Άρθρο 2 Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος Μέρους είναι η:

α) η δημιουργία ενός ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος ψηφιακής καταγραφής και διαχείρισης βεβαιωμένων παραβάσεων, κατόπιν ελέγχων, καθώς και των προστίμων και λοιπών διοικητικών κυρώσεων που προκύπτουν από τις Π.Β.Π. και επιβάλλονται ανά την επικράτεια,

β) η δημιουργία δικτύου καμερών καταγραφής παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ., ν. 5209/2025, Α΄ 100) με χρήση τεχνητής νοημοσύνης,

γ) η σύσταση Οδικής Υπηρεσίας Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας, αρμόδιας για τη διαχείριση του δικτύου καμερών καταγραφής παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. και για την οικονομική διαχείριση των προστίμων που επιβάλλονται,

δ) η σύσταση Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας στη διοικητική δομή της Οδικής Υπηρεσίας Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας και

ε) η απλούστευση των διαδικασιών για τον πολίτη, όπως η ψηφιακή επίδοση της Π.Β.Π. μέσω της θυρίδας του πολίτη στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης «gov.gr», της δυνατότητας ηλεκτρονικής υποβολής ένστασης του πολίτη κατά της Π.Β.Π., καθώς και της δυνατότητας τηλεδιάσκεψης με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

  • 3 Νοεμβρίου 2025, 19:55 | Π.Δ

    ΕΠΙΣΗΣ

    ΟΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΎΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ . ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΑΦΩΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΝΟΜΟ

  • 3 Νοεμβρίου 2025, 19:41 | Π.Δ

    Είναι ανάγκη να προστεθεί και επιπλέον αντικείμενο που αφορά την οδική ασφάλεια:
    Πέρα από τα κατασταλτικά μέτρα με τον παρόντα Νόμο παρακαλώ όπως περιλάβετε και τα εξής πολύ σημαντικά μέτρα για την Οδική ασφάλεια :

    1. Τα Δελτία ΟΔΙΚΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ (ΔΟΤΑ) εκτός από την διαβίβαση τους στην ΕΛΣΤΑΤ να κοινοποιούνται (χωρίς τα προσωπικά δεδομένα), απαραίτητα και στις αρμόδιες για την Συντήρηση των Οδών Υπηρεσίες, για να λαμβάνουν τυχόν αναγκαία (ΤΕΧΝΙΚΆ) μέτρα στις οδούς ,για την αποφυγή ατυχημάτων.

    2. Τα σταθερά εμπόδια (ιστοί, δένδρα, μάντρες, κλπ) παρά την οδό, σε πάρα πολλούς δρόμους δεν τηρούν τις απαιτούμενες αποστάσεις ασφαλείας από το ενεργό οδόστρωμα (όπως οι ΟΜΟΕ – ΔΜΕΟ ορίζουν ανάλογα με την κατηγορία της οδού) , με αποτέλεσμα να έχουμε συνεχώς πάρα πολλά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα !!!
    Θα πρέπει να προστεθεί στον παρόντα νόμο και άρθρο: ώστε οι αρμόδιες Υπηρεσίες για την συντήρηση των οδών να ελέγξουν (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα) το βασικό οδικό δίκτυο με προτεραιότητα το Επαρχιακό, για την ορθή (εντός των Προδιαγραφών) τοποθέτηση όλων των σταθερών εμποδίων παρα την οδό. Όπου είναι εφικτό ΤΑ ΣΤΑΘΕΡΑ ΕΜΠΟΔΙΑ θα απομακρύνονται ή θα τοποθετούνται σε ασφαλή απόσταση από το ενεργό οδόστρωμα και όπου δεν είναι εφικτό θα ασφαλίζονται ( με κατάλληλα στηθαία ασφαλείας ). . .

    3. Επίσης θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η πιστοποίηση των Μηχανικών που απασχολούνται με την συντήρηση και μελέτη για το βασικό οδικό δίκτυο (ιδιαίτερα στην Περιφέρεια της Χώρας που οι Τεχν. Υπηρεσίες είναι υποστελεχομένες).