Άρθρο 1 Ανάρτηση νόμων και πράξεων στο Διαδίκτυο

Αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι η εισαγωγή της υποχρέωσης ανάρτησης των νόμων, των προεδρικών διαταγμάτων και των πράξεων που εκδίδουν τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 πρόσωπα και όργανα στο Διαδίκτυο και η δημιουργία των προϋποθέσεων και διαδικασιών για τη διασφάλιση ευρύτατης δημοσιότητας αυτών.

  • 11 Δεκεμβρίου 2009, 21:59 | Νικος Μαραγκέλλης

    Στο γραφείο του πρωθυπουργού δεν μπορω να βρω σημειο επικοινωνίας, γαιτί? Δεν θα επρεπε να υπάρχη σύνδεσμος για επικοινωνία? Που θα πει
    ο πολιτης τα παραπονα του και απο που θα αντληση ο πρωθυπουργός πραγματικά γεγονότα και οχι αυτά που του μεταφέρουν οι «ειδικοί» δημιουργωντας του λάθος εικονα οπως γινετε πάντα?
    Θα με ευχαριστούσε ιδιαίτερα αν μου λεγατε κάποιο αναλογο συνδεσμο.
    Κατα τα άλλα καταπολεμηστε τα λαμογια-πολιτικαντηδες που τρωμε στη μαπα χρονια τώρα και βαλτε μαχαιρι στο δημοσιο, οι μονιμοι σε μεγαλο ποσοστο ειναι χωμενοι σε γραφειακια και καθονται και δουλευει μονο ,σε ενα μεγαλο ποσοστο, οι συμβασιουχοι (και αυτοι γιατι δεν μπορουν να κατσουν ή γιατι δεν ειναι κολλητοι κάποιου).

  • 11 Δεκεμβρίου 2009, 19:57 | ΒΑΓΓΕΛΗΣ Σ.

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
    Το νομοσχέδιο που προτείνεται είναι εξαιρετικό και θα έπρεπε εδω και πολύ καιρό να είχε εφαρμοσθεί.
    Επειδή είμαι στέλεχος της Διοίκησης θέλω να αναφερθώ, σε τυχόν προβλήματα που θα παρουσιασθούν κατα την εφαρμογή του και λύσεις των προβλημάτων.
    1. Ανετοιμότητα και ανεπαρκής στελέχωση υπηρεσιών.
    Ήδη απο συναδέλφους Δ/Υ διαβάζω για την έλλειψη προσωπικού και ειδικότερα ειδικοτήτων σχετικών με την πληροφορική. Δεν αναφέρουν όμως ότι με το «σύζευξις» οι περισσότεροι υπάλληλοι έχουμε μπροστά μας Η/Υ και μάλιστα μπορούμε να συμμετέχουμε στην διαβούλευση.
    Προτείνω τρείς λύσεις
    α. Την ανάπτυξη εφαρμογής που εύκολα θα ενσωματώνει στο σύστημα τα υπο ανάρτηση, έχοντας κάθε υπάλληλος ή υπηρεσία έναν κωδικό πρόσβασης. Στο Δημόσιο σήμερα δεν υπάρχει έγγραφο που να μην παράγεται ηλεκτρονικά (Επεξεργαστής Κειμένου η Λογιστικό Φύλλο)
    β. Η ανα Νομό ανάθεση σε πρώτη φάση, με μικρό κόστος, σε εταιρία πληροφορικής της εργασίας ανάρτησης. Άλλωστε κάτι τέτοιο και μάλιστα δωρεάν προς το δημόσιο, προσφέρθηκε να παράσχει και κάποιος επιχειρηματίας. Την όλη δε διαδικασία ονόμαζε «ΦΩΣ»
    γ. Η υποχρεωτική σε κάθε φορέα δημιουργία τμήματος πληροφορικής, στο οποίο θα ενταχθούν όλοι οι υπάλληλοι που λαμβάνουν το επίδομα πληροφορικής. Πρώτη προτεραιότητα της υπηρεσίας η εκπαίδευση των υπαλλήλων στο αντικείμενο της ανάτρτησης και δημοσιοποίησης.
    2. Αντιδράσεις φορέων.
    Πολλοί φορείς θα αντιδράσουν με τις ίδιες περίπου δικαιολογίες.
    Προτείνω
    Οι φορείς αυτοί και μέχρι να αποκτήσουν την δυνατότητα ανάρτησης να συνεργάζονται με άλλους φορείς (Π.Χ. μικροί δήμοι με Νομαρχίες) εν ήδη προγραμματικών συμβάσεων και οι οποίοι φορείς που δεν έχουν την δυνατότητα ανάρτησης, θα καταρτίζουν μεν τον προυπολογισμό τους, θα τον εκτελεί δε ο φορέας που θα επιλέξουν να συνεργασθούν. (Οπως τώρα οι Δήμοι με την ΤΥΔΚ).
    3. Αντικείμενα ανάρτησης
    Επειδή τα αντικείμενα ανάρτησης είναι πολλά, θα πρέπει να ισχύσει περιοδική εφαρμογή.
    Απο το νέο έτος θα πρέπει να αναρτηθούν οι προυπολογισμοί των φορέων που θα εγκριθούν καθώς επίσης και οποιαδήποτε απόφαση συνεπάγεται δαπάνη. Αναρτώντας τον προυπολογισμό, μπορεί οποιοσδήποτε να ρωτήσει για κάποιο έργο και προμήθεια πότε περίπου προβλέπεται να είναι η ημερομηνία εκτέλεσης της.
    Κυρίως θα πρέπει να αναρτηθούν οι περιλήψεις των διακηρύξεων των διαγωνισμών ή των αναθέσεων που δεν υπάρχει υποχρέωση για δημοσίευση στις εφημερίδες. Ητοι των απ’ ευθείας αναθέσεων για ποσά μικρότερα των 15000 € και πρόχειρων διαγωνισμών ποσών μικρότερων των 45000 €.
    Καποιοι πάλι θα αντιτάξουν τι γίνεται σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. Μπορεί να γίνεται διαγωνισμός για μίσθωση μηχανημάτων στην αρχή κάθε χρονιάς ανα Νομαρχία η Περιφέρεια, απο τα ΠΣΕΑ, που θα περιλαμβάνει κάποιες ημέρες μίσθωσης.
    4. Διαδικασίες
    Θα πρέπει να προβλεφθεί τρόπος κεντρικής ημερήσιας αποστολής σε κάποιον φορέα, π.χ. Υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να διασφαλίζεται α) ότι δεν θα γίνεται η εκ των υστέρων είσοδος κάποιων αναρτήσεων και β) απο εκεί θα αντλούν στοιχεία οι υπηρεσίες που ελέγχουν τα εντάλματα και που συνήθως ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομικών.

  • 11 Δεκεμβρίου 2009, 18:32 | Αθανάσιος Τσεκούρας

    Κάποιοι μελετητές της αρχαιότητας, αναφερόμενοι στη θέσπιση της δημοκρατίας στην αρχαία Αθήνα, συχνά υπογραμμίζουν ότι οι αποφάσεις παίρνονταν στην πραγματικότητα από ολίγους και όχι από όλο το λαό, γιατί δεν ήταν δυνατό να παρίστανται στην Εκκλησία του Δήμου οι πολλοί ή τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος των πολιτών. Άλλωστε συχνά δεν τους το επέτρεπαν οι καθημερινές τους ασχολίες…

  • 11 Δεκεμβρίου 2009, 11:01 | Ηλίας

    Θεωρώ ότι κάποτε θα πρέπει από τα ευχολόγια να προχωρήσουμε και στο δια ταύτα, κάνοντας κάτι.Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και θα πρέπει να δωθεί βάρος στις αποφάσεις των κατώτερων οργάνων -συλλογικά ή όχι.

  • 11 Δεκεμβρίου 2009, 10:19 | Ε.Παπαδοπούλου

    Προφανώς οι συμπολίτες μου πιστεύουν ότι το ελληνικό δήμόσιο είναι άρτια εξοπλισμένο από τεχνολογικής άποψης και επανδρωμένο με υψηλού επιπέδου, επιστημονικά εξειδικευμένο προσωπικό. Δυστυχώς όμως αυτό είναι μια ψευδαίσθηση, κυρίως όσον αφορά τους ΟΤΑ και τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες (για Υπουργεία μπορεί και να ισχύει, δεν ξέρω).
    Κύριε Υπουργέ, εσείς γνωρίζετε την κατάσταση και μπορείτε να καταλάβετε ότι το κείμενο αυτό δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί άμεσα. Οι υπηρεσιακές μονάδες που πρέπει να λειτουργήσουν για το σκοπό αυτό δεν είναι δυνατό να στελεχωθούν, για το λόγο ότι στις περισσότερες υπηρεσίες δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό με εξειδίκευση στους Η/Υ. Ειδικότερα όσον αφορά την αυτοδιοίκηση, δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στα στοιχεία με τους κλάδους του προσωπικού. Στην υπηρεσία μου υπάρχουν μόνο δύο ΠΕ Πληροφορικής, ένας ΤΕ Πληροφορικής και πέντε χειριστές Η/Υ. Δε χρειάζεται βέβαια να σας πω ότι δεν ασχολούνται μόνο με το συγκεκριμένο αντικείμενο, αλλά και έχουν και καθήκοντα διοικητικού προσωπικού. Ποιός λοιπόν θα αναλάβει ένα τέτοιο έργο;
    Δεδομένης της διοικητικής μεταρρύθμισης θα ήταν ίσως χρήσιμο να αναβληθούν οι ρυθμίσεις, όσον αφορά τους ΟΤΑ Α και Β, για το 2010, όταν θα έχουν οργανωθεί η περιφερειακή αυτοδιοίκηση και οι νέοι δήμοι, οι υπηρεσίες αυτές θα έχουν προβλεφθεί στους Οργανισμούς τους και θα έχει ληφθεί μέριμνα για τη στελέχωσή τους.
    Αλλά και γενικά, για όλες τις υπηρεσίες, θα πρέπει πρώτα να εξασφαλίσετε ότι είναι δυνατή η εφαρμογή αυτών των ρυθμίσεων, πριν τεθούν σε ισχύ και αρχίσουν τα προβλήματα.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 23:15 | ΖΩΡΖΟΥ Φ

    Πολύ θετικό και καινοτόμο μέτρο, που αποτελεί τομή στη δημόσια διοίκηση και σημαντικό βήμα για τη διαφάνεια.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 23:00 | Γιάννης

    Η ταπεινή άποψη μου είναι ότι το μέτρο είναι θετικό, αρκεί να μην ξεφτίσει με την πάροδο του χρόνου.
    Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό για την πάταξη της διαφθοράς-διαπλοκής, χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμα. Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων έχει συμμετάσχει σε περιπτώσεις μικρής ή μεγάλης διαφθοράς, παίρνοντας φυσικά παραδείγματα από τους εκάστοτε ταγούς του.
    Ξέρετε ότι υπάρχει ένα, μικρό ίσως, ποσοστό των πολιτών που βλέπει την διαφθορά (γύρω του, στους χώρους δουλειάς κλπ) και θα ήθελε να την καταγγείλει, αλλά δεν ξέρει που. Προτείνω να δημιουργηθεί ένα link σ’ αυτό το site όπου ο κάθε πολίτης να μπορεί ανώνυμα ή επώνυμα να καταθέτει την καταγγελία του. Και για να προλάβω τους ψευτοαριστερούς και ψευτοεπαναστάτες που θα μιλήσουν για καταδότες, δοσίλογους και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, ένα θα τους πω: η πάταξη της αδικίας, της διαφθοράς, της κλεψιάς, της φοροδιαφυγής είναι πράξη πατριωτική, είναι αγάπη, στην πράξη και όχι στα λόγια, για την πατρίδα και για τους πολίτες αυτής της πολύπαθης χώρας.
    Κύριε Ραγκούση στα θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης, καταπολέμησης της διαφθοράς, ισονομίας, αξιοκρατίας, καταπολέμησης της χουλιγκανικής βίας μην κάνετε πίσω. Μπορεί αυτό να σας κοστίσει πολιτικά, μπορεί να χάσετε την εξουσία, αλλά το σημαντικό είναι ότι θα έχετε προσφέρει μεγάλες υπηρεσίες στην πατρίδα και αυτό είναι αρκετό.
    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 20:56 | ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
    ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ Α.Σ.Ε.Π., ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΚΑΤΩΤΕΡΩ :
    1. ΟΛΟΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΣΧΕΙ ΠΟΙΟΤΙΚΑ & ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΣΕ ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΜΠΕΙΡΑ – ΙΚΑΝΑ – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.
    2. ΕΝΑΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡ-
    ΓΙΚΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ.
    3. ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ Α.Σ.Ε.Π. ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ
    ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ! ΕΤΣΙ, ΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟς ΕΧΕΙ 5 ΕΤΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΕΙΤΕ ΔΕΚΑ, ΕΙΤΕ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ, ΕΙΤΕ ΕΙΚΟΣΙ, ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ ΕΤΗ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΟΡΙΑ ! ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΠΑΡΑΛΟΓΗ – ΑΔΙΚΗ – ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ.
    4. ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ, ΓΙΑΤΙ ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΟΥΜΕ ΣΤΕΛΕΧΗ ΜΕ ΔΟ-ΚΙΜΑΣΜΕΝΗ KAI ΕΠΙΤΥΧΗMENH ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ, ΣΤΕΛΕΧΗ MANAGERIAL ΕΠΙΠΕΔΟΥ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΙΣΧΥ-ΟΣ ΣΤΗΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΑΠΟ 5 ΣΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 20 ΧΡΟΝΙΑ.
    5. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΘΕΣΗ MANAGEMENT ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ 15 – 20 ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΑΝΟ-ΔΟΥ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΣΚΛΗΡΗΣ ΚΑΙ ΑΔΥΣΩΠΗΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ !
    6. ΕΑΝ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΜΟΝΟΝ 5 ΕΤΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΟΥΤΕ ΘΕ-ΩΡΗΤΙΚΗ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΙΚΑΝΩΝ MANAGERS ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΠΑΘΟ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ.
    ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 18:35 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Κύριε ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ, δεν γνωρίζω τι ψηφίζετε, αλλά κατά πάσα πιθανότητα είστε ΚΟΥΜΟΥΝΙΣΤΗΣ, αφού όλα όσα προτείνετε είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΑ για μια δημοκρατική κυβέρνηση, σαν αυτή του ΠΑΣΟΚ. Ονειρεύεστε την πάλαι ποτέ ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ, αλλά αυτή ΔΕΝ θα αναβιώσει στην ΕΛΛΑΔΑ. Να είστε σίγουρος γι’αυτό.

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 15:33 | Ευσταθίου Διονύσης

    Επειδή δεν γνωρίζω άλλη διεύθηνση,παρακαλώ να διαβιβασθεί στον Πρωθυπουργό κ. Γ.Παπανδρέου ώστε να μη πληρώνουμε μονίμως οι μισθωτοί.
    Ευχαριστώ

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

    Σήμερα 27 Νοέμβρη 2009 η χώρα μας βρίσκεται στα όρια χρεοκοπίας μετά τα έξι χρόνια της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία , που αφέθηκε κυριολεκτικά η Ελληνική οικονομία αλλά και η χώρα γενικότερα στα νύχια των κουμπάρων, των ημετέρων, των Τραπεζών, των golden boys … που ξέσκισαν καταλήστεψαν τα πάντα. Γιαυτό ακριβώς το λόγο πρέπει:
    Α) Όσοι έκλεψαν ή κυβέρνησαν τα τελευταία ιδιαίτερα χρόνια…. υπουργοί, βουλευτές, πολιτευτές, κουμπάροι, «ευσεβείς ρασοφόροι», Τράπεζες, golden boys, παρατρεχάμενοι, τσανακογλύφτες και παρασιτόβιοι….τρωκτικά και βαμπίρ των σαλονιών ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΟ ΣΚΑΣΜΟ και να μη παριστάνουν τις μωρές παρθένες που ξαφνικά ενδιαφέρονται για τη χώρα. τάχα να μας κάνουν και υποδείξεις….
    Β) Να εφαρμοσθεί μια πολιτική εξόδου από την κρίση. Να υιοθετηθεί μια πρόταση που είναι ο μοναδικός δρόμος για ανάκαμψη της οικονομίας και της καταπολέμησης της Ανεργίας ,της φτώχειας, και της παρακμής…Τα αναγκαία βήματα είναι τα εξής:
    1) Το 10% κάθε περιουσίας μεγαλύτερης από 700-800 χιλιάδες ευρώ να περάσει στο Δημόσιο Ταμείο. Όταν πρόκειται για ακίνητη περιουσία υπάρχουν τρόποι που το 10% να περάσει στο Δημόσιο και να εκποιηθεί σε βάθος χρόνου ένα –δύο χρόνια.
    2) Το 10% των κεφαλαίων όλων των Τραπεζών να περάσουν στο Δημόσιο ως αντιστάθμισμα των υπέρογκων και παράνομων ποσών που εισέπρατταν δεκάδες χρόνια από τον ιδρώτα του Ελληνικού λαού και τα υπερκέρδη, τα πανωτόκια και την ανεξέλεγκτη διαχείριση των αποθεματικών των Ταμείων των ασφαλισμένων από ιδρύσεώς τους μέχρι την πλήρη και τελειωτική αφαίμαξή τους.
    3) Η εκκλησιαστική περιουσία κινητή και ακίνητη να περάσει στο Δημόσιο ολόκληρη εκτός από τους ναούς, τα μοναστήρια, και τα ιδρύματα ως κτιριακά συγκροτήματα και ένα αντίστοιχο περιβάλλοντα χώρο όπου υπάρχει. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να γίνει αυτό. Διαφορετικά να σταματήσει κάθε μισθοδοσία και συντάξεις των Μητροπολιτών και ιερέων κ.λ.π. καθώς και κάθε επιχορήγηση από το Δημόσιο προς εκκλησίες ,μοναστήρια κ.λ.π.
    4) Να καταρτιστεί εθνικό μισθολόγιο με στόχο να πάει ο καθένας στον πάγκο του. Δηλαδή ανώτερος μισθός 4000-4500 ευρώ και κατώτερος μισθός ή σύνταξη τα 1000-1200 ευρώ και βέβαια με πολύ προσοχή, αξιοκρατία, απόδοση και δικαιοσύνη.. Χωρίς μπόνους, πριμ, ενοίκια, εκτός έδρας, συμβούλια, εκλογικά, πλασματικές υπερωρίες, στολών, καυσόξυλων…και χίλια δυο, φαιδρές δικαιολογίες για αγρίους.
    5) Να εφαρμοσθεί το πόθεν έσχες για όλους και να φορολογηθούν αναλόγως οι περιουσίες καθώς και τα τεκμήρια διαβίωσης.
    6) Να διατεθούν όλα τα παραπάνω κεφάλαια για Δημόσια έργα και μελετημένες παρεμβάσεις σε δυναμικούς –παραγωγικούς τομείς σε συνδυασμό με πραγματικά πράσινη ανάπτυξη με στόχο την καταπολέμηση της ανεργίας και του μαρασμού της χώρας.
    7) Η διαχείριση των παραπάνω κεφαλαίων να γίνεται διακομματικά από συγκεκριμένα πρόσωπα με πλήρη διαφάνεια, με ελεγκτικό μηχανισμό μέχρι δεκάρας και ποινικές ευθύνες για οποιοδήποτε στραβοπάτημα.
    Τέλος… όποιος ισχυρίζεται ότι έχει άλλη πρόταση…προφανώς θα εννοεί ότι οι μισοί Έλληνες πρέπει να μείνουν άστεγοι και άνεργοι.Ασφαλώς θα πείτε δεν γίνονται αυτά…Αν δεν γίνουν αυτά ειμαι βέβαιος οτι το αδιέξοδο ειναι μπροστά μας…
    και πάλι σας ευχαριστώ.
    Πάτρα 10/12/2009
    Ευσταθίου Διονύσης, μαθηματικός

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 14:19 | Δημήτρης Ευγενίδης

    Εξαιρετική πρωτοβουλία! Θα δώσει τη δυνατότητα της άμεσης ενημέρωσης για ζητήματα που ταλαιπωρούν τον κόσμο και έχουν άμεση σχέση με την άσκηση των δικαιωμάτων των πολιτών.
    Κατα τη γνώμη μου, στον τίτλο και στο περιεχόμενο του άρθρου θα πρέπει να περιληφθεί και η λέξη «αποφάσεις» εκτός από τις λέξεις «νόμοι» και «πράξεις». Οπως εξειδικεύεται και στο άρθρο 2 του προσχεδίου οταν μιλάμε για υπουργούς, γενικούς γραμματείς, νομικά πρόσωπα κλπ αναφερόμαστε πρωτίστως στις αποφάσεις τους.
    Πάντως, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι η ανάρτηση αποτελεί δημοσίευση, η οποία οδηγεί σε γνώση της (εκτελεστής) διοικητικής πράξης από το διοικούμενο και αυτό σύμφωνα με το δίκαιό μας έχει έννομες συνέπειες) (π.χ. έναρξη της προθεσμίας προσβολής της πράξης στα δικαστήρια).

  • 10 Δεκεμβρίου 2009, 13:13 | Δουδουνής Δημήτριος

    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΧΡΕΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΦΕΚ. ΑΦΟΥ Η ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

  • Η ανάρτηση θα μπορούσε να διευκολυνθεί ή να νομιμοποιηθεί με την πλήρη αυτοματοποίηση και την εισαγωγή της ηλεκτρονικής υπογραφής. Όπως τα ΚΕΠ έχουν ειδικές συσκευές ηλεκτονικής υπογραφής, έτσι και όποιοσδήποτε διοικητής ΔΕΚΟ, φορέα, Υπουργός θα έχει τη δική του ηλεκτρονική υπογραφή. Πριν υπογράψει ηλεκτρονικά αυτοματοποιημένα θα είναι υποχρεωμένος να στείλει την απόφαση με email στο τμήμα μηχανοργάνωσης για ανάρτηση στο διαδίκτυο ή στην καλύτερη περίπτωση να αναρτηθεί η απόφαση αυτόματα. Χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικής υπογραφής θα είναι άκυρη οποιαδήποτε απόφαση. Μόνο αν απροχωρήσει η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και μηχανοργάνωση θα έχουμε διαφάνεια.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 23:26 | Αειφορος

    ΠΡΟΤΑΣΗ

    Μεταβατικό στάδιο.
    Και οι παλαιότερες υπουγικές απόφασεις να περάσουν από το διαδίκτυο
    και να υπάρχει δικαίωμα προσβολής τους εάν δεν είναι σύμφωνες με τους νόμους που ελκούν την ισχύ τους.
    Ή τουλάχιστον ας μην αναρτηθούν αλλά να μπορούν να γίνονται ενστάσεις για ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα σαν να αναρτήθηκαν.

    Υπάρχουν υπουργικές αποφασείς που μοιράζουν 3.000.000 € σε μη δικαούχους και που μάλιστα οι νόμοι που ασκούν την ισχύ τους αυτές οι υπουργικές απόφάσεις, αναφέρουν ρητώς ότι δεν πρέπει να αμοιφθούν από την εφαρμογή του νόμου

    Δείτε

    Ν.3212/2003 αρθρο 21 παρ 2 και Υπουργική απόφαση αριθμ. 2/34845/0022 αρίθμ. φύλλου 1129 11 αυγούστου 2005
    Ακόμη και μετά τον νόμο διαχείρησης ειδικών λογαριασμών που το απαγορεύει και απαιτεί αυτά τα χρήματα να γυρίσουν πίσω ν 3697 άρθρο 6 παρ. 3 ΦΕΚ 194 25 Σεπτεμ 2008, βγένει νεά υπουργική απόφαση που τα ξαναδίνει αριθμ. αποφασης 2/94190/002 παρ.3 ΦΕΚ 2635 29 Δεκ. 2008 (ενεργοποιεί την προηγούμενη αναφερόμενη υπ απόφαση )

    Τα χρήματα που δώθηκαν είναι 3.000.000 € σε πέντε χρόνια

    Θα το ψάξει κάποιος από την κυβέρνηση, είναι χρήματα του ελληνικού Δημοσίου

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 22:13 | Θανάσης Παπαθανασίου

    Καταρχήν θέλω για ακόμη μια φορά να δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό για το ό,τι είπε προεκλογικά το κάνει πράξη μετεκλογικά.

    Τώρα ας έρθουμε στο επί διαβούλευση νομοσχέδιο και που αφορά την πλήρη διαφάνεια σε νόμους, διαγωνισμούς, προμήθεια διαφόρων αγαθών κλπ, και όλα αυτά, και το καθένα ξεχωριστά, τα οποία η κάθε υπηρεσία είναι υποχρεωμένη και υπεύθυνη να τα ανακοινώνει στο διαδίκτυο για να υπάρχει σχετική διαβούλευση και συμμετοχή από τους απλούς πολίτες που στο τέλος-τέλος είναι και οι άμεσοι ενδιαφερόμενοι.

    Καταρχήν το μέτρο είναι απολύτως σωστό και έπρεπε να υπήρχε εδώ και πολλά χρόνια. Τέλος πάντων κάλιο αργά παρά ποτέ. Εδώ όμως θα πρέπει να δοθεί έμφαση, αφού ψηφιστεί και γίνει νόμος του κράτους, να ισχύσει στην ουσία και όχι να μείνει στα χαρτιά, γιατί κάποιοι κύριοι/κυρίες καρεκλοκένταυροι και δυσκίνητοι της κρατικής γραφειοκρατίας οι οποίοι είχαν μάθει μόνο να πληρώνονται χωρίς να προσφέρουν κάτι, να είναι υπεύθυνοι να τηρήσουν τον νόμο αυτόν και τους όλους τους άλλους που πρόκειται να ψηφιστούν και να διώκονται πειθαρχικά εάν δεν πειθαρχήσουν.

    Το έργο αυτό επειδή το έχουμε δει πολλές φορές (και πολλοί υπάλληλοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα αγνοούν επιδεκτικά τον κόσμο που προσέρχεται στις διάφορες υπηρεσίες και δεν εξυπηρετούν, έτσι ώστε ο απλός πολίτης να λαμβάνει γνώση νόμων κλπ που τον ενδιαφέρουν) θα πρέπει όπως ο Πρωθυπουργός έτσι και ο κάθε υ-πουργός-υφυπουργός-γεν. γραμματέας-διοικητής να λαμβάνει γνώση των emails που λαμβάνει από τους πολίτες για να μπορεί να ασκήσει πειθαρχικό έλεγχο μετά από τις καταγγελίες σε αυτούς τους υπαλλήλους που δεν συμμορφώνονται.

    Επίσης θεωρώ πολύ σωστό το μέτρο ώστε ο πολίτης να έχει πρόσβαση σε όλα τα τεύχη της εφημερίδας της κυβέρνησης και όχι μόνο στο Γ΄τεύχος και τον ΑΣΕΠ, αλλά και στο Α΄ και Β΄ τεύχος στα οποία δημοσιεύεται και η ψηφισθείσα νομοθεσία και που αφορούν το σύνολο των πολιτών.

    Από όλους τους φορείς τα πάντα στο διαδίκτυο για να μπορεί ο πολίτης να ενημερώνεται, άλλωστε αυτό σημαίνει ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 21:08 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΤΙ Ο ΛΑΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΟΦΈΙΛΩ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΤΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 20:07 | Ορεστης Παπαχρήστου

    Συμφωνώ με την δημοσίευση των αποφάσεων όλων των ΝΠΔΔ και των ΝΠΙΔ που διαχειρίζονται Δημόσιο χρήμα στο διαδίκτυο προκειμένου να ενημερώνονται οι πολίτες. Επειδή κατά την άποψή μου κανείς από τους διαχειριστές Δημοσίου Χρήματος δεν είναι τόσο Βλάκας να δημοσιεύσει παράνομες πράξεις ή αποφάσεις στο Διαδίκτυο
    Το μεγάλο ερώτημα είναι. Οι ελεγκτικές αρχές θα παρεμβαίνουν άμεσα σε νομιμοφανείς ενέργειες και καταστρατηγήσεις των Νόμων?
    Αν όχι, Επειδή πολύ λίγοι αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα , το διαδίκτυο θα γίνει ένα πολύ καλό επικοινωνιακό βήμα για τους επιτήδειους.

  • ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΟΠΟ…ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΑΜΕ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ…ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΜΕ ΜΙΑ ΧΑΡΑ…
    ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΕΞΙΑ..
    ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΜΕΤΩΠΑ ΠΟΥ ΦΕΡΑΝΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ…
    ΠΑΜΕ…

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 16:47 | Δημήτρης

    Πιστεύω ότι είναι μια πολύ καλή κίνηση για το, επιτέλους «άπλετο φως» που τόσα χρόνια ακούμε και ποτέ δεν βλέπαμε…….

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 12:36 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΡΟΥΤΣΟΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΟΕΥ Γ’

    Ένα σοβαρό θέμα που δε βλέπω να θίγεται είναι η τύχη των μη αναρτημένων στο διαδίκτυο νομοθετικών και κανονιστικών κειμένων, δηλαδή όσων υιοθετήθηκαν προ της ψήφισης του προκείμενου νομοσχεδίου.

    Δε θα έπρεπε να προβλεφθεί η σταδιακή ψηφιοποίηση και ανάρτησή τους στο διαδίκτυο; Είναι μια μακρά, επίπονη και δαπανηρή διαδικασία, αλλά απαραίτητη.

    Κατά τα αλλά, ποια είναι η ουσιαστική χρησιμότητα της δημοσιοποίησης στο internet δίχως κωδικοποίηση και διαρκή ενημέρωση (όπως, εύστοχα, επεσήμανε άλλος σχολιαστής); Τι να κάνω ένα νόμο του 2010 που θα έχει τροποποιηθεί το 2015 αλλά εγώ δε θα το ξέρω;

    Ξέρω ότι αυτό που προτείνω είναι βουνό, αλλά, αν είναι να κάνουμε μια δουλειά, να την κάνουμε σωστά. Ξέρω, επίσης, ότι μια τέτοια εξέλιξη θα καταστούσε site όπως το NOMOS ξεπερασμένα, αλλά μας νοιάζει;

    Εντέλει, θα μπορύσε η απλή πρόσβαση να είναι δωρεάν σε όλους, ενώ η ενημερωμένη και κωδικοποιημένο και διαρκές updating με μια συμβολική συμβολή. Δε θα ήταν οικονομικά συμφέρον και για το δημόσιο;

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 12:45 | Αντώνιος Σβορώνος

    νομίζω ότι το μέτρο είναι σωστό κατ αρχήν.

    Ωστόσο πιστεύω ότι η δημοσίευση αυτή πρέπει να γίνεται από το Εθνικό Τυπογραφείο ώστε να υπάρχει ένας εννιαίος ιστοτόπος δημοσίευσης.

    Άλλωστε σχεδόν όλες οι αποφάσεις ήδη δημοσιεύονται εκεί. Θα ήταν μάλιστα χρήσιμο να γινόταν ένα νέο τεύχος με τις αποφάσεις που δεν δημοσιεύονται μέχρι σήμερα ώστε να είναι ξεχωριστές.

    Βέβαια ένα πρώτο απαραίτητο μέτρο θα είναι η ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα αρχεία του ΦΕΚ για όλους. Σήμερα πολλά είναι μόνο για συνδρομητές!!!!

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 11:55 | Χρήστος

    Καλοί οι νόμοι και οι αποφάσεις αρκεί να τηρούνται.
    Από τις 20-2-2008 με απόφαση του πρώην υπουργού ΥΠΕΣ ΔΙΣΚΠΟ/Φ.8/4851 και θέμα «Διαφάνεια στις προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης» καλούνταν όλα τα Υπουργεία καθώς και τα εποπτευόμενα από αυτά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου να δημοσιοποιούν, με ηλεκτρονικά μέσα και συγκεκριμένα να αναρτούν στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας τους όλες τις συμβάσεις που αφορούν στην προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών.
    Για κάντε μια βόλτα στα site των υπουργείων σας και τα ΝΠΔΔ και δείτε πόσο πολύ τηρήθηκε εδώ και 2 χρόνια σχεδόν!!

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 11:27 | Φώτης

    Το Κράτος στην υπηρεσία του Πολίτη, με όλη τη σημασία του. Αρκεί να δοθεί και να κατανοηθεί από τους διοικητές των ΔΕΚΟ. Στον ιππόδρομο για παράδειγμα, ο ΟΔΙΕ κυνηγά όσους θέλουν να προβάλουν το προϊόν του και αρνείται να δημοσιοποιήσει τις αναθέσεις (χωρίς διαγωνισμό, δηλαδή) εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που κάνει, με εντελώς αδιαφανείς τρόπους! Μπράβα, πάντως, ακόμη και αν οι μάνατζερς, θέλουν να δουλεύουν και να μας δουλεύουν, διαφορετικά.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 10:44 | Δημήτρης Αδαμόπουλος

    Επικροτώ το νομοσχέδιο στο σύνολό του αλλά ειδικότερα στο σημείο που αναφέρεται στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Υπάρχουν ενδείξεις για παράδειγμα γιά δαπάνες των ΝΠΔΔ που είναι πολλαπλάσιες από αυτές που πληρώνει ο ιδιωτικός τομέας ή τα φυσικά πρόσωπα για τις ίδιες υπηρεσίες, τα ίδια έργα και τις ίδιες προμήθειες.

    Ειδικότερα στον χώρο των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ η εν λόγω δημοσιοποίηση θα εκλογικεύσει το σύστημα των δαπανών εξοικονομώντας πόρους για την εκπαιδευτική διαδικασία και έρευνα και θα ενισχύσει την λογοδοσία σε θέματα εξέλιξης του Εκπαιδευτικού και Διοικητικού προσωπικού.

  • Η δημοσιοποιήση στο Διαδίκτυο είναι ένα πολύ καλό πρώτο βήμα. Φοβάμαι όμως ότι η προοδευτική αύξηση του όγκου των δεδομένων, καθώς και ο κατακερματισμός της πληροφορίας ενδέχεται να την καταστήσει μη-λειτουργική την πρακτική.

    Ως εκ τούτου προτείνω παράλληλα ή σε δεύτερη φάση τη δημιουργία της υπηρεσίας (ή τμήματος σε υπάρχουσας υπηρεσία νομικής φύσεως) υποχρεωτικής κωδικοποιήσης της νομοθεσίας στο διαδίκτυο, όπου ο πολίτης θα μπορεί να βρίσκει τους ολοκληρωμένους, πλήρεις και εν ισχύει νόμους με όλες τις κατά καιρούς τροποποιήσεις, αλλά και τις προηγούμενες εκδόσεις. Με άλλα λόγια τα περιεχόμενα κάθε ΦΕΚ θα «αναλύονται» και θα καταχωρούνται σε αντίστοιχες σελίδες ή κατηγορίες με τον παράλληλο συσχετισμό τους με κατάλληλες έννοιες-κλειδιά (tags). Στην λειτουργικότητα ενός τέτοιου ιστότοπου είναι ουσιώδης και η δυνατότητα συνδρομής και παρακολούθησης από τον πολίτη αλλαγών σε συγκεκριμένους νόμους ή κατηγορίες ή ετικέτες (π.χ. μέσω e-mail ή RSS).

    Από τεχνικής απόψεως, αυτή η πρόταση μπορεί να υλοποιηθεί με την αρωγή της τεχνολογίας wiki. Από πλευράς οργάνωσης θα η υπηρεσία θα ήταν ενδιαφέρον να είχε διυπουργικό χαρακτήρα όπου κάθε Υπουργείο θα είχε την ευθύνη της τήρησης της νομοθεσίας ευθύνης του.

    Πιστεύω ότι η συγκέντρωση και ενημέρωση όλων των ισχύοντων νόμων θα είναι μια σημαντική και χρήσιμη υπηρεσία προς τον πολίτη, αλλά και κάθε οργανισμό ή επιχείρηση την οποία έχει χρέος να κάνει η ελληνική πολιτεία.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 23:32 | ΜΙΧΑΛΗΣ

    Στο άρθρο 1 υπάγεται και η Σχολή Δικαστών ? Γνωρίζω υποψήφια που στα γραπτά κατατάγηκε 3η και με την προφορική εξέταση 27η (επιτυχόντες25).!!!!

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 20:46 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΦΛΙΔΗΣ

    Να προσθέσω μόνο ότι η Δημοσίευση καλό θα είναι να πραγματοποιείται στο Εθνικό Δίκτυο της Δημόσιας Διοίκησης στο γνωστό «Σύζευξις» καλό είναι να γίνεται και αυτή η σαφή αναφορά για να μην καταφεύγουν οι φορείς σε λύσεις που και θα χρειαστεί να πληρώνουνε σε ιδιωτικές εταιρείες, αλλά και δεν θα παρέχουνε την ασφάλεια που παρέχει το Εθνικό Δίκτυο Δημόσιας Διοίκησης «Σύζευξις»

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 20:43 | loukas

    ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ

    ΚΡΙΜΑ, ΜΕΓΑΛΟ ΚΡΙΜΑ. ΟΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΣΑΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΦΙΑΣΚΟ, ΩΡΑΙΟ ΤΕΧΝΑΣΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ!ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑ ΑΡΧΙΚΑ ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΑΙΣΘΗΜΑ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΠΑΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ. ΤΕΘΗΚΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΣΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΚΕΙΝΗ, ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ? ΑΛΛΑΞΑΤΕ ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ, ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΣΑΣ…ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΔΗΛ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΗΛ.
    Α)ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ 2ΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΑΛΛΑ ΟΧΙ..ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ.
    Β)ΜΕΙΩΣΗ ΒΑΘΜΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ.
    ΠΑΡΕΠΙΜΠΤΟΝΤΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΠΗΚΑΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΖΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΤΕΡΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΥΠΕΡ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ.
    ΟΛΟΣ ΠΑΡΑΔΟΞΩΣ ΤΑ ΜΜΕ ΕΧΟΥΝ ΣΙΩΠΗΣΕΙ.
    ΟΥΔΟΛΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΑΝ ΑΝΑΡΤΕΙΤΕ Η ΟΧΙ ΤΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ, ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ..ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΖΟΥΜΕ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ…ΑΠΛΑ ΜΕ ΠΙΟ ΚΟΜΨΟ ΤΡΟΠΟ.
    ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ, ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΕΡΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ…ΔΕΝ ΞΑΝΑ-ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 19:55 | Mιντουρακης Βασιλης

    Συγχαρητηρια.
    Η πρωτοβουλια σας εχει την αποδοχη και στηριξη φιλων και αντιπαλων. Υποδηλωνει οχι μονο την γνησια πολιτικη σας βουληση για την επιβολη της διαφανειας, αλλα και την ικανοτητα σας να ηγηθειται της κοινωνιας και να αλλαξετε την καταστροφικη της πορεια. Σας ευχομαι <> Και παλι ΜΠΡΑΒΟ.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 18:57 | ΚΩΣΤΗΣ

    Πρόκειται για τη σπουδαιότερη και επιτακτικότερη τομή στη λειτουργεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Από τους υπόχρεους προς δημοσίευση φορείς προκύπτει η ευρύτητα της ρύθμισης που θα δώσει και την ανάλογη βαρύτητα στο όλο εγχείρημα. Αν και εκ πρώτης όψεως θα μπορούσε να πει κάποιος ότι πρόκειται για μια «τυπική» διαδικασία εντούτοις όχι μόνο δεν είναι αλλά έχει τόση ουσία που μπορεί να αλλάξει άρδην το σκηνικό στο δημόσιο.
    Είναι νομίζω το σημαντικότερο βήμα μια συμετοχικής δημοκρατίας, η πληροφόρηση του πολίτη. Συγχαρητήρια για την εφαρμογή των δεσμεύσεων (δεν ειναι πάντα αυτονόητο).

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 17:17 | MΠΕΡΕΤΣΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ

    Επαναστατικό νομοσχέδιο. Προσοχή μην μείνει στην μέση η προσπάθεια.Περιμάνω με αγωνία την μέρα που θα στείλω το πρώτο έγγραφο σε δημόσια υπηρεσία ως εξής:

    Κυρίε\κυρία

    Θέλω να σας ενημερώσω ότι δεν μπορώ να ανταποκριθώ σε αυτά που ζητάτε με την παραπάνω σχετική καθότι δεν αναρτήσατε στο διαδίκτυο όπως ο νόμος ορίζει την σχετική απόφαση.

    Μα δεν έχουμε ΧΕΙΡΙΣΤΉ ιστοσελίδας. Ναι αλλά πληρωθήκατε στην αρχή του μήνα.

    Μέχρι τώρα ακόμα και οι Μελέτες που έχουν πληρωθεί με λεφτά του φορολογούμενου είναι πεταμένες στα υπόγεια του δημοσίου

    Συγχαρητήρια αγαπητέ Υπουργέ

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 17:13 | ανώνυμος

    Παρά τις καλές προθέσεις, έχω την εντύπωση πως χρειάζεται λίγη μελέτη ακόμη.

    1. Οι αποφάσεις καλό θα είναι να υπάρχουν σε μία κεντρική υπηρεσία. Το Εθνικό Τυπογραφείο θα πρέπει να παίξει αυτό το ρόλο, έτσι ώστε παράλληλα με ό,τι δημοσιεύεται υποχρεωτικά σε ΦΕΚ να υπάρχουν και όλες οι υπόλοιπες αποφάσεις. Με δεδομένη την πληθώρα των δημοσίων υπηρεσιών, είναι αντιπαραγωγικό η δημοσίευση να γίνεται σε διαφορετικά sites (με διαφορετικά formats, μεθοδολογία αναζήτησης, κλπ). Επομένως, μία Κεντρική υπηρεσία, ίσως στα πλαίσια του Εθνικού Τυπογραφείου.

    2. Το δεν ισχύουν οι αποφάσεις που δεν έχουν αναρτηθεί μπορεί να είναι πηγή παρεξηγήσεων και δικαστικών/νομικίστικων εμπλοκών. Πώς αποδεικνύεται πως μία απόφαση αναρτήθηκε σε ηλεκτρονική μορφή αν μετά διαγραφεί κατά λάθος; Απαιτείται καλή μελέτη στο στήσιμο έτσι ώστε να μην δημιουργηθούν νομικά προβλήματα.

    3. Το άρθρο 5 είναι εξαιρετικά γενικόλογο και μπορεί να δώσει αφορμή να καταστρατηγηθεί το πνεύμα του νόμου. Να ξεκαθαριστεί το πλαίσιο σε σχέση με τι εμπίπτει στους περιορισμούς περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, να μην είναι τόσο ασαφές. Εξάλλου, ό,τι δημοσιεύεται σε ΦΕΚ για παράδειγμα, δεν υπόκειται σε περιορισμούς λόγω προστασίας προσωπικών δεδομένων.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 16:06 | ΤΟΚΤΟΚΟΓΛΟΥ ΠΑΡΗΣ

    ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟΥ ΝΟΜΟΥ. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ, ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 15:02 | Ευαγγελος

    Δεν μπορώ παρά να χαιρετίσω μια τετοια προσπάθεια,και ταυτόχρονα να ενώσω την φωνή μου με οσους ζητάνε:

    1)Αμεση εφαρμογη του μέτρου.

    2)Αδιάκριτη εφαρμογη του μέτρου,οχι στα «παραθυράκια».

    3)Θέσπιση ρεαλιστικών διαδικασιών έτσι ώστε να είναι εφικτή η εύρυθμη εφαρμογή του μέτρου και να μην έχει κανείς την δυνατοτητα να το παρακάμπτει επικαλούμενος τεχνικές ατέλειες.

    4)Θέσπιση ποινών για όσους δεν το ακολουθούν,το μέτρο πρέπει να γίνει συνείδηση όλων και όχι προαιρετική διαδικασία με απροσδιόριστο χρονικό ορίζοντα.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 15:44 | Κατερίνα Φράγκου

    Nαί αγαπητέ κύριε Ραγκούση,

    Ναι και Μπράβο !
    ***

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 13:44 | Κριτσιμάς Βασίλειος

    Θεωρώ ότι το νομοσχέδιο αυτό είναι επαναστατικό για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και αφού λειτουργήσει σωστά κατά την εφαρμογή του, πέρα από το γεγονός ότι θα διευκολύνει τον πολίτη, θα συντελέσει στην υλοποίηση της πλήρους διαφάνειας και την αποτροπή της διαφθοράς.
    Εκείνο που θα πρέπει να γίνει απαραίτητα, είναι να εξοπλιστούν όλοι οι υπόχρεοι φορείς με τα αναγκαία μέσα, καθώς και με στελέχη, έτσι ώστε να γίνεται έγκαιρα και σωστά η ανάρτηση. Θα πρέπει επίσης να προβλέπονται κυρώσεις για τους υπόχρεους φορείς και τα πρόσωπα που παραμελούν ή καθυστερούν την ανάρτηση με αποτέλεσμα να μη γίνεται σωστή ενημέρωση του πολίτη. Τέλος για την εφαρμογή του νόμου αυτού να θεσπιστούν εγγυήσεις (π.χ. πρόβλεψη κονδυλίου στον προυπολογισμό των φορέων), έτσι ώστε μια επόμενη κυβέρνηση να δυσκολευτεί πολύ να τον καταργήσει ή να τον θέσει σε αδράνεια.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 12:54 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΗΣΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ. ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ. ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙ…ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΑΦΗΝΕΙΑ

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 12:48 | Θανος Κμμμμμ

    ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΜΕΝΑ, ΚΕΝΤΡΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΑ (ΣΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ – ΟΧΙ Ο ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ) ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΩΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ!

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 12:34 | Θανος Κμμμμμ

    Μπραβο σας! Πρωτοποριακο, θετικοτατο, ενημερωτικο! Παμε καλα!

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 12:43 | Dimitris Goranitis

    Bravo, alla einai i arxi

    Otan oles oi ergasies eite aforoun dimosious foreis eite sinalages me tis DEKO pernoun apo ena workflow online sistima to opoio o politis tha mporei na parakolouthei se real time (omoio me to online tracking system tis FEDex gia paradeigma…)tote tha exoume ena aftoelegxomeno sistima ergasias pou kai tha aploustefsei tis diadikasies kai tha apokalipsei bottlenecks kai sistimikes adunamies.Ena diafanes sustima kai efthines katamerizei kai epainous.

    En oligois tha deiksei apo mono tou pios doulevei, pios ipolietourgei, pios xreiazetai na enisxuthei etc.

    Vlepoume tin arxi mias thavmasias prwtovoulias, perimenoume na doume pws tha proxwrisei

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 10:30 | Christos

    Πολύ σωστή απόφαση !
    Ωστόσο, είναι πιθανόν να παρατηρηθεί το φαινόμενο κάθε απόφαση ή διοικητική πράξη που θα δημοσιεύεται να προσβάλλεται ή να καταγγέλεται κακόβουλα από πολίτες που θα προσφεύγουν στην δικαιοσύνη, από νομικά πρόσωπα των οποίων θίγονται τα συμφέροντα ή ακόμα και από τα ΜΜΕ για λόγους προβολής. Στην περίπτωση αυτή ενδεχομένως να υπάρχουν καθυστερήσεις ή εμπόδια στην υλοποίηση της κάθε απόφασης.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 10:36 | ΜΑΥΡΕΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

    Αγαπητέ κ. Ραγκούση,

    Η νομοθετική πρωτοβουλία «Ανάρτηση Αποφάσεων και Πράξεων Κυβερνητικών και Αυτοδιοικητικών Οργάνων καθώς και Οργάνων Διοίκησης Φορέων στο Διαδίκτυο» είναι ότι καλύτερο για την διαφάνεια, ανοικτή διακυβέρνηση, πρόληψη και αποφυγή φαινομένων κακοδιαχείρισης του δημοσίου πλούτου και αποτροπή της διαφθοράς σε κάθε επίπεδο και σε όλους τους τομείς.

    Μήπως πρέπει η «ανάρτηση των Αποφάσεων και Πράξεων Κυβερνητικών και Αυτοδιοικητικών Οργάνων καθώς και Οργάνων Διοίκησης Φορέων στο Διαδίκτυο και ειδικότερα οι περιλήψεις διακηρύξεων, αποφάσεις και πράξεις κατακύρωσης και ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών του Δημοσίου, του ευρύτερου Δημοσίου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού» να μεταφράζονται και σε άλλες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ελέγχουν την Ελληνική Οικονομία για την δημοσιονομική σταθερότητα καθώς και οι διάφοροι οικονομικοί οίκοι που κάνουν εκθέσεις για την πορεία της Ελληνικής Οικονομίας μας,να έχουν άμεσα στοιχεία πέραν αυτών που λαμβάνουν από τις Ελληνικές Υπηρεσίες μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα?

  • Πολύ σωστό μέτρο – θα έλεγα πρωτοποριακό. Μπράβο!

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 09:14 | Μαρία Γάρδια

    Μπράβο!Να υπάρχει τρόπος να παρακολουθείτε αν όλες οι υπηρεσίες το εφαρμόζουν.Και παρακαλώ να έχει άμεση εφαρμογή!

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 22:40 | ΑΡ. ΚΛΑΜΠΑΝΟΣ

    ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ, ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ.
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΥΤΗΣ, ΣΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ/

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 22:09 | Go Forward !

    Πολύ σωστό μέτρο και μπράβο ! Γιατί πως είναι δυνατόν να λέμε ότι δεν επιτρέπεται κανείς να έχει άγνοια του νόμου και από την άλλη, να μην είναι δυνατόν να βρει αυτούς τους νόμους, για να τους γνωρίζει ; Εδώ επίσης βασικό είναι και το θέμα του πρώτου σχολίου, πως να βρεθεί δηλαδή ένα τρόπος να μην χαθούμε σε παραπομπές επί παραπομπών. Ας υπάρχει ένα link προς αυτές, γιατί αλλιώς αποκλείεται ο απλός πολίτης να ασχοληθεί και να βγάλει άκρη.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 20:47 | jannis patellis

    Sinithos aftes i apofasis ine GRIFOS akoma ke gia nomomathis,afou prapempoun se arthra ,simiosis,iposimiosis,paragrafous klp,paleoteron apofaseon nomon.Diavaste mia apofasi kapias amivis as poume ,misthou ,kapiou diikitou,genikou grammatea,metaklitou,klp.ke an katalvete ti poso perni ,amfivalo.Diavaste mia tropoiisi enos poleodomikou kanonismou ke an katalvete to paramikro ,mou to lete.Prepi lipon na sintassonte se apla katanoiita i apofasis ochi na parapempoune se ipokefalea ke simiosis arthra paragrafous klp.,allios tha chathoume sto achanes ton iposimioseon,thane doro adoro.As prostethi lipon ,oti ta kimena tha ine safi,katanoita,sintagmena stin elliniki ke den tha afinoun skotines zones erminion.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 19:44 | anestis anastasiadis

    arkei na min xeftisi sto dromo aytos o nomos kai xana girisoyme piso. giati oti mexri tora apo tin idrisi toy pasok ekane argotera irthe i nea dimokratia kai ta ethapse. makari sytoi oi nomoi na einai syntagmatika katoxiromenoi.elpizo oi dimarxoi poy ekei ginonte to ela na deis kai na vlepoyme sto exeis tis apofaseis toys sto diadiktio..

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 17:33 | Αλέξανδρος Τ.

    Πόλύ σωστό μέτρο. Δυσκολία δεν έχουμε μονο ως πολίτες αλλά και ως εργαζόμενοι να βρούμε Νόμους, αποφάσεις κα. Θα ήθελα να σας επισημάνω όμως ότι ο Έλληνας πολίτης δεν έχει δωρεάν και εύκολη πρόσβαση στους παλαιότερους Νόμους και αποφάσεις των Κυβερνήσεων δηλ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέσω του Εθνικού Τυπογραφίου. Νομίζω ότι πλέον πρέπει να πάψει αυτό το απαράδεκτο καθεστώς και να γίνει δωρεάν η πρόσβαση στο περιεχόμενο του Εθνικού Τυπογραφείου (Νόμοι, Υπουργικές αποφάσεις κλπ παρελθόντων ετών). Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρέχει την δυνατότητα πλήρους και δωρεάν πρόσβασης στις αποφάσεις και στις άλλες διοικητικές πράξεις της (και στα φύλλα της εφημερίδας της). Γιατί δηλ ο Έλληνας πολίτης να πρέπει να πληρώνει για να έχει πρόσβαση στο Εθνικό Τυπογραφίο της χώρας του (δηλ στους Νόμους και στις αποφάσεις της Κυβερνησής του) ενώ να έχει προσβαση στις αποφάσεις της Ε.Ε. Πως συμβαδίζει αυτό με το προηγούμενο.Δηλ ως Ευρωπαίος πολίτης δικαιούται και έχει δωρεάν πρόσβαση στην νομοθεσία της Ε.Ε. ενώ ως Έλληνας υπήκοος δεν έχει πρόσβαση στην νομοθεσία της χώρας του.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 16:22 | Dreamdaylost

    Πολύ σωστά!