Άρθρο 1

1. Το παρεχόμενο στο άρθρο 165 παρ. 3 εδ. β΄ του ν.δ. 187/1973 δικαίωμα εκτέλεσης πλόων σε πλοία υπό κοινοτική σημαία και σημαία χωρών του ΕΟΧ, παρέχεται εφεξής και στα πλοία με σημαία τρίτων χωρών, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά, οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

(α) Στην χώρα της σημαίας, που φέρουν τα πλοία αυτά, επιτρέπεται η διενέργεια αντίστοιχων πλόων από πλοία με σημαία χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΕΟΧ.

(β) Τα πλοία, τα οποία διενεργούν τους πλόες, έχουν μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 49 επιβατών και εκτελούν κυκλικό περιηγητικό ταξίδι, μεταξύ του αφετήριου ελληνικού λιμένα και ελληνικών και ξένων λιμένων, με αποκλειστικό σκοπό την θαλάσσια αναψυχή και περιήγηση των επιβατών, έναντι ενιαίου εισιτηρίου (ναύλου) και υπό τον όρο της  αποβίβασης των επιβατών στον αφετήριο λιμένα. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι κατ’ ελάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες και η παραμονή στον αφετήριο ελληνικό λιμένα τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες.

(γ) Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες, προκειμένου να εκτελέσουν τους πλόες της παραγράφου 1 του παρόντος, υπογράφουν προηγουμένως με το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σύμβαση, μέχρι τριετούς διάρκειας, δυναμένης να παρατείνεται. Με τη σύμβαση αυτή ρυθμίζονται ιδίως τα εξής θέματα: γα) η απασχόληση και ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που προσλαμβάνονται από τα πλοία αυτά, καθώς και η παροχή οικονομικών κινήτρων για την πρόσληψη αυτών, γβ) η βεβαίωση και είσπραξη της εισφοράς της επόμενης παραγράφου του παρόντος γγ) η διενέργεια επενδύσεων στη χώρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες γδ) οι όροι παράτασης και πρόωρης λύσης της σύμβασης και οποιαδήποτε άλλη αναγκαία ρύθμιση για την εφαρμογή του παρόντος.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, καθορίζεται το ακριβές περιεχόμενο των συμβάσεων αυτών, εξασφαλίζεται η ενιαία εφαρμογή τους για όλα τα πλοία και προσδιορίζονται τα κριτήρια για κάθε πλοίο, όπως η μεταφορική ικανότητα, η στελέχωση του πλοίου, ο αριθμός των δρομολογίων, η συχνότητα και η περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες, η τήρηση των διεθνών συμβάσεων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οι ανωτέρω συμβάσεις υπογράφονται από τους συμβαλλόμενους εντός τριάντα εργασίμων ημερών από της υποβολής της σχετικής αιτήσεως του πλοίου, συνοδευομένης από τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία ορίζονται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση του εδαφίου αυτού.

(δ) Στα πλοία της παραγράφου 1 του παρόντος, εξασφαλίζεται με τη σύμβαση του προηγούμενου εδαφίου ότι οι Έλληνες ναυτικοί οι οποίοι απασχολούνται σε αυτά, εργάζονται με βάση τα αναγνωριζόμενα από το Ελληνικό Δημόσιο προσόντα και ειδικότητες στις αντίστοιχες θέσεις. Οι συμβάσεις των Ελλήνων προσλαμβανομένων, διέπονται από τις, εκάστοτε ισχύουσες στην Ελλάδα, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ειδικότητάς τους και οι εργαζόμενοι παραμένουν ασφαλισμένοι στον φορέα ασφάλισής τους, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και με τους ίδιους όρους ασφάλισης. Για τους απασχολούμενους στα πλοία της παραγράφου 1 του παρόντος Έλληνες ναυτικούς, εφαρμόζεται το άρθρο 24 του ν.3409/2005 (ΦΕΚ Α΄ 273/4.11.2005), εφόσον προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση του εδαφίου γ του παρόντος και με τις προϋποθέσεις που ορίζονται σε αυτήν.

2. Στα πλοία της παραγράφου 1, επιβάλλεται εισφορά ανά επιβάτη υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (Κ.Α.Α.Ν.), η οποία εισπράττεται στον λιμένα αφετηρίας του πλοίου. Το ύψος της εισφοράς προσδιορίζεται εκάστοτε με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Η οριζόμενη με την Υπουργική Απόφαση της παρούσας παραγράφου εισφορά, μειώνεται κατά ποσοστό 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμένα, εκτός του αφετηρίου,  τον οποίο προσεγγίζει το πλοίο κατά τη διάρκεια του ίδιου περιηγητικού πλου.

3. Οι προβλεπόμενες στα άρθρα 2 και 3 του π.δ. 122/1995 παρεκκλίσεις από τους οριζόμενους περιορισμούς στα περιηγητικά ταξίδια καθώς και οι όροι ασφαλείας, που προβλέπονται στο π.δ. 23/1999, όπως κάθε φορά ισχύουν, εφαρμόζονται αναλόγως και για τα πλοία με σημαία τρίτων χωρών, τα οποία εκτελούν περιηγητικούς πλόες σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος.

4. Στους παραβάτες των διατάξεων του παρόντος αλλά και των διατάξεων της ισχύουσας για την εκτέλεση περιηγητικών πλόων νομοθεσίας,  επιβάλλονται από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, οι κυρώσεις που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και ιδία των άρθρων, 42, 44, 45, 157 και 180 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.

5. Σε περίπτωση παραβίασης οποιασδήποτε διάταξης του παρόντος ή όρου της σύμβασης του άρθρου 1 περ. γ ανωτέρω, ιδίως καθ’ υποτροπή, το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να καταγγείλει την ισχύ της σύμβασης και να εξαιρεί τα πλοία της εταιρίας, από της επίδοσης της καταγγελίας ή της ταχθείσας προθεσμίας, από την περαιτέρω εκτέλεση πλόων, κατ’ εφαρμογή της παρούσας διάταξης.

6. Μέχρι της σύναψης των συμβάσεων της παρ. 1 εδάφιο δ του παρόντος και σε κάθε περίπτωση για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010, οι προβλεπόμενοι στην παρ. 1 του παρόντος πλόες επιτρέπεται να εκτελούνται, κατόπιν προσωρινής αδείας, με την οποία ρυθμίζεται η εφαρμογή των όρων της παρ. 1 και η οποία χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μετά από αίτηση της πλοιοκτήτριας εταιρίας.

7. Από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καταργείται κάθε αντίθετη διάταξη.

  • 13 Ιουλίου 2010, 13:52 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΟΜΙΚΟΣ

    Αγαπητε Κυριε Πρωθυπουργε,
    Αγαπητη Κυρια Υπουργε,

    Ασχολουμε ενεργα με την κρουαζιερα τα τελευταια 30 χρονια εκπροσωποντας πολλες εταιρειες κρουαζιεροπλοιων , μια απο αυτες ειναι η Royal Carribean Cruise Line η οποια στα 40 πλοια της απασχολει περιπου 1000 Ελληνες ναυτικους χωρις να εχει καμια υποχρεωση.
    Μονο η πληρης απελευθερωση του » cabotage » μπορει να φερει τα επιθυμητα αποτελεσματα για την χωρα μας. Το προταθεν νομοσχεδιο δεν εχει σαφεις ορους και εξαρταται απο τις εκαστοτε διαπραγματευσεις του υπουργειου σας με την καθε εταιρεια χωριστα με οτι αυτο συνεπαγεται.
    Υπαρχουν παρα πολλα ερωτηματα που δυστυχως δεν μπορουν να αναπτυχθουν σε μια επιστολη. 
    Η προσελευση των κρουαζιεροπλοιων στην χωρα μας αρχιζει περιπου  τον Απριλιο εως και τον Οκτωβριο με μερικες εξαιρεσεις που παρατεινουν την παραμονη τους και τον Νοεμβριο.
    Αυτο ομως δεν σημαινει οτι το ιδιο κρουαζιεροπλοιο παραμενει ολο αυτο το διαστημα στην χωρα μας, οι εταιρειες εναλλασουν τα πλοια τους βασει του προγραμματισμου πωλησεων και διαφημησης που εχουν καταστρωσει. Ειναι λοιπον προφανες οτι θα προκειψει προβλημα με τις ενδεχομενες συμβασεις προσληψης Ελληνων ναυτικων για το χρονικο διαστημα εργασιας τους επι του καθε πλοιου. Μπορει καποιες εταιρειες να συναψουν συμβασεις με το υπουργειο σας και καποιες αλλες οχι, αυτο το γεγονος ειναι σιγουρα αποτρεπτικο για τους υποψηφιους επενδυτες που επιθυμουν την προσελευση ολων των κρουαζιεροπλοιων για να πραγματοποιηθει η αποσβεση της επενδυσης τους.
    Η RCCL ειναι διατεθιμενη να επενδυσει στην αναπτυξη των λιμενων μας και το νομοσχεδιο με αυτη την μορφη απλα τους αποτρεπει. Καλλιστα θα μπορουσαμε να παραδειγματιστουμε απο τις ανταγωνιστριες χωρες οπως η Ισπανια και η Ιταλια που εχουν συγκεντρωσει τον μεγαλυτερο ογκο προσελευσης κρουαζιεροπλοιων που χρησιμοποιουν τα λιμανια τους ως » home port » απολαμβανοντας τεραστια εσοδα, θεσεις εγασιας και αναπτυξη του τοπου τους. 
    Αντ’αυτου η τακτικη της μερικης η ολικης  επιβολης του » cabotage » το μονο που καταφερνει ειναι την αναπτυξη των λιμενων της Τουρκιας που ηδη εχουν αρχισει να υποδεχονται τα κρουαζιεροπλοια που εμεις διωχνουμε. 

    Σας ευχαριστω εκ των προτερων για την δυνατοτητα που μου δωσατε να επικοινωνησω μαζι σας.

    Μετα τιμης
    Μιχαλης Νομικος
    Donomis Cruise Services  

  • 13 Ιουλίου 2010, 13:17 | ΣΕΕΝ

    Η κρισιμότητα των διατάξεων του Σχεδίου Νόμου εντοπίζεται στην παράγραφο 1(γ) του άρθρου 1 αναφορικά με τις συμβάσεις τριετούς διάρκειας  που προβλέπονται μεταξύ του Δημοσίου (ΥΠΟΙΑΝ) και των πλοιοκτητριών εταιρειών.
    Επισημαίνεται στο σημείο αυτό ότι
    1.   Οι συνθήκες απασχόλησης των πλοίων σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή  αλλάζουν όσον αφορά τη διάρκεια του χρόνου, αλλά και τη συχνότητα προσεγγίσεων στους λιμένες. Επομένως δέσμευση  απασχόλησης ελλήνων ναυτικών σε πλοίο, το οποίο  κάποια χρονική στιγμή  θα  αναγκαστεί να έχει προγράμματα διαφορετικά από  ότι  της αρχικής περιόδου δραστηριότητος του, θα δημιουργούσε πρόβλημα.
    2.   Η απασχόληση Ελλήνων ναυτικών σε υποχρεωτική βάση, όπως επιχειρείται,  εκτιμάται ότι δεν θα είναι ελκυστικός όρος  και η νέα ρύθμιση   κινδυνεύει να μην έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. ***
     

  • 11 Ιουλίου 2010, 14:39 | achlleaszorbas

    Ναι άρση στο καποτάζ !!!!!

    Όμως για τα υπόλοιπα όπως τα περί ανάπτυξης, επενδύσεων, έλεύθερων(πρασίνων) αλόγων κλπ. τα ξέρουμε  εξαιρετικά καλά πλέον……
    Να σκεφτήτε οτι απο τον ξέφρενο καλπασμό (κύριε άρπαγα) τα άλογα, χάλασαν το γήπεδο αλλά το γκαζόν κοστίζει  (ούτε σπόρους για χορτάρι δεν φύτεψαν) κι έτσι, τ’ άφησαν χέρσο. Τώρα λοιπόν δεν γουστάρουν να τρέχουν / τρέξουν στο χέρσο……

    Έτσι σήμερα, η τριτοκοσμική Ελλάδα δεν θέλει βιομηχανία, Ελληνική ναυτιλία με στελέχη Έλληνες , ναυπηγεία, εργοστάσια,σοβαρή παροχή υπηρεσιών (δές την Κορέα, την Συγκαπούρη η ακόμη και την Τουρκία….  κύριε Ψαραύτη του ΕΜΠ) αλλά πλώτα ξενοδοχεία γιά τα γκαρσόνια της…..που βέβαια πρέπει να είναι και φτηνά για να είναι ανταγωνιστικά…αλλά και ποιοτικά (να σπάνε καλά την μέση….)διαφορετικά…..τρέχουμε στό Πακιστάν ας πούμε.
    Βέβαια, ακόμη και τώρα δεν μας λένε απο ποιούς  δόμουςθα πάνε τα πούλμαν τους ξένους στην Αθήνα από την Πειραιώς???? τηνΚαστέλλα????
    Που είναι οι υποδομές υποδοχής ο επιβατηγός σταθμός στο λιμάνι ?
    Το  Ελευθέριος  Βενιζέλος..( η οικονομική κόπια της Φρανγκφούρτης ????)
    Ούτε καν Λισαβώνα δεν είμαστε…..

     Ασφαλώς και δεν χρειάζονται εισφορές υπέρ του ΝΑΤ, διότι πρώτα το μαδήσανε (ζεστό συνάλλαγμα), μετά εξαφάνησαν τούς Έλληνες ναυτικούς απο την ποντοπόρο ναυτιλία (διότι η ποντοπόρος έδωσε για χρόνια ψωμί στην Ελλάδα κύριε ανώτερε αξιωματικέ του κρουαζιερόπλοιου κι όχι οι μοδίστρες…) και βάλανε ξένους οι οποίοι βέβαια δεν πληρώνουν εισφορές στο ΝΑΤ,( προκειμένου να κονομάνε περισσότερο τα άλογα….) κι έτσι, οι Έλληνες ναυτικοί έγιναν είδος προς εξαφάνιση κι οι εργοδώτες (τα άλογα….) επένδυσαν στήν  Έλλάδα….. φτιάχνοντας υποδομές, επίπεδο, σχολεία, ανεβάζοντας την Ελλάδα σε επίπεδο Πακιστάν !!!!! για να είναι φτηνοί οι Έλληνες και να έχουν δουλειά.
    Ζητώ συγνώμη για το αιχμηρό ίσως του λόγου αλλά αγανάκτησα πλέον με το ψέμα, τα στημένα, την προδωσία, την ανικανότητα κι όλα τα φαιδρά αυτών που εκλέγουμε……….φτάνει πιά !!!!!

  • 10 Ιουλίου 2010, 23:45 | ΗΛΙΑΣ

    Πριν από λίγες μέρες Χαιρέτισε ο κύριος υπουργός Χρισοχοιδης Τα νέα 5 φορτηγά καράβια που ύψωσαν την ελληνική σημαία και αυτό ήταν και πρώτο θέμα σε όλα τα ναυτιλιακού ενδιαφέροντοςInternet Site , θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω τον κύριο υπουργό , γνωρίζει πόσα μέλη πληρώματος έχει το κάθε ένα από αυτά τα πλοία και πόσοι από αυτούς είναι Έλληνες ???
    Είναι πασιφανές ότι μόνο για τους Έλληνες αξιωματικούς ενδιαφέρεστε το ίδιο και οι εφοπλιστές και αυτό το μαρτυρεί και η διαφήμιση του υπουργείου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (γίνε αξιωματικός του εμπορικού ναυτικού).
     Σαν θαλαμηπόλος και κατώτερο πλήρωμα με την εμπειρία που έχω στο ξενοδοχειακό κομμάτι του πλοίου, άνετα μπορώ να πάω να δουλέψω στην στεριά σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο με λιγότερες βέβαια αμοιβές αλλά και με καλυτέρους όρους εργασίας από ότι μέσα στα καράβια, το ίδιο όμως μπορεί να κάνει και ένας απόφοιτος της σχόλης τουριστικών επαγγελμάτων στην στεριά, να έρθει μέσα σε ένα κρουαζιερόπλοιο σε μια λογική ηλικία να ξεκινήσει και να δουλέψει με καλύτερες αποδοχές και πάνω στο αντικείμενο του.
    Δεν μιλάμε ουτοπικά όπως το υπουργείο , πχ, για την ΟΑΕΝ που δεν υπάρχει ακόμα, δεν μιλάμε για τους υπάρχοντες ναυτικούς επαγγελματίες μέσης ηλικίας στην συντριπτική τους πλειοψηφία που θέλετε να τους ξαναβάλετε στα θρανία μέσο νέων επιμορφωτικών προγραμμάτων που αναγκαστικά θα τα παρακολουθούν μέσα από τον ΟΑΕΝ φάντασμα και στο τέλος θα αφανιστούν και αυτοί , εδώ μιλάμε για τους ανέργους στην στεριά του ξενοδοχειακού κλάδου που είναι υπαρκτοί αυτήν την στιγμή και ώρα, και που με την οργανωμένη φροντίδα της ΠΝΟ μπορούν να λάβουν μια εντατική εκπαίδευση για την ζωή στο πλοίο και όλα τα συναφή έτσι ώστε να υπάρχουν αποθέματα κατώτερων πληρωμάτων για τα κρουαζιερόπλοια που θα έρθουν στον Πειραιά, ένα 10 τις εκατό που διαπραγματεύεται η ΠΝΟ είναι ένα μεγάλο νούμερο για αυτά τα μεγάλα καράβια.
    Τα οφέλη θα είναι πολλά, ξεκινώντας από την μείωση της ανεργίας του κλάδου ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που είναι πολύ μεγάλη αυτήν την στιγμή μέχρι και την φορολόγηση που θα έχουν όλοι αυτοί οι νέοι Ναυτικοί εργαζόμενοι που κατά την συντριπτική της πλειοψηφία θα είναι συνάλλαγμα και αυτό με ότι συνεπάγεται για την χώρα και για τις επόμενες γενιές που θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το επάγγελμα που χρονιά τώρα μας κάνει να αισθανόμαστε παγκόσμια υπερήφανα..
    Τα μεγαλύτερα μεγέθη πληρώματος μέσα στα πλοία είναι τα κατωτέρα πληρώματα και η φροντίδα και μέριμνα αυτών συνεπάγεται με περισσότερες θέσεις εργασίας και περισσότερο συνάλλαγμα, τεχνογνωσία στο αντικείμενο, ειδίκευση και νέα γένια επαγγελματιών που θα κατακτήσουνε τον κλάδο μέσα σε ένα τόσο ταχύτατα αναπτυσσόμενο περιβάλλον όπως αυτό της κρουαζιέρας.
    Το Καμποτάζ είναι δίκαιο αίτημα πλέον να αλλάξει…. Αφού όμως αντικατασταθεί από νέο νομό που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τις εποχής που ζούμε τώρα και όχι στις ανάγκες τις τότε εποχής που θεσπίστηκε το υπάρχον καμποτάζ.
    Με λίγα λόγια για το καμποτάζ ,και αυτό είναι η απάντηση μου σε όλους τους εργατοπατέρες συνδικαλιστές από οποιοδήποτε κλάδο που κοιτανε μόνο το συμφέρον τους και τίποτε άλλο και απλά επιμένουν πως το καμποτάζ τους βλάπτει και για πιο λόγο οι ναυτικοί εμποδίζουν την άρση του ….Π.Χ. Ενας εμπορος με το μαγαζί του καθόλα νόμιμο πληρώνει κάθε μήνα την εφορία του και όλα τα συναφή αντίκριζε δίπλα του ακριβώς να άνοιγε ένα κατάστημα με τα ίδια ακριβώς προϊόντα με τα δικά του και με ανασφαλίστους από άλλες χώρες όχι της Ευρωπαϊκής ένωσης εργάτες και με πολύ χαμηλότερα μισθολόγια από ότι δίνει αυτός και βέβαια και τα προϊόντα του δευτέρου να πουλιούνται και στην μισή τιμή, τότε αυτός δεν θα έκανε επανάσταση????????? Γιατί κατακρίνει τότε τους ναυτικούς????????? Η Άρση του καμποτάζ άνευ όρο είναι καταστροφική και για τον πιο τελευταίο έλληνα ναυτικό που αργά η γρήγορα θα αντικατασταθεί από αλλοδαπό ανασφάλιστο χαμηλόμισθο συνάδελφο του…
    Τέλος από την Εμπειρία μου στα καράβια εδώ και 15 χρονιά έχω δουλέψει και στα κρουαζερορόπλοια και τώρα στην ακτοπλοΐα, όμως επειδή η άρση του καμποτάζ έχει να κάνει με την κρουαζιέρα ας πούμε για την προπαγάνδα των εφοπλιστών περί δισεκατομμυρίων από τους επισκέπτες του Πειραιά και τον υπόλοιπων νήσων.
    Στην αυτή την φάση θα ήθελα πάλι να κάνω μια ερώτηση, Έχετε πάει κρουαζιέρα από τον Πειραιά αυτήν την στιγμή όπως έχουν τα πράγματα με το καμποτάζ η με άλλη εταιρία που απλά επισκέπτεται την χώρα και δεν την χρησιμοποιεί σαν αφετηρία ????
    Σας καταθέτω την εμπειρία μου,, πως σε καμιά περίπτωση  μετά την άρση του καμποτάζ δεν θα διανυκτερεύσει πλοίο στον Πειραιά έστω και αν το χρησιμοποιεί σαν home port το λιμάνι, η διανυκτέρευση βοήθα την εκαστοτε εταιρεία μόνο στην αποβίβαση και επιβίβαση νέων επιβατών με σχετικά δύσκολες πτήσης υπερατλαντικές με αφετηρία τον Πειραιά.
    Στις κρουαζιέρες αυτές είναι προπληρωμένα όλα τα γεύματα και τα προγεύματα  συμπεριλαμβανόμενου και τα αεροπορικά εισιτήρια σαν ένα πακέτο προσφοράς και δεν υπάρχει περίπτωση να χρεώσουν έξτρα τον επιβάτη για να διανυκτέρευση στον Πειραιά σε κάποιο  ξενοδοχείο πριν την άφιξη του πλοίου όπως και δεν υπάρχει περίπτωση να βγουν έξω οι επιβάτες αυτοί και να πάνε σε εστιατόρια να φάνε, επίσης ακόμα και οι εκδρομές που φεύγουν κάθε πρωί είναι προγραμματισμένες και γυρνάμε πίσω στο καράβι την ώρα της τραπεζαρίας.
    Είναι πολύ μικρό το ποσοστό τον επιβατών στο σύνολο όλου του πλοίου που θα επιλέξει να κάνει μόνο του την περιήγηση στο λιμάνι προορισμού και να μην επιλέξει την οργανωμένη εκδρομή του πλοίου, αυτό είναι βέβαια και το ποσοστό επιβατών που επικαλούνται όλοι για τον υποτιθέμενο τζίρο .
    Το καλύτερο από όλα είναι ότι ακόμα και στις εκδρομές, μέσα στο πλοίο υπάρχει γραφείο εκδρομών που εμπορεύεται τις εκδρομές και τα λεφτά αυτά πάνε στην ίδια την εταιρία και όχι σε κάποιο τουριστικό ελληνικό γραφείο.
    Οι τροφοδοσίες τον πλοίων αυτών γίνονται από φορτηγά που φέρνουν από Ιταλία μέσο Πάτρας κοντέινερ και τροφοδοτούν τα πλοία τους, φτάνει να πάει κάποιος στην αφήξει αυτόν τον μεγάλων κρουαζιερόπλοιων και να δει τα φορτηγά τροφοδοσίας τους, τίποτα απόλυτος δεν μένει στην χώρα ετούτη, και αυτό δεν θα αλλάξει λόγο ειδικά και του νέου ΦΠΑ που είναι αποτρεπτικότερος παράγοντας.
    Το μόνο που θα αλλάξει είναι οι εφοπλιστές ανενόχλητοι να εμπορεύονται το πιο επικερδές και εμπορικό λιμάνι με τα καλύτερα και πιο διάσημα νησιά της μεσόγειου στον κοντινό άξονα του.
    Ο Πειραιάς είναι το μοναδικό λιμάνι που με πολύ μικρές υπηρεσιακές ταχύτητες και ξέρεται πόσο σημαντικό είναι αυτό την εποχή αυτή με τις τιμές του πετρελαίου, να ολοκληρώνει τριήμερες η και τετραήμερες και επτά ήμερες κρουαζιέρες με διάσημους προορισμούς ποικίλου περιεχομένου όπως, θρησκευτικούς προορισμούς, καλοκαιρινούς, εκπαιδευτικούς αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, και μοναδικής αγρίας ομορφιάς πχ, όπως η Σαντορίνη.
    Σε καμιά άλλη μεσογειακή χώρα και σε κανένα άλλο μεσογειακό λιμάνι αναχώρησης κρουαζιέρας δεν μπορούν να συνδυαστούν τέτοιοι προορισμοί και ειδικά τόσο κοντά ο ένας με τον άλλο, αυτό είναι και το μεγαλύτερο γεγονός που καθίστα τον Πειραιά ένα πραγματικά μοναδικό φιλέτο για τις εταιρίες κρουαζιέρας.
    Τέλος  αν πραγματικά μπορώ να βάλω ένα τέλος σε μια τέτοια υπόθεση σαν άμεσα εμπλεκόμενος ως εργαζόμενος θέλω να δηλώσω πως δεν ανήκω σε κανένα κόμμα και ούτε στο πάμε , και απλά εκφράζω γραπτός αυτά όλα που συζητιούνται στον χώρο μου και με αφορούν άμεσα όπως και χιλιάδες άλλους Έλληνες ναυτικούς συνάδελφους…
    Ευχαριστώ..

  • 10 Ιουλίου 2010, 11:10 | Κίτσος Καρακίτσος

    Αυτό το άρθρο μοιάζει να είναι πρότυπο κείμενο για την καθιέρωση αδιαφανών διαδικασιών.
    Άλλάξτε το!

    Αν δεν θέλετε να αφήσετε ελεύθερη την αγορά κρουαζιέρας (που είναι το εύκολο και πιθανότατα το αντικειμενικά σωστότερο), τότε να προσδιορίζετε ξεκάθαρα πόσο θα είναι το ποσοστό των Ελλήνων ναυτικών, ανάλογα με την κατηγορία του πλοίου ή τον αριθμό του προσωπικού του ίσως.
    Εφόσον ο μεικτός μισθός των Ελλήνων ναυτικών όπως προβλέπεται από τις ελληνικές συμβάσεις εργασίας ξεπερνάει τον μέσο όρο του ξένου προσωπικού του πληρώματος, τότε τη διαφορά να καλύπτει ο ΟΑΕΔ.
    Ναι οι Έλληνες φορολογούμενοι που χρηματοδοτούν τον ΟΑΕΔ να κάνουν την θυσία να ενισχύσουν τους συμπολίτες τους σε λογικά πλαίσια!
    Τότε να συζητήσετε πόσο θα είναι το ποσοστό των Ελλήνων ναυτικών.
    Και επαναλαμβάνω. Εφόσον θεωρείτε και είστε σίγουροι ότι ο παρεμβατισμός του κράτους για τις προσλήψεις Ελλήνων ναυτικών είναι σημαντικός για το γενικό συμφέρον της χώρας.

    Εφόσον θέλετε να διαπραγματεύεστε με τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών στη κρουαζιέρα τις επενδύσεις τους στην Ελλάδα, τότε να προσδιορίζονται ξεκάθαρα κίνητρα. Όχι ασαφείς αρμοδιότητες στις ηγεσίες των υπουργείων. Δεν είναι δυνατό να ζητάς από τις εταιρείες να έρθουν να επενδύσουν στην Ελλάδα και ο επιχειρηματίας να αμφιβάλει αν θα αρέσει η φάτσα του ή όχι στον εκάστοτε υπουργό!

    Θα μπορούσα να σας πω πολλά ακόμη. Αυτό το σχέδιο που ανεβάσατε για διαβούλευση θέλει να μας πει ότι ένα και ένα δεν κάνουν δύο αλλά τρία! Προσπαθεί να ξεπεράσει μια προβληματική κατάσταση δημιουργώντας μια νέα προβληματική κατάσταση, και προσπαθεί να τετραγωνίσει τον κύκλο, χωρίς να έχει γίνει καμία σοβαρή σκέψη.

    Ασάφεια, ασάφεια, ασάφεια, που για μένα σημαίνει αδιαφάνεια, γραφειοκρατία, και έλλειψη σχεδιασμού για την προσέλκυση επενδύσεων που θα ενισχύσουν την τοπική και εθνική οικονομία!
    Τότε αναρωτιέμαι γιατί δεν αφήνεται όπως έχει την παλιά προβληματική κατάσταση. 

    Λυπάμαι πραγματικά εφόσον τελικά (από εγωισμό? από κακή αντίληψη της έννοιας του σοσιαλισμού?) σπαταλήσετε την ευκαιρία να κάνετε κάτι καλό.

  • 10 Ιουλίου 2010, 00:55 | ΑΝΤΑ

    Κατ’ αρχάς, θέλω  να  συγχαρώ τον κύριο Άρπαγα για το ευφυές και ευφάνταστο ψευδώνυμό του, όπως και για τις προτάσεις που παραθέτει. Κυρία  Κατσέλη, δεν πρέπει πλέον να άγεστε και να φέρεστε από τις επιταγές του ΚΚΕ  γιατί έχει αποδείξει πως δεν ενδιαφέρεται ούτε για το καλό της χώρας, ούτε για το συμφέρον των πολλών. Η απεργία γι’ αυτούς, είναι η στέγη που στεγάζει την ίδια τους την ύπαρξη, η οποία θα χανόταν ελλείψει γόνιμου πολιτικού λόγου. Ήρθε η ώρα, να θέσετε εαυτόν στο ύψος των περιστάσεων. Η Τουρκία, εδώ και χρόνια δίνει γη και ύδωρ στους επενδυτές, τους τουρίστες και όσους έχουν χρήμα πρός διάθεση. Και μεις , ανήμποροι να αντιδράσουμε, γινόμαστε σκαλοπάτια για να ανεβαίνουν αυτοί και να κατεβαίνουμε εμεις, βαυκαλιζόμενοι ότι εκεί στον πάτο που θα φτάσουμε, θα μας περιμένουν ως μαλακό χαλί οι δάφνες των προγόνων μας. Γι’ αυτό, σώστε τη χώρα, όσο είναι καιρός. Αλλιώς, και σεις μαζί με μας, στον πάτο θα βρεθείτε.

  • 9 Ιουλίου 2010, 16:09 | Christos M.

    Anyone who has been dealing with the Greek Cruise industry and in general with tourism (restaurant, taxis, coffee shops, stores) related to Cruises  knows how important is the cabotage, and how much was and still negatively affecting the industry.

    When the prime Minister announced the end of the cabotage all the cruise lines  were looking at Greece.
    All cruise lines were reviwing their 2012 itinerary as the 2011 is already booked and closed.
    Almost all lines were having thoughts for :
    A) Piraeus – Piraeus 7 days Cruises with only one Turkish port 
    in the middle (today is 4 Greek – 2 Turksih) and the most important,
    B) for letting vessel/s in the Greek Waters during winter.
    Why ? because Greece is fantastic destination for them that sells !
    Greece is loosing an opportunity to become the nbr one destination in the world , compared to Alaska and Caribbean, which are presently the nbr one in cruise (ships arrivals).
    The exact extra revenue cant be estimated so you can have one final nbr  …  
    But does it really make so much difference if its 5 Million per year or 5.5???
    This is “additional” revenue that will never reach us, as long as the cruise lines cant do Piraeus – Piraeus cruises with any Flag.
    So if the country , the government , the citizens and in general the Greek economy wants this «extra» revenue there is only one phrase that need to be crystal clear in this legislation :
    “Non Compulsory use of Greek Seamen” .
    Of course can motivate the clients (cruise lines),
    of course you can advertise the Greek Union of seamen, but  
    All these on “optional” basis, not compulsory …
    If the legislation says “compulsory” then they will just not even look at it…
    Why : cause Turkey is right next to Greece and Turkey is more commercial and flexible than Greece in every field , see what happend when Heraklion dispointed their client. Look at Malta how quickly they ‘re picking up turnrounds…

    Last but not least : pls make this legislation simple , cause what ever confuse clients, clients don’t like it .
    And its so easy to be discouraged with this fantastic way that the Greek Legislations have to complicate things …

    Just A humble View .

    Christos. M.

  • 9 Ιουλίου 2010, 13:59 | Ο «Τουρίστας»

    Το θέμα του καμποτάζ έχει αποκτήσει μεγάλη σημασία ειδικά από τη στγμή που η κυβέρνηση διατείνεται ότι ξεκινάει μια σχεδιασμένη και καλά οργανωμένη προσπάθεια να προσελκύσει κεφάλαια και επενδύσεις που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, τη στιγμή όπου έχει εισέλθει σε ύφεση λόγο των μέτρων περιορισμού της εσωτερικής ζήτησης.
    Στο παρελθόν κυριάρχησε στην ελληνική κοινή γνώμη ότι η απασχόληση (κατά ένα έμμεσο τρόπο η ανάπτυξη) διασφαλίζεται μέσω της νομοθετικής προστασίας των εργασιακών δικαιωμάτων. Όμως αυτή η λογική κάνει τους επιχειρηματίες-επενδυτές να διαγράφουν την ελληνική αγορά από τις ζώνες του ενδιαφέροντος τους, να επενδύουν σε ανταγωνίστριες της ελληνικής αγοράς χώρες, με τελικό αποτέλεσμα τη σταδιακή αποδυνάμωση της απασχόλησης.

    Εγώ δε ξέρω πολλά ούτε από θάλασσα ούτε από λιμάνια και πλοία. Τη γνώμη μου λέω σαν πολίτης με ελάχιστες ειδικές γνώσεις επί του αντικείμενου του άρθρου.

    Η β της παραγράφου 1 επιβάλει στην επενδύτρια εταιρεία ορισμένους περιορισμούς -όπως είναι σαφές- και ίσως λόγο της άγνοιας μου, ούτε παράλογα τα βρίσκω, ούτε ιδιαίτερα αποτερεπτικά για τους επενδυτές στο χώρο της κρουαζιέρας.

    Η γ της παραγράφου 1 αντιθέτως μοιάζει υπερβολικά ασαφής. Αφήνει στην εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου να ασκεί την πολιτική της στο θέμα αυτό, και να διαπραγματέυεται την κάθε σύμβαση ξεχωριστά. Νομίζω ότι καταφέρνει να μη διασφαλίζει καμία πλευρά και για τίποτα, και δε καταλαβαίνω το λόγο που προτιμήθηκε αυτή η λογική.
    Επίσης αναφέρεται ότι το υπουργείο θα διαπραγματεύεται μεταξύ άλλων την δημιουργία επενδύσεων από τους πλοικτήτες, υποθέτω σε υποδομές. Αυτό δυνάται να λειτουργήσει θετικά και διασφαλίζει ένα πνεύμα ανταγωνισμού στις διαπραγματεύσεις προς όφελος του ελληνικού δημοσίου στον τομέα των τουριστικών υποδομών, αλλά είναι τόσο ασαφή και αόριστα όσα αναφέρονται, που δίνουν την εντύπωση ενος «τσαπατσούλικου» κειμένου που περισσότερο ενδιαφέρεται για τις εντυπώσεις παρά για την ουσία.  

    Η δ της παραγράφου 1 μοιάζει να είναι αυτονόητη. Δεν αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τους επιχειρηματίες στο χώρο της κρουαζιέρας.

    Εν τέλει το κρίνω ως προχειροδουλειά και έτσι αξιολογώ την αρμόδια υπουργό και τη κυβέρνηση για τις ενέργειες τους στο συγκεκριμένο θέμα, πάντα κατα τη δική μου κρίση.

  • Συμφωνω με τον Κον Καθηγητη, η απελευθερωση του καμποταζ της κρουαζιερας δεν πρεπει να εχει ορους! Ας μην ξεχναμε οτι ηδη τα κρουζιεροπλοια προσεγγιζουν οσα Ελληνικα λιμανια επιθυμουν χωρις δεσμευσεις. Εμεις θελουμε να τους προσελκισουμε να χρησημοποιουν Ελληνικα Λιμανια ως κεντρα απο/επιβιβασις. Για να γινω κατανοητος χθες η CELEBRITY CRUISES (που απασχολει και Ελληνες Ναυτικους) ανακοινωσε μια σειρα κρουαζιερων που εχουν ως αφετηρια την Κωνταντινουπολη για το φθινοπορο του 2011. Τυχαιο – Δεν νομιζω…. Σας επισυναπτω την ανακοινωση:
    «Thursday, 08 July 2010 23:17 – Celebrity Cruises designed three new 12-night, port-intensive itineraries from Istanbul in autumn 2011. The program marks the first time the line has offered round-trip cruises from the Turkish city. The Sept. 19, Oct. 1 and Oct. 13 voyages will operate on the recently revitalized Celebrity Constellation. Each ‘Greek Isles and Turkey’ cruise will begin with an overnight in Istanbul. Other calls include Kusadasi, Bodrum and Marmaris, Turkey; Rhodes, Santorini, Piraeus, Mykonos and Chania (Souda), Crete, Greece. Bodrum, Marmaris and Chania are new ports for Celebrity. © Copyright 2010 Seatrade Communications Limited.»
    Εχω θητεια σχεδον 30 χρονια στον τομεα της υποδοχης επιβατων κρουαζιερας και σχεδιασμου προσεγγισης κρουαζιεροπλοιου σε Ελληνικα Λιμανια, οποτε σας διαβεβαιω οτι ειμαι σχετικως με το θεμα αλλα και με τις προθεσεις/σκεψεις των εταιριων κρουαζιερας.

  • Συμφωνω με τον Κον Καθηγητη, η απελευθερωση του καμποταζ της κρουαζιερας δεν πρεπει να εχει ορους! Ας μην ξεχναμε οτι ηδη τα κρουζιεροπλοια προσεγγιζουν οσα Ελληνικα λιμανια επιθυμουν χωρις δεσμευσεις. Εμεις θελουμε να τους προσελκισουμε να χρησημοποιουν Ελληνικα Λιμανια ως κεντρα απο/επιβιβασις. Για να γινω κατανοητος χθες η CELEBRITY CRUISES (που απασχολη και Ελληνες Ναυτικους) ανακοινωσε μια σειρα κρουαζιερων που εχουν ως αφετηρια την Κωνταντινουπολη για το φθινοπορο του 2011. Τυχαιο – Δεν νομιζω…. Σας επισυναπτω την ανακοινωση:
    «Thursday, 08 July 2010 23:17 – Celebrity Cruises designed three new 12-night, port-intensive itineraries from Istanbul in autumn 2011. The program marks the first time the line has offered round-trip cruises from the Turkish city. The Sept. 19, Oct. 1 and Oct. 13 voyages will operate on the recently revitalized Celebrity Constellation. Each ‘Greek Isles and Turkey’ cruise will begin with an overnight in Istanbul. Other calls include Kusadasi, Bodrum and Marmaris, Turkey; Rhodes, Santorini, Piraeus, Mykonos and Chania (Souda), Crete, Greece. Bodrum, Marmaris and Chania are new ports for Celebrity. © Copyright 2010 Seatrade Communications Limited.»

    Εχω θητεια σχεδον 30 χρονια στον τομεα της υποδοχης επιβατων κρουαζιερας και σχεδιασμου προσεγγισης κρουαζιεροπλοιου σε Ελληνικα Λιμανια, οποτε σας διαβεβαιω οτι ειμαι σχετικως με το θεμα αλλα και με τις προθεσεις/σκεψεις των εταιριων κρουαζιερας.

  • 8 Ιουλίου 2010, 22:46 | Ioannis

    Ellinas naftikos eimai, ergazome san anoteros axiomatikos se mia apo tis diaithneis etairies krouazieroploion.
    Ta esoda apo ena sygxrono krouzieroploio pou exei os afetiria to Peiraia einai iperogka.
    Ena ploio tetoiou eidous exei peripou 3000 epivates kai 1500 pliroma, 4500 atoma. Alla as afiso ta esoda pou oi 4500 tha afisoun sto topo me tosous diaforetikous tropous.
    To ploio afto xreiazete:
    Ekdromes
    kaysima
    Trofodosia
    Metafores epivaton
    Antallaktika
    Episkeves
    Na vgalei apovlita petraileou
    na vgalei skoupidia
    Rymoulka
    Ergates kai mixanimata na valoun kai na vgaloun valitses
    kai ena soro alles anagkes pou dimiourgoun theseis ergasias kai esoda toso sto elliniko kratos oso kai sto limena alla kai stous ergazomenous.

    Entaxei tous kanoume ti zoi diskoli, den erxonte. POIOS XANEI?
    Oi etairies tha kapsoun ligo petrelaio parapano kai tha pane se geitonikes xores san afetiria, axiologo to kostos tou kaysimou alla midamino sta provlimata pou tous dimiourgoume. Ayta ta ploia exoun taxytites 24-28 komvous kai to na erxonte apo ti malta sto katakolo, itea, iraklio, santorini,  peiraia kai tourkia den tous dimourgei idiaitero provlima na ftiaxoun ena plano mias evdomadas. Xekinane kai apo ti tourkia. Mipos nomizoume pos afta pou prosferei to limani tou Peiraia de mporoun na ta prosferoun alla limania? Mi geleiosaste, mporoun kai malista perisotera.

    Emeis ti xanoume? Ena terastio esodo.
    Ti kerdizoume? TIPOTA. Oi anergoi ellines naftergates paramenoun anergoi.
    o peiraias paramenei dixos ta esoda pou ena limani afetirias prosferei.
    To kratos meionei ta esoda tou ton diaforon eisforon.

    Giati oi etairies theloun to peiraia san afetiria? Apla glitonoun kaysima kai xrono apo to na einai sti malta i kapou allou. Ta kaysima einai axiologo kostos kai o xronos tha tous epetrepe na pane tous epivates se akomi ena proorismo anti na tous exoun en plo kai na poulisoun ti krouaziera pio akriva efoson prosferoun perisoterous limenes.

    De mporo na katalavo pia logiki exei to cabotage. As paei to ipourgeio kai as kouventiasei me ekprosopous afton ton etairion, as akousei tis theseis tous kai oxi me to kathe sindikalisti pou ton sernoun ta mirkosimferonta diaforon na kleinei to limani.
    As paei sti diaithni enosi krouazieroploion (sto miami edrevei, ante na kanete kai ena oreo taxidaki) i kaleste tous sto peiraia. Miliste me tous antiprosopous tou kladou kai oxi me to kathe sti kyriolexia ASXETO.

    Sas efxaristo gia ti dinatotita na me akousete.

  • Αγαπητη Κυρια Υπουργε,
    Συμφωνα με το Ναυτικο Επιμελητηριο της Ελλαδος, η απελευθερωση του καμποταζ της κρουαζιερας και θα δημιουργησει δεκαδες χιλιαδες νεες θεσεις εργασιας και θα αυξησει σημαντικα το ΑΕΠ.
    Αλλα δυστυχως αυτο που προωθειται δεν ειναι απελευθερωση.  Ποια ξενη εταιρια κρουαζιερας (ενος τομεα κατ’ εξοχην ελευθερου απο κρατικες παρεμβασεις και ανταγωνιστικου) θα θελησει να υπογραψει συμβαση (και μαλιστα τριετη) με καποιο Κρατος, εαν αυτο την υποχρεωνει να προσλαβει ανεργους Ελληνες ναυτεργατες, ενω μπορει καλλιστα να κανει τη δουλεια της πηγαινοντας στη γειτονικη Τουρκια, η οποια ουτε συμβαση επιβαλλει, ουτε προσληψη ανεργων ναυτικων, ουτε ειδικα τελη, αλλα τους υποδεχεται μετα βαιων και κλαδων; Και ποια εταιρια θα δεχθει να της καθορισει το Κρατος ποσες ωρες θα καθεται, ποσα λιμανια θα πιανει, και ποιος ξερει τι αλλους ορους για να ερχεται εδω;

    Το τελικο αποτελεσμα του Νομοσχεδιου θα ειναι προφανεστατα τουτο: Ουτε συμβασεις θα υπογραφτουν, ουτε ναυτεργατες θα προσληφθουν, ουτε το καμποταζ θα αρθει, ουτε ο τουρισμος μας θα παρει μπροστα. Ειναι ηλιου φαεινοτερο, και οποιος δεν το καταλαβαινει νομιζω ζει σε αλλο πλανητη.
    Αυτα ουτε στην Κουβα δεν γινονται. Μπορειτε να το τσεκαρετε.
    Με τιμη,
    Χαριλαος Ν. Ψαραυτης
    Καθηγητης ΕΜΠ

  • 8 Ιουλίου 2010, 13:36 | Φρυδ-Ερρίκος

    Η προϋπόθεση δ) τής παραγράφου 1 θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει,ώστε να προστατεύονται οι Ελληνες ναυτικοί από τυχόν δυσμενέστερους όρους εργασίας (από τούς ισχύοντες στην Ελλάδα),που ενδεχομένως θα ισχύουν στην χώρα τής σημαίας που ανήκει το πλοίο.

    Σε όλα τ’άλλα συμφωνώ με τον κο Μεγαλοκονόμο που είναι και Αρπαξ.

  • 8 Ιουλίου 2010, 12:46 | ΑΡΠΑΞ ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΣ

    Φιλτάτη Κυρία Καθηγήτρια,

    Αυτά που θα σας πω παρακάτω εσείς ως Καθηγήτρια Οικονομικών τα ξέρετε καλλίτερα από εμένα τον Άρπαγα!

    Αφήστε την αγορά ελεύθερη! Αφήστε τα άλογα να τρέξουν! Μην υποκύπτετε στο πολιτικό κόστος!! Και θα σας αποδείξω αμέσως ότι έχετε περισσότερα να κερδίσετε εσείς προσωπικώς αν κάνετε αυτά που θα σας πω εγώ ο Άρπαξ!!

    Οι περιπτώσεις (β), (γ) και (δ) της παρ. 1 πρέπει να διαγραφούν από το νομοσχέδιο. Η αγορά πρέπει να είναι ελεύθερη. Διότι μόνο έτσι θα υπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον με τον βέλτιστο τρόπο. Αυτό το γνωρίζετε καλά. Έτσι θα έρθουν περισσότερα πλοία, θα δημιουργηθούν θέσεις εργασία στη στεριά, έσοδα για τις επιχειρήσεις και έσοδα για το κράτος μέσω του ΦΠΑ. Ακόμη και οι Έλληνες ναυτικοί θα βγουν κερδισμένοι διότι αν έρθουν περισσότερα πλοία, θα υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να τους προσλάβει τελικά κάποιος. Επομένως όλοι βγαίνουν κερδισμένοι. Αν όλοι βγαίνουν κερδισμένοι γιατί βάζετε αυτούς τους ακατανόητους περιορισμούς στην αγορά;; Αν μπορείτε εξηγήστε μου. Αυτά που σας λέω τώρα τα γνωρίζει και ο πρωτοετής φοιτητής οικονομικών. Ασφαλώς θα τα γνωρίζετε και εσείς που είστε καθηγήτρια οικονομικών!!

    Κυρία Καθηγήτρια δεν πρέπει να υποκύψετε στα συμφέροντα μια μειοψηφίας αλλά πρέπει να συνταχθείτε με την πλειοψηφία για δύο λόγους:

    (α) διότι έτσι θα υπηρετήσετε το δημόσιο συμφέρον. Κάθε φορά που υποκύπτετε στις μειοψηφίες, το συλλογικό συμφέρον πλήττεται καιρίως. Και κάθε φορά  βυθιζόμαστε όλοι μαζί όλο και πιο βαθιά. Διότι κάθε φορά πρόκειται για μια διαφορετική μειοψηφία που σας απειλεί και σας φοβερίζει με το πολιτικό κόστος των αποφάσεών σας (πριν ήταν οι βενζινάδες, οι περιπτερούχοι και οι ταξιτζήδες, τώρα είναι οι ναυτεργάτες, αύριο θα είναι οι συμβολαιογράφοι, οι δικηγόροι, οι μηχανικοί… δεν υπάρχει τέλος). Όσο υποκύπτετε τόσο βυθιζόμαστε. Αντισταθείτε!! Επιτέλους ήρθε η ώρα!!

    Αλλά νομίζω ο δεύτερος λόγος θα σας ενδιαφέρει πιο πολύ ως αγρεύουσα ψήφους (και αυτό το γνωρίζω καλά εγώ ο Άρπαξ…)

    (β) διότι έστι θα υπηρετήσετε το προσωπικό σας συμφέρον!!!! Θυμηθείτε θα υπηρετήσετε τα συμφέροντα της πλειοψηφίας και ασφαλώς θα το δαφημίσετε δεόντως!! Όλοι οι τουριστικοί φορείς, οι ξενοδοχειακοί φορείς, οι έμποροι του Πειραιά, της Αθήνας και των νησιών θα σας ανάψουν λαμπάδα, μπορεί να σας αφιερώσουν και κανένα εκκλησάκι, Αγία Λούκα θα το πουν…

    Και σας ρωτώ τώρα ποιος θα σας φέρει περισσότερες ψήφους η πλειοψηφία ή ή μειοψηφία;; Είναι απλά μαθηματικά…

    Κυρία Καθηγήτρια, οι στιγμές που ζούμε είναι κρίσιμες. Αρθείτε στο ύψος των περιστάσεων και αντισταθείτε στο πολιτικό κόστος, την αχίλλειο πτέρνα της δημοκρατίας.

    Άλλωστε μόλις σας απέδειξα ότι μάλλον θα ωφεληθείτε παρά θα πληγείτε αν λάβετε τη σωστή απόφαση!!

    Είμαι βέβαιος ότι θα ακούσετε τη φωνή της λογικής όπως ψυθιρίζεται από εμένα, έστω και αν είμαι Άρπαξ…

  • Το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση με τη εισφορά ανά επιβάτη ενός ναύλου. το σκεπτικό μου είναι ότι η Χώρα μας διαθέτει πλούσια ομορφιά για κροιυζιέρες και δεν πρέπει να είναι τσάμπα αλλά να χρεώνεται ανά επιβάτη.
    ωστόσο τα έσοδα θα πρέπει να πηγαίνουν στο κράτος και όχι αποκλειστικά στον Κ.Α.Α.Ν. Γιατί μόνο εκεί και όχι στα ταμεία όλων των ελλήνων? θα πρότεινα ένα μεγάλο ποσοστό να κατευθύνεται για έργα λιμενικά για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρες, άλλο ποσοστό για τη ξεχρέωση της χώρας και μόνο ένα μικρό ποσοστό στο Κ.Α.Α.Ν.
    επιπλόεν πρέπει να πριμοδοτηθούν λιμάνια και σταθμοί μικρότερης τουριστικής προβολής. Τι ανάγκη έχει η μύκονος να σταθμέσουν 60000  τουρίστες? αντίθετα οι τοπική οικονομία μικρότερων νησιών ή παραλίες της πελοποννήσου έχουν μεγαλύερη ανάγκη. επίσης με αυτό το τροπο αναπτύσσονται και άλλοι τουριστικοί προορισμοι, δημιοργείται πληθώρα επιλογών για το τουρίστα να δει και άλλα μερη και αν τελικά θέλει να πάει στη μύκονο ή στη σαντορίνη ας πάρει το πλοίο της γραμμής και όχι τη κρουαζιέρα.
     
    χαιρετισμους,
    Θαλής ο Μιλήσιος

  • 8 Ιουλίου 2010, 00:57 | Στυλιανος Συκιωτης

    Δεν δικαιολογειται κανενας περιορισμος στην κινηση των πλοιων .  Ειναι θεμα επιβιωσης όχι μονον του Πειραια αλλα και ολων των μικρων λιμανιων οπου θα
    καταπλευσουν . Οι Τουριστες δεν θα πανε μονον στην Ακροπολη και στην Πλακα .
    Πολλες ειναι οι επιχειρησεις που εργαζονται στο δικτυο του Τουρι
    σμου . Θα αγορασουν τουλαχιστον τσικλες , τηλεκαρτες , καρτ ποσταλ , θα παρουν κι ενα σαντουιτς.
     Ειναι διαφημηση για την Ελλαδα μας να βγαινουν οπου θελουν χωρις προβληματα (συναντησα σε πτηση προς ΗΠΑ μια κυρια 93 ετων , που για πρωτη φορα στην ζωη της βγηκε εξω απο τις ΗΠΑ και με τους δικους της εκανε κρουαζιερα στην Ανατ. Μεσογειο και Αιγαιο και δεν σταματουσε να μιλαει για την εμπειρια της αυτη και την ομορφια των νησιων ) .
    Τα δε ατομα του πληρωματος αυτων των πλοιων , δεν ειναι λιγα στον αριθμο και
    σιγουρα εχουν κι αυτα αναγκες και θα αφησουν λεφτα στον τοπο .
    Ετσι νομιζω οτι πρεπει να διευκολυνουμε την κινηση των πλοιων .

  • 7 Ιουλίου 2010, 20:29 | Βασ.ίλης

    Δυστυχώς ακόμα και σήμερα που υπάρχουν οι δικαιολογίες για σοβαρές αλλαγές, δεν υπάρχει  πολιτικό θάρρος.

    Άρση του καμποτάζ, χωρίς όρους. Αυτή είναι η μόνη λύση. Το νομοσχέδιο κατά τη γνώμη μου, είναι γραμμένο με παλιές συνταγές του στυλ «προσοχή να μην στενοχωρήσουμε και πολύ». Νομίζω ότι στην προσπάθεια για να προστατεύσει κάπως τους λίγους, βλάπτει τους πολούς, και εννοώ το Κράτος, τον λαό.

    Βρήτε θάρρος να γράψετε  ιστορία! Διαφορετικά θα είστε και εσεις μια ακόμα … ας πω «λευκή» σελίδα στην πολιτική ιστορία.

  • 7 Ιουλίου 2010, 19:21 | Μαρία

    Θεωρώ ότι η κίνηση για την άρση του καμποτάζ είναι θετική, ίσως μάλιστα θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πριν από την έλευση του καλοκαιριού. Ό,τι βοηθάει τον ανταγωνισμό και την ελευθερία κίνησης ανθρώπων-αγαθών-υπηρεσιών θεωρώ ότι κάνει καλό, κυρίως στην κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας. Αυτό όμως που θα πρέπει η κυβέρνηση να προσέξει είναι οι απαράδεκτες κινήσεις λίγων ανθρώπων να αποκλείουν λιμάνια, δρόμους και άλλα αγαθά που είναι κοινά για όλους. Πρέπει επιτέλους να γίνουν αποφασιστικές κινήσεις ώστε να σταματήσουν οι παραλογισμοί κάποιων ότι τους ανήκουν οι δρόμοι, τα λιμάνια, το ηλεκτρικό ρεύμα, το νερό, τα αεροδρόμια, οι δημόσιες συγκοινωνίες κ.α. επειδή απλώς εργάζονται εκεί.

  • 7 Ιουλίου 2010, 19:20 | Γιωργος Ζερβός

    Η αναφορά στο κείμενο διατάξεων άλλων νόμων κάνει ιδιαίτερα δύσκολη την κατανόηση του περιεχομένου. Η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει την εισαγωγή ενος hypelink που θα επέτρεπε σε κάποιον να βρεί εύκολα τη σχετική αναφορά.
    Το εδάφιο (α) ειναι μνημείο ασυνταξίας!! Αυτο που δείχνει οτι κάνει ειναι  να αναιρεί το δικαιωμα τρίτων χωρών που δίδεται στο 1. Ειναι πράγματι αυτη η πρόθεση?
    Στο (γ) δεν ειναι σαφές αν μόνο οι μή ελληνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες εχουν την υποχρέωση να υπογράφουν αυτή τη σύμβαση.  Ειναι αυτο συμβατό με το κοινοτικο δίκαιο ή εισάγει διακριτική μεταχείρηση.  Επίσης απο τη στιγμή που δεν ξέρουμε το περιεχόμενο αυτης της σύμβασης που αποτελεί και την ουσία το νόμου αυτου τι νόημα έχει η «διαβούλευση»?
    Στο 2 αν καταλαβα καλά θεσπίζεται ενα νέο φόρο υπερ τρίτων (αγνώστου ύψους). Νόμιζα οτι η Ελλάδα έχει πρόβλημα ανταγωνιστικότητας – ιδιαίτερα στον Τουρισμό – αλλα προφανώς κανω λάθος. Επίσης εφ όσον ο φόρος αυτός εισπράττεται στο λιμάνι αφετηρίας, πώς θα πιστοποιείται το δικαίωμα εκπτωσης 7% για κάθε επόμενο λιμάνι προσέγγισης. Αν δηλώση το πλοίο οτι θα πάει σε 5 άλλα λιμάνια και πάει μόνο σε 2? 
    Στο 5 αντι για «δύναται να καταγγείλει την ισχύ της σύμβασης και να εξαιρεί τα πλοία της εταιρίας, από της επίδοσης της καταγγελίας ή της ταχθείσας προθεσμίας, από την περαιτέρω εκτέλεση πλόων…» μήπως εννοείτε » δύναται να καταγγείλει την ισχύ της σύμβασης και να αφαιρεί απο τα πλοία της εταιρίας,  το δικαίωμα της περαιτέρω εκτέλεση πλόων, με εφαρμογή από της επίδοσης της καταγγελίας ή της ταχθείσας προθεσμίας»?

    Ευχαριστώ για την ευκαιρία να εκτονωθώ.