Άρθρο 15: Αυθεντικότητα του τιμολογίου

1. Η αυθεντικότητα της προέλευσης, η ακεραιότητα του περιεχομένου και η αναγνωσιμότητα του τιμολογίου που λαμβάνεται ή εκδίδεται από την οντότητα, σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή, διασφαλίζεται από το χρόνο της έκδοσής του έως τη λήξη της περιόδου διαφύλαξής του.
2. Κάθε οντότητα οφείλει να εφαρμόζει τα κατάλληλα στις περιστάσεις μέτρα διασφάλισης της αυθεντικότητας της προέλευσης, της ακεραιότητας του περιεχομένου και της αναγνωσιμότητας του τιμολογίου. Αυτό μπορεί να επιτυγχάνεται με οποιεσδήποτε δικλίδες της οντότητας δημιουργούν αξιόπιστη και ελέγξιμη αλληλουχία (αλυσίδα) τεκμηρίων που συνδέουν κάθε τιμολόγιο με τη σχετική προμήθεια αγαθών ή παροχή υπηρεσιών, και αντίστροφα.
3. Η αυθεντικότητα της προέλευσης και η ακεραιότητας του περιεχομένου ενός ηλεκτρονικού τιμολογίου μπορεί να διασφαλίζεται με τους πιο κάτω ενδεικτικά αναφερόμενους τρόπους:
α) Χρήση προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής που έχει δημιουργηθεί από ένα μηχανισμό δημιουργίας ασφαλών ηλεκτρονικών υπογραφών και στηρίζεται σε πιστοποιητικό εγκεκριμένου φορέα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του Π.Δ.150/2001 (ΦΕΚ Α, 125).
β) Ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων (EDI), όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2 της σύστασης 1994/820/ΕΚ της Επιτροπής, της 19ης Οκτωβρίου 1994 (Επίσημη Εφημερίδα Ε.Κ. EL 388/28.12.1994), εφόσον η συμφωνία σχετικά με αυτήν την ανταλλαγή προβλέπει τη χρησιμοποίηση διαδικασιών που εγγυώνται τη γνησιότητα της προέλευσης και την ακεραιότητα των δεδομένων.
γ) Εκκαθάριση συναλλαγών πωλήσεων μέσω ενός παρόχου υπηρεσιών πληρωμών που βρίσκεται υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με τον νόμο 3862/2010.
δ) Η χρήση των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών σύμφωνα με τις παραγράφους 8 και 9 του άρθρου 12.

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 18:59 | ΨΥΧΛΟΥΔΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

    Σχόλιο για το άρθρο 15 Αυθεντικότητα Στοιχείων – Παραστατικών

    Άποψή μου είναι ότι η ευνοούμενη πολιτεία αλλά και ο νομοθέτης Θα πρέπει να μεριμνήσει επίσης για την αυθεντικότητα και γνησιότητα των παραστατικών που συνοδεύουν τα προϊόντα.

    Με την διασφάλιση της αυθεντικότητας και γνησιότητας των δελτίων αποστολής με σήμανση από ΕΑΦΔΣΣ ή ακόμα και από πάροχο σίγουρα η διακίνηση προϊόντων θα είναι 100% διασφαλισμένη και ελεγχόμενη.

    Επίσης θα διασφαλίζεται στο έπακρο η επιχείρηση-οντότητα που μεταφέρει τα προϊόντα με σκοπό την πώληση αλλά και ο αγοραστής τους.

    Ενα απλό χαρτί χωρίς καμία διασφάλιση για την γνησιότητα και την αυθεντικότητά του δύναται πολύ εύκολα να αλλοιωθεί ως προς το περιεχόμενο του όπου αυτό θα σήμαινε αυτόματα μεγάλη απώλεια εσόδων για την πολιτεία με τις ανάλογες συνέπειες για τους πολίτες της.

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 10:17 | Κατράδης Δημήτρης

    Άρθρο 15 : Αυθεντικότητα του τιμολογίου
    Πρέπει να υπάρχει υποχρέωση των οντοτήτων, να δηλώνουν στην Διεύθυνση Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε., τον τρόπο ή το μέσο διασφάλισης της αυθεντικότητας, της προέλευσης, της ακεραιότητας του περιεχομένου και της αναγνωσιμότητας των εκδιδόμενων τιμολογίων. Την υποχρέωση αυτή έχουν οι οντότητες για την έκδοση των αποδείξεων Λιανικής, όπου υποχρεούνται να δηλώνουν τα στοιχεία του ΦΗΜ (Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού) ή του Παρόχου μέσω του οποίου εκδίδουν τις αποδείξεις λιανικής.
    Αυτό θα βοηθήσει, αφενός τον ελεγκτικό μηχανισμό στην αποτελεσματικότητα του και αφετέρου τις ελεγχόμενες οντότητες. Μια καθαρή και προσδιορισμένη εκ των προτέρων βάση ελέγχου, είναι πάντα προς όφελος ελεγκτή και ελεγχόμενου.

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 10:43 | ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Σχόλιο για το άρθρο 15 Αυθεντικότητα του τιμολογίου

    Σε όλο το 2013 και το 2014, χάρη στην ΠΟΛ 1004/2013 καταργήθηκε η αυθεντικοποίηση των τιμολογίων με χρήση ΕΑΦΔΣΣ και έκτοτε πρακτικά δεν γίνεται καμία αυθεντικοποίηση τιμολογίων. Όλως συμπτωματικώς η έκδοση της ΠΟΛ 1004/2013 συνέπεσε με την έναρξη ισχύος των σχετικών αποφάσεων για την δυνατότητα αναλυτικής αυτόματης διαβίβασης των τιμολογίων στην ΓΓΠΣ. Οπότε, αφού με βάση την ΠΟΛ 1004/2013 τα τιμολόγια δεν σημαίνονται από ΕΑΦΔΣΣ, δεν αποστέλλονται στην ΓΓΠΣ, και με αυτό τον τρόπο διαιωνίζεται η ισχύς του ελεγκτή στον επιτόπιο φορολογικό έλεγχο, ακυρώνοντας έτσι όλη την αυτοματοποίηση και άρα την μη διαβλητότητα στις συναλλαγές.

    Η αυθεντικοποίηση της προέλευσης των τιμολογίων που προβλέπεται με τις παρούσες διατάξεις δεν αρκεί: Πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από την αποστολή στην ΓΓΠΣ των φορολογικών δεδομένων και συγκεκριμένα των πεδίων που ήδη συλλέγονται αυτόματα από τον server συγκέντρωσης δεδομένων τιμολογίων της ΓΓΠΣ, ώστε να είναι δυνατές ποικίλες και περίπλοκες διασταυρώσεις.