Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 4 Ηλεκτρονική επιβεβαίωση της λήψης εγγράφων

1. Οι φορείς του δημόσιου τομέα επιβεβαιώνουν ηλεκτρονικά και με ασφαλή χρονοσήμανση, σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγουμένου άρθρου, τη λήψη των εγγράφων τα οποία περιέρχονται σε αυτούς.
2. Εάν το σύστημα που χρησιμοποιεί ο φορέας του δημόσιου τομέα δεν υποστηρίζει την αυτόματη επιβεβαίωση της λήψης των εγγράφων που περιέρχονται σε αυτόν, τότε ο φορέας αποστέλλει με χρήση ΤΠΕ, ιδίως με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αποδεικτικό των εγγράφων που υπεβλήθησαν στο οποίο αναφέρεται ο ακριβής χρόνος και τα στοιχεία καταχώρισης στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 16 του ν. 3979/2011.
3. Οι φορείς του δημόσιου τομέα μπορούν να πρωτοκολλούν ηλεκτρονικά τα αποδεικτικά που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο.

  • 1 Φεβρουαρίου 2013, 20:22 | Γιάννης Κοψαχείλης

    Στο συγκεκριμένο θέμα είμαι υποχρεωμένος να υπενθυμίσω ότι υπάρχει τεχνική λύση.
    Η λύση είναι να μην αφήνεται στον υπάλληλο να ζητά επιβεβαίωση παραλαβής.
    Θα πρέπει το έγγραφο που πρέπει να αποστείλει να το αναρτά σε εναποθετήριο εγγράφων και μέσα από το σύστημα (εναποθετήριο) να αποστέλνεται mail στον ενδιαφερόμενο με link και όχι με επισυναπτόμενο έγγραφο.
    Όταν ο παραλήπτης θα παραλαμβάνει το mail το link για να δει το έγγραφο, αυτό θα είναι εμπλουτισμένο με μηχανισμό που θα επιστρέφει στο σύστημα αποστολής ότι ο παραλήπτης παρέλαβε το έγγραφο.
    Η παραπάνω ηλεκτρονική περιγραφή δεν είναι τίποτα άλλο από το τι γίνεται σήμερα με πρακτικό και επίπονο, δηλαδή το βιβλίο χρεώσεων όπου υπογράφεις ότι το παρέλαβε ο υπάλληλος.
    Ελπίζω να συνέβαλα έστω και λίγο.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 18:32 | Ιάσων Πολίτης

    Στη 2η παράγραφο αναφέρεται ότι εάν δεν υποστηρίζεται αυτόματη επιβεβαίωση, τότε αυτή γίνεται με χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
    Γνωρίζουμε πολύ καλά από την εώς τώρα εμπειρία, ότι κανένας υπάλληλος δεν θα έχει ως προτεραιότητα να στείλει και επιβεβαιωτικό e-mail. Θα λάβει το έγγραφο, θα το χρησιμοποιήσει και θα αφήσει την επιβεβαίωση για αργότερα, για αύριο, για μεθάυριο…
    Οπότε γενικά το σύστημα θα έχει «ορφανά» έγγραφα που θα μένουν για μεγάλο διάστημα χωρίς επιβεβαίωση παραλαβής! Και προφανώς αυτή η λίστα θα μεγαλώνει καθημερινώς!
    Προφανώς οι υπηρεσίες θα πρέπει να φροντίσουν για την προμήθεια και χρήση λογισμικού που να υποστηρίζει την αυτόματη διαγραφή ως προαπαιτούμενο για τη χρήση των νέων υπηρεσιών.

  • 28 Ιανουαρίου 2013, 14:03 | Νεστορας Θωμοπουλος

    1. Εφόσον ημ/νια παραλαβής ορίζεται η ημ/νία ανάρτησης στον διαδικτυακό τόπο υπαρχει η δυνατότητα να ελέγχει την λήψη εγγράφων ο πολίτης από δημόσια σημεία π.χ. ΚΕΠ η και πιστοποιημένα ιδιωτικά π.χ. κιόσκια εντός τραπεζών, αεροδρομίων, κλπ. ώστε να μην μπορεί να προκύψει ενδεχομένως σε μια δίκη, αμφιβολία για την αντικειμενική λήψη του εγγράφου. Έτσι δεν δημιουργείται και ανισότητα μεταξύ αυτών που έχουν την οικονομική δυνατότητα για υπολογιστή ή αυτών που μπορύν να τους χειριστούν και αυτών που δεν μπορούν. Εφόσον θα υπάρχει η δυνατότητα να ενημερωθούν μέσω τρίτου και δωρεάν σε πολλά σημεία δεν θα υπάρχει ένσταση ως προς την ισότητα.

    2. Να υπάρξει πρόβλεψη για κακόβουλη ηλεκτρονική πρωτοκόλληση εγγράφων, που θα μπορούσε να «υπερχειλίσει» το συστημα. Μόνο άτομα πιστοποιημένης ταυτότητας και διαμονής να μπορούν να προβούν σε αυτην την ενέργεια.

    3. Να διατηρηθεί και η παραδοσιακή πρωτοκόλληση φυσικά, αλλά οι δημόσιες υπηρεσίες να υποχρεούνται ΠΑΝΤΑ να χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική και σε περίπτωση «πτώσης του συστήματος» να διενεργείται ΕΔΕ και να υπάρχει αποκλειστικός υπεύθυνος σε κάθε υπηρεσία για την εύρυθμη λειτουργία του. Να υπάρχουν εφεδρικά συστήματα. π.χ. ασύρματα μεσω 3G και UPS για τις εγκαταστάσες, αντίγραφα ασφαλείας σε πολλά φυσικά μερη, κλπ