ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ (Εκτός ΑΣΕΠ): Ειδικότητα ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ Σκηνοθετών

Τίτλοι σπουδών και λοιπά απαιτούμενα (τυπικά & τυχόν πρόσθετα) προσόντα:

α.1. Πτυχίο Κινηµατογραφικής Σχολής Α.Ε.Ι, της κατεύθυνσης Σκηνοθεσίας ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.2. Πτυχίο αναγνωρισμένης Κινηματογραφικής Σχολής, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης, ειδικότητας «Σκηνοθέτης» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.3. Δίπλωμα Επαγγελµατικής Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), της ειδικότητας «Σκηνοθέτης» ή «Σκηνοθέτης Τηλεόρασης» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής και
β. Γνώση Χειρισµού Η/Υ στα αντικείµενα: α)επεξεργασίας κειµένων, β)υπο-λογιστικών φύλλων και γ)υπηρεσιών διαδικτύου και
γ. Εμπειρία δύο ετών σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα, στο αντικείμενο της θέσης.

  • 29 Νοεμβρίου 2013, 11:38 | Βασίλης Κοσμόπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    [Σχολιάζω – ως προς τα απαιτούμενα προσόντα – μόνο τα σημεία που θεωρώ ότι χρήζουν διόρθωσης]:

    γ. Η «εμπειρία δυο ετών σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα, στο αντικείμενο της θέσης» είναι προβληματική, ίσως δημιουργήσει άνισους αποκλεισμούς και δεν θα οδηγήσει στην δυνατότητα επιλογής των καλύτερων υποψηφίων.

    Παράδειγμα: Σκηνοθέτες που έχουν τυχόν σκηνοθετήσει με επιτυχία επεισόδια σε βραβευμένες τηλεοπτικές σειρές αυτοτελών ντοκιμαντέρ (π.χ. «Παρασκήνιο», «Μικροπόλεις, «Εξάντας», “Docville” / αναφέρω απλώς ενδεικτικά μερικές), με δόκιμη εμπειρία και αξιόλογο έργο, ΔΕΝ μπορούν να υποβάλλουν αίτηση αν η διατύπωση παραμείνει ως έχει, καθώς έχουν συνεργαστεί ως ελεύθεροι επαγγελματίες με τις αντίστοιχες εταιρείες παραγωγής και δεν ήταν «εργαζόμενοι του ραδιοτηλεοπτικού φορέα» ενώ αντιθέτως σκηνοθέτες του «τάδε» τηλεοπτικού σταθμού (ακόμη και σταθμών χαρακτηριστικής υποκουλτούρας) θα προηγηθούν…

    Εφόσον η διαδικασία θα περιέχει και συνέντευξη, δεν είναι σωστό να τεθούν περιορισμοί που θα αποκλείσουν αξιόλογους σκηνοθέτες.
    Ας διορθωθεί το αντίστοιχο άρθρο και η όποια επιτροπή επιλογής θα έχει μια καλύτερη δεξαμενή υποψηφίων προς εξέταση.

  • 29 Νοεμβρίου 2013, 10:10 | ETSAROPOULOU
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Πώς προκύπτει η κατηγορία Δ.Ε.; Όταν απαιτούνται συγκεκριμένα πτυχία για τη θέση αυτή.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 13:36 | πανος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Θα προτιμούσα να δω και εξειδικευμένους σκηνοθέτες στα προτυπα του bbc, για την μεχρι τωρα ανύπαρκτη παιδική ζώνη ψυχαγωγικού προγράμματος. Σκηνοθέτες – σεναριογράφους με παιδαγωγική ειδίκευση σε εκπομπές για τους νέους, κατι που πάντοτε έλειπε πάντοτε ήταν ελλειπτικό.
    Δινεται η αφορμή να στηθεί κάτι καινουργιο πανω σε νεα βαση Ενας σκηνοθετης με παιδαγωγικο background θα μπορουσε να προσεγγισει τους νέους περισσοτερο απο τις τελειωμενες εκπομπες τυπου ουρανιο τόξο, που λογω απουσιας ευκαιριων μονοπωλούσαν

    Δώστε βαση παρακαλω στις εξειδικευσεις σχεδιαστε καλυτερες ζωνες και ενδιαφερθειτε επιτελους για τους νεους.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 01:26 | Η.Μ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Επίσης γιατι ενας που εχει τα τυπικα προσοντα για παραπανω ειδικοτητες να μην μπορει να συμμετασχει σε ολες…και ας βγουν οι καλυτεροι…αν ειμαι σκηνοθετης γιατι να μην μπορω να συμμετάσχω και σαν βοηθος σκηνοθετης και σαν σκηνοθετης και σαν επιμελεια σκηνοθετικη … Γιατι να επιλεξω να συμμετασχω σε μια ειδικοτητα…ειναι αδικο. Οποιος εχει τα τυπικα προσοντα να συμμετασχει σε οσες ειδικοτητες πληρει τα απαιτουμενα και οπου μπει. Γιατι αλλιως εγω σαν σκηνοθετης δεν μπορω να βαλω υποψηφιοτητα και σαν επιμελητης σκηνοθετης…μπορει σαν Σκηνοθετης να μην εχω τυχη…θα την ενοχλουσε την Νεριτ να εχει επιμελητη σκηνοθετη με περισοτερα προσοντα;

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 01:34 | Η.Μ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Επιπλεον αν ζητατε ecdl τριών ενοτήτων και οχι πεντε, οποιος σκηνοθετης εχει ecdl πεντε ενοτητων να μοριοδοτήται με παραπανω μορια…το power point ειναι πιο χρησιμο για ενα σκηνοθετη απο οτι το excel. Αλλα προσοχή γνωση υπολογιστών με πτυχειο πανεπιστημίου πάνω στις συγκεκριμένες ενοτητες ή στη χειροτερη ecdl…οχι γνωση υπολογιστων με υπευθυνη δηλωση.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 01:57 | Η.Μ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Στις μεχρι ωρας ανακοινωσεις ονοματων σκηνοθετων για την ΔΤ εχουν γινει λάθη. Υπαρχουν μεν ανθρωποι που σπουδασαν σκηνοθεσια αλλα δεν εχουν ουτε ενα ενσημο Σκηνοθετη μπορει μεν να δουλευαν σε ρ/σ αλλα σε ασχετη θεση. Οποτε η αδεια ασκησεως (Υππο) σκηνοθετη για τους σκηνοθετες και η αδεια βοηθου σκηνοθετη (Υππο) για τους β.σκηνοθετες ειναι το πιο σημαντικο κριτηριο που πρεπει να προστεθει στα ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ, αλλιως θα μπουν σκηνοθετες και στην Νεριτ (οπως στη ΔΤ) χωρις προσοντα. Αλλά προςοχη αλλη η αδεια Σκηνοθετη αλλη η βοηθου Σημοθετη. Φυσικά η προυπερεσία σε αναλογη θέση ειναι καλή αλλα σε αναλογη ο casting director δεν ειναι σκηνοθετης τηλεορασης, ο θεατρικος σκηνοθετης δεν ξερει τηλεοραση, επισης ο κινηματογραφιστης δεν ειναι τηλεοπτικος σκηνοθετης ή το ανάποδο. Λοιπον προυπηρεσια 2 χρονια για βοηθους Σκηνοθετες και 5 χρονια για Σκηνοθετες. Η γνωση υπολογιστων ειναι αχρηστη αλλα αν πρεπει, πρεπει να πιστοποιήται με ECDL οχι απλη γνωση δεν ειμαστε στην Κενυα. Επισης πιστοποίηση για την γλώσσα. Επισης διαχωρισμο πτυχίων Ανωτέρα (πανεπιστημιου ή με ισοτιμία Ανωτερων σπουδων Σκηνοθεσιας διοτι αυτα τα δυο ειναι ισοτιμα) ή ΙΕΚ ή Εργαστηριο Ελευθερων Σπουδων δεν ειναι ολες οι γνωσεις ιδιες.Προσοχη ομως στα Πανεπιςτημιακά πτυχεια εξωτερικου ή Εςωτερικου πρεπει να ειναι πτυχεια Σκηνοθεσιας με τηλεοπτικες σπουδες, οχι θεατρικες (θεωριτικες) σπουδες ή κινηματογραφικες . Για αυτο λεω αν με ολα οσα θα ζητατε , ζητηστε επιπλεον Αδεια ασκησεως Σκηνοθετη για τους σκηνοθετες και Αδεια ασκησεως βοηθου σκηνοθετη για τους β.σκηνοθετες θα σας ξεκαθαρισουν τους επαγγελματιες με γνωση απο αυτους που μεν το σπουδασαν αλλα δεν το εχουν οποτε εκαναν αλλο επαγγελμα μεν μεσα στο χωρο αλλα αλλο επαγγελμα. Πτυχιουχοι σκηνοθετες με ενσημα π.χ. στο Mega αλλα δουλευουν εκει σαν floor manager ή Σκηνοθετες Ροης…ε αυτοι δεν πρεπει να μπουν σαν Τηλεοπτικοι Σκηνοθετες στη ΝΕΡΙΤ. Αν θελετε τους καλυτερους τηλεοπτικους σκηνοθετες της αγορας στο δυναμικό σας προσθεστε την Αδεια Ασκησεως βοηθου Σκηνοθετη ή Σκηνοθετη αναλογα με τι ζητατε.

  • 22 Νοεμβρίου 2013, 01:11 | Α.Α.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Θεωρώ ότι είναι απαραίτητο κριτήριο η πιστοποίηση αγγλικής γλώσσας, η άδεια άσκησης επαγγέλματος για τη συγκεκριμένη ειδικότητα όπως και να μοριοδοτούνται επιπλέον τυχόν ολοκληρωμένες κινηματογραφικές ταινίες μικρού ή μεγάλου μήκους. Αναρωτιέμαι … γιατί μπήκαμε στον κόπο να υποβάλλουμε τις αιτήσεις μας για τη ΔΤ μαζί με τα δικαιολογητικά και να κάνουμε και ενστάσεις για τη 2η προκήρυξη όταν δεν είχαν σκοπό να προσλάβουν κανέναν!!! Για ποιο λόγο τέτοια ταλαιπωρία;;;; Όλοι αυτοί που ήταν επιτυχόντες τι θα απογίνουν;; Όλα μοιάζουν με μια φάρσα … Λυπάμαι

  • 21 Νοεμβρίου 2013, 18:44 | γ.κ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Τα δυο χρόνια προϋπηρεσίας για την ειδικότητα του Σκηνοθέτη είναι πολύ μικρή εμπειρία ,για να πει κάποιος ότι είναι Σκηνοθέτης χρειάζεται το λιγότερο πέντε χρόνια μπορεί και παραπάνω σίγουρα όμως όχι δυο χρόνια .

  • 20 Νοεμβρίου 2013, 23:37 | Ν.Π.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    – Σε ολη την ευρωπαικη τηλεοραση για τις περισσοτερες ειδικοτητες ειναι βασικη προυποθεση η γνωση της Αγγλικης γλωσσας.

    – 2 χρόνια εμπειριας ειναι ελαχιστα για να εχει η Δημοσια Τηλεοραση εμπειρους επαγγελματιες, με κυρος, γνωση και αποτελεσματικοτητα.
    Χρειαζονται αξιολογα βιογραφικα για τετοιες θεσεις.
    Να δουμε τι εμπειρια ζητα το BBC, για παραδειγμα, το οποιο και δεν στηνεται απο το μηδεν.

    – Τα χρονια εμπειριας και το βιογραφικα να μοριοδοτουνται αναλογα.

    – Τι γινεται με αυτους που ηδη ειχαν περασει στην ΕΡΤ με ΑΣΕΠ (ο τοτε διαγωνισμος ειχε πολυ πιο αυστηρα κριτηρια)?

    Ευχαριστω

  • 20 Νοεμβρίου 2013, 18:46 | Δρόσος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    – γνώση ξένης γλώσσας
    – εμπειρία τουλάχιστον 6 χρόνων σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα και δη στην ΕΡΤ
    – εάν κάποιος είναι ερασιτέχνης σκηνοθέτης αλλά έχει να επιδείξει σπουδέο έργο και έχει πολυετή εμπειρία να μπορεί να προσληφθεί αφού δώσει ΑΣΕΠ αλλά και περάσει από συνέντευξη

  • 20 Νοεμβρίου 2013, 18:59 | Θ.Χ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Οι οροι Β και Γ ειναι ελλιπεις εως απαραδεκτοι.
    Γιατι ενας Σκηνοθετης πρεπει να ξερει υπολογιστικα φυλλα?Καιεαν καποιος εχει δουλεψει 2 χρονια στο MEGA,ειναι καλυτερος απο καποιον που κανει κινηματογραφο η ντοκυμαντερ για 25 χρονια σαν ελευθερος επαγγελματιας?Τι ειδους μετρια εως αστεια κριτηρια ειναι αυτα?Προφανως για να χωρεσουν ανθρωποι με τα αναλογα μετρια η ανυπαρκτα προσοντα.Αυξηστε τις απαιτησεις σας.

  • 20 Νοεμβρίου 2013, 16:44 | Νικος Παπαδοπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Θέλουμε να ελπίζουμε ότι έτσι όπως λειτουργούν εδώ και χρόνια οι σπουδές σκηνοθεσίας στην Ελλάδα με την ανεξέλεγκτη δομη και τα αχρηστα πτυχια, θα δοθει περισσότερη βάση και σημασια στην ΕΜΠΕΙΡΙΑ καποιων ανθρώπων που μας πρόσφεραν απλοχερα την Τεχνη τους τόσα χρόνια στην ΕΡΤ, στην πολύχρονη τριβή τους με το αντικειμενο της σκηνοθεσίας και όχι σε κάποια καινουργια πτυχιακια που θα μας προσφέρουν θέαμα MAD και MTV στις οθόνες μας…