Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής

1. Οι ρυθμίσεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται σε νόμους, προεδρικά διατάγματα και σε πράξεις που εκδίδουν ο Πρωθυπουργός, το Υπουργικό Συμβούλιο και τα συλλογικά κυβερνητικά όργανα, οι Υπουργοί, Αναπληρωτές Υπουργοί, Υφυπουργοί, Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων και Περιφερειών, Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείων, τα όργανα διοίκησης νομικών προσώπων δημοσιών δικαίου, τα όργανα διοίκησης φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα στις περιπτώσεις που αναφέρονται στον παρόντα νόμο καθώς και τα αιρετά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού.
2. Για τους σκοπούς του παρόντος νόμου ως φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα νοούνται α) τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προυπολογισμού τους και β) οι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/05.

3. Στο Διαδίκτυο αναρτώνται:

1. Νόμοι που ψηφίζονται και κυρώνονται κατά το Σύνταγμα,
2. Πράξεις νομοθετικού περιεχομένου που εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 1 του Συντάγματος,
3. Τα προεδρικά διατάγματα κανονιστικού χαρακτήρα,
4. (Άλλες) πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα με εξαίρεση τις κανονιστικές πράξεις που αφορούν την οργάνωση, διάρθρωση, σύνθεση, διάταξη, εφοδιασμό και εξοπλισμό των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας καθώς και κάθε άλλη πράξη, η δημοσιοποίηση της οποίας προκαλεί βλάβη στην εθνική άμυνα και ασφάλεια της χώρας,
5. Οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, ισολογισμοί και οι επιμέρους δαπάνες Υπουργείων, κεντρικών και περιφερειακών δημοσίων υπηρεσιών, φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,
6. Πράξεις διορισμού μονομελών οργάνων και συγκρότησης συλλογικών οργάνων διοίκησης των φορέων του Δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού καθώς και οι τροποποιήσεις αυτών,
7. Πράξεις διορισμού, αποδοχής παραίτησης, αντικατάστασης ή παύσης Γενικών Γραμματέων Υπουργείων και Περιφερειών, Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων, μελών συλλογικών οργάνων διοίκησης φορέων του Δημοσίου , του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,
8. Πράξεις συγκρότησης αμειβόμενων ή μη επιτροπών, ομάδων εργασίας, ομάδων έργου και συναφών οργάνων γνωμοδοτικής ή άλλης αρμοδιότητας,
9. Πράξεις καθορισμού των αμοιβών και αποζημιώσεων των μελών μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης, μελών επιτροπών, ομάδων εργασίας, ομάδων έργου και συναφών οργάνων γνωμοδοτικής ή άλλης αρμοδιότητας,
10. Προκηρύξεις επιλογής προσωπικού, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι προκηρύξεις για επιλογή και πλήρωση θέσεων διευθυντικών στελεχών φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, και των επιχειρήσεων και οργανισμών της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού, καθώς και οι προκηρύξεις εξετάσεων υποψηφίων δικηγόρων και συμβολαιογράφων,
11. Προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων διδακτικού ερευνητικού προσωπικού (ΔΕΠ) των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακής και τεχνολογικής κατεύθυνσης,
12. Πίνακες αποτελεσμάτων των προκηρύξεων επιλογής προσωπικού, όπου αυτό προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία,
13. Περιλήψεις πράξεων διορισμού, μετάταξης, διαθεσιμότητας, αποδοχής παραίτησης, απόλυσης ή υποβιβασμού υπαλλήλων, μόνιμων και μετακλητών, και διευθυντικών στελεχών του Δημοσίου , του ευρύτερου δημόσιου τομέα, της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού καθώς και αντιστοίχων πράξεων που αφορούν δημόσιους λειτουργούς, των οποίων η δημοσίευση απαιτείται κατά την κείμενη νομοθεσία,
14. Το σύνολο των πράξεων που αναφέρονται σε αναπτυξιακούς νόμους, συμπεριλαμβανομένων των πράξεων υπαγωγής επενδύσεων σε διατάξεις αναπτυξιακών νόμων, των συμβάσεων που αναφέρονται σε αναπτυξιακούς νόμους και των αποφάσεων έναρξης παραγωγικής λειτουργίας επενδύσεων,
15. Περιλήψεις διακηρύξεων, αποφάσεις και πράξεις κατακύρωσης και ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών του Δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,
16. Πράξεις αποδοχής δωρεών στο Ελληνικό Δημόσιο, σε φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή σε φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,
17. Πράξεις δωρεών, επιχορηγήσεων, παραχώρησης χρήσης δημόσιας περιουσίας ή περιουσιακών στοιχείων φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε φυσικά πρόσωπα, σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ,
18. Οι πράξεις α) παραχώρησης δημόσιων και δημοτικών κτημάτων, καθορισμού χρήσης γης παραχωρούμενου δημόσιου κτήματος, αλλαγής χρήσης γης κοινόχρηστου κτήματος, β) καθορισμού εθνικών δρυμών και δασικών εκτάσεων, γ) χαρακτηρισμού εκτάσεων ως αναδασωτέων και οι ανακλήσεις των χαρακτηρισμών αυτών, δ) καθορισμού αιγιαλού, παραλίας, λιμνών, ποταμών, ρεμάτων και χειμάρρων, ε) καθορισμού βιομηχανικών ζωνών στ) σύνταξης και έγκρισης πολεοδομικών μελετών και Γενικού Πολεοδομικού σχεδίου, έγκρισης και τροποποίησης ρυμοτομικών σχεδίων, προσδιορισμού ή τροποποίησης ορίων οικισμού και έγκρισης της μεταφοράς αυτού, ζ) καθορισμού και τροποποίησης όρων δόμησης, η) χορήγησης, αναστολής χορήγησης, τροποποίησης και ανάκλησης οικοδομικών αδειών, θ) χωροθέτησης, ι) χαρακτηρισμών κτιρίων ως διατηρητέων.
19. Ατομικές διοικητικές πράξεις, η δημοσίευση των οποίων προβλέπεται από ειδική διάταξη νόμου.

  • Μία νομοθετική ρύθμιση για να είναι εύληπτη και ευχερώς εφαρμόσιμη πρέπει να είναι ευσύνοπτη, εκτός αν το ρυθμιστέο αντικείμενο καθιστά αναπόφευκτο το μακροσκελές της, πράγμα σπάνιο. Το άρθρο 2 του προσχεδίου νόμου (εφεξής ΠροσχΝ), έχοντας έκταση περίπου μίας και ημίσεος τυπογραφικής σελίδας κάθε άλλο παρά ευσύνοπτο είναι, ενώ το ρυθμιστέο αντικείμενο δεν εμποδίζει κάτι τέτοιο. Ειδικότερα, η περιπτωσιολογία της παραγράφου 3 δεν αποτελεί παρά συνεπτυγμένη απόδοση του μεγαλύτερου μέρους του άρθρου 5 και περιπτώσεων των άρθρων 7 & 8 του ήδη ισχύοντος Ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις». Αντί, λοιπόν, αυτού του ιδιαίτερα μακροσκελούς καταλόγου, θα μπορούσε, πολύ απλούστερα, πληρέστερα και συντομότερα, να αναφέρεται ότι αναρτώνται στο Διαδίκτυο το σύνολο των πράξεων των οποίων προβλέπεται η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ή με άλλο τρόπο από το νόμο για την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με την εξαίρεση των δημοσιευόμενων στο Τεύχος Ανωνύμων Εταιριών και Εταιριών Περιορισμένης Ευθύνης. Με τον τρόπο αυτό η αναφορά της παραγράφου 1 του άρθρου 2 ΠροσχΝ καθίσταται περιττή, αφού τα όργανα που εκδίδουν τις πράξεις της παραγράφου 3 είναι τα όργανα που αναφέρει η παράγραφος 1, τα οποία έτσι θα αναφέρονταν πλεοναστικά. Η μόνη ρύθμιση που θα άξιζε να διατηρηθεί αυτούσια είναι εκείνη της παραγράφου 2, γιατί διευρύνει το πεδίο των οργάνων που εκδίδουν πράξεις υποκείμενες σε ανάρτηση.

    Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η παραπομπή σε έναν άλλο νόμο δυσχεραίνει το χρήστη, υπό την έννοια ότι θα πρέπει να αναζητήσει ένα πρόσθετο νομοθετικό κείμενο για να συμπληρώσει το κανονιστικό περιεχόμενο αυτού που μελετά. Κάτι τέτοιο είναι, όμως, σκόπιμο, γιατί η συνεπτυγμένη επανάληψη των περιπτώσεων αναρτώμενων πράξεων του ΠροσχΝ, πέραν των ασαφειών στις οποίες αναπόφευκτα οδηγεί – και οι οποίες μπορεί να λειτουργήσουν σε τελική ανάλυση σε βάρος του πολίτη οδηγώντας σε περιορισμό των αναρτήσεων –, προκαλεί τον κίνδυνο μεταβολής του καταλόγου αυτού στο μέλλον σε στενότερο πλαίσιο από εκείνο των δημοσιεύσεων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κάτι που θα ήταν ανακόλουθο και θα έθετε ερμηνευτικά ζητήματα.

    Ένα ζήτημα, όμως, το οποίο δεν έχει προβλεφθεί, και θα έπρεπε, είναι εκείνο της ανάρτησης κειμένων στο πλαίσιο διαδικτυακής δημόσιας διαβούλευσης (εφεξής ΔΔΔ). Καθώς αυτή μέχρι στιγμής στερείται γενικού νομοθετικού πλαισίου – το προβλεπόμενο αφορά εξαιρετικά λίγες περιπτώσεις – θα ήταν σκόπιμα να προστεθούν οι πράξεις που υπόκεινται σε δημόσια διαβούλευση και σε άλλη θέση, η οποία θα ήταν μετά το νυν άρθρο 6 ή άρθρο 7 ΠροσχΝ, οι προϋποθέσεις της και λοιπά ζητήματα.

    ΣΙΜΟΣ Ι. ΣΑΜΑΡΑΣ – Δικηγόρος
    Υπ. Διδάκτορας Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
    http://www.nomologio.wordpress.com

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 15:57 | Ηλίας Σπυρόπουλος

    Πολύ σωστή η πρωτοβουλία. Είναι κάτι που θα προωθήσει τη δημοκρατία στον τόπο μας. Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δοθεί στους Δήμους, όπου γίνεται σήμερα το μεγάλο φαγοπότι, αφού δεν δίνουν λογαριασμό σε κανένα. Οι μεγάλες εφημερίδες κοιτάνε την κυβέρνηση, ενώ οι μικρές «κουμαντάρονται» με πληρωμένες δημοσιεύσεις. Και ο Συνήγορος του Πολίτη παρατηρεί «συμβουλευτικά»!
    Όμως δεν φτάνει να δημοσιεύουμε, πρέπει και να ελέγχουμε. Ποιος ελέγχει σήμερα τους Δήμους; Η Περιφέρεια; Εν μέρει και μόνον όσον αφορά στη διαδικασία! Ο Συνήγορος του Πολίτη (αυτός ο αποτυχημένος θεσμός) συμβουλεύει μόνο. Άρα δεν ελέγχει κανείς τους Δήμους επί της ουσίας. Χρειάζεται απαραίτητα ένας ελεγκτικός θεσμός. Μήπως πρέπει να δώσουμε περισσότερη ισχύ (δηλαδή αποφασιστική-ακυρωτική) στον Συνήγορο του Πολίτη με αυτό το νόμο; Θα πρότεινα απερίφραστα ναι!

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 13:12 | Κυριάκος Πουρσανίδης

    Θα πρέπει να προβλεφθεί ρητά ότι στο Διαδίκτυο αναρτώνται και οι Βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας που εκδίδουν οι Ο.Τ.Α., σύμφωνα με το άρθρο 279 του Ν. 3463/2006 Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας, ειδικά όταν αυτή χρησιμοποιείται ως δικαιολογητικό αίτησης για πρόσληψη.

    Κύριε Ραγκούση, ως πολίτης δεν ανέχομαι άλλο την τραγική κατάσταση της δημόσιας διοίκησης. Δεν πάει άλλο με την διαφθορά. Ενισχύστε τους δημοκρατικούς θεσμούς με οποιοδήποτε κόστος. Είμαστε μαζί σας…

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 12:18 | Κυριάκος Πουρσανίδης

    Οι ρυθμίσεις του νόμου πρέπει να εφαρμοστούν ξεκάθαρα και χωρίς εξαιρέσεις στους ΟΤΑ, στα Νομικά τους Πρόσωπα και στις Επιχειρήσεις τους.
    Στο διαδίκτυο πρέπει να αναρτώνται όλες οι πράξεις, αποφάσεις, προκηρύξεις, διακηρύξεις, προγράμματα, εγκρίσεις, ανακοινώσεις, εντολές, συμβάσεις και τα πρακτικά (αναλυτικά και βιντεοσκοπημένα) των οργάνων διοίκησης των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ και των Επιχ/σεών τους.

    Έτσι ενισχύεται η ικανότητα και η διαφάνεια, προλαμβάνεται η κακοδιοίκηση και τα φαινόμενα διαφθοράς και συναλλαγής.

    Έτσι προστετεύονται και οι εργαζόμενοι αλλά και οι αιρετοί από τυχόν πιέσεις …

    Κύριε Υπουργέ μην υποχωρήσετε σε πιέσεις …

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 13:20 | ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

    Η ΣΥΚΓΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΩΣ ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ.ΩΣΤΟΣΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Κ Α Ι ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΠΟΥ ΟΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ.Ο ΛΟΓΟΣ ΑΠΛΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ.ΣΤΟ ΤΥΠΩΜΕΝΟ ΧΑΡΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ.ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΜΑΛΛΙΣΤΑ ΤΗ ΔΙΕΥΡΗΝΣΗ ΤΟΥ ΟΓΚΟΥ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΝ-ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ-ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ.ΕΤΣΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΕΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΑΙΦΑΝΕΙΑΣ ΠΑΝΤΟΥ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΩΣ ΧΩΡΑ

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 12:09 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία της δημόσιας διαβούλευσης για τέτοια θέματα.
    Καλό θα είναι να δημοσιεύονται υποχρεωτικά στο δικτυακό τόπο του κάθε Δήμου,τα εξής:
    1. Αποφάσεις Δημάρχου που αφορούν προκήρυξη θέσεων προσωπικού,ανάθεση οποιουδήποτε έργου,πρόσληψη συμβούλων κ.λ.π
    2. Αποφάσεις Δημαρχιακής επιτροπής.
    3. Αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων [πρακτικά].
    4. Προυπολογισμός,τεχνικό πρόγραμμα και απολογισμός-ισολογισμός του Δήμου και των Δημοτικών επιχειρήσεων.
    Τα ίδια βεβαίως πρέπει να εφαρμοστούν και στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 01:37 | Γιάννης Γαλατάς

    Προς τον κ. Υπουργού και την ομάδα που εργάζεται σε αυτό το θέμα:

    Κατ’ αρχάς, Συγχαρητήρια!!! Η πρωτοβουλία αυτή είναι πραγματικά αξιέπαινη καθώς αλλάζει την νοοτροπία μας ως πολίτες – αφού μπορούμε να έχουμε άμεσα πρόσβαση στα δεδομένα και ως εκ τούτου να είμαστε πολύ πιο αποτελεσματικοί στις ενέργειές μας. Εξίσου σημαντικό αλλάζει την νοοτροπία των δημόσιων λειτουργών – αφού πλέον όλες οι πράξεις τους κοινοποιούνται και ελέγχονται άμεσα.

    Θέλω να σας πω εκ των προτέρων ότι – όπως κάθε εγχείρημα αλλαγής – θα αντιμετωπίσεται πολλές δυσκολίες στην εφαρμογή: παλιές νοοτροπίες, κακοήθειες, τεχνικά προβλήματα. Ακόμη και αν τα παραπάνω οφείλονται σε δικά σας λάθη δεν πειράζει. Να θυμάστε πάντα ότι σημασία εχει η εφαρμογή του νόμου, γιατί αυτή θα αλλάξει την νοοτροπία της χώρας μας.

    Βέβαια, το ποιο δύσκολο είναι η αποδοχή του από τους δημόσιους λειτουργούς οι οποίοι θα βρεθούν να λαγοδοτούν με έναν πολύ πιο άμεσο και «σκληρό» τρόπο και δεν θα μπορούν πια να υπεκφεύγουν. Θα προσπαθήσουν να κρυφτούν πίσω από χίλιες δυο τεχνικές δυσκολίες. ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΙΣΩ. Πάσει θυσία δώστε προσωρινές λύσεις τύπου «γόρδιου δεσμού» και όχι τύπου «αναστέλλω την εκτέλεση μέχρι να βρεθεί λύση». Έπειτα, μελετήστε καλά το θέμα, δώστε λύση σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και εφαρμόστε την.

    Με ανησυχεί το ότι θα πρέπει να υπάρχουν υπάλληλοι σε κάθε υπηρεσία που να ασχολούνται με τη δημοσίευση. Πρώτον, θα υπάρξει μεγάλη γκρίνια για τα επιπλέον καθήκονται με τα οποία θα «επιφορτωθούν». Δεύτερον, μέχρι να φτάσουν σε επίπεδο να μπορούν να δημοσιεύουν μόνοι τους τα στοιχεία χρειάζεται χρόνος και θεωρητική εκπαίδευση, αλλά και εκπαίδευση στην πράξη. Τρίτον, ο συντονισμός και η εκπαίδευση μιας τόσο μεγάλης ομάδας ανθρώπων είναι πολύ δύσκολος. Φοβάμαι, λοιπόν, μην σκοντάψει το εγχείρημα εξ αρχής εκεί (και βέβαια να τρέξουν να το εκμεταλλευτούν οι «καλοθελητές» που θέλουν να αποφύγουν την εφαρμογή του νόμου). Για την μεταβατική αυτή περίοδο, Θα σας πρότεινα να δημιουργήσετε μια κεντρική υπηρεσία η οποία να έχει την τεχνική ευθύνη της δημοσίευσης (ίσως και κλάδος του εθνικού τυπογραφείου). Οι κατά τόπους υπάλληλοι αρχικά απλά να διαβιβάζουν με οικείους τρόπους τα στοιχεία στην κεντρική αυτή υπηρεσία και αυτή να τα δημοσιεύει κεντρικά. Παράλληλα, να τους καθοδηγεί βήμα προς βήμα για την τοπική δημοσίευση, είτε από τηλέφωνο, mail, skype, κλπ. είτε με επί τόπου μετάβαση ανθρώπων. Σταδιακά (αλλά με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα) η υπηρεσία αυτή θα σταματήσει (ή θα ελαχιστοποιηθεί) και η διαδικασία θα γίνεται από τους τοπικούς υπαλλήλους.

    Ένας ισχυρός τρόπος για να επιβάλετε την εφαρμογή του νόμου είναι η δημοσίευση των πράξεων στο διαδίκτυο να είναι προαπαιτούμενο για να για να έχουν ισχύ. Πχ, μια σύμβαση δημοσίου έργου για να υπογραφεί θα πρέπει προηγουμένως να έχει πιστοποιηθεί η δημοσίευσή της στο διαδίκτυο – όπως πχ σήμερα απαιτείται έγκριση από το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο. Η δημοσίευση θα μπορεί να πιστοποιείται από μια αντίστοιχη υπηρεσία του υπουργείου ή του εθνικού τυπογραφείου. Αυτό θα δώσει το κίνητρο στους ενδιαφερόμενους δημόσιους λειτουργούς για την πράξη να θέλουν την άμεση δημοσίευσή της στο διαδίκτυο και να μπορούν να την απαιτήσουν από τους υπαλλήλους τους.

    Τέλος, θα ήθελα να προτείνω να δημοσιεύονται και τα κείμενα των τελικών συμβάσεων έργων/προμηθειών/προσλήψεων, και όχι μόνο οι προκυρήξεις των διαγωνισμών. Αυτά τα κείμενα θα πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνουν τον συμφωνημένο προϋπολογισμό, χρονοδιάγραμμα και βασικά ποιοτικά χαρακτηριστικά της κάθε σύμβασης. Ειδικά για τις συμβάσεις έργων και προμηθειών, θα ήταν πολύ χρήσιμο να δημοσιεύονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ο τρέχων προϋπολογισμός, χρονοδιάγραμμα και ποιοτικός έλεγχος σε σχέση με τα συμφωνηθέντα, ώστε ο κάθε πολίτης να μπορεί να παρακολουθεί (σε γενικό επίπεδο, βέβαια) την πορεία της κάθε σύμβασης.

    Κλείνοντας, θα ήθελα να σας δώσω και πάλι συγχαρητήρια και να σας πω ότι στηρίζω κάθε βήμα της προσπάθειας αυτής!!!