρονική ταυτότητα» νοείται η ταυτότητα που αξιοποιεί ο χρήστης για την αναγνώρισή του σε μια ηλεκτρονική υπηρεσία.

39. Ταυτοποίηση         

Με τον όρο ταυτοποίηση, νοείται η διαδικασία δήλωσης ταυτότητας από το χρήστη στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

40.Απλά Δεδομένα     

Ως απλά δεδομένα, θεωρούνται πληροφορίες που είναι δημοσίως προσπελάσιμες και δεν περιέχονται σε αυτές προσωπικά δεδομένα.

41.  Προσωπικά Δεδομένα

Ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή προσωπικά δεδομένα, θεωρούνται πληροφορίες που αναφέρονται στο υποκείμενο των δεδομένων, δηλαδή στο φυσικό πρόσωπο στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα και του οποίου η ταυτότητα είναι γνωστή ή μπορεί να εξακριβωθεί, δηλαδή μπορεί να προσδιορισθεί αμέσως ή εμμέσως, ιδίως βάσει αριθμού ταυτότητας ή βάσει ενός η περισσότερων συγκεκριμένων στοιχείων που χαρακτηρίζουν την υπόστασή του από άποψη φυσική, βιολογική, ψυχική, οικονομική, πολιτιστική, πολιτική ή κοινωνική (άρθρο 2α σε συνδυασμό με άρθρο 2γ του ν. 2472/97). Δε λογίζονται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα στατιστικής φύσεως συγκεντρωτικά στοιχεία, από τα οποία δεν μπορούν πλέον να προσδιορισθούν τα υποκείμενα των δεδομένων.

42. Ευαίσθητα Δεδομένα

Ως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, προσδιορίζονται στο νόμο (άρθρο 2β του ν. 2472/97, όπως ισχύει) τα δεδομένα που αφορούν στη φυλετική ή εθνική προέλευση, στα πολιτικά φρονήματα, στις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, στη συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, στην υγεία, στην κοινωνική πρόνοια και στην ερωτική ζωή, στα σχετικά με ποινικές διώξεις ή καταδίκες, καθώς και στη συμμετοχή σε συναφείς με τα ανωτέρω ενώσεις προσώπων.

43. Αρχή Εγγραφής

Η Αρχή Εγγραφής ή καταχώρισης αποτελεί την οντότητα που είναι υπεύθυνη για τη συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων και την πιστοποίηση της ταυτότητας μιας οντότητας που αιτείται εγγραφής σε κάποια ηλεκτρονική υπηρεσία.

44.Αρχή Πιστοποίησης         

Η Αρχή Πιστοποίησης αποτελεί την οντότητα εκείνη που αναλαμβάνει την τεχνική διαχείριση των ψηφιακών πιστοποιητικών για ολόκληρο τον κύκλο ζωή τους.Ορισμοί

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 23:48 | Διανέλος Γ. Γεωργούδης

    Θα ήταν χρήσιμο να αναφέρεται κάθε όρος και στα αγγλικά, η/και η αντίστοιχη αγγλική ορολογία που χρησιμοποιείται στα πρότυπα της ΕΕ όταν αυτά υπάρχουν.

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 20:50 | Χρήστος Τσιακαλιάρης

    Τόσο στους ορισμούς όσο και στους σχετικούς κανόνες πρέπει να προστεθεί το 5ο επίπεδο παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών (Personalisation).

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 16:54 | SINGULARLOGIC INTEGRATOR

    Γενικά Σχόλια
    Το Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών θα προσδιορίσει του κανόνες και τα πρότυπα για την παροχή των υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αποτελώντας με αυτό τον τρόπο τον και τον οδηγό για την ανάπτυξη των υπηρεσιών αυτών από τώρα και στο εξής.
    Επιθυμώντας να συμβάλλουμε στην διαμόρφωση της τελικής μορφής του Πλαισίου θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η αντιμετώπιση των 3 βασικών ενοτήτων θεωρούμε ότι είναι ανομοιογενής. Δηλαδή, ενώ σχετικά με τους «Κανόνες και πρότυπα για την διαλειτουργικότητα» (όπως αυτά αναλύονται στο Παράρτημα ΙΙ) υπάρχει εκτενής αναφορά σε πρότυπα και τεχνικής φύσεως λεπτομέρειες, στα υπόλοιπα η προσέγγιση γίνεται με αναφορά σε γενικές αρχές.
    Ορισμοί
    Στην αναφορά για τις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Επιπέδου 1 ως 4 (ορισμοί 12 έως 15) θα ήταν χρήσιμο για την πληρότητα του κειμένου να προστεθεί ο πλέον πρόσφατος ορισμός της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Επιπέδου 5 που αφορά στις προσωποποιημένες υπηρεσίες (personalized services).

  • 23 Ιανουαρίου 2012, 11:50 | εκ

    http://www.korea.go.kr/new_eng/main/index.do

    το URL που ζητήσατε σχετικά με το σύστημα e-governance της Νότιας Κορέας.

    Είναι απλό, ξεκάθαρο και εύκολο στην χρήση!

    Δυστυχώς δεν βρίσκω το άρθρο του περιοδικού όπου είχα δει αυτήν την εξαιρετική εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

    Στόχος της ήταν η καταπολέμηση της διαφθοράς – που είναι μάστιγα και στην Ελλάδα μας.

  • 22 Ιανουαρίου 2012, 20:32 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ

    Στους ορισμούς θα ήθελα να προσθέσω και τα εξής, συμβουλευόμενος τον δικτυακό τόπο e-gif.gov.gr:
    2. Ανοικτά πρότυπα. (ε) είναι ελεύθερο από νομικές ή τεχνικές διατυπώσεις που περιορίζουν την χρηστικότητα του από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο.
    9. Ιδιαίτερα οι φράσεις ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ να ερμηνεύονται ως αυστηρή απαγόρευνη του προτύπου ή του υποχρεωτικού κανόνα.
    10. και αφήνουν το ενδεχόμενο παράλειψης αθέτησης ενός προτύπου ή κανόνα. Εάν συντρέχουν τεκμηριωμένοι λόγοι και μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Ωστόσο θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και να γίνουν κατανοητές οι συνέπειες από την μη συμμόρφωση στο πλαίο ή τον κανόνα.
    11. Ωσόστο, μία υπο μελέτη προδιαγραφή μπορεί σε επόμενη έκδοση του πλαισίου να αποτελεί υποχρεωτική προδιαγραφή, οπότε μία υλοποίηση που δεν υπακούει σήμερα στην προδιαγραφή πρέπει να λαμβάνει υπόψη της ότι μελλοντικά ενδεχομένωνς να πρέπει να συμμορφωθεί ως προς αυτή.
    15α. Προσωποποίηση. Επίπεδο 5. Αποσκοπεί στο να διαπιστώσει κατά πόσο οι βασικές υπηρεσίες α) βασίζονται σε νέα μοντέλα ολοκλήρωσης εξωστρεφών & υποστηρικτικών συστημάτων, β)επαναχρησιμοποιούν διαθέσιμα δεδομένα και, γ)ακολουθούν επιθετικά μοντέλα διάθεσης δηλ. διατίθενται από τους φορείς στους αποδέκτες (πολίτες ή επιχειρήσεις), όταν ικανοποιείται κάποιοα κριτήριο χωρίς να απαιτείται να ζητηθούν από τους αποδέκτες τους.
    2. Οργανωτική διαλειτουργικότητα: Διασφαλίζεται μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων και διατάξεων και μέσω γενικών συμφωνιών μεταύ των εμπλεκόμενων φορέων.
    3. Σημασιολογική διαλειτουργικότητα. Η σημασιολογική διαλειτουργικότητα επιτυγχάνεται ορίζονται και υιοθετώντας κοινό λεξιλόγιο και ορολογία σε όλα τα συστήματα και υπηρεσίες.
    4. Τεχνική διαλειτουργικότητα. Αντιπροσωπεύει τη διαλειτουργικότητα των υποδομών και του λογισμικού.

  • 5 Ιανουαρίου 2012, 14:49 | εκ

    καλημέρα
    είχα υποβάλλει ένα σχόλιο σχετικά με το σύστημα της Ν. Κορέας – το είχαν αναφέρει το TIME mag και άλλα έντυπα για το πως είχε καταφέρει να απλουστεύσει τις διαδικασίες και να πολεμήσει την διαφθορά.
    Το λάβατε το σχόλιό μου? μπορείτε να μου απαντήσετε αν γνωρίζετε το σύστημα που σας αναφέρω??
    Δεν είμαι ειδική επί του θέματος για αυτό δεν μπορώ να σας προσφέρω τεχνικά σχόλια.
    Ευχαριστώ πολύ
    Έρη Κορωναίου

    • 10 Ιανουαρίου 2012, 18:37 | yadial

      Αν εχετε κάποιο URL για το συγκεκριμένο σύστημα παρακαλούμε να μας το αποστείλετε

  • 5 Ιανουαρίου 2012, 01:15 | ΔΕΛΛΑΠΟΡΤΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ

    Αγαπητοί κύριοι,
    μήπως ένας σημαντικός παράγοντας επιτυχίας της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι η γνώση-αποδοχή των ΤΠΕ από το προσωπικό του Δημοσίου και των σχετικών Υπηρεσιών?/…
    Σίγουρα οι θεσμικές αλλαγές θα πρέπει να προ-υπάρξουν και να σχεδιαστεί το ηλεκτρονικό νομικό πλαίσιο(ηλεκτρονική υπογραφή ,κ.α),μα η προσωπική μου εμπειρία ,απο εργασία σε δημόσιο νοσοκομείο ,είναι σαφέστατα ενάντια στις αλλαγές,καθώς εμείς οι…εργαζόμενοι στις …ηλεκτρονικές καταγραφές-αρχεία-ιατρικούς φακέλους κ.τ.λ.,στο μεγαλύτερο ποσοστό ,ούτε ξέρουμε τι κάνουμε ,ούτε γιατί το κάνουμε.
    Όσο δε γνωρίζω,πουθενά στην διεθνή βιβλιογραφία δεν υπάρχει ο όρος ΟΠΣΥ ,ενώ οι παρεμβάσεις σε τομείς της Υγείας έχουν αποδώσει σε όλες τις άλλες χώρες τεράστια οικονομικά οφέλη και σχετικά γρήγορα(Σκανδιναβια,Ολλανδία,Γερμανία)
    Ίσως είμαστε ο μοναδικός λαός που τεμάχισε και φρενάρισε την απο την φύση της ολοκληρωμένη…ηλεκτρονική επανάσταση?
    Γιατί?
    Και,Αν πράγματι δεν πρέπει να ανακαλύψουμε τον τροχό…γιατί δεν τρέχει?
    Σας ευχαριστώ και συνεχίζω να ελπίζω.

  • 4 Ιανουαρίου 2012, 21:51 | Christos Papadoulis

    Sorry,

    The information is on the Intranet and non-employees cannot access the information.

    I have only MS Word, MS Excel and MS PowerPoint files that I can make available to you as I was involved in the development of the Architectures, Data Standards, Business Rules, Code Standardization and Metadata Repositories.

    The information is dated and I am no longer bound by the none disclosure agreements I had signed.

    I am sure that I will have to meet with people in your organizations to discuss the rationale behind the methodologies we used.

    Sincerely,

    Christos Papadoulis

  • 2 Ιανουαρίου 2012, 22:50 | Τσαβδάρης Χαράλαμπος

    «2. Ανοιχτά πρότυπα»
    Να διευκρινισθεί αν οι κανόνες για τα ανοικτά πρότυπα ισχύουν διαζευκτικά ή συζευκτικά.

  • Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να αποδωθεί το κατάλληλο σημασιολογικό φορτίο στους παρακάτω κομβικούς όρους.

    ΟΡΙΣΜΟΣ: Ο όρος «Διακυβέρνηση» (governance) αφορά σε αρμοδιότητες, υπευθυνότες, αρμοδιότητες, εξουσιοδοτήσεις, δικαιώμα απόφασης ή έλεγχο επίδοσης.

    ΟΡΙΣΜΟΣ: Ο όρος «Διεργασία» (process) αναφέρεται σε ένα σύνολο από αλληλοεπιδρώσες ή αλληλοσυνεδεόμενες δραστηριότητες, οι οποίες μετατρέπουν εισαγόμενα σε εξαγόμενα [ISO 9000:2005].

    ΟΡΙΣΜΟΣ: Ο όρος «Διαδικασία» (procedure) αναφέρεται στον τρόπο εκτέλεσης μιας δραστηριότητας ή διεργασίας [ISO 9000:2005].

    Δυστυχώς, πολύ συχνά, γίνεται εσφαλμένη χρήση του όρου «Διαδικασία» αντί του καταλληλότερου όρου «Διεργασία».

    Μπορεί να θεωρήσει κάποιος τις διεργασίες ως διέ- ή διά- οργανισμικούς διαύλους πληροφορίας ή/και φορείς έργου για την επίτευξη του τελικού αποτελέσματος.

    Οι υπηρεσίες υποστηρίζονται από διεργασίες, οι οποίες εκτελούνται από ανθρώπους (ή συστήματα) όπως έχουν ορισθεί στις σχετικές διαδικασίες.

    Με εκτίμηση

    Α-Ν Γκιώνης

  • 2 Ιανουαρίου 2012, 16:32 | Δημόπουλος Σταύρος

    Θα πρέπει να γίνουν καθοριστουν σαφείς προδιαγραφές στους τομείς της ευχρηστίας, της διαθεσιμότητας, της αξιοπιστίας και της ασφάλειας.

    Τα συστήματα πρέπει να είναι

    Στον τομέα της ασφάλειας πρέπει:

    – Οι διακομιστές πρέπει να είναι στην Ελλάδα και να διαχειρίζονται από Ελληνικές εταιρείες.

    – η εθνικότητα των διαχειριστών πρέπει να οριστεί. Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται καμία πρόσβαση στην διαχείριση των διακομιστών από άτομα εθνικοτήτων που θα μπορούσαν να τους χρησιμοποιήσουν για παραποίηση δεδομένων. Διαφορετικά τίθεται κίνδυνος έκδοσης πλαστών εγγράφων, όπως για παράδειγμα δημιουργία πλαστού πιστοποιητικού γέννησης για λαθρομετανάστες.

    – να οριστεί εθνικός φορέας, ή έστω ομάδα, διαχείρισης των πιστοποιητικών (SSS, TLS). Τα άτομα που θα διαχειρίζονται τα πιστοποιητικά καθώς και οι υπεύθοινοι λειτουργίας των server θα πρέπει να έχουν γνώσεις να προστατέψουν τα εγκατεστημένα πιστοποιητικά. Τα πιστοποιητικά αυτά είναι σαν ηλεκτρονικές σφραγίδες, αν διαρρεύσει ένα πιστοποιητικό ο νέος κάτοχός του θα μπορεί να πλαστογραφήσει εύκολα δημόσια έγγραφα τις υπηρεσίας στην οποία ανήκει το πιστοποιητικό.

    – να οριστεί το ελάχιστο μέγεθος κλειδιού για τα πιστοποιητικά. Με την εξέλιξη των υπολογιστών ο χρόνος που χρειάζεται για να σπάσει ένα κλειδί συνεχώς μειώνεται. Κάποτε ένα κλειδί 40bit ήταν αρκετό, τώρα όμως σπάει γρήγορα. Τώρα θεωρείται ικανοποιητικό ένα κλειδί 128bit αλλά σε λίγα χρόνια θα είναι και αυτό λίγο. Καθώς πρόκειται για ένα σύστημα στο οποίο θα βασίζονται οι υπηρεσίες του κράτους, είναι σκόπιμο να χρησιμοποιηθεί ένα κλειδί 1024 ή 2048 bit.

    – να γίνεται αυτόματη διασταύρωση στοιχείων από διαφορετικά συστήματα ή και από τα αντίγραφα ασφαλείας όταν εισάγονται κάποια δεδομένα. Αν εντοπιστεί ασυμφωνία τότε να υπάρχει ομάδα ελέγχου που να ελέγχει αν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή απόπειρα κακοπροαίρετης παραποίησης εγγράφων.

    Αξιοπιστία και διαθεσιμότητα:

    – Ορισμός ελάχιστου αριθμός ταυτόχρονα εξυπηρετούμενων πολιτών, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήμματα που έχουν παρουσιαστεί με
    προηγούμενα online συστήματα του δημοσίου και στις ώρες αιχμής ήταν αδύνατη η πρόσβαση.

    – σχεδιασμός του συστήματος ώστε να εντοπίζει τυχόν λάθη είτε ανθρώπινα είτε συστήματος.

    – Προδιαγραφές για fail tollerant συστήματα. Tουλάχιστον ένα επιπεδο raid που να εξασφαλίζει την ακεραιότητα των δεδομένων σε περίπτωση αστοχίας σκληρού δίσκου.

    – Προδιαγραφές για αντίγραφα ασφαλείας. Προδιαγραφές σχετικά με το κάθε πότε θα λαμβάνονται, αν θα αποστέλλονται σε κάποιο κρατικό αρχείο γα ασφάλεια σε περίπτωση καταστροφής των διακομιστές από φυσική καταστροφή, αν θα υπάρχουν εφεδρικοί διακομιστές, κτλ.

    Ευχρηστία:

    – Οι σελίδες των συστημάτων πρέπει να είναι ευανάγνωστες, σαφείς στην χρήση τους και με δυνατότητα παροχής οδηγιών στους χρήστες.

    – Οι σελίδες πρέπει να είναι προσβάσιμες από όλους τους υπολογιστές και φορητές συσκευές, χωρίς την ανάγκη εγκατάστασης επιπλέων εφαρμογών όπως flash, silverlight, κτλ.

    – Μικρό μέγεθος σελίδων ή εναλλακτικά ύπαρξη παράλληλων σελίδων για υπολογιστές με μειωμένες δυνατότητες (αργή σύνδεση, μικρή οθόνη, κα.)

  • Το πλαίσιο θα πρέπει να εστιάζει τόσο στη Διαχείριση όσο και στη Διακυβέρνηση αυτών καθ’ αυτών των παρεχόμενων Υπηρεσιών.

    Σε αντίθετη περίπτωση είτε δεν θα επιτευχθούν οι Στόχοι είτε θα επιτευχθούν με κατασπατάληση πόρων ή/και με σημαντική καθυστέρηση.

    Επιλογές που πλέον «ευτυχώς» δεν έχουμε.

    Επομένως…

    «Υπηρεσίες για την Διακυβέρνηση αλλά και Διακυβέρνηση για τις Υπηρεσίες»

    Στην παραπάνω κατεύθυνση, θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθεί ο ορισμός της «Υπηρεσίας».

    Μια πρώτη προσέγγιση με αναφορά στο ITILv3 (http://www.itil-officialsite.com)

    ΟΡΙΣΜΟΣ: «Υπηρεσία είναι το Μέσο για την παροχή αξίας στον Πελάτη διευκολύνοντας την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος χωρίς αυτός να αναλαμβάνει τα σχετιζόμενα κόστη και κινδύνους.»

    Η Υπηρεσία δεν θα πρέπει να θεωρείται αυτοσκοπός. Σκοπός και μέτρο της αξίας μιας οποιασδήποτε υπηρεσίας είναι η ικανοποίηση μιας πολύ συγκεκριμένης ανάγκης.

    Ο παραπάνω ορισμός για την Υπηρεσία επιτάσσει τον διαχωρισμό της έννοιας του Χρήση της υπηρεσίας από τον Πελάτη της Υπηρεσίας.

    ΟΡΙΣΜΟΣ: «Πελάτης είναι αυτός (πρόσωπο, επιχείρηση, οργανισμός) που χρηματοδοτεί/πληρώνει για την υπηρεσία ώστε να πετύχει αυτό που επιδιώκει.»

    Υπό αυτό το πρίσμα, ο Έλληνας φορολογούμενος Πολίτης είναι ο κύριος Πελάτης. Η υιοθέτηση ενός πελατοκεντρικού μοντέλου είναι το βασικό ζητούμενο.

    Για πολλά χρόνια το Κράτος ήταν ο Μονοπωλιακός Πάροχος, οδηγώντας την Ελληνική Κοινωνία στα γνωστά αποτελέσματα.

    Τα κύρια συστατικά μιας οποιασδήποτε υπηρεσίας θα πρέπει να είναι:
    Ι. Οι Άνθρωποι (εμπλεκόμενοι ρόλοι και αρμοδιότητες)
    ΙΙ. Οι Διεργασίες (σειρά από ενέργειες για την επίτευξη συγκεκριμένου αποτελέσματος)
    ΙΙΙ. Η Τεχνολογία που την υποστηρίζει.

    Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι οι Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες μπορούν να στηριχθούν μόνο στον τρίτο πυλώνα παραπάνω.

    Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι υπηρεσίες εδώ και πολλά χρόνια έχουν ξεπεράσει την αξία της αντίστοιχης βιομηχανικής και γεωργικής παραγωγής.

    Με τυχαία σειρά, πολλά τα παραδείγματα:
    1. Χρηματοοικονομικά
    2. Τηλεπικοινωνίες
    3. Τουρισμός
    4. Μεταφορές
    5. Υγεία
    6. Ασφάλειες
    7. Εστίαση
    8. Διαδίκτυο

    Πολλοί κρατικοί οργανισμοί στο εξωτερικό αλλά και κορυφαίοι πάροχοι υπηρεσιών παγκοσμίως, έχουν υιοθετήσει σχετικά πρότυπα, βέλτιστες πρακτικές, μεθοδολογίες για παράδειγμα:
    – ISO/IEC 20000
    – ISO/IEC 2700x
    – ITILv3
    – Lean Six Sigma
    – COBIT

    Δεν υπάρχει κανένας απολύτος λόγος να ανακαλύψουμε τον τροχό.

    Το ζητούμενο είναι η σοφή προσαρμογή τους στην Εθνική Στρατηγική Επιβίωσης & Αριστείας.

    Με εκτίμηση

    Α-Ν Γκιώνης

  • 2 Ιανουαρίου 2012, 13:27 | ΑΡΓΥΡΗΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ,

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΗ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ Η ΜΙΚΡΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΓΝΩΣΗΣ. ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΤΕ ΑΠΟΤΥΧΕΙ Η ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΥΡΙΩΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.

    ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. ΥΠΗΡΞΑΝ ΑΠΕΙΡΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΑΠΟ ΤΟ 2010.ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΝΟΜΙΚΑ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ (ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ, ΚΛΠ) ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑΝ ΑΝ ΔΕΝ ΕΘΕΣΑΝ ΕΚΤΟΣ ΜΑΧΗΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ. ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΦΟΡΕΩΝ (ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ, ΚΛΠ) ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ. Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΘΑ ΜΕΙΩΝΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΚΛΠ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΟΥΝ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.

    ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ. ΑΣ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΗΛΑΔΗ Ο ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΑΣ ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑ ΕΝΤΟΣ 50 ΗΜΕΡΩΝ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΕΠΟΠΤΕΥΟΕΜΝΟ Η ΜΗ ΦΟΡΕΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΘΥΝΗ ΑΝ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΕΙ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΚΛΠ.

    ΤΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ ΟΛΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ (ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ, ΚΛΠ) ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΘΟΥΝ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ, ΚΛΠ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ. ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΝΑ ΑΠΟΣΤΕΛΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΩΝ, ΚΛΠ. ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΦΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΥΟ Η ΤΡΙΑ ΕΤΗ. ΘΕΤΙΚΑ ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΣΥΝΕΒΑΛΕ ΚΑΙ Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΑΠΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΟ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΒΙΑΣΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΕΙ ΟΤΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΘΑ ΑΠΕΒΑΙΝΕ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΑΦΟΥ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ.

    ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΣ ΑΝΤΙΓΡΑΨΟΥΜΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ (ΗΠΑ – PAYPAL, ΚΛΠ).

  • 2 Ιανουαρίου 2012, 12:18 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΗΣ ΚΩΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

    Επειδή είναι γόνιμη η ανταλλαγή απόψεων προτείνω να αλλάξετε την ονομασία του σχέδιου νόμου »Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης σε » Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτης »
    Ψηφιοποιήστε όλες τις αιτήσεις, αφού απλοποιήσετε τις διαδικασίες και καταργήσετε αρκετές. Ο πολίτης, συνιστώ να έχει εύκολη πρόσβαση σε Φορείς του Δημοσίου: Δήμους, Υπουργεία, ΔΟΥ, Νοσοκομεία, Ασφαλιστικά Ταμεία, κα. Αφού εισέλθει με την Ψηφιακή του Ταυτότητα στην Ψηφιακή Πλατφόρμα Ανταλλαγής Εγγράφων και γίνει Ταυτοποίηση Στοιχείων, να μπορεί να καταθέτει και να λαμβάνει έγγραφα, με μέριμνα την Ιδιωτικότητα, την Εμπιστευτικότητα, την Ακεραιότητα Δεδομένων και την Αυθεντικοποίηση. Αν λειτουργούν οι ΤΠΕ, και ανταλάσσουν έγγραφα, τότε θα μπορεί και ο πολίτης, αφού μπροστά στην οθόνη του ( αφής ή και με πληκτρολόγιο) θα μπορεί να επικοινωνεί με εύκολη προσβαση με τους παραπάνω φορείς που ανέφερα. Αλλά είναι έτοιμοι οι φορείς; Εγώ εργάζομαι στο Δήμο Κω και με τον Καλλικράτη είναι οργανωμένος παρόλα τα προβληματά του. Δεν διαθέτει όμως Ψηφιακή Πλατφόρμα Ανταλλαγής Εγγράφων. Προτείνω, αφού προετοιμαστούν οι Φορείς να μπορέσει ο πολίτης να αποκτήσει πρόσβαση και εξυπηρέτηση κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο. Ευχαριστώ για την ηλεκτρονικό χρόνο σας και για την ευκαιρία που μπου δώσατε να καταθέσω την γνώμη μου.
    Βασίλης Πης

  • 1 Ιανουαρίου 2012, 21:06 | Christos Papadoulis

    Dear Sirs,

    I will first address points 19-24. In US these items fall under the preview of Data Management. If you are interested I can provide you with the methodology used at companies such Federal Reserve Bank, 3M and Intel.
    In addition you will need a Metadata Repository. I can provide you with a Logical/Physical model we used at Intel. It is not proprietary as most Metadata Repositories use the same model.
    I can also provide you with a model and methodology for a Codes database. We developed it in 1995 at 3M. It was created to address the integration of all code sets used at 3M globally.

    Articles 24 and 25 have been addressed by an IT Architecture based on Zachman’s model. Although IT Architecture is one, it can be depicted using very simple tools, such as MS PowerPoint and MS Excel.

    Sincerely,

    Christos Papadoulis

    • 4 Ιανουαρίου 2012, 19:23 | yadial

      αν έχετε σχετικά url παρακαλούμε να τα κοινοποιήσετε

  • Συγχαρητήρια για την νέα δυνατότητα επικοινωνίας που παρέχετε στους πολίτες της χώρας. Οι δυνατότητες είναι τεράστιες και οι ελπίδες περισσότερες.
    Θα ήταν χρήσιμο ωστόσο και ίσως απαραίτητο να υπήρχε σε κάθε υπηρεσιακή μονάδα, (π.χ. σε κάθε Δήμο), γραφείο Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης Πολιτών, κάτι σαν τα πολύτιμα ΚΕΠ δηλαδή. Κι αυτό γιατί όπως είναι γνωστό, πολύ λίγοι είναι ακόμη οι κατέχοντες επαρκώς την τεχνολογία των Η/Υ για να μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τα κέντρα Παροχής Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών.

    Κ.Βιολιστής
    Πρ. Τμ. Μελετών
    Δνσης Πρασίνου
    Δήμου Θεσσαλονίκης.