Άρθρο 17 Οργανωτική δομή

Η ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ. διαρθρώνεται σε Διευθύνσεις και Τμήματα, ως εξής:

Α. Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών (Δ1)

Στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών (Δ1) υπάγονται τα εξής Τμήματα:

α) Τμήμα Εκπαίδευσης και Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (Δ1α)

β) Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και Λειτουργικής Μέριμνας (Δ1β)

Β. Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ2)

Στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ2) υπάγονται τα εξής Τμήματα:

α) Τμήμα Προϋπολογισμού και Οικονομικής Διαχείρισης (Δ2α)

β) Τμήμα Λογιστηρίου και Πληρωμών (Δ2β)

γ) Τμήμα Προμηθειών, Διαγωνισμών και Συμβάσεων (Δ2γ)

Γ. Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών (Δ3)

Στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών (Δ3) υπάγονται τα εξής Τμήματα:

α) Τμήμα Ψηφιακής Διαχείρισης Οδικών Παραβάσεων και Ενημέρωσης του Πολίτη (Δ3α)

β) Τμήμα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών και Διαλειτουργικότητας (Δ3β)

Δ. Διεύθυνση Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας (Δ4)

Στο Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας (Δ4) υπάγονται τα εξής Τμήματα:

α) Τμήμα Συλλογής και Επεξεργασίας Δεδομένων Οδικής Ασφάλειας (Δ4α)

β) Τμήμα Δημοσιοποίησης Δεδομένων, Επικοινωνίας και Υποστήριξης Δράσεων Οδικής Ασφάλειας

(Δ4β).

Στις αρμοδιότητες του Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας περιλαμβάνονται:

α) η κατάρτιση της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια,

β) η διενέργεια μελετών για τη μείωση των οδικών ατυχημάτων,

γ) η διενέργεια ενημερωτικών εκστρατειών για την προώθηση της οδικής ασφάλειας,

δ) η εκπροσώπηση της χώρας σε συνέδρια για θέματα οδικής ασφάλειας και

ε) η σύναψη προγραμματικών συμφωνιών με επιστημονικούς φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα

για δράσεις προώθησης της οδικής ασφάλειας.

Ε. Αυτοτελές Τμήμα Κυκλοφοριακών Συνδέσεων, Αδειών Διέλευσης και Ακίνητης Περιουσίας (Δ5α).

  • 6 Νοεμβρίου 2025, 01:59 | Συλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων

    Πρέπει να είναι σαφείς οι αρμοδιότητες/υποχρεώσεις του Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας σε σχέση με την υφιστάμενη Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και με Υπηρεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη προς αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων.
    Επιπλέον, στις αρμοδιότητες του Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας προτείνεται να προστεθεί:
    • η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας μέτρων βελτίωσης οδικής ασφάλειας μέσω περιοδικών μελετών / ερευνών.
    • η διενέργεια μελετών επιθεώρησης, ελέγχου και βελτίωσης οδικής ασφάλειας
    • η σύνταξη προδιαγραφών ή κατευθυντήριων οδηγιών σε θέματα σχεδιασμού, λειτουργίας και συντήρησης με σκοπό την αύξηση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας

  • 31 Οκτωβρίου 2025, 12:18 | Vasilis Karaferis

    Στις αρμοδιότητες του Εθνικού παρατηρητηρίου και συγκεκριμένα στην παράγραφο ε, θα πρέπει πέραν τον επιστημονικών φορέων και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων να δίνεται η δυνατότητα συνεργασίας και με επαγγελματικούς φορείς που η δραστηριότητα τους είναι απολύτως συνυφασμένη με την οδική ασφάλεια, π.χ. ΚΤΕΟ κλπ

  • 24 Οκτωβρίου 2025, 11:37 | Λ.Κ.

    Είναι ένα Φαραωνικό έργο, όσον αφορά και τις λειτουργίες και τις υποδομές. Πρέπει να συνταχθούν λειτουργικά , πέραν των Αστυνομικών οργάνων και όλα τα Λιμεναρχεία και υπηρεσίες Ακτοφυλακής καθώς και οι 150 περίπου Δημοτικές Αστυνομίες . Η τοποθέτηση καμερών από τον ΟΔΥΣΕΑ καθώς και από περιφέρειες και Δήμους απαιτεί ισχυρό συντονισμό που η προτεινόμενη δομή δεν διαφαίνεται πως είναι σε θέση να καλύψει . Λαμβάνοντας δε υπόψη και το αντίστοιχο έργο της τοποθέτησης καμερών που βρίσκεται σε διαβούλευση έχοντας ως προϋπολογισμό άνω των 120 εκ προδιαθέτουν πως ο ΟΔΥΣΕΑΣ θα συνθλιβεί στις συμπληγάδες πέτρες της διαφθοράς και της αναποτελεσματικότητας !!!
    Ίσως με ένα πιο πιλοτικό έργο θα αποτρέπονταν μια προδιαγεγραμμένη…οδύσσεια !!!