Άρθρο 02-Υπηρεσία Ασύλου

1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 1 του ν. 3907/11, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Στo Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης συνιστάται αυτοτελής Yπηρεσία, με τίτλο «Υπηρεσία Ασύλου» που υπάγεται απευθείας στον Αναπληρωτή Υπουργό, αρμόδιο για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής, και έχει τοπική αρμοδιότητα που εκτείνεται σε όλη την Επικράτεια. Η Υπηρεσία αυτή λειτουργεί σε επίπεδο Διεύθυνσης και έχει ως αποστολή την εφαρμογή της νομοθεσίας περί ασύλου και των λοιπών μορφών διεθνούς προστασίας των αλλοδαπών και ανιθαγενών, καθώς και τη συμβολή στο σχεδιασμό και τη διαμόρφωση της εθνικής πολιτικής ασύλου. Η Υπηρεσία Ασύλου επίσης είναι αρμόδια για την εφαρμογή της Σύμβασης της Νέας Υόρκης της 28ης Σεπτεμβρίου 1954 περί της νομικής καταστάσεως των ανιθαγενών».

 

2. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 3907/11, όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο (ι) ως εξής:

«ι. την κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων επανεγκατάστασης προσφύγων από τρίτες χώρες.»

 

3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 1 του ν. 3907/11, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Η Υπηρεσία Ασύλου συγκροτείται από την Κεντρική Υπηρεσία και τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Ασύλου. Οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Ασύλου περιλαμβάνουν τα Περιφερειακά Γραφεία Ασύλου και τα Αυτοτελή Κλιμάκια Ασύλου. Οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Ασύλου υπάγονται στην Κεντρική Υπηρεσία. Η Κεντρική Υπηρεσία προγραμματίζει, κατευθύνει, παρακολουθεί και ελέγχει τη δράση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Ασύλου και εξασφαλίζει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.

Συνιστώνται Περιφερειακά Γραφεία Ασύλου στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, στο Βόρειο και Νότιο Έβρο, στην Ήπειρο, στη Θεσσαλία, στη Δυτική Ελλάδα, στην Κρήτη, στη Λέσβο, στη Χίο, στη Σάμο, στη Λέρο και στη Ρόδο. Με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αρμόδιου για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής, δύναται να ιδρυθούν πλείονα του ενός Περιφερειακά Γραφεία Ασύλου στις ως άνω περιοχές, για την κάλυψη των αναγκών της Υπηρεσίας Ασύλου.

Με απόφαση του Διευθυντή της Υπηρεσίας Ασύλου είναι δυνατή η ίδρυση Αυτοτελών Κλιμακίων Ασύλου, των οποίων η έδρα, η τοπική και η καθ΄ύλην αρμοδιότητα, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια θα ορίζεται στην ως άνω απόφαση, προκειμένου να καλυφθούν αυξημένες ανάγκες, που συνδέονται με την αποστολή της Υπηρεσίας. Επιπλέον και προκειμένου να αντιμετωπιστούν κατεπείγουσες ανάγκες με προσωρινό χαρακτήρα είναι δυνατή με όμοια απόφαση, η σύσταση Κινητών Κλιμακίων Ασύλου, των οποίων η διάρθρωση, η αποστολή, η στελέχωση και κάθε άλλη λεπτομέρεια θα ορίζονται με την ως άνω απόφαση.

Η έναρξη λειτουργίας των Περιφερειακών Γραφείων Ασύλου, καθώς και η έδρα τους καθορίζεται με απόφαση του Διευθυντή της Υπηρεσίας Ασύλου.»

 

4. Η παράγραφος 4 του άρθρου 1 του ν. 3907/11, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Η  Κεντρική Υπηρεσία διαρθρώνεται στα εξής τμήματα:

α) Τμήμα Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Συνεργασίας:

Παρακολουθεί και μελετά τις εξελίξεις στον τομέα του ασύλου διεθνώς, υποβάλλει προτάσεις για τις αναγκαίες τροποποιήσεις και βελτιώσεις και μεριμνά για την εκπροσώπηση της χώρας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο αναφορικά με τα ζητήματα αρμοδιότητας της Υπηρεσίας.

β) Τμήμα Νομικό:

Προετοιμάζει και καταρτίζει τα απαραίτητα σχέδια νομοθετικών και εν γένει κανονιστικών κειμένων και εγκυκλίων και παρέχει νομική υποστήριξη στην Υπηρεσία για ζητήματα που άπτονται του αντικειμένου της.

γ) Τμήμα Συντονισμού:

Συντονίζει τις ενέργειες των Περιφερειακών Γραφείων Ασύλου και Αυτοτελών Κλιμακίων Ασύλου. Οργανώνει, συντονίζει και εποπτεύει τα Κινητά Κλιμάκια Ασύλου, μεριμνά για την επικοινωνία και συνεργασία με τις Περιφερειακές Υπηρεσίες της υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης και με άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, με ανεξάρτητες αρχές, καθώς και με φορείς της κοινωνίας των πολιτών και νομικά πρόσωπα, τηρεί καταλόγους πιστοποιημένων φορέων και διερμηνέων και προΐσταται του Υπαρχείου ΕΤΝΑ.

δ) Τμήμα Εθνικής Μονάδας Δουβλίνου:

Μεριμνά για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 604/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Ιουνίου 2013 και κάθε άλλης συναφούς νομοθεσίας και συνεργάζεται με τις συναρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες.

ε) Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού:

Χειρίζεται θέματα διορισμού, αποσπάσεων, μεταθέσεων, μετατάξεων, διαθεσιμοτήτων, προσόντων, αξιολόγησης, προαγωγών, αδειών, ασθενειών, πειθαρχικών υποθέσεων, απολύσεων και κάθε άλλο θέμα που αφορά το προσωπικό της Υπηρεσίας Ασύλου και μεριμνά για την έκδοση των σχετικών διοικητικών πράξεων.

στ) Τμήμα Εκπαίδευσης, Διασφάλισης Ποιότητας και Τεκμηρίωσης:

Μεριμνά για την οργάνωση της εκπαίδευσης και διαρκούς επιμόρφωσης για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Ασύλου. Αναζητά, συλλέγει, αξιολογεί και τηρεί πληροφορίες σχετικά με την πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση στις χώρες προέλευσης των αιτούντων διεθνή προστασία και προς τούτο συνεργάζεται με άλλες αρμόδιες για το σκοπό αυτό ελληνικές αρχές, αρχές της αλλοδαπής, ευρωπαϊκούς ή διεθνείς οργανισμούς, ιδίως στο πλαίσιο διεθνών συμφωνιών, συναρμόδιες αρχές κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο. Μεριμνά για την ποιότητα των αποφάσεων διεθνούς προστασίας οι οποίες εκδίδονται καθ΄ όλη τη διάρκεια της διοικητικής διαδικασίας εξέτασης του αιτήματος και τηρεί στατιστικά και άλλα στοιχεία των αποφάσεων διεθνούς προστασίας.

ζ) Τμήμα Οικονομικό:

Συντάσσει και εκτελεί τον προϋπολογισμό της Υπηρεσίας Ασύλου. Μεριμνά για την κατάρτιση και έγκριση των προμηθειών της Υπηρεσίας, καθώς και για τον χειρισμό θεμάτων που αφορούν τις αποδοχές, αποζημιώσεις και κάθε είδους αμοιβές του προσωπικού, τον ορισμό δημοσίων υπολόγων, την κατανομή, ανακατανομή και έλεγχο της κίνησης της παγίας προκαταβολής, καθώς και για κάθε άλλο σχετικό θέμα.

η) Τμήμα Διαχείρισης και Εφαρμογής Προγραμμάτων:

Υλοποιεί δράσεις με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς, θεσμικούς ή άλλους πόρους και έχει την επιτελική ευθύνη προγραμματισμού, διαχείρισης, αξιολόγησης και υλοποίησης των προγραμμάτων αυτών. Το Τμήμα Διαχείρισης και Εφαρμογής Προγραμμάτων διαρθρώνεται σε α) Γραφείο Διαχείρισης, Προγραμματισμού, Αξιολόγησης και Υποστήριξης και β) Γραφείο Εφαρμογής Προγραμμάτων.

θ) Τμήμα Διοικητικής και Τεχνικής Υποστήριξης:

Είναι αρμόδιο για την εύρυθμη λειτουργία των κτιριακών εγκαταστάσεων της Υπηρεσίας Ασύλου, συμπεριλαμβανομένης της εύρεσης και κατάλληλης διαμόρφωσής τους, την επίβλεψη όλων των εργασιών συντήρησης, για τη διαχείριση του υλικού, καθώς και για την τήρηση του αρχείου. Υποστηρίζει γραμματειακά και διακινεί την αλληλογραφία της Κεντρικής Υπηρεσίας Ασύλου. Μεριμνά για την ασφαλή προσέλευση και διαχείριση των προσερχόμενων στην Υπηρεσία, εποπτεύει το αρμόδιο προσωπικό, το οποίο φέρει κατάλληλη ενδυμασία με διακριτικά της Υπηρεσίας, και μεριμνά για την ασφάλεια των κτηρίων και εγκαταστάσεων της Υπηρεσίας.

ι) Τμήμα Πληροφορικής:

Υποστηρίζει το σύστημα μηχανοργάνωσης της Υπηρεσίας Ασύλου, μεριμνά για την κατάλληλη διασύνδεσή του με αρχεία τηρούμενα από άλλες Υπηρεσίες του Δημοσίου ή άλλες αντίστοιχες Αρχές κρατών – μελών της Ε.Ε. στο πλαίσιο σχετικών συμφωνιών και είναι αρμόδιο για τη συλλογή, επεξεργασία και τήρηση στατιστικών δεδομένων από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Ασύλου και την Αρχή Προσφυγών.»

 

5. Στο άρθρο 1 του ν. 3907/11, όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 5 ως εξής:

«5. Η Υπηρεσία Ασύλου ορίζεται ως αρμόδια αρχή για την έκδοση διαταγής εξουσιοδοτήσεως εθνικού διαβαθμισμένου υλικού, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, για το προσωπικό της Υπηρεσίας Ασύλου και της Αρχής Προσφυγών.”

6. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 3907/11, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«Σε περίπτωση που διοριστεί δικηγόρος στη θέση του Διευθυντή αναστέλλεται η άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος. Κατά τη διάρκεια της θητείας του αναστέλλεται η άσκηση οποιουδήποτε άλλου δημοσίου λειτουργήματος και δεν επιτρέπεται η άσκηση καμίας επαγγελματικής δραστηριότητας ή η ανάληψη άλλων αμειβόμενων καθηκόντων, στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα ή η ανάληψη άλλων μη αμειβόμενων καθηκόντων, σε αντικείμενο συναφές με τα καθήκοντά του ως Διευθυντή.

Ο Διευθυντής υποστηρίζεται από Γραμματεία, η οποία λειτουργεί σε επίπεδο τμήματος, στο πλαίσιο της οποίας λειτουργεί Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων και Ενημέρωσης, το οποίο αναλαμβάνει και διεκπεραιώνει τα ζητήματα επικοινωνίας, ενημέρωσης του κοινού και δημοσίων σχέσεων .»

7. Η παράγραφος 2 του άρθρου 2 του ν. 3907/11, όπως ισχύει αντικαθίσταται, ως εξής:

«2.α. Η Υπηρεσία Ασύλου στελεχώνεται από δημόσιους πολιτικούς υπαλλήλους, οι οποίοι μετατάσσονται, μεταφέρονται ή αποσπώνται από υπηρεσίες του δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα (άρθρο 2 του ν. 3861/2010, ΦΕΚ 112 Α’), Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α  ή από πρόσωπα που προσλαμβάνονται ως μόνιμοι ή με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Κατ΄ εξαίρεση τα Τμήματα Συντονισμού και Εθνικής Μονάδας Δουβλίνου της Υπηρεσίας Ασύλου δύναται να στελεχώνονται και από προσωπικό που αποσπάται από την Ελληνική Αστυνομία.

Η πλήρωση των θέσεων διενεργείται μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος από τον Διευθυντή της Υπηρεσίας.

Οι μετατάξεις, μεταφορές και αποσπάσεις πραγματοποιούνται, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη στελέχωσης της Υπηρεσίας Ασύλου. Μετατάξεις προσωπικού που υπηρετεί σε καταργούμενες ή συγχωνευόμενες υπηρεσίες του δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα (άρθρο 2 του ν. 3861/2010, ΦΕΚ 112 Α’), Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α  προς την Υπηρεσία Ασύλου διενεργούνται κατά προτεραιότητα.

Η μετάταξη πραγματοποιείται σε κενή οργανική θέση και αν δεν υπάρχει κενή, με μεταφορά της θέσης του υπαλλήλου που μετατάσσεται, με κοινή απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών, ύστερα από πρόταση του Διευθυντή της Υπηρεσίας. Η μετάταξη διενεργείται μετά από δημόσια πρόσκληση που απευθύνει ο Διευθυντής της Υπηρεσίας,  στην οποία προσδιορίζονται τα γενικά και ειδικά προσόντα, τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής των μετατασσομένων, χωρίς να απαιτείται εφαρμογή της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4002/2011 (Α’ 180). Η Υπηρεσία ενημερώνει, επί ποινή ακυρότητας της πράξης, την Επιτροπή της Π.Υ.Σ. 33/2006 (Α’ 280) όπως ισχύει, καθώς και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τον αριθμό και τις ειδικότητες των θέσεων που καλύπτονται με μετάταξη. Η μετάταξη γίνεται με το βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατέχει ο μετατασσόμενος και διατηρεί το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς που τηρούσε πριν τη μετάταξη. Οι αποσπάσεις διενεργούνται με κοινή απόφαση των συναρμόδιων υπουργών, κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη, μετά από πρόταση του Διευθυντή της Υπηρεσίας Ασύλου, ο οποίος αξιολογεί τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υποψηφίων και με την ίδια διαδικασία πραγματοποιείται παράταση των αποσπάσεων αυτών. Υπάλληλοι, οι οποίοι είναι αποσπασμένοι στην Υπηρεσία Ασύλου, την Αρχή Προσφυγών και την Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης μπορούν, με αίτησή τους, να μεταταγούν στις Υπηρεσίες αυτές με την ίδια σχέση εργασίας και ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατέχουν, εφόσον δεν υπάρχει κενή οργανική θέση, ύστερα από πρόταση των οικείων Διευθυντών. Η μετάταξη γίνεται με κοινή απόφαση των συναρμόδιων υπουργών, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4002/2011 (Α’ 180), κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη.

Οι αποσπασμένοι υπάλληλοι λαμβάνουν τις τακτικές αποδοχές της οργανικής τους θέσης. Οι εν λόγω αποδοχές βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Υπουργείου, της Υπηρεσίας ή του Φορέα στον οποίο ανήκει ο αποσπώμενος υπάλληλος. Σε περίπτωση που ο αποσπώμενος υπάλληλος δικαιούται επίδομα θέσης ευθύνης λόγω ανάληψης καθηκόντων προϊσταμένου στη θέση που αποσπάσθηκε, το συγκεκριμένο επίδομα θα καταβάλλεται από την Υπηρεσία Ασύλου.

β. Η Υπηρεσία Ασύλου δύναται να στελεχώνεται με προσωπικό αντίστοιχου κλάδου και ειδικότητας που περιλαμβάνεται σε οριστικούς πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ ή φορέων των οποίων οι πίνακες έχουν ελεγχθεί από το ΑΣΕΠ και οι οποίοι δημοσιεύτηκαν από 1.1.2009 έως 31.12.2012 και το προσωπικό αυτό δεν έχει διοριστεί κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στη δημόσια πρόσκληση του ΑΣΕΠ. Στην αίτησή του ο υποψήφιος θα αναγράφει κατά σειρά προτίμησης τις θέσεις τις οποίες επιθυμεί να καταλάβει και η αίτησή του θα συνοδεύεται με φωτοαντίγραφο του Φύλλου της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως στο οποίο έχει δημοσιευθεί ο πίνακας διοριστέων στον οποίο περιλαμβάνεται και με υπεύθυνη δήλωσή του ότι δεν έχει διοριστεί ή προσληφθεί με βάση τον πίνακα αυτόν. Η πλήρωση θα διενεργείται μετά από δημόσια πρόσκληση του ΑΣΕΠ για την υποβολή αιτήσεων των ενδιαφερομένων κατόπιν αιτήματος του αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Η επιλογή θα πραγματοποιείται από το ΑΣΕΠ από τους περιλαμβανόμενους στους παλαιότερους πίνακες οριστικών αποτελεσμάτων και με βάση τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων σε αυτούς. Η διαδικασία θα ολοκληρώνεται κατόπιν έκδοσης της προβλεπόμενης στις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 3833/2010, όπως ισχύει, απόφασης κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Για την εφαρμογή της παραπάνω παραγράφου, οι οργανικές θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού μπορεί να καλύπτονται, σε περίπτωση αδυναμίας πλήρωσής τους με προσωπικό της κατηγορίας αυτής, με προσωπικό προσόντων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) με γνωστικό αντικείμενο, νομικών, πολιτικών, κοινωνικών, τεχνολογικών ή ανθρωπιστικών επιστημών, σύμφωνα με την οικεία πρόσκληση, του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. ή ΟΤΑ ή φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 3861/2010 (Α’ 112) που περιλαμβάνεται σε οριστικούς πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ ή φορέων των οποίων οι πίνακες έχουν ελεγχθεί από το ΑΣΕΠ, εφόσον το προσωπικό αυτό δεν έχει διορισθεί κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στη δημόσια πρόσκληση του ΑΣΕΠ. Σε περίπτωση που συμπέσει η παλαιότητα πινάκων γραπτού διαγωνισμού με άλλους οριστικούς πίνακες διοριστέων, προηγούνται οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται σε πίνακες γραπτού διαγωνισμού. Ο πίνακας των επιλεγομένων από το ΑΣΕΠ αποστέλλεται για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ταυτόχρονα κοινοποιείται άμεσα στον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για διορισμό ή πρόσληψη.

Οι επιτυχόντες που αποδέχτηκαν το διορισμό τους και ανέλαβαν υπηρεσία στην Υπηρεσία Ασύλου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.4058/2012 διαγράφονται από τον οριστικό πίνακα διοριστέων τον οποίο επικαλέστηκαν προκειμένου να συμμετάσχουν στις διαδικασίες πλήρωσης των συγκεκριμένων θέσεων και ο διορισμός που απορρέει από αυτόν παύει να υφίσταται ως εκκρεμότητα. Όσοι από αυτούς που διορίστηκαν στην Υπηρεσία Ασύλου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.4058/2012, παραιτήθηκαν και στη συνέχεια διορίστηκαν στον αρχικό φορέα διορισμού τους, μπορούν να επιλέξουν είτε την παραμονή τους στον αρχικό φορέα διορισμού είτε την επαναπρόσληψή τους στην Υπηρεσία Ασύλου και την Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης, μετά από υποβολή σχετικής αίτησης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου ισχύουν και για τις περιπτώσεις όσων διορίστηκαν στις Υπηρεσίες Ασύλου και Πρώτης Υποδοχής, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.4058/2012, οι οποίοι παραιτήθηκαν και στη συνέχεια διορίστηκαν στον αρχικό φορέα διορισμού τους και εν συνεχεία ο διορισμός τους αυτός ανακλήθηκε διοικητικώς, προκειμένου να επαναπροσληφθούν στις Υπηρεσίες Ασύλου και την Υπηρεσία και Ταυτοποίησης.

γ. Η Υπηρεσία Ασύλου μπορεί να απασχολεί προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπεται στο ν. 2190/94 (Α΄28), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε από το ν. 2527/1997 (Α΄ 206) και το π.δ. 164/2004 (Α΄ 134).»

8. Η παράγραφος 3 του άρθρου 2 του ν. 3907/11, όπως ισχύει, αντικαθίσταται, ως εξής:

«3. Οι οργανικές θέσεις προσωπικού της Υπηρεσίας Ασύλου, κατά κατηγορία και κλάδο είναι οι ακόλουθες:

α. 235 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού ή κατηγορίας ΠΕ Διοικητικού με πτυχίο νομικών, πολιτικών, κοινωνικών, ανθρωπιστικών και τεχνολογικών επιστημών.

β. 74 θέσεις κατηγορίας ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού

γ. 1 θέση κατηγορίας ΠΕ Επικοινωνίας και ΜΜΕ

δ.4 θέσεις κατηγορίας ΠΕ Πληροφορικής

ε.20 θέσεις κατηγορίας ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού

ζ. 4 θέσεις κατηγορίας ΤΕ Πληροφορικής

η. 182 θέσεις κατηγορίας ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού

Τα προσόντα του ειδικού επιστημονικού προσωπικού είναι τα οριζόμενα στο άρθρο 2 του π.δ. 50/2001.

Με απόφαση του Διευθυντή της Υπηρεσίας Ασύλου τοποθετείται το προσωπικό στην Κεντρική Υπηρεσία Ασύλου, καθώς και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες, λαμβανομένης υπόψη της προκήρυξης ή πρόσκλησης, τις κείμενες διατάξεις, καθώς και τις υφιστάμενες ανάγκες της Υπηρεσίας.»

9. Η παράγραφος 5 του άρθρου 2 του ν. 3907/11, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Η Υπηρεσία Ασύλου δύναται, για την αντιμετώπιση εκτάκτων και επειγουσών αναγκών και μετά από σχετική απόφαση του Διευθυντή της Υπηρεσίας, να λειτουργεί όλο το εικοσιτετράωρο, όλες τις ημέρες της εβδομάδας, συμπεριλαμβανομένων των Κυριακών και εξαιρεσίμων ημερών, καθώς και με το σύστημα εναλλαγής βαρδιών. Με το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 2 του άρθρου 5 καθορίζονται τα ειδικότερα καθήκοντα και υποχρεώσεις του προσωπικού της Υπηρεσίας Ασύλου, το εργασιακό καθεστώς, οι όροι και το ωράριο απασχόλησης, η ρύθμιση υπερωριακής απασχόλησης καθώς και τα ειδικότερα ζητήματα.»

10. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 3907/11 όπως ισχύει αντικαθίσταται, ως εξής:

«Η αμοιβή τους, η διαδικασία και τα δικαιολογητικά πληρωμής για την εκτέλεση των ανωτέρω συμβάσεων ορίζονται με κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αρμόδιου για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής και του Υπουργού Οικονομικών.»

  • 10 Φεβρουαρίου 2016, 13:21 | Ελληνικο Συμβουλιο για τους Προσφυγες

    Η ενίσχυση της Υπηρεσίας Ασύλου πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για την Πολιτεία και να κατατείνει στο να είναι αυτή σε θέση να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις ανάγκες προστασίας των προσφύγων, με ιδιαίτερη έμφαση στην διασφάλιση της ακώλυτης πρόσβασης στη διαδικασία ασύλου καθώς και της ποιότητας της διαδικασίας και των αποφάσεων επί των αιτημάτων ασύλου.

    Παρ. 9 (τροποπ. Άρθρου 2 παρ. 5 του ν. 3907/2011): Κατά την προβλεπόμενη στην παράγραφο αυτή έκτακτη λειτουργία της, η Υπηρεσία Ασύλου θα πρέπει σε κάθε περίπτωση, να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των αιτούντων άσυλο, ιδίως των ευάλωτων ομάδων, καθώς και να διασφαλίζεται η αποτελεσματική άσκηση των δικαιωμάτων τους και οι εγγυήσεις που προβλέπονται από τη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση επικροτούμε την προσπάθεια για την αντιμετώπιση έκτακτων και επειγουσών αναγκών, ιδίως όσον αφορά στην πρόσβαση στη διαδικασία, αλλά επισημαίνουμε τον γενικότερο κίνδυνο η ταχύτητα να αποβεί εις βάρος της ποιότητας.

  • 8 Φεβρουαρίου 2016, 16:26 | Σπύρος Απέργης

    Σε θετική κατεύθυνση βρίσκονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού για την αναβάθμιση της Υπηρεσίας Ασύλου σε τμήματα και προσωπικό ώστε να αντιμετωπίζει με επάρκεια και ταχύτητα τα αιτήματα διεθνούς προστασίας και τις άλλες υποχρεώσεις της, κάτι που δεν συμβαίνει σε ορισμένες δραστηριότητές της μέχρι στιγμής. Ωστόσο σημειώνω δύο παρατηρήσεις:

    α)Η υπάρχουσα διάταξη 2 παράγραφος 1 αναφέρει ότι ο Διεθυντής της Υπηρεσίας Ασύλου διορίζεται από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη και ελέγχεται απ’ αυτόν και δεν τροποποιειται με το προτεινόμενο άρθρο. Ωστόσο η Υπηρεσία έχει μεταφερθεί στον αναπληρωτή Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής οπότε είναι πολιτικά, διοικητικά και νομικά ανακόλουθο και προβληματικό ο Διευθυτής να αναφέρεται στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.Χρειάζεται,συνεπώς, τροποποίηση του άρθρου 2 παράγραφος 1 του ν. 3907/2011, έτσι ώστε ο Δειυθυντής της Υπηρεσίας Ασύλου να διορίζεται από τον αναπληρωτή Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής και να υπάγεται σ’ αυτόν.

    β)Ως προς το προτεινόμενο άρθρο 2 παράγραφος 10, είναι απαραίτητο με την εκδοθησόμενη υπουργική απόφαση να διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα των διερμηνέων και η νόμιμη και έγκαιρη καταβολή των αποδοχών τους καθώς έχουν παρατηρηθεί παρατυπίες και καθυστερήσεις στα ζητήματα αυτά εκ μέρους της μη κυβερνητικής οργάνωσης που τους προσλαμβάνει και η οποία συνεργάζεται με το υπουργείο.