1. Με γνώμονα την αποτελεσματικότερη απόδοση των διατιθέμενων πόρων, η Μονάδα Θεσμικής Προστασίας εισηγείται και υποβάλλει προτάσεις για τη χρηματοδότηση, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, δράσεων και προγραμμάτων επιτροπείας των ασυνόδευτων ανηλίκων.
2. Το Ε.Σ.Ε.Α.Α. δύναται να χρηματοδοτείται από:
α) το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για υλοποίηση δράσεων διεθνούς προστασίας, μετανάστευσης και κοινωνικής ένταξης ασυνόδευτων ανηλίκων,
β) τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου,
γ) ίδιους πόρους των Φ.Π.Υ.Ε.,
δ) δωρεές και κληροδοτήματα,
ε) χρηματοδοτήσεις προγραμμάτων από διεθνείς οργανισμούς,
στ) άλλους πόρους.
Αρχική «ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ"Άρθρο 9 Πόροι χρηματοδότησης
Άρθρο 9 Πόροι χρηματοδότησης
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 Πεδίο εφαρμογής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 5 Γενικές αρχές
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ Άρθρο 6 Αρμόδια αρχή και όργανα της επιτροπείας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αναγγελία κατάστασης επιτροπείας
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ Άρθρο 8 Φορείς παροχής υπηρεσιών επιτροπείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Πόροι χρηματοδότησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10 Διαδικασία ορισμού επιτρόπου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 Δικαίωμα αποποίησης και παραίτησης
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ E’ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 12 Λειτουργίες της επιτροπείας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιμέλεια ασυνόδευτου ανηλίκου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εκπροσώπηση σε θέματα προσωπικής κατάστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Συνδρομή σε περιουσιακά θέματαΆρθρο 15 Συνδρομή σε περιουσιακά θέματα
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Άρθρο 16 Εντεταλμένος επιτροπείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17 Συντονισμός και επίβλεψη εντεταλμένων επιτροπείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Σύγκρουση συμφερόντων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 Λήξη επιτροπείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παύση επιτρόπου και εντεταλμένου επιτροπείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Ευθύνη επιτρόπου και εντεταλμένου επιτροπείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 23 Διαδικασία εποπτείας και ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 Κατάρτιση και επιμόρφωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Κατευθυντήριες γραμμές και πρότυπες διαδικασίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 26 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 26 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 ΑντικείμενοΆρθρο 27 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΟΜΕΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 28 Κέντρα φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 Εποπτευόμενα διαμερίσματα ημιαυτόνομης διαβίωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 30 Εθνικό Μητρώο Προστασίας Ασυνόδευτων ΑνηλίκωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 30 Εθνικό Μητρώο Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Αρμόδια Αρχή διαχείρισης αιτημάτων στέγασηςΆρθρο 31 Αρμόδια Αρχή διαχείρισης αιτημάτων στέγασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Διαδικασία διαχείρισης αιτημάτων στέγασηςΆρθρο 32 Διαδικασία διαχείρισης αιτημάτων στέγασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εθνικός Μηχανισμός Επείγουσας Ανταπόκρισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Συνοδείες ασυνόδευτων ανηλίκων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 35 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 38 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 38 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Ιουνίου 2022, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Ιουλίου 2022, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
3 Σχόλια 153 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 1338 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- «ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ"
- Αναμόρφωση πλαισίου και διαδικασιών επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών – Λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου
- Κώδικας Μετανάστευσης
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη»
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Ασυνόδευτων Ανηλίκων»
- Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις...
- Βελτίωση Μεταναστευτικής Νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (A’ 169), 4375/2016 (A’ 51), 4251/2014 (Α’ 80) και άλλες διατάξεις
- τροποποίηση του ν. 4251/2014 (80 Α') για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/66/ΕΕ της 15ης Μαϊου 2014
- Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2016/801 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαΐου 2016 στην ελληνική νομοθεσία
Άρθρο 9: Είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί μακροχρόνια χρηματοδότηση, τουλάχιστον μέχρι και το 2027 μέσω του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου (ΠΔΠ) της ΕΕ για την περίοδο 2021-2027, ώστε να μην υπάρξουν χρηματοδοτικά κενά που έχουμε δει στο παρελθόν, με δυσχερείς συνέπειες στην συνέχεια των προγραμμάτων και στις ανάγκες των παιδιών.
Η άσκηση της Επιτροπείας, φρονούμε, ότι ανήκει στον στενό πυρήνα της κρατικής μέριμνας για την παιδική προστασία. Υπό αυτήν την έννοια η αναφορά σε δυνατοτητα χρηματοδότησης από ιδίους πόρους θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στην αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού της Επιτροπείας και σε ενδεχόμενη μεροληπτική αντιμετώπιση των αυτοχρηματοδοτούμενων φορέων.
Τα άρθρα 8 και 9 ορίζουν τους Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επιτροπείας και τους πόρους χρηματοδότησης του συστήματος Επιτροπείας.
Το άρθρο 8 προβλέπει έναν ευρύ κατάλογο φορέων που μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες Eπιτροπείας, μεταξύ άλλων φορείς του Δημοσίου, ΟΤΑ, σωματεία, κοινωφελή ιδρύματα, μη κυβερνητικές οργανώσεις, διεθνείς οργανισμούς κτλ και το άρθρο 9 περιλαμβάνει στουw πόρους χρηματοδότησης του συστήματος επιτροπείας, πλέον των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού και του προγράμματος δημόσιων επενδύσεων, ίδιους πόρους των φορέων παροχής υπηρεσιών, δωρεές και κληροδοτήματα, χρηματοδοτήσεις από διεθνείς οργανισμούς κτλ.
Δεδομένου ότι η βιωσιμότητα ενός συστήματος επιτροπείας αποτελεί θεμελιώδης αρχή για τη λειτουργίας ενός δίκαιου και αποτελεσματικού συστήματος και οι εθνικές αρχές δεσμεύονται «να διαθέτουν επαρκείς ανθρώπινους και χρηματοδοτικούς πόρους για τη λειτουργία του συστήματος επιτροπείας», θα πρέπει να διασφαλιστεί η επαρκής και χωρίς διακοπές και χρηματοδοτικά κενά χρηματοδότηση του συστήματος επιτροπείας και ότι η ανάθεση των σχετικών υπηρεσιών σε τρίτους φορείς δεν θα έχει ως αποτέλεσμα την αποσπασματική παροχή υπηρεσιών, οι οποίες διακόπτονται με την ολοκλήρωση χρηματοδοτικών προγραμμάτων, όπως π.χ. παρατηρήθηκε σε σχετικές δράσεις που υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα τη διακοπή των παρεχόμενων υπηρεσιών και χιλιάδες παιδία να βρεθούν εκτός πλαισίου εκπροσώπηση.