Άρθρο 05: ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑ

5.1. Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών των προτεινόμενων δράσεων ορίζεται η 31/12/2019. Η ολοκλήρωση των προτεινόμενων δράσεων θα πρέπει να συντελεστεί έως την 31/12/2018.

5.2. Οι κανόνες επιλεξιμότητας των δαπανών των συγχρηματοδοτούμενων δράσεων προσδιορίζονται στην με αρ. Πρωτ. 2514/07-10-2015 Υπουργική Απόφαση Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου των Ταμείων Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMIF) και Εσωτερικής Ασφάλειας (ISF) για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 (ΦΕΚ 2161/Β/07-10-2015).

5.3. Οι κανόνες επιλεξιμότητας των δαπανών των συγχρηματοδοτούμενων δράσεων εξειδικεύονται στον επισυναπτόμενο πρακτικό οδηγό.

5.4. Σε ό,τι αφορά δαπάνες για την αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής των Ανοιχτών Δομών Φιλοξενίας σημειώνεται ότι αυτές δύνανται να καλυφθούν σε ποσοστό έως 10% επί του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.

5.5. Σε ό,τι αφορά δαπάνες που υλοποιούνται από τρίτους, είναι επιλέξιμες εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 5 της με αρ. Πρωτ. 2514/07-10-2015 Υπουργική Απόφαση Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου των Ταμείων Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMIF) και Εσωτερικής Ασφάλειας (ISF) για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 (ΦΕΚ 2161/Β/07-10-2015).

5.6. Ειδικότεροι κανόνες επιλεξιμότητας:

Ως έμμεση δαπάνη θεωρούνται τα γενικά έξοδα του Δικαιούχου και είναι επιλέξιμα εφόσον:

  • Βασίζονται στο πραγματικό κόστος για την εκτέλεση της πράξης
  • Καταλογίζονται στην πράξη αυτή κατ’ αναλογία, σύμφωνα με δίκαιη και δεόντως αιτιολογημένη μέθοδο κατανομής
  • Η δήλωσή τους γίνεται με πλήρη δικαιολογητικά έγγραφα

ή

κατ’ αποκοπή ποσό έως το 7 % των επιλέξιμων άμεσων εξόδων, εφόσον το ποσοστό υπολογίζεται βάσει δίκαιης, αντικειμενικής και επαληθεύσιμης μεθόδου υπολογισμού

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 13:25 | NATASA FILIPPOUSI

    Δεν γίνεται αναφορά από πότε είναι η επιλεξιμότητα των δαπανών.

  • 7 Νοεμβρίου 2015, 19:36 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ

    ΠΡΟΤΑΣΗ 4:
    Να αιτιολογηθεί η φράση «κατ’ αποκοπή ποσό έως το 7 % των επιλέξιμων άμεσων εξόδων» διότι στο Άρθρο 38 της υπ’ αρ. Πρωτ. 2514/07-10-2015 Υπουργική Απόφαση Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου των Ταμείων Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMIF) και Εσωτερικής Ασφάλειας (ISF) για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 (ΦΕΚ 2161/Β/07-10-2015), «Έμμεσα Έξοδα» ορίζεται ότι «1. Τα έμμεσα έξοδα είναι επιλέξιμες δαπάνες. Όταν η υλοποίηση ενός έργου συνεπάγεται έμμεσα έξοδα, αυτά μπορούν να υπολογίζονται ως κατ’ αποκοπή ποσό με έναν από τους ακόλουθους τρόπους: α) κατ’ αποκοπή ποσό έως το 25 % των επιλέξιμων άμεσων εξόδων, εφόσον το ποσοστό υπολογίζεται βάσει δίκαιης, αντικειμενικής και επαληθεύσιμης μεθόδου υπολογισμού ή μεθόδου που εφαρμόζεται σε συστήματα για επιδοτήσεις που χρηματοδοτούνται εξ ολοκλήρου από το κράτος μέλος για παρόμοιο τύπο έργου και δικαιούχου· β) κατ’ αποκοπή ποσό έως το 15 % των επιλέξιμων άμεσων εξόδων προσωπικού, χωρίς να απαιτείται από το οικείο κράτος μέλος να εκτελεί υπολογισμούς για τον προσδιορισμό του εφαρμοζόμενου συντελεστή· γ) κατ’ αποκοπή ποσό που εφαρμόζεται στα επιλέξιμα άμεσα έξοδα βάσει υφιστάμενων μεθόδων και αντίστοιχων συντελεστών που ισχύουν σε πολιτικές της Ένωσης για παρόμοιο τύπο έργων και δικαιούχων. 2. Στην πρόσκληση υποβολής προτάσεων ορίζεται το μέγιστο ύψος των έμμεσων δαπανών καθώς και η μεθοδολογία προσδιορισμού απολογιστικά των έμμεσων δαπανών που βαρύνουν τη δράση».

  • 7 Νοεμβρίου 2015, 19:00 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ

    ΠΡΟΤΑΣΗ 1:
    Λόγω των αυξημένων μεταναστευτικών ροών και της ανάγκης τήρησης των συνθηκών ασφαλείας πρέπει οι εγκαταστάσεις και η υλικοτεχνική υποδομή των Ανοιχτών Δομών Φιλοξενίας να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τους διεθνείς κανόνες ασφαλούς διαβίωσης.
    ΠΡΟΤΑΣΗ 2:
    Να προστεθεί το άρθρο 27 της υπ’ αρ. Πρωτ. 2514/07-10-2015 Υπουργική Απόφαση Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου των Ταμείων Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMIF) και Εσωτερικής Ασφάλειας (ISF) για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 (ΦΕΚ 2161/Β/07-10-2015), «Γενικά περί επιλεξιμότητας» «1. Σύμφωνα με τους ειδικούς κανονισμούς, για να είναι επιλέξιμες οι δαπάνες από τα Ταμεία Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και Εσωτερικής Ασφάλειας, πρέπει: α) να εντάσσονται εντός του πεδίου εφαρμογής των ειδικών κανονισμών και των στόχων τους, β) να είναι αναγκαίες για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων που καλύπτονται από το εξεταζόμενο έργο, γ) να είναι εύλογες και σύμφωνες με τις αρχές της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, ειδικότερα από άποψη αντιστοιχίας αξίας και δαπάνης, καθώς και σχέσης κόστους−αποτελεσματικότητας. 2. Οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί για δράσεις που έχουν προταθεί από την εντεταλμένη αρχή, είναι επιλέξιμες για συνεισφορά των Ταμείων με την επιφύλαξη των όρων που διευκρινίζονται στα άρθρα του παρόντος κεφαλαίου».

    ΠΡΟΤΑΣΗ 3:
    Να οριστούν επακριβώς οι άμεσες και οι έμμεσες δαπάνες για την αποφυγή οποιασδήποτε μορφής παράτυπης διαχείρισης και για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης κάθε δικαιούχου. Σύμφωνα με την υπ’ αρ. Πρωτ. 2514/07-10-2015 Υπουργική Απόφαση Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου των Ταμείων Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMIF) και Εσωτερικής Ασφάλειας (ISF) για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 (ΦΕΚ 2161/Β/07-10-2015) ορίζεται ως «»Παρατυπία»: κάθε παράβαση διάταξης του κοινοτικού Δικαίου η οποία προκύπτει από πράξη ή παράλειψη οικονομικού φορέα και η οποία ζημιώνει ή ενδέχεται να ζημιώσει το γενικό προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τον καταλογισμό στον κοινοτικό προϋπολογισμό αδικαιολόγητης δαπάνης».

  • 4 Νοεμβρίου 2015, 18:46 | ΜΙΧΑΗΛ ΚΟΥΛΙΖΑΚΗΣ

    Οι δυνητικοί Δικαιούχοι που θα υποβάλλουν σχετικές προτάσεις θα πρέπει να τηρούν απαραίτητα το κριτήριο πληρότητας στην απασχόληση – καθ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των δομών φιλοξενίας – ειδικευμένου προσωπικού για την εξυπηρέτηση των φιλοξενουμένων. Επειδή ήδη πιθανότατα διαθέτουν τέτοιο προσωπικό το οποίο βέβαια ασχολείται με άλλες ανάγκες – άλλως δεν θα υπήρχε σήμερα – και αφού η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι νέα, η πρόβλεψη του κριτηρίου θα πρέπει να περιλαμβάνει ΝΕΟ προσωπικό προοριζόμενο αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
    ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ, ΠΡΟΣΟΝΤΑ και ΑΡΙΘΜΟΣ ειδικού προσωπικού που πρέπει να διατίθεται:
    1 ΠΕ Ιατρός Γενικής Ιατρικής ή ΠΕ Ιατρός Παθολόγος, για έως 100 φιλοξενούμενα άτομα.
    1 ΠΕ Νοσηλευτής-ρια για έως 50 φιλοξενούμενα άτομα, ή εναλλακτικά 1 ΤΕ Νοσηλευτής-ρια για έως 50 φιλοξενούμενα άτομα.
    1 ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικός-ή Λειτουργός (Προκηρύξεις ως ΠΕ/ΤΕ λόγω του ενιαίου της αδείας άσκησης επαγγέλματος) για έως 50 φιλοξενούμενα άτομα.
    1 ΠΕ Ψυχολόγος για έως 100 φιλοξενούμενα άτομα.
    Οι παραπάνω πρέπει να διαθέτουν ως απαραίτητα προσόντα:1. Το τυπικό προσόν της κατοχής βεβαίωσης τήρησης των νόμιμων προϋποθέσεων για άσκηση του επαγγέλματος ( άδεια άσκησης επαγγέλματος) και 2. Γνώση της Αγγλικής σε επίπεδο τουλάχιστον λίαν καλώς.
    Λόγω ειδικών περιορισμών στην άσκηση των παραπάνω επαγγελμάτων, πρέπει να προσλαμβάνονται από τους Δικαιούχους με ατομικές συμβάσεις πρόσληψης προσωπικού πλήρους απασχόλησης, ορισμένου χρόνου διαρκείας τουλάχιστον όσης το πρόγραμμα, ή αορίστου χρόνου. Σε περίπτωση δε αποχώρησης εργαζομένου, η αναπλήρωσή του να γίνεται εντός το πολύ τριών ημερών.
    Στη περίπτωση που ο Δικαιούχος διαθέτει πλείονες της μιας εγκαταστάσεις φιλοξενίας με απόσταση μεταξύ τους μεγαλύτερη των 20 χιλιομέτρων πλην των περιοχών των Μητροπολιτικών ενοτήτων Αθηνών- Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, τότε το παραπάνω προσωπικό δεν μπορεί να λογίζεται ότι εξυπηρετεί όλες τις εγκαταστάσεις.
    Πιθανόν να πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη και για λοιπών ειδικοτήτων προσωπικό κατά τη κρίση σας όπως Εκπαιδευτικών για εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας, Ειδικών δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, Καθαριότητας, Διοικητικών καθηκόντων κλπ
    Οι προκηρύξεις πρόσληψης προσωπικού για τη δράση από κάθε Δικαιούχο, πρέπει να δημοσιοποιούνται σε ενιαία ειδική θεματική ενότητα στον ιστότοπο του ΕΚΚΑ και για τη διευκόλυνση της ταχείας κάλυψης των θέσεων αλλά και για τη σχετική διαφάνεια.
    Απαραίτητος όρος εκταμίευσης ποσών επομένων δόσεων προς τους Δικαιούχους, πρέπει να είναι η αποπληρωμή όλων των έως τότε υποχρεώσεών τους προς όλους τους τρίτους (όπως το προσωπικό, ενοίκια, προμηθευτές αναλώσιμων κ.λ.π.) που εμμέσως μέσω των Δικαιούχων θα εξυπηρετούν τη δράση.
    Ενδεχομένως το παραπάνω σχόλιο να αφορά και άλλα πέραν του παρόντος άρθρα.