Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 5 Γνωστοποίηση με ηλεκτρονικό τρόπο

1. Η γνωστοποίηση ενός εγγράφου περιλαμβάνει την αποστολή αυτού από τους φορείς του δημόσιου τομέα και την παραλαβή του από τον αποδέκτη του.
2. Η αποστολή ενός εγγράφου με σκοπό τη γνωστοποίησή του στον αποδέκτη συντελείται με την ανάρτησή του σε διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου, ή σε πύλη/τόπο που χρησιμοποιείται από τους φορείς του δημόσιου τομέα για το σκοπό της ανάρτησης, εφόσον έχει προηγηθεί εγγραφή του ενδιαφερομένου στην Κεντρική Διαδικτυακή Πύλη του Ελληνικού Δημοσίου, ή κατά περίπτωση σε άλλες πύλες ή τόπους πρόσβασης, ή σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από τους φορείς του Δημόσιου Τομέα.
3. Η εγγραφή, ταυτοποίηση και ηλεκτρονική αναγνώριση των χρηστών στο διαδικτυακό τόπο γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 της ΥΑ υπ’αρίθ. ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989 (ΦΕΚ 1301/Β’) για την κύρωση του Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
4. Οι φορείς του Δημόσιου Τομέα κατά την αποστολή των ηλεκτρονικών εγγράφων με σκοπό τη γνωστοποίησή τους σύμφωνα με τα παραπάνω εφαρμόζουν τα πρότυπα για την ασφαλή μετάδοση δεδομένων του παραρτήματος ΙΙ της ΥΑ υπ’αρίθ. ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989 (ΦΕΚ 1301/Β’).
5. Ως χρόνος αποστολής του εγγράφου με σκοπό τη γνωστοποίησή του στον αποδέκτη λογίζεται ο ακριβής χρόνος της ανάρτησής του στο διαδικτυακό τόπο σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
6. Οι φορείς του δημόσιου τομέα ενημερώνουν τον παραλήπτη για τον ακριβή χρόνο της αποστολής του εγγράφου και την τοποθεσία ανάρτησης, ιδίως με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
7. Η ανάρτηση του εγγράφου σε διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου, ή σε πύλη/τόπο που χρησιμοποιείται από τους φορείς του δημόσιου τομέα για το σκοπό της ανάρτησης, ισοδυναμεί με παραλαβή του εγγράφου από τον παραλήπτη.
8. Ως χρόνος παραλαβής του εγγράφου λογίζεται ο χρόνος ανάρτησης αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγουμένου εδαφίου.
9. Ως χρόνος πρόσβασης του παραλήπτη στο περιεχόμενου του εγγράφου λογίζονται τα παρακάτω:
i. Ο χρόνος μεταφόρτωσης του περιεχομένου του εγγράφου από το διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου, ή την πύλη/τόπο του φορέα του δημόσιου τομέα που χρησιμοποιήθηκε για την ανάρτηση του εγγράφου.
ii. Ο χρόνος αποστολής απάντησης από τον παραλήπτη του εγγράφου ότι παρέλαβε το έγγραφου που αναρτήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις των παραπάνω παραγράφων.
iii. Κάθε πράξη ή ενέργεια του παραλήπτη του εγγράφου, από την οποία προκύπτει ότι ο παραλήπτης έχει λάβει γνώση του περιεχομένου του εγγράφου.
Σε κάθε περίπτωση οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 25 του νόμου 3979/2011 (ΦΕΚ 111/Α’).
10. Στην τοποθεσία ανάρτησης καταγράφονται ηλεκτρονικά:
i. Ο χρόνος ανάρτησης του εγγράφου.
ii. Ο χρόνος ενημέρωσης του παραλήπτη του εγγράφου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του παρόντος άρθρου.
11. Οι φορείς του δημόσιου τομέα εκδίδουν, εφόσον ζητηθεί, αποδεικτικό γνωστοποίησης του εγγράφου, το οποίο περιλαμβάνει κατ’ελάχιστο, το έγγραφο που απεστάλη, τα στοιχεία του φορέα αποστολής, τα στοιχεία του παραλήπτη, καθώς και το χρόνο αποστολής του εγγράφου.

  • 1 Φεβρουαρίου 2013, 14:15 | Αθανάσιος Χατζής

    Θα μπορούσε η νέα εφαρμογή του Διαύγεια, που είναι σε στάδιο υλοποίησης, να ενσωματώσει δυνατότητα απευθείας αποστολής email, μαζί με την ανάρτηση, σε όσους κοινοποιείται το έγγραφο.
    Αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει σε αποδέκτες που είναιΔημόσιες Υπηρεσίες αλλά και στους πολίτες – επιχειρήσεις για τους οποίους θα μπορούσε να υπάρχει υποχρεωτική αναγραφή email στην αίτηση τους.

    Κάτι τέτοιο απαιτεί μία βάση δεδομένων με στοιχεία επικοινωνίας και email των φορέων της Διοίκησης από τα οποία θα επιλέγει τους αποδέκτες ο καταχωρητής.

    Έτσι, με δεδομένο ότι ο μεγαλύτερος όγκος των εγγράφων που παράγονται πλέον στο Δημόσιο αναρτάται στο Διαύγεια, θα μπορούσαμε να έχουμε αυτοματοποιημένη κοινοποίηση χωρίς να μπλέκουμε με γραφειοκρατικές διαδικασίες.

    Για τα έγγραφα που δεν αναρτώνται στο Διαύγεια, μπορούν να πιστοποιηθούν αντίστοιχες διαδικασίες που θα ολοκληρωθούν μέσα στο σύστημα διαχείρισης εγγράφων του κάθε φορέα.

    Να μου πείτε τι λέω τώρα ε…..

  • 31 Ιανουαρίου 2013, 18:07 | leonidas

    Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και το ενδεχόμενο κάποια e-mail να καταλήξουν στα spam, ένα φάκελο που μπορεί να περιέχει χιλιάδες άσχετα άλλα μηνύματα. Οι χρήστες που μπορούν να κάνουν την απαραίτητη παραμετροποίηση για να μην έχουν πρόβλημα είναι μάλλον λίγοι. Στο τέλος θα καταλήξουμε να στέλνουμε το mail και μετά να παίρνουμε τηλ για να επιβεβαιώσουμε τη λήψη, ένα βήμα μπρος και δύο πίσω δηλαδή.

  • 30 Ιανουαρίου 2013, 00:16 | Κωνσταντίνος Ζ

    Πρόβλημα: Τα 5,7 και 8 συνεπάγονται «χρόνος αποστολής» = «χρόνος παραλαβής»
    Αφενός το παραπάνω είναι πλεονασμός, αφετέρου είναι παράλογο ο χρόνος παραλαβής να είναι ο χρόνος ανάρτησης. Παράδειγμα: 1) ο παραλήπτης μπορεί να είναι θανών. Δεν είναι λογικό να θεωρηθεί ότι το έγγραφο έχει παραδοθεί! 2) Ο πολίτης πρέπει να μπορεί να αρνηθεί παραλαβής (πχ λάθος κλήτευση σε δίκη λόγω συνωνυμίας)

    Ως λύση προτείνω την αντικατάσταση του όρου «χρόνος πρόσβασης» στο 9 με το «χρόνος παραλαβής» και κατάργηση των 7,8.

    Επίσης θα πρέπει να διαχωριστούν οι παρακάτω 2 περιπτώσεις εγγράφων προς τον πολίτη:

    Α) Έγγραφα για τα οποία δεν απαιτείται επιβεβαίωση παραλαβής από τον πολίτη (πχ πιστοποιητικό γέννησης): Άμεση αποστολή του εγγράφου ως συνημμένου με email και ανάρτηση του στο ermis.gov.gr (ως εναλλακτικό σημείο παραλαβής για λόγους ασφαλείας σε περίπτωση μη παραλαβής του email) στο οποίο θα έχει πρόσβαση με το επιβεβαιωμένο userid/password του taxisnet (gsis). Εδώ «χρόνος παραλαβής» = χρόνος αποστολής εγγράφου με e-mail.

    Β) Έγγραφα για τα οποία απαιτείται επιβεβαίωση παραλαβής (πχ επίδοση δικαστικής κλήτευσης): Αποστολή ειδοποίησης στο επιβεβαιωμένο email (του taxisnet) ή/και sms. Ανάρτηση του εγγράφου στο ermis.gov.gr στο οποίο θα έχει πρόσβαση με το επιβεβαιωμένο userid/password του taxisnet. Παραλαβή (download) του εγγράφου ισοδυναμεί με παραλαβή και χρονοσημαίνεται. Εδώ «χρόνος παραλαβής» = όπως ορίζεται στο 9.

  • 29 Ιανουαρίου 2013, 09:58 | ΥΠΑΤΙΑ ΜΑΡΚΕΤΟΥ

    Παρ. 9
    Δεν είναι κατανοητό τι σημαίνει «Ο χρόνος μεταφόρτωσης του περιεχομένου του εγγράφου από το διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου, ή την πύλη/τόπο του φορέα του δημόσιου τομέα που χρησιμοποιήθηκε για την ανάρτηση του εγγράφου.»

    Πως μπορεί κανείς να γνωρίζει πότε μεταφόρτωσε ο Χ αποδέκτης μια απόφαση που έχει αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.?

    Γενικά δεν φαίνεται ότι με την παρούσα απόφαση «ορίζεται κάθε αναγκαίο τεχνικό θέμα ως προς τις προδιαγραφές και τα πρότυπα για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του συστήματος γνωστοποίησης, με τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στο σκοπό της εξακρίβωσης του ακριβούς χρόνου αποστολής και παραλαβής ενός εγγράφου και πρόσβασης στο περιεχόμενό του» όπως προβλέπεται στο άρθρο 25 του Ν. 3979/2011.

    Είναι πολύ ασαφής η περιγραφή του «χρόνου πρόσβασης» που είναι ο πιο αστάθμητος παράγοντας όσον αφορά τη γνωστοποίηση εγγράφων σε φυσικό πρόσωπο και ενδέχεται να δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα ειδικά όταν υπάρχει προθεσμία για την υποβολή προσφυγής κατά της διοικητικής πράξης.

    Αναφερόμαστε σε φυσικά πρόσωπα που έχουν αιτηθεί ή υποδείξει τις ΤΠΕ ως προτιμώμενο μέσο επικοινωνίας ή έχουν συγκατατεθεί ρητά στη χρήση του.

    Σύμφωνα με το 3979/2011 «Τεκμαίρεται ότι το πρόσωπο που είναι αποδέκτης του εγγράφου που γνωστοποιείται αποκτά πρόσβαση στο περιεχόμενο της γνωστοποίησης το αργότερο δέκα πλήρεις ημέρες από τη γνωστοποίηση, εκτός εάν ο αποδέκτης αποδείξει τη συνδρομή λόγων ανωτέρας βίας που δεν επέτρεψαν την πρόσβαση στο περιεχόμενο του εγγράφου που γνωστοποιήθηκε με χρήση ΤΠΕ ή εφόσον αυτή η αδυναμία οφείλεται σε λόγους που
    αφορούν στον φορέα του δημόσιου τομέα»

    Εάν ο αποδέκτης δεν αποστείλει αποδεικτικό παραλαβής του εγγράφου τότε σε δέκα ημέρες θα θεωρηθεί ότι του έχει γνωστοποιηθεί και θα αρχίσει να μετράει ο χρόνος προσφυγής.
    Εάν η διοικητική πράξη αποτελεί ένα στάδιο μεγαλύτερης διαδικασίας (διαγωνισμός προμήθειας, έργου κτλ.) και έχει αναρτηθεί σε διαδικτυακό τόπο του ελληνικού δημοσίου, τότε αναμένεται να δημιουργηθεί ένα χάος από διάφορους ενιστάμενους συμμετέχοντες οι οποίοι θα ισχυρίζονται ότι δήθεν δεν είχαν πρόσβαση στο έγγραφο για διάφορους λόγους και έτσι δεν πρόλαβαν να ασκήσουν τα ένδικα μέσα που είχαν στη διάθεση τους
    Εάν η Υπηρεσία έχει προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας, τότε δεν αναμένεται να τελειώσει ποτέ η διαδικασία αυτή με ο, τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία του δημοσίου.

    Η παράγραφος 9 πρέπει να αλλαχτεί και να είναι πολύ πιο σαφής:
    Για διοικητικές πράξεις που έχουν αναρτηθεί σε διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου (ΔΙΑΥΓΕΙΑ) ως χρόνος πρόσβασης πρέπει να θεωρείται ο χρόνος ανάρτησης της διοικητικής πράξης συν 10 πλήρεις μέρες, δηλαδή για αυτές τις πράξεις που αναρτώνται, ο χρόνος γνωστοποίησης να είναι ο χρόνος ανάρτησης συν ένας σταθερός αριθμός ημερών.
    Μοναδική εξαίρεση να αποτελεί τυχόν πτώση του server της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, η διάρκεια της οποίας θα πρέπει να ανακοινώνεται σαφώς στο διαδικτυακό τόπο
    Η Υπηρεσία να υποχρεώνεται να αποστείλει με e-mail τη γνωστοποίηση της ανάρτησης εντός τριών ημερών από την ανάρτηση της διοικητικής πράξης, χωρίς όμως να είναι απαραίτητο το αποδεικτικό.

    Το αποδεικτικό παραλαβής να ισχύει μόνο για όσες πράξεις δεν αναρτώνται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, όπως επίσης και η προθεσμία των δέκα ημερών που τεκμαίρεται η πρόσβαση, με την αίρεση της ανωτέρας βίας.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 23:17 | ΜΑΡΘΑ

    H Y.A. αναφέρεται αποκλειστικά στη γνωστοποίηση εγγράφων με τη διαδικασία που περιγράφεται ενώ για την ασφαλή διακίνηση εγγράφων μεταξύ Δημοσίου και ΝΠΔΔ πρόκειται να εκδοθεί άλλη Υ.Α.; Σε περίπτωση που υπάρχει ήδη, ποια είναι αυτή; Ευχαριστώ

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 21:08 | Στρατής Τ

    Στο σημείο 7
    Θα συμφωνήσω με το νουμερο 3 της ΙΩΑΝΝΑΣ Μ.
    ….3. να αποστείλουμε email με ενημέρωση της ανάρτησης και με επισυναπτόμενο το σύνδεσμο που φαίνεται ότι το έχουμε αναρτήσει.

    Το οποίο είναι πανεύκολο τεχνικά να επιτευχθεί αρκεί να φτιαχτεί μία βάση δεδομένων και κάθε φορά που αναρτάται κάτι να στέλνεται αυτόματα ειδοποίηση στον αντίστοιχο εγγεγραμμ΄’ενο χειριστή

    Για τα άλλα (αποδείξεις παραλαβής κλπ) διαφωνώ κάθετα. Είμαστε στο 2013 πρέπει όλοι να είναι υπεύθυνοι για τα mail τους και να τα ελέγχουν…

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 18:47 | Ιάσων Πολίτης

    Προφανώς υιοθετείται η ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπου εάν γίνει η αποστολή ενός μηνύματος e-mail και δεν υπάρξει μήνυμα λάθους, τότε το μήνυμα έχει παραδοθεί ανεξάρτητα από το εάν ο παραλήπτης μπεί στον κόπο να το επιβεβαιώσει ή όχι. Ο παραλήπτης έχει την πλήρη ευθύνη για την ορθότητα της διεύθυνσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώνει. Από τα log files η υπηρεσία κατοχυρώνεται για την αποστολή του μηνύματος.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 17:01 | Λιώνας Εμμανουήλ

    Η παρ.5 να συμπληρωθεί » ο οποίος χρόνος αποστολής καταχωρείται στο Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο του αποστολέα».
    Να διαγραφεί η παράγραφος 6.
    Από την παρ. 1 κατανοείται ότι γνωστοποίηση συνεπάγεται 2 ενέργειες, α) την αποστολή και β) την λήψη.
    Άρα η παρ.7 δεν είναι σωστή. Χρόνος παραλαβής δεν είναι και ο χρόνος ανάρτησης. Προτείνεται χρόνος παραλαβής να είναι τα αναφερόμενα σε παρ.9, κατά συνέπεια ισοδύναμος με το χρόνο πρόσβασης. Ο χρόνος παραλαβής/πρόσβασης να καταχωρείται στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο του αποδέκτη.
    Η διαφορά χρόνου αποστολής-χρόνου παραλαβής/πρόσβασης να μην υπερβαίνει τις 3 εργάσιμες ημέρες και όχι οι 10 που προτείνονται στο άρθρο 25 του ν.3979/2011.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 16:48 | Χρήστος

    Πιστεύω ότι θα πρέπει να απαιτείται από τους παραλήπτες να απαντούν εντός 48ωρών αν έχουν παραλάβει το έγγραφο και αν είναι ευανάγνωστο, καθώς υπάρχει περίπτωση να έχει παραληφθεί το έγγραφο αλλά να μην »διαβάζεται» λόγω διαφορετικής κωδικοποίησης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(μου έχει συμβεί).
    Η αποστολή και παραλαβή ενός εγγράφου, δεν σημαίνει ότι μπορεί και να χρησιμοποιηθεί.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 14:08 | Δήμητρα Τσιρώνη

    Το πιο σημαντικό είναι να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος, από το ένα γραφειοκρατικό βήμα στο άλλο, διότι η αλυσίδα του προγράμματος καθυστερεί, με αποτέλεσμα να φαίνεται πως «φταίει» ο τελευταίος που παραλαμβάνιε τα έγγραφα.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 13:52 | ΠΕΡΔΙΚΟΥΡΗΣ Ι.

    Ένας τρόπος αξιόπιστης ηλεκτρονικής αποστολής εγγράφου με ταυτόχρονη δυνατότητα αποδεικτικού παραλαβής/παράδοσης του εγγράφου θα μπορούσε να είναι με τη διαμεσολάβηση τρίτου αξιόπιστου φορέα. Δηλαδή το έγγραφο που πρέπει να παραδοθεί με αποδεικτικό παραλαβής/παράδοσης θα μεταφορτώνεται με τα στοιχεία του αποστολέα σε τρίτο φορέα (π.χ. Πύλη ΕΡΜΗΣ) και ο φορέας θα είναι υπεύθυνος για την αποστολή ειδοποίησης στον τελικό παραλήπτη πως υπάρχει ένα έγγραφο για εκείνον. Ως χρόνος παραλαβής/παράδοσης θα θεωρείται το χρονικό σημείο κατά το οποίο θα μεταφορτωθεί από τον παραλήπτη το έγγραφο με ταυτόχρονη ενημέρωση του αποστολέα για την κίνηση αυτή. Κατά αυτόν τον τρόπο το σύστημα θα είναι αδιάβλητο, θα ενημερώνονται και οι δύο πλευρές και χωρίς περιθώρια αμφισβήτησης της συναλλαγής.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 13:18 | Υπατία Μαρκέτου

    Παρ. 9
    Δεν είναι κατανοητό τι σημαίνει
    «Ο χρόνος μεταφόρτωσης του περιεχομένου του εγγράφου από το διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου, ή την πύλη/τόπο του φορέα του δημόσιου τομέα που χρησιμοποιήθηκε για την ανάρτηση του εγγράφου.»
    Πως μπορεί κανείς να γνωρίζει πότε μεταφόρτωσε ο Χ αποδέκτης μια απόφαση που έχει αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.?

    Γενικά δεν φαίνεται ότι με την παρούσα απόφαση «ορίζεται κάθε αναγκαίο τεχνικό θέμα ως προς τις προδιαγραφές και τα πρότυπα για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του συστήματος γνωστοποίησης, με τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στο σκοπό της εξακρίβωσης του ακριβούς χρόνου αποστολής και παραλαβής ενός εγγράφου και πρόσβασης στο περιεχόμενό του»
    όπως προβλέπεται στο άρθρο 25 του Ν. 3979/2011.

    Είναι πολύ ασαφής η περιγραφή του «χρόνου πρόσβασης» που είναι ο πιο αστάθμητος παράγοντας όσον αφορά τη γνωστοποίηση εγγράφων σε φυσικό πρόσωπο και ενδέχεται να δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα ειδικά όταν υπάρχει προθεσμία για την υποβολή προσφυγής κατά της διοικητικής πράξης.

    Αναφερόμαστε σε φυσικά πρόσωπα που έχουν αιτηθεί ή υποδείξει τις ΤΠΕ ως προτιμώμενο μέσο επικοινωνίας ή έχουν συγκατατεθεί ρητά στη χρήση του.

    Σύμφωνα με το 3979/2011 «Τεκμαίρεται ότι το πρόσωπο που είναι αποδέκτης του εγγράφου που γνωστοποιείται αποκτά πρόσβαση στο περιεχόμενο της γνωστοποίησης το αργότερο δέκα πλήρεις ημέρες από τη γνωστοποίηση, εκτός εάν ο αποδέκτης αποδείξει τη συνδρομή λόγων ανωτέρας βίας που δεν επέτρεψαν την πρόσβαση στο περιεχόμενο του εγγράφου που γνωστοποιήθηκε με χρήση ΤΠΕ ή εφόσον αυτή η αδυναμία οφείλεται σε λόγους που
    αφορούν στον φορέα του δημόσιου τομέα»

    Εάν ο αποδέκτης δεν αποστείλει αποδεικτικό παραλαβής του εγγράφου τότε σε δέκα ημέρες θα θεωρηθεί ότι του έχει γνωστοποιηθεί και θα αρχίσει να μετράει ο χρόνος προσφυγής.
    Εάν η διοικητική πράξη αποτελεί ένα στάδιο μεγαλύτερης διαδικασίας (διαγωνισμός προμήθειας, έργου κτλ.) και έχει αναρτηθεί σε διαδικτυακό τόπο του ελληνικού δημοσίου, τότε αναμένεται να δημιουργηθεί ένα χάος από διάφορους ενιστάμενους συμμετέχοντες οι οποίοι θα ισχυρίζονται ότι δήθεν δεν είχαν πρόσβαση στο έγγραφο για διάφορους λόγους και έτσι δεν πρόλαβαν να ασκήσουν τα ένδικα μέσα που είχαν στη διάθεση τους
    Εάν η Υπηρεσία έχει προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας, τότε δεν αναμένεται να τελειώσει ποτέ η διαδικασία αυτή με ο, τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία του δημοσίου.

    Η παράγραφος 9 πρέπει να αλλαχτεί και να είναι πολύ πιο σαφής:
    Για διοικητικές πράξεις που έχουν αναρτηθεί σε διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Δημοσίου (ΔΙΑΥΓΕΙΑ) ως χρόνος πρόσβασης πρέπει να θεωρείται ο χρόνος ανάρτησης της διοικητικής πράξης συν 10 πλήρεις μέρες, δηλαδή για αυτές τις πράξεις που αναρτώνται, ο χρόνος γνωστοποίησης να είναι ο χρόνος ανάρτησης συν ένας σταθερός αριθμός ημερών.
    Μοναδική εξαίρεση να αποτελεί τυχόν πτώση του server της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, η διάρκεια της οποίας θα πρέπει να ανακοινώνεται σαφώς στο διαδικτυακό τόπο
    Η Υπηρεσία να υποχρεώνεται να αποστείλει με e-mail τη γνωστοποίηση της ανάρτησης εντός τριών ημερών από την ανάρτηση της διοικητικής πράξης, χωρίς όμως να είναι απαραίτητο το αποδεικτικό.

    Το αποδεικτικό παραλαβής να ισχύει μόνο για όσες πράξεις δεν αναρτώνται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, όπως επίσης και η προθεσμία των δέκα ημερών που τεκμαίρεται η πρόσβαση, με την αίρεση της ανωτέρας βίας.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 13:00 | Εύα Βίτσα

    Για την ασφαλή αρχειοθέτηση των εγγράφων πρέπει να υπάρχει αντίγραφο σε CD για κάθε ημέρα που έλαβαν ή απέστειλαν οι υπηρεσίες ηλεκτρονικά έγγραφα. Τα CDs θα φυλάσσονται με ευθύνη του υπαλλήλου που είναι επιφορισμένος με το πρωτόκολλο.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 13:59 | Filippos

    Ζήτω η προχειρότητα!!… και πάλι!

  • 25 Ιανουαρίου 2013, 12:40 | adamo

    Υπάρχουν και συστήματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που δεν αποστέλλουν επιβεβαιώσεις παραλαβής (ή ακόμα περισσότερο και ανάγνωσης) ανεξάρτητα από τη θέληση του χρήστη της θυρίδας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

  • 23 Ιανουαρίου 2013, 19:05 | ΙΩΑΝΝΑ Μ.

    Στο σημείο 7 καταλαβαίνω πως αναφέρεται στο ότι αν στείλουμε ηλεκτρονικά ένα έγγραφο σε κάποια υπηρεσία ή αναρτήσουμε σε ιστοσελίδα κάποιο έγγραφο που απευθείνεται όμως σε συγκεκριμμένους παραλήπτες, τότε «θεωρούμε» ότι το έχει παραλάβει από τη στιγμή της ανάρτησης.
    Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι έτσι, αφού θα πρέπει να έχουμε 1. ζητήσει επιβεβαίωση παραλαβής στο email 2. να επικοινωνήσουμε με τους παραλήπτες και να επιβεβαιώσουμε ότι έλαβαν το email ή 3. να αποστείλουμε email με ενημέρωση της ανάρτησης και με επισυναπτόμενο το σύνδεσμο που φαίνεται ότι το έχουμε αναρτήσει.
    Δηλαδή, στις περιπτώσεις που δεν ενημερώνει το σύστημα με μήνυμα επιβεβαίωσης αυτόματα (οπως ενημερώνει το Διαύγεια όταν γίνεται η ανάρτηση ή όπως το Outlook δίνει επιβεβαίωση παραλαβής), τότε δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ο παραλήπτης έχει λάβει το έγγραφο.