Αρχική Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή (Σταδιοδρομία και εξέλιξη Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών των Ενόπλων Δυνάμεων...ΜΕΡΟΣ ΙΕ΄ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
ΜΕΡΟΣ ΙΕ΄ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
- 18 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-3)
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ (άρθρα 4-31)
- 217 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ (άρθρα 32-56)
- 42 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΟΠΛΙΤΩΝ (άρθρα 57-65)
- 10 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΟΠΛΙΤΩΝ (άρθρα 66-71)
- 42 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (άρθρα 72-91)
- 46 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ (άρθρα 92-112)
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Η΄ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 113-170)
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Θ΄ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 171-243)
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ι΄ ΘΗΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΦΕΔΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΘΗΤΕΙΑΣ (άρθρα 244-268)
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΑ΄ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (άρθρα 269-277)
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΙΒ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ για τη ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ (άρθρα 278-280)
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΙΓ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΕΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ, ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΡΧΗΓΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΤΟ ΑΜΥΝΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 281-297)
- 15 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΔ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 298 Έναρξη ισχύος
- 36 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΕ΄ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Νοεμβρίου 2025, 23:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Δεκεμβρίου 2025, 09:00
Παρακολουθήστε
Σχόλια επι του Άρθρου Σχόλια επι της Διαβούλευσης Όλα τα ΣχόλιαΕργαλεία
ΕκτύπωσηΣτατιστικά
36 Σχόλια 512 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 27244 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή (Σταδιοδρομία και εξέλιξη Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών των Ενόπλων Δυνάμεων...
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για το Σχέδιο του Εθνικού Στρατιωτικού Κανονισμού Αξιοπλοΐας (ΕΣΚΑ)Σ «Αξιοπλοΐα Συντήρησης» της Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ)
- Διαβούλευση για το Σχέδιο του Εθνικού Στρατιωτικού Κανονισμού Αξιοπλοΐας (ΕΣΚΑ) 66 «Αδειοδότηση Προσωπικού Συντήρησης Αεροσκαφών» της Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ)
- Διαβούλευση για το Σχέδιο του Εθνικού Στρατιωτικού Κανονισμού Αξιοπλοΐας (ΕΣΚΑ) 147 «Οργανισμοί Εκπαίδευσης Συντήρησης Αεροσκαφών» της Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ)
- Διαβούλευση για το σχέδιο Εθνικού Στρατιωτικού Κανονισμού Αξιοπλοΐας 21 - ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
- Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων - Σύσταση Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία




Οι στρατιωτικοί πρέπει να αξιολογούνται – και συμφωνώ απολύτως.
Όπως συμβαίνει κάθε χρόνο στους τεχνικούς της ειδικότητάς μου, αλλά και σε όλους τους στρατιωτικούς, η αξιολόγηση είναι απαραίτητη και όταν κάποιος έχει χαμηλά νούμερα, δυστυχώς υπάρχουν επιπτώσεις ή κυρώσεις. Αυτό είναι κατανοητό και αποδεκτό.
Όμως, αγαπητοί κυβερνώντες, πρέπει να καταλάβετε ότι αυτή τη στιγμή αξιολογείστε κι εσείς.
Αξιολογείστε από τις Ένοπλες Δυνάμεις για το έργο και τις αποφάσεις σας. Γιατί αυτό που σκοπεύετε να κάνετε ουσιαστικά οδηγεί στη «θανάτωση» μας, υπηρεσιακά και ανθρώπινα. Και πραγματικά θα ήθελα να δω αν θα υπάρξουν επιπτώσεις και για εσάς.
ΝΤΡΟΠΉ, μόνο και μόνο για την αναδρομικοτητα του νομοσχεδίου. Δεν συζητάμε περαιτέρω για οποιοδήποτε άρθρο.
ΑΠΌΣΥΡΣΗ ΣΤΟ ΣΎΝΟΛΟ ΤΟΥ!
Θυμιζω: Όπως έπεσε μαύρο στην ΕΡΤ πριν μερικά χρόνια, έτσι θα πέσει μαύρο σε όλους τους βουλευτές που θα στηρίξουν την μεγαλύτερη ντροπή που κατεβαίνει για διαβούλευση, ψήφιση και υλοποίηση!
Μετά, ας μετρήσουν το πολιτικό κόστος, αν θα είναι μικρό ή Μεγαλύτερο και αν τελικά το αναλαμβανουν!
Και οι επόμενες γενιές είναι σίγουρο ότι θα γαλουχηθουν ώστε να θυμούνται στην κάλπη την αναδρομικοτητα του νομοσχεδίου που βλάπτει βαθμολογικά, μισθολογικα και συνταξιοδοτικα, πρωτιστως στελέχη ΑΣΣΥ, ΕΜΘ και ΕΠΟΠ.
Μαζεύτηκαν πολλά, ξεχυλιζει πλέον το ποτήρι!
Η ΚΆΛΠΗ ΔΕΝ ΚΆΝΕΙ ΛΆΘΗ. ΕΊΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΊ!
Με το παρόν σχόλιο επιθυμώ να θέσω υπόψη σας ορισμένα κρίσιμα νομικά, συνταγματικά και διοικητικά ζητήματα που ανακύπτουν από τις ρυθμίσεις του Τμήματος Γ’ (άρθρα 32–56) του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και το Παράρτημα Β, τα οποία αφορούν τη βαθμολογική εξέλιξη του προσωπικού Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ).
Οι ρυθμίσεις αυτές επηρεάζουν άμεσα τόσο την υπηρεσιακή κατάσταση όσο και τα δικαιώματα ενός σημαντικού αριθμού στελεχών, ιδίως όσων έχουν καταταγεί κατά τα έτη 1996–2000 και παραμένουν ουσιαστικά στάσιμοι, την ώρα που οι ΕΜΘ μέχρι το έτος κατάταξης 1995 προάγονται στον βαθμό του Ανθυπολοχαγού.
Το Παράρτημα Β που συνοδεύει το Σχέδιο Νόμου αποτυπώνει με σαφήνεια την ανωτέρω διαφοροποίηση, σύμφωνα με την οποία οι ΕΜΘ 1991–1995 λαμβάνουν αξιωματικούς βαθμούς, ενώ οι ΕΜΘ 1996–2000 παραμένουν στον βαθμό του Ανθυπασπιστή ή και χαμηλότερα μέχρι τη συνταξιοδότησή τους, χωρίς ρεαλιστική προοπτική περαιτέρω εξέλιξης.ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ-Β
Η επιλογή του νομοθέτη να θέσει το έτος κατάταξης 1995 ως όριο για την προαγωγή σε αξιωματικό βαθμό, αφήνοντας ένα μεγάλο τμήμα ομοιογενών στελεχών αποκλεισμένο από την ίδια εξέλιξη, δημιουργεί σοβαρά ζητήματα συνταγματικότητας, ισότητας, αξιοκρατίας, αναλογικότητας, προστασίας επαγγελματικών δικαιωμάτων και συμμόρφωσης προς το ενωσιακό και διεθνές δίκαιο.
Ακολουθεί αναλυτική τεκμηρίωση.1. Παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 4 §1 Συντ.)
Η διαφοροποίηση μεταξύ ΕΜΘ πριν και μετά το 1995 στερείται οποιασδήποτε αντικειμενικής, τεχνικής ή υπηρεσιακής αιτιολόγησης.
Η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας έχει επανειλημμένως κρίνει ότι η διαφορετική υπηρεσιακή μεταχείριση επιτρέπεται μόνο όταν στηρίζεται σε πραγματικές, ουσιαστικές και λογικές διαφορές, οι οποίες απουσιάζουν εν προκειμένω.
Η διάκριση που εισάγεται βασίζεται αποκλειστικά στο τυπικό κριτήριο του έτους κατάταξης, το οποίο δεν αποτελεί συνταγματικά ανεκτό λόγο διαφοροποίησης εντός της ίδιας υπηρεσιακής κατηγορίας.2. Παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας (άρθρο 25 §1 Συντ.)
Η απόλυτη και μόνιμη αποστέρηση των ΕΜΘ 1996–2000 από τον βαθμό του ανθυπολοχαγού:
• δεν είναι κατάλληλη για εξυπηρέτηση κάποιας συγκεκριμένης επιχειρησιακής ανάγκης,
• δεν είναι αναγκαία, αφού υπήρχαν ηπιότερες και πιο ισόρροπες λύσεις,
• δεν είναι ανάλογη, διότι δημιουργεί ακραία δυσμενή μεταχείριση εις βάρος μιας ομοιογενούς ομάδας στελεχών.
Η αναλογικότητα λειτουργεί ως θεσμικό φρένο σε νομοθετικές επιλογές που παράγουν δυσανάλογα αποτελέσματα, όπως συμβαίνει στην παρούσα περίπτωση.3. Παραβίαση της αρχής της αξιοκρατίας και της υπηρεσιακής εξέλιξης (άρθρο 103 Συντ.)
Η υπηρεσιακή εξέλιξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων οφείλει να στηρίζεται σε:
• αντικειμενικά κριτήρια,
• αξιοκρατικές διαδικασίες,
• διαφανείς κανόνες.
Το έτος κατάταξης δεν αποτελεί κριτήριο ούτε για την επιχειρησιακή ικανότητα, ούτε για την υπηρεσιακή απόδοση, ούτε για την ιεραρχική σειρά εντός βαθμού.
Η διαφοροποίηση αυτή οδηγεί σε αξιοκρατικά κενά και υποβαθμίζει τον θεσμό των ΕΜΘ.4. Νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας – Απαγόρευση αυθαίρετης διάκρισης
Το ΣτΕ έχει καταστήσει σαφές ότι:
• (ΣτΕ 1917/2014) Δεν επιτρέπεται διαφορετική μεταχείριση εντός της ίδιας κατηγορίας υπαλλήλων όταν δεν υφίσταται ουσιαστική διαφορά.
• (ΣτΕ 171/2020) Η υπηρεσιακή εξέλιξη πρέπει να θεμελιώνεται σε αντικειμενικούς, αξιοκρατικούς λόγους, όχι σε τυπικά κριτήρια.
• (ΣτΕ 2332/2017) Η διοίκηση οφείλει να σέβεται τη χρηστή διοίκηση και τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των στελεχών.
Στην υπό κρίση περίπτωση, οι ΕΜΘ 1996–2000 δεν διαφέρουν σε τίποτα ουσιαστικό από τους ΕΜΘ 1991–1995 ως προς:
• καθήκοντα,
• προσόντα,
• επιχειρησιακό ρόλο,
• υποχρεώσεις,
• δικαιώματα.
Συνεπώς η διακριτική μεταχείριση συνιστά ανεπίτρεπτη άνιση μεταχείριση κατά την κρίση του ΣτΕ.5. Αντίθεση προς το Ενωσιακό Δίκαιο – Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων ΕΕ (Άρθρα 20 & 21)
Το ενωσιακό δίκαιο απαγορεύει διακρίσεις λόγω:
• ηλικίας,
• έτους πρόσληψης,
• ή άλλων κριτηρίων χωρίς αντικειμενική αιτιολόγηση.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει επανειλημμένα κρίνει ότι η αυθαίρετη θέσπιση «ορίων–τομών» (cut-off dates), όταν δεν εξυπηρετεί αναγκαίο και θεμιτό σκοπό, συνιστά αδικαιολόγητη διάκριση.
Η διάκριση μεταξύ «ΕΜΘ έως 1995» και «ΕΜΘ μετά το 1995» αποτελεί ακριβώς τέτοια περίπτωση.6. Παραβίαση άρθρου 14 ΕΣΔΑ – Απαγόρευση διακρίσεων
Το άρθρο 14 ΕΣΔΑ προστατεύει από διακρίσεις εντός επαγγελματικών κατηγοριών.
Η διαφοροποίηση εν προκειμένω:
• δεν στηρίζεται σε αντικειμενικά στοιχεία,
• δεν επιδιώκει θεμιτό σκοπό,
• παράγει δυσανάλογη βλάβη στους νεότερους ΕΜΘ.
Κατά συνέπεια, η ρύθμιση βρίσκεται σε προφανή αντίθεση με το ευρωπαϊκό δίκαιο ανθρωπίνων δικαιωμάτων.7. Παραβίαση της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης
Οι ΕΜΘ 1996–2000:
• υπηρέτησαν δεκαετίες
• με προσδοκία αντίστοιχης υπηρεσιακής εξέλιξης
• σύμφωνα με το προηγούμενο καθεστώς.
Η ξαφνική θέσπιση ενός ορίου διαχωρισμού χωρίς αιτία και ο ουσιαστικός αποκλεισμός μιας ολόκληρης ομάδας στελεχών από την προαγωγή σε αξιωματικούς βαθμούς παραβιάζει τη θεμελιώδη αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση.8. Συνέπειες για στελέχη με αναπηρία – Παραβίαση της CRPD (ΟΗΕ)
Για όσα στελέχη ΕΜΘ εντάσσονται στις ρυθμίσεις των άρθρων 101 και 111 παρ. ζ (ειδικές καταστάσεις), η διαφοροποίηση στην υπηρεσιακή εξέλιξη μπορεί να συνιστά:
• έμμεση διάκριση λόγω αναπηρίας (άρθρο 27 CRPD),
• παραβίαση του δικαιώματος στην εργασία,
• παραβίαση της προστασίας της επαγγελματικής τους θέσης.
Η CRPD, την οποία η Ελλάδα έχει κυρώσει, επιβάλλει την ίση μεταχείριση και την αποφυγή μέτρων που οδηγούν άτομα με αναπηρία σε υποβάθμιση ή στασιμότητα.Οι ρυθμίσεις του Τμήματος Γ’ και του Παραρτήματος Β σχετικά με τη βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ δημιουργούν:
• αντισυνταγματική διάκριση,
• προσβολή της αξιοκρατίας,
• παραβίαση της αναλογικότητας,
• παράβαση του ενωσιακού και διεθνούς δικαίου,
• στασιμότητα και υπηρεσιακή αδικία για εκατοντάδες στελέχη,
• κίνδυνο καταρρεύσεως ενώπιον του ΣτΕ λόγω αδικαιολόγητης άνισης μεταχείρισης.
Πρόκειται για ρύθμιση που χρήζει αναθεώρησης, ώστε να αποκατασταθεί η ισότητα και η αξιοκρατική εξέλιξη του συνόλου των ΕΜΘ, ιδίως εκείνων που έχουν καταταγεί κατά τα έτη 1996–2000.
Το παρόν σχέδιο νόμου είναι μια κατάφορη αδικία για το σύνολο των Στελεχών εξ ΑΣΣΥ, ΕΜΘ και ΕΠΟΠ των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ).Οι άνθρωποι αυτοί εισήλθαν στις ΕΔ με προϋποθέσεις και με μεταγενέστερους ρυθμιστικούς νόμους, που καθόριζαν τη βαθμολογική τους εξέλιξη.Ο βαθμός για έναν στρατιωτικό, ανεξαρτήτως προελεύσεως, αποτελεί θέμα τιμής. Γι’ αυτό και σε περιπτώσεις διάπραξης ποινικού αδικήματος προβλέπεται η ποινή της έκπτωσης ή της καθαίρεσης.Συγκεκριμένα:Στελέχη προελεύσεως ΑΣΣΥ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Συνταγματάρχη ή Αντισυνταγματάρχη και σήμερα σταδιακά μέχρι του Ανθυπασπιστή.Στελέχη προελεύσεως ΕΜΘ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Λοχαγού και σήμερα σταδιακά μέχρι του Ανθυπασπιστή (σημειώνεται ότι από το θεσμό δε θα υπηρετεί κανένας στις ΕΔ μετά από 9 χρόνια).Στελέχη προελεύσεως ΕΠΟΠ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Αρχιλοχία και σήμερα σταδιακά μέχρι του Επιλοχία.Στο παρελθόν, οι ηγεσίες των ΕΔ όταν ήθελαν να τροποποιήσουν τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών, ΑΠΛΑ σταματούσαν να εισάγουν στις τάξεις των ΕΔ το συγκεκριμένο θεσμό και οι υπόλοιποι συνέχιζαν κανονικά. π.χ. Όταν η υπηρεσία δεν ήθελε άλλους ΕΜΘ, δεν τους υποβάθμισε. Άφησε τους ήδη υπηρετούντες να συνεχίσουν με αξιοπρέπεια τη βαθμολογική τους εξέλιξη και θέσπισε ένα νέο θεσμό, τους ΕΠΟΠ και επιπλέον χωρίς να διαταράξει τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών εξ ΑΣΣΥ.Κύριε Υπουργέ,– Αν δεν εφαρμόσετε πλήρως την αναδρομικότητα, σε όλα τα στελέχη που ήδη υπηρετούν, προσβάλετε την αξιοπρέπεια χιλιάδων γυναικών και ανδρών που υπηρετούν στις ΕΔ! Χωρίς στην ουσία να προσφέρετε τίποτα στη μαχητική ισχύ. Γιατί απλούστατα, το πρόσωπο που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του θα είναι το ίδιο, ανεξάρτητα το βαθμό που θα φέρει. Αυτό που θα αλλάξει θα είναι ότι, αύριο το στέλεχος αυτό, θα λειτουργήσει με γνώμονα την αδικία που υπέστη, με αποτέλεσμα τη μείωση της αποδοτικότητάς του.– Το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια. Πραγματικά πιστεύετε ότι εσείς τηρείται ανάλογη στάση; Καταργώντας τους νόμους και τις εγκυκλίους, που πάνω τους τα στελέχη στήριξαν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους;– Μπορούσατε, πριν τη σύνταξη του παρόντος σχεδίου νόμου, να ζητήσετε την άποψη των υπηρετούντων στελεχών (π.χ. με ανώνυμο ερωτηματολόγιο).– Μπορούσατε, να παύσετε το θεσμό των ήδη υπηρετούντων προελεύσεως ΑΣΣΥ, χωρίς να πλήξετε τη βαθμολογική τους εξέλιξη, και να θεσπίσετε ένα νέο θεσμό Μ.Υπξκών (π.χ. ΑΣΜΥ), με νέα βαθμολογική εξέλιξη.– Μπορούσατε, να παύσετε το θεσμό των ήδη υπηρετούντων ΕΠΟΠ, χωρίς να πλήξετε τη βαθμολογική τους εξέλιξη, και να θεσπίσετε ένα νέο θεσμό Υπξκών (π.χ. ΕΘΟΠ), με νέα βαθμολογική εξέλιξη.– Σας προτρέπω να υιοθετήστε αυτές τις αξιοπρεπείς προτάσεις-λύσεις!– Κάθε μεταρρύθμιση και ιδιαίτερα η συγκεκριμένη, πρέπει να συνοδεύεται από συναίνεση του προσωπικού, από εύλογο χρόνο μετάβασης και πάνω απ’ όλα από σεβασμό προς το έμψυχο δυναμικό. Σε αντίθετη περίπτωση, παύει να είναι μια συναινετική πράξη, αλλά ΒΙΑΣΜΟΣ!Με εκτίμηση!
Υπουργέ για να καταλάβεις είναι σαν να έβαλες υποψηφιότητα για Βουλευτής και αφού εκλέχθηκες σου λένε ότι θα είσαι αντιπρόεδρος στο χωριό σου !!!
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές.Το παρόν σχέδιο νόμου είναι μια κατάφορη αδικία για το σύνολο των Στελεχών εξ ΑΣΣΥ, ΕΜΘ και ΕΠΟΠ των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ).Οι άνθρωποι αυτοί εισήλθαν στις ΕΔ με προϋποθέσεις και με μεταγενέστερους ρυθμιστικούς νόμους, που καθόριζαν τη βαθμολογική τους εξέλιξη.Ο βαθμός για έναν στρατιωτικό, ανεξαρτήτως προελεύσεως, αποτελεί θέμα τιμής. Γι’ αυτό και σε περιπτώσεις διάπραξης ποινικού αδικήματος προβλέπεται η ποινή της έκπτωσης ή της καθαίρεσης.Συγκεκριμένα:Στελέχη προελεύσεως ΑΣΣΥ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Συνταγματάρχη ή Αντισυνταγματάρχη και σήμερα σταδιακά μέχρι του Ανθυπασπιστή.Στελέχη προελεύσεως ΕΜΘ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Λοχαγού και σήμερα σταδιακά μέχρι του Ανθυπασπιστή (σημειώνεται ότι από το θεσμό δε θα υπηρετεί κανένας στις ΕΔ μετά από 9 χρόνια).Στελέχη προελεύσεως ΕΠΟΠ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Αρχιλοχία και σήμερα σταδιακά μέχρι του Επιλοχία.Στο παρελθόν, οι ηγεσίες των ΕΔ όταν ήθελαν να τροποποιήσουν τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών, ΑΠΛΑ σταματούσαν να εισάγουν στις τάξεις των ΕΔ το συγκεκριμένο θεσμό και οι υπόλοιποι συνέχιζαν κανονικά. π.χ. Όταν η υπηρεσία δεν ήθελε άλλους ΕΜΘ, δεν τους υποβάθμισε. Άφησε τους ήδη υπηρετούντες να συνεχίσουν με αξιοπρέπεια τη βαθμολογική τους εξέλιξη και θέσπισε ένα νέο θεσμό, τους ΕΠΟΠ και επιπλέον χωρίς να διαταράξει τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών εξ ΑΣΣΥ.Κύριε Υπουργέ,– Αν δεν εφαρμόσετε πλήρως την αναδρομικότητα, σε όλα τα στελέχη που ήδη υπηρετούν, προσβάλετε την αξιοπρέπεια χιλιάδων γυναικών και ανδρών που υπηρετούν στις ΕΔ! Χωρίς στην ουσία να προσφέρετε τίποτα στη μαχητική ισχύ. Γιατί απλούστατα, το πρόσωπο που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του θα είναι το ίδιο, ανεξάρτητα το βαθμό που θα φέρει. Αυτό που θα αλλάξει θα είναι ότι, αύριο το στέλεχος αυτό, θα λειτουργήσει με γνώμονα την αδικία που υπέστη, με αποτέλεσμα τη μείωση της αποδοτικότητάς του.– Το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια. Πραγματικά πιστεύετε ότι εσείς τηρείται ανάλογη στάση; Καταργώντας τους νόμους και τις εγκυκλίους, που πάνω τους τα στελέχη στήριξαν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους;– Μπορούσατε, πριν τη σύνταξη του παρόντος σχεδίου νόμου, να ζητήσετε την άποψη των υπηρετούντων στελεχών (π.χ. με ανώνυμο ερωτηματολόγιο).– Μπορούσατε, να παύσετε το θεσμό των ήδη υπηρετούντων προελεύσεως ΑΣΣΥ, χωρίς να πλήξετε τη βαθμολογική τους εξέλιξη, και να θεσπίσετε ένα νέο θεσμό Μ.Υπξκών (π.χ. ΑΣΜΥ), με νέα βαθμολογική εξέλιξη.– Μπορούσατε, να παύσετε το θεσμό των ήδη υπηρετούντων ΕΠΟΠ, χωρίς να πλήξετε τη βαθμολογική τους εξέλιξη, και να θεσπίσετε ένα νέο θεσμό Υπξκών (π.χ. ΕΘΟΠ), με νέα βαθμολογική εξέλιξη.– Σας προτρέπω να υιοθετήστε αυτές τις αξιοπρεπείς προτάσεις-λύσεις!– Κάθε μεταρρύθμιση και ιδιαίτερα η συγκεκριμένη, πρέπει να συνοδεύεται από συναίνεση του προσωπικού, από εύλογο χρόνο μετάβασης και πάνω απ’ όλα από σεβασμό προς το έμψυχο δυναμικό. Σε αντίθετη περίπτωση, παύει να είναι μια συναινετική πράξη, αλλά ΒΙΑΣΜΟΣ!Με εκτίμηση!
Θα πρεπε να ντρέπεστε,εσένα που έχεις τελειώσει νομική αν σου έλεγαν ότι θα έμενες για πάντα κλητήρας θα σου άρεσε..? αφού έχεις τελειώσει τη νομική..όχι πριν σπουδάσεις..
Το κατάπτυστο αυτό νομοσχέδιο θα είναι η ταφόπλακα των ενόπλων δυνάμεων, Η αναδρομικότητά του όσον αφορά την βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών παραβιάζει τις αρχές του συντάγματος. Αν θέλετε το καλο των ενόπλων δυνάμεων, μην το ψηφίσετε!
Όχι στην ηθική και οικονομική καθήλωση του προσωπικού των ενόπλων δυνάμεων. Η αναδρομικότητα του νομοσχεδίου παραβιάζει βασικές αρχές του συντάγματος. Να αποσυρθεί πριν να είναι αργά!
Το εν λόγω νομοσχέδιο παραβιάζει κατάφορα βασικές αρχές του συντάγματος και βάζει σε κίνδυνο το αξιόμαχο των ενόπλων δυνάμεων. Να αποσυρθεί άμεσα!!
Κύριε Δένδια, μέχρι πρόσφατα σας εκτιμούσα και σας θεωρούσα ικανό στο ΥΠΕΘΑ. Σήμερα, όμως, διαψεύστηκα· τόσο για την απόφαση όσο και για τους συμβούλους που σας περιβάλλουν.
Αν η εφαρμογή του νομοσχεδίου είναι αδιαπραγμάτευτη, τότε το ορθό και δίκαιο θα ήταν να ισχύσει μόνο για τους νεοεισερχόμενους σε όλους τους θεσμούς του στρατεύματος.
Σας ευχαριστώ.
Να αποσυρθεί άμεσα το κατάπτυστο νομοσχέδιο διότι η αναδρομική του ισχυσ παραβιάζει κατάφορα βασικές αρχές του συντάγματος.,1.Αρχης της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης 2.Αρχή της ισότητας 3.Αρχή της αναλογικότητας 4.Προστασία της εργασίας και της προσωπικότητας.Οχι στην ηθική και οικονομική εξόντωση των ΑΣΣΥ.Το ηθικό μας έχει πέσει στα τάρταρα ελλοχεύει μεγάλος κίνδυνος για το αξιόμαχο των ενόπλων δυνάμεων.Να αποσυρθεί πριν είναι αργά…
κ.ΥΕΘΑ,
παρακαλούμε να διατηρήσετε την κάτωθι αποκαταστατική ρύθμιση του προκατόχου σας στο ΥΠΕΘΑ, κ.Παναγιωτόπουλου, στην αμέσως προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, με την οποία συνεχίστηκε η ανακούφιση των ΑΣΣΥ από τις εξαντλητικές προαγωγικές διατάξεις που επέβαλλε σ’ αυτούς ο ν.3883/10, του κ.Βενιζέλου.
Με την υπόψη ρύθμιση αποκαταστάθηκε η πολυετής διαμαρτυρία των ΑΣΣΥ ετών κατάταξης 91 92 93, που βρίσκονται πλέον στη δύση της καριέρας τους.
Τι είδους μετάβαση επικαλειστέ όταν επηρεάζονται βαθμολογικά στελέχη ΑΣΣΥ με 32 και άνω έτη υπηρεσίας;
Ποιο στέλεχος μπορεί να σηκώσει τέτοια ηθική απαξίωση;
Ξεπερνά κάθε λογική και διαφαίνεται ως τιμωρητική εκ νέου καθήλωση τους,από το ίδιο κυβερνών κόμμα, μόλις 2 έτη μετά τη σοφή πολιτική απόφαση του κ.Παναγιώτοπολου.
Γεγονός παράδοξο, όσο και πρωτοφανές στην κοινοβουλευτική πρακτική του κυβερνώντος κόμματος, που διαρρήγνυει την έννοια της φυσικής συνέχειας της πολιτικής του και κατά συνέπεια την εμπιστοσύνη των στελεχών στους θεσμούς.
Μάλιστα μάταια άπαντες περίμεναν η εν λόγω, ρύθμιση Παναγιωτόπουλου, να αποτελέσει οδηγό στο σχεδιασμό της υπηρεσιακής εξέλιξης των επόμενων σειρών ΑΣΣΥ, σε συνάρτηση με την ακαδημαϊκή τους αναβάθμιση ως ΑΕΙ και την αναγνώριση των πτυχίων μετά από δεκαετίες, στις οποίες υπέστησαν την αλλοίωση του θεσμικού τους ρόλου, ειδικότερα υπηρετώντας ως Αξιωματικοί.
Παρακαλούμε να διατηρήσετε στο ακέραιο την ρύθμιση του άρθρου 52 του ν.5018/23, αφαιρώντας τις σχετικές τελικές διατάξεις περί κατάργησης του 37 του ν.4494/2017 από το παρόν πολυνομοσχέδιο και περαιτέρω τροποποιώντας το Παράρτημα ‘Α’ του σχεδίου, ώστε οι ΑΣΣΥ 91 92 93
να συνεχίσουν να λαμβάνουν τον καταληκτικό του Συνταγματάρχη και αντίστοιχων έως την αποστρατεία τους, το έτος 2028.
Παραπομπή:
» Άρθρο 52 του ν.5018/2023
Ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και μονιμοποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4494/2017
Στο άρθρο 37 του ν. 4494/2017 (Α’ 165) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στο πρώτο εδάφιο μετατίθεται η προθεσμία μέχρι την οποία συμπληρώνεται η εικοσιπενταετία πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, β) προστίθεται νέο πέμπτο εδάφιο και το άρθρο 37 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 37
Ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ ΑΣΣΥ και μονιμοποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών
Οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11 πλην των παρ. 11 και 12, 12 έως 14 και 16 έως 22 του ν. 2439/1996 (Α’ 219) ισχύουν και για τους εν ενεργεία αξιωματικούς που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), καθώς και τους αντίστοιχους που προέρχονται από την κατηγορία των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του ν. 445/1974 (Α’ 160) και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του ν. 705/1977 (Α’ 279), οι οποίοι συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας μέχρι τις 31.12.2018. Για τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου, ο χρόνος των περ. β’ και γ’ της παρ. 8 του άρθρου 5 του ν. 2439/1996 υπολογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας μονίμου αξιωματικού πέρα από τα δεκατρία (13) έτη από την ημερομηνία κατάταξής τους. Για τους αξιωματικούς που δυνάμει του παρόντος άρθρου αποκτούν δικαίωμα αναδρομικής βαθμολογικής προαγωγής, δεν γεννάται δικαίωμα αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών. Για τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου που προέρχονται από την κατηγορία των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του ν. 445/1974 και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του ν. 705/1977 δεν είναι απαραίτητη η συμπλήρωση του προσόντος του χρόνου διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας του άρθρου 6 του ν. 2439/1996. Για τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου που προέρχονται από ΑΣΣΥ δεν είναι απαραίτητη η συμπλήρωση του προσόντος του χρόνου διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας του άρθρου 6 του ν. 2439/1996 στον βαθμό του Λοχαγού και αντιστοίχων.Ειδικά για τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου των ειδικοτήτων Ραδιοναυτίλων, Τεχνικής Υποστήριξης και Υπηρεσιών Υποστήριξης της Πολεμικής Αεροπορίας ισχύουν επιπλέον τα καθοριζόμενα στην περ. δ’ της παρ. 8 του άρθρου 3 του ν. 2439/1996.».
Καλησπέρα σας επι του νομοσχεδίου κάποιοι υπηρετούμε κοντά στα 15 χρονια μπήκαμε με άλλο καθεστώς εννοείται μας το αλλάζει για δεύτερη φορά όλα αυτά θα έχουν αντίκτυπο στην σύνταξη και στα μερίσματα. Αναρωτιέμαι σε κάποια εταιρεία αν έλεγαν σε εργαζομενο δεν θα πάρεις προαγωγή μέχρι την σύνταξη αν θα καθότανε.
Το Παράρτημα «Α» αντικρούει τα διαλαμβανόμενα στα άρθρα 4 έως 31 παρόντος νομοσχεδίου.
Τα άρθρα 4 έως 31, αναγνωρίζουν την ύπαρξη των Αξιωματικών προερχόμενων εκ Ανθυπασπιστών ΑΣΣΥ.
Το Παράρτημα «Α» περιλαμβάνει ήδη Αξιωματικούς προερχόμενων εκ ΑΣΣΥ και τους διατηρεί άνευ αιτιολογίας, στους ίδιους κατεχόμενους Βαθμούς.
Είμαι απόφοιτος της ΣΥΔ με βάση εισαγωγής 18.400 μόρια και υπηρετώ την πατρίδα 19 χρόνια και όλα σε πτέρυγες μάχης και σε σμηναρχια μάχης (παραμεθόριο).
Συμφωνώ με πολλά μέρη του νομοσχεδίου καθώς διορθώνουν αρκετά πράγματα στις ΕΔ όμως διαφωνώ με την αναδρομικοτητα του Γ Μέρους.
Πριν μπω ακόμα στην σχολή ήξερα ότι κάποια μέρα μπορεί να γίνω σμήναρχος, αν βέβαια όλα πάνε καλά και δεν τιμωρηθω. Έτσι όλα αυτά τα χρόνια εργάζομαι με ζήλο και πραγματικά νιώθω την ανταμοιβή της πολιτείας κάθε φορά που ανεβαίνω σε βαθμό πράγμα που με κανει να συνεχίζω με περισσότερη όρεξη.
Η ιεραρχική εξέλιξη του στρατιωτικού του δίνει κίνητρο να δίνει τα μέγιστα στην εργασία του καθώς στοχεύει στην ανταμοιβή της υπηρεσίας με την προαγωγή του.
Είναι πραγματικά μεγάλη αδικία να μείνουμε στάσιμοι στον βαθμό του ανθυποσμηναγου μέχρι την αποστρατεία μας τιμωρώντας μας επειδή γίναμε αξιωματικοι σαν να έχουμε υποπέσει σε κάποιο σοβαρό αδίκημα.
Αν ήξερα όπως και πολλοί συνάδελφοι εξ αρχής ότι θα έρθει μια μέρα ένα νομοσχέδιο που θα με καθηλώσει (τιμωρήσει) δεν θα έμπαινα στις ΕΔ.
Πλέον σκέφτομαι σοβαρά την παραίτηση γιατί δεν θα αντέξω την στασιμότητα για τα επόμενα 15-20 χρόνια όπως επίσης δεν θέλω να γίνω βάρος στη Υπηρεσία πηγαίνοντας απλά για δουλειά χωρίς καμία όρεξη.
Στην ίδια θέση με εμένα είναι πάρα πολλοί συνάδελφοι και αξία στελέχη που υπηρετούν σε κρίσιμες θέσεις.
Δικαιο θα είναι οι αλλαγές στο βαθμολογιο να ισχύσουν από εδώ και στο εξής δηλαδή όποιος μπει σε ΑΣΣΥ η ΕΠ.ΟΠ από το 2026 και μετά να έχει αυτήν την εξέλιξη την οποία και θα γνωρίζει από πρίν.
Ας μην ξεχνάμε ότι θίγονται και συνάδελφοι ΕΜΘ και ΕΠ.ΟΠ σε λιγότερο βαθμό βέβαια αλλά δεν παύει να ισχύει πως και για αυτούς τους θεσμούς είναι άδικη η αναδρομικοτητα.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές.Το παρόν σχέδιο νόμου είναι μια κατάφορη αδικία για το σύνολο των Στελεχών εξ ΑΣΣΥ, ΕΜΘ και ΕΠΟΠ των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ).Οι άνθρωποι αυτοί εισήλθαν στις ΕΔ με προϋποθέσεις και με μεταγενέστερους ρυθμιστικούς νόμους, που καθόριζαν τη βαθμολογική τους εξέλιξη.Ο βαθμός για έναν στρατιωτικό, ανεξαρτήτως προελεύσεως, αποτελεί θέμα τιμής. Γι’ αυτό και σε περιπτώσεις διάπραξης ποινικού αδικήματος προβλέπεται η ποινή της έκπτωσης ή της καθαίρεσης.Συγκεκριμένα:Στελέχη προελεύσεως ΑΣΣΥ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Συνταγματάρχη ή Αντισυνταγματάρχη και σήμερα σταδιακά μέχρι του Ανθυπασπιστή.Στελέχη προελεύσεως ΕΜΘ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Λοχαγού και σήμερα σταδιακά μέχρι του Ανθυπασπιστή (σημειώνεται ότι από το θεσμό δε θα υπηρετεί κανένας στις ΕΔ μετά από 9 χρόνια).Στελέχη προελεύσεως ΕΠΟΠ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Αρχιλοχία και σήμερα σταδιακά μέχρι του Επιλοχία.Στο παρελθόν, οι ηγεσίες των ΕΔ όταν ήθελαν να τροποποιήσουν τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών, ΑΠΛΑ σταματούσαν να εισάγουν στις τάξεις των ΕΔ το συγκεκριμένο θεσμό και οι υπόλοιποι συνέχιζαν κανονικά. π.χ. Όταν η υπηρεσία δεν ήθελε άλλους ΕΜΘ, δεν τους υποβάθμισε. Άφησε τους ήδη υπηρετούντες να συνεχίσουν με αξιοπρέπεια τη βαθμολογική τους εξέλιξη και θέσπισε ένα νέο θεσμό, τους ΕΠΟΠ και επιπλέον χωρίς να διαταράξει τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών εξ ΑΣΣΥ.Κύριε Υπουργέ,– Αν δεν εφαρμόσετε πλήρως την αναδρομικότητα, σε όλα τα στελέχη που ήδη υπηρετούν, προσβάλετε την αξιοπρέπεια χιλιάδων γυναικών και ανδρών που υπηρετούν στις ΕΔ! Χωρίς στην ουσία να προσφέρετε τίποτα στη μαχητική ισχύ. Γιατί απλούστατα, το πρόσωπο που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του θα είναι το ίδιο, ανεξάρτητα το βαθμό που θα φέρει. Αυτό που θα αλλάξει θα είναι ότι, αύριο το στέλεχος αυτό, θα λειτουργήσει με γνώμονα την αδικία που υπέστη, με αποτέλεσμα τη μείωση της αποδοτικότητάς του.– Το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια. Πραγματικά πιστεύετε ότι εσείς τηρείται ανάλογη στάση; Καταργώντας τους νόμους και τις εγκυκλίους, που πάνω τους τα στελέχη στήριξαν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους;– Μπορούσατε, πριν τη σύνταξη του παρόντος σχεδίου νόμου, να ζητήσετε την άποψη των υπηρετούντων στελεχών (π.χ. με ανώνυμο ερωτηματολόγιο).– Μπορούσατε, να παύσετε το θεσμό των ήδη υπηρετούντων προελεύσεως ΑΣΣΥ, χωρίς να πλήξετε τη βαθμολογική τους εξέλιξη, και να θεσπίσετε ένα νέο θεσμό Μ.Υπξκών (π.χ. ΑΣΜΥ), με νέα βαθμολογική εξέλιξη.– Μπορούσατε, να παύσετε το θεσμό των ήδη υπηρετούντων ΕΠΟΠ, χωρίς να πλήξετε τη βαθμολογική τους εξέλιξη, και να θεσπίσετε ένα νέο θεσμό Υπξκών (π.χ. ΕΘΟΠ), με νέα βαθμολογική εξέλιξη.– Σας προτρέπω να υιοθετήστε αυτές τις αξιοπρεπείς προτάσεις-λύσεις!– Κάθε μεταρρύθμιση και ιδιαίτερα η συγκεκριμένη, πρέπει να συνοδεύεται από συναίνεση του προσωπικού, από εύλογο χρόνο μετάβασης και πάνω απ’ όλα από σεβασμό προς το έμψυχο δυναμικό. Σε αντίθετη περίπτωση, παύει να είναι μια συναινετική πράξη, αλλά ΒΙΑΣΜΟΣ!Με εκτίμηση!
Ντροπή εάν περάσει αυτό το νομοσχέδιο. Σεβασμός σε στελέχη που έχουν δώσει τη ζωή τους και θέλετε τώρα να τους αποτέλειωσετε. Θέλετε να κρατήσετε στάσιμους για δέκα και πλέον χρόνια στελέχη λες και έχουν κάνει παράπτωμα. Μην μας ισοπεδώνεται εμάς και τις οικογένειες μας. Οι ΕΜΘ στα τελευταία χρόνια της σταδιοδρομία τους δεν αξίζουν τέτοια αντιμετώπιση αλλά ούτε και οι υπόλοιποι βέβαια. Η δε οικονομική ενίσχυση άνιση και άδικη. Εάν το υπογράψετε θα είναι το τέλος του στρατεύματος και τότε θα είναι αργά.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές.
Το παρόν σχέδιο νόμου είναι μια κατάφορη αδικία για το σύνολο των Στελεχών εξ ΑΣΣΥ, ΕΜΘ και ΕΠΟΠ των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ).
Οι άνθρωποι αυτοί εισήλθαν στις ΕΔ με προϋποθέσεις και με μεταγενέστερους ρυθμιστικούς νόμους, που καθόριζαν τη βαθμολογική τους εξέλιξη.
Ο βαθμός για έναν στρατιωτικό, ανεξαρτήτως προελεύσεως, αποτελεί θέμα τιμής. Γι’ αυτό και σε περιπτώσεις διάπραξης ποινικού αδικήματος προβλέπεται η ποινή της έκπτωσης ή της καθαίρεσης.
Συγκεκριμένα:
Στελέχη προελεύσεως ΑΣΣΥ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Συνταγματάρχη ή Αντισυνταγματάρχη και σήμερα σταδιακά μέχρι του Ανθυπασπιστή.
Στελέχη προελεύσεως ΕΜΘ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Λοχαγού και σήμερα σταδιακά μέχρι του Ανθυπασπιστή (σημειώνεται ότι από το θεσμό δε θα υπηρετεί κανένας στις ΕΔ μετά από 9 χρόνια).
Στελέχη προελεύσεως ΕΠΟΠ: Πρόκειται για Στελέχη που ο καταληκτικός βαθμός ήταν αυτός του Αρχιλοχία και σήμερα σταδιακά μέχρι του Επιλοχία.
Στο παρελθόν, οι ηγεσίες των ΕΔ όταν ήθελαν να τροποποιήσουν τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών, ΑΠΛΑ σταματούσαν να εισάγουν στις τάξεις των ΕΔ το συγκεκριμένο θεσμό και οι υπόλοιποι συνέχιζαν κανονικά. π.χ. Όταν η υπηρεσία δεν ήθελε άλλους ΕΜΘ, δεν τους υποβάθμισε. Άφησε τους ήδη υπηρετούντες να συνεχίσουν με αξιοπρέπεια τη βαθμολογική τους εξέλιξη και θέσπισε ένα νέο θεσμό, τους ΕΠΟΠ και επιπλέον χωρίς να διαταράξει τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών εξ ΑΣΣΥ.
Κύριε Υπουργέ,
– Αν δεν εφαρμόσετε πλήρως την αναδρομικότητα, σε όλα τα στελέχη που ήδη υπηρετούν, προσβάλετε την αξιοπρέπεια χιλιάδων γυναικών και ανδρών που υπηρετούν στις ΕΔ! Χωρίς στην ουσία να προσφέρετε τίποτα στη μαχητική ισχύ. Γιατί απλούστατα, το πρόσωπο που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του θα είναι το ίδιο, ανεξάρτητα το βαθμό που θα φέρει. Αυτό που θα αλλάξει θα είναι ότι, αύριο το στέλεχος αυτό, θα λειτουργήσει με γνώμονα την αδικία που υπέστη, με αποτέλεσμα τη μείωση της αποδοτικότητάς του.
– Το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια. Πραγματικά πιστεύετε ότι εσείς τηρείται ανάλογη στάση; Καταργώντας τους νόμους και τις εγκυκλίους, που πάνω τους τα στελέχη στήριξαν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους;
– Μπορούσατε, πριν τη σύνταξη του παρόντος σχεδίου νόμου, να ζητήσετε την άποψη των υπηρετούντων στελεχών (π.χ. με ανώνυμο ερωτηματολόγιο).
– Μπορούσατε, να παύσετε το θεσμό των ήδη υπηρετούντων προελεύσεως ΑΣΣΥ, χωρίς να πλήξετε τη βαθμολογική τους εξέλιξη, και να θεσπίσετε ένα νέο θεσμό Μ.Υπξκών (π.χ. ΑΣΜΥ), με νέα βαθμολογική εξέλιξη.
– Μπορούσατε, να παύσετε το θεσμό των ήδη υπηρετούντων ΕΠΟΠ, χωρίς να πλήξετε τη βαθμολογική τους εξέλιξη, και να θεσπίσετε ένα νέο θεσμό Υπξκών (π.χ. ΕΘΟΠ), με νέα βαθμολογική εξέλιξη.
– Σας προτρέπω να υιοθετήστε αυτές τις αξιοπρεπείς προτάσεις-λύσεις!
– Κάθε μεταρρύθμιση και ιδιαίτερα η συγκεκριμένη, πρέπει να συνοδεύεται από συναίνεση του προσωπικού, από εύλογο χρόνο μετάβασης και πάνω απ’ όλα από σεβασμό προς το έμψυχο δυναμικό. Σε αντίθετη περίπτωση, παύει να είναι μια συναινετική πράξη, αλλά ΒΙΑΣΜΟΣ!
Με εκτίμηση!
Τα Παραρτήματα του σχεδίου νόμου βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με το άρθρο 11, όσον αφορά τη βαθμολογική εξέλιξη των ήδη υπηρετούντων αξιωματικών. Με την εφαρμογή τους δεν τηρείται ο ελάχιστος χρόνος παραμονής στους βαθμούς (Ανθυπολοχαγού, Υπολοχαγού κ.λπ.), όπως ρητώς ορίζει το άρθρο 11.
Η επιλογή αυτή συνιστά παραβίαση της αρχής της ισότητας, καθώς δεν προβλέπεται αντίστοιχη μεταχείριση ή μεταβατικό πλαίσιο για την Κατηγορία Α (ΣΣΕ), ενώ ταυτόχρονα διαφοροποιείται αυθαίρετα η υπηρεσιακή εξέλιξη μεταξύ στελεχών ίδιων κατηγοριών και ετών υπηρεσίας.
Προτείνεται, συνεπώς, να εφαρμοστεί το άρθρο 11 και στους ήδη υπηρετούντες αξιωματικούς των Κατηγοριών Β και Γ, ώστε να κρίνονται για προαγωγή με βάση τους χρόνους που αυτό προβλέπει. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται:
ομαλή μετάβαση πενταετίας (5 ετών) για τους ΕΜΘ,
ομαλή μετάβαση δεκαεξαετίας (16 ετών) για τους αποφοίτους ΑΣΣΥ,
και διατηρείται η υπηρεσιακή συνέχεια χωρίς αιφνίδια ανατροπή.
Σε αντίθετη περίπτωση, παραβιάζεται και η αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, καθώς ανατρέπεται αιφνιδίως η ήδη διαμορφωμένη υπηρεσιακή και βαθμολογική προοπτική, την οποία η Διοίκηση είχε δημιουργήσει και διατηρήσει επί σειρά ετών.
Περαιτέρω, η εφαρμογή των Παραρτημάτων θα οδηγήσει σε σοβαρή διατάραξη της στρατιωτικής ιεραρχίας, ενδεικτικά:
Υπολοχαγοί προέλευσης ΣΜΥ, οι οποίοι σήμερα είναι ανώτεροι Ανθυπολοχαγών ΣΣΕ, θα καταστούν νεότεροι αυτών.
Ανθυπολοχαγοί ΕΜΘ, που προηγούνται ιεραρχικά Ανθυπασπιστών ΣΜΥ, θα βρεθούν ξαφνικά νεότεροι λόγω μη προαγωγής τους σε Υπολοχαγούς.
Οι στρεβλώσεις αυτές πλήττουν την εύρυθμη λειτουργία της ιεραρχίας και δημιουργούν υπηρεσιακή αστάθεια.
Τέλος, η μη πρόβλεψη ομαλής μετάβασης θα οδηγήσει με μαθηματική βεβαιότητα σε:
πολλαπλές αγωγές για ηθική βλάβη και προσβολή δικαιωμάτων υπηρεσιακής εξέλιξης,
εξώθηση στελεχών σε πρόωρη αποστρατεία,
με αποτέλεσμα τη μείωση της ενεργού στρατιωτικής δύναμης κατά τρόπο αδικαιολόγητο και επιζήμιο.
Στις εκλογές που θα πέσετε κάτω απο 15% θα τα ξαναπούμε.Αυτό δεν είναι νομοσχέδιο αλλά η ταφόπλακα των ενόπλων δυνάμεων.Χρόνια πολλά στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Τραγικό το νέο πολυνομοσχέδιο. ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ στις σχολές υπαξιωματικών. Με τις παραιτήσεις να είναι προ των πυλών από χιλιάδες στελέχη. Προλαβαίνετε να διορθώσετε τα κακώς κείμενα και να ακυρωσετε το νέο πολυνομοσχέδιο. Θα αποδυναμωθούν πλήρως οι ένοπλες δυνάμεις σε περιόδους κρίσης .
Κύριε Υπουργε, κύριοι βουλευτές, θα ήθελα να σας θέσω μερικα ρητορικά ερώτηματα.
Κυριε Υπουργε και όλοι οι Βουλευτές, εσεις που ψηφίζετε τους νόμους πως επιτρέπετε να μην εφαρμόζεται ο «προηγουμενος» νόμος (Ν.3883/2010 αρθρο 21) με το πρόσχημα οτι θα επέλθει ο καινούργιος.
Γιατί δεν κυρώθηκαν οι προσωρινοι πίνακες κρινομενων για προαγωγή εως 31/10/25 όπως αναφέρεται ρητά.
Γιατί δεν δόθηκαν οι αυξήσεις 1 Οκτωβριου όπως Κύριε Υπουργε είχατε εξαγγείλει γιατί… ακόμα δεν έχει ψηφιστεί ο νέος Νομος.( Σωστα)
Γιατί δεν κυρώθηκαν οι προσωρινοι πίνακες εως 31/10/25 οπως θα έπρεπε σύμφωνα με το Νομο, διότι ΘΑΑΑ ερχόταν ο νέος Νόμος ο οποίος ούτε καν είχε έρθει για διαβούλευση.
Χρησιμοποιείται το Σύνταγμα τους Νόμους και την Δημοκρατία à la carte.
Από πότε πριν ψηφιστεί ένας νόμος δεν εφαρμόζεται ο προηγούμενος.
Εσείς που ψηφίζετε τους Νόμους θα πρέπει να τους τηρείται στο ακέραιο.
ΥΓ. Όσο αφορά ολόκληρο το Νομοσχέδιο θα πρέπει να το δείτε με Ενσυναίσθηση για τους Στρατιωτικους.
Εύχομαι σήμερα που είναι η γιορτή της Παναγίας και τον Ενόπλων Δυνάμεων να το ξανά δείτε.
Σας ευχαριστώ για το βήμα.
Πώς είναι δυνατόν ένα Σχέδιο Νόμου που αφορά τη σταδιοδρομία χιλιάδων στελεχών να μην περιλαμβάνει ούτε μία σαφή, επίσημη και ρητή παράγραφο για την εξέλιξη των αξκών προέλευσης ΑΣΣΥ;
Αντί για ξεκάθαρη νομοθετική πρόβλεψη, υπάρχει μόνο ένα παράρτημα με έναν πίνακα που “δείχνει” τους βαθμούς με έναν τρόπο ασαφή, έμμεσο και χωρίς κανένα νομικό βάρος. Είναι δυνατόν ένα τόσο κρίσιμο θέμα —η βαθμολογική εξέλιξη και ο καταληκτικός βαθμός των ΑΣΣΥ— να βασίζεται σε έναν πίνακα στο τέλος του Σχεδίου Νόμου, χωρίς άρθρο, χωρίς διατύπωση, χωρίς αιτιολόγηση και χωρίς δέσμευση;
Αυτό δεν αποτελεί σοβαρή νομοθέτηση.
Αποτελεί πρόχειρη και αποσπασματική αντιμετώπιση ενός ολόκληρου θεσμού.
Η μη ύπαρξη ρητής διάταξης:
δημιουργεί σύγχυση στους υπηρετούντες,
αφήνει γκρίζες ζώνες που μπορεί να ερμηνευτούν κατά το δοκούν,
στερεί από τους ΑΣΣΥ τη νομική κατοχύρωση της εξέλιξής τους,
και δείχνει ότι το ζήτημα δεν αντιμετωπίζεται με τον απαιτούμενο σεβασμό.
Για ποιο λόγο δεν υπάρχει άρθρο που να καθορίζει με σαφήνεια την εξέλιξη των προερχόμενων από ΑΣΣΥ (Κατηγορία Β);
Γιατί αποφεύγεται η αναφορά στον καταληκτικό βαθμό, αφήνοντας να “υπονοηθεί” μέσω ενός πίνακα;
Αν πρόκειται για ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση, πού βρίσκεται η βασική νομοθετική πρόβλεψη;
Ένα σχέδιο νόμου που αφορά μισθολόγιο, ιεραρχία και εξέλιξη στελεχών οφείλει να είναι ρητό, πλήρες και ξεκάθαρο.
Όχι να αφήνει κενά που δημιουργούν αδικίες και ανησυχία στους ανθρώπους που υπηρετούν.
Συνεχώς γίνεται λόγος για «αυξήσεις» στο νέο μισθολόγιο. Γιατί όμως δεν ξεκαθαρίζετε εάν ο μισθός που θα λάμβανα ως Αντιπλοίαρχος στα τελευταία χρόνια της καριέρας μου θα είναι μεγαλύτερος, ίσος ή μικρότερος από τον μισθό που θα πάρω τώρα, με το νέο μισθολόγιο, στο τέλος της υπηρεσίας μου;
Επιπλέον, γιατί δεν αναφέρετε καθαρά ότι η σύνταξη και το εφάπαξ θα μειωθούν, αφού θα υπολογίζονται με βάση τον βασικό μισθό (ο οποίος είναι μικρότερος από τον τωρινό) χωρίς τον πρόσθετο συντελεστή που εισάγετε στο νέο μισθολόγιο;
ΕΜΘ ΣΕΙΡΑΣ 09/1990 ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΝ 09/2025 ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΛΟΧΑΓΟΥ
ΕΜΘ ΣΕΙΡΑΣ 11/1990 ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΝ 11/2025 ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΥ
ΕΜΘ ΣΕΙΡΑΣ 06/1991 ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΝ 06/2026 ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΥ
ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΜΕ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ ΖΗΜΙΑ 40€-50€ ΛΙΓΟΤΕΡΑ (ΛΟΓΩ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΑΠΟ ΛΟΧΑΓΟΥ ΣΕ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΥ)
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ… ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ…
Φυσικά το ότι οι υπαξιωματικοί μπήκαν με άλλη προκήρυξη με αφήνει αδιάφορο πολυλατρεμενε υπουργέ μου. Πάρτε με υποτελή σας. Α, και όταν αποστρατευτω θα κάνω δικαστήριο για να γίνω στρατηγός γιατί εκεί η πυραμίδα έχει ελλείψεις. Σας αγαπώ υπουργέ μου. Ματσ μουτσ
ΟΙ ΕΠΟΠ 2004 ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΕΠΧΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΝΑΡΤΥΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΔΥΕΘΑ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΟΠ 2003 ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥΣ.ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΕ ΝΑ ΠΡΟΑΧΘΟΥΝ ΟΙ ΕΠΟΠ 2003 ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΕΠΟΠ 2004 ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ;
ΟΙ ΕΠΟΠ 2004 ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΕΠΧΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΝΑΡΤΥΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΔΥΕΘΑ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΟΠ 2003 ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥΣ.ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΕ ΝΑ ΠΡΟΑΧΘΟΥΝ ΟΙ ΕΠΟΠ 2003 ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΕΠΟΠ 2004 ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ;ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΟΠ 2004 ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΕΠΟΠ ΥΠΟΓΡΑΨΑΝΕ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗΣ ΤΟΥΣ!!!! ΕΑΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΙΣ ΚΑΝΕΙ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΥΓΧΗΣΗ ΣΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΔΙΑΒΡΩΝΕΙ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΟΣ;
Είμαι απόφοιτος της ΣΜΥ και της ΣΣΕ. Όσο κι αν αγαπώ και τις δύο σχολές το ίδιο, δεν μπορώ να αγνοώ την πραγματικότητα. Η σημερινή αναλογία αξιωματικών προς υπαξιωματικούς —1 προς 0,8— όχι μόνο δεν έχει λογική, αλλά είναι και καταστροφική για τη λειτουργία των μονάδων. Τα προβλήματα τα ζούμε καθημερινά. Δεν χρειάζονται άλλοι αξιωματικοί· αυτό που έχει ανάγκη το στράτευμα είναι υπαξιωματικοί, ώστε να υπάρχει πραγματική πυραμίδα στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων.
Και βέβαια, αυτά τα προβλήματα δεν εμφανίστηκαν ξαφνικά το 2025. Υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια και η στρατιωτική ηγεσία τα γνώριζε πολύ καλά. Το 2017 είχε γίνει μια προσπάθεια δημιουργίας αντίστοιχου σώματος υπαξιωματικών, αλλά —όπως συχνά συμβαίνει στη χώρα μας— το πολιτικό κόστος στάθηκε εμπόδιο και τίποτα δεν προχώρησε. Πίστευα πως έτσι θα έμεναν τα πράγματα.
Ωστόσο, το ΥΠΕΘΑ αυτή τη φορά επέλεξε να «σπάσει αυγά» και να βάλει τις Ένοπλες Δυνάμεις πάνω από οποιοδήποτε πολιτικό κόστος. Και γι’ αυτό αξίζουν συγχαρητήρια.
Υ.Γ.: Ίσως τελικά το πολιτικό κόστος να μην είναι τόσο μεγάλο όσο φοβούνται κάποιοι. Από τις καθημερινές συζητήσεις που κάνω, περισσότεροι συνάδελφοι είναι υπέρ παρά κατά. Απλώς, όπως συνήθως συμβαίνει, αυτοί που διαφωνούν κάνουν περισσότερο θόρυβο.
Πώς είναι δυνατόν ένας αξιωματικός προερχόμενος από ΑΣΣΥ να παραμένει στον ίδιο βαθμό για 15 χρόνια; Όταν εισήχθηκα στη σχολή, υπήρχε επίσημη εγκύκλιος που ανέφερε ξεκάθαρα ότι ο τελικός βαθμός μου θα ήταν Αντιπλοίαρχος. Αυτή ήταν η θεσμική δέσμευση της Πολιτείας προς τους σπουδαστές των ΑΣΣΥ.
Πώς είναι δυνατόν ένα Σχέδιο Νόμου που αφορά τη σταδιοδρομία χιλιάδων στελεχών να μην περιλαμβάνει ούτε μία σαφή, επίσημη και ρητή παράγραφο για την εξέλιξη των αξκών προέλευσης ΑΣΣΥ;
Αντί για ξεκάθαρη νομοθετική πρόβλεψη, υπάρχει μόνο ένα παράρτημα με έναν πίνακα που “δείχνει” τους βαθμούς με έναν τρόπο ασαφή, έμμεσο και χωρίς κανένα νομικό βάρος. Είναι δυνατόν ένα τόσο κρίσιμο θέμα —η βαθμολογική εξέλιξη και ο καταληκτικός βαθμός των ΑΣΣΥ— να βασίζεται σε έναν πίνακα στο τέλος του Σχεδίου Νόμου, χωρίς άρθρο, χωρίς διατύπωση, χωρίς αιτιολόγηση και χωρίς δέσμευση;
Αυτό δεν αποτελεί σοβαρή νομοθέτηση.
Αποτελεί πρόχειρη και αποσπασματική αντιμετώπιση ενός ολόκληρου θεσμού.
Η μη ύπαρξη ρητής διάταξης:
δημιουργεί σύγχυση στους υπηρετούντες,
αφήνει γκρίζες ζώνες που μπορεί να ερμηνευτούν κατά το δοκούν,
στερεί από τους ΑΣΣΥ τη νομική κατοχύρωση της εξέλιξής τους,
και δείχνει ότι το ζήτημα δεν αντιμετωπίζεται με τον απαιτούμενο σεβασμό.
Για ποιο λόγο δεν υπάρχει άρθρο που να καθορίζει με σαφήνεια την εξέλιξη των προερχόμενων από ΑΣΣΥ (Κατηγορία Β);
Γιατί αποφεύγεται η αναφορά στον καταληκτικό βαθμό, αφήνοντας να “υπονοηθεί” μέσω ενός πίνακα;
Αν πρόκειται για ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση, πού βρίσκεται η βασική νομοθετική πρόβλεψη;
Ένα σχέδιο νόμου που αφορά μισθολόγιο, ιεραρχία και εξέλιξη στελεχών οφείλει να είναι ρητό, πλήρες και ξεκάθαρο.
Όχι να αφήνει κενά που δημιουργούν αδικίες και ανησυχία στους ανθρώπους που υπηρετούν.
Αυτό δημιουργεί αδικίες, στρεβλώσεις και ανισότητες που δεν συνάδουν με το πνεύμα της ιεραρχίας, της ισονομίας και της εύρυθμης εξέλιξης του προσωπικού. Ζητώ διαφάνεια, συνέπεια με τις θεσμικές δεσμεύσεις της Πολιτείας και ένα πλαίσιο εξέλιξης που να σέβεται τους κόπους και τις προσδοκίες όσων υπηρέτησαν και υπηρετούν.
Πώς είναι δυνατόν ένας αξιωματικός προερχόμενος από ΑΣΣΥ να παραμένει στον ίδιο βαθμό για 15 χρόνια; Όταν εισήχθηκα στη σχολή, υπήρχε επίσημη εγκύκλιος που ανέφερε ξεκάθαρα ότι ο τελικός βαθμός μου θα ήταν Αντιπλοίαρχος. Αυτή ήταν η θεσμική δέσμευση της Πολιτείας προς τους σπουδαστές των ΑΣΣΥ.
Πώς είναι δυνατόν ένα Σχέδιο Νόμου που αφορά τη σταδιοδρομία χιλιάδων στελεχών να μην περιλαμβάνει ούτε μία σαφή, επίσημη και ρητή παράγραφο για την εξέλιξη των αξκών προέλευσης ΑΣΣΥ;
Αντί για ξεκάθαρη νομοθετική πρόβλεψη, υπάρχει μόνο ένα παράρτημα με έναν πίνακα που “δείχνει” τους βαθμούς με έναν τρόπο ασαφή, έμμεσο και χωρίς κανένα νομικό βάρος. Είναι δυνατόν ένα τόσο κρίσιμο θέμα —η βαθμολογική εξέλιξη και ο καταληκτικός βαθμός των ΑΣΣΥ— να βασίζεται σε έναν πίνακα στο τέλος του Σχεδίου Νόμου, χωρίς άρθρο, χωρίς διατύπωση, χωρίς αιτιολόγηση και χωρίς δέσμευση;
Αυτό δεν αποτελεί σοβαρή νομοθέτηση.
Αποτελεί πρόχειρη και αποσπασματική αντιμετώπιση ενός ολόκληρου θεσμού.
Η μη ύπαρξη ρητής διάταξης:
δημιουργεί σύγχυση στους υπηρετούντες,
αφήνει γκρίζες ζώνες που μπορεί να ερμηνευτούν κατά το δοκούν,
στερεί από τους ΑΣΣΥ τη νομική κατοχύρωση της εξέλιξής τους,
και δείχνει ότι το ζήτημα δεν αντιμετωπίζεται με τον απαιτούμενο σεβασμό.
Για ποιο λόγο δεν υπάρχει άρθρο που να καθορίζει με σαφήνεια την εξέλιξη των προερχόμενων από ΑΣΣΥ (Κατηγορία Β);
Γιατί αποφεύγεται η αναφορά στον καταληκτικό βαθμό, αφήνοντας να “υπονοηθεί” μέσω ενός πίνακα;
Αν πρόκειται για ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση, πού βρίσκεται η βασική νομοθετική πρόβλεψη;
Ένα σχέδιο νόμου που αφορά μισθολόγιο, ιεραρχία και εξέλιξη στελεχών οφείλει να είναι ρητό, πλήρες και ξεκάθαρο.
Όχι να αφήνει κενά που δημιουργούν αδικίες και ανησυχία στους ανθρώπους που υπηρετούν.
Αυτό δημιουργεί αδικίες, στρεβλώσεις και ανισότητες που δεν συνάδουν με το πνεύμα της ιεραρχίας, της ισονομίας και της εύρυθμης εξέλιξης του προσωπικού. Ζητώ διαφάνεια, συνέπεια με τις θεσμικές δεσμεύσεις της Πολιτείας και ένα πλαίσιο εξέλιξης που να σέβεται τους κόπους και τις προσδοκίες όσων υπηρέτησαν και υπηρετούν.
Οι ήδη υπηρετούντες Αξιωματικοί από ΑΣΣΥ, οι οποίοι ορκίστηκαν εκ νέου να υπηρετούν την Πατρίδα ως Αξιωματικοί των ΕΔ, να ακολουθήσουν στο Παράρτημα <> την βαθμολογική και μόνο εξέλιξη των υπολοίπων Αξιωματικών από ΑΣΕΙ και όχι την βαθμολογική καθήλωση, διότι με αυτό τον τρόπο θα αμβλυνθούν οι αντιδράσεις εκείνων τουλάχιστον που ορκίστηκαν δύο φορές να υπηρετούν την Πατρίδα και η Πατρίδα τώρα με αυτό το Σχέδιο Νόμου, τους υποτιμά βαθμολογικά και σαν προσωπικότητες, επιβάλλοντας τους την ποινή της μη προαγωγής μέχρι την συνταξιοδότηση.
Ντροπή σας. Θα τα πούμε στα δικαστήρια. Αγράμματα πλάσματα.
Με 17800 μόρια και με 14 μαθήματα στη δευτέρα και 14 μαθήματα στην τρίτη λυκείου μπήκα στη ΣΜΥ, όταν οι αμόρφωτοι αξκοι που παίρνετε με 11000 μόρια με τέσσερα μαθήματα μπαίνουν στην ευελπίδων και οι αγράμματοι συμβασιούχοι με προκηρύξεις τους βάζετε στο στρατό χωρίς να μπούνε καν σε σχολή και τους κάνετε αξκους. Ο αξκος των 11000 μορίων μεθαύριο θα είναι αρχηγός των Ενόπλων δυνάμεων. Ντροπή σας. Συγκρίνετε εμάς και μας αφήνετε στάσιμους με τους αγράμματους. Η ΕΔΥΕΘΑ προέβλεπε συγκεκριμένη σταδιοδρομία και υπογραφόταν από το κράτος και τον πρόεδρο της Δημοκρατίας. Άρα είστε όλοι ανήθικοι και ψεύτες, μας πλανεψατε και θα τα βρείτε μπροστά σας. Είστε υποχρεωμένοι να τηρήσετε την σύμβαση εργασίας με την οποία μπήκαμε την ΕΔΥΕΘΑ.Τα λέμε στα δικαστήρια και καλή σας τύχη.
Ντροπή σας, τι πάτε να κάνετε? Που έχει ξαναγίνει σε ποιο στρατό του κόσμου να τιμωρεί στελέχη με καθήλωση στον ίδιο βαθμό γι 10ετιες χωρίς ποινικό αδίκημα? Αυτό είναι αλητεία, τι πάτε να ψηφιστεί κύριοι βουλευτές? Σας λέει ψέματα ο Δενδιας με τις δήθεν πυραμίδες, εδώ κρίνονται οι ζωές μας.
Με πιο δικαίωμα κύριε Δενδια στερείς την εξέλιξη των στελεχών ΑΣΣΥ την οποία γνώριζαν όταν έδωσαν πανελλήνιες και με υψηλές βάσεις πριν 20 και 30 χρόνια τα κατάφεραν? Με πιο δικαίωμα πετάς στα σκουπίδια τις θυσίες των γονιών μας αλλά και των δικών μας όλα αυτά τα χρόνια? Και τι ακριβώς θα κερδίσει η πατρίδα όταν με αφήσεις στάσιμο, μου πληγώσει το ηθικό? Το σχέδιο σας είναι να έχετε μια δεξαμενή κατωτέρων ΑΣΣΥ τα επόμενα χρόνια με την ελπίδα να αναστηθεί η επιθυμία των νέων για την Ευελπιδων αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει.