Άρθρο 09: ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ – ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ

Η χρηματοδότηση της δράσης αποτελεί εξ ολοκλήρου Δημόσια Δαπάνη και προέρχεται από Κοινοτικούς και Εθνικούς πόρους.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης, η έκδοση από την Υπεύθυνη Αρχή/  Εντεταλμένη Αρχή, της απόφασης ένταξης αποτελεί αυτοδίκαια πρόταση εγγραφής σε συλλογική απόφαση του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του φορέα χρηματοδότησης.

Η αναλογούσα Εθνική Συμμετοχή, καθώς και η αντίστοιχη κοινοτική συνδρομή της δράσης , θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Οι σχετικές εισροές των πόρων του ΤΑΜΕ θα αποτελέσουν έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα εκταμιεύονται σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Οι πληρωμές προς τον/τους Δικαιούχο/ους της πράξης θα πραγματοποιούνται σε 4 (τέσσερις) δόσεις ως εξής:

α) Η πρώτη δόση ύψους 20% (είκοσι τοις εκατό) επί της εγκριθείσας επιχορήγησης καταβάλλεται, αφού ο Δικαιούχος υποβάλει στην Εντεταλμένη Αρχή  Βεβαίωση έναρξης της λειτουργίας της Δομής, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, με το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου δράσης του προγράμματος που θα υλοποιήσει και μετά την πιστοποίηση του 20% του φυσικού αντικειμένου. Ως τεκμηρίωση της υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου, θεωρούνται τιμολόγια επί πιστώσει ή λογιστικά έγγραφα ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας που αφορούν ενέργειες που να βασίζονται στο πραγματικό κόστος για την εκτέλεση της δράσης (ενέργειες κατασκευών, δημοσιότητας, προσωπικού, λειτουργικά έξοδα, κλπ). .

β) Η δεύτερη δόση ύψους 30% (τριάντα τοις εκατό) επί του συνολικού προϋπολογισμού της δράσης καταβάλλεται με την υποβολή εξοφλημένων δαπανών ποσοστού 75% επί της α΄ δόσης (υποβολή ΔΔΔ) και μετά την πιστοποίηση του 40% του φυσικού αντικειμένου. Ως φυσικό αντικείμενο θεωρούνται ανθρωπομήνες απασχόλησης του προσωπικού ημέρες φιλοξενίας των ωφελουμένων,, λειτουργικά κόστη, πρακτικά παραλαβής προμηθειών / υπηρεσιών, κλπ.

γ) Η τρίτη δόση ύψους 30% (τριάντα τοις εκατό) επί του συνολικού προϋπολογισμού της δράσης καταβάλλεται με την υποβολή εξοφλημένων δαπανών ποσοστού 75% επί της α΄ και β΄ δόσης (υποβολή ΔΔΔ) και μετά την πιστοποίηση του 70% του φυσικού αντικειμένου. Ως φυσικό αντικείμενο θεωρούνται ανθρωπομήνες απασχόλησης του προσωπικού ημέρες φιλοξενίας των ωφελουμένων,, λειτουργικά κόστη, πρακτικά παραλαβής προμηθειών / υπηρεσιών, κλπ.

γ) Η τέταρτη και τελευταία δόση ύψους έως 20% (είκοσι τοις εκατό) επί του εγκριθέντος προϋπολογισμού αφορά στην πληρωμή του υπολειπομένου ποσού  της εγκριθείσας επιχορήγησης και καταβάλλεται με την πιστοποίηση ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου της πράξης. Ο δικαιούχος υποβάλει στην Εντεταλμένη Αρχή  αίτηση αποπληρωμής της δαπάνης για την υλοποίηση της πράξης, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, και η οποία θα περιλαμβάνει ανάλυση των πραγματοποιηθεισών δαπανών για κάθε δράση και πιστοποίηση ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 15:45 | ΜΕΤΑδραση

    Προτείνεται να γίνει επιτέλους ένα νέο ξεκίνημα στον εξορθολογισμό της ροής των χρηματοδοτήσεων προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία του παρελθόντος. Ειδικότερα όσον αφορά τις καταβολές των δόσεων στους δικαιούχους εκτός από τις υποχρεώσεις των φορέων που αναφέρονται είναι σημαντικό να προβλεφθεί και ο χρόνος καταβολής των δόσεων στους δικαιούχου από την πλευρά της διαχειριστικής αρχής. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται για τις α,β και γ δόσεις δέσμευση (πχ 20 ημερών) από την ημέρα που ο φορέας θα έχει υποβάλλει πλήρως τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και προβλέπονται. Είναι βέβαιο ότι για την αποπληρωμή θα χρειαστεί παραπάνω χρόνος λόγω και του συνολικού ελέγχου του έργου.

    Επίσης είναι σημαντικό να προβλεφθεί η δυνατότητα καταβολής δαπανών επι πιστώσει και όχι εξοφλημένες για τις β, γ δόσεις και την αποπληρωμή εφόσον στον δικαιούχο δεν έχει καταβληθεί η προηγούμενη προβλεπόμενη δόση.

    Επίσης προτείνουμε για την επίσκεψη των διαδικασιών να υπάρχει η δυνατότητα από εταιρία ορκωτών λογιστών που είτε θα επιλέγει ο δικαιούχος με συγκεκριμένες διαδικασίες είτε από συγκεκριμένη λίστα της διαχειριστικής αρχής για την διενέργεια των οικονομικών ελέγχων. Αυτό αποτελεί πρακτική και σε άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα και χρηματοδοτήσεις και συμβάλλει τα μέγιστα αποφεύγοντας τις χρονοβόρες διαδικασίες διαγωνισμών των διαχειριστικών αρχών για την εξεύρεση εταιρίας ορκωτών λογιστών.

    Τέλος προτείνουμε όλα τα παραστατικά δαπανών υποχρεωτικά να υποβάλλονται σκαναρισμένα και hard copy προκειμένου να προστατευθεί το περιβάλλον από την κατανάλωση τόνων χαρτιού, την οικονομία πόρων και επίσης ατελείωτων ανθρωποωρών που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε πολύ πιο ουσιώδεις δράσεις των οργανώσεων.