Άρθρο 02: Καθορισμός μεγέθους οντοτήτων

1. Οι οντότητες κατατάσσονται με βάση το μέγεθός τους στις παρακάτω κατηγορίες των παραγράφων 2 έως 6 του παρόντος άρθρου.
2. Πολύ μικρές οντότητες. Πολύ μικρές οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:
α) Σύνολο ενεργητικού (περιουσιακών στοιχείων): 350.000 ευρώ.
β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: 700.000 ευρώ.
γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 10 άτομα.
3. Ειδικά οι οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 εντάσσονται στην κατηγορία των πολύ μικρών οντοτήτων με μόνη προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών τους δεν υπερβαίνει το ποσό του 1.500.000 ευρώ.
4. Μικρές οντότητες. Μικρές οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες δεν είναι πολύ μικρές οντότητες και κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:
α) Σύνολο ενεργητικού: 4.000.000 ευρώ.
β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: 8.000.000 ευρώ.
γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 50 άτομα.
5. Μεσαίες οντότητες. Μεσαίες οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες δεν είναι πολύ μικρές ή μικρές οντότητες και οι οποίες κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:
α) Σύνολο ενεργητικού: 20.000.000 ευρώ,
β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: 40.000.000 ευρώ,
γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 250 άτομα.
6. Μεγάλες οντότητες. Μεγάλες οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες κατά την ημερομηνία κλεισίματος του ισολογισμού τους υπερβαίνουν τα όρια δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:
α) Σύνολο ενεργητικού: 20.000.000 ευρώ.
β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: 40.000.000 ευρώ.
γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 250 άτομα.
7. Το ποσό του κονδυλίου «Σύνολο ενεργητικού» και το καθαρό ποσό του κονδυλίου «Κύκλος εργασιών» που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο είναι εκείνα των αντίστοιχων κονδυλίων των υποδειγμάτων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, ως εξής:
α) «Σύνολο ενεργητικού» είναι το ποσό του κονδυλίου «Σύνολο ενεργητικού» του υποδείγματος ισολογισμού Β.1 ή Β.5, αναλόγως.
β) «Κύκλος εργασιών» είναι το ποσό του κονδυλίου «Κύκλος εργασιών (καθαρός)» του υποδείγματος της Κατάστασης αποτελεσμάτων Β.2.1 ή Β.2.2, ή Β.6, αναλόγως.
8. Σε περίπτωση περιόδου διάφορης του δωδεκάμηνου, ο κύκλος εργασιών για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου υπολογίζεται κατ’ αναλογία σε ετήσια βάση.
9. Όταν η οντότητα υπερβαίνει ή παύει να υπερβαίνει τα όρια δύο εκ των τριών κριτηρίων των παραγράφων 2 και 4 έως 6 ή το κριτήριο της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου για δύο διαδοχικές περιόδους, για τους σκοπούς εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτού του νόμου η αλλαγή κατηγορίας μεγέθους ενεργοποιείται από την περίοδο που έπεται των δύο εν λόγω διαδοχικών περιόδων.
10. Για τους σκοπούς αυτού του νόμου, οι οντότητες της παραγράφου 2(δ) του άρθρου 1, όταν δεν είναι οντότητες της παραγράφου 2(α), 2(β) ή 2(γ) του άρθρου 1, εντάσσονται στις «μεγάλες» οντότητες.

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 22:21 | ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

    Γεννάται θέμα αξιοπιστίας των στοιχείων, καθώς οι πιστωτές των επιχειρήσεων (π.χ. Τράπεζες) δεν θα εμπιστευτούν τις αξίες που προσδιορίζονται από τα αμφιβόλου αξιοπιστίας κριτήρια των Δ.Λ.Π. Μάλιστα, σχεδόν το σύνολο των πιστωτικών ιδρυμάτων αποτιμά και θα συνεχίσει να αποτιμά τα περιουσιακά στοιχεία της δανειοδοτούμενης επιχείρησης με βάση τα δικά τους κριτήρια. Επίσης και εξαιτίας της μεγάλης βαρύτητας που έχουν για τον επιχειρηματικό κόσμο οι αναλύσεις της Αγοράς, η δημοσίευση αξιόπιστων οικονομικών στοιχείων που συνεπάγεται η Λογιστική Τυποποίηση (είτε από φορείς εκπροσώπησης επαγγελματικών φορέων είτε από εθνικές Αρχές π.χ. ΕΛ.ΣΤΑΤ. ), συνιστά αδιαμφισβήτητο γεγονός.

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 22:02 | ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

    Το προωθούμενο νομοσχέδιο καταργεί την υπάρχουσα νομοθεσία για τη Λογιστική Τυποποίηση αντικαθιστώντας την με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα (τα οποία στην πραγματικότητα συνιστούν τον προθάλαμο των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων) με τα οποία καλούνται να συμμορφωθούν και οι μη εισηγμένες ελληνικές επιχειρήσεις, επιβάλλοντας στην ουσία την υποχρεωτική υιοθέτηση των Δ.Λ.Π. από την πλειονότητα των φορέων εκπροσώπησης του εγχώριου επιχειρείν (μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις). Ιδιαιτέρως ανησυχητικό δε είναι το γεγονός πως οι επιζήμιες αλλαγές δεν χαρακτηρίζονται ως υποχρεωτικές από το εταιρικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), με βάση την Οδηγία 2013/34/ΕΕ/26.07.2013.
    Προς επίρρωση της παραπάνω άποψης αναφέρεται πως από τα 28 κράτη – Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μόνο 2 χώρες, η Βουλγαρία και η Κύπρος, εφαρμόζουν υποχρεωτικά τα Δ.Λ.Π. και στις μη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο εταιρείες, με τις υπόλοιπες 25 είτε να μην εφαρμόζουν τα Δ.Λ.Π., είτε να τα εφαρμόζουν προαιρετικά (για τις μη εισηγμένες). Συνεπώς, η Οδηγία 2013/34/ΕΕ που επικαλούνται οι εμπνευστές του νομοσχεδίου δεν προβλέπει την υποχρεωτική εφαρμογή κανόνων των Δ.Λ.Π. και από τις μη εισηγμένες επιχειρήσεις, ούτε την κατάργηση της Λογιστικής Τυποποίησης, ενώ βρίσκει πεδίο εφαρμογής μόνο στις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο εταιρείες και μόνο για την κατάρτιση των Ενοποιημένων Οικονομικών Καταστάσεων (Ισολογισμός, Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσης, κ.λπ.).

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 10:20 | ΕΝΩΣΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ
    Το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων του κλάδου μας υπάγεται στις οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του σχεδίου νόμου.
    Τα ακαθάριστα έσοδα των πρατηριούχων υγρών καυσίμων από τη δραστηριότητά τους αυτή είναι διογκωμένα άνω του 80% λόγω του ειδικού φόρου που εμπεριέχεται στα καύσιμα.
    Για το λόγο αυτό σε όλες τις διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας (ΠΔ 99/77-ΚΦΣ, ΠΔ186/1992-ΚΒΣ, Ν.4093/2012-ΚΦΑΣ) αναγνωρίζοντας η πολιτεία το πραγματικό μέγεθος των επιχειρήσεων και την πλασματική εικόνα των εσόδων τους προέβλεπε την κατάταξή τους για την δραστηριότητά τους αυτή στους τηρούντες βιβλία Α΄ή Β΄κατηγορίας ή απλογραφικά βιβλία κατά τον ΚΦΑΣ.
    Για τον ίδιο λόγο πρέπει να μην παραβλεφθεί η ιδιαιτερότητα του κλάδου μας και κατά την ένταξη τους στις πολύ μικρές επιχειρήσεις να λαμβάνονται υπόψη μόνο τα ακαθάριστα έσοδα τους από παροχή υπηρεσιών ή πώληση άλλων αγαθών εκτός καυσίμων.
    Ακόμη πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι επιχειρήσεις μας έχουν ήδη αυξημένο κόστος παρακολούθησης των εργασιών τους μια και παράλληλα με τις κοινές υποχρεώσεις όλων των επιχειρήσεων είμαστε υποχρεωμένοι σε
    • Εγκατάσταση-διαχείριση αυτοματοποιημένου συστήματος εισροών-εκροών όλων των υγρών καυσίμων με πλήρη παρακολούθηση των διακινουμένων ποσοτήτων.
    • Καθημερινή αποστολή στοιχείων από το παραπάνω σύστημα στη ΓΓΠΣ.
    • Αυτόματη έκδοση απ. Εσόδου για κάθε εκροή από το σύστημα αλλά και συσχέτιση και μετατροπή της σε Τιμολόγιο όπου απαιτείται.
    • Έκδοση ειδικών στοιχείων για τις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης για παρακολούθηση από το σύστημα Ήφαιστος της ΓΓΠΣ.
    • Αποστολή όλων των πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης στη ΓΓΠΣ (Ήφαιστος).
    Υπάρχει δηλαδή ένα πλέγμα ελέγχου και παρακολούθησης που οποιαδήποτε πρόσθετη υποχρέωση για το σκοπό αυτό, δεν έχει κανένα νόημα και απλώς μας δημιουργεί κοστοβόρες διαδικασίες που μας οδηγούν εκτός αγοράς.
    ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΕ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
    Άρθρο 02: Καθορισμός μεγέθους οντοτήτων
    1. Οι οντότητες κατατάσσονται με βάση το μέγεθός τους στις παρακάτω κατηγορίες των παραγράφων 2 έως 6 του παρόντος άρθρου.
    2. Πολύ μικρές οντότητες. Πολύ μικρές οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:
    α) Σύνολο ενεργητικού (περιουσιακών στοιχείων): 350.000 ευρώ.
    β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: 700.000 ευρώ.
    γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 10 άτομα.
    3. Ειδικά οι οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 εντάσσονται στην κατηγορία των πολύ μικρών οντοτήτων με μόνη προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών τους δεν υπερβαίνει το ποσό του 1.500.000 ευρώ.
    ΠΡΟΣΘΗΚΗ: Στις διατάξεις της παραγράφου αυτής εντάσσονται με την επιφύλαξη των διατάξεων των παραγράφων 2(α) και 2(β) του άρθρου 1
    Ο πρατηριούχος υγρών καυσίμων για την εμπορία βενζίνης, πετρελαίου και υγραερίου αυτοκινήτων και ο πωλητής πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) θέρμανσης ανεξαρτήτως ύψους κύκλου εργασιών .
    Όποιος από τους παραπάνω διατηρεί και κλάδο πώλησης άλλων αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, θα κρίνεται για τον κλάδο αυτόν αυτοτελώς με βάση τα ακαθάριστα έσοδα του από αυτόν (δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το παραπάνω όριο της παρ. 3 για την κατάταξη του στις πολύ μικρές οντότητες).
    …………………………………………………………………………………………

  • 29 Οκτωβρίου 2014, 10:29 | ΕΝΩΣΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ
    Το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων του κλάδου μας υπάγεται στις οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του σχεδίου νόμου.
    Τα ακαθάριστα έσοδα των πρατηριούχων υγρών καυσίμων από τη δραστηριότητά τους αυτή είναι διογκωμένα άνω του 80% λόγω του ειδικού φόρου που εμπεριέχεται στα καύσιμα.
    Για το λόγο αυτό σε όλες τις διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας (ΠΔ 99/77-ΚΦΣ, ΠΔ186/1992-ΚΒΣ, Ν.4093/2012-ΚΦΑΣ) αναγνωρίζοντας η πολιτεία το πραγματικό μέγεθος των επιχειρήσεων και την πλασματική εικόνα των εσόδων τους προέβλεπε την κατάταξή τους για την δραστηριότητά τους αυτή στους τηρούντες βιβλία Α΄ή Β΄κατηγορίας ή απλογραφικά βιβλία κατά τον ΚΦΑΣ.
    Για τον ίδιο λόγο πρέπει να μην παραβλεφθεί η ιδιαιτερότητα του κλάδου μας και κατά την ένταξη τους στις πολύ μικρές επιχειρήσεις να λαμβάνονται υπόψη μόνο τα ακαθάριστα έσοδα τους από παροχή υπηρεσιών ή πώληση άλλων αγαθών εκτός καυσίμων.
    Ακόμη πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι επιχειρήσεις μας έχουν ήδη αυξημένο κόστος παρακολούθησης των εργασιών τους μια και παράλληλα με τις κοινές υποχρεώσεις όλων των επιχειρήσεων είμαστε υποχρεωμένοι σε
    • Εγκατάσταση-διαχείριση αυτοματοποιημένου συστήματος εισροών-εκροών όλων των υγρών καυσίμων με πλήρη παρακολούθηση των διακινουμένων ποσοτήτων.
    • Καθημερινή αποστολή στοιχείων από το παραπάνω σύστημα στη ΓΓΠΣ.
    • Αυτόματη έκδοση απ. Εσόδου για κάθε εκροή από το σύστημα αλλά και συσχέτιση και μετατροπή της σε Τιμολόγιο όπου απαιτείται.
    • Έκδοση ειδικών στοιχείων για τις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης για παρακολούθηση από το σύστημα Ήφαιστος της ΓΓΠΣ.
    • Αποστολή όλων των πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης στη ΓΓΠΣ (Ήφαιστος).
    Υπάρχει δηλαδή ένα πλέγμα ελέγχου και παρακολούθησης που οποιαδήποτε πρόσθετη υποχρέωση για το σκοπό αυτό, δεν έχει κανένα νόημα και απλώς μας δημιουργεί κοστοβόρες διαδικασίες που μας οδηγούν εκτός αγοράς.
    ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΕ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
    Άρθρο 02: Καθορισμός μεγέθους οντοτήτων
    1. Οι οντότητες κατατάσσονται με βάση το μέγεθός τους στις παρακάτω κατηγορίες των παραγράφων 2 έως 6 του παρόντος άρθρου.
    2. Πολύ μικρές οντότητες. Πολύ μικρές οντότητες είναι οι οντότητες οι οποίες κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:
    α) Σύνολο ενεργητικού (περιουσιακών στοιχείων): 350.000 ευρώ.
    β) Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: 700.000 ευρώ.
    γ) Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 10 άτομα.
    3. Ειδικά οι οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 εντάσσονται στην κατηγορία των πολύ μικρών οντοτήτων με μόνη προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών τους δεν υπερβαίνει το ποσό του 1.500.000 ευρώ.
    Στις διατάξεις της παραγράφου αυτής εντάσσονται με την επιφύλαξη των διατάξεων των παραγράφων 2(α) και 2(β) του άρθρου 1
    Ο πρατηριούχος υγρών καυσίμων για την εμπορία βενζίνης, πετρελαίου και υγραερίου αυτοκινήτων και ο πωλητής πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) θέρμανσης ανεξαρτήτως ύψους κύκλου εργασιών .
    Όποιος από τους παραπάνω διατηρεί και κλάδο πώλησης άλλων αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, θα κρίνεται για τον κλάδο αυτόν αυτοτελώς με βάση τα ακαθάριστα έσοδα του από αυτόν (δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το παραπάνω όριο της παρ. 3 για την κατάταξη του στις πολύ μικρές οντότητες).
    …………………………………………………………………………………………

  • ΑΡΘΡΟ 2
    Με τον Ν.4093/2012 Άρθρο 4, Τήρηση Απλογραφικών ή Διπλογραφικών βιβλίων, προβλέπεται στην παράγραφο 3γ
    3. Σε απλογραφικά βιβλία εντάσσονται με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού:
    α)………………………
    β)………………………….
    γ) Ο πρατηριούχος υγρών καυσίμων για την εμπορία βενζίνης και πετρελαίου και ο πωλητής πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) θέρμανσης.
    5. Για την εφαρμογή των διατάξεων των προηγούμενων παραγράφων τα όρια για την ένταξη σε τήρηση απλογραφικών ή διπλογραφικών βιβλίων, ορίζονται με βάση το ύψος των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου, ως ακολούθως:
    Βιβλία όρια ακαθάριστων εσόδων
    Απλογραφικά (Β’ Κατηγορίας) μέχρι και 1.500.000 ευρώ
    Διπλογραφικά (Γ’ Κατηγορίας) Ανω των 1.500.000 ευρώ

    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ) προτείνει να παραμείνει σε ισχύ το καθεστώς τήρησης απλογραφικών βιβλίων δεδομένου ότι α) ο τζίρος είναι πλασματικός κατά 60% αφού εμπεριέχονται σ’ αυτόν όλοι οι φόροι των καυσίμων (Ε.Φ.Κ, κ.λπ.), και β) ο τζίρος των διακινούμενων καυσίμων ελέγχεται απόλυτα, μετά την εγκατάσταση του συστήματος Εισροών-Εκροών που εγκαταστάθηκε στα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων (Ν.3784/2009) και στους Εμπόρους Πετρελαίου Θέρμανσης (Ν.4177/2013).

  • 28 Οκτωβρίου 2014, 09:13 | ΜΑΚΡΥΒΕΛΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΑΡΘΡΟ 2

    Για τα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων και στους Εμπόρους Πετρελαίου Θέρμανσης πρέπει να παραμείνει σε ισχύ το υφιστάμενο καθεστώς που προέβλεπε ο καταργούμενος Ν.4093/2012 άρθρο 4 παρ.3γ, όσον αφορά την ένταξη σε κατηγορία λογιστικών βιβλίων, δεδομένου ότι α)ο τζίρος των παραπάνω επιχειρήσεων είναι πλασματικός αφού εμπεριέχει 60% φόρους και β)ελέγχεται πλήρως ο τζίρος των διακινούμενων καυσίμων μετά την εγκατάσταση του συστήματος εισροών -εκροών, με το οποίο αποστέλλονται καθημερινά στην Γ.Γ.Π.Σ όλα τα δεδομένα.

  • 24 Οκτωβρίου 2014, 20:19 | Γεώργιος Ε. Βολουδάκης

    Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου, πως θα καθορίζεται ???, υπάρχουν διάφοροι τρόποι σε όλη τη νομοθεσία, καλό θα είναι να οριστικοποιηθεί εδώ σε αυτό το νομοθέτημα. Προτείνω τις ΕΜΕ=ετήσιες μονάδες εργασίας όπως υπολογίζονται στους αναπτυξιακούς νόμους, πρέπει να περιλαμβάνονται όμως και μέλη ΔΣ ή διαχειριστές που αμείβονται με μισθό.

  • 23 Οκτωβρίου 2014, 11:40 | MICHAEL.

    Εκτός από τις ατομικές επιχειρήσεις που δεν πρέπει να υπαχθούν σε αυτές τις διατάξεις πρέπει να καθιερωθεί μια επί πλέον κατηγορία μικρών νομικών προσώπων οντοτήτων (μέχρι 100000 ευρώ) που δεν πρέπει να υποκεινται καθόλου στις διατάξεις αυτές ή να υπόκεινται σε αυτές μόνο προαιρετικά ή μόνο για ελάχιστες από αυτές ή να διατηρούνται στα παλιό καθεστώς του ΚΦΑΣ τo οποίο ήταν ΠΟΛΥ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΟ από αυτό των ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ.

    Δεν είναι δυνατό η πρώτη κατηγορία μεγέθους να είναι τόσο ευρεία από μηδέν έως 700000 καθαρά έσοδα και μέχρι 10 άτομα απασχολούμενους.

    Διαφορετικά οι παρούσες διατάξεις θα είναι πολύ επιβαρυντικές για πάρα πολλούς ανθρώπους. Δεν είναι δυνατό να εφαρμόσουν τα πράγματα αυτά μικρές ατομικές επιχειρήσεις με τζίρο 20000 ευρώ ή και μικρές εταιρείες με τζίρο 30000 ευρώ.
    Εκτός από τα έξοδα και τις επιβαρύνσεις οι συγκεκριμένες διατάξεις θα αποτελέσουν συνεχή πηγή προστίμων. Αυτό είναι το ζητούμενο ; Έτσι θα κλείσουν γρηγορότερα.