Άρθρο 10: Απλοποιημένο τιμολόγιο και Συγκεντρωτικό τιμολόγιο

1. Επιτρέπεται η έκδοση απλοποιημένου τιμολογίου σε κάθε μία από τις παρακάτω δύο περιπτώσεις:
α) Όταν το ποσό του τιμολογίου δεν υπερβαίνει το ποσό των 100 ευρώ, ή
β) Όταν το εκδιδόμενο τιμολόγιο είναι έγγραφο της παραγράφου 3 του άρθρου 8.
2. Το απλοποιημένο τιμολόγιο φέρει υποχρεωτικά τις ακόλουθες ενδείξεις:
α) Την ημερομηνία έκδοσης του τιμολογίου.
β) Προσδιορισμό της οντότητας που πωλεί τα αγαθά ή τις υπηρεσίες.
γ) Τον προσδιορισμό των αγαθών ή υπηρεσιών που προσφέρονται.
δ) Το ποσό του Φ.Π.Α. που οφείλεται ή τις απαιτούμενες πληροφορίες για τον υπολογισμό του.
ε) Στην περίπτωση έκδοσης τιμολογίου σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 8, αναφορά στο αρχικό τιμολόγιο και τις συγκεκριμένες ενδείξεις (δεδομένα) που τροποποιούνται.
3. Επιτρέπεται η έκδοση συγκεντρωτικού τιμολογίου το οποίο αναφέρεται σε διαφορετικές παραδόσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών. Το συγκεντρωτικό τιμολόγιο περιλαμβάνει τις ίδιες πληροφορίες όπως το τιμολόγιο ή το απλοποιημένο τιμολόγιο, κατά περίπτωση.

  • 23 Οκτωβρίου 2014, 12:09 | MICHAEL.

    Έστω υο εξής παράδειγμα: Υπάλληλος πληρώνει και παίρνει μια απόδειξη λιανικής από ταξί 10-15 ευρώ για επαγγελματική μετακίνηση, που έγινε για λογαριασμό του εργοδότη του νομικού προσώπου, την οποία οφείλω να προσκομίσει στον εργοδότη για να αποζημιωθεί, αλλά και να χρησιμοποιηθεί από τον εργοδότη του ως αποδεικτικό προς καταχώρηση στα βιβλία.
    Αυτή η απόδειξη με τον ΚΦΑΣ ήταν νόμιμο παραστατικό στοιχείο. Με τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ δεν φαίνεται να είναι, γιατί η απόδειξη λιανικής κατά το άρθρο 12 των ΕΛΛ. ΛΟΓ. ΠΡΟΤΥΠΩΝ εκδίδεται μόνο για ιδιώτες. Συνεπώς δεν μπορεί να γίνει τίποτε από λογιστικής πλευράς δεν μπορεί να καταχωρηθεί στα βιβλία, ούτε ο υπάλληλος να πάρει νόμιμα τα χρήματα του.
    Το προαναφερόμενο παράδειγμα δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση. Είναι περίπου βέβαιο πως τουλάχιστον για για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν θα υπάρχει στην Ελλάδα ταξί που εκδίδει απλοποιημένο τιμολόγιο. Όλα θα εκδίδουν μόνον αποδείξεις λιανικής.
    Συνεπώς το νέο σύστημα θα είναι ανεπαρκές και άδικο σε σχέση με το υφιστάμενο του ΚΦΑΣ, αφού δεν θα καλύπτει τις περιπτώσεις αυτές (που σημειωτέον πρακτικά θα είναι πάρα πολλές)
    Για να αποκατασταθεί το δίκαιο σε αυτή την περίπτωση (αλλά και σε αρκετές άλλες) θα πρέπει να προστεθεί διάταξη που θα προβλέπει πως η απόδειξη λιανικής είτε γενικά είτε ειδικά (σε παρόμοιες περιπτώσεις ταξί κλπ) εξομοιούται με απλοποιημένο τιμολόγιο.

  • 23 Οκτωβρίου 2014, 11:55 | MICHAEL.

    Δηλαδή το απλοποιημένο τιμολόγιο αντικαθιστά ουσιαστικά την απόδειξη λιανικής πώλησης μέχρι 100 ευρώ του KΦΑΣ ;
    Συνεπώς ένας επαγγελματίας μπορεί να ζητά για ποσά κάτω από 100 ευρώ απλοποιημένο τιμολόγιο αντί για απόδειξη λιανικής όπως γίνεται σήμερα ;
    Και είναι σίγουρο πως ο αντισυμβαλλόμενος θα μπορεί να εκδώσει τέτοιο απλοποιημένο τιμολόγιο π.χ. για ποσό 5 ευρώ ή θα σου λέει πως υπάρχουν δύο λύσεις: «ή σου δίνω κανονικό τιμολόγιο, για να μπορέσεις να το περάσεις στα βιβλία σου μια τυρόπιτα ή σου δίνω απόδειξη λιανικής που δεν θα μπορεί όμως πλέον να καταχωρηθεί ως νόμιμο στοιχείο στα βιβλία. Από απλοποιημένα τιμολόγια δεν ξέρω»

    Επί πλέον μπορεί να υπάρξουν αντπαραγωγικές και μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά και έριδες, ανάλογα με το είδος της επιχείρησης που θα πρέπει να εκδώσει το απλοποιημένο τιμολόγιο

    Είναι αυτό απλοποίηση; Δεν είναι καλύτερο το σημερινό σύστημα του ΚΦΑΣ με την απόδειξη λιανικής μέχρι 100 ευρώ. Άλλωστε τα στοιχεία που αναγράφονται σε απόδειξη λιανικής και απλοποιημένο είναι περίπου το ίδιο