Άρθρο 26:Τροποποίηση του ν. 3867/2010

1. Οι εκκρεμείς δίκες της καταργηθείσας Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (Ε.Π.Ε.Ι.Α.) που αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του Ν. 3867/2010, καθώς και οι σχετικές με τις αξιώσεις του δευτέρου εδαφίου της ίδιας παραγράφου δίκες, αναλαμβάνονται από την Τράπεζα της Ελλάδος και συνεχίζονται στο όνομά της, χωρίς να επέρχεται διακοπή της δίκης.

2. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του Ν. 3867/2010, αντικαθίσταται, αφ’ ότου ίσχυσαν, ως εξής: «Αξιώσεις, που αφορούν στο προ της καταργήσεως της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης χρονικό διάστημα για τυχόν πράξεις ή παραλείψεις των εκάστοτε αρμοδίων εποπτικών οργάνων, ασκούνται υπό και κατά της Τράπεζας της Ελλάδος. Αρμόδια υπηρεσία ορίζεται η Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος.».

3. Η Διεύθυνση οικονομικού (Δ – 40) της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης και Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους παραδίδει τους αναφερομένους στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του Ν. 3867/2010 φακέλους στη Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος. Στην ίδια Διεύθυνση (Δ.Ε.Ι.Α.) παραδίδονται από το Ελληνικό Δημόσιο και οι δικαστικοί φάκελοι των εκκρεμών υποθέσεων.

4. Τα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου επιβαλλόμενα σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 1 του Ν. 3867/2010 πρόστιμα αποδίδονται στην Τράπεζα της Ελλάδος και διατίθενται για την κάλυψη σχετικών με την εκτέλεση του σκοπού που έχει ανατεθεί σε αυτήν με τον ως άνω νόμο, καθώς και για την κάλυψη τυχόν αξιώσεων για πράξεις ή παραλείψεις, που έλαβαν ή θα λάβουν χώρα από τα εκάστοτε αρμόδια όργανα εποπτείας της ιδιωτικής ασφάλισης.

5. Στο άρθρο 1 του ν. 3723/2008 (Α΄250) προστίθεται παράγραφος 7, ως εξής:
«7. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και για τις ανώνυμες εταιρίες ιδιωτικής ασφάλισης που είναι εγκατεστημένες και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα, εφόσον έχουν υποβάλει στην Τράπεζα της Ελλάδος σχέδιο αναδιάρθρωσης, στο οποίο προβλέπεται συγχώνευση με απορρόφηση ή με σύσταση νέας εταιρίας του ίδιου κλάδου, το οποίο κατά την κρίση της εποπτικής αρχής διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και φερεγγυότητα του νέου σχήματος».

  • 3 Φεβρουαρίου 2013, 23:22 | παυλος

    Πραγματικα με λυπη μεγαλη παρατηρω αυτο το τερατουργημα και οχι νομο να μην εχει ουτε εναν σχολιασμο.Απο αυτο το νομοσχεδιο μου δημιουργουνται καποιες ευλογες αποριες τις οποιες θα παραθεσω παρακατω.

    1ον.Το κρατος δεν σκεφτεται οτι τα ασφαλιστρα ειναι ηδη πολυ υψηλα για τους ηδη χαμηλους μισθους που επικρατουν στην χωρα μας?Δεν θα πρεπει να συμβαδιζουν με τους μισθους μας??Τα συμβολαια ασφαλισης αυτοκινητων συνεχεια αυξανονται,αλλα οι μισθοι μειωνονται.
    2ον.Το κρατος δεν θα επρεπε να εξυγιανει τον τομεα των ιδιωτικων επιχειρησεων ωστε να προστευει ο απλος πολιτης απο συνεχομενες πτωχευσεις εταιρειων ασφαλισης??
    3ον.Το κρατος αντι να βαλει χαμηλα προστιματα βαζει υψηλα και ετσι οδηγει τον πολιτη στην ακινητοποιηση του αυτοκινητου του.Ετσι το κρατος χανει εσοδα απο τα τελη κυκλοφοριας απο τα παραβολα των κτεο και απο τον φορο καυσιμων που επιβαλει μεσω των πρατηριων καυσιμων.
    4ον.Το κρατος δεν μπορει να καταλαβει οτι η μειωση του αριθμου των κυκλοφορουντων οχηματων θα δημιουργησει περαιτερω ανεργια στον κλαδο του αυτοκινητου?(συνεργεια,αντιπροσωπειες,ι.κτεο,ανταλακτικα αυτοκιν)και αυτοματος ακομη πιο μεγαλη υφεση?
    Ειμαι απολυτα σιγουρος οτι δεν θα εχει τα αποτελεσματα που σκεφτηκαν οι «» του υπουργειου?
    Ηδη στην πολη μου παρατηρω οχηματα να κυκλοφορουν χωρις πινακιδες και ακομα χειροτερα οχηματα με παραποιημενες πινακιδες.Η τροχαια αδυνατει να ελενξει την κατασταση διοτι δεν ειναι αρκετως επανδρωμενη ή υπαρχει αλληλοκατανοηση αποαυτους μιας και οι ιδιοι αδυνατουν να πληρωσουν και αυτοι τα προστηματα-υψηλες ασφαλειες.Σε ολους εχουν γινει μειωσεις μισθων και ολοι προσπαθουνε με οποιο τροπο μπορουν να τα βγαλουν περα.
    Καταληγω.Δεν θελω μοναχα να «κραζω» καποιους αλλα να δινω και προτασεις για την εξευρεση λυσεις.

    Προτεινω λοιπον.
    1ον.Την καταργηση του αρθρου για επιβολη προστιμου 250ευρω και την αντικατασταση του με αυστηρη προιδοποιηση του οδηγου-κατοχου και με αφαιρεση της αδειας κυκλοφοριας και αν θελετε και το διπλωματος οδηγησης.
    2ον.Ο κατοχος του οχηματος εφοσον συλληφθει χωρις ασφαλεια οχηματος απο τα αρμοδια οργανα για παρει πισω την αδεια κυκλοφοριας θα πρεπει να υπογραψει συμβολαιο με ασφαλιστικη εταιρεια ,η οποια θα χρεωνει στον ιδιοκτητη ενα μικρο επασφαλιστρο επειδη το ειχε ανασφαλιστρο τοσο καιρο.(ενα μικρο ειπα…..μην το παρακανετε)
    Εννοειται οτι το προστιμο που οριζει ο Κ.Ο.Κ οτι ο οδηγος δεν εφερε ασφαλεια του οχηματος θα ισχυει κανονικα και θα επιβαλεται κανονικα.
    3ον.Μια αρμοδια υπηρεσια να ελεγχει με καταλληλο προγραμμα ολα τα οχηματα που εχουν την υποχρεωση για ασφαλιση και σε περιπτωση που βρισκεται οχημα ανασφαλιστρο να ειδοποιειται ο κατοχος ωστε να το τακτοποιησει και να δινεται στον κατοχο μια διωρια 15 ημερων μεχρι να βρει μια καταλληλη ασφαλιστικη εταιρεια «ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ» αν σε 15 μερες δεν το ασφαλισει να του αφαιρουνται η αδεια κυκλοφοριας και το διπλωμα.(ελεγχος μεσω ασφαλιστικης εταιρειας ,αφου ο ιδιοκτητς θα προσκομιζει και την ειδοποιηση του υπουργειου).
    4ον.Στις 3 συνεχομενες φορες που θα ειδοποιηθει οτι εχει ανασφαλιστρο το οχημα του να αφαιρειται δια παντως το διπλωμα οδηγησης του.
    Σκοπος του νομοσχεδιου πρεπει να ειναι να υποχρεωσει τον πολιτη να εχει κοινωνικη συμπεριφορα προς τον συμπολιτη του με την ασφαλιση του οχηματος του.Ο πολιτης πρεπει να βρισκει φερεγγυες εταιρειες και οχι λαμογια ,και φτηνες υπηρεσιες ασφαλισης.Ας μην ξεχναμε οτι πλεον ο Ελληνας οδηγος δεν κινειται οσο τα προηγουμενα χρονια λογο των αυξημενων καυσιμων.Σκοπος ειναι να συνετισθει ο οδηγος και οχι να μαζευει το κρατος λεφτα.Ειπαμε…λεφτα δεν υπαρχουν μην ακουτε τι λενε οι αλλοι.
    Προτεινω επισης ασχετα με τις νομοθεσιες που ηδη υπαρχουν και που δεν τις γνωριζω ολες, να καθιερωθει αυξημενο ασφαλιστρο στα αυτοκινητα με ξενες πινακιδες οπως π.χ (βουλγαριας,σκοπια,αλβανιας) και να μειωθει ο χρονος παραμονης τους στην χωρα μας.Το φαινομενο εχει λαβει ανησυχητικες διαστασεις.Επισης θα πρεπει ολα τα αυτοκινητα ελληνικα και ξενα να υποκεινται στον Κ.Ο.Κ, πραγμα που δεν συμβαινει.Δηλαδη γνωριζω πολυ καλα οτι στα αυτοκινητα με ξενες πινακιδες δεν μπορουν να υποβληθουν μερικα προστιματα του Κ.Ο.Κ διοτι τα προστιματα δεν θα πληρωθουν ποτε,για λογους που τα αρμοδια οργανα και υπουργεια ξερουν και εθελοτυφλουν να λυσουν.Γιατι αραγε??

    Υ.Γ
    Ελπιζω εστω και ενας απο σας τους υπευθυνους να καθησει 2 λεπτα και να διαβαζει τα λιγα που εγραψα,ετσι για τον κοπο μου και για το οτι ειμαι ο μοναδικος μεχρι τωρα που εχει κανει σχολιο μεχρι τωρα.Ευχαριστω…ενας αφραγκος οδηγος.