ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: ΟΡΟΙ ΧΟΡΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΑΔΕΙΩΝ – ΛΟΓΟΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗΣ

10.1. Οι άδειες που χορηγούνται μετά τη λήξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως αυτή περιγράφεται στην παρούσα Προκήρυξη, τελούν υπό τους ακόλουθους όρους:

α) Απαγορεύεται η αλλαγή της χρήσης της άδειας, καθώς και η μεταβίβαση της. Η μεταβίβαση της επιχείρησης του παρόχου περιεχομένου ή μετοχών αυτής επιτρέπεται, κατά τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 1 παρ. 13 του ν. 2328/1995 και γνωστοποιείται εντός δέκα (10) ημερών στο Ε.Σ.Ρ. και στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

β) Ο πάροχος περιεχομένου υποχρεούται να συμβληθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας με πάροχο δικτύου, ο οποίος αναλαμβάνει την υποχρέωση να καλύπτει πληθυσμιακά την ελληνική επικράτεια σε ποσοστό που καθορίζεται με τον εκάστοτε ισχύοντα Χάρτη Συχνοτήτων.

γ) Ο πάροχος περιεχομένου υποχρεούται να παραδίδει τεχνικά άρτια το ψηφιακό σήμα του στις εγκαταστάσεις του παρόχου δικτύου και σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που καθορίζονται στον ισχύοντα Χάρτη Συχνοτήτων.

δ) Σε περίπτωση παρόχων περιεχομένου οι οποίοι έχουν αναλάβει την υποχρέωση να συμμορφωθούν με μία ή περισσότερες αρνητικές ή θετικές προϋποθέσεις, κατά τα τεύχη Α΄ – Η΄ της παρούσας Προκήρυξης, η εκπομπή του προγράμματός τους από τον πάροχο δικτύου επιτρέπεται μόνο αφότου υπάρξει πλήρης συμμόρφωση στις ως άνω προϋποθέσεις, όπως αυτό βεβαιώνεται με σχετική πράξη του Ε.Σ.Ρ. Μέχρι την έκδοση της πράξης αυτής δεν επιτρέπεται η μεταβίβαση της επιχείρησης του παρόχου περιεχομένου.

ε) Οι πάροχοι περιεχομένου δεν μπορούν να αναθέτουν τη διαχείριση ή την εκμετάλλευση του τηλεοπτικού προγράμματος ή της επιχείρησης σε τρίτους, μπορούν όμως να αναθέτουν την παραγωγή του προγράμματός τους σε εταιρίες του ίδιου ομίλου, κατά την έννοια της παραγράφου 11 του άρθρου 5 του ν. 3592/2007. Επιτρέπεται επίσης η ανάθεση παραγωγής συγκεκριμένων προγραμμάτων σε επιχειρήσεις παραγωγής προγράμματος καθώς και η ανάθεση παραγωγής εκπομπών σε ανεξάρτητους παραγωγούς.

στ) Οι πάροχοι περιεχομένου υποχρεούνται καθ` όλη τη διάρκειά της να διατηρούν εγκατάσταση στην ελληνική επικράτεια, τη μορφή της οποίας πρέπει να δηλώσουν και να είναι σύμφωνη με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του π.δ. 109/2010. Υποχρεούνται, επίσης, να δηλώνουν αντίκλητο εγκατεστημένο στην ελληνική επικράτεια για την εκπροσώπησή τους ενώπιον των αρμόδιων Ελληνικών Αρχών.

ζ) Οι πάροχοι περιεχομένου υποχρεούνται καθ` όλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας να διατηρούν τα ίδια κεφάλαια της επιχείρησης τους τουλάχιστον στο ύψος των δηλωθέντων και αξιολογηθέντων από την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4339/2015, ιδίων κεφαλαίων τους, ήτοι στο ύψος του αρχικού ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου και συντάσσουν τις ετήσιες οικονομικές τους καταστάσεις με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, εφόσον ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης τους υπερβαίνει το ποσό του ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ.

η) Απαγορεύεται η τροποποίηση των όρων των χορηγούμενων αδειών.

10.2. Με απόφαση του αρμοδίου για τη χορήγηση των με την παρούσα δημοπρατούμενων αδειών Υπουργού χωρεί υποχρεωτικά ανάκλησή τους στις περιπτώσεις που καθορίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 1 και 2 του ν. 4339/2015.

10.3. Σε περίπτωση ανάκλησης μίας ή περισσότερων εκ των με την παρούσα δημοπρατούμενων αδειών, δύναται να αποφασισθεί η επαναπροκήρυξη αυτών.

Αθήνα, 14.4.2016

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Νικόλαος Παππάς

  • 3 Μαΐου 2016, 21:39 | Μάνια Π.

    Να προβλεφθεί ότι όσοι επιθυμούν να λειτουργήσουν ως ενημερωτικοί σταθμοί θα πρέπει η έδρα τους να βρίσκεται στην Ελλάδα αλλά και οι εγκαταστάσεις και το προσωπικό που θα χρησιμοποιούν να βρίσκονται κι αυτά (τουλάχιστον κατά 70-80%) στην Ελλάδα. Δηλαδή πραγματική εγκατάσταση στην Ελλάδα και όχι πλασματική, με βάση το π.δ. 109/2010. Αν μπορεί να έχει άδεια οποιοσδήποτε καλύπτει τις προϋποθέσεις «εγκατάστασης» του π.δ. 109/2010 μπορεί οποτεδήποτε η επιχείρηση να εγκαταλείψει τη χώρα, να στείλει τους εργαζόμενους στην ανεργία και ταυτόχρονα να συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά.

  • 26 Απριλίου 2016, 06:05 | Νικος Π.

    Είναι παράδοξο αν όχι ύποπτο!!

    Δεν αναφέρεται ρητά εάν οι εγκαταστάσεις πρέπει να είναι στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει τέτοιος συμβατικός όρος.

    Αντίστοιχα, το προσωπικό δεν είναι υποχρεωτικό να εργάζεται στην Ελλάδα. Δηλαδή ένας Τούρκος μπορεί να πάρει άδεια και να έχει 400 άτομα προσωπικό και οι 250 να εργάζονται στην Τουρκία?

    Τι θα γίνει εάν κάποιοι κάνουν εγκαταστάσεις στη Βουλγαρία και στην Αλβανία και εκπέμπουν από εκεί?

  • 25 Απριλίου 2016, 23:55 | ΝΙΚΟΛΑΣ ΛΙΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Αφού θέλετε να μην μπορούν οι καναλάρχες να επηρεάζουν την κοινωνία και να κάνουν ότι θέλουν, γιατί δεν απαγορεύετε σε ιδιοκτήτες και προέδρους ΠΑΕ να είναι καναλάρχες ; Γιατί από όσα διαβάζουμε ιδιοκτήτες ΠΑΕ θέλουν να πάρουν κανάλια για να επηρεάζουν το ποδόσφαιρο και την πολιτική; Είναι η σύγχρονη διαπλοκή και είναι χειρότερη από την προηγούμενη.
    Τί θα γίνει όταν ένας ιδιοκτήτης ΠΑΕ που ελέγχει μεγάλο μέρος των οπαδών της ομάδας του γίνει και καναλάρχης; Έχετε αναλογιστεί σε τί τέρας που θα απειλεί την κοινωνία θα εξελιχθεί ; Και όταν ελέγχει και ένα μεγάλο δήμο της χώρας τότε μπορεί να είναι επικίνδυνος για την δημοκρατία. Και ο άλλος που με αδιευκρίνιστης προέλευσης χρήματα επιχειρεί να ελέγχει όλη τη Βόρεια Ελλάδα σε τί θα εξελιχθεί ; Σπέρνετε ανέμους και θα θερίσουμε όλοι οι πολίτες θύελλες.
    Μόνο αν απαγορευτεί σε ιδιοκτήτες ΠΑΕ να είναι και καναλάρχες μπορεί να έρθει η κάθαρση στο ποδόσφαιρο. Γιατί εαν αυτοί που ελέγχουν το ποδόσφαιρο γίνουν και καναλάρχες κανείς δεν θα μπορεί να τους ελέγξει πλέον.

  • 24 Απριλίου 2016, 21:20 | Παπαντωνίου Δημήτρης

    Για τους όρους των χορηγούμενων αδειών ο λόγος: δεν θα πρέπει να συναφθεί και σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, που να περιγράφονται ακριβώς όλοι αυτοί οι όροι με σαφήνεια;

  • 24 Απριλίου 2016, 20:37 | Ντ. Καραγιάννη

    Παρατηρώ ότι στο κείμενο της προκήρυξης (π.χ. εδώ στο άρθρο 15 του κεφ 10) γίνεται είτε επιλεκτική επανάληψη των προβλέψεων του ν. 4339, είτε επιλεκτική κατά σημεία παράλειψη προβλέψεων του ίδιου νόμου. Μια απλή παραπομπή, όπως συνηθίζεται, στον νόμο απλώς, θα ήταν νομικά επαρκής και επίσης θα ήταν ορθότερη.

  • 21 Απριλίου 2016, 08:03 | Έρση Φιλιπποπούλου

    Συμπληρωματικά στο προηγούμενο σχόλιο: Θα πρέπει στο παρόν α’ στάδιο να τεθούν κάποιες ελάχιστες ποιοτικές προδιαγραφές που θα υποχρεούνται να τηρούν όλοι οι πάροχοι, εφόσον αποκτήσουν την άδεια. Διαφορετικά, καθώς στο β’ στάδιο ο διαγωνισμός θα είναι απλώς πλειοδοτικός, θα επικρατήσουν είτε όσοι σκοπεύουν να προσφέρουν προγράμματα -σκουπίδια χαμηλού κόστους είτε όσοι υπηρετούν ιδιοτελείς σκοπούς, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα αποκλεισμού τους. Σε μια τέτοια περίπτωση, τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά για την ελληνική κοινωνία.

  • 16 Απριλίου 2016, 15:23 | Δημήτρης Πετρόπουλος

    Ένα από τα βασικότερα στοιχεία διαμόρφωσης του περιεχομένου προγράμματος, ένας δηλαδή από τους βασικότερους παράγοντες που παίζει ρόλο στο ποιοτικό επίπεδο που θα κινηθούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί, είναι οι μετρήσεις τηλεθέασης.
    Προγράμματα που χαρακτηρίστηκαν «σκουπίδια» αλλά και «κατακίτρινες» ειδήσεις ευδοκίμησαν και ευδοκιμούν διότι μέσω μετρήσεων τηλεθέασης φάνηκε ότι τελικά δεν διαμορφώνει μόνο η τηλεόραση την άποψη του κόσμου αλλά και ο κόσμος την ποιότητα της τλεόρασης.
    Εκπομπές – διαμάντια όπως ο ΕΞΑΝΤΑΣ του Γιώργου Αυγερόπουλου δεν ξεπρέρασαν ποτέ το 9% ενώ τα τηλεσκουπίδια κινούνται διαρκώς μεταξύ 25-40%.(μπορείτε να ανατρέξετε σε «άπειρα» σχετικά δημοσιεύματα)
    Γι αυτό προτείνω τα εξής:

    1. Τα δελτία ειδήσεων να εξαιρεθούν των μετρήσεων από την εταιρία AGΒ.ΣΤο παρελθόν, οποιαδήποτε τέτοια πιθανότητα ενείχε τον κίνδυνο να ατονήσει το ενδιαφέρον ανταγωνισμού μεταξύ τηλεοπτικών σταθμών και να χάσουν δεκάδες δημοσιογράφοι την δουλειά τους. Με δεδομένο όμως ότι προβλεπεται πλέον με το νέο νόμο συγκεκριμένος αριθμός δημοσιογράφων, η εξαίρεση των δελτίων από τις μετρήσεις τηλεθέασης είναι απολύτως εφικτή.

    2. Εκπομπές με ερευνητικό, ιστορικό, εκπαιδευτικό περιεχόμενο – με δεδομένο ότι δεν φέρνουν τηλεθέαση και αποκλείεται να προσελκύσουν διαφήμιση για την οικονομική τους βιωσιμότητα – να απολαμβάνουν ίσο μερίδιο κρατικής επιχορήγησης με υποχρέωση για κάθε σταθμό να εντάσσει τουλάχιστον 2 τέτοιες εκπομπές στο μηνιαίο πρόγραμμά του, με την υποχρέωση να τις προβάλλει μία φορά στην βραδυνή ζώνη με ανώτατο χρόνο λήξης μετάδοσης στις 01:00 και υποχρέση επανάληψης σε μεσημεριανή ζώνη του Σαββατοκύριακου. Η κρατική επιχορήγηση (ουσιαστικά πρόκειται για ένα ποσό εντελώς ασήμαντο)να μην ξεπερνά το 50% του προϋπολογισμού κάθε εκπομπής και να προέρχεται από τα έσοδα του κράτους από την εισφορά για την ΕΡΤ. Έτσι διασφαλίζεται η ύπαρξη ενός ποιοτικού πυλώνα προγράμματος σε όλους τους αδειοδοτημένους τηλεοπτικούς σταθμούς.

    3. Βασικός παράγοντας βελτίωσης των εργασιακών συνθηκών στους τηλεοπτικούς σταθμούς, η νομική και ασφαλιστική κάλυψη των δημοσιογράφων που εργάζονται σε επικίνδυνες συνθήκες στο εξωτερικό ρεπορτάζ. Να ενταχθεί στις προϋποθέσεις αδειοδότησης των σταθμών, η υποχρέωση των εργοδοτών να συντάξουν ασφάλειες ζωής στους δημοσιογράφους που θα ταξιδέψουν σε αποστολή σε επικίνδυνη περιοχή (π.χ. σεισμός, επιδημία, τρομοκρατική ενέργεια) ή σε εμπόλεμη ζώνη. Οι Έλληνες δημοσιογράφοι, οι Έλληνες πολεμικοί ανταποκριτές είναι οι μοναδικοί στον πολιτισμένο κόσμο που διακινδυνεύουν την ζωή τους χωρίς να ασφαλίζεται η αξία της ζωής τους, αφήνοντας εντελώς ακάλυπτες τις οικογένειές τους. Να είναι υποχρεωμένοι οι σταθμοί να καταθέτουν στο ΕΣΡ (ή σε άλλο αρμόδιο φορέα) αντίγραφο ασφαλιστηρίου σε κάθε επικίνδυνη αποστολή που οργανώνουν. Σε ότι αφορά τη νομική κάλυψη, δεν υπάρχει σήμερα ούτε ένας δημοσιογράφος που να γνωρίζει με σαφήνεια πότε έχει δικαίωμα να προχωρήσει σε κινηματογράφηση χώρου, δημόσιας υπηρεσίας, κτλ κι επιπλέον ποιο είναι το νομικό καθεστώς που διέπει την καθημερινή του εργασία. Αν έχει δικαίωμα και πότε να χρησιμοποιήσει κρυφή κάμερα, να χρησιμοποιήσει υποκλαπέν από άλλους υλικό κτλ. Χρειάζεται ένας ανανεωμένος και νομικά ενήμερος δημοσιογραφικός κώδικας δεοντολογίας ο οποίος θα δεσμεύει τους τηλεοπτικούς σταθμούς.