Ακολουθία βημάτων αξιολόγησης και έγκρισης

  • Ιεράρχηση προτάσεων
  • Προώθηση επενδυτικών σχεδίων έως το 85% των πόρων
  • Κατανομή υπολοίπων σε λιγότερο αναπτυγμένους νομούς
  • Πριμοδότηση μέχρι 10% για μεσαίες και μέχρι 20% για μικρές επιχειρήσεις
  • ·         Ιεράρχηση με βάση ζώνες / Ύψος Επενδυτικού Σχεδίου.
    ·         Εφαρμογή του ελάχιστου (αυξημένου) ορίου βαθμολογίας.
    ·         Προσδιορισμός μέγιστου ύψους επένδυσης για εφαρμογή της πρόσθετης ενίσχυσης για μικρές και  μεσαίες επιχειρήσεις (π.χ. 20 εκ. € για μικρές και 35 εκ. € για μεσαίες).
    ·         Καθορισμός ορθολογικού μέγιστου ποσού επιχορήγησης ανά φορέα ανά πενταετία και παραγωγική δραστηριότητα.
     

  • 25 Μαΐου 2010, 16:08 | ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Στο επιπλέον ποσοστό περαν του μεγέθους της επιχείρησης θα πρέπει να αξιολογηθεί και η γεωγραφικής της θέση, καθώς και το δυσπρόσιτο ή το αυξημένο κόστος μεταφοράς.

    Στη περιοχή του Β.Α. Αιγαίου,   μετά απο πολύτιμο χάσιμο χρόνου κατά την προηγούμενη φάση του Αναπτυξιακού νόμου, και σχετική επιβάρυνση για ορισμένους επενδυτές, αναγνωρίσθηκε πως θα έπρεπε να ισχυσει το μέγιστο ποσοστό λόγω του κόστους μεταφοράς αγαθών απο και προς τα σχετικά νησιά.

  • 25 Μαΐου 2010, 12:32 | HELLASCERT

    Αθήνα, 25 Μαΐου 2010
     
                                                                                                    Αρ. Πρωτ.:1173                                                                                          
     
     
     
    Προς: Γραφείο Υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, κας Κατσέλη
     
     
     
    Κοιν.:
     

    Γραφείο Υφυπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, κου Αρναουτάκη
    Γενικό Γραμματέα Επενδύσεων και Ανάπτυξης, κο. Γιώργο Πετράκο

     
     
                 
     
     
     
    Θέμα: Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο
     
     
     
     
     
     
     
    Αξιότιμη κα. Υπουργέ,
     
     
     
     
     
    Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
     
    Η HellasCert είναι η Ελληνική Ένωση των Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης και  Πιστοποίησης που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας στον προαιρετικό και υποχρεωτικό τομέα σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ISO/IEC 17020, ΕΝ45011, ISO/IEC 17021 και ISO/IEC 17024.
     
     
     
    Σκοπός της ίδρυσης της Ένωσης είναι:
     

    η διάδοση των εννοιών «ΠΟΙΟΤΗΤΑ», «ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ», «ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ»,
    η βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας προϊόντων και υπηρεσιών μέσα από τις διαδικασίες Επιθεώρησης / Πιστοποίησης,
    η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών Επιχειρήσεων με την παροχή πιστοποιητικών με διεθνή αναγνώριση και προστιθέμενη αξία,
    η διασφάλιση της διαφάνειας στη λειτουργία των Φορέων.

     
     
    Οι Φορείς Πιστοποίησης μπορούν να συνδράμουν στη Διαχείριση Ποιότητας των Επενδυτικών Προγραμμάτων στα εξής:
     
     
     

    Τεχνική Αξιολόγηση Επενδυτικών Προγραμμάτων
    Τεχνικο – Οικονομικό Έλεγχο της πορείας υλοποίησης
    Διαχείριση Ποιότητας – Πιστοποίησης Ελέγχου των Κατασκευών

     
     
     
     
     
     
    Β. Η ΠΡΟΤΑΣΗ
     
    Η λύση στην γρήγορη προώθηση επενδυτικών Προγραμμάτων με ταυτόχρονη διαχείριση Ποιότητας είναι να αναλάβουν τη    Διαχείριση Ποιότητας οι Φορείς Επιθεώρησης – Πιστοποίησης που:
     

    θα είναι ανεξάρτητοι από οποιαδήποτε δομή του Αναδόχου
    θα δρουν εκτός του εσωτερικού συστήματος ποιότητας του Αναδόχου
    πρέπει να είναι Οργανισμοί Επιθεώρησης – Πιστοποίησης, Διαπιστευμένος κατ’  ελάχιστο στο πεδίο ΕΑ 28 (ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ) στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με :

    το πρότυπο ΕΝ 45012 (ISO / IEC 17021) για συστήματα διαχείρισης ποιότητας ISO 9001,
    το πρότυπο ISO /IEC Guide 66 (ISO /IEC 17021) για συστήματα διαχείρισης περιβάλλοντος κατά ISO 14001 και
    το πρότυπο ΕΝ 45012 (ISO /IEC 17021) για συστήματα υγείας και ασφάλειας κατά OHSAS 18001 και ΕΛΟΤ 1801,

    ·          θα έχουν σημαντική εμπειρία σε επιθεωρήσεις κατά την κατασκευή παρόμοιων έργων
     
          Η εμπλοκή των Φορέων Πιστοποίησης θα πρέπει ενδεικτικά να συνίσταται στα   εξής:
     
        Φάση Αξιολόγησης
     
    ·        Τεχνική Προ – αξιολόγηση του Τεχνικού Φακέλου
     
     
     
    Φάση Κατασκευής
     
    •         Στην έγκριση του Προγράμματος Ποιότητας Έργου (ΠΠΕ),
     
    •         Στην επίβλεψη και συνεχή παρακολούθηση της τήρησης του,
     
    •         Στην αξιολόγηση των υλικών, των υπεργολάβων και του εξοπλισμού
     
    •         Στην επιθεώρηση των κατασκευών και
     
    •         Στη πιστοποίηση των λειτουργικών δοκιμών των εγκαταστάσεων.
     
          Φάση Λειτουργίας 
     
    •         Περιοδικοί έλεγχοι και δοκιμές που θα αποδεικνύουν την άριστη κατάσταση που βρίσκεται το έργο
     
     
     
     
     
    Γ. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
     
    Η διαχείριση Ποιότητας Έργων,   που   ανατίθεται  σε   Φορείς  Επιθεώρησης   –          Πιστοποίησης, έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
     
    •          Δρα προληπτικά προλαμβάνοντας αστοχίες, ελαττώματα, μη συμμορφώσεις, άσκοπες καθυστερήσεις
     
    •          Διενεργείται από Διαπιστευμένους Φορείς που διαθέτουν κύρος, ανεξαρτησία, ακεραιότητα, αντικειμενικότητα
     
    •          Διενεργείται από Φορείς που έχουν την απαιτούμενη εμπειρία.
     
    •          Δεν αποτελεί οικονομική επιβάρυνση του έργου, διότι η αμοιβή του Φορέα είναι της τάξεως 1 έως 2% του προϋπολογισμού, ενώ τα ποσοστά εκπτώσεων είναι πολύ μεγαλύτερα.
     
     
     
    Δ. ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
     
    Το επενδυτικό πρόγραμμα στη φάση της υλοποίησης θα πρέπει να συμμορφώνεται με τη     Νομοθεσία, τα Πρότυπα και τις Προδιαγραφές να έχει υψηλές απαιτήσεις για            Ποιότητα, Προστασία Περιβάλλοντος καθώς και για Υγεία και Ασφάλεια των     εργαζομένων.
     
    Στη φάση της λειτουργίας θα πρέπει να συνεχίσει να διατηρεί όλα τα παραπάνω. 
     
    Σκόπιμη κρίνεται η επισήμανση ότι η Διαχείριση Ποιότητας           είναι απαραίτητη όχι μόνο κατά τη διάρκεια της υλοποίησης  αλλά και καθ’ όλη τη      διάρκεια του επενδυτικού προγράμματος καθότι με περιοδικούς ελέγχους          (κατά διαστήματα που θα πρέπει να συμφωνηθούν από κοινού με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη) θα πρέπει να εξασφαλισθεί ότι στη λήξη του προγράμματος  το Έργο θα είναι και θα παραδοθεί σε άριστη κατάσταση για περαιτέρω χρήση.
     
     
     
     
     
    Με εκτίμηση,
     
     
     
     
     
     
     
    Ο Πρόεδρος                           
     
    Σ. Πελτέκης                           

  • 24 Μαΐου 2010, 20:00 | KΩΣΤΑΣ ΒΕΡΤΗΣ

    ΔΩΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΑΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ .
    ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΕΞΙΜΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ. ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΑΣ

  • 23 Μαΐου 2010, 13:57 | ΜΑΚΗΣ

    ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΞΕΜΠΛΕΚΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ 3.438 ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ  ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗΣ ΣΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ:

    1.  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΕΓΚΡΙΣΗ-ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΡΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ    (ΛΙΓΩΝ   ΜΗΝΩΝ) ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΕ ΠΟΙΝΕΣ ΥΠΕΡ   ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΝΟΜΟ ΥΠΗΡΧΑΝ ΡΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΠΟΥ ΑΠΕΛΠΙΖΟΤΑΝ.
    2. ΚΑΘΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΠΟΥ ΤΡΩΝΕ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ.
    3. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΑΣΚΟΠΕΣ -ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ- ΠΟΛΥΜΗΝΕΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΕΣ ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ.
    4.ΖΩΝΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΝΟΜΟ ΚΑΘΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΟΜΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΙ ΥΠΟΑΝΑΠΤΥΚΤΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΕΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΙΝΗΤΡΟ.
    5. ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 60 ΧΡΟΝΩΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ (ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 15%) ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η «ΞΑΚΟΥΣΤΗ» ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΟΥΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΤΟΠΟΙ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΟΜΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΝΙΣΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 1.500 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ 5-10 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ.
    6.ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΥ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΜΩΣ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΠΟ ΣΕ ΤΟΠΟ. ΑΛΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ η ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟ ΤΟΠΟ (ΝΗΣΙΩΤΙΚΟ η ΟΡΕΙΝΟ). ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ).
    7. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΝ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΠΟΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΕΚ ΠΡΟΙΜΙΟΥ η ΖΗΤΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ  ΜΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ.
    8. ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΙΚΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΦΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΛΛΑ Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΠΟΣΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΤΑΙ Η ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ.

    Τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί μέσα από την εφαρμογή και του προηγούμενου αναπτυξιακού είναι λίγα και συγκεκριμμένα (ταυτόχρονα ανυπέρβλητα και ανασταλτικά)  ωστε αν καταφέρετε να τα επιλύσετε είναι σίγουρο ότι ο νέος αναπτυξιακός θα δικαιώσει πλήρως την ονομασία του και εσείς την ιστορική σας ευθύνη απέναντι στη πατρίδα.
    Ο κάθε επενδυτής θα μπορεί να ξεκινάει την επένδυση του με όνειρα, μεράκι και ελπίδα και όχι με την αίσθηση του » που πάω να μπλέξω;»

    http://anaptyxiakos.blogspot.com/

  • 21 Μαΐου 2010, 16:48 | Α.ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ

    Η υποβολή ανά εξάμηνο και η «συγκριτική» αξιολόγηση επαναφέρουν στο προσκήνιο
    προβλήματα που ζούσαμε το 1995 έως το 1998. Αναμονή πολλών μηνών, έχω και έτους σε περίπτωση υποβολής μίας πρότασης, «ΣΥΓΚΡΙΣΗ» μίας επένδυσης Α.Π.Ε. και ενός βουστασίου με κριτήρια που δεν σχετίζονται μεταξύ τους, ανυπαρξία ουσιαστικής περιφερειακής στρατηγικής και ΔΟΣΟΛΗΨΙΑ κύριοι, ΝΑΙ ΔΟΣΟΛΗΨΙΑ με τους αξιολογητές (πόσο θα πηγαίνει άραγε κ κάθε βαθμός μοριοδότησης), και ΔΟΣΟΛΗΨΙΑ με μία γνωμοδοτική η οποία θα εξυπηρετεί μικροκομματικά συμφέροντα και γεωγραφικές προτιμήσεις. Πως θα γλυτώσουμε από την αξιολόγηση επενδυτικών σχεδίων στα ΚΕΝΤΡΙΚΑ, που απαιτείται έως και 1,5 έτος για την αξιολόγηση μίας επένδυσης?

  • 19 Μαΐου 2010, 21:20 | ΜΑΚΗΣ

    ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ.
    ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΤΙ (να φυλαγόμαστε  κιόλας)  ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ,ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟ ΦΠΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΝΑ ΥΠΟΚΥΨΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ :  » ΔΩΣΕ ΤΟ 10 % ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ «.
    ΑΚΟΜΗ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΖΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ.
    ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΚΑΙ ΑΡΓΑ ΤΟ ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΙ.
    ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΧΡΙ  ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΕΙ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΦΠΑ (ενδεικτικά μια επένδυση 2.000.000 πληρώνει φπα 460.000) ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.
    ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.

    http://anaptyxiakos.blogspot.com/

  • Η πριμοδότηση «μέχρι» 10% για μεσαίες και 20% για μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να εξειδικευθεί ανά κλάδο δραστηριότητας και ανά περιοχή (Νομό, Δήμο ή και Δημοτικό Διαμέρισμα) και για γνωστό εκ των προτέρων χρονικό διάστημα (π.χ. να ισχύουν για 1 τουλάχιστον έτος).
     
    Θα μπορούσε επίσης να ενσωματωθεί και πριμοδότηση στην περίπτωση που η πλειοψηφία των μετόχων (π.χ. άνω του 75%) αναλαμβάνουν για πρώτη φορά επιχειρηματική δραστηριότητα, με τέτοιο τρόπο ώστε να ασκούν και τη διοίκηση.
     
    Σύμφωνα με την οδηγία της Ε.Ε. για τον υπολογισμό των Ε.Μ.Ε. μίας επιχείρησης, σε αυτές πρέπει να προσμετρούνται και οι ιδιοκτήτες – μέτοχοι, που προσφέρουν την προσωπική τους εργασία στην επιχείρηση. Θα πρέπει επομένως να συνυπολογίζεται η εισδοχή νέου εταίρου ή εταίρων σε επιχείρηση ως αύξηση της απασχόλησης και να μην προσμετρούνται μόνο οι μισθωτοί.
    Με αυτόν τον τρόπο θα υποστηριχθεί η εισδοχή νέων μελών στις (συνήθως οικογενειακές) επιχειρήσεις, ώστε να υπάρξει ανανέωση νοοτροπίας και βελτίωση των προοπτικών των νέων, σε μία προσπάθεια να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων, όσο γίνεται νωρίτερα.
    Ποιο θα είναι το cut-point για τους «λιγότερο αναπτυγμένους νομούς της χώρας»; Θα είναι αυτοί που κάθε φορά (ετήσια επαναξιολόγηση βάσει στοιχείων Ε.Σ.Υ.Ε.;) υπολείπονται ….% σε κατά κεφαλή εισόδημα από το μέσο ελληνικό όρο; Το θέμα των υψηλών ποσοστών ανεργίας σε κάποιες περιοχές πώς θα ληφθεί υπ’ όψιν;

  • 18 Μαΐου 2010, 21:17 | Σιούτης Στέφανος

    Πρέπει να διορθώσουμε τις αδικίες του προηγούμενου αναπτυξιακού νόμου. Ιδιαίτερα αναφέρομαι στον τομέα του τουρισμού, όπου δεν χρηματοδοτούνται νέα τουριστικά καταλύματα με αδειοδότηση από τον ΕΟΤ ¨διαμερίσματα με τρία ή τέσσερα κλειδιά¨.

    Για το λόγο αυτό προτείνω να συμπεριληφθούν στο νέο αναπτυξιακό νόμο τα νέα τουριστικά καταλύματα του ΕΟΤ «ΜΕ ΤΡΊΑ Ή ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΛΕΙΔΙΑ¨

  • 17 Μαΐου 2010, 09:17 | ΜΑΚΗΣ

    ΚΑΛΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ. ΘΑ ΜΑΖΕΨΕΤΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ.
    ΟΜΩΣ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ 6.000 ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΣΑΣ ?
    ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ.
    ΠΟΤΕ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΣΤΩ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ?
    ΣΕ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΤΕ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ?

    http://anaptyxiakos.blogspot.com/

  • 17 Μαΐου 2010, 08:49 | Α.ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

    Κύριοι,

    Ως σύμβουλος επιχειρήσεων στην περιφέρεια θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

    Το να βάζεις περιόδους υποβολών με προθεσμίες και να συγκρίνεις εκατοντάδες επενδυτικούς φακέλους μεταξύ τους, πραγματικά ΔΕΝ καταλαβαίνω σε τι αποσκοπεί. Με αυτό το ‘μέτρο’ θα καταφέρετε να επεκτείνετε ακόμη περισσότερο την διάρκεια των αξιολογήσεων και ετσι ενας επενδυτής θα περιμένει περίπου ενα και παραπάνω χρόνο, για να μαθει εαν η επενδυση του έχει εγκριθεί ή όχι. Και επιπλέον ερωτώ: Μα για ποιον λόγο θα πρέπει μια επένδυση 2 εκ. ευρώ στην Ορεστιάδα να συγκρίνεται με μια επένδυση 120 χιλ ευρώ στην Κρήτη! Γιατί επαναφέρετε το σύστημα αξιολόγησης του ΕΣΠΑ στον Αναπτυξιακό? Οι επενδυτές αντί να προβάλουν την σκοπιμότητα και την σοβαρότητα του εγχειρήματός τους, θα καταντήσουν να υπολογίζουν με κομπιουτεράκι τα μόρια του φακέλου τους (που καταλαβένετε σε πόσο εκφυλισμένη τυπικότητα μπορεί να καταλήξει αυτό), και μάλιστα χωρίς να ξέρουν εαν αυτά τα μόρια είναι αρκετά για να υπερνικήσουν μια άσχετη επένδυση σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της χώρας, που ούτως ή άλλως δεν πρέπει να τους ενδιαφέρει! Δεν βρίσκω καμία πραγματικά σκοπιμότητα στην ρύθμιση, την οποία καλό είναι να αποσύρετε και να μην την προβάλετε ως ‘συγκριτικό πλεονέκτημα’ εναντι του προηγούμενου νομου!

    Τελειώνοντας θα ηθελα απλως να επισημάνω οτι στην περιοχή στην οποία δραστηριοποιούμαστε (Αν. Μακεδονία και Θράκη), οι αξιολογήσεις με τον 3299/04 κρατούσαν 2-4 μήνες και οι σοβαροί επενδυτικοί φάκελοι τύγχαναν έγκρισης απο την Περιφέρειά μας. Δεν βρίσκω πραγματικά κανέναν λόγο να αλλάξει αυτό το αυτονόητο δικαίωμα των επενδυτών να έχουν μια άμεση απάντηση στο αίτημά τους.