ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-3)

Άρθρο 1

Σκοπός

 

Σκοπός του παρόντος είναι:

α) ο εξορθολογισμός και η βελτίωση του πλαισίου σταδιοδρομίας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και η ενίσχυση της αξιοκρατίας στην εξέλιξή τους,

β) η εισαγωγή νέων μισθολογικών ρυθμίσεων για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων,

γ) ο εκσυγχρονισμός και η ενοποίηση των ρυθμίσεων για την κατάσταση των στελεχών,

δ) η αναβάθμιση της λειτουργίας των στρατιωτικών σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων,

ε) η παροχή ολοκληρωμένης εκπαίδευσης στους οπλίτες για τη βέλτιστη δυνατότητα υπεράσπισης της πατρίδας, την παροχή πιστοποιημένης επιμόρφωσης για τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας, καθώς και την αύξηση της στελέχωσης των υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικότερα αυτών που εδρεύουν σε παραμεθόριες περιοχές και

στ) η αύξηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των εφέδρων.

 

Άρθρο 2

Αντικείμενο

 

Αντικείμενο του παρόντος είναι:

α) η θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) κατά Κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων, προέλευση, βαθμό και κατηγορία,

β) η αναδιαμόρφωση της συγκρότησης των Συμβουλίων Κρίσεων των αξιωματικών,

γ) η αναδιαμόρφωση των προϋποθέσεων παραμονής των αξιωματικών ανά βαθμό,

δ) η θέσπιση νέων βαθμών των μόνιμων υπαξιωματικών των Κλάδων και των Κοινών Σωμάτων (ΚΣ) των ΕΔ,

ε) η διενέργεια προαγωγών αποκλειστικά για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων ανωτέρων βαθμών,

στ) η θέσπιση νέων βαθμών των Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠΟΠ) ως Υπαξιωματικών Ειδικής Προέλευσης (ΥΕΠ),

ζ) η ρύθμιση των προϋποθέσεων και της διαδικασίας μετάταξης των μόνιμων υπαξιωματικών, αποφοίτων των Ανωτάτων Σχολών Μόνιμων Υπαξιωματικών (ΑΣΜΥ), στο σώμα αξιωματικών,

η) η αναδιάρθρωση των βασικών μισθών και των μισθολογικών κλιμακίων των στελεχών των ΕΔ, τα οποία συνδέονται με τα έτη υπηρεσίας και την κατηγορία προέλευσης,

θ) η δημιουργία μισθολογικών βαθμίδων ανά κατηγορία προέλευσης, στις οποίες αποτυπώνεται η σταδιακή μισθολογική τους εξέλιξη σύμφωνα με τους νέους βαθμούς,

ι) η ενιαία ρύθμιση των ζητημάτων που αφορούν στις καταστάσεις των αξιωματικών και μόνιμων υπαξιωματικών και ο σαφής διαχωρισμός των καταστάσεων σε κύριες και πρόσθετες,

ια) η σύσταση της Διακλαδικής Διοίκησης Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης (ΔΙΔΑΕ), ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων και των οργάνων της,

ιβ) η σύμπραξη της Σχολής Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ) και της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου (ΑΔΙΣΠΟ) με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) για την εκπόνηση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ),

ιγ) η ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν στην υποχρέωση στράτευσης,

ιδ) η αναμόρφωση της στρατολογικής νομοθεσίας και ιδίως των ρυθμίσεων που αφορούν στη χορήγηση αναβολής σε σπουδαστές δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στη χορήγηση αναβολής σε μόνιμους κατοίκους εξωτερικού και στην κρίση της δυνατότητας στράτευσης όσων πάσχουν από ψυχικά νοσήματα,

ιε) ο καθορισμός του πλαισίου εκπαίδευσης των οπλιτών,

ιστ) ο καθορισμός διαδικασίας για την επιμόρφωση των οπλιτών στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) των ΕΔ,

ιζ) ο καθορισμός πλαισίου για τις τοποθετήσεις και μεταθέσεις των οπλιτών,

ιη) η ρύθμιση θεμάτων μετεκπαίδευσης εφεδρείας και η θέσπιση του θεσμού του ενεργού εθελοντή έφεδρου,

ιθ) η θεσμοθέτηση εθελοντικής στράτευσης γυναικών,

κ) η παροχή κινήτρου σε ανυπότακτους για κατάταξη στις ΕΔ έως την 31η.12.2027,

κα) η ρύθμιση θεμάτων υγειονομικής εξέτασης και απόλυσης των ΕΠΟΠ και

κβ) η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη στρατιωτική δικαιοσύνη.

 

Άρθρο 3

Βασικές έννοιες

 

  1. Τις Ένοπλες Δυνάμεις (εφεξής: ΕΔ) της χώρας αποτελούν:

α) οι Κλάδοι, οι οποίοι είναι:

αα) ο Στρατός Ξηράς (εφεξής: ΣΞ),

αβ) το Πολεμικό Ναυτικό (εφεξής: ΠΝ) και

αγ) η Πολεμική Αεροπορία (εφεξής: ΠΑ) και

β) τα Κοινά Σώματα (εφεξής: ΚΣ), τα οποία είναι

βα) το Νομικό Σώμα,

ββ) το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών,

βγ) το Σώμα Πληροφορικής,

βδ) το Σώμα Στρατιωτικών Δικαστικών Γραμματέων και

βε) το Σώμα Στρατιωτικών Ιερέων.

  1. Γενικά Επιτελεία (εφεξής: ΓΕ) των Ενόπλων Δυνάμεων είναι:

α) το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (εφεξής: ΓΕΕΘΑ),

β) το Γενικό Επιτελείο Στρατού (εφεξής: ΓΕΣ),

γ) το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (εφεξής: ΓΕΝ) και

δ) το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (εφεξής: ΓΕΑ).

  1. Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (εφεξής: ΑΣΕΙ) είναι:

α) η Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (εφεξής: ΣΣΕ),

β) η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (εφεξής: ΣΝΔ) και

γ) η Σχολή Ικάρων (εφεξής: ΣΙ).

  1. Ανώτατες Σχολές Μόνιμων Υπαξιωματικών (εφεξής: ΑΣΜΥ) είναι:

α) η Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών (εφεξής: ΣΜΥ),

β) η Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (εφεξής: ΣΜΥΝ) και

γ) η Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (εφεξής: ΣΜΥΑ).

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 11:52 | Πελοπίδας

    Σωστή η κίνηση δημιουργίας σώματος Υπαξιωματικών, αλλά με καλύτερες προϋποθέσεις-προβλέψεις.
    Να εξασφαλισθεί οτι το συνταξιοδοτικό τους (σύνταξη – μερίσματα – εφαπαξ) θα είναι αν όχι το ίδιο με σήμερα αλλά καλύτερο.
    Τα Παραρτήματα εξέλιξης των ήδη υπηρετούντων πρέπει να καταργηθούν και τα ήδη υπηρετούντα στελέχη να συνεχίσουν την βαθμολογική τους εξέλιξη που ήδη είχαν μέχρι και την αποστρατεία τους.
    Χρειάζεται κατάργηση ολων των σχολών μονίμων υπαξιωματικών, καθώς το κόστος λειτουργίας τους είναι μεγάλο σε σχέση με αυτά που προσφέρουν και δημιουργία σχολείων βασική εκπαίδευσης υπαξιωματικών διάρκειας 6 μηνών.
    Να μπαίνει δηλαδή ο πολίτης και να γίνεται στρατιώτης. Η μετέπειτα εκπαιδευση του σε ειδικότητα ανάλογα τις ανάγκες των Κλάδων και των ελλείψεων σε ειδικότητες.
    Σύστημα κρίσεων αξιωματικών και υπαξιωματικών τύπου πυραμίδας.
    Να υπάρχει βάση η 20ετία π.χ. και από εκεί και μετά να υπηρετούν οι ικανοί, οι υπόλοιποι να αποστρατεύονται.
    Τα συμβουλια κρίσεων υπαξιωματικών να στελεχώνονται από υπαξιωματικούς και να έχουν μόνο 1-2 αξιωματικούς.
    Μεγαλύτερη έμφαση στην υγεία των στελεχών καθώς επίσης και στην εμφάνιση τους. Όσοι δεν πληρούν τα σωματομετρικά, να δίνεται μικρό χρονικό περιθώριο για βελτίωση και επίτευξη των απαιτούμενων ορίων, εαν αυτό δεν επιτυγχάνεται να αποστρατεύονται.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 11:25 | Ν45

    Το παράρτημα Α του άρθρου 36 πρέπει να αποσυρθεί !!!
    Λυπάμαι γιατί όλο το νομοσχέδιο σας είναι μια φούσκα επικοινωνιακή !!
    Δεν βοηθάει στην αναβάθμιση των ΕΔ αλλά είναι ταξικό !!! Κρίμα !!

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 11:13 | Υπαξιωματικός

    Μια παρατήρηση και μόνο.
    Όχι ότι ενδιαφέρει κανέναν αλλά πρέπει να ειπωθεί.
    Είστε κλέφτες. Χωρίς δεύτερη σκέψη, είστε κλέφτες.
    Οταν με νομοσχέδιο και με πρόφαση αόριστες αυξήσεις που εξαγγέλλετε (πάντα μιλώντας με μεικτά ποσά για να εντυπωσιάζονται οι ιθαγενείς) μακροπρόθεσμα κλέβετε από τις τσέπες των Υπαξιωματικών, τότε δεν μπορεί να λέγεστε τίποτα άλλο παρά κλέφτες.
    Εννοείται πως δεν υπάρχει σοβαρή αντιπολίτευση για να αντιμετωπίσει τα ψέματα σας, αν υπήρχε δεν θα είσασταν Κυβέρνηση. Οπως και εννοείται ότι δεν πρόκειται να σας ψηφίσουμε ξανά γιατί έχει και ο εμπαιγμός τα όρια του. Ευτυχώς που δεν μπορείτε να σταματήσετε τις παραιτήσεις. Ψάξτε αλλού για θύματα.
    Μακριά και όχι αγαπημένοι.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 11:52 | Γιάννης

    Το νομοσχέδιο είναι σαφώς προς τη σωστή κατεύθυνση. Θεραπεύει στρεβλώσεις δεκαετιών που απλά δημιούργησαν ένα κατεστημένο. Σε κάθε μεταρρύθμιση υπάρχουν δυσαρεστημένοι γιατί απλούστατα σε όλους τους οργανισμούς υπάρχει αντίσταση στην αλλαγή, ειδικά σε οργανισμούς άκαμπτους όπως οι ΕΔ.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 10:05 | Βασιλική

    Είναι απαράδεκτο σαν νομοσχέδιο . Είναι τιμωρητικό χωρίς να υφίσταται λόγος . Ποια η ανάπτυξη και η εξέλιξη ; Πρεπει να αποσυρθεί .

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 10:01 | Ανδρέας

    Απλά απαράδεκτο !!!
    Εμπαθές και υποβιβαστικο για το σύνολο του προσωπικού των ΕΔ και ειδικά για τους Μονιμους Υπαξιωματικούς.
    Εάν ψηφιστεί και γίνει νόμος θα χρησιμοποιείται διεθνώς ως παράδειγμα του «πως καταστρέφεις τις ένοπλες δυνάμεις μιας χώρας».
    Απόσυρετέ το όσο είναι καιρός !!!

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 10:59 | Βασίλειος

    «Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο μοιάζει να έχει γραφτεί χωρίς γνώση, χωρίς σοβαρότητα και σίγουρα χωρίς σεβασμό προς τις Ένοπλες Δυνάμεις. Οι ρυθμίσεις του διαλύουν δομές, ακυρώνουν ανθρώπους και τιμωρούν όσους είχαν την ατυχία να αντιμετωπίσουν προβλήματα υγείας — λες και η ασθένεια είναι παράπτωμα.
    Αν θεωρούν κάποιοι ότι τέτοια πρόχειρα και επιπόλαια νομοθετήματα θα περάσουν αδιαμαρτύρητα, κάνουν σοβαρό λάθος. Οι αρμόδιοι φορείς έχουν ήδη ενημερωθεί και η κοινωνία δεν πρόκειται να μείνει αμέτοχη.
    Το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να αποσυρθεί άμεσα πριν αφήσει πίσω του ζημιά που δύσκολα θα διορθωθεί.»

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 09:41 | Εν ενεργεία

    Αυτός δεν είναι χάρτης μετάβασης αγαπητέ Κύριε Υπουργέ.
    Είναι χάρτης κατάβασης. Ένας χάρτης προς την καταστροφή των Ενόπλων Δυνάμεων. Αν ο σκοπός των Επιτελείων και της Κυβέρνησης είναι να κλείσουν οι Σχολές των Υπαξιωματικών τότε το Νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Θα επιτύχει τον στόχο του με εμφατικό τρόπο αφού θα σπρώξει τους λίγους νέους που θέλουν να γίνουν Στρατιωτικοί, αναγκαστικά προς τις Σχολές Αξιωματικών. Δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως νόημα να πράξει το αντίθετο. Απολύτως φυσιολογικά λοιπόν, θα κλείσετε τις Σχολές των Υπαξιωματικών. Αυτός είναι ο στόχος σας, αυτό και θα κάνετε. Το κάνετε όμως με ακόμα πιο ταπεινωτικό τρόπο προς τους ήδη Αποφοίτους ΑΣΣΥ. Με τρόπο ταπεινωτικό & ατιμωτικό. Αυτή είναι η αλήθεια και είναι αδιανόητη & απαράδεκτη, η πρόθεση αυτή του Νομοσχεδίου. Τώρα, άμεσα, από την επόμενη μέρα κιόλας. Να σταματήσετε σχεδόν όλες τις προαγωγές και να καθηλώσετε τους Αποφοίτους ΑΣΣΥ στον βαθμό που φέρουν.
    Αν αυτό δεν είναι ταπείνωση ενός στρατιωτικού, τότε τι είναι Κύριε Υπουργέ ;;;
    Αδιαφορείτε επίσης και για το επόμενο επακόλουθο του Νομοσχεδίου. Την πλήρη κατάρρευση οποιασδήποτε εργασιακής σχέσης που υφίσταται στις Ένοπλες Δυνάμεις. Από την μια παχυλές αυξήσεις σε Αποφοίτους ΑΣΕΙ (αδιαφορώ πλήρως, καλά κάνετε, φεύγουν ο ένας μετά τον άλλον) και από την άλλη κοροϊδία & εμπαιγμός σε Απόφοιτους ΑΣΣΥ. Τα παίρνετε από την μια τσέπη για να τα βάλετε στην άλλη. Αυτή είναι η αλήθεια και ας πουλάνε παραμύθια όλα τα συστημικά ΜΜΕ. Μακροπρόθεσμα μεγάλη μείωση σε εφάπαξ, σύνταξη, μερίσματα. Με ποιο δικαίωμα ;;;
    Σε συνδυασμό με την καθήλωση των βαθμών, που νομίζετε ότι θα καταλήξει αυτό ; Περιμένετε η επόμενη μέρα να είναι όπως η προηγούμενη; Ούτε να το σκέφτεστε.
    Φέρατε ένα σχέδιο νόμου ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ και από τις διαρροές σας το τελευταίο διάστημα. Τρανό παράδειγμα οι Αποφοίτοι ΑΣΣΥ του 1994. Τους δίνατε βαθμό το 2026 στο προσχέδιο και τώρα στο τελικό σχέδιο τους τον αφαιρείτε. Και σε άλλες Τάξεις το κάνατε αυτό. ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΣ ;;; Δεν εξηγείται αλλιώς.
    Πρώτη φορά σχέδιο νόμου να είναι ακόμα χειρότερο από το προσχέδιο.
    Αγαπητέ Κύριε Υπουργέ θα μπορούσαμε να γράφουμε για ώρες αν δεν πιστεύαμε ότι Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ είναι και αυτή ένα ακόμα ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ και ένα ακόμα εργαλείο της ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που ζούμε. Τίποτα απολύτως δεν θα αλλάξετε, τίποτα από όσα γραφτούν δεν θα λάβετε υπόψιν σας.
    Κάντε ότι σας φωτίσει ο ΘΕΟΣ.
    Μένουμε με την ελπίδα να μην έχουμε νέα ΤΕΜΠΗ στις ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.
    Ενα είναι σίγουρο, το αύριο μετά από αυτό το νομοσχέδιο, δεν θα είναι το ίδιο.
    Όσοι σας συμβουλεύουν, αδιαφορούν για τα πάντα και νοιάζονται μόνο για το τώρα. Στο αύριο δεν θα είναι παρόντες. ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΟΣΟΙ ΣΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ.
    Με σεβασμό προς όλους.
    Αλλά χωρίς καμία διάθεση για τίποτα από εδώ και στο εξής.
    Υ.Γ. Εννοείται πως τελείωσε και το φιλότιμο. Μην έχει κανείς αυταπάτες.
    Υ.Γ. Είναι τουλαχιστον εμετικό ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ να ευχαριστούν πολιτικό για Νομοσχέδιο. ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΖΙ ΣΑΣ.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 09:40 | Εν ενεργεία

    Αυτός δεν είναι χάρτης μετάβασης αγαπητέ Κύριε Υπουργέ.
    Είναι χάρτης κατάβασης. Ένας χάρτης προς την καταστροφή των Ενόπλων Δυνάμεων. Αν ο σκοπός των Επιτελείων και της Κυβέρνησης είναι να κλείσουν οι Σχολές των Υπαξιωματικών τότε το Νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Θα επιτύχει τον στόχο του με εμφατικό τρόπο αφού θα σπρώξει τους λίγους νέους που θέλουν να γίνουν Στρατιωτικοί, αναγκαστικά προς τις Σχολές Αξιωματικών. Δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως νόημα να πράξει το αντίθετο. Απολύτως φυσιολογικά λοιπόν, θα κλείσετε τις Σχολές των Υπαξιωματικών. Αυτός είναι ο στόχος σας, αυτό και θα κάνετε. Το κάνετε όμως με ακόμα πιο ταπεινωτικό τρόπο προς τους ήδη Αποφοίτους ΑΣΣΥ. Με τρόπο ταπεινωτικό & ατιμωτικό. Αυτή είναι η αλήθεια και είναι αδιανόητη & απαράδεκτη, η πρόθεση αυτή του Νομοσχεδίου. Τώρα, άμεσα, από την επόμενη μέρα κιόλας. Να σταματήσετε σχεδόν όλες τις προαγωγές και να καθηλώσετε τους Αποφοίτους ΑΣΣΥ στον βαθμό που φέρουν.
    Αν αυτό δεν είναι ταπείνωση ενός στρατιωτικού, τότε τι είναι Κύριε Υπουργέ ;;;
    Αδιαφορείτε επίσης και για το επόμενο επακόλουθο του Νομοσχεδίου. Την πλήρη κατάρρευση οποιασδήποτε εργασιακής σχέσης που υφίσταται στις Ένοπλες Δυνάμεις. Από την μια παχυλές αυξήσεις σε Αποφοίτους ΑΣΕΙ (αδιαφορώ πλήρως, καλά κάνετε, φεύγουν ο ένας μετά τον άλλον) και από την άλλη κοροϊδία & εμπαιγμός σε Απόφοιτους ΑΣΣΥ. Τα παίρνετε από την μια τσέπη για να τα βάλετε στην άλλη. Αυτή είναι η αλήθεια και ας πουλάνε παραμύθια όλα τα συστημικά ΜΜΕ. Μακροπρόθεσμα μεγάλη μείωση σε εφάπαξ, σύνταξη, μερίσματα. Με ποιο δικαίωμα ;;;
    Σε συνδυασμό με την καθήλωση των βαθμών, που νομίζετε ότι θα καταλήξει αυτό ; Περιμένετε η επόμενη μέρα να είναι όπως η προηγούμενη; Ούτε να το σκέφτεστε.
    Φέρατε ένα σχέδιο νόμου ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ και από τις διαρροές σας το τελευταίο διάστημα. Τρανό παράδειγμα οι Αποφοίτοι ΑΣΣΥ του 1994. Τους δίνατε βαθμό το 2026 στο προσχέδιο και τώρα στο τελικό σχέδιο τους τον αφαιρείτε. Και σε άλλες Τάξεις το κάνατε αυτό. ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΣ ;;; Δεν εξηγείται αλλιώς.
    Πρώτη φορά σχέδιο νόμου να είναι ακόμα χειρότερο από το προσχέδιο.
    Αγαπητέ Κύριε Υπουργέ θα μπορούσαμε να γράφουμε για ώρες αν δεν πιστεύαμε ότι Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ είναι και αυτή ένα ακόμα ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ και ένα ακόμα εργαλείο της ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που ζούμε. Τίποτα απολύτως δεν θα αλλάξετε, τίποτα από όσα γραφτούν δεν θα λάβετε υπόψιν σας.
    Κάντε ότι σας φωτίσει ο ΘΕΟΣ.
    Μένουμε με την ελπίδα να μην έχουμε νέα ΤΕΜΠΗ στις ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.
    Ενα είναι σίγουρο, το αύριο μετά από αυτό το νομοσχέδιο, δεν θα είναι το ίδιο.
    Όσοι σας συμβουλεύουν, αδιαφορούν για τα πάντα και νοιάζονται μόνο για το τώρα. Στο αύριο δεν θα είναι παρόντες. ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΟΣΟΙ ΣΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ.
    Με σεβασμό προς όλους.
    Αλλά χωρίς καμία διάθεση για τίποτα από εδώ και στο εξής.
    Υ.Γ. Εννοείται πως τελείωσε και το φιλότιμο. Μην έχει κανείς αυταπάτες.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 08:27 | Νάσος

    Εμένα με προβληματίζει το γεγονός της αναδιάρθρωσης των βαθμών των ΕΠΟΠ – ΕΜΘ και η δίακριση τους σε Α’ και Β’ τάξης. Προσωπικά το μοντέλο απονομής βαθμών των ΕΜΘ που φτάνουν μέχρι Ανθυπολοχαγοί φαίνεται πιο ρεαλιστικό με την παρούσα κατάσταση του στρατεύματος. Στο θέμα αναδιάρθρωσης των ΕΣΣΟ συμφωνώ και επιβάλλεται να γίνει διότι 6 ΕΣΣΟ τον χρόνο είναι πολλές, ειδικά αν συγκρίνουμε τις πληθυσμιακά υπερπλήρεις Ε’ και ΣΤ’ ΕΣΣΟ με τις «άδειες» Γ’ και Δ’ ΕΣΣΟ. Αυτό ναι να προχωρήσει μαζί με την απεμπλοκή του μισθού από τον Βαθμό και την Θητεία – Ευκαιρία. Αλλά η αναδιάρθρωση βαθμού για τους Υπαξιωματικούς θέλει περαιτέρω βελτίωσης.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 08:10 | Νίκος Τελούδης

    Προερχόμενος από των θεσμό των ΕΜΘ σειράς 1996 και Υ.ΓΡ, νιώθω ξεκάθαρα στοχοποιημένος.
    Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις το 2025, είναι η χρονιά στην οποία κρίνομε για Ανθυπολοχαγός και το 2026, απονέμεται ο βαθμός. Με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο παραβιάζεται ο νόμος καθώς κρίνομαι ουσιαστικά διατηρητέος χωρίς να μου έχει επιβληθεί ποινή για κάποια αξιέπαινη πράξη, εκτός αν είναι τα 29 έτη στις Ε.Δ. Το δε νομοσχέδιο έχει εφαρμογή από 1-1-27, αν αυτό λέει κάτι περί τήρησης του νόμου.
    Στο ίδιο νομοσχέδιο αναφέρει ότι καταργείται το επίδομα επικινδυνότητας, το οποίο είναι ενσωματωμένο, στο ιδιαιτέρων συνθηκών, στους Ε.Υ (Ελαφράς Υπηρεσίας)-Υ.ΓΡ (Υπηρεσίας Γραφείου). Το όποιο επίδομα δίνεται από την Υπηρεσία θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά του Υ.ΓΡ, καθώς η πάθηση προκλήθηκε από την Υπηρεσία και αυτή ουδέποτε αποζημίωσε το στέλεχος για την πάθηση που του προκάλεσε.
    Εφόσον προσπαθείτε να εξυγιάνετε τις Ε.Δ, θα έπρεπε να υπάρχει και κάποια μνεία για τα μάχιμα στελέχη τα οποία κακός υπηρετούν σε Σ.Π, ΒΝ.Σ, ΛΑΦ, Σ.Τ.Γ κτλ. Όλοι αυτοί οι μάχιμοι να επιστρέψουν στις μονάδες και εκεί να μετατεθούν στελέχη Ε.Υ, ώστε να είναι κα πάλι χρήσιμα.
    Είδατε πόσο απλά διαχωρίσατε το στράτευμα.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 08:19 | Αιμιλία

    Οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις του Παραρτήματος Α’ οδηγούν σε υποβάθμιση της βαθμολογικής θέσης των αποφοίτων ΑΣΣΥ, τοποθετώντας τους σε βαθμούς που δεν αντιστοιχούν ούτε στον χρόνο υπηρεσίας τους (20+ έτη), ούτε στα καθήκοντα ευθύνης που ασκούν, ούτε στη θεσμοθετημένη ανώτερη εκπαίδευσή τους.
    Παράλληλα, το Παράρτημα Β’ προβλέπει ταχύτερη και ευνοϊκότερη εξέλιξη σε ΕΜΘ/ΕΠΟΠ, δημιουργώντας σαφή ασυμμετρία μεταξύ κατηγοριών προσωπικού και θέτοντας σε κίνδυνο τη συνοχή της ιεραρχίας.
    Η έλλειψη μεταβατικών διατάξεων για τους ήδη υπηρετούντες ΑΣΣΥ ενισχύει τον κίνδυνο διοικητικών στρεβλώσεων και αδικιών.
    Απαιτείται άμεση αναθεώρηση των Παραρτημάτων με αναλογική, δίκαιη και λειτουργικά συμβατή κατάταξη βάσει πραγματικού χρόνου υπηρεσίας, καθηκόντων και προσόντων, ώστε να διασφαλιστεί η υπηρεσιακή ισορροπία και η αξιοκρατία.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 08:56 | Παναγιώτης Αθανασοπουλος

    Υπάρχει διάφανη μεροληπτική στάση σε όλο το νομοσχέδιο
    Και θα έχει ατνητικότατα αποτελέσματα τόσο στη συνοχή του στρατεύματος όσο και στην τόσο καλη προσπάθεια που έχει γινει τις δυο τελευταιες τετραετίες απο την παράταξη αλλα και από εσας
    Κ. Υπουργέ. Αναθέστε σε μια επιτροπή να το επανεξετάσει.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 08:54 | Χρήστος

    Θέμα: Παρατηρήσεις – Επισημάνσεις για τη βαθμολογική εξέλιξη ΑΣΣΥ στο Σχέδιο Νόμου «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή»

    Ως απόφοιτος ΑΣΣΥ με 26 έτη πραγματικής υπηρεσίας, θεωρώ ότι το Σχέδιο Νόμου, και ειδικότερα τα Παραρτήματα Α’ και Β’, αδικούν βαθιά και συστηματικά το προσωπικό προερχόμενο από τις ΑΣΣΥ, το οποίο έχει επιλεγεί μέσω πανελληνίων εξετάσεων, έχει ολοκληρώσει ανώτερη στρατιωτική εκπαίδευση και έχει υπηρετήσει επί δεκαετίες σε θέσεις υψηλής ευθύνης και αυξημένων απαιτήσεων.

    1. Υποβάθμιση του ρόλου και του έργου των ΑΣΣΥ

    Στο Παράρτημα Α’ προβλέπεται κατάταξη αποφοίτων ΑΣΣΥ πολλών ετών (1999–2005) στον βαθμό του Υπολοχαγού, ανεξάρτητα εάν έχουν συμπληρώσει 24, 26 ή και 28 χρόνια υπηρεσίας.
    Η ρύθμιση αυτή δεν αντανακλά την πραγματική θέση, ευθύνη και εμπειρία αυτών των στελεχών.
    Αντίθετα, δημιουργεί μια πλασματική κατανομή βαθμών που δεν αντικατοπτρίζει ούτε τις υπηρεσιακές ανάγκες ούτε την πραγματική υπηρεσιακή ιεραρχία.

    2. Ασυμμετρία σε σχέση με ΕΜΘ και ΕΠΟΠ

    Στο Παράρτημα Β’ παρατηρείται ότι προσωπικό ΕΜΘ και ΕΠΟΠ με σημαντικά λιγότερα έτη υπηρεσίας εντάσσεται σε ανάλογους ή και υψηλότερους βαθμούς σε σχέση με παλαιούς ΑΣΣΥ.
    Αυτό δημιουργεί ανισότητες, αίσθημα αδικίας και θέτει σε αμφιβολία την αξιοκρατική εξέλιξη των στελεχών.

    Οι ΑΣΣΥ διαθέτουν:

    ανώτερη στρατιωτική εκπαίδευση,

    αυξημένες επιχειρησιακές αρμοδιότητες,

    υψηλά προσόντα σε τεχνικά και διοικητικά αντικείμενα,

    δεκαετίες υπηρεσίας σε κρίσιμες θέσεις.

    Η άνιση αντιμετώπισή τους στο νέο σύστημα βαθμολογικής εξέλιξης δεν συνάδει με τις αρχές ισονομίας και αναγνώρισης επαγγελματικής επάρκειας.

    3. Έλλειψη μεταβατικών διατάξεων για προστασία παλαιών ΑΣΣΥ

    Το νομοσχέδιο δεν προβλέπει σαφείς μεταβατικές ρυθμίσεις που να προστατεύουν όσους ήδη κατέχουν βαθμούς ή υπηρετούν σε θέσεις υψηλής ευθύνης.
    Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ενός αισθήματος «διοικητικού κενού» και ανασφάλειας, ιδιαίτερα για στελέχη με 20+ έτη υπηρεσίας.

    4. Δημιουργία δύο ταχυτήτων

    Η προβλεπόμενη ανωτατοποίηση των σχολών αφορά αποκλειστικά τους μελλοντικούς σπουδαστές.
    Οι ήδη υπηρετούντες απόφοιτοι ΑΣΣΥ, που επί δεκαετίες στήριξαν τις Ένοπλες Δυνάμεις, μένουν εκτός οποιασδήποτε ακαδημαϊκής ή βαθμολογικής αναβάθμισης.
    Έτσι δημιουργούνται δύο ταχύτητες στελεχών, γεγονός που υπονομεύει την υπηρεσιακή συνοχή.

    Αίτημα – Πρόταση Βελτίωσης

    Ζητείται:

    ✔ Να αναθεωρηθεί το Παράρτημα Α’ ώστε:

    οι παλαιοί απόφοιτοι ΑΣΣΥ (1995–2005), ιδίως όσοι έχουν 20+ χρόνια υπηρεσίας,

    να κατατάσσονται σε βαθμούς που ανταποκρίνονται στην πραγματική υπηρεσιακή τους αξία,

    με σαφή αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας, καθηκόντων και εμπειρίας.

    ✔ Να υπάρξουν εγγυημένες μεταβατικές διατάξεις:

    Καμία αρνητική μεταβολή για τους ήδη υπηρετούντες.
    Διατήρηση ή αναβάθμιση βαθμού με βάση την εμπειρία και τον πραγματικό ρόλο.

    ✔ Να υπάρξει εναρμόνιση με το Παράρτημα Β’:

    Το προσωπικό ΕΜΘ/ΕΠΟΠ να μην αναβαθμίζεται ταχύτερα από το προσωπικό ΑΣΣΥ με πολύ περισσότερα έτη υπηρεσίας.

    ✔ Να αναγνωριστεί ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας των ΑΣΣΥ αναδρομικά ή να δοθεί δυνατότητα εξίσωσης για τους ήδη υπηρετούντες.

    Τελικό συμπέρασμα

    Το προτεινόμενο σύστημα βαθμολογικής εξέλιξης, όπως παρουσιάζεται, δεν αποτυπώνει δίκαια τον ρόλο, την προσφορά και την επαγγελματική αξία των αποφοίτων ΑΣΣΥ.
    Η κατηγορία αυτή αποτελεί τον κορμό των Ενόπλων Δυνάμεων και η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει ένα σύστημα το οποίο να τους αναγνωρίζει αντί να τους υποβαθμίζει.

    Ζητώ τη δίκαιη επανεξέταση των διατάξεων και την ουσιαστική αναγνώριση της πολύχρονης προσφοράς των ΑΣΣΥ.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 08:09 | Χρήστος

    Θέμα: Παρατηρήσεις – Επισημάνσεις για τη βαθμολογική εξέλιξη ΑΣΣΥ στο Σχέδιο Νόμου «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή»

    Ως απόφοιτος ΑΣΣΥ με 26 έτη πραγματικής υπηρεσίας, θεωρώ ότι το Σχέδιο Νόμου, και ειδικότερα τα Παραρτήματα Α’ και Β’, αδικούν βαθιά και συστηματικά το προσωπικό προερχόμενο από τις ΑΣΣΥ, το οποίο έχει επιλεγεί μέσω πανελληνίων εξετάσεων, έχει ολοκληρώσει ανώτερη στρατιωτική εκπαίδευση και έχει υπηρετήσει επί δεκαετίες σε θέσεις υψηλής ευθύνης και αυξημένων απαιτήσεων.

    1. Υποβάθμιση του ρόλου και του έργου των ΑΣΣΥ

    Στο Παράρτημα Α’ προβλέπεται κατάταξη αποφοίτων ΑΣΣΥ πολλών ετών (1999–2005) στον βαθμό του Υπολοχαγού, ανεξάρτητα εάν έχουν συμπληρώσει 24, 26 ή και 28 χρόνια υπηρεσίας.
    Η ρύθμιση αυτή δεν αντανακλά την πραγματική θέση, ευθύνη και εμπειρία αυτών των στελεχών.
    Αντίθετα, δημιουργεί μια πλασματική κατανομή βαθμών που δεν αντικατοπτρίζει ούτε τις υπηρεσιακές ανάγκες ούτε την πραγματική υπηρεσιακή ιεραρχία.

    2. Ασυμμετρία σε σχέση με ΕΜΘ και ΕΠΟΠ

    Στο Παράρτημα Β’ παρατηρείται ότι προσωπικό ΕΜΘ και ΕΠΟΠ με σημαντικά λιγότερα έτη υπηρεσίας εντάσσεται σε ανάλογους ή και υψηλότερους βαθμούς σε σχέση με παλαιούς ΑΣΣΥ.
    Αυτό δημιουργεί ανισότητες, αίσθημα αδικίας και θέτει σε αμφιβολία την αξιοκρατική εξέλιξη των στελεχών.

    Οι ΑΣΣΥ διαθέτουν:

    ανώτερη στρατιωτική εκπαίδευση,

    αυξημένες επιχειρησιακές αρμοδιότητες,

    υψηλά προσόντα σε τεχνικά και διοικητικά αντικείμενα,

    δεκαετίες υπηρεσίας σε κρίσιμες θέσεις.

    Η άνιση αντιμετώπισή τους στο νέο σύστημα βαθμολογικής εξέλιξης δεν συνάδει με τις αρχές ισονομίας και αναγνώρισης επαγγελματικής επάρκειας.

    3. Έλλειψη μεταβατικών διατάξεων για προστασία παλαιών ΑΣΣΥ

    Το νομοσχέδιο δεν προβλέπει σαφείς μεταβατικές ρυθμίσεις που να προστατεύουν όσους ήδη κατέχουν βαθμούς ή υπηρετούν σε θέσεις υψηλής ευθύνης.
    Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ενός αισθήματος «διοικητικού κενού» και ανασφάλειας, ιδιαίτερα για στελέχη με 20+ έτη υπηρεσίας.

    4. Δημιουργία δύο ταχυτήτων

    Η προβλεπόμενη ανωτατοποίηση των σχολών αφορά αποκλειστικά τους μελλοντικούς σπουδαστές.
    Οι ήδη υπηρετούντες απόφοιτοι ΑΣΣΥ, που επί δεκαετίες στήριξαν τις Ένοπλες Δυνάμεις, μένουν εκτός οποιασδήποτε ακαδημαϊκής ή βαθμολογικής αναβάθμισης.
    Έτσι δημιουργούνται δύο ταχύτητες στελεχών, γεγονός που υπονομεύει την υπηρεσιακή συνοχή.

    Αίτημα – Πρόταση Βελτίωσης

    Ζητείται:

    ✔ Να αναθεωρηθεί το Παράρτημα Α’ ώστε:

    οι παλαιοί απόφοιτοι ΑΣΣΥ (1995–2005), ιδίως όσοι έχουν 20+ χρόνια υπηρεσίας,

    να κατατάσσονται σε βαθμούς που ανταποκρίνονται στην πραγματική υπηρεσιακή τους αξία,

    με σαφή αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας, καθηκόντων και εμπειρίας.

    ✔ Να υπάρξουν εγγυημένες μεταβατικές διατάξεις:

    Καμία αρνητική μεταβολή για τους ήδη υπηρετούντες.
    Διατήρηση ή αναβάθμιση βαθμού με βάση την εμπειρία και τον πραγματικό ρόλο.

    ✔ Να υπάρξει εναρμόνιση με το Παράρτημα Β’:

    Το προσωπικό ΕΜΘ/ΕΠΟΠ να μην αναβαθμίζεται ταχύτερα από το προσωπικό ΑΣΣΥ με πολύ περισσότερα έτη υπηρεσίας.

    ✔ Να αναγνωριστεί ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας των ΑΣΣΥ αναδρομικά ή να δοθεί δυνατότητα εξίσωσης για τους ήδη υπηρετούντες.

    Τελικό συμπέρασμα

    Το προτεινόμενο σύστημα βαθμολογικής εξέλιξης, όπως παρουσιάζεται, δεν αποτυπώνει δίκαια τον ρόλο, την προσφορά και την επαγγελματική αξία των αποφοίτων ΑΣΣΥ.
    Η κατηγορία αυτή αποτελεί τον κορμό των Ενόπλων Δυνάμεων και η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει ένα σύστημα το οποίο να τους αναγνωρίζει αντί να τους υποβαθμίζει.

    Ζητώ τη δίκαιη επανεξέταση των διατάξεων και την ουσιαστική αναγνώριση της πολύχρονης προσφοράς των ΑΣΣΥ.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 07:55 | Γιώργος Κ.

    Είναι θλιβερό να βλέπεις ένστολους να δίνουν συγχαρητήρια σε πολιτικό για οποιαδήποτε νομοσχέδιο. Είμαστε σαν Στρατιωτικοί άξιοι της μοίρας μας.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 07:48 | Απόφοιτος ΑΣΣΥ

    Αυτός δεν είναι χάρτης μετάβασης αγαπητέ Κύριε Υπουργέ.
    Είναι χάρτης κατάβασης. Ένας χάρτης προς την καταστροφή των Ενόπλων Δυνάμεων. Αν ο σκοπός των Επιτελείων και της Κυβέρνησης είναι να κλείσουν οι Σχολές των Υπαξιωματικών τότε το Νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Θα επιτύχει τον στόχο του με εμφατικό τρόπο αφού θα σπρώξει τους λίγους νέους που θέλουν να γίνουν Στρατιωτικοί, αναγκαστικά προς τις Σχολές Αξιωματικών. Δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως νόημα να πράξει το αντίθετο. Απολύτως φυσιολογικά λοιπόν, θα κλείσετε τις Σχολές των Υπαξιωματικών. Αυτός είναι ο στόχος σας, αυτό και θα κάνετε. Το κάνετε όμως με ακόμα πιο ταπεινωτικό τρόπο προς τους ήδη Αποφοίτους ΑΣΣΥ. Με τρόπο ταπεινωτικό & ατιμωτικό. Αυτή είναι η αλήθεια και είναι αδιανόητη & απαράδεκτη, η πρόθεση αυτή του Νομοσχεδίου. Τώρα, άμεσα, από την επόμενη μέρα κιόλας. Να σταματήσετε σχεδόν όλες τις προαγωγές και να καθηλώσετε τους Αποφοίτους ΑΣΣΥ στον βαθμό που φέρουν.
    Αν αυτό δεν είναι ταπείνωση ενός στρατιωτικού, τότε τι είναι Κύριε Υπουργέ ;;;
    Αδιαφορείτε επίσης και για το επόμενο επακόλουθο του Νομοσχεδίου. Την πλήρη κατάρρευση οποιασδήποτε εργασιακής σχέσης που υφίσταται στις Ένοπλες Δυνάμεις. Από την μια παχυλές αυξήσεις σε Αποφοίτους ΑΣΕΙ (αδιαφορώ πλήρως, καλά κάνετε, φεύγουν ο ένας μετά τον άλλον) και από την άλλη κοροϊδία & εμπαιγμός σε Απόφοιτους ΑΣΣΥ. Τα παίρνετε από την μια τσέπη για να τα βάλετε στην άλλη. Αυτή είναι η αλήθεια και ας πουλάνε παραμύθια όλα τα συστημικά ΜΜΕ. Μακροπρόθεσμα μεγάλη μείωση σε εφάπαξ, σύνταξη, μερίσματα. Με ποιο δικαίωμα ;;;
    Σε συνδυασμό με την καθήλωση των βαθμών, που νομίζετε ότι θα καταλήξει αυτό ; Περιμένετε η επόμενη μέρα να είναι όπως η προηγούμενη; Ούτε να το σκέφτεστε.
    Φέρατε ένα σχέδιο νόμου ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ και από τις διαρροές σας το τελευταίο διάστημα. Τρανό παράδειγμα οι Αποφοίτοι ΑΣΣΥ του 1994. Τους δίνατε βαθμό το 2026 στο προσχέδιο και τώρα στο τελικό σχέδιο τους τον αφαιρείτε. Και σε άλλες Τάξεις το κάνατε αυτό. ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΣ ;;; Δεν εξηγείται αλλιώς.
    Πρώτη φορά σχέδιο νόμου να είναι ακόμα χειρότερο από το προσχέδιο.
    Αγαπητέ Κύριε Υπουργέ θα μπορούσαμε να γράφουμε για ώρες αν δεν πιστεύαμε ότι Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ είναι και αυτή ένα ακόμα ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ και ένα ακόμα εργαλείο της ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που ζούμε. Τίποτα απολύτως δεν θα αλλάξετε, τίποτα από όσα γραφτούν δεν θα λάβετε υπόψιν σας.
    Κάντε ότι σας φωτίσει ο ΘΕΟΣ.
    Μένουμε με την ελπίδα να μην έχουμε νέα ΤΕΜΠΗ στις ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.
    Ενα είναι σίγουρο, το αύριο μετά από αυτό το νομοσχέδιο, δεν θα είναι το ίδιο.
    Όσοι σας συμβουλεύουν, αδιαφορούν για τα πάντα και νοιάζονται μόνο για το τώρα. Στο αύριο δεν θα είναι παρόντες. ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΟΣΟΙ ΣΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ.
    Με σεβασμό προς όλους.
    Αλλά χωρίς καμία διάθεση για τίποτα από εδώ και στο εξής.
    Υ.Γ. Εννοείται πως τελείωσε και το φιλότιμο. Μην έχει κανείς αυταπάτες.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 07:42 | Μπάμπης

    Ως ΕΠΟΠ, αισθάνομαι την ανάγκη να επισημάνω κάτι πολύ σημαντικό:
    δεν υπάρχει πλέον πραγματική καριέρα για τους νεότερους που υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις.
    Μέσα στον Στρατό υπηρετούν χιλιάδες άνθρωποι που αγαπούν ειλικρινά την πατρίδα.
    Πολλοί από εμάς μπήκαμε με θέληση, με τιμή και με διάθεση να προσφέρουμε.
    Όμως, η αγάπη για την πατρίδα από μόνη της δεν αρκεί, όταν το σύστημα δεν προσφέρει:
    εξέλιξη,

    οικονομική σταθερότητα,

    αξιοπρεπείς συνθήκες,

    και σεβασμό στην προσφορά του προσωπικού.

    Το νομοσχέδιο, όπως είναι σήμερα, δεν δίνει καμία προοπτική καριέρας στους νέους ΕΠΟΠ.
    Δεν μπορούμε να μιλάμε για σύγχρονες Ένοπλες Δυνάμεις όταν οι άνθρωποι που στελεχώνουν τις μονάδες αναγκάζονται να ψάχνουν δεύτερες δουλειές για την επιβίωσή τους.

    Η ισχύς των Ενόπλων Δυνάμεων βασίζεται στην ενότητα, όχι στον διαχωρισμό προσωπικού σε “κατηγορίες”.
    Χρειαζόμαστε ένα σύστημα που ενώνει, στηρίζει και δίνει προοπτική σε όσους πραγματικά κρατούν τον Στρατό όρθιο.

    Αν θέλουμε νέους ανθρώπους να μείνουν στο στράτευμα, πρέπει να έχουν μέλλον, όχι αδιέξοδο.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 07:22 | tolis

    ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΥΠΞΚΩΝ ΕΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΑΣΣΥ ΑΣ ΤΗΝ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΕΠΟΠ ΚΑΙ ΑΣΕΙ (ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ)

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 06:14 | Νίκος

    Ένα από τα βασικότερα προβλήματα του νομοσχεδίου είναι ότι παρουσιάζει τους ΕΠΟΠ ως μια ξεχωριστή κατηγορία προσωπικού, διακριτή από τους Υπαξιωματικούς, λες και δεν αποτελούν μέρος της ίδιας δομής και της ίδιας αποστολής.
    Αυτή η αντιμετώπιση υποτιμά το έργο των ΕΠΟΠ και δημιουργεί μια διάκριση χωρίς ουσιαστικό λόγο.

    Στην πραγματικότητα:

    οι ΕΠΟΠ υπηρετούν δίπλα στους Υπαξιωματικούς,

    εκτελούν τα ίδια καθήκοντα,

    έχουν τις ίδιες ευθύνες,

    συμμετέχουν στις ίδιες υπηρεσίες, ασκήσεις και μεταθέσεις.

    Δεν υπάρχει κανένας επιχειρησιακός λόγος να χαρακτηρίζονται ως «ξεχωριστή κατηγορία» και να περιορίζονται σταδιοδρομικά.
    Αυτό μόνο αποθαρρύνει το προσωπικό και ρίχνει το ηθικό.

    Όταν ένας νέος ΕΠΟΠ βλέπει ότι:

    δεν έχει πραγματική εξέλιξη,

    ξεχωρίζει αρνητικά από τους υπόλοιπους Υπαξιωματικούς,

    οι προοπτικές του σταματούν σε χαμηλούς βαθμούς,

    και δεν υπάρχουν κίνητρα για να μείνει πολλά χρόνια,

    τότε είναι λογικό να μην επιλέξει την παραμονή στις Ένοπλες Δυνάμεις.

    Αν θέλουμε να κρατήσουμε κόσμο, πρέπει να σταματήσει αυτός ο τεχνητός διαχωρισμός και να υπάρξει πραγματική ένταξη των ΕΠΟΠ στη φυσική βαθμολογική και μισθολογική πυραμίδα των Υπαξιωματικών.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 06:17 | Πέτρος

    Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου δημιουργεί μια πολύ λανθασμένη εικόνα για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
    Ο Στρατός δεν αποτελείται μόνο από Αξιωματικούς.
    Πίσω από κάθε μεγάλο έργο, από κάθε υπηρεσία, από κάθε επιχειρησιακή επιτυχία, βρίσκονται οι Υπαξιωματικοί και οι ΕΠΟΠ, οι οποίοι σηκώνουν το καθημερινό βάρος των μονάδων.

    Με το παρόν πλαίσιο:

    οι προαγωγές περιορίζονται δραματικά,

    η σταδιοδρομία “σταματά” νωρίς,

    οι ευκαιρίες εξέλιξης μειώνονται,

    και ο νέος ΕΠΟΠ αισθάνεται ότι είναι προσωπικό δεύτερης κατηγορίας.

    Αν πραγματικά θέλουμε σύγχρονες και ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις, πρέπει να υπάρχει σεβασμός και πραγματική προοπτική σε αυτούς που βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας και κρατούν τον Στρατό όρθιο.

    Οι ΕΠΟΠ και οι Υπαξιωματικοί πρέπει να έχουν ξεκάθαρη εξέλιξη, αξιοπρεπή μισθολόγιο και ίση αντιμετώπιση, γιατί χωρίς αυτούς ο Στρατός δεν μπορεί να λειτουργήσει.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 06:40 | Λάμπρος

    Ως νέος ΕΠΟΠ, θέλω να εκφράσω τον προβληματισμό μου για το ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, στην παρούσα του μορφή, αποθαρρύνει τους νέους να ενταχθούν στις Ένοπλες Δυνάμεις.
    Ο λόγος είναι ότι δεν προσφέρει πραγματική εξέλιξη ούτε δίκαιη μισθολογική αντιμετώπιση.

    1. Η σταδιοδρομία των νέων ΕΠΟΠ πρακτικά “τερματίζει” χαμηλά.
    Με όλες τις κρίσιμες προαγωγές να γίνονται μόνο “κατ’ επιλογή”, οι νεότερες σειρές δεν έχουν ρεαλιστική προοπτική να φτάσουν σε υψηλότερους βαθμούς. Αυτό δημιουργεί μια καριέρα χωρίς μέλλον.

    2. Οι αυξήσεις που ανακοινώθηκαν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
    Ένας νέος ΕΠΟΠ κάνει τα πάντα: υπηρεσίες, ασκήσεις, μετακινήσεις, δύσκολες βάρδιες, καθήκοντα σε όλη την Ελλάδα.
    Η αύξηση 40–80 ευρώ δεν είναι ουσιαστική για κάποιον που σηκώνει τόσο μεγάλο επιχειρησιακό βάρος.

    3. Ο στρατός δεν αποτελείται μόνο από αξιωματικούς.
    Πίσω από τα μεγάλα έργα, την καθημερινή λειτουργία και το μεγαλύτερο μέρος της πραγματικής εργασίας βρίσκονται οι υπαξιωματικοί και οι ΕΠΟΠ, που συνεργάζονται με τους αξιωματικούς και αποτελούν την “ραχοκοκαλιά” των Ενόπλων Δυνάμεων.
    Δεν πρέπει να υπάρχει υποτίμηση των κατώτερων βαθμών, ούτε να θεωρείται ότι η αξία ενός στελέχους καθορίζεται αποκλειστικά από τον βαθμό του.

    4. Το νέο πλαίσιο αποτρέπει τους νέους να καταταγούν.
    Όταν κάποιος βλέπει ότι:

    οι προαγωγές δεν είναι εξασφαλισμένες,

    η μισθολογική εξέλιξη είναι ελάχιστη,

    οι ευθύνες είναι τεράστιες,

    και οι υπαξιωματικοί αντιμετωπίζονται σαν προσωπικό δεύτερης κατηγορίας,
    τότε λογικά δεν θα επιλέξει τον στρατό ως επάγγελμα.

    5. Οι ΕΠΟΠ αποτελούν βασικό κομμάτι των ΕΔ και πρέπει να στηριχθούν.
    Οι νέοι ΕΠΟΠ είναι αυτοί που στελεχώνουν μονάδες, καλύπτουν κενά, εκτελούν κρίσιμες υπηρεσίες και στηρίζουν την καθημερινή λειτουργία.
    Είναι άδικο να μην έχουν πραγματική προοπτική εξέλιξης και αξιοπρεπή μισθολογική αναγνώριση.

    Για όλους αυτούς τους λόγους ζητώ:

    την ουσιαστική επανεξέταση του βαθμολογικού, με περισσότερες προαγωγές κατ’ αρχαιότητα,

    την ενίσχυση του μισθολογικού για τους νέους ΕΠΟΠ που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος,

    και την αποκατάσταση του ρόλου των υπαξιωματικών και ΕΠΟΠ ως αναπόσπαστο και ισότιμο κομμάτι των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Οι Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζονται νέους ανθρώπους — αλλά αυτό θα συμβεί μόνο όταν υπάρχει πραγματική εξέλιξη, δίκαιη αντιμετώπιση και αναγνώριση της προσφοράς όλων, όχι μόνο των ανώτερων βαθμών.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 06:23 | Λαμπρος

    Ως νέος ΕΠΟΠ, θέλω να εκφράσω τον προβληματισμό μου για το ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, στην παρούσα του μορφή, αποθαρρύνει τους νέους να ενταχθούν στις Ένοπλες Δυνάμεις.
    Ο λόγος είναι ότι δεν προσφέρει πραγματική εξέλιξη ούτε δίκαιη μισθολογική αντιμετώπιση.

    1. Η σταδιοδρομία των νέων ΕΠΟΠ πρακτικά “τερματίζει” χαμηλά.
    Με όλες τις κρίσιμες προαγωγές να γίνονται μόνο “κατ’ επιλογή”, οι νεότερες σειρές δεν έχουν ρεαλιστική προοπτική να φτάσουν σε υψηλότερους βαθμούς. Αυτό δημιουργεί μια καριέρα χωρίς μέλλον.

    2. Οι αυξήσεις που ανακοινώθηκαν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
    Ένας νέος ΕΠΟΠ κάνει τα πάντα: υπηρεσίες, ασκήσεις, μετακινήσεις, δύσκολες βάρδιες, καθήκοντα σε όλη την Ελλάδα.
    Η αύξηση 40–80 ευρώ δεν είναι ουσιαστική για κάποιον που σηκώνει τόσο μεγάλο επιχειρησιακό βάρος.

    3. Ο στρατός δεν αποτελείται μόνο από αξιωματικούς.
    Πίσω από τα μεγάλα έργα, την καθημερινή λειτουργία και το μεγαλύτερο μέρος της πραγματικής εργασίας βρίσκονται οι υπαξιωματικοί και οι ΕΠΟΠ, που συνεργάζονται με τους αξιωματικούς και αποτελούν την “ραχοκοκαλιά” των Ενόπλων Δυνάμεων.
    Δεν πρέπει να υπάρχει υποτίμηση των κατώτερων βαθμών, ούτε να θεωρείται ότι η αξία ενός στελέχους καθορίζεται αποκλειστικά από τον βαθμό του.

    4. Το νέο πλαίσιο αποτρέπει τους νέους να καταταγούν.
    Όταν κάποιος βλέπει ότι:

    οι προαγωγές δεν είναι εξασφαλισμένες,

    η μισθολογική εξέλιξη είναι ελάχιστη,

    οι ευθύνες είναι τεράστιες,

    και οι υπαξιωματικοί αντιμετωπίζονται σαν προσωπικό δεύτερης κατηγορίας,
    τότε λογικά δεν θα επιλέξει τον στρατό ως επάγγελμα.

    5. Οι ΕΠΟΠ αποτελούν βασικό κομμάτι των ΕΔ και πρέπει να στηριχθούν.
    Οι νέοι ΕΠΟΠ είναι αυτοί που στελεχώνουν μονάδες, καλύπτουν κενά, εκτελούν κρίσιμες υπηρεσίες και στηρίζουν την καθημερινή λειτουργία.
    Είναι άδικο να μην έχουν πραγματική προοπτική εξέλιξης και αξιοπρεπή μισθολογική αναγνώριση.

    Για όλους αυτούς τους λόγους ζητώ:

    την ουσιαστική επανεξέταση του βαθμολογικού, με περισσότερες προαγωγές κατ’ αρχαιότητα,

    την ενίσχυση του μισθολογικού για τους νέους ΕΠΟΠ που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος,

    και την αποκατάσταση του ρόλου των υπαξιωματικών και ΕΠΟΠ ως αναπόσπαστο και ισότιμο κομμάτι των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Οι Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζονται νέους ανθρώπους — αλλά αυτό θα συμβεί μόνο όταν υπάρχει πραγματική εξέλιξη, δίκαιη αντιμετώπιση και αναγνώριση της προσφοράς όλων, όχι μόνο των ανώτερων βαθμών.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 04:01 | Κούλης

    Ο σκοπός για αξιοκρατία δεν υφίσταται με αυτό το νομοσχέδιο γιατί είναι ένα νομοσχέδιο δύο ταχυτήτων. Μιας ταχύτητας που επιβραβεύει τους Αξιωματικούς από σχολές Αξιωματικών και μίας ταχύτητας που υποβιβάζει και τιμωρεί τους Αξιωματικούς Διοικητικής Υποστήριξης και Τεχνικής Υποστήριξης και τους Υπαξιωματικούς εκ σχολών Υπαξιωματικών. Είναι ντροπή προς τα στελέχη και την ίδια την κοινωνία η υποβίβαση αυτή. Απόσυρση τώρα αυτού του νομοσχεδίου.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 04:38 | Σμχος ε.α.

    Συμφωνώ με αυτά που έγραψε συνάδελφος πριν:
    Το παρόν σχέδιο νόμου του Ελληνικού Κράτους, το οποίο αναρτήθηκε για διαβούλευση, στο μεγαλύτερο μέρος του είναι ΑΝΗΘΙΚΟ, ΑΔΙΚΟ, ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ και ο νομοθέτης οφείλει να το αποσύρει και να το επαναφέρει αφού εξετάσει ενδελεχώς την δομή των Ε.Δ. Αυτό που απουσιάζει από τις Ε.Δ. είναι η ύπαρξη αξιοκρατίας, αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης και η έλλειψη εμπιστοσύνης στην ηγεσία. Το προτεινόμενο Νομοσχέδιο δεν αγγίζει αυτές τις παραμέτρους.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 03:00 | Α

    Αεροπλάνο που πετάνε μόνα τους υπάρχουν, να συντηρούνται ΟΧΙ!
    Αυτό.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 02:24 | Παναγιώτης

    Με το παρόν νομοσχέδιο καταλύεται κάθε έννοια αξιοκρατίας και εφαρμόζεται για άλλη μία φορά το οτι η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της. Άχρηστοι οι αξιωματικοί που γνωρίζουν το στράτευμα με πανω απο 20 χρόνια υπηρεσίας και εξύψωση νέων Αξιωματικών οι οποίοι δεν εχουν καμια εικόνα του στρατεύματος. Όμως τόσα χρόνια ήταν μια χαρά να υπάρχουν αξιωματικοί εκ του θεσμού των υπαξιωματικών καθώς κάλυπταν θέσεις που κανείς αξιωματικός άλλης προέλευσης δεν ηθελε να καλύψει και βέβαια του το πλασαρανε οτι ειναι απαραίτητος λόγω εμπειρίας και γνώσης όλων των θέσεων των υφιστάμενων του (καθως ο αξιωματικός εξ υπαξιωματικών που προΐσταται σε ενα γραφειο ή συνεργείο κλπ εχει περασει απο ολες τις θέσεις και γνωρίζει πως να φερει το μέγιστο βαθμό απόδοσης)
    Συνοψίζοντας ξέρω πως η απόφαση εχει παρθεί και αυτο ειναι για τα μάτια του κόσμου απλα να ξέρετε οτι χαμηλό εθνικό φρόνημα δεν έχουν αυτοί που φεύγουν αλλα αυτοι που καταλύουν καθε έννοια δημοκρατίας και δικαιοσύνης με αυτα τα απαράδεκτα νομοσχέδια.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 00:53 | Αργύρης

    Κύριε Υπουργέ, με το παρόν νομοσχέδιο δίνεις αφορμή σε εμπαθείς Αξιωματικούς εξ ΑΣΕΙ, που τους ξεστράβωσαν οι Υπαξιωματικοί που υπηρέτησαν μαζί σε καποια Μονάδα όπως ο «22 Νοεμβρίου 2025, 00:38 | Δημήτρης» και ο οποίος σκίζει στο γλύψιμο για να «προκόψει» στην ιεραρχία.
    Και να του υπενθυμίσω ότι από το βαθμό του Λοχία μέχρι και το τελευταίο μου βαθμό έκανα περισσότερα από όσα μου αναλογούσαν και προβλέπονταν από τους κανονισμούς , γιατί κάποιοι Δκές προστάτευαν καποιον σαν και αυτόν από τις κακοτοπιές.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 00:40 | Gregory pek

    ρυθμίσεις που αφορούν τους υπαξιωματικός είναι άκρως βλαπτικές και τουλάχιστον δεν θα έπρεπε να εφαρμοστούν αναδρομικά. Ας εφαρμοστούν σε όσους προκριται να μπουν από εδώ και στο εξής. Με τέτοιες ρυθμίσεις κυριοι να περιμενετε ότι όλο και περισσότρροι νέοι θα αποφεύγουν τις στρατιωτικές σχολές και ιδιαίτερα αυτές των υπαξιωματικών.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 00:18 | Περικλής

    Ένα νομοσχέδιο που έχει σαν σκοπό να αμβλύνει τις διαφορές στο στράτευμα ανάμεσα σε αυτούς που υπηρετούν την πατρίδα … Γραμμένο από Αξιωματικούς για αξιωματικούς . Ποιους όμως αυτούς που εισέρχονται στην σχολή με 10 στης πανελλαδικές εξετάσεις. Τι βαθμό δυσκολίας έχει η σχολή που αποφοιτά αυτός ο μαθητής .. Βάλτε βάση εισαγωγής το 18 και μετά νομοθέτηστε αυτό το νομοσχέδιο .

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 00:56 | Katerina Akr

    Αυτος ο νόμος διαλυει ολα αυτα τα παιδιά νεωτερα και παλαιοτερα που εχουν ηδη κάποια χρόνια υπηρεσίας στην πλάτη τους, Μπήκανε με πολλες χιλιάδες μόρια με δεδομένο την εξέλιξη τους. Μάλιστα πολλα εξ αυτών πηραν και αλλα πτυχία ΑΕΙ με υψηλή βαθμολογία με σκοπό την μεταταξη ή την αναγνώριση και προς το παρον τα εχουν απλα στο συρτάρι. Κάποια αλλα συνεχίζουν με μεταπτυχιακά για να τους πείτε τόσα χρονια μετα ΚΑΚΩΣ μπήκατε, ας προσεχατε. Τουλάχιστον θα μπορούσατε να πείτε όσοι μπαίνουν απο εδω και στο εξής να ξέρουν θα μείνουν ΣΤΆΣΙΜΟΙ. Κατα τα αλλα ο στρατός μας και τα καμάρια μας. Που δουλεύουν χρόνια με 900€ και δεν μπορούν ουτε οικογένειες να κανουν. Μεταθέσεις ακριβά ενοικια και στασιμότητα. Δεν έχετε αφήσει τοποτα όρθιο. Έχετε φέρει όλη την κοινωνία απέναντι σας, μικρούς και μεγάλους.

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 00:38 | Δημήτρης

    Κύριε υπουργέ συγχαρητήρια! Επιτέλους κάποιος που κάνει αυτό που πρέπει με μια καστανή που είχε φτάσει στο απροχώρητο. Δεν νοείται αξιωματικός από σχολή υπαξιωματικών! Οι σχολές αξιωματικών είναι συγκεκριμένες και συνεπώς αν κάποιος επιθυμεί να γίνει αξιωματικός υπάρχουν τρόποι εισαγωγής σε αυτές για να μπορέσει να σταδιοδρομήσει. Γνωρίζουμε πολύ καλά και μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας για το ποια είναι η κατάσταση με τους αξιωματικούς προερχόμενοι από ΑΣΣΥ σε όλες τις υπηρεσίες και μονάδες εκστρατείας. Κανένας δεν αναλαμβάνει ασκήσεις! Κανένα ας δεν αναλαμβάνει υποχρεώσεις και αγήματα! Από μικρό βαθμό (λοχίας, επιλοχίας) καλύπτουν θέσεις βοηθού σε κάποιο γραφείο μονάδος ή αποσπώνται σε επιτελικά γραφεία! Μισές εμπειρία από λόχους, μισές εμπειρία από τον επιβατικό στρατό και τις απαιτήσεις του. Σε κάθε παρέλαση οι εν λόγω «αξιωματικοί» απαιτούν να μην συμμετέχουν καθώς είναι μεγάλοι και αυτό είναι δουλειά των αξιωματικών από σχολές αξιωματικών. Συγγνώμη αλλά τον ίδιο βαθμό δεν έχετε; Ο βαθμός έρχεται και με υποχρεώσεις τις οποίες όμως ποτέ δεν αναλαμβάνουν. Ουσιαστικά τόσα χρόνια οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ απαιτούν τον βαθμό χωρίς τις υποχρεώσεις. Επιτελους αυτή η κατάσταση αλλάζει! Δεν είναι δυνατόν οι αξιωματικοί τον ΑΣΕΙ να έχουν όλες τις ευθύνες, τα υποχρεωτικά σχολεία, τους χρόνος διοικήσεως σε μονάδες, τις υποχρεώσεις και να καταλήγουν στον ίδιο βαθμό με έναν απόφοιτο σχολής υπαξιωματικών. Ποια είναι η διαφορά τους; Καλώς ή κακώς αυτή είναι η σχολή υπαξιωματικών και η δουλειά της είναι να βγάζει υπαξιωματικούς που θα στελεχώσουν τον ελληνικό στρατό! Δεν υποβαθμίζει κανένας την δουλειά τους καθώς ούτε και την προσφορά τους στο στράτευμα. Αυτό όμως σημαίνει ότι όταν κάποιος είναι καλός τεχνίτης ή φροντιστής θα πρέπει να μπεις τις τάξεις των αξιωματικών; Φυσικά και όχι! Ακόμα και το αφήγημα των μορίων των σχολών δεν ευσταθεί! Οι βάσεις των σχολών καθορίζονται με βάση την ζήτηση και τις διαθέσιμες θέσεις. Υπήρχαν χρονιές που στην νοσηλευτική Αθηνών εισήλθαν άτομα με 16 και 17 χιλιάδες μόρια. Αυτό συνεπάγεται ότι θα γίνουν γιατροί; Φυσικά και όχι! Οι ρόλοι πρέπει να είναι διακριτοί και επιτέλους με το ανωτέρω νομοσχέδιο αυτό γίνεται πράξη. Όποιος επιθυμεί να γίνει αξιωματικός υπάρχουν όδοι που εύκολα κάποιος μπορεί να γίνει! Γνωρίζουμε όλοι ότι τα τελευταία χρόνια οι θέσεις που ανοίγουν σε απόφοιτους της Σχολής Μόνιμων Υπαξιωματικων για να εισέλθουν στην Στρατιωτικοί Σχολή Ευελπίδων μένουν κενές! Τα αγαθά κόποις κτώνται λοιπόν. Συνεπώς ας αναλογιστούμε όλοι την αναγκαιότητα αυτού του νομοσχεδίου και να είμαστε ευγνώμονες προς τον κύριο υπουργό που επιτέλους αναλαμβάνει την ευθύνη να λύσει ένα πολύ σημαντικό θέμα! Τέλος σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να δούμε και το οικονομικό κομμάτι στο οποίο ΟΛΟΙ λαμβάνουν αυξήσεις! Φυσικά δεν μπορούμε να απαιτούμε οι αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΕΙ να λάβουν τους ίδιους μισθούς με τους υπαξιωματικούς! Πρόκειται για παιδιά που με την αποφοίτηση τους οι υποχρεώσεις που επωμίζονται είναι ασύλληπτες και αυτό πρέπει να αμοίβεται ορθά! Παρακαλώ πολύ να μην εθελοτυφλούμε και να δούνε τα πράγματα με την σωστή οπτική! Κύριε υπουργέ άμεσα το νομοσχέδιο προς ψήφιση. Είμαστε μαζί σας!

  • 22 Νοεμβρίου 2025, 00:32 | Μιχάλης

    Στα Κοινά Σώματα θα μπορούσε να μπεί και ένα νέο «Σώμα Πληροφοριών». Οι έννοιες είναι κοινές, οι ανάγκες επι του πεδίου επίσης κοινές. Εξάλλου:
    1. Yφίστανται θέσεις πληροφοριών σε Συμμαχικό επίπεδο που επανδρώνονται απο όλους τους Κλάδους, εναλλάξ.
    2. Ο Μετασχηματισμός των ΜΣ του ΣΞ, θα λάβει και νόημα, πέραν της ονοματοδοσίας του οταν, στελέχη Πληροφοριών όλων των Κλάδων θα υπηρετήσουν σε αντίστοιχες θέσεις.
    3. Η τοποθέτηση στελεχών Πληροφοριών Κοινού Σώματος σε Υπηρεσίες όλων των Κλάδων θα βελτιστοποιήσει την ταχύτητα λήψης »εικόνας» και, ως εκ τούτου, αποφάσεων.
    4. Η ΔΙΣΧΠΛΗ δέιχνει τον δρόμο εδώ και χρόνια, καθότι ανήκει στο ΓΕΕΘΑ.
    5. Δεν υπάρχει καλύτερη ηγεσία στο ΓΕΕΘΑ, απο την παρούσα, για την υλοποίηση της πρότασης.

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 23:35 | Καληνύχτα Κεμαλ

    Οι προτεινόμενες αλλαγές στο σταδιοδρομικό πλαίσιο των υπαξιωματικών ΑΣΣΥ θίγουν σοβαρά στελέχη που έχουν ήδη ορκιστεί και υπηρετούν επί χρόνια με συγκεκριμένους, σαφώς καθορισμένους όρους.
    Η ξαφνική τροποποίηση δικαιωμάτων και προοπτικών εξέλιξης χωρίς ουσιαστικό μεταβατικό στάδιο παραβιάζει την αρχή της εύλογης προσδοκίας και δημιουργεί αίσθημα αδικίας.
    Ζητώ οι νέες ρυθμίσεις να ισχύσουν αποκλειστικά για τους μελλοντικούς εισακτέους και να διασφαλιστεί πλήρως το σταδιοδρομικό καθεστώς των ήδη υπηρετούντων.
    Η Πολιτεία οφείλει να στηρίζει, όχι να αποδυναμώνει, το προσωπικό που υπηρετεί κάτω από διαφορετικούς κανόνες από αυτούς που τώρα αλλάζουν.

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 23:38 | Τχης (ΜΧ-ΕΥ) Μητσάκος Νικόλαος

    Με το παρόν Σχέδιο Νόμου που αφορά την Κοινωνία και τις Ένοπλες Δυνάμεις υποβαθμίζονται βαθμολογικά και θίγονται όλες οι προελεύσεις των εν ενεργεία και εν αποστρατεία Στελεχών ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ κλπ.

    Ο βαθμός καθιερώνει την ικανότητα για εκτέλεση ορισμένων καθηκόντων δίνοντας δικαιώματα και επιβάλλοντας υποχρεώσεις. Η ιεραρχία των καθηκόντων βρίσκεται σε αρμονία με την ιεραρχία των βαθμών.

    Με την βαθμολογική υποβάθμιση – καθήλωση – απώλεια βαθμού άλλοι πλήττονται και θίγονται λιγότερο και άλλοι θίγονται περισσότερο όσον αφορά «τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τις παροχές» για θέματα, οικονομικά (μισθό, σύνταξη, απονομή μερίσματος, εφάπαξ, ΒΟΕΑ κλπ), εκτέλεσης κύριων και δευτερευόντων καθηκόντων, εκτέλεσης υπηρεσιών, μοριοδότησης για ΣΟΑ – ΣΟΜΥ – ΚΑΑΥ – Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, κλίνες σε Στρατιωτικά Νοσοκομεία κλπ

    Θα εκτελούν καθήκοντα Αξιωματικού, ως Υπαξιωματικοί – Οπλίτες.
    Θα έχουν όλες τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις των καθηκόντων του Αξιωματικού, αλλά θα έχουν βαθμό Υπαξιωματικού – Οπλίτη.
    Θα αμείβονται ως Υπαξιωματικοί – Οπλίτες, παρότι θα εκτελούν καθήκοντα Αξιωματικού.

    Αποστολή του Στρατού είναι, να εξασφαλίζει την άμυνα της Χώρας, να υπερασπίζει την Εθνική ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας. Το σύνολο του προσωπικού ανεξαρτήτου βαθμού, προέλευσης, ειδικότητας και ιδιότητας έχει την ίδια αποστολή και εργάζεται από κοινού, για την εκπλήρωση της ίδιας αποστολής. Ενδεχόμενες διακρίσεις μπορεί να οδηγήσουν σε απρόβλεπτες καταστάσεις και να επιφέρουν τεράστιο πλήγμα με άγνωστες βλάβες και συνέπειες

    Στη συζήτηση και ψήφιση του Νόμου 5018/2023 το Φεβρουάριο του έτους 2023 η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας υποσχέθηκαν και δεσμεύτηκαν να επιλύσουν διαπιστωμένα προβλήματα βαθμολογικής φύσεως των Στελεχών.

    Όχι στο Σώμα των Υπαξιωματικών με τη Βαθμολογική Υποβάθμιση των Υπηρετούντων και σε όσους πρόκειται να εισαχθούν στις Ένοπλες Δυνάμεις.

    Οι βαθμολογικές απώλειες σημαίνουν και οικονομικές απώλειες.

    Τχης (ΜΧ-ΕΥ) Μητσάκος Νικόλαος

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 22:27 | ΑΣΣΥ

    Η κατάργηση του θεσμού του mustang officer θα οδηγήσει σε ΣΕΝΤΑΝ 1940. Οι Γάλλοι ήταν οι τελευταίοι που το εφάρμοσαν και δεν προλάβαιναν να υποχωρήσουν από τους διώκτες τους Γερμανούς, οι οποίοι προήγαγαν κόσμο ευέλικτα και άμεσα. Αυτό όμως δεν το καταλαβαίνουν οι ΑΣΕΙ που ξέρω από προσωπική πείρα ότι είναι εντελώς ανιστόρητοι και χωρίς ευρύτητα πνεύματος.

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 22:00 | Δ.Ζ

    Το παρόν σχέδιο νόμου του Ελληνικού Κράτους, το οποίο αναρτήθηκε για διαβούλευση, στο μεγαλύτερο μέρος του είναι ΑΝΗΘΙΚΟ, ΑΔΙΚΟ, ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ και ο νομοθέτης οφείλει να το αποσύρει και να το επαναφέρει αφού εξετάσει ενδελεχώς την δομή των Ε.Δ. Αυτό που απουσιάζει από τις Ε.Δ. είναι η ύπαρξη αξιοκρατίας, αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης και η έλλειψη εμπιστοσύνης στην ηγεσία. Το προτεινόμενο Νομοσχέδιο δεν αγγίζει αυτές τις παραμέτρους. Εάν ο νομοθέτης επιμείνει στην παρούσα έκδοση τότε………

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 22:50 | Αξιωματικός φέρων βαθμό χωρίς νόημα

    Το παρόν σχέδιο νόμου του Ελληνικού Κράτους, το οποίο αναρτήθηκε για διαβούλευση, στο μεγαλύτερο μέρος του είναι ΑΝΗΘΙΚΟ, ΑΔΙΚΟ, ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ και ο νομοθέτης οφείλει να το αποσύρει και να το επαναφέρει αφού εξετάσει ενδελεχώς την δομή των Ε.Δ. Αυτό που απουσιάζει από τις Ε.Δ. είναι η ύπαρξη αξιοκρατίας, αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης και η έλλειψη εμπιστοσύνης στην ηγεσία. Το προτεινόμενο Νομοσχέδιο δεν αγγίζει αυτές τις παραμέτρους. Εάν ο νομοθέτης επιμείνει στην παρούσα έκδοση τότε………

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 22:05 | Νικ

    Αγαπητέ Νικόλαε Δένδια,

    Εσυ δεν «σπάς αυγά», απλώς καταστρέφεις το στράτευμα – καταστρέφεις την εθνική άμυνα.

    Δημιουργείς ένα χάσμα μεταξύ του προσωπικού, ΑΓΕΦΥΡΩΤΟ.
    Δημιουργεις προβληματα στην ιεραρχια και στην οργανωση.
    Ανθυπολοχαγος ΑΣΕΙ 23 χρονων, θα ειναι αρχαιοτερος απο τον ανθυπολοχαγο ΑΣΣΥ που θα εχει τουλαχιστον 23+ χρονια υπηρεσιας και που θα παραμεινει στον ιδιο βαθμο εως οτου αποστρατευτει.
    Δικαιώνεις τα συμπλεγματα κάποιων και δημιουργείς νεα σε πολλούς περισσότερους.

    Φάνηκε άλλωστε με τις δυσαναλλογες αυξησεις που εδωσες στους δοκιμους των σχολών.
    Φαίνεται και τωρα με την μισθολογικη διαφορα της κατηγοριας Α εναντι της Β ,και αυτης με της Γ.

    Η εμπάθεια εναντι των Αξκων εξ ΑΣΣΥ ειναι πρωτοφανης. Γιατι? Δεν θελεις να εχεις καταρτισμενους και εμπειρους αξιωματικους?
    Ενω βλεπεις την καταντια των σχολων δεν κανεις τιποτα για να την διορθωσεις.Μηπως εσκεμμένα?
    Μεχρι και φετος με τις εγκυκλιους εξαπατησες, ως προς την υπηρεσιακη τους εξελιξη, τους δοκιμους (παιδακια 17-18 χρονων) και τις οικογενειες τους!
    Μηπως θελεις να καταργησεις τις σχολες υπαξιωματικων?
    Μηπως νομιζεις οτι αρκει μονο οι Αξκοι εξ ΑΣΕΙ να ειναι καποιου μορφωτικου επιπεδου? τι μελλοντικο στρατο θελεις να εχεις?

    Ο ιστορικος του μελλοντος σιγουρα θα κρινει: την στρατιωτικη ηγεσια, εσενα ως υπουργο, την κυβερνηση
    Οπως και εγω θα κρινω, συντομα, σα ψηφοφορος.
    Και μετα σειρα θα εχουν τα δικαστηρια…

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 21:06 | Ευανθια

    Το πολυνομοσχέδιο θα οδηγήσει στην κατάρρευση του στρατεύματος.Δεν γίνεται να υποβαθμίζουμε τους υπαξιωματικούς που είναι η ραχοκοκκαλιά του.Μην υποβαθμίζετε έτσι ανθρώπους που βγαίνουν στις πίστες καθημερινά εκτελούν δίχως αντιλογία οτιδήποτε τους ζητηθεί για να βγει το έργο πτητικό ή όχι της κάθε μονάδας.Οι υπαξιωματικοί από ΣΤΥΑ και ΣΜΥΑ προέρχονται από Πανελλήνιες δεν έχουν μπει με κανένα βισμα.Δημιουργειτε προβλήματα που θα φανούν στην πορεία καθώς όλα είναι θέμα συνεργασίας .Μην εξισώνετε τους υπαξιωματικούς με άλλους τους στρατεύματος.Το πολυνομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί αμεσα

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 21:08 | C.G.

    Λυπάμαι πραγματικά, αυτό το νομοσχέδιο θα έχει αντίθετα αποτελέσματα. Σε βάθος χρόνου ο στρατός θα συνεχίσει να έχει ανάποδη πυραμίδα διότι κανείς δε θα θέλει να γίνει Υπαξιωματικός (στέλεχος για όλες τις δουλειές με την υπάρχουσα νοοτροπία) και θα υποβαθμιστεί και άλλο ο θεσμός διότι στον πραγματικό στρατό και όχι σε αυτό που σας λένε ή έχετε στο μυαλό σας το πρόβλημα είναι η λειψανδρία και όχι οι βαθμοί και οι προελεύσεις. Έτσι θα μείνουν μόνοι τους οι Ευέλπιδες και θα διοικούν τους εαυτούς τους.

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 20:02 | Επίλαρχος

    Απλά απαράδεκτο! Εμπαθές και υποβιβαστικό για το σύνολο του προσωπικού των ΕΔ και ειδικά για τους Μονιμους Υπαξιωματικούς.
    Εάν ψηφιστεί και γίνει νόμος θα χρησιμοποιείται διεθνώς ως παράδειγμα του «πως καταστρέφεις τις ένοπλες δυνάμεις μιας χώρας».
    Απόσυρετέ το οσο είναι καιρός!

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 20:36 | Ευη

    Μπήκα στη σχολή το 2007 έχοντας 18.000 μόρια σχεδόν και άπειρα όνειρα.Στοχος μου ήταν η αεροπορία και το πέτυχα με την πρώτη…Με τέτοιο βαθμο θα μπορούσα να περάσω όπου σχεδόν ήθελα..Μπήκα στην τότε ΣΤΥΑ υπογράφοντας και γνωρίζοντας ότι στο μέλλον θα γίνω αξιωματικός.Διαβασαμε κουράστηκαμε και δεν μπήκαμε τα παιδιά των πανελληνίων με κανένα μέσον.Αν γνώριζα τότε ότι θα παραμείνω υπαξιωματικός ενδεχομένως να έκανα άλλη επιλογή.Οχι ότι δεν αγαπώ την πατρίδα αλλά ίσως διάλεγα κάποια άλλη στρατιωτικη σχολη ικαρων ή ευελπίδων.Δεν μπορείτε με ένα νομοσχέδιο να καταστρέφετε τα όνειρα μας που χτίσαμε από παιδιά.Δεν μπορείτε να μην υπολογίζεται ανθρώπους που κόπιασαν να αποκτήσουν κάτι και μετά εσείς να τους στερείτε μέσα σε μια νύχτα.Οι υπαξιωματικοί από ΣΤΥΑ και τώρα ΣΜΥΑ είναι οι πυλώνες της αεροπορία και εσείς απλά τους μειώνετε.Διαλύετε το στράτευμα με το νομοσχέδιο έκτρωμα .Αποσυρετε το τώρα όσο είναι νωρίς .

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 18:01 | Χρήστος

    Αξιότιμοι κ. ΥΠΕΘΑ και Κ ΥΦΕΘΑ,
    13 γενιές με την υπέρτατη τιμωρία σε περίπτωση ειρήνη τιμωρούνται με το παρόν. Είναι οι γενιές που πέρασαν πανελλήνιες εξετάσεις με υψηλότερη βάση των Ιπτάμενων ΣΙ, των Όπλων των ΣΣΕ και των μάχιμων των ΣΝΔ,δλδ είναι όσα στελέχη εκ ΑΣΣΥ και συγκεκριμένα της ΣΤΥΑ, σχολή που το πτυχίο της η πολιτεία το χαρακτηρίζει άγνωστο και ανύπαρκτο, καθόσον ουδέποτε την αναγνώρισε και σαν μην έφτανε αυτό την κατάργησε διότι έβγαζε υψηλά ειδικευμένο προσωπικό τεχνολογίας. Επομένως, οι δυο προηγούμενες αδικίες έρχονται να συμπληρώσουν ότι με το νόμο του 2014 πληρώσαμε από το υστέρημα μας για βγάλουμε Πανεπιστήμιο (δεδομένη νομοθεσία για ΑΣΣΥ) για να εναρμονίστουμε με την επικαιρότητα, παράλληλα με το δύσκολο έργο του στρατιωτικού υπαλλήλου. Επιπλέον, το τελείωμα για τις υπόψη γενιές έρχεται με το παρόν καθότι ως γνωστές του δικαίου τώρα αναιρείται η αρχική εγκύκλιος που το κράτος μας έθεσε, η δεύτερη συμφωνία κατά την περίοδο των μνημονίων και τέλος το τελικό χτύπημα με το παρόν. Τίθεται λοιπόν το εύλογο ερώτημα προς το σεβαστό πρόσωπο σας, Παρακαλώ τι κακό σας κάναμε και μας τιμωρείται με αυτό τόν τρόπο; Γιατί δεν αναγνωρίζεται το πτυχίο της καταργημενης ΣΤΥΑ με κάποια μετάεκπαίδευση συμπληρωματική, ώστε οι απόφοιτοι οι οποίοι θίγονται περισσότερο όλων να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο πολιτικό βίο και τώρα σε ηλικία των 50-40 είναι στο περιθώριο;
    Εν κατακλείδι οι κοινωνικές επιστήμες προτάσσουν την πυραμίδα του Maslow για την ευημερία των ανθρώπων, με το παρόν νομοσχέδιο δεν ήταν οι αποδοχές μας που μας έκαναν να φύγουμε από το στράτευμα, αλλά η κατάρρευση της με αυτό….

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 18:38 | ΕΜ

    Καλή η βελτίωση, η αναμόρφωση, η ανάπτυξη.

    Όταν όμως ένα νομοσχέδιο στηρίζεται στην υβριστική θέση απέναντι στην πλειοψηφία του ανθρώπινου δυναμικού ως άχρηστους, ως κατώτερους που δεν αξίζουν τους βαθμούς που έλαβαν ως τώρα επίσημα με νόμους και ΦΕΚ, και θέτει υποβιβασμό σε σχέση με την ισχύουσα νομοθεσία όταν εισήλθαν στις ένοπλες δυνάμεις, τότε όχι μόνο προσβάλλεται αυτό το ανθρώπινο δυναμικό και καταρρακώνεται το ηθικό του, αλλά όταν υπάρχουν τέτοιες αλλαγές, ακολουθεί η διάλυση.

    Φτάνει πια με την Αμερική, εδώ είναι Ελλάδα. Και οι Έλληνες και οι Ελληνίδες γνωρίζουν πολύ καλά από θυσίες, από αυτοθυσία, από εργασία χωρίς οικονομικό αντίκρισμα.

    Σεβαστείτε το προσωπικό που όχι μόνο κράτα με νύχια και με δόντια όρθιο το στράτευμα, αλλά καλύπτει όποιο κενό δημιουργείται στο δημόσιο, βλ. Κέντρα εμβολιασμού, εκαβ, κλπ κλπ

    Τα μαθήματα ηγεσίας πήγανε χαμένα στα μαθήματα των ΑΣΕΙ, γιατί ποιο κίνητρο δίνεται στη σύγχρονη πραγματικότητα στο προσωπικό των ΕΔ, για να μείνει και να ανταπεξέλθει; Γιατί η απλή λογική λέει δίνω κίνητρα, όπως προαγωγή και αναγνώριση της προσφοράς ή/και αυξήσεις και κοινωνικές παροχές, ώστε να έχω προσωπικό που δεν έχει άγχος, αλλά διάθεση και παραγωγικότητα.

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 18:46 | Θεοφάνης

    ο σκοπός για αξιοκρατία δεν υφίσταται με αυτό το νομοσχέδιο γιατί είναι ένα νομοσχέδιο δύο ταχυτήτων. Μιας ταχύτητας που επιβραβεύει τους Αξιωματικούς από σχολές Αξιωματικών και μίας ταχύτητας που υποβιβάζει και τιμωρεί τους Αξιωματικούς Διοικητικής Υποστήριξης και Τεχνικής Υποστήριξης και τους Υπαξιωματικούς εκ σχολών Υπαξιωματικών. Είναι ντροπή προς τα στελέχη και την ίδια την κοινωνία η υποβίβαση αυτή.

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 18:54 | Μαρία

    Δεν μπορεί ένα νομοσχέδιο (έκτρωμα) που καταργεί ότι είναι λειτουργικό για 70 χρόνια να αναγράφει ότι βελτιώνει τις ένοπλες Δυνάμεις, δηλαδή τόσα χρόνια σταθερής ιστορίας και αποτελεσματικής λειτουργίας του σκοπού των ενόπλων δυνάμεων είχαμε αναποτελεσματικότητα και εάν ναι ποιες περιοχές της χώρας μας χάσαμε; Μπορείτε να μου τις ονομάσετε παρακαλώ;; Τουναντίον τα Δωδεκάνησα μας και η περίοδος των παγκόσμιων πολέμων στάθηκε το υφιστάμενο σύστημα στο ύψος των περιστάσεων του. Επιπλέον σε οτιδήποτε ανθρωπιστικές βοήθειας εσωτερικού και εξωτερικού ήταν πάντα παρόν. Άρα μην μας κοροϊδεύετε. Ξέρουμε που το καθοδηγείται στην δυσλειτουργία του ώστε η χώρα μας να συρρικνωθεί….

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 18:05 | Μαρία

    Δεν μπορεί ένα νομοσχέδιο που καταργεί ότι είναι λειτουργικό για 70 χρόνια να αναγράφει ότι βελτιώνει τις ένοπλες Δυνάμεις, δηλαδή τόσα χρόνια σταθερής ιστορίας και αποτελεσματικής λειτουργίας του σκοπού των ενόπλων δυνάμεων είχαμε αναποτελεσματικότητα και εάν ναι ποιες περιοχές της χώρας μας χάσαμε; Μπορείτε να μου τις ονομάσετε παρακαλώ;; Τουναντίον τα Δωδεκάνησα μας και η περίοδος των παγκόσμιων πολέμων στάθηκε το υφιστάμενο σύστημα στο ύψος των περιστάσεων του. Επιπλέον σε οτιδήποτε ανθρωπιστικές βοήθειας εσωτερικού και εξωτερικού ήταν πάντα παρόν. Άρα μην μας κοροϊδεύετε. Ξέρουμε που το καθοδηγείται στην δυσλειτουργία του ώστε η χώρα μας να συρρικνωθεί….

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 18:48 | Φ.Μ

    Ένα νομοσχέδιο έκτρωμα τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση (ελπίζω όχι προσχηματικά)στις 23:40, μεσάνυχτα, μαζί με τα φαντάσματα και 20 λεπτά αργότερα με την αλλαγή της ημέρας χάθηκε ως δικαίωμα μια ημέρα διαβούλευσης. Δεν έχει ανέβει εννοείται η εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου με αποτέλεσμα ο σχολιασμός να είναι λειψός, τυχαία; Μπα. Η ιστοσελίδα τις περισσότερες ώρες δεν λειτουργεί, από πολλούς συναδέλφους (μαζί και εμένα εννοείται) ακούω ότι τα σχόλια τους που φαίνεται να αποστέλλονται κανονικά ΔΕΝ ανεβαίνουν (όταν λειτουργεί η ιστοσελίδα φυσικά) κάτι που είναι ιδιαίτερα θλιβερό αλλά δημιουργεί και υπόνοιες από κάποιους. Έτσι εμφανίζεται ένα νομοσχέδιο που το ανέμεναν περί τις 70+ χιλιάδες στρατιωτικοί, αφού με έναν νόμο ανατρέπονται σχεδόν στο σύνολο τους οι εργασιακές συνθήκες τους αλλά και η ζωή τους, όπως και των οικογενειών τους, να έχουν ανέβει μόνον 55 σχόλια!. Απίστευτο ειλικρινά. Περιμένουμε να δούμε εάν ανέβουν τα σχόλια μας (έχουν ανέβει σχόλια με μεταγενέστερη ώρα από αυτά που στείλαμε εμείς (ξέρω ξέρω, τεχνικές δυσχέρειες) για να κινηθούμε ανάλογα. Κατά τα λοιπά έχουμε να κάνουμε με ένα νομοσχέδιο έκτρωμα το οποίο εάν περάσει θα πρέπει μα διδάσκεται παντού ως αντικείμενο στο μάθημα »πως να διαλύσετε τις ένοπλες δυνάμεις μιας χώρας με έναν νόμο (ευτυχώς όχι και με ένα άρθρο όπως έλεγε κάποιος κάποτε.

  • 21 Νοεμβρίου 2025, 14:48 | Φ.Μ

    Ιδιαίτερα προβληματικό έως και επικίνδυνο νομοσχέδιο για το προσωπικό. Πλήρη διάλυση εργασιακών σχέσεων με έναν νόμο (αν και όχι με ένα άρθρο για όσους θυμούνται). Επιβάλεται η απόσυρση του. Η μόνη χρήση του από εδώ και πέρα πρέπει να είναι η χρήση του ως χαρακτηριστικό παράδειγμα κακής και ισοπεδωτικης νομοθέτησης. Εάν ψηφιστεί και γίνει νόμος θα πρέπει μετά να διδάσκεται διεθνώς ως παράδειγμα του «πως μπορείς να καταστρέψεις τις ένοπλες δυνάμεις μιας χώρας». Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα.