ΜΕΡΟΣ Α΄   ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ  –  Άρθρο 1   Σκοπός  (παρ. 1 άρθρου 1 Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2041) 

Σκοπός του παρόντος είναι: 

α) η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και εργασίας και η προστασία του εισοδήματος των εργαζομένων, μέσω της επάρκειας των κατώτατων μισθών και η διασφάλιση της λειτουργίας του εθνικού πλαισίου για τον κατώτατο μισθό και την εφαρμογή του, 

β) η προώθηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό των μισθών και 

γ) η ενίσχυση της αποτελεσματικής πρόσβασης των εργαζομένων στην προστασία που παρέχει ο κατώτατος μισθός και τα σχετικά με αυτήν δικαιώματα. 

  • 21 Νοεμβρίου 2024, 12:32 | ΓΙΩΤΑ ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΕΤ

    Η ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 στο Ελληνικό Δίκαιο, αποτελεί θετικό βήμα ωστόσο θα ήθελα να θέσω υπόψη σας τα παρακάτω: Ενώ στον Τραπεζικό Κλάδο υπάρχουν σε ισχύ Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας: Κλαδική, Επιχειρησιακή και Κανονισμός Εργασίας, εν τούτοις κάποιοι/ες (μερικές εκατοντάδες) εργαζόμενοι/ες εξαιρούνται από αυτές. Εξαιρούνται ενώ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, επί σειρά ετών, (ακόμα και 20). Πρόκειται για εργαζόμενους που προσελήφθησαν από την Τράπεζα είτε από τις πρώην συνεταιριστικές τράπεζες που έκλεισαν, είτε μέσω προγραμμάτων προσλήψεων για να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες της Τράπεζας σε προσωπικό, είτε ως τέκνα θανόντων συναδέλφων, όπως προβλέπεται από τον ισχύοντα Κανονισμό Εργασίας.

    Επιπλέον εντός της Εθνικής Τράπεζας υπάρχουν πολλοί ψευδώς αυτοπασχολούμενοι (εργαζόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών) οι οποίοι ανέρχονται σε εκατοντάδες, καλύπτουν επί σειρά ετών (ακόμα και 20) πάγιες και διαρκείς ανάγκες και εξαιρούνται από το πλαίσιο προστασίας της εργατικής νομοθεσίας.

    Μπορείτε να βρείτε εδώ https://seet-ete.gr/?p=1072 την επιστολή του συλλόγου ΣΕΕΤ (Σύλλογος Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας) προς την κα Υπουργό Εργασίας και εδώ https://seet-ete.gr/?p=1141 την αντίστοιχη επιστολή προς την Τράπεζα, με την πλήρη περιγραφή του θέματος το οποίο χρονίζει.
    —————————————————————
    Είναι προφανές ότι το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο αφήνει περιθώριο σε εργοδότες να παρακάμπτουν την υποχρέωση εφαρμογής συλλογικών συμβάσεων που έχουν ήδη υπογραφεί και είναι σε ισχύ!
    —————————————————————
    Επιπρόσθετα η εναρμόνιση δεν θα γίνει πράξη εάν η κυβέρνηση δεν άρει τους υφιστάμενους περιορισμούς στις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις π.χ. για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού, για την μονομερή προσφυγή στην διαιτησία, κ.α.

    Οι ελπίδες πολλών εργαζόμενων για ίση μεταχείριση είχαν αναπτερωθεί με την ψήφιση της ευρωπαϊκής οδηγίας, ωστόσο θα πρέπει να ληφθούν άμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες για να μην εμπεδωθεί η εντύπωση ότι το θέμα παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες!
    Γιώτα Λαζαροπούλου
    Πρόεδρος ΣΕΕΤ (Σύλλογος Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας)

  • 21 Νοεμβρίου 2024, 11:32 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    ΔΡΑΓΑΤΣΑΝΙΟΥ 8, ΑΘΗΝΑ
    ΤΗΛ. 2131516296, e-mail: syllogos-yp@ypakp.gr
    ______________________________________________

    ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΜΙΣΘΟ
    Συμμετέχοντας στη δημόσια διαβούλευση στην οποία τέθηκε το σχέδιο νόμου της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής Οδηγίας για Επαρκείς Κατώτατους Μισθούς (ΕΕ 2022/2041), ο Σύλλογος μας επισημάνει τα εξής
    Κατ΄αρχάς το νομοσχέδιο βασίστηκε στο πόρισμα Επιστημονικής Επιτροπής, η οποία διορίστηκε για τον σκοπό αυτό από το Υπουργείο Εργασίας, χωρίς όμως τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και εννοείται χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων. Τι να κάνουν εξάλλου, αφού η κυβέρνηση υπόσχεται αύξηση μισθών έως και το έτος 2027 (έτος εκλογών) ενώ από το 2028 θα καθορίζει τον κατώτατο μισθό μια μαθηματική φόρμουλα!
    Σύμφωνα με το νομοσχέδιο η διαμόρφωση του κατώτατου μισθού θα γίνεται αυτόματα μέσα από έναν μαθηματικό τύπο που θα λαμβάνει υπόψιν τη φτώχεια, τον ετήσιο πληθωρισμό και την παραγωγικότητα της οικονομίας και θα προβλέπει ανάλογα προσαρμοσμένες αυξήσεις ή πάγωμα του κατώτατου μισθού. Μάλιστα, η μαθηματική αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού προβλέπει έναν μακρύ κατάλογο εξαιρέσεων, που εν τέλει θα απαγορεύουν κάθε αύξηση. Η δημιουργική ασάφεια που περιβάλει τις εξαιρέσεις για το πάγωμα του κατώτατου μισθού φτάνει έως το σημείο της επίκλησης ύπαρξης «έκτακτων περιστάσεων»!!!
    Ως αποτέλεσμα, το νομοσχέδιο αντί να βελτιώνει τον κατώτατο μισθό, να συγκλίνει έστω προς τον εθνικό μέσο μισθό, τον καταδικάζει από το 2028 σε μόνιμη στασιμότητα που θα καλύπτει οριακά την ακρίβεια και τον πληθωρισμό.
    Επίσης προβλέπεται ότι ο μηχανισμός για τον κατώτατο μισθό θα εφαρμόζεται και στον δημόσιο τομέα ενώ όσον αφορά την κάλυψη των εργαζομένων από συλλογικές συμβάσεις θα φτιαχτεί Σχέδιο Δράσης μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους ή λαμβάνοντας υπόψη σχετική συμφωνία τους και προτάσεις τους!!!
    Το εν λόγω σχέδιο νόμου για τον κατώτατο μισθό ουδεμία σχέση έχει με τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και το δημοκρατικό δικαίωμα των εργαζομένων για συλλογικές διεκδικήσεις και διαπραγματεύσεις. Η επαναφορά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης ως θεμελιώδες συνθήκη για τη δημοκρατία στους χώρους εργασίας και την συλλογική αυτονομία του συνδικαλιστικού κινήματος αποτελούν φανταστικό σενάριο για την κυβέρνηση.
    Θυμίζουμε ότι από το 2012, με τον μνημονιακό νόμο 4093/2012, αφαιρέθηκε η αρμοδιότητα από τους εργαζόμενους να διαπραγματεύονται για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού και η διαμόρφωσή του έγινε κρατική υπόθεση. Με σωρεία νόμων αποδιαρθρώθηκε το σύστημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Απαιτείται:
    • Άμεση κατάργηση του άρθρου 83 και 96 ν. 4808/2021 για την υποχρεωτική εγ-γραφή στο ΓΕΜΗΣΟΕ και ΓΕΜΗΟΕ με κύρωση την ανάκληση της αναστολής της ικανότητας προς συλλογική διαπραγμάτευση. Κρατικός έλεγχος (κοινώς φακέλωμα) κάθε έκφρασης των κοινωνικο- επαγγελματικών συλλογικών υποκειμένων.
    • Άμεση αποκατάσταση της διαπραγματευτικής ισορροπίας μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων την οποία ανέτρεψε το άρθρο 57 του ν. 4808/2021 με τους περιορισμούς της μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία και πάντως κατάρ-γηση του δευτέρου βαθμού διαιτησίας που με τον ν. 4303/2014 αντικατέστησε την επίλυση συλλογικής διαφοράς συμφερόντων με ψευδονομικές τυπικότη-τες που «δικαστηριοποίησαν» τη διαιτησία.
    • Επαναφορά της μετενέργειας των (6) μηνών των όρων της ΣΣΕ που έληξε α-ντί των (3) μηνών, που επιβλήθηκε τον καιρό των Μνημονίων
    • Διατήρηση όλων των όρων ΣΣΕ της οποίας έληξε η μετενέργεια ως όρων της ατομικής σύμβασης εργασίας των εργαζομένων που δεσμεύονται από αυτή, ως θεμελιώδη κανόνα ασφαλείας δικαίου και εξάλειψης του μονομερούς δι-καιώματος του εργοδότη να επιβάλει μείωση μισθών.
    • Άμεση αποκατάσταση και εφαρμογή του ν. 1876/1990 για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού και του κατώτατου ημερομισθίου με την γενική εφαρμο-γή της ΕΓΣΣΕ στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα της οικονομίας.
    Θυμίζουμε ότι μετά από 14 χρόνια παγωμένων μισθών, περικοπές επιδομάτων και κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού, στον δημόσιο τομέα, τα ψίχουλα των αυξήσεων της κυβέρνησης έχουν οδηγήσει την πλειοψηφία των εργαζομένων σε κρίση αξιοπρεπούς διαβίωσης.
    Εργαζόμενες και εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αναγκάζονται να μειώσουν την κατανάλωση ακόμα και σε βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα, γιατί μόλις τα βγάζουν πέρα. Με τον πληθωρισμό να κατατρώει το πραγματικό εισόδημα των εργαζομένων, ο πραγματικός μισθός είναι κάτω από 700 ευρώ.
    Ο Σύλλογος Υπαλλήλων του Υπουργείου Εργασίας, οι οποίοι συνδράμουν στους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας, γνωρίζουν την κατάσταση των εργαζόμενων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Γνωρίζουν την υψηλή παραβατικότητα και αυθαιρεσία των εργοδοτών, μετά την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, τους πενιχρούς μισθούς στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, την απουσία συλλογικών συμβάσεων για την πλειοψηφία των εργαζομένων και ζητά:
    • Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
    • Την επαναφορά του 13ου και 14 ου μισθού
    • Την απόσυρση και αυτού του αντεργατικού αυταρχικού και νεοφιλελεύθερης κοπής, νόμου ο οποίος καταστρατηγεί την συλλογική αυτονομία της δράσης των συνδικαλιστικών οργανώσεων και κατ’ επέκταση την συνδικαλιστική ελευθερία, συνταγματικά κατοχυρωμένα (άρθρο 23 παρ. 1 Συντάγματος), γιατί οι δικές μας περιστάσεις το απαιτούν.

  • 21 Νοεμβρίου 2024, 10:02 | Πο εμδυδας

    19 Νοεμβρίου 2024, 17:01 | ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣΜόνιμος ΣύνδεσμοςΘέμα: Σχετικά με το Νομοσχέδιο «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση»Η Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Ως εκ τούτου, προασπιζόμαστε τον ρόλο και την συμβολή του Διπλωματούχου Μηχανικού στη λειτουργία της Πολιτείας, με γνώμονα την σπουδαιότητα του ευρέως τεχνικού γνωστικού αντικειμένου που απαιτείται και τις ευθύνες που απορρέουν από την άσκηση των καθηκόντων του.
    Σχετικά με το Νομοσχέδιο «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση» που αναρτήθηκε για διαβούλευση έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:
    Όπως προκύπτει ρητά και αδιαμφισβήτητα από το προοίμιο και τις ίδιες τις διατάξεις της υπό ενσωμάτωση Οδηγίας, προτεραιότητα στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο κατά τη διαμόρφωση επαρκών κατώτατων μισθών αναγνωρίζεται στις συλλογικές συμβάσεις Εργασίας, μέσω ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων. Μάλιστα, ρητά προβλέπεται και θεσπίζεται η υποχρέωση όπως το ύψος του κατώτατου μισθού διαμορφώνεται από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για τους εργαζόμενους του κράτους μέλους κατά ποσοστό κάλυψης 80%!!! Αξίζει δε να σημειωθεί ότι κατά το χρόνο ψήφισης της εν λόγω Οδηγίας το αντίστοιχο ποσοστό κάλυψης για τον ιδιωτικό Τομέα ανερχόταν, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΓΣΕΕ σε μόλις 26%!.
    Άλλωστε, η σημασία και η ανάγκη συμβολής και συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων κατά τη διαμόρφωση του κατώτατου μισθού προβλέπεται από πλείστες διατάξεις της υπό ενσωμάτωση Οδηγίας, ενώ περαιτέρω, θεσπίζεται συγκεκριμένο σύστημα παρακολούθησης και χρονοδιάγραμμα εντός του οποίου τα κράτη μέλη υποχρεούνται να υλοποιήσουν το θεσμοθετημένο στόχο του καθορισμού του ύψους του κατώτατου μισθού μέσω Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 80% του καλυπτόμενου από την Οδηγία αριθμού εργαζομένων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
    Δυστυχώς η χώρα μας κινείται συστηματικά σε κατεύθυνση απαξίωσης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Κατάσταση που δε διορθώνεται και με την παρούσα ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας και από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο εν συνόλω προκύπτει ότι δεν πληρούνται οι όροι ορθής, αποτελεσματικής και σύννομης ενσωμάτωσης των προβλέψεων της Οδηγίας.
    Με καμία διάταξη δεν επιχειρείται έστω να αποκατασταθεί η προστατευτική λειτουργία του συλλογικού εργατικού δικαίου. Υπενθυμίζεται ότι κατά την προηγούμενη περίοδο της «οικονομικής κρίσης» και των μνημονίων από το 2010 και εντεύθεν με αποκορύφωμα την ψήφιση και έναρξη ισχύος του ν. 4046/2012, απορρυθμίστηκε απολύτως (και) το πλαίσιο λειτουργίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων αλλά και η ισχύς των συλλογικών συμβάσεων αφού καταργήθηκε η θεμελιώδης αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης, η υποχρεωτικότητα των ΣΣΕ αλλά και η επεκτασιμότητά τους περαιτέρω δε αποδυναμώθηκε ο ρόλος της Διαιτησίας. Μόνο με την αποκατάσταση των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων βρίσκει νόημα η διακήρυξη του άρθρου 1 ότι η Οδηγία «δεν θίγει τον πλήρη σεβασμό της αυτονομίας των κοινωνικών εταίρων, καθώς και το δικαίωμά τους να διαπραγματεύονται και να συνάπτουν συλλογικές συμβάσεις», ρύθμιση που δεν περιλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.
    Ειδικά για το Δημόσιο Τομέα η εξαίρεση των μισθολογικών θεμάτων από τον ούτως ή άλλως ανενεργό μηχανισμό των Ειδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΕΣΣΕ), καθιστά τις τελευταίες «κενό γράμμα». Είναι ενδεικτικό ότι παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας προς το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών, αυτό ουδέποτε έχει ανταποκριθεί στην πρόσκληση μας να υπογραφεί Ειδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τον κλάδο των Μηχανικών. Η τελευταία ήταν πριν 22 ολόκληρα χρόνια και πρακτικά κατέστη ανενεργή.
    Η πολιτεία που θέλει να ενισχύσει τη διαπραγματευτική δύναμη των εργαζομένων, πρέπει να ξεκινήσει με την επαναφορά θεσμών Συλλογικής Διαπραγμάτευσης που να αφορά το σύνολο των θεμάτων – και μισθολογικών – των Δημοσίων Υπαλλήλων, με δεσμευτικό αποτέλεσμα, τόσο με την ΑΔΕΔΥ, όσο και με τις Ομοσπονδίες, ειδικά αυτές που δεν εκπροσωπούνται στην ΑΔΕΔΥ, όπως η Ομοσπονδία μας.Ειδικά όσον αφορά τους μισθούς στο Δημόσιο, οι προτεινόμενη ρύθμιση του Άρθρου 14 είναι απαράδεκτη και σε καμία περίπτωση δεν πληρεί τα κριτήρια για την ενσωμάτωση της οδηγίας 2022/2041, καθώς παραπλανητικά εξομοιώνει τους κατώτατους μισθούς του Δημοσίου με αυτούς του Ιδιωτικού Τομέα.
    Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι κάθε αύξηση του κατώτατου μισθού του ιδιωτικού τομέα θα επιφέρει ισόποση αύξηση και στον κατώτατο μισθό στον δημόσιο τομέα, πλην όμως αποκρύπτεται η πολύ σημαντική διαφορά αμοιβής που προκύπτει από τους 14 συνολικά μισθούς (ανά έτος) του ιδιωτικού τομέα, έναντι των 12 συνολικά μισθών του δημοσίου, με ανακύπτουσα ετήσια διαφορά περίπου στο 16,5%.
    Έτσι, δίνεται η πρόβλεψη ότι για το 2027 ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα θα ανέλθει στα 950ευρώ, και έτσι ο μισθός στο δημόσιο τομέα θα αυξηθεί κατά 100ευρώ έως το 2027 δεδομένου ότι σήμερα ανέρχεται στα 850ευρώ.
    Όμως, σύμφωνα με τα δεδομένα αυτά, οι συνολικές ετήσιες απολαβές στον ιδιωτικό τομέα το 2027 θα είναι 950Χ14=13300 ευρώ, ενώ στο δημόσιο 950Χ12=11400ευρώ, από τους οποίες ανακύπτει μια ετήσια διαφορά 1900ευρώ!
    Επισημαίνεται ότι ήδη σήμερα η ετήσια διαφορά αυτή ανέρχεται στα 1420 ευρώ εις βάρος του Δημοσίου Τομέα (με 830ευρώ στον ΙΤ και 850ευρώ στο ΔΤ).
    Δηλαδή με τη ανωτέρω ρύθμιση, αντί να εξομοιωθούν οι μισθοί του Ιδιωτικού με το Δημόσιο Τομέα η σημερινή συνολική ετήσια διαφορά των μισθών εις βάρος του Δημοσίου Τομέα θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο αντί του διακηρυγμένου στόχου να εξομοιωθούν!
    Ως εκ τούτου για την ορθή ενσωμάτωση της ανωτέρω υποχρεωτικής οδηγίας θα πρέπει οι ετήσιες απολαβές του Δημοσίου Τομέα να συμβαδίσουν άμεσα με αυτές του Ιδιωτικού, δηλαδή με την άμεση χορήγηση 13ου και 14ου μισθού και στο Δημόσιο Τομέα ώστε να εξομοιωθούν οι συνολικά ετήσιες απολαβές μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.
    Επίσης το άρθρο 14 ξεχνά σκοπίμως ότι οι μισθοί στο Δημόσιο κλιμακώνονται σύμφωνα με το Ν.4354/15 ανά κατηγορία και κλιμάκιο. Δηλαδή μια αύξηση 20 € στον κατώτατο μισθό (ΥΕ) όφειλε να γίνει 1,4 Χ 20 = 28 € στην κατηγορία ΠΕ. Και με συντελεστή 0,054 για κάθε κλιμάκιο ο οποίος εξαφανίζεται, όπως ακριβώς έγινε και με τις αυξήσεις του 2024 (70 € οριζόντια). Το αποτέλεσμα είναι μια εξευτελιστική αύξηση των 20 € μεικτά που αντιστοιχεί σε ποσοστό 0,9-1,7% για του ΠΕ. Λόγω κρατήσεων η καθαρή αύξηση αυτή είναι μόλις 12 € το μήνα!!!
    ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΜΚ 2023 2024 2025 ΠΟΣΟΣΤΟ
    0 έως 2 ΜΚ 1 1.092 1.162 1.182 1,72%
    2 έως 4 ΜΚ 2 1.151 1.221 1.241 1,64%
    4 έως 6 ΜΚ 3 1.210 1.280 1.300 1,56%
    6 έως 8 ΜΚ 4 1.269 1.339 1.359 1,49%
    8 έως 10 ΜΚ 5 1.328 1.398 1.418 1,43%
    10 έως 12 ΜΚ 6 1.387 1.457 1.477 1,37%
    12 έως 14 ΜΚ 7 1.446 1.516 1.536 1,32%
    14 έως 16 ΜΚ 8 1.505 1.575 1.595 1,27%
    16 έως 18 ΜΚ 9 1.564 1.634 1.654 1,22%
    18 έως 20 ΜΚ 10 1.623 1.693 1.713 1,18%
    20 έως 22 ΜΚ 11 1.682 1.752 1.772 1,14%
    22 έως 24 ΜΚ 12 1.741 1.811 1.831 1,10%
    24 έως 26 ΜΚ 13 1.800 1.870 1.890 1,07%
    26 έως 28 ΜΚ 14 1.859 1.929 1.949 1,04%
    28 έως 30 ΜΚ 15 1.918 1.988 2.008 1,01%
    30 έως 32 ΜΚ 16 1.977 2.047 2.067 0,98%
    32 έως 34 ΜΚ 17 2.036 2.106 2.126 0,95%
    34 έως 36 ΜΚ 18 2.095 2.165 2.185 0,92%
    36 έως 38 ΜΚ 19 2.154 2.224 2.244 0,90%Και όλα αυτά τη στιγμή που ο πληθωρισμός τα τελευταία χρόνια τρέχει με ασύλληπτα νούμερα και ο εισαγωγικός μισθός δεν επαρκεί ούτε για το νοίκι!Τέλος, όσον αφορά την παρ. 1 του άρθρου 6 της οδηγίας 2022/2041 «Διαφοροποιήσεις και κρατήσεις», επισημαίνεται ότι η κράτηση στο Δημόσιο Τομέα του 2% (Ειδική εισφορά αλληλεγγύης), έχει καταργηθεί πλήρως από τους μισθούς του Ιδιωτικού, και επομένως θα πρέπει άμεσα να καταργηθεί σύμφωνα με το σκεπτικό του ανωτέρω άρθρου της οδηγίας. Επιπλέον με το ίδιο σκεπτικό της οδηγίας θα πρέπει να αποδοθεί το κλιμάκιο 2016-2017 το οποίο είχε παγώσει και έκτοτε δεν έχει ποτέ χορηγηθεί στο Δημόσιο τομέα.Όπως έχουμε αναφέρει διεξοδικά με πλήθος παρεμβάσεων ειδικά για τον κλάδο μας των Διπλωματούχων Μηχανικών:
    • Είμαστε Υποχρεωτικά εγγεγραμμένοι σε Επιμελητήριο και διαθέτουμε την Επαγγελματική μας Υπογραφή αποκλειστικά στην Υπηρεσία μας
    • Έχουμε – από την άσκηση των καθηκόντων τους – αυξημένη ποινική αλλά και αστική ευθύνη, μεγαλύτερη από κάθε άλλο Υπάλληλο
    • Είμαστε απόφοιτοι Πενταετών Σπουδών, το οποίο αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011
    • Κατέχουμε Integrated Master, λόγω των σπουδών αυτών
    • Η παραγωγικότητα της εργασίας μας είναι αυξημένη για το λόγο αυτό προτιμούμαστε σε πλήθος θέσεων και πέρα από το αντικείμενο μας
    • Η συνεισφορά μας μέσω του Συστήματος Παραγωγής Δημοσίων Έργων, αλλά και των Ελεγκτικών Μηχανισμών, είναι πολλαπλασιαστική για το Κοινωνικό Σύνολο, το Δημόσιο Συμφέρον και το Περιβάλλον.
    Για τους λόγους αυτούς βάσιμα διεκδικούμε τη θεσμοθέτηση και την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που να οδηγούν σε ένα μισθολόγιο που να ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες αυτές

  • 14 Νοεμβρίου 2024, 17:52 | Νεκτάριος Κουκούλης

    1.Με το ΠΔ 69/2016 έχει αναγνωριστεί η συναφής προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί εκτός δημοσίου και προ διορισμού. Μόνο που η αναγνώριση αυτή είναι βαθμολογική και οχι μισθολογική.

    2.Από το site της αυτοδιοίκησης είχαμε διαβάσει την άποψη του τότε υπουργού κ. ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗ σχετικά με τις προθέσεις του για την μισθολογική αναγνώριση της ΣΥΝΑΦΟΥΣ προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα στο Δημόσιο. Είχε πει χαρακτηριστικά ότι { Ανοιχτό το ενδεχόμενο η βαθμολογική αναγνώριση των ετών προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα να γίνει και μισθολογική από το 2018 άφησε, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης κατά τη χθεσινή αντιπροσωπεία της ΠΟΕ-ΟΤΑ. 31/08/2016}.

    3.Ακόμη και η σημερινή Υπουργός Εσωτερικών κα.ΚΕΡΑΜΕΩΣ είχε πει στην βουλή ότι

    α.  ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΘ’Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

    {Δεύτερον, µε το άρθρο 26, κύριε Υπουργέ, ενώ αναγνωρίζετε στα λόγια την προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τοµέα προ του διορισµού έως επτά έτη σε συναφές αντικείµενο- δεν αποδίδεται σε αυτήν την προϋπηρεσία κανένα, µα κανένα μισθολογικό αντίκρισµα. Και ερωτώ: Ποια είναι η σηµασία της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τοµέα;}

    β. ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Π’ Τετάρτη 24Φεβρουαρίου 2016.

    {Επίσης, καµµία απάντηση για τη µη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τοµέα, άρθρο 26}

    4.Το γραφείο του σημερινού πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη στις 08 05 2018 μου είχε δώσει την παρακάτω απάντηση (Η πρόθεση και βούληση όμως υπάρχει ώστε να μπορέσουμε να εξετάσουμε, πάντα μέσα στα πλαίσια των δημοσιονομικών περιορισμών, πως μπορούμε να διασφαλίσουμε και το μισθολογικό αντίκρισμα της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα και βέβαια να διορθώσουμε αδικίες που υπάρχουν στο μισθολόγιο του Δημοσίου ευρύτερα.  Με εκτίμηση,  Γραφείο Προέδρου ΝΔ)

    5.Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχει ήδη το δεδικασμένο της Μισθολογικής αναγνώρισης του συνολικού χρόνου( 7ετής για εμάς)  από τον ιδιωτικό τομέα των εκπαιδευτικών Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας εκπαίδευσης (άρθρο 90 ν. 4485/2017).

    6. Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4674/2020 ΦΕΚ 53/Α/2020 θα εφαρμόζονται αποκλειστικά στις διαδικασίες που αφορούν την επιλογή θέσεων ευθύνης του Δημοσίου.

    Για την Μισθολογική κατάταξη του υπαλλήλου θα αναγνωρίζετε το σύνολο της εργασιακής εμπειρίας όπως εχει αποφασίσει το Υπηρεσιακό συμβούλιο.

    Όπως αντιλαμβάνεστε όλοι καταλαβαίνουν το δίκαιο αίτημα των αξιοκρατικά κυρίως διορισμένων δημοσίων υπαλλήλων.

    Νομίζω ότι ήρθε η ώρα της θεραπείας (και όχι αύξησης) της παραπάνω αδικίας αφού με τις μέχρι και  σήμερα αποφάσεις δημιουργούνται στο δημόσιο υπάλληλοι δύο ταχυτήτων.

    Τελος θα πρέπει να υπάρξει άμεση αποκατάσταση και αναγνώριση της διετούς προϋπηρεσίας  2016-2017 για μισθολογική- βαθμολογική  εξέλιξη των εργαζομένων στο Δημόσιο.

    ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

  • 9 Νοεμβρίου 2024, 19:19 | Ηλιάνα Αποαστόλου

    Είναι κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος! Το Σύνταγμα αναφέρει ότι ο μισθός Δημοσίου Υπαλλήλου δεν μπορεί να υπολείπεται του κατωτάτου μισθού του Ιδιωτικού Τομέως. Και όμως υπολείπεται! Όταν έχεις και τους δύο κατώτατους στα 850 €, αλλά τεχνηέντως δίνεις 4 μισθούς στον ιδιωτικό τομέα έναντι 12 μισθών στο Δημόσιο, σημαίνει ότι ο μισθός Δημοσίου υπολείπεται κατά 16,6% σε ετήσια βάση. Σε όλα τα Δικαστήρια θα καταπέσει η αδικία. Ευχαριστώ και συγγνώμη για την παρέμβαση.

  • 9 Νοεμβρίου 2024, 13:39 | Vasily Psarommatis

    Well done

  • 9 Νοεμβρίου 2024, 08:51 | Γ. Δουλκερίδης

    Το νομοσχέδιο δεν επιλύει ένα σοβαρό πρόβλημα στο δημόσιο. Αδικαιολόγητα δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο για επιτυχόντες πτυχιούχους διαγωνισμών ΑΣΕΠ. Πάντα θα αμείβονται κάποιοι χαμηλά και θα αντιμετωπίζονται ως νεοεισερχόμενοι στον χώρο εργασίας!!!

  • 8 Νοεμβρίου 2024, 10:45 | μεκριζης

    Οσόν αφορά την βελτίωση του εισοδήματος που αναφέρετε στο αρθρο
    Απο το 2019 και μετα απο δηθεν 3-4 αναπροσαρμογες του κατώτατου μισθού απο την σημερινή Κυβέρνηση αυτος που επαιρνε 850 ευρώ καθαρά θα συνεχίζει να παίρνει 850 ευρω καθαρά
    αρα καμμία αυξηση του εισοδήματος δεν υπηρθε.
    Η πραγματική βελτίωση του εισοδήματος θα επέρθει όταν η διοίκηση σταματήσει την με Νόμο απαγόρευση των συλλογικών διαπραγματέυσεων.
    Η κυβέρνηση ενω συνεχίζει να κρατά τους μισθους χαμηλά δήθεν για θέμα ανταγωνιστικότητας δεν ανοίγει τα κλειστά επαγγέλματα τα οποία θα εκτοξέυσουν την ανάπτυξη.
    Οι Υπουργοί αυτης της κυβέρνησης δρουν ενάντια στο δημόσιο συμφέρον παράνομως και καταχρηστικώς και πρέπει ο πρωθυπουργός να επέμβει ριζικά στην αντικατάσταση τους χτες.

  • 8 Νοεμβρίου 2024, 09:42 | Vasily Psarommatis

    Bravo