Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής

1. Οι ρυθμίσεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται σε νόμους, προεδρικά διατάγματα και σε πράξεις που εκδίδουν ο Πρωθυπουργός, το Υπουργικό Συμβούλιο και τα συλλογικά κυβερνητικά όργανα, οι Υπουργοί, Αναπληρωτές Υπουργοί, Υφυπουργοί, Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων και Περιφερειών, Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείων, τα όργανα διοίκησης νομικών προσώπων δημοσιών δικαίου, τα όργανα διοίκησης φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα στις περιπτώσεις που αναφέρονται στον παρόντα νόμο καθώς και τα αιρετά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού.
2. Για τους σκοπούς του παρόντος νόμου ως φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα νοούνται α) τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προυπολογισμού τους και β) οι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/05.

3. Στο Διαδίκτυο αναρτώνται:

1. Νόμοι που ψηφίζονται και κυρώνονται κατά το Σύνταγμα,
2. Πράξεις νομοθετικού περιεχομένου που εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 1 του Συντάγματος,
3. Τα προεδρικά διατάγματα κανονιστικού χαρακτήρα,
4. (Άλλες) πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα με εξαίρεση τις κανονιστικές πράξεις που αφορούν την οργάνωση, διάρθρωση, σύνθεση, διάταξη, εφοδιασμό και εξοπλισμό των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας καθώς και κάθε άλλη πράξη, η δημοσιοποίηση της οποίας προκαλεί βλάβη στην εθνική άμυνα και ασφάλεια της χώρας,
5. Οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, ισολογισμοί και οι επιμέρους δαπάνες Υπουργείων, κεντρικών και περιφερειακών δημοσίων υπηρεσιών, φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,
6. Πράξεις διορισμού μονομελών οργάνων και συγκρότησης συλλογικών οργάνων διοίκησης των φορέων του Δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού καθώς και οι τροποποιήσεις αυτών,
7. Πράξεις διορισμού, αποδοχής παραίτησης, αντικατάστασης ή παύσης Γενικών Γραμματέων Υπουργείων και Περιφερειών, Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων, μελών συλλογικών οργάνων διοίκησης φορέων του Δημοσίου , του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,
8. Πράξεις συγκρότησης αμειβόμενων ή μη επιτροπών, ομάδων εργασίας, ομάδων έργου και συναφών οργάνων γνωμοδοτικής ή άλλης αρμοδιότητας,
9. Πράξεις καθορισμού των αμοιβών και αποζημιώσεων των μελών μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης, μελών επιτροπών, ομάδων εργασίας, ομάδων έργου και συναφών οργάνων γνωμοδοτικής ή άλλης αρμοδιότητας,
10. Προκηρύξεις επιλογής προσωπικού, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι προκηρύξεις για επιλογή και πλήρωση θέσεων διευθυντικών στελεχών φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, και των επιχειρήσεων και οργανισμών της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού, καθώς και οι προκηρύξεις εξετάσεων υποψηφίων δικηγόρων και συμβολαιογράφων,
11. Προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων διδακτικού ερευνητικού προσωπικού (ΔΕΠ) των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακής και τεχνολογικής κατεύθυνσης,
12. Πίνακες αποτελεσμάτων των προκηρύξεων επιλογής προσωπικού, όπου αυτό προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία,
13. Περιλήψεις πράξεων διορισμού, μετάταξης, διαθεσιμότητας, αποδοχής παραίτησης, απόλυσης ή υποβιβασμού υπαλλήλων, μόνιμων και μετακλητών, και διευθυντικών στελεχών του Δημοσίου , του ευρύτερου δημόσιου τομέα, της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού καθώς και αντιστοίχων πράξεων που αφορούν δημόσιους λειτουργούς, των οποίων η δημοσίευση απαιτείται κατά την κείμενη νομοθεσία,
14. Το σύνολο των πράξεων που αναφέρονται σε αναπτυξιακούς νόμους, συμπεριλαμβανομένων των πράξεων υπαγωγής επενδύσεων σε διατάξεις αναπτυξιακών νόμων, των συμβάσεων που αναφέρονται σε αναπτυξιακούς νόμους και των αποφάσεων έναρξης παραγωγικής λειτουργίας επενδύσεων,
15. Περιλήψεις διακηρύξεων, αποφάσεις και πράξεις κατακύρωσης και ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών του Δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,
16. Πράξεις αποδοχής δωρεών στο Ελληνικό Δημόσιο, σε φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή σε φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,
17. Πράξεις δωρεών, επιχορηγήσεων, παραχώρησης χρήσης δημόσιας περιουσίας ή περιουσιακών στοιχείων φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε φυσικά πρόσωπα, σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ,
18. Οι πράξεις α) παραχώρησης δημόσιων και δημοτικών κτημάτων, καθορισμού χρήσης γης παραχωρούμενου δημόσιου κτήματος, αλλαγής χρήσης γης κοινόχρηστου κτήματος, β) καθορισμού εθνικών δρυμών και δασικών εκτάσεων, γ) χαρακτηρισμού εκτάσεων ως αναδασωτέων και οι ανακλήσεις των χαρακτηρισμών αυτών, δ) καθορισμού αιγιαλού, παραλίας, λιμνών, ποταμών, ρεμάτων και χειμάρρων, ε) καθορισμού βιομηχανικών ζωνών στ) σύνταξης και έγκρισης πολεοδομικών μελετών και Γενικού Πολεοδομικού σχεδίου, έγκρισης και τροποποίησης ρυμοτομικών σχεδίων, προσδιορισμού ή τροποποίησης ορίων οικισμού και έγκρισης της μεταφοράς αυτού, ζ) καθορισμού και τροποποίησης όρων δόμησης, η) χορήγησης, αναστολής χορήγησης, τροποποίησης και ανάκλησης οικοδομικών αδειών, θ) χωροθέτησης, ι) χαρακτηρισμών κτιρίων ως διατηρητέων.
19. Ατομικές διοικητικές πράξεις, η δημοσίευση των οποίων προβλέπεται από ειδική διάταξη νόμου.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 14:30 | Δημήτρης Ευγενίδης

    Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 2, αντί για τη φράση «…και τα αιρετά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού» θα πρέπει , κατα τη γνώμη μου, να αντικατασταθεί με τη φράση «…και τις Νομαρχιακές, Δημοτικές και Κοινοτικές Αρχές» ή τη φράση «και τις Αρχές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου κια δευτέρου βαθμού». Το ίδιο πρέπει να συμβεί και όπου αλλού αναφέρεται η πρώτη φράση στο προσχέδιο. Η έννοια των Νομαρχιακών, Δημοτικών και Κοινοτικών Αρχών, περιλαμβάνει όλα τα όργανα που αποφασίζουν σε νομαρχιακό και τοπικό επίπεδο (π.χ. δήμαρχο, δημοτικό συμβούλιο, δηαμαρχιακή επιτροπή Βλ. άρθρα 19,20 ισχύοντος Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα).
    Επίσης,στην παράγραφοπ 3 του άρθρου 2 πρέπει να προστεθούν οι πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα των δημοτικών αρχών (άρθρο 79 Δ.Κ.Κ. π.χ. η απόφαση για τα δημοτικά τέλη κλπ).
    Κατα τη γνώμη μου, πρέπει να διαγραφεί η περίπτωση (η) του αριθμού 18 της παραγράφου 3 του άρθρου 2 για δύο λόγους, δηλ: α) γιατί η χορήγηση, αναστολή χορήγησης, τροποποίηση και ανάκληση οικοδομικής άδειας αφορά, κατ αρχήν, ατομική – ιδιωτική υπόθεση του κάθε πολίτη και β) γιατί η γνώση της έκδοσης ή τροποποίσης οικοδομικής άδειας από τρίτο πρόσωπο, μπορεί να οδηγήσει, σύμφωνα με το Νόμο, σε αίτηση ακύρωσής της εκ μέρους του τρίτου, εφόσον θίγεται, οπότε κάτω από κάποιες προυποθέσεις μπορεί να οδηγηθούμε σε ατέλειωτα δικαστήρια για λόγους εκδίκησης ή άλλους και πάντως, όχι για σοβαρούς λόγους.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 14:27 | Μαντζιος Αργύρης

    Ο νόμος είναι στη σωστή κατεύθυνση, θα μπορούσε βέβαια να κατηγοροποιηθούν οι προς ανάρτηση πράξεις έτσι ώστε να αναρτώνται αυτές που προκαλούν ενδιαφέρον για τους πολίτες και τούς έχοντες έννομο συμφέρον, π.χ. οικονομικό με προσδιορισμό ύψους,προσλήψεις και αλλαγές της προσωπικής και επαγγελματικής κατάστασηςκ.λ.π. Να ληφθεί πρόνοια για υπόχρεους που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδύκτιο καθώς και συνέπειες για την παράβαση του νόμου και το όργανο που τις επιβάλει.

    Ο κίνδυνος σε τέτοιες πρωτοβουλίες είναι αυτές να επιδέχονται πολλές ερμηνίες,να αφορούν άπειρες πράξεις και αποφάσεις που θα καθιστούν αδύνατη εκ των πραγμάτων την παρακολούθηση με αποτέλεσμα την απαξίωση της προσπάθειας και την μη εφαρμογή της.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 13:35 | Ιωάννης Δεληγιάννης

    Θα πρεπει επισεις να αναρτονται τα εξοδα της καθε υπηρεσιας ή υπουργειου. Μεσα στα εξοδα να συμπεριλαμβανονται τα μικτα εισοδηματα των υπαλληλων (επιδοματα κλπ) καθως επισης και τα προβλεπομενα ωραρια εργασιας (λογο προσοπικων δεδομενων να μην αναγραφονται ονοματα).
    Δεν ειναι δυνατον να υπαρχουνε στο δημοσιο μηχανοδηγοι και λιμενικοι υπαλληλοι (ΟΛΠ) που να πληρονονται πανω απο 100,000 ευρω το χρονο που δεν εχουν ουτε πτυχιο και δουλευουν 4ημερο και αλλοι με μεταπτυχιακα η σε επικινδυνα επαγγελματα (πχ. αστυνομια τον τελευταιο χρονο) να αμοιβονται με 800 ευρω. Ειναι αδικο, προκλητικο και ενας βασικος λογος που προωθει την φοροδιαφυγη.

    Επισης περα απο την αναγραφη θα πρεπει να υπαρχει συστημα καταγγελιας ωστε μετα απο εναν αριθμο καταγγελιων (πχ. 10000) να προωθητε στα αρμοδια οργανα για επανεξεταζεταση.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 11:55 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ

    Κύριε Υπουργέ στην υποχρεωτική δημοσίευση πρέπει να συμπεριληφθούν ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ, ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ & ΔΗΜΑΡΧΟΥ, δεσμευτικά με αριθμό πρωτοκόλλου χωρίς καμία εξαίρεση, πρίν την τυπική ημερομηνία ισχύος τους,

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 10:48 | Μιχαήλ Κουτσολιάκος

    στην παρ. 15. »Περιλήψεις διακηρύξεων, αποφάσεις …» να γίνει »Περιλήψεις διακηρύξεων δημοσίων συμβάσεων, αποφάσεις, πρακτικά επιτροπών και πράξεις κατακύρωσης και ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων…»

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 10:06 | Μιχαήλ Κουτσολιάκος

    επίσης λείπουν οι αποφάσεις του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 10:03 | Μιχαήλ Κουτσολιάκος

    Στην παρ. 3 πάνω πάνω λείπει το Σύνταγμα

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 21:29 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Ο ΝΟΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ – ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ – ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΓΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 20:10 | mperetsos marinos

    Κύριε Υουργέ

    Να δημοσιεύσουν όλες οι δημόσιες υπηρεσίες τα ονοματεπώνυμα και τους τίτλους σπουδών των δημοσίων υπαλλήλων.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 19:27 | Σπύρος Κουτσογιάννης, δικηγόρος

    Θα πρέπει υποχρεωτικά να δημοσιεύονται και όλες οι πράξεις των προβλεπόμενων στο Σύνταγμα ή σε νόμο Ανεξάρτητων Αρχών (Συνήγορος του Πολίτη, Συνήγορος του Καταναλωτή, ΕΕΤΤ).
    Θα πρέπει να δοθεί νομοθετική εξουσιοδότηση στον εκάστοτε Υπουργό Εσωτερικών να καθορίζει το πρότυπο δημοσίευσης, το οποίο θα πρέπει να είναι ευχερώς προσβάσιμο από όλους τους πολίτες και κατά προτίμηση ελεύθερο λογισμικό. Η δομή του κειμένου θα πρέπει να περιέχει όλα τα στοιχεία του ΦΕΚ και κατά προτίμηση τα κείμενα να είναι ίδια σε εμφάνιση με αυτό, ούτως ώστε να καθίσταται ευχερέστερη η αντιπαραβολή της έντυπης έκδοσης του ΦΕΚ και της ηλεκτρονικής. Θα πρέπει να ενσωματώνονται σύνδεσμοι (links) όπου η δημοσιευτέα πράξη παραπέμπει σε άλλες νομικές διατάξεις.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 19:30 | Νίκος Μπάμπαλος

    Ένα πρώτο, αλλά πολύ σημαντικό βήμα στην πάταξη της διαφθοράς και στη θεσμοθέτηση της αρχής διαφάνειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα
    Κάθε απόφαση του Δήμαρχου και Α/χων που δεσμεύουν οικονομικά τους Δήμους πρέπει να αναρτάται στο διαδίκτυο.
    Επίσης οι αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και της Δημαρχιακής Επιτροπής να είναι σε δημόσια θέα και έλεγχο, καθώς και τα πρακτικά των αντίστοιχων συνεδριάσεων για να γνωρίζουν οι πολίτες «τί πράττουν» οι εκπρόσωποί τους.
    Η απαίτηση από τους πολίτες για πλήρη διαφάνεια στη τοπική αυτοδιοίκηση είναι καθολική.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 17:56 | AKSIOKRATIKA

    ola sto diadiktyo,ola omws, xwris parathyrakia… epiteloys.mpravo sto ragkoysi..

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 16:27 | ΚΩΣΤΗΣ Κ.

    Πάρα πολύ καλό το πεδίο εφαρμογής και ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να λυθεί το πρόβλημα που ταλαιπωρεί την χώρα μας. Η καθυστέρηση των διοικητικών πράξεων. όσο για το προσωπικό πιστεύω ότι σε ορισμένες υπηρεσίες υπηρετούν υπεράριθμοι και δεν παράγουν ανάλογο έργο και σε άλλες υπηρεσίες με πιο μεγάλο φόρτο εργασίας υπάρχει υποσρτελέχωση.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 11:22 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ.

    9-12-09
    Κύριε ΥΠΟΥΡΓΕ.

    ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ,ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ,ΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ,ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ,ΕΙΝΑΙ ΧΡΟΝΟΒΟΡΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ,ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΤΟ,Τ’ΑΚΟΛΟΥΘΑ:

    A]KAT’AΡΧΗΝ,Ν’ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ,ΕΦ’ΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ,ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΚΛΙΔΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΤΟΥΝΤΑ,ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΘΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΤΟΥ.

    Β]ΕΠ’ΑΥΤΗΣ,ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ,ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΩΝ.

    Γ]ΕΑΝ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΟΡΙΖΟΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ,ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ,ΤΑ ΠΡΟΣΗΚΟΝΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΜΕΤΡΑ-ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΚΑΙ Ν’ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΕΤΑΙ, ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ-ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΩΣ,Ο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ,Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΕΠΙ ΤΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΩΣ-ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ,ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ.

    Δ]ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ,ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ,ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΚΛΙΔΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥΤΟΥ.

    -ΜΕ Τ’ΑΝΩΤΕΡΩ,ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ,ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΧΡΟΝΟΒΟΡΑ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ,ΚΑΘΟΣΟΝ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΘΕΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΤΑΧΕΩΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΕΜΒΟΛΕΣ.

    ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 11:03 | Ζωντανός Ηλίας

    Συγχαρητήρια,
    Πιστεύω ότι θα γράψετε ιστορία με το νομοθέτημα αυτό.
    Αρκεί να μην χάσετε την μπάλα από το πρώτο δεκάλεπτο του αγώνα. Και δεν θα την χάσετε (όχι εδώ αλλά γενικότερα μιλάω), εάν δεν κάνετε ούτε πόντο πίσω από αυτά που έχετε σχεδιάσει. Ολοι λένε σήμερα ότι «κάτι φαίνεται να γίνεται αλλά θα δούμε θα αλλάξει κάτι;».
    Στο συγκεκριμένο τώρα:
    1. Η τοιχοκόλληση όλων των αποφάσεων και πράξεων στο διαδίκτυο μπορεί για τα Σκανδιναβικά κράτη είναι κάτι το αυτονόητο και συνηθισμένο, για εδώ όμως είναι επαναστατική πράξη.
    Προτείνω η παρ. 15 του άρθρου 2 να γίνει πιο ξεκάθαρη για τους ΟΤΑ και να μην υπάρχει καμία παρερμηνεία σχετικά με το ποιές αποφάσεις τους δημοσιεύονται. Πρέπει να δημοσιεύονται και όλες οι αποφάσεις των Δημαρχιακών Επιτροπών. Με αποφάσεις των Δημαρχιακών Επιτροπών ανατίθενται απ’ ευθείας τα έργα προϋπολογισμού κάτω των 12.000 ευρώ χωρίς διαγωνισμό, και τέτοια είναι σχεδόν ΟΛΑ τα έργα των Δήμων. Δεν είναι τυχαίο που ο Συνήγορος του Πολίτη κάθε χρόνο βγάζει τους Δήμους πρωταθλητές της διαφθοράς και αδιαφάνειας. Εάν κοιτάξει κάποιος τους προϋπολογισμούς τους θα φρίξει. Δεν φτάνει όμως να δημοσιεύονται οι αποφάσεις που αναθέτουν τα έργα χωρίς διαγωνισμό, πρέπει και να τους σταματήσει το Υπουργείο να κάνουν αναθέσεις. Να καταργηθεί τώρα και η παρ. 2ε του άρθρου 9 του Π.Δ 171/87 του Υπ.ΕΣ. που λέει «Τα όργανα διοίκησης της προηγούμενης παραγράφου μπορεί να
    αποφασίζουν την απευθείας ανάθεση έργων, με σύναψη σύμβασης εάν ο προϋπολογισμός του έργου δεν υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ». Τέλος πάντων αυτά ίσως πρέπει να ειπωθούν στο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα, όμως αυτό πιστεύω ότι είναι άμεσο και δεν μπορεί να περιμένει διότι όπως έχουν φτάσει τώρα τα πράγματα, ο κάθε Δήμος έχει τον δικό του επί των έργων, τα τεμαχίζει σε 12άρια (12.000 για αλλαγή στέγης του σχολείου, 12.000 αλλαγή ψευδοροφής του, 12.000 για βάψιμο, κλπ κλπ.), και του τα αναθέτει χωρίς διαγωνισμό με ότι αυτό συνεπάγεται.
    2. Από τη συγκεκριμένη παράγραφο 15 του αρ. 2 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, πρέπει να φύγει η λέξη περιλήψεις, και να δημοσιεύονται ολόκληρες οι διακηρύξεις των διαγωνισμών για χρηστικούς λόγους, για να ενημερώνονται όσοι θέλουν να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό και να μην χρειάζεται να μεταβαίνουν στην έδρα του Δήμου, να κάνουν αίτηση, και να πληρώνουν ένα ποσό προκειμένου να τους χορηγηθεί η διακήρυξη.
    Συμμερίζομαι την αγωνία του φίλου Παντελή Φλωρόπουλου Εκδότης της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Αναγγελία» (Αγρίνιο) για το τι θα γίνει ο τοπικός τύπος, αλλά είναι σωστό για ένα πολύ μικρό έργο 30.000 ευρώ στην επαρχία, η διακήρυξη να δημοσιεύεται εκ του νόμου (όπως τον τροποποίησε ο πρώην υπουργός Ρουσόπουλος), σε τρείς τοπικές εφημερίδες, δύο Αθηναϊκές, συν το ΦΕΚ και να πληρώνουμε για δημοσίευση της διακήρυξης (πλην του ΦΕΚ που δεν πληρώνουμε) 1.200 ευρώ δηλαδή 4% του έργου;
    Πράγματι η τοιχοκόλληση της διακήρυξης στο διαδίκτυο θα απαλλάξει τους ενδιαφερόμενους να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό πολίτες από μία τέτοια δαπάνη, η οποία θα δίδεται ως επί πλέον έκπτωση στο διαγωνισμό προκειμένου να βγουν μειοδότες και να αναλάβουν το έργο.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 01:01 | George Foteinos

    Άριστο μέτρο.

    Θα συμφωνήσω με το σχόλιο του Γιώργου Πάνου. Πρέπει να δημοσιεύονται οι μισθοί κ κυρίως τα μπόνους των ανώτερων (τουλάχιστον) υπαλλήλων των ΔΕΚΟ και των Υπουργείων.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 20:09 | A.A.

    Στο διαδίκτυο πρέπει να αναρτώνται και οι αποφάσεις των Γενικών Διευθυντών των Υπουργείων και ειδικότερα αυτών οι οποίοι είναι Μετακλητοί Δημόσιοι Υπάλληλοι.

    Οι συγκεκριμένες αποφάσεις πρέπει να είναι σε μορφή pdf και να παραπέμπουν (με link) σε όλα τα υποστηρικτικά – συνοδευτικά έγγραφα.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 20:06 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΦΛΙΔΗΣ

    Θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να αναφέρω ότι ένα τέτοιο μέτρο είναι προς τη σωστη κατεύθυνση. Θα αναφερθώ όμως στο κομμάτι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ειδικότερα σε Δήμους που έχουνε ελάχιστο προσωπικό και αυτό για να καλύψει τις βασικές ανάγκες ή ακόμα και προσωπικό που η σχέση του με τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές είναι οι βασικές. Πως περιμένουμε από τέτοιους Δήμους, τη στιγμή που δεν έχουνε ούτε έναν υπάλληλο Πληροφορικής να ανεβάζει και να δημοσιοποιεί έναν τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών. Στελέχωση πρώτα με προσωπικό πληροφικής

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 19:11 | Αθανάσιος Αντωνίου

    Απο το χώρο των Ε.Δ και των Σωμάτων Ασφαλείας να αναρτώνται αυτά που θα χαρακτηρίζονται, από τις εν λόγω υπηρεσίες,ως »ΑΔΙΑΒΑΘΜΗΤΑ» διότι μπορεί να προκληθεί βλάβη

    Προτείνω να αναφέρονται οι χορηγείες και λοιπές δαπάνες των κερδοφόρων επιχειρήσεων και οργανισμών που το Δημόσιο έχει έμμεσο ή άμεσο συμφέρον.

    Μήπως θα έπρεπε να περιληφθεί και η εκκλησία, Μονές κ.λπ.?

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 19:55 | nikos Aggelakopoulos

    Eπικροτώ και επαυξάνω την δημοσίευση όλων των αποφάσεων και ειδικότερα των ΟΤΑ, πρόκειται για ανεξέλεγκτη κατάσταση με καταστρατήγηση διατάξεων και σπατάλη δημόσιου χρήματος .

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 18:48 | Κουνελάκης Στέλιος

    Πολύ θετικό βήμα τόσο για τη διαφάνεια όσο και για την αποκέντρωση
    αυτό το νομοσχέδιο
    Ομως δεν είδα στο άρθρο αυτό να υπάρχει η υποχρέωση της τοπικής αυτοδιοίκησης να δημοσιέυει τα πρακτικά των συνεδριάσεων των δημοτικών
    ,νομαρχιακών και περιφερειακών συμβουλίων όπως γίνεται με τα πρακτικά της βουλής.
    Υπάρχει η απαίτηση από τους δημότες για πλήρη διαφάνεια στη τοπική αυτοδιοίκηση και ένα μέτρο είναι η δημοσιοποίηση των πρακτικών των συμβουλίων

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 15:26 | Γιώργος Καλαμαράς

    Θα πρέπει να υπάρχει ειδική μέριμνα και να προβλεφθεί
    η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο, όλων των πρακτικών των Επιτροπών
    Διενέργειας και Αξιολόγησης διαγωνισμών έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σε όλα τα στάδια των διαδικασιών διενέργειας διαγωνισμών.
    Θα πρέπει να υπάρξει επίσης ειδική πρόβλεψη για την ανάρτηση
    των βιογραφικών των μελών των Επιτροπών αυτών, από τα οποία να προκύπτει η καταλληλότητα (ειδικές γνώσεις και εμπειρία) της επιλογής των μελών για την επί της ουσίας αξιολόγηση του αντικειμένου του διαγωνισμού.

    Είναι απαραίτητο ακόμα τα τεύχη προδιαγραφών και διαγωνισμών που θα αναρτώνται στο διαδίκτυο να φέρουν την υπογραφή του συντάκτη/συντακτικής ομάδας καθώς και το βιογραφικό τους, από το οποίο βέβαια θα πρέπει να προκύπτει ότι ο συντάκτης διαθέτει την ειδική γνώση και εμπειρία στο αντικείμενο για την κατάρτιση τευχών τεχνικών προδιαγραφών έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.

    Για να λυθούν τα προβλήματα λειτουργίας και εφαρμογής της θεσμικής αυτής παρέμβασης, θεωρώ ότι ένα κεντρικοποιημένο πληροφοριακό σύστημα θα μπορούσε να καλύψει το σύνολο των φορέων (ΝΠΔΔ, Υπουργεία, και ΝΠΙΔ), ώστε να υπάρχει ενιαίας λογικής αντίληψη για την ανάρτηση των πράξεων και των εγγράφων και την προσβαση στην πληροφόρηση από τον πολίτη. Διαφορετικά η προσπάθεια αυτή, αν εφαρμοστεί αυτοτελώς από κάθε φορέα,
    δεν θα έχει το αποτέλεσμα που όλοι θα θέλαμε για την χώρα.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 15:00 | efnik

    Θα ήθελα να διευκρινιστεί η έννοια των επιμέρους δαπανών. Δηλαδή μία απλή έγκριση δαπάνης θα δημοσιεύεται και δεν θα δημοσιεύεται η π.χ. απόφαση για απευθείας ανάθεση προμήθειας, έργου και εργασίας;

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 14:37 | Κωνσταντίνος

    Διόρθωση στο Αρ. 3παρ. 4: αντί «προκαλεί βλάβη» να προτιμηθεί το «μπορεί να προκαλέσει βλάβη». Να προτιμηθεί η διακινδύνευση από τη βλάβη για νομοτυπικούς λόγους.

    Προτεινόμενη παράγραφος 20:

    20. Ερμηνευτικες Πράξεις και Εγκύκλιοι χωρίς κανονιστικό χαρακτήρα, όταν αφορούν σε οδηγίες συμμόρφωσης της Εκτελεστικής εξουσίας προς δεδικασμένα Ελληνικών ή Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων.

    Προτεινόμενη παράγραφος 21:

    21. Εξαιρούνται της δημοσιεύσεως:
    Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου του Αρ. 44 παρ. 1 εάν δεν υποβληθούν στη Βουλή, για λόγους που άτπονται της Εθνικής Ασφάλειας ή Άμυνας.
    β. Εξαιρούνται της δημοσιεύσεως όλες οι Πράξεις που σχετίζονται με το Αρ. 28 Σ.
    γ. Εξαιρούνται της δημοσιεύσεως οι ατομικές διοικητικές πράξεις των οποίων το σκεπτικό βασίζεται σε απαγγελία κατηγορίας ή μη τελεσίδικη καταδίκη για έγκλημα, όταν από τη δημοσίευση μπορεί να παραβιασθούν προσωπικά δεδομένα τρίτων.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 14:18 | Γρηγόρης Χαλουλάκος

    Στο άρθρο 2, η υποπαράγραφος 10 της παραγράφου 3 «Στο διαδίκτυο αναρτώνται», να συμπληρωθεί ως εξής :
    «10. Προκηρύξεις επιλογής προσωπικού, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι προκηρύξεις για επιλογή και πλήρωση θέσεων διευθυντικών στελεχών ή δικηγόρων-νομικών συμβούλων με έμμισθη εντολή ή νόμιμη σύμβαση έργου, των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων και οργανισμών της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού, καθώς και οι προκηρύξεις εξετάσεων υποψηφίων δικηγόρων και συμβολαιογράφων,»

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 13:32 | Γιωργος Πανος

    Να δημοσιεύονται οι Μισθοί τα μπονους και τα επιδόματα όλων των δημοσίων υπαλλήλων και υπαλλήλων των ΔΕΚΟ για να ξέρουμε τι πληρώνουμε στους δημόσιους υπαλλήλους .

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 12:50 | Σταύρος Καραγεωργίου

    Εξαιρετικό μέτρο, πέραν του ότι αποτελούσε προεκλογική εξαγγελία, συμβάλλει καθοριστικά στην εμβάθυνση της δημοκρατίας και στην ενίσχυση της διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση.
    Δεν είμαι σίγουρος αλλά πιστεύω ότι δεν υπάρχει εκ του νόμου υποχρέωση τήρησης ιστοσελίδας κάθε υπηρεσίας οι πράξεις της οποίας με το σχέδιο νόμου θα αναρτώνται, ούτε υποχρέωση ανάρτησης οργανογράμματος με ονόματα των υπαλλήλων ανά θέση και στοιχεία επικοινωνίας. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει σήμερα για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς και πιστεύω ότι επιβάλλεται και θα διευκολύνει πρακτικά το μέτρο της δημοσίευσης των αποφάσεων. Ενδεχομένως να μπορούσατε να το προσθέσετε στο παρόν σχέδιο νόμου.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 11:44 | Θεόδωρος Φίλιος

    Είναι μία άριστη πρωτοβουλία.
    Έχω μία μικρή παρατήρηση επί της διατύπωσης του κειμένου του άρθρου 2 και συγκεκριμένα επειδή νόμους και προεδρικά διατάγματα δεν εκδίδει ο Πρωθυπουργός προτείνω την εξής τροποποίηση της διατύπωσης :

    «σε νόμους και προεδρικά διατάγματα, καθώς και σε πράξεις που εκδίδουν ο Πρωθυπουργός, το Υπουργικό Συμβούλιο και τα συλλογικά κυβερνητικά όργανα, οι Υπουργοί, Αναπληρωτές Υπουργοί, Υφυπουργοί, Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων και Περιφερειών».

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 11:42 | Φ.Γ.Κ.

    Θετικό το βήμα της υποχρεωτικής ανάρτησης αλλά καταδικαστικό για τους φορείς που δεν διαθέτουν ουτε τα μέσα ούτε το προσωπικό να το υλοποιήσουν. Επιπλέον εφόσον γίνεται ανάρτηση γιατί να μην είναι περιληπτική όπως ορθά παρατήρησε κάποιος προηγούμενος. Εφόσον όλοι οι φορείς ενισχυθούν κατάλληλα για να μπορούν να υλοποιήσουν το σχετικό νόμο, γιατί όχι τα πλήρες κείμενα;

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 11:42 | Σ. Βαρακλιώτης

    Θέλω να σας δώσω συγχαρητήρια για την διαχρονική επιμονή σας για συμμετοχική δημοκρατία. Ένα όνειρο για πολλούς «ουτοπιστές» γίνεται πραγματικότητα μέρα με την ημέρα.
    Πλέον στο καθημερινό μου σερφάρισμα συμπεριλαμβάνεται και το opengov.
    Για το νομοσχέδιο που βάζετε σε διαβουλευση συμφωνώ και επικροτώ σε όλα του τα σημεία και ξεκαθαρίζει πολλά κακώς κείμενα προς όφελος της διαφάνειας, έχω όμως δύο παρατηρήσεις.
    1. Να συμπεριλαμβάνεται και η πορεία των χιλιάδων αιτήσεων σε Πολεοδομίες και άλλες δημόσιες υπηρεσίες ώστε να ελέγχεται ο χρόνος διεκπεραίωση τους για να εκδοθεί μια απόφαση μέχρι να την ανεβάσουν στο διαδίκτυο και να μην χρειάζεται «φακελάκι» για να προχωρούν.
    Όταν ο πολίτης έχει κάποιο αίτημα που απαιτείται απόφαση πρέπει να παιρνει σειρά προτεραιότητας για να συζητηθεί υποχρεωτικά σε ορισμένο χρονικό διάστημα και να μην βάζουν τις αιτήσεις στο πάτο και να αποφασίζουν ότι θέλουν.
    Για αρκετούς πολίτες η δημοσίευση των αποφάσεων δεν σημαίνει τίποτα εάν δεν λαμβάνονται ποτέ.
    2. Να συμπεριλαμβάνονται και οι αποφάσεις για αμοιβές επιτροπών και άλλων παράθυρων διαφθοράς.
    Έχω μία ερωτηση.
    Ο ΟΠΑΠ περιλαμβάνεται στη ρύθμιση;
    Για το site που θα διαχειρίζεται τις πληροφορίες σας παρακαλώ να είναι εύκολο στη χρήση, με ευρύτερες δυνατότητες αναζήτησης, ώστε να μην μετακινούνται ευκολίες στη χρήση σε άλλα site ή υπηρεσίες, με πληρωμή.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 10:48 | ΚΠ

    Κατά την γνώμη μου, τα πάντα θα πρέπει να δημοσιεύονται στο διαδίκτυο.
    Και οι πράξεις των μικρών ΟΤΑ. Σε αυτούς γίνονται επίσης μεγάλες παρατυπίες, διότι οι τοπικοί άρχοντες πιέζονται λόγω προσωπικών σχέσεων.
    Εαν δεν υπάρχει κατάλληλο προσωπικό μπορεί να εκπαιδευτεί το υπάρχον ή την δημοσίευση να αναλάβει η Νομαρχία.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 01:25 | Κωνσταντίνος

    4. (Άλλες) πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα με εξαίρεση τις κανονιστικές πράξεις που αφορούν την οργάνωση, διάρθρωση, σύνθεση, διάταξη, εφοδιασμό και εξοπλισμό των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας καθώς και κάθε άλλη πράξη, η δημοσιοποίηση της οποίας προκαλεί βλάβη στην εθνική άμυνα και ασφάλεια της χώρας,

    Το παραπάνω που εξαιρεί της ένοπλες δυνάμεις με μια γενικόλογη αναφορά στην εθνική ασφάλεια είναι ένα μεγάλο παράθυρο για το ΓΕΕΘΑ ώστε να λειτουργεί εν κρυπτό.
    Θα πρέπει επιτέλους να προσδιοριστεί τι είναι απόρρητο και τι όχι για να μην μπορεί το ΓΕΕΘΑ να κτίζει οικίες στο δάσος.

  • Η Βουλή θα ήταν ίσως ο καταλληλότερος οργανισμός για την πρώτη εφαρμογή αυτής της απόφασης και για *συμβολικούς λόγους*.

    Με δεδομένη την κρίση στο πολιτικό σύστημα η δημοσίευση όλων των αποφάσεων του προέδρου της Βουλής και όλων των οικονομικών στοιχείων (αποζημιώσεις κλπ) των εθνικών αντιπροσώπων θα ήταν ένα απευθείας μήνυμα στην κοινωνία. Δεδομένου και του μεγέθους του προϋπολογισμού της Βουλής παρακαλώ λάβετε το υπόψιν σας.

    Καλή επιτυχία σε όλη την ομάδα που δουλεύει σε αυτό.

  • Για να είναι αποτελεσματική και ουσιαστική η πρωτοβουλία της δημοσίευσης στο Διαδίκτυο του μεγάλου όγκου των πληροφοριών που αφορούν σε πράξες της Διοίκησης και των φορέων του Δημοσίου, θα πρέπει τουλάχιστον:
    α) από τεχνικής απόψης να υπάρχει ένας κεντρικός κόμβος όπου θα συγκεντρώνονται όλες αυτές οι πληροφορίες, με λειτουργίες ευρετηρίου και αναζήτησης (ανά φορέα, γεωγραφική αναζήτηση, με λέξεις-κλειδιά, κ.λπ)
    β) να παρέχονται υπηρεσίες «προσωποποίησης», δηλ. ένα είδος newsletter όπου ο πολίτης με την εγγραφή του σε καταλόγους ειδικού περιεχόμενου ή φορέων (π.χ. πράξεις / αποφάσεις ΟΤΑ, ή κηρύξεις / αναστολές αναδασωτέων) θα λαμβάνει αυτόματα σχετικές ειδοποιήσεις για τα θέματα αυτά.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 00:46 | Ο.Κ.

    Οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, ισολογισμοί και οι επιμέρους δαπάνες Υπουργείων, κεντρικών και περιφερειακών δημοσίων υπηρεσιών, φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού…..
    Διαφανεια το λετε εσεις αυτο;Οταν για παραδειγμα ενα υπουργειο ή μια Νομαρχια επικαλεστει για εξοδα χαρτικων το ποσον των 2εκ ευρω ο πολιτης τι θα πρπει να σκεφτει;;Οτι ξερει τι του γινεται;Οτι δεν τον κοροιδευουν;
    Με συγχωρειται πολυ αλλα τα εν οικω μη εν δημω…και μπορουν ανετα να το κανουν ολοι οπως το πραττουν χρονια.
    Ποιος μου λεει εμενα οτι θα βγαινουν ολες οι αποφασεις στο διαδυκτιο Κε Πρωθυπουργε;Θα τους ελεγχεται εσεις αυτοπροσωπως;;
    Μην νομιζετε πως οι κλικες δεν λειτουργουν στον ευρυτερο δημοσιο φορεα.
    Απλα εσεις και η κυβερνητικη ομαδα σας ειστε μακρια και ενημερωνεστε απο τις…κλικες΄΄.
    Ο Νκος ομως δεν τα λεει στον Δημο..(τα εν οικω μη εν δημω)
    Και επειδη εχουμε πολλους εξυπνους ΄΄Νικους΄΄ και εσεις θελετε να πετυχετε σαν κυβερνηση και εμεις να ζησουμε σαν Ευρωπαιοι θα προτεινα ενα σαιτ..ενα Φορουμ..ενα κατι στην τελικη οπου θα μπορει ο πολιτης να κανει καταγγελιες.Ανωνυμα μεν στο υπολοιπο διαδυκτιο αλλα εμφανη σε μια ομαδα ανθρωπων που θα επιλεξετε εσεις και που θα εργαζεται χωρις την βεβαιοτητα του δημοσιου υπαλληλου…Με συμβασεις ορισμενου χρονου.
    Πολυ καλη η σκεψη σας για την παταξη της διαφανειας αλλα δεν αρκουν μονο αυτα…Τα ελληνικα παραθυρακια ειναι πολλα…αμετρητα!!
    Καλη επιτυχια να ευχηθω σε αυτο το δυσκολο κομματι…που θα χρειασθει να ερθετε αντιμετωπος με τα συμφεροντα αρκετων καρεκλοκενταυρων…
    Πολεοδομια,δημοσια εργα,Νομαρχιες,Δημοι….επιτροπες που αποτελουνται απο υπεραριθμα ατομα…
    Τολμηστε.!

  • Δεν πρέπει να εξαιρεθεί καμιά δημόσια υπηρεσία ή ΝΠΔΔ ή φορέας τοπικής αυτοδιοίκησης που διαχειρίζεται χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου .Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να ληφθεί για τις υπηρεσίες που κάθε χρόνο οι έρευνες τις τοποθετούν στην κορυφή της διαφθοράς .Είναι λογικό να εξαιρούνται θέματα Εθνικής ασφάλειας .
    Πρέπει στο νόμο να περιγράφονται με σαφήνεια οι συγκεκριμένες κυρώσεις για τις υπηρεσίες και τα πρόσωπα που δεν τηρούν το νόμο .

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 21:41 | Εμμ.Γ.Κ.

    Πολύ σωστό μέτρο.Υποχρεωτικά στην τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού γιατί εκεί γίνονται οι μεγάλες ατασθαλίες -λαμογιές -αδικίες για τους πολίτες σε οικονομικά θέματα και διορισμούς.Μπράβο και πάλι μπράβο.

  • Οι διακηρύξεις ανάθεσης συμβάσεων έργων στην υποχρεωτική κατά το Νόμο δημοσίευση των οποίων στηρίχθηκε οικονομικά επί δεκαετίες ο Επαρχιακός Τύπος, θ’ αναρτώνται πλέον (μεταξύ άλλων) στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση αυτή εξειδικευμένα στον Περιφερειακό Τύπο, αλλά και στην Πολιτική (τουλάχιστον ως προς τον τρόπο που Τύπος και Πολιτική συμπλέκονται) θα δρομολογήσει ανυπολόγιστες (θετικές επί το πλείστον και για τους δύο χώρους) εξελίξεις. Οι διακηρύξεις βάσει του νέου Νόμου δεν αφαιρούνται από τις εφημερίδες, θεωρείται όμως βέβαιο και μαθηματικώς αναπόφευκτο ότι αυτό είναι ζήτημα χρόνου και θα γίνει, όταν οι εργολάβοι θα υποστηρίξουν ότι η διαφάνεια υπηρετείται πλέον και με το παραπάνω από το Διαδίκτυο. Το αίτημά τους ν’ απαλλαχτούν από τις δαπάνες δημοσίευσης στις τοπικές εφημερίδες, θα γίνει επομένως δεκτό, επειδή θα είναι βάσιμο. Αυτόματα όμως οι Περιφερειακές εφημερίδες θα χάσουν ένα από τα δύο μεγάλα οικονομικά τους στηρίγματα (το άλλο είναι η υπό κατάργηση επίσης Ταχυδρομική Ατέλεια) και θα καταρρεύσουν. Η ανάρτηση στο Διαδίκτυο των αποφάσεων (και των διακηρύξεων) είναι μέτρο επαναστατικό για την Διοίκηση, για την διαφάνεια ειδικά! Θ’ αλλάξει όμως δραματικά και πολύ σύντομα τον χάρτη του Περιφερειακού Τύπου, αφού ελάχιστες εφημερίδες θα επιβιώσουν. Επί του θέματος αυτού οι προτάσεις μπορεί να είναι πολλές. Διότι είναι πολλές οι παράμετροι και οι επιπτώσεις. Από τη μια, θα εκλείψει η αλληλεξάρτηση μεταξύ τοπικών εκδοτών και τοπικών πολιτικών. Από την άλλη όμως θα μονοπωληθεί η τοπική ενημέρωση από ισχυρά και αλλότρια κέντρα. Η δική μας λοιπόν πρόταση είναι: Ναι, να καταργηθούν οι διακηρύξεις από τις τοπικές εφημερίδες για να σταματήσει η ανυπόληπτη και ανυπόφορη αλληλεξάρτηση δημοσιογράφου – δημάρχου ή Νομάρχη, αλλά να ληφθεί μέριμνα από την Πολιτεία, ώστε να ΜΗΝ καταρρεύσουν οι εφημερίδες, ακόμα και αν στηρίζονταν αποκλειστικά σ’ αυτήν την συνθήκη. Όταν η Πολιτεία αφαιρεί ένα (σαθρό έστω) προνόμιο δεκαετιών από έναν ζωτικό για την Δημοκρατία κλάδο, πρέπει κατ’ αρχήν ν’ αναγνωρίσει, ότι αυτό που θα υπηρετεί τώρα το Διαδίκτυο, την διαφάνεια, το έκαναν ως τώρα οι εφημερίδες, άρα έχει μια θεσμική υποχρέωση: Να κάνει κάτι, ώστε ν’ αναπληρώσει το κενό που θα τις τσακίσει…

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 20:23 | Γ.Φ.Γ

    Νομίζω ότι αποτελεί υπερβολή η δημοσίευση των πράξεων, ειδικότερα αυτών των μικρών πρωτοβάθμιων ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, που δεν διαθέτουν ούτε καν το κατάλληλο προσωπικό.

    Η δημοσιότητα πρέπει να στοχεύει στη διαφάνεια των πράξεων που ενδιαφέρουν τους πολίτες, με σκοπό την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τους διοικούντες και αυτές είναι εκείνες που υποκρύπτουν πιθανότητα διαφθοράς.

    Δεν νομίζω συνεπώς ότι η δημοσιότητα πρέπει να καταστεί τράπεζα πληροφοριών.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 20:42 | EA

    Τα κείμενα των ΕΔΕ, τις αποφάσεις τους όπως και τα κείμενα των αποτελεσμάτων των εξεταστικών επιτροπών.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 19:01 | EA

    Το παρακάτω άρθρο θα πρέπει να γίνει πιο σαφείς:

    «15. Περιλήψεις διακηρύξεων, αποφάσεις και πράξεις κατακύρωσης και ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών του Δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού,»

    Να αφορά και όλους τους πρόχειρους διαγωνισμούς τις απευθείας αναθέσεις έργου και γενικά όλα τα παραθυράκια και μπαλκονόπορτες…

    Τέλος δεν καταλαβαίνω το «Περιλήψεις διακηρύξεων»;! Ιντερνέτ είναι αυτό… δεν κοστίζει τίποτα να έχουμε τα πάντα… γιατί περιλήψεις και όχι ολόκληρα τα κείμενα σε .PDF…? αν θέλουμε να δούμε π.χ. τις προδιαγραφές ενός έργου που δόθηκε φωτογραφικά γιατί να μην μπορούμε να το δούμε?

    Για να ασκούμε ουσιαστικό έλεγχο πρέπει να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία μιας υπόθεσης…

    Επιπλέον εννοείτε πως τα μέτρα πρέπει να αφορούν τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς αλλά και τους πλειοδοτικούς διαγωνισμούς, τις ενστάσεις και τις αποφάσεις των επιτρόπων επί των ενστάσεων…

    Στην περίπτωση των πλειοδοτικών διαγωνισμών που το τίμημα είναι ποσοστό από πωλήσεις ή μερίδιο του δημοσίου σε κέρδη, να δημοσιοποιούνται σε ετήσιες αναφορές, οι απολαβές του δημοσίου έτσι ώστε να υπάρχει έλεγχος στην αποδοτικότητα της συμφωνίας.

    Τέλος όλες αυτές οι δράσεις θα προκαλέσουν μια ομοβροντία καταγγελιών, καλό θα ήταν το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ)να αναβαθμιστεί ώστε να μην στέλνουμε μόνο στα κανάλια τα προβλήματα που βρίσκουμε.

    Θα ήταν καλή ιδέα στην ιστοσελίδα του ΣΕΕΔΔ να υπήρχε και ένα forum έτσι ώστε να είναι εύκολο όλοι, με απλές κινήσεις και προπάντων δημόσια να προκαλούμαι ελέγχους διατηρώντας την σχετική ανωνυμία μας (οι IP διευθύνσεις πάντα υπάρχουν σε αρχείο) και χωρίς φαμφάρες, αυτόκλητους σωτήρες και προπάντων χωρίς να προκαλούμε δυσφήμηση στους εμπλεκόμενους να θέτουμε τα προβλήματα.

    Λ.χ. αν σε μια προκήρυξη διαγωνισμού παρατηρούμε μια φωτογραφική διάταξη μέσω του δημοσίου διαλόγου (στο Forum της ΣΕΕΔΔ) με την υπηρεσία να προκαλούμαι τον έλεγχο.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 19:07 | Βασίλης Μαντάς

    Από το εισαγωγικό σημείωμα:
    «Κύρια σημεία της πρωτοβουλίας, από την οποία πρακτικά δεν εξαιρείται κανένα όργανο, είναι η ανάρτηση στο Διαδίκτυο όλων των αποφάσεων και πράξεων ως προϋπόθεση για τη νομιμότητά τους.»

    Πρόσεξτε το θέμα προϋπόθεση για τη νομιμότητα τους γιατί κάποιοι ενδεχομένως να το χρησιμοποιήσουν αυτό για να βγάλουν άκυρες αποφάσεις οργάνων με τις οποίες δεν ήταν σύμφωνοι.

    Σημασία έχει ποιες είναι οι ουσιαστικές επιπτώσεις όταν δεν συμμορφώνεται το όργανο με την αρχή της δημοσιοποίησης. Για παράδειγμα λέτε στο παρόν άρθρο στο σημείο 11, για δημοσιοποίηση των προξηρύξεων μελών ΔΕΠ ΑΕΙ/ΤΕΙ. Αυτό ήδη γίνεται μάλλον παντού και πάντα, αυτό που δε γίνεται είναι η δημοσίευση αποφάσεων και πρακτικών συνεδριάσεων των οργάνων διοίκησης των ΑΕΙ/ΤΕΙ που προβλέπεται ήδη από το νόμο 3549/2007? Και ποιες είναι τελικά οι κυρώσεις των διοικήσεων που δεν ακολουθούν το νόμο? Και πως θα προστατεύεται ο πολίτης αν αύριο κάποιος φορέας δεν δημοσιεύσει τις αποφάσεις του? Αν οι κυρώσεις περιορίζονται στη νομιμότητα της ίδιας της πράξης τότε φοβάμαι ότι θα γίνουν πολλά ευτράπελα. Τολμήστε και επιβάλλετε σοβαρές πειθαρχικές κυρώσεις άμεσα εκτελεστέες στις περιπτώσεις μη ανάρτησης στο διαδίκτυο σχετικών εγγράφων. Και φυσικά ορίστε συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο από τη μέρα λήψης της όποιας απόφασης μέχρι την κοινοποίηση της στο διαδίκτυο για να μην υπάρχουν άλλα παραθυράκια.

    Συμφωνώ και επαυξάνω για τις πολεοδομίες και όλες γενικά τις υπηρεσίες όπου ο πολίτης αιτείται κάτι και η διαδικασία περνά από σειρά ελέγχων και υπογραφών στο δίκτυο της δημόσιας γραφειοκρατίας.

    Καλή επιτυχία.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 19:06 | ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    1. Η δημοσιότητα των αποφάσεων προσώπων και φορέων του άρθρου 2, αποτελεί την βάση και την προϋπόθεση για την ανατροπή του κλίματος της της κατάχρησης κάθε μορφής εξουσίας,της καχυποψίας των πολιτών, και της άμεσης ενημέρωσης και κρίσης για το έργο και τις ημέρες των ασκούντων εξουσία.
    2. Η υποχρέωση να γενικευτεί σε ευρύτερο πεδίο που θα καθορίζεται από την πηγή της προέλευσης των χρημάτων που απαιτούνται για την λειτουργία του φορέα, την εκτέλεση του έργου ή της προμήθειας, με τον όρο ότι εφόσον αυτές οι δαπάνες προέρχονται σε ποσοστό 50% και πλέον από κοινωνικούς πόρους ή δημόσιους πόρους οι αντίστοιχοι φορείς ή συλλογικά όργανα ή πρόσωπα θα υπέχουν την υποχρέωση της δημοσιοποίησης των πράξεών τους .
    3. Η παράλειψη ανάρτησης να καθιστά άκυρη κάθε σχετική απόφαση και πράξη και να αποτελεί λόγο επιβολής κυρώσεων σε κάθε υπέυθυνο που δεν εφαρμόζει τις διατάξεις αυτές και να καταλογίζεται σε βάρος του υπευθύνου η ό,ποια δαπάνη έγινε προήλθε λόγω της ανάκλησης της απόφασης.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 18:52 | Γενηδουνιάς Κωνσταντίνος

    Συγχαίρω την Κυβέρνηση για τον παρόντα Νόμο.

    Τον είχα προτείνει σε προτάσεις μου προς τον κ. Παπανδρέου προ των εκλογών.

    Δύο σημαντικά σημεία που θέλουν διόρθωση:

    α) Να προηγείται η ανάρτηση των Νόμων και λοιπών αποφάσεων των αρμοδίων οργάνων προ της οριστικής έγκρισης για 7-10 ημέρες για να υπάρχει η δυνατότης θεώρησης υποδείξεων που τυχόν θα υπάρξουν, η αποδοχή των υποδείξεων δεν είναι υποχρεωτική

    β) Να υπάρχει αυστηρή ποινή σε αυτούς που δεν εφαρμόζουν τον παρόντα Νόμο, ας την προτείνει ο νομοθέτης

    Τέλος είναι σωστή η παρατήρηση άλλων η ανάρτηση να γίνεται και τοπικά
    και συγκεντρωτικά. Οι παρτηρήσεις , εάν υπάρχουν, να υποβάλλονται μόνον στον άμεσα ενδιαφέρομενο που έχει και την ευθύνη.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 18:54 | Μιχαήλ Σταματογιαννάκης

    Να γίνει διόρθωση στην παράγραφο 3 στον αριθμό 5 της λέξης «της» «πριν φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης». Να γραφεί «των».
    Να γραφεί καθαρά η δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων.
    Οι δημοσιεύσεις να είναι συνεχής και να έχουμε τη δυνατότητα να τις βρίσκουμε αορίστως δηλαδή για όσο καιρό θα ισχύουν
    Αν δημοσιεύονται με την ευθύνη κάθε φορέα να υπάρχει χωριστή σελίδα για να τις βρίσκουμε εύκολα ακόμη και κατά κατηγορία.
    Καλή πρωτοβουλία ενημέρωσης των πολιτών.

  • Το παρόν νομοσχέδιο θα αποτελέσει το πυρήνα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Μια διακυβέρνησης που θα μας οδηγήσει αναγκαστικά στη διαφάνεια που χαρακτηρίζει ήδη κάποιες χώρες του εξωτερικού. Μόνο να σας αναφέρω ότι το επίπεδο ηλεκτρονική διακυβέρνησης είναι τόσο προωθημένο στις Σκανδιναβικές χώρες όπου αναρτάται μέχρι και το πόθεν έσχες όλων των πολιτών. Η προσπάθεια θα είναι δύσκολη αν σκεφθεί κανείς ότι υπάρχουν δημόσιοι φορείς που δεν έχουν καν ιστοσελίδα ή έχουν να την ενημερώσουν για πολλά χρόνια με αποτέλεσμα η μορφή της να είναι παρωχημένη και να μην μπορεί να υποστηρίξει την προσπάθεια.

    Θα χρειαστεί αρχικά μια συνολική αναμόρφωση όλων των φορέων που αναφέρονται στο σχέδιο νόμου και την λειτουργία ειδικών τμημάτων που θα στελεχώσουν αυτές τις υπηρεσίες.

    Διαφάνεια λοιπόν μέσω της δημοσίευσης αλλά και την εύκολη προσβασιμότητα στη πληροφορία γιατί η άτακτη υπερπληροφόρηση σε ένα link κάποιου Υπουργείου δε θα έχει και μεγάλη αξία όταν δε θα μπορεί να εντοπίζει εύκολα ο ενδιαφερόμενος την πληροφορία του. Πρέπει λοιπόν η υπηρεσία θα του κάθε φορέα που θα φέρει εις πέρας την όλη διαδικασία να λειτουργήσει και ένα τηλεφωνικό κέντρο και ηλεκτρονικό ταχυδρομίο για την κατεύθυνση των πολιτών σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στον εντοπισμό της πληροφορίας τους διαδικτυακά.

    Στο σχέδιο νόμου νομίζω θα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση και η αναφορά δικλείδων ασφαλείας στη περίπτωση που δεν αναρτάται καθόλου ή δεν αναρτάται λεπτομερώς μια από τις παραπάνω αποφάσεις για δημοσίευση. Αν δεν αναρτηθεί στο διαδίκτυο να μην τίθεται σε ισχύ ο νόμος ή η απόφαση κτλ ακόμη και διακοπή χρηματοδότηση όταν πρόκειται για κάποια χορηγία.
    Για παράδειγμα οι Δημόσιοι Φορείς π.χ ΟΠΑΠ και τα διάφορα Υπουργεία ή Γραμματείες να ενημερώνουν λεπτομερώς για τις χορηγίες και τις διαφημίσεις όπου πρόκειται να επενδύσουν τα χρήματα τους με λεπτομερή αναφορά σε ποιους δίδονται (συλλόγους, ΜΜΕ κτλ) και όχι απλά ως έξοδα προς χορηγίες ή διαφήμιση. Εάν δεν προηγείται η δημοσιότητα στο διαδίκτυο να μην αποταμιεύονται τα χρήματα.

    Καλή επιτυχία σε αυτό το πραγματικά δύσκολο έργο.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 16:40 | Νίκος

    H δωρεάν πρόσβαση στο περιεχόμενο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης είναι
    εξαιρετικά συμαντική καινοτομία.

    Η δημοσιοποίηση επίσης στο διαδίκτυο ποινών κλπ πραξεων σχετικά με πρόσωπα και υπηρεσίες που αφορούν την διαφάνεια των οργανισμών και υπηρεσιών που εξυπηρετούν τους πολίτες όπως Εφορίες, Πολεοδομίες κλπ.

  • Θα πρέπει στο πεδίο εφαρμογής να προστεθούν και οι ανεξάρτητες αρχές, συνταγματικά κατοχυρωμένες και μη.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 16:31 | giorgos

    To ζητούμενο είναι να ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ κυρίως ΟΛΕΣ (ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ) οι αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων των Ανωνύμων Εταιρειών και των ΝΠΙΔ του Κράτους αφού οι αποφάσεις αυτές είναι που κυρίως παραμένουν «ΥΠΟΠΤΑ ΚΡΥΦΕΣ».

    Οι αποφάσεις αυτές των ιδρυμάτων αυτών παρακάμπτουν την ισχυ των κανονισμών που αναπόφευκτα εφαρμόζονται στο αμιγή δημόσιο τομέα (Δημοσιουπαλληλικός κώδικας, δημόσιο Λογιστικό κτλ)

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΧΩΡΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΛΙΝΚ ΠΟΥ ο πολίτης θα μπορεί να παρακολουθεί τις αποφάσεις των ΔΣ (έγκαιρη δημοσιοποίηση) κάθε φορέα που χρηματοδοτείται με χρήματα του Ελληνικού Λαού.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 16:21 | kv69

    Πιστεύω ότι θα ήταν καλό να δημοσιεύονταν ΚΑΙ οι άδειες πολεοδομικού χαρακτήρα, έτσι ώστε να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή:
    1) Ποιος εκτελεί νόμιμες εργασίες και εναντίον ποίου θα πρέπει να κινηθεί κάποιος σε περίπτωση αυθαιρεσιών
    2) Το εύρος των εργασιών για τις οποίες έχει δοθεί μια άδεια. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου κάποιος λαμβάνει μια άδεια για συγκεκριμένες εργασίες και εκτελεί συμπληρωματικά και αυθαίρετες εργασίες, χωρίς να μπορεί κάποιος τρίτος να καταλάβει άμεσα τι είναι νόμιμο και τι παράνομο.

    Σε επέκταση των παραπάνω, πιστεύω ότι θα ήταν χρήσιμο να μπορεί ο καθένας μέσα από το Internet να μπορεί με βάση τον αριθμό μιας αδείας να αναζητά τα στοιχεία του προσώπου που έχει λάβει την άδεια και το εύρος των εργασιών που καλύπτει η άδεια, έτσι ώστε ο καθένας μας να μπορεί να ελέγξει τη νομιμότητα των εργασιών και να ειδοποιήσει τις αρμόδιες αρχές στην περίπτωση που πιστεύει ότι υπάρχουν αυθαιρεσίες.