Άρθρο 40: Μεταβατικές διατάξεις

1. Οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί (φορολογικές ταμειακές μηχανές και μηχανισμοί Ειδικών Ασφαλών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων) του ν. 1809/1980 μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται, εκτός εάν, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κριθεί ότι δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές και λοιπά χαρακτηριστικά της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του παρόντος νόμου.
2. Οι αποφάσεις 1220/2012 και 1221/2012 του Υπουργείου Οικονομικών διατηρούνται σε ισχύ ως προς τις προβλεπόμενες ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών του ν. 1809/1980, εκτός εάν, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κριθεί ότι αυτές οι ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές και λοιπά χαρακτηριστικά της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του παρόντος νόμου.

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 23:39 | Παυλος

    Οι αποφάσεις 1220/2012 και 1221/2012 του Υπουργείου Οικονομικών διατηρούνται σε ισχύ ως προς τις προβλεπόμενες ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών του ν. 1809/1980.
    Η 1221 προβλεπει και την συνδεση των ΕΑΦΔΣ με την ΓΓΠΣ.Θα το δουμε να γινεται?
    Αν καταργηθει ο ν. 1809/1988 στην ουσια καταργηται και ολη η διαδικασια των ΦΗΜ απο την εγκριση νεου δειγματος μεχρι και την παυση της μηχανης λογω πληρωσης της μνημης.
    Πως θα γινονται οι νεες εγκρισεις?απο ποιο ουδετερο σωμα θα δινονται?θα υπαρχει εξουσιοδοτηση στους τεχνικους ?θα ελεγχεται η νεα παραλαβη των ΦΗΜ και απο ποιον? Ολα αυτα και αλλα πολλα θα πρεπει να απαντηθουν εως 31/12/2014

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 22:16 | ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

    Σχόλια για το Παράρτημα Γ΄ του Σχεδίου Νόμου

    Με την εισηγούμενη κατάργηση της Λογιστικής Ομάδας 8, στο ενδεικτικό Σχέδιο Λογαριασμών του Παραρτήματος Γ’ του νομοσχεδίου και με την προωθούμενη ανάμιξη των στοιχείων της (Ομάδα 8) με τα στοιχεία των Ομάδων 6 (πρωτογενή έξοδα κατ’ είδος) και 7 (πρωτογενή έσοδα κατ’ είδος), αίρεται η δυνατότητα κατάρτισης του λογαριασμού της Γενικής Εκμετάλλευσης, του πλέον βασικού λογαριασμού πληροφόρησης για τη Διοίκηση της κάθε επιχείρησης, αλλά και για κάθε ελεγκτική υπηρεσία του Δημοσίου.
    Η επικείμενη κατάργηση της υποχρεωτικής κατάρτισης του λογαριασμού της γενικής εκμετάλλευσης (Ομάδα 8), η οποία μεταξύ άλλων προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για βασικά μεγέθη της επιχείρησης όπως τα συγκεντρωτικά στοιχεία των αποθεμάτων ενάρξεως και λήξεως κάθε περιόδου, των αγορών της περιόδου, των εσόδων κατ’ είδος της περιόδου και των εξόδων κατ’ είδος της ίδιας περιόδου, θα αποτελέσει καίριο πλήγμα στην προσπάθεια αναβάθμισης των ελεγκτικών μηχανισμών που διαθέτει η Φορολογική Διοίκηση.
    Στο Ε.Γ.Λ.Σ. εμπεριέχονται οι θεμελιώδεις κανόνες της συλλειτουργίας των λογαριασμών του Σχεδίου Λογαριασμών, καθώς επίσης και το κεφάλαιο των Οικονομικών Καταστάσεων που είναι απόλυτα συνδεμένες με τους εν λόγω λογαριασμούς (6, 7 και 8). Συνεπώς, εγείρεται το ερώτημα για το πώς μπορεί να καταστεί εφικτή η εφαρμογή ενός καταργηθέντος νομοθετήματος από το σύνολο των επιχειρήσεων που εφαρμόζει σήμερα το Ε.Γ.Λ.Σ., και πως θα αντιμετωπίζουν τους ελέγχους όταν το νομοσχέδιο προβλέπει διαφορετικές Οικονομικές Καταστάσεις. Παράλληλα, καλό θα ήταν οι ειδικοί που συνέταξαν το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο να μας ενημερώσουν για το πώς θα αποφευχθεί το πρόσθετο κόστος της σύνδεσης των Οικονομικών Καταστάσεων με τους λογαριασμούς του Ε.Γ.Λ.Σ.

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 10:37 | ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Σχόλια για το άρθρο 40 Μεταβατικές Διατάξεις

    Σε περίπτωση συγγραφής νέων τεχνικών προδιαγραφών των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κτλ) υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί που πρέπει να γίνουν απολύτως σεβαστοί από τεχνική και νομική άποψη:

    Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να είναι υπερσύνολο των προηγουμένων. Δηλαδή δεν είναι αποδεκτό οι νέες τεχνικές προδιαγραφές να αφήνουν κενά ασφαλείας και φοροδιαφυγής τα οποία είχαν ήδη αντιμετωπιστεί επιτυχώς με τις προηγούμενες τεχνικές προδιαγραφές. Επίσης κάθε νέος φορολογικός ηλεκτρονικός μηχανισμός που ανταποκρίνεται στις νέες τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να ανταποκρίνεται κατ’ ελάχιστον και σε όλες τις προηγούμενες τεχνικές προδιαγραφές. Εννοείται φυσικά ότι σε όλες τις εκδόσεις τεχνικών προδιαγραφών που έχουν ισχύσει εδώ και 25 χρόνια, ο κανόνας αυτός ήταν απολύτως σεβαστός.

    Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές οφείλουν να εγκρίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την διαδικασία 98/34/ΕΚ, όπως ακριβώς εγκρίθηκαν οι υπάρχουσες τεχνικές προδιαγραφές (ΠΟΛ 1220/2012, ΠΟΛ 1221/12) πριν υπογραφούν από τον Υπουργό.

    Οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί που θα προβλέπονται από τις νέες τεχνικές προδιαγραφές θα πρέπει να είναι συμβατοί σε ότι αφορά την επικοινωνία (γραμμογράφηση, πρωτόκολλο, κρυπτογράφηση) με τον υπάρχοντα server συγκέντρωσης δεδομένων ταμειακών μηχανών της ΓΓΠΣ.

  • 24 Οκτωβρίου 2014, 11:43 | Γιάννης Α.

    Εγώ θέλω να δω, πως μπορεί να γίνει έλεγχος κατά την διακίνηση προϊόντων, μια που δεν είναι υποχρεωτικό να συνοδεύονται από θεωρημένο Δελτίο Αποστολής.
    Τουλάχιστον, με το προηγούμενο καθεστώς, όπου τα συνοδευτικά παραστατικά έπρεπε να είχαν σήμανση από φορολογικούς μηχανισμούς, υπήρχε δυνατότητα να γίνει κάποιος έλεγχος.