Άρθρο 41 Διόρθωση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Προθεσμίες αποθήκευσης και επανεξέτασης – Περιορισμός της επεξεργασίας – Αντικατάσταση άρθρου 73 ν. 4624/2019

Το άρθρο 73 του ν. 4624/2019 (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 73
Διόρθωση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Προθεσμίες αποθήκευσης και επανεξέτασης – Περιορισμός της επεξεργασίας
(άρθρο 5 της Οδηγίας)
1. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας διορθώνει ανακριβή δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.
2. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας διαγράφει τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα χωρίς καθυστέρηση, εάν η επεξεργασία τους είναι παράνομη και αυτά πρέπει να διαγραφούν προς εκπλήρωση νομικής υποχρέωσης ή η γνώση τους δεν είναι πλέον απαραίτητη για την εκτέλεση των καθηκόντων του.
3. Με την επιφύλαξη των περιπτώσεων που η μέγιστη διάρκεια αποθήκευσης δεδομένων καθορίζεται στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε διεθνή συμφωνία που αποτελεί τη βάση της σχετικής αποθήκευσης, ο νόμος ή οι κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδόμενες κανονιστικές πράξεις καθορίζουν τη μέγιστη περίοδο αποθήκευσης. Με τη λήξη αυτής της περιόδου, τα δεδομένα διαγράφονται.
4. Κατά παρέκκλιση της παρ. 3, ο νόμος ή οι κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδόμενες κανονιστικές πράξεις μπορούν να προβλέπουν ότι, μετά την πάροδο μιας συγκεκριμένης περιόδου αποθήκευσης, επανεξετάζεται από τον υπεύθυνο επεξεργασίας αν είναι αναγκαία η διατήρηση των δεδομένων. Η εν λόγω επανεξέταση βασίζεται σε ανάλυση κριτηρίων αναγκαιότητας και αναλογικότητας. Στα κριτήρια, τα οποία λαμβάνονται υπόψη κατά τον προσδιορισμό της αρχικής περιόδου αποθήκευσης και την περιοδική επανεξέταση της αναγκαιότητας διατήρησης δεδομένων, περιλαμβάνονται, ιδίως, η ιδιότητα του υποκειμένου των δεδομένων σύμφωνα με το άρθρο 70, η ηλικία του υποκειμένου, η βαρύτητα του ποινικού αδικήματος και της αντίστοιχης ποινικής κύρωσης, η σοβαρότητα του κινδύνου ή της πιθανολογούμενης απειλής κατά της δημόσιας ασφάλειας, η ύπαρξη εκκρεμών ποινικών ερευνών, η τυχόν επέλευση παραγραφής, η υποτροπή και η ανάγκη για προστασία των θυμάτων.
5. Ο υπεύθυνος προστασίας δεδομένων συμμετέχει στη διαδικασία επανεξέτασης της αναγκαιότητας περαιτέρω διατήρησης των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
6. Οι παρ. 3 έως και 5 του άρθρου 56 εφαρμόζονται αναλόγως. Ο αποδέκτης ενημερώνεται επίσης αν έχουν διαβιβαστεί ανακριβή δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή εάν τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα έχουν διαβιβαστεί παράνομα.
7. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας διασφαλίζει την τήρηση των απαιτήσεων του παρόντος ήδη κατά τον σχεδιασμό των σχετικών επεξεργασιών και των αντίστοιχων συστημάτων και διαδικασιών κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 69.».

  • 22 Νοεμβρίου 2022, 12:49 | Σπυριδουλα Καρυδα

    Χαίρομαι που με τόση περηφάνεια δηλώνετε ότι εσείς κάνατε την καταγγελία κατά της χώρας σας!
    Δεδομένα δεν γνωρίζετε όμως και με τις παρατηρήσεις μου και σε αυτό το άρθρο το ανέδειξα.
    Εννοείται ότι θα ακολουθήσει και επιστημονική αρθρογραφία επι όλων των τροποποιήσεων. Εκεί θα καταλάβετε πλήρως την άνευ περιεχομένου συμβολή σας και μάλλον την χειροτέρευση που επιφερατε στα δικαιώματα του υποκείμενου των δεδομένων.
    Ο Έλληνας φορολογούμενος, για να γίνεται εσείς γνωστοί, δεν είχε ανάγκη από μια δεύτερη καταγγελία κατά
    της χώρας για να εξυπηρετηθούν ποια συμφέροντα, αναρωτιέμαι? Των γνωστών μάλλον…
    Το άρθρο αυτό δεν εισφέρει σε τίποτα…παραπέμπει επίσης στη ληψη μέτρων από τον έλληνα νομοθέτη, συμπληρωματικών.
    Άνευ ουσίας και νοήματος η τροποποίηση.
    Σπ.Καρυδα

  • 22 Νοεμβρίου 2022, 12:14 | Homo Digitalis

    Οι διατάξεις του άρθρου 73 του ν.4624/2019 σχετική με τη ρύθμιση προθεσμιών αποθήκευσης και επανεξέτασης αποτελούν ένα από τα κύρια σημεία της καταγγελίας της Homo Digitalis ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    Η Homo Digitalis χαιρετίζει την πρόταση αναθεώρησης του άρθρου 73, καθώς οι προτεινόμενες διατάξεις συμφωνούν με το άρθρο 5 της Οδηγίας και ακολουθούν το πνεύμα και το γράμμα αυτού. Επίσης, προτείνεται η προσθήκη πρότασης στο τέλος της παραγράφου 3 της προτεινόμενης αναθεώρησης που να αναφέρει “Σε κάθε περίπτωση, η μέριμνα για την τήρηση των περιόδων αυτών θα πρέπει να εξασφαλίζεται μέσω δικονομικών μέτρων.” Κατά αυτόν τον τρόπο οι προτεινόμενη αναθεώρηση θα συμφωνεί και με τη σχετική διατύπωση της Ομάδας Εργασίας του Άρθρου 29 για την Προστασία Δεδομένων (πλέον Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων) στη Γνώμη σχετικά με ορισμένα βασικά ζητήματα της οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 για την επιβολή του νόμου (Νοέμβριος 2017, ελληνική μετάφραση, σελ. 3).

  • 20 Νοεμβρίου 2022, 22:57 | Σπυριδούλα Καρύδα

    Άλλη μία κενή περιεχομένου ρύθμιση! Δεν επιλύει κανένα ζήτημα, ούτε ενσωματώνει τίποτα. Αντικαθιστά το άρθρο 73 του ν. 4624/2019 χωρίς κανένα λόγο. Όλες οι ρυθμίσεις που προβλέπει απαιτούν την περαιτέρω λήψη μέτρων και στην ουσία είναι στείρες διακηρύξεις. Οι παρ. 3 και 4 δεν ενσωματώνουν, απλώς διακηρύσσουν τι πρέπει να περιέχουν οι κατά νομοθετική εξουσιοδότηση κανονιστικές πράξεις που θα εκδοθούν στο μέλλον και για τον λόγο αυτό δεν εξυπηρετούν τους σκοπούς της ενσωμάτωσης του άρθρου 5 της Οδηγίας. Στην παρ. 5 αναφέρεται ότι « Ο υπεύθυνος προστασίας δεδομένων συμμετέχει στη διαδικασία επανεξέτασης της αναγκαιότητας περαιτέρω διατήρησης των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» χωρίς να διευκρινίζεται ο τρόπος συμμετοχής του. Αόριστη η διάταξη και άστοχη. Περαιτέρω στην παρ.7 ορίζεται ότι ο υπεύθυνος επεξεργασίας διασφαλίζει την τήρηση των απαιτήσεων του παρόντος ήδη κατά τον σχεδιασμό των σχετικών επεξεργασιών και των αντίστοιχων συστημάτων και διαδικασιών κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 69».Τι σημαίνει κατά τον σχεδιασμό των σχετικών επεξεργασιών? Η παραπομπή στο άρθρο 69 είναι άστοχη, η παρ. 1 αυτού αφορά συστήματα επεξεργασίας που επιλέγονται και σχεδιάζονται σύμφωνα με την αρχή της ελαχιστοποίησης, και στην παρ. 2 αυτού προβλέπεται η εφαρμογή των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων για να διασφαλίσει ότι εξ ορισμού υφίσταται επεξεργασία…. για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που είναι αναγκαία για κάθε συγκεκριμένο σκοπό επεξεργασίας. Επίσης, η παρ. 2 του άρθρου 41 προβλέπει ότι « Με την επιφύλαξη των περιπτώσεων που η μέγιστη διάρκεια αποθήκευσης δεδομένων καθορίζεται στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε διεθνή συμφωνία που αποτελεί τη βάση της σχετικής αποθήκευσης, ο νόμος ή οι κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδόμενες κανονιστικές πράξεις καθορίζουν τη μέγιστη περίοδο αποθήκευσης. Με τη λήξη αυτής της περιόδου, τα δεδομένα διαγράφονται». Όμως η φράση «με την επιφύλαξη των περιπτώσεων που η μέγιστη διάρκεια» δεν εννοείται το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του διεθνούς δικαίου όπως εσφαλμένα περιλαμβάνεται στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, αλλά το εθνικό δίκαιο. Εσφαλμένα γίνεται αναφορά στο ενωσιακό και το διεθνές δίκαιο, που τυχόν ζητήματα σύγκρουσης διατάξεων με προβλεπόμενα διαφορετικά μέγιστα διαστήματα αποθήκευσης επιλύονται με βάση τις αρχές και του κανόνες του ενωσιακού ή διεθνούς δικαίου αναλόγως. Η διατύπωση του άρθρου 73 του ν. 4624/2019 όπως ίσχυε εκπλήρωνε τις υποχρεώσεις του εθνικού νομοθέτη για της ενσωμάτωση της Οδηγίας. Τροποποίηση…για την τροποποίηση επιχειρείται και πάλι.
    Σπυριδούλα Καρύδα

  • Άρθρο 41Η
    [Από]
    [καινούριο]
    [Σε]
    Άρθρο 41Η
    Εκπροσώπηση υποκειμένου των δεδομένων – Προσθήκη άρθρου 80Α στον ν. 4624/2019
    Στον ν. 4624/2019 (Α’ 137) προστίθεται άρθρο 80Α ως εξής:
    «Άρθρο 80Α
    Εκπροσώπηση υποκειμένου των δεδομένων
    (άρθρο 55 της Οδηγίας)
    1. Όταν το υποκείμενο των δεδομένων θεωρεί ότι η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που το αφορά παραβιάζει τις διατάξεις του Κεφαλαίου Δ΄ του παρόντος νόμου, έχει το δικαίωμα να αναθέσει σε μη κερδοσκοπικό φορέα, οργανισμό, οργάνωση ή σωματείο ή ένωση προσώπων χωρίς νομική προσωπικότητα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει συσταθεί και λειτουργεί νομίμως στην Ελληνική Επικράτεια, που διαθέτει καταστατικούς σκοπούς οι οποίοι είναι προς το δημόσιο συμφέρον και που δραστηριοποιείται στον τομέα προστασίας των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των υποκειμένων των δεδομένων σε σχέση με την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, να υποβάλει καταγγελία για λογαριασμό του και να ασκήσει τα δικαιώματα που αναφέρονται στα άρθρα 20, 58 και 80 για λογαριασμό του.
    2. Η ανάθεση της εκπροσώπησης κατά την παράγραφο 1 γίνεται με ειδική έγγραφη εξουσιοδότηση, η οποία φέρει το γνήσιο της υπογραφής του αναθέτοντος σύμφωνα με το άρθρο 11 παράγραφος 1 εδάφιο α’ του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45). Η ανάκληση της ανάθεσης αυτής δύναται να γίνει οποτεδήποτε, εν όλω ή εν μέρει.».
    [Αιτιολογία: να ενσωματωθεί το δικαίωμα του υποκειμένου των δεδομένων να αναθέτει σε μη κερδοσκοπικό φορέα την εκπροσώπησή του για παραβιάσεις του Κεφαλαίου Δ΄ του ν. 4624/2019, όπως προβλέπεται στο άρθρο 55 της οδηγίας. Διατύπωση που συμβαδίζει με το άρ. 41 του ν. 4624/2019]

  • Άρθρο 41ΣΤ
    [Από]
    [καινούριο]
    [Σε]
    Άρθρο 41ΣΤ
    Γενικές αρχές που διέπουν τις διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Αντικατάσταση άρθρου 80 ν. 4624/2019
    Το άρθρο 80 του ν. 4264/2019 (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
    «Αρμόδια αρχή, με την ιδιότητα του υπεύθυνου επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, που έχει προκαλέσει παρανόμως ζημία στο υποκείμενο των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 6 έως και 8 ή των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου υποχρεούται, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 105 και 106 του ΕισΝΑΚ, σε αποζημίωση ή σε χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης στο υποκείμενο των δεδομένων.».
    [Αιτιολογία: να ρυθμιστεί η αστική ευθύνη των αρμόδιων αρχών της περίπτωσης ιδβ) του άρθρου 44 του ν. 4624/2019, οι οποίες ασκούν δημόσια εξουσία αλλά είναι ιδιωτικοί φορείς, όπως προβλέπεται στην αιτιολογική σκέψη 88 και στα άρθρα 54 και 56 της οδηγίας]

  • Άρθρο 41Ε
    [Από]
    [καινούριο]
    [Σε]
    Άρθρο 41Ε
    Διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς αποδέκτες εγκατεστημένους σε τρίτες χώρες – Προσθήκη παραγράφου 6 στο άρθρο 78 ν. 4624/2019
    Στον ν. 4624/2019 (Α’ 137) προστίθεται παράγραφος 6 στο άρθρο 78 ως εξής:
    «6. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας τεκμηριώνει κάθε διαβίβαση που βασίζεται στην παράγραφο 1.».
    [Αιτιολογία: να ενσωματωθεί η υποχρέωση του υπεύθυνου επεξεργασίας να τεκμηριώνει τις μη συμμετρικές διαβιβάσεις προσωπικών δεδομένων εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως προβλέπεται στο άρ. 39 παρ. 4 της οδηγίας]

  • Άρθρο 41Δ
    [Από]
    [καινούριο]
    [Σε]
    Άρθρο 41Δ
    Παρεκκλίσεις για ειδικές καταστάσεις – Προσθήκη παραγράφου 3 στο άρθρο 76 ν. 4624/2019
    Στον ν. 4624/2019 (Α’ 137) προστίθεται παράγραφος 3 στο άρθρο 76 ως εξής:
    «3. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας ενημερώνει την Αρχή σχετικά με τις κατηγορίες διαβιβάσεων σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παραγράφου 1.».
    [Αιτιολογία: να ενσωματωθεί η υποχρέωση του υπεύθυνου επεξεργασίας να ανακοινώνει στην ΑΠΔΠΧ τις κατηγορίες διαβιβάσεων εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έγιναν κατόπιν αξιολόγησης ότι υπάρχουν οι κατάλληλες εγγυήσεις, όπως προβλέπεται στις αιτιολογικές σκέψεις 64 και 71 και στο άρθρο 37 παρ. 2 της οδηγίας]

  • Άρθρο 41Γ
    [Από]
    [καινούριο]
    [Σε]
    Άρθρο 41Γ
    Γενικές αρχές που διέπουν τις διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Προσθήκη παραγράφου 5 στο άρθρο 75 ν. 4624/2019
    Στον ν. 4624/2019 (Α’ 137) προστίθεται παράγραφος 5 στο άρθρο 75 ως εξής:
    «5. Η κατάργηση, τροποποίηση ή αναστολή απόφασης επάρκειας, η οποία εκδόθηκε δυνάμει της παραγράφου 3 του άρθρου 36 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680, με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 36 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680, δεν θίγει τις διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην τρίτη χώρα, στο έδαφος ή στον ένα ή περισσότερους συγκεκριμένους τομείς στην εν λόγω τρίτη χώρα ή στον εν λόγω διεθνή οργανισμό σύμφωνα με τα άρθρα 76 και 77.».
    [Αιτιολογία: να ενσωματωθεί η ρητή πρόβλεψη ότι διαβιβάσεις που έγιναν βάσει κατάλληλων εγγυήσεων ή παρεκκλίσεων για ειδικές καταστάσεις δεν θίγονται από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καταργήσει, τροποποιήσει ή αναστείλει σχετική απόφαση επάρκειας, όπως προβλέπεται στο άρ. 36 παρ. 7 της οδηγίας]

  • Άρθρο 41Β
    [Από]
    [καινούριο]
    [Σε]
    Άρθρο 41Β
    Γενικές αρχές που διέπουν τις διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Αντικατάσταση παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 75 ν. 4624/2019
    1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 75 του ν. 4264/2019 (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
    «3. Όταν τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που διαβιβάζονται ή διατίθενται από άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να διαβιβάζονται σύμφωνα με την παράγραφο 1, η διαβίβαση αυτή πρέπει πρώτα να εγκριθεί από την αρμόδια αρχή του άλλου κράτους μέλους. Διαβιβάσεις χωρίς προηγούμενη άδεια επιτρέπονται μόνον εάν η διαβίβαση είναι αναγκαία για την αποφυγή άμεσου και σοβαρού κινδύνου για τη δημόσια ασφάλεια ενός κράτους ή για τα ουσιώδη συμφέροντα ενός κράτους – μέλους και η προηγούμενη έγκριση δεν μπορεί να ληφθεί έγκαιρα. Στην περίπτωση διαβίβασης χωρίς προηγούμενη έγκριση, η αρχή ή ο οργανισμός του άλλου κράτους μέλους ο οποίος θα ήταν υπεύθυνος για τη χορήγηση της έγκρισης ενημερώνεται αμέσως για τη διαβίβαση.».
    2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 75 του ν. 4264/2019 (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
    «4. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας που διαβιβάζει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα σύμφωνα με την παράγραφο 1 λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίσει ότι ο παραλήπτης διαβιβάζει μόνο τα διαβιβασθέντα δεδομένα σε άλλες τρίτες χώρες ή σε άλλους διεθνείς οργανισμούς, εφόσον ο υπεύθυνος επεξεργασίας έχει προηγουμένως επιτρέψει τη διαβίβαση αυτή. Όταν αποφασίζει να χορηγήσει την έγκριση, ο υπεύθυνος επεξεργασίας λαμβάνει υπόψη όλους τους σχετικούς παράγοντες, ιδίως τη σοβαρότητα του αδικήματος, τον σκοπό της αρχικής διαβίβασης και το υπάρχον στην τρίτη χώρα ή τον διεθνή οργανισμό, όπου πρέπει να διαβιβαστούν τα δεδομένα, επίπεδο προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Εγκριση μπορεί να χορηγηθεί μόνο εάν επιτρέπεται η απευθείας διαβίβαση στην άλλη τρίτη χώρα ή σε άλλο διεθνή οργανισμό.».
    [Αιτιολογία: στην παράγραφο 3 να διορθωθεί το εσφαλμένο «Στην περίπτωση της παραγράφου 2», στο ορθό «Στην περίπτωση διαβίβασης χωρίς προηγούμενη έγκριση», καθώς η παρ. 2 του άρθρου 75 του ν. 4624/2019 αναφέρονταν σε απόφαση επάρκειας και στην κατάλληλη προστασία προσωπικών δεδομένων, όχι στην προηγούμενη έγκριση, όπως αυτή προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 35 της οδηγίας. Να καταστεί ομοιόμορφη η αναφορά σε «έγκριση» που προηγείται της διαβίβασης, όπως προβλέπεται στο άρθρο 35 της οδηγίας, όχι σε άδεια. Να καταστεί ομοιόμορφη η αναφορά σε «διαβίβαση», όπως προβλέπεται στο άρθρο 35 της οδηγίας, όχι σε μεταφορά]

  • Άρθρο 41Α
    [Από]
    [καινούριο]
    [Σε]
    Άρθρο 41Α
    Γενικές αρχές που διέπουν τις διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Αντικατάσταση παραγράφου 1 του άρθρου 75 ν. 4624/2019
    Η παράγραφος 1 του άρθρου 75 του ν. 4264/2019 (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
    «1. Εάν πληρούνται όλες οι λοιπές προϋποθέσεις που ισχύουν για τις διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως αυτές καθορίζονται με το παρόν Κεφάλαιο, επιτρέπεται η διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σε αρχές τρίτων χωρών ή σε διεθνείς οργανισμούς εφόσον:
    α) η αρχή ή ο διεθνής οργανισμός είναι αρμόδιοι για τους σκοπούς που αναφέρονται στο άρθρο 43,
    β) η Επιτροπή έχει εκδώσει απόφαση περί εξασφάλισης επαρκούς επιπέδου προστασίας από την τρίτη χώρα, εδαφική περιοχή ή από έναν ή περισσότερους συγκεκριμένους τομείς στην εν λόγω τρίτη χώρα ή από τον εν λόγω διεθνή οργανισμό ή, ελλείψει τέτοιας απόφασης, έχουν παρασχεθεί κατάλληλες εγγυήσεις ή διαπιστώνεται η ύπαρξή τους σύμφωνα με το επόμενο άρθρο ή, ελλείψει των ανωτέρω, ισχύουν παρεκκλίσεις για ειδικές καταστάσεις σύμφωνα με το άρθρο 77, και
    γ) η διαβίβαση είναι αναγκαία για τους σκοπούς που ορίζονται στο άρθρο 43 παράγραφος 1.».
    [Αιτιολογία: να προστεθεί ρητή προϋπόθεση ότι η διαβίβαση των δεδομένων πρέπει να είναι αναγκαία για τους σκοπούς επιβολής του νόμου, όπως προβλέπεται ρητά στις αιτιολογικές σκέψεις 64 και 71 και στο άρ. 35 παρ. 1 στοιχείο α της οδηγίας]

  • Άρθρο 41
    Διόρθωση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Προθεσμίες αποθήκευσης και επανεξέτασης – Περιορισμός της επεξεργασίας – Αντικατάσταση άρθρου 73 ν. 4624/2019
    [Από]
    4. Κατά παρέκκλιση της παρ. 3, ο νόμος ή οι κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδόμενες κανονιστικές πράξεις μπορούν να προβλέπουν ότι, μετά την πάροδο μιας συγκεκριμένης περιόδου αποθήκευσης, επανεξετάζεται από τον υπεύθυνο επεξεργασίας αν είναι αναγκαία η διατήρηση των δεδομένων. Η εν λόγω επανεξέταση βασίζεται σε ανάλυση κριτηρίων αναγκαιότητας και αναλογικότητας. Στα κριτήρια, τα οποία λαμβάνονται υπόψη κατά τον προσδιορισμό της αρχικής περιόδου αποθήκευσης και την περιοδική επανεξέταση της αναγκαιότητας διατήρησης δεδομένων, περιλαμβάνονται, ιδίως, η ιδιότητα του υποκειμένου των δεδομένων σύμφωνα με το άρθρο 70, η ηλικία του υποκειμένου, …
    [Σε]
    η ηλικία του υποκειμένου των δεδομένων,
    [Αιτιολογία: να χρησιμοποιηθεί πλήρης ο όρος «υποκειμένου των δεδομένων»]